Hirdetés
- 5¼ floppy meghajtó izzítás 30 év pihi után
- Szólánc.
- ID&Trust létezik vagy csak álcég?
- MárkaLánc
- Szárítógép szösszenet (hogy Te ne járj pórul)
- Szabad e használt OLED televíziót venni?
- MultiCooker avagy az elektromos kukta. Ötletek, tippek, tanácsok, receptek.
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
-
LOGOUT.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
roseane2004
csendes tag
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni mi tévő legyek már 2 motor szaki is kifogyott az ötletekből.
A motor: CPI oliver 50ccm 2004es. nagy testü 2 ütemü automata szivatos,japán karburátoros
Mikor megvettük nem volt stabil alapjárat, légszürő elvolt öregegve, orvosolva lett ezzel a gond.
Viszont alapjáraton ha hagyom egy 5-10-15percet 100% hogy lefullad mintha lekapcsolnám a gyújtást kulcsal,de pöccre indul rugásra és inditóval is.MENET KÖZBEN SOSE FULLADT LE.Aztán ment hetekig , és eljött egy 2 hete egy barátom vidékre, és állomásra érte mentem felült hátra(el el bújva földes utakon) és mondom rég ment robogoval, kimentünk egy földes szántó földre , kijárt út nem homok.
Kipróbálta, én is mentem vele egyet kettőt, és egyszer csak le lefulladt, majd picit várva beindult és go haza, azóta rosszabodott és már a kapuig se juttok el vele ha körözök a kertben vele lefullad,(felmelegszik)Gyertya elég fekete volt de nem korodált semmi, olajos.
Drotkefét ajánlották kicsit a szikra test végét kitágitani, és ugyan az le fullad menet közben ha bemelegedett.
Aztán benzin a kipufogoba és kiégetni a koszt belöle, meg is történt egy órán keresztül égett aztán egyet szívót és,,tiszta lett,, amugy katalizátoros kipufogó, van vagy 5-6kg vagy lerakodás vagy ennek ez a súlya..A próblémát ez se oldotta meg, ma vettem bele gyári ngk br7es gyújtógyertyát, hátha a gyertya szarakodik ha meleg a motor..
Nos úgyan az...Stúber tü legkisebb legnagyobb közép állásban is próbálva,új gyertya vége szürkésebb menet olajosan kormos és a belseje pedig csak pár órás..
Alapjárat magasra,normálra állítva szintén lefullad menet közben is.
Megszívva a benzin vákumcsőt jön szépen a benzin.
Karburátor kimosva benzin,féktisztitóval és kompreszorral is minden nyilás csavar lyukban.
Variátor kupola és minden kimosva majd a nem variátor részek wd40el befújva,kuplung nagyon melegszik, de sokat olvasva ez normális, ha húzzom a féket és a gázt akkor is lefullad(üresben)
Akksi csontra fel van töltve.Olaj Repsol 2t schooter szintetikus, benzin shell nitro +.
Hú nagyából ennyi nagy ívben, mi tévő legyek? tippek ötletek másoknak esetleg ilyen volt e??
Gondoltam még arra hogy valahogy kimüteném a hengert és nem e sül be vagy ilyesmi. nem e koszos, bár kérdés hogy mennyire lehet szét nyitni? Kiégetni?
Előre is köszönöm a segítséget
Jó éjt mindenki! -
roseane2004
csendes tag
válasz roseane2004 #61211 üzenetére
Erre szeretnék tanácsot ötletet kérni,
Még hozzá egy dolgot csatolnék:
Automata szivatót hogy tudnám tesztelni? -
roseane2004
csendes tag
Szét bontottam a gyertya felöli hengerfej boritást(kipufogó és a gyertya réssz)
És kormos volt 1 napos gyertyám, a dugatyu(henger alakú ami oda vissza jár, full korom, most féktisztitoval kifúlytam és a gyertya körüli részt is korom mentesítettem, még nem rakom össze, nincs új semmilyen tömitőm, szabad e tovább nyitnom? ahol a karburátor megy be a membáron lévő réssz ha azt szét nyíitom újra kéne tömiteni ragasztóval? vagy a csavarok és tömitések is megfogják légmentesen?
-
roseane2004
csendes tag
válasz roseane2004 #61228 üzenetére
Sziasztok, ez a probléma fen áll még mindig, gyújtás alaplap,jel adó menetzárlat?CDI probléma? amikor lefulladt először menet közben a motor aznap fürdött slag alatt a motor.
Már karburátor, gyertya ,gyújtótrafó ki lettek próbálva, a másik lenne valakinek bp 10-14-15-16-17.kerületben 27x1 es lendkerék leszedő kulcsa kölcsönözhető vagy eladó?gyújtástrafó kiméréséhez
Esetleg 31.es főút mentén Nagykátáig bezárólag?
Előre is nagyon szépen köszönöm minden választ az ügyre és a kérésemre. -
roseane2004
csendes tag
válasz roseane2004 #61226 üzenetére
Sziasztok !(elözmény visszatekinthető az elözö hozzászolásom által)
Ma beinditottam a motort, beindult 2. rugásra, akksi nélkül tesztelem zárlatok kizárása véget, és öninditó relé is lehúzva.
Be indult, burkolat nélkül van a motor, felültem a tankra
És mentem, szépen húzz,új szívócsonk, légszürő,henger 40helyett 47-49mm széles új dugattyú ,új gyűrű,
Kompreszió tökéletes, 20-40méter után lefullad a motor, aztán azóta még csak nem is hörög, néha visszarugot,
Levegő és alapjárat csati, suber tű,állítgatam úgy sem.
A multi méterem a napokban ment ki,
Gyertya új, mindkettővel tesztelve, a gyertya kép olajos benzines(nem kormos)A gyújtótrafó elött lévő plusz minusz 12voltos rendszerű igaz?
Megnyaltam 7-16volt közötti értéket éreztem ,aránylag folytonos rázással.
Gyertya kipufogohoz érintve hol adott szikrát hol nem, ha adott néha adott értékelhető szikrát, de átlagban minden 2. 3. fordulásnál egy hangya seggnyi kékes szikra mindig volt, gyertya nélkül is hasonló, berugás, öninditóval(akksi be)
Szintén , sokan irják neten a jó szikra 1 cm re is elkell ,,lőnie,,Nos mi tévő legyek? CDI érdemes cserélni?Gyújtás trafó csere?
Ha lenne tartos fix ,nem tudom hogy nézz ki az erős szikra de erős szikrájú szikrám, utána cserélnék egy új karbira,(hátha karburációs hiba is akad) miútán korábban jobb volt a szikra, mindig be be indult pöccre viszont 20-40m után vagy 100méter után bemelegedve a motor, lefulladt és tovább nem akart indulni csak ha kihült.Előre is köszönöm a segítséget, tanácsokat
-
roseane2004
csendes tag
válasz mumtaz #61561 üzenetére
Azzal tisztában voltam hogy a ,,nagy feszültségű trafó ,,feltranszformál,,
Szóval max elötte nyalogatni, persze elötte kezemel próbáltam, miután nincs sok amper egy robogóba, ha esetleg 40-80voltot kapna a gyújtás alaplapból az nem lenne gond, de nem így lett alig csípet a trafó előtt -
roseane2004
csendes tag
Amig müködött a multim, akkor még enyhe méréseket tudtam végezni öninditó,gyújtás alaplap mérés, trafó után, elött, akkor ilyen 7 voltot írt trafó elött, trafó után 170volt körül, Fizikával nincs problémám,igaz a trafó elött kondit azt nem igazán találtam, talán cdi-ben lenne a 400v 2,2mf?
[ Szerkesztve ]
-
roseane2004
csendes tag
válasz roseane2004 #61554 üzenetére
Akksira téve plusz minusz, pozitivra egy 8amperes biztosítésétok, (4amperes akksi)
gyújtótrafó, semmi jel, biztosíték leolvadt, kicseréltem kisebbre, 10 amperesre is azzal is
Kondit nem raktam akksi után, de úgy látom már nem is kell, elöfordulhat ez? zárlatot csinált a 12voltos akksi??
Tegnap még beinditottam a motort , igaz le is fulladt rá pár percre aztán azóta se kép se hang.
Meglepett ez a kisérlet, cdi,gyújtó trafót kicserélem aztán meglátjuk megjavul e az elektronika probléma. -
roseane2004
csendes tag
válasz roseane2004 #61567 üzenetére
elözmények elözményére új és utolsó feljegyzésem remélhetőleg hiba ügyben ebbe a fórumba:
Sziasztok!
Nos hazaértem az új trafó, cdi-vel,összeraktam ,van szikra! de nem is akármilyen, másodperc pontosan folytonos erős kék szikra ütemszerű szünetekkel,kipufogóhoz érintve,majd gyertya be,pipa rá, szívok egyet a benzincsapon, rúgdosom se kép se hang,
szívom, rugsodom, aztán ráadom a gyújtást(miután gyertya berakásnál levettem a gyújtásról,biztos ami biztos)! És lás csodás kezd röffögni!
De fura, elkezdem csavargatni a levegő szabályzót, alapjáratot kitekerem, se kép se hang egyszer csak indulgat, de lájtosan de nem indul be szinkronba..
Aztán gázal inditás, már többször mellé,,csuszik a berugás,, (valószinű kopik a berugó csillag, majd holnap meglesem), öninditozgatok, aztán
Egyszer csak berobban, na örült is a fejem, dee menni akart a motor, kitámasztom(nincs stender) és óriás fűst, henger melegszik( nincs léghütő burkolat és venti fent a lendkereken) füstöl a henger alatt, henger minden egyes porcikáján(nincs kifúvás, olaj és egyéb benzin maradványok neki állnak füstölni..) aztán állítgatam a alapjáratot alig változik valami, magas fordulat, kuplung kioldodgatna.. levegő csavar kicsit finomítja..
Aztán gondolkodok, karbit állítgatam már minden hogy, ússzót is,miután a fő gyanusított maga a karbi volt..
Gyorsan ellenörzöm a súber tűt, (gázadásra és visszaengedésre szinte maradt a fordulat,sok a levegő)
súbertű legutolsó rublikájába raktam plusz még egy kis alátét is volt alatta, beraktam ellenkező irány 2. rovatkába alátét nélkül, pöc röff indul a motor, gázadásra érzékeny, visszavevésnél lemegy a fordulat, kis levegő és alapjárat állítás, kuplung nem old ki, halk, és nem füstől csak amennyire kell , sőt 1:2 arányban van a benzin olaj arány, új henger miatt, (holnap majd kap benzint)
Nos ha vissza gondolok 3 hétel ez elött a motor fürdés , cdi és vagy trafónak meg adta a végítéletét!
Nem probálom már ki a cdi m hibátlanságát, miútán ha szar, az új trafót ki lővi megbolondulokRemélem tanulság és sok nap és munka óra kinszenvedésétől az én esetem meg ment mást is
Van vidi is, ha van igény, felrakom youtube-ra
[ Szerkesztve ]
-
roseane2004
csendes tag
válasz Tarisznyarak #61694 üzenetére
vagy befolyik a karbibol a tulfolyon vagy ha olyan az elosztas akkor olajcso ereszt? legrosszabb esetben a fotengely szimeringed cseres... ami valoszinubb sajnos, de ezt erezned kene a motor teljesitmenyen,nehezen indul,nem ugy megy...stb
-
roseane2004
csendes tag
válasz Tarisznyarak #61698 üzenetére
az az ,mosd le és nézd hol ereszt
-
roseane2004
csendes tag
Sziasztok, akinek nincs hely és vagy ideje kisebb karbantartások,javításokra robogója terén,
Annak vállalom 16.kerületben és Sülysápon a szervizelést.
Kipufogó, karburátor,benzin tank,olajpumpa,légszűrő tisztítás - csere..
Baráti árakon.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest