-
LOGOUT.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
kcsa
veterán
válasz DigitXT #45098 üzenetére
Fenéket, már régóta nem járok úgy. Holnap hajtás ellenőrzés + szelephézagállítás a terv.
De amúgy furcsa, mert ha egyenletes 50-60al haladok, folyton úgy érzem mintha egy-egy kicsit lassulna, mintha kimaradna egy ütem - persze nem marad ki, azt hallani lehetne de így meg-meg torpan. Nagyon kicsit, de érezhető. Még nézelődök mi lehet ez, de úgy tippelem, hogy egy szarrá kopott szíj pl simán.
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
Barell
senior tag
Sziasztok ismét. Pest megyén belül keresnék robogót megvételre 150-170 ezer forintig. Elsősorban Motowell Magnet Sport-ot keresnék de bármilyen ajánlatot meghallgatok!
-
DigitXT
nagyúr
Jogos. Azt elfelejtettem, hogy ezt privátban írtam, de nem titkos:
Maga a hajtóműolaj cseréje kb. 10 perc. Még kapóra is jön, ha épp
hajtásból jön a gép, mert jó forró, folyékony az olaj, lehet leengedni.
Van egy ilyen leeresztő kannám is. A fék az egy picit macerásabb,
arra oda kell figyelni, de nálad nem teljes leengedés + újra feltöltés
a téma, csak tkp. átmosás, azaz a fékfolyadék cseréje. Mondjuk
fél óra alatt még bénázva is megvan. Lent engedjük, fent töltjük, és
ha már tiszta, akkor készen is vagyunk: levegő nem is megy be.---
Fogyira nem tudok mit mondani. Ez a 6,5 még gyorsulgatós?
Szerk: a mutató zuhanását szerintem csak hosszabb idővel tudod
kitapasztalni, hogy ténylegesen mi mennyit jelent rajta. Szerintem.
Ennyi erővel nekem is féltank alatt van 110 km után, tehát 6+ lesz?
Lehet.[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz canniball #45064 üzenetére
Budapesten mással még nem mentem, mint robogóval. Igaz, hogy én mindig a sáv közepén megyek (pont ezért). Hozzáteszem, hogy sokszor ez mentett meg, mert 0 oldaltávolsággal előznek. És így legalább van hova lehúzódnom. A 125-össel már nem tudtak kikezdeni, mert ott én is mentem 70-80at, aztán nem zavarta őket... De ha 70 helyett 68-cal mész, akkor már előznek...
www.dongosofor.hu
-
SirKero
őstag
Hétvégére 20-22 fokot és napsütést jósolnak Itt egy kis túra kedvcsináló [link]
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
AndrewTdi
addikt
válasz DigitXT #45087 üzenetére
A hajtóműolaj cserétől annyira nem is félek. Inkább a fék légtelenítésétől, hogy mennyire fog szopatni. De lehet élnék a lehetőséggel valamikor amikor neked is jó.
Longwild! , de akkor már DigitXT kollégánál talán 2 legyet 1 csapásra (de gondolkodom a 5.1-en)
szerk 2:
#45087) DigitXT : na ok. lehet megnyerted a kört. Mikor jó?
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz AndrewTdi #45085 üzenetére
Ó, bőven... Én 1,3-mal "átmostam" (LOL), majd 1,3 van benne,
szóval kb. 7,4 maradt. Ha összefutunk, le is cserélhetjük, vagy
oda is tudom adni - ha magadnak szeretnéd a cserét intézni.
(Végülis inkább te törd bele* a leeresztő csavart, mint én.)DOT4-es fékolajam is van, Agip: surrounddal nem szolgálhatok.
*:
talán 2 legyet 1 csapásra
Eljátszhatunk a fékkel is, abban már nagy spíler vagyok (LOL!),
van légtelenítőm, de akkor hozz 5.1-es cumót, ha azt szeretnél.[ Szerkesztve ]
-
longwild
aktív tag
válasz AndrewTdi #45085 üzenetére
Ha már egymásra találtatok, nem szólok bele, de én fel tudok ajánlani 7,5dl (vagy amennyi kell) Agip 80w90 hajtóműolajat. Ilyet Ha jól tudom, ez GL4 az ENI/Agip honalp szerint: terméklap
Múlt héten vettem, tegnap lett kibontva.
Természetesen bárkinek, akinek kell innen a forumról!
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
canniball
nagyúr
válasz DigitXT #45073 üzenetére
"...ha a 750-es motoroddal haladnál az út szélén lehúzódva, akkor is lenne, aki bemenne melléd..."
Csak 650-es. De amúgy ja: lakott területen én nem nagyon szoktam állatkodni, trafi okán (egy időben azzal szórakoztak hogy a táblánál mértek, ahol persze már mindenki gyorsított) pedig csak a tábla elhagyása után szoktam gyorsítani, ilyenkor már rendszeresen ott szeretnek loholni a seggemben az autósok. Megelőzi csak azért nem tudnak mert ugye már tudom hol haladjak, a tábla után meg nem adok nekik esélyt.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
AndrewTdi
addikt
Jutesezmbe. Hajtóműolajból milyet érdemes?
-
DigitXT
nagyúr
Amúgy az a baj, hogy középen az olajfoltok, meg egyéb koszok miatt
nem ajánlott menni (azért én általában ott szoktam, ahogy kijön). Így a
bal széle marad a sávnak, ami meg a szembejövő figyelmetlenek miatt
életveszélyes (nem vesz észre, és előzésbe kezd). Ráadásul, és itt jön
a csavar: HA balra húzódsz, akkor JOBBRÓL hajlamosak melléd húzni!
Mondjuk a piros lámpánál. Előzni talán nem annyira. De nem kizárható!
Szóval: egyrészt jól kell "helyezkedni", másrészt ha valaki már nagyon,
nagyon nyomul, azt el kell engedni. Vagy ott kell hagyni, ha lehetséges.Sajnos nem veszik "közlekedőszámba" a motorost egyes autósok, így
le akarják tolni. Annak ellenére, hogy picit jobb a gyorsulása, csak épp
akkor és ott, az előtte haladó ritmusában megy. A saját ritmus jobb,
ami picit dinamikusabb, és akkor kevesebb a gond... Ha lehetséges.
Azért hangsúlyozom, mert nem mindenhol az. De általában adja magát.
A kezdő motorost pont ezért sodorhatják el, ha nem veszi fel a forgalom
ritmusát, mert közel húznak el mellette, megijesztik, esetleg tükör kocc. -
longwild
aktív tag
Néhány napja (1hete?) felvetődött, hogy mennyit is mennek ezek a robogók, vajon a km óra állás mennyire mérvadó egy olasz import gép esetében (tipikusan hahun 9-20-30e kmek vannak a számlálókban), vajon mi lehet a VALÓS futása és mi lehet az élettartama ezeknek a gépeknek.
Nos egy olasz fórumon utánakérdeztem és a válasz egy 2008 májusi gép esetében:
Beverly Tourer 400
20000km/év,
115000km a jelenlegi állás.Az ő gépén már kellett vízpumpát és injektort cserélni, mostanában esedékes egy nagyobb revízió, szelepállítással és lánccserével.
ÉS! Sok barátja van, akinek hasonló a géphasználati szokása a megtett kilométer tekintetében.
Másik hozzászóló 55000km-nél jár: blokk még nem volt bontva, csak szelepet állítanak, hajtómű és motorolajat cserélnek a könyv szerint.
Általános vélekedésük, hogy akinek robogója van, az elég rendesen használja is.
Csak megjegyezném, hogy így a hahun látható óraállások még valósak is lehetnek, csak sajnos a legtöbb modell esetében az analóg számláló csak 5 jegyű. Tehát az óraállás elé oda is tehetünk egy 1-est is....
De! Ha a fentieket kirívó példáknak tekintitek, legyen. Attól még a a tavalyi személyes beszélgetéseim során elhangzott általános érvényűként emlegetett évi 10e km nagyon nagyon jellemző, akármennyire is túlzónak tűnik a korábban említett számítási módszerem...
Miszerint: Olaszországban töltött év X 10e km lehet a valóshoz közeli futása egy import gépnek...
Szerk: adalék infó olasz géptulajoknak: a szervizkönyv szerinti csereperiódusban a 3-4dl olaj fogyasztása 0km-től kezdve normálisnak tekinthető, azonban ha karban tartják a gépet, akkor sok év és km múlva is nagyjából ennyi lesz.
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
DigitXT
nagyúr
válasz longwild #45071 üzenetére
Nem bizony! Ezért vicces, amikor (PC) vízhűtésnél GPM-mel számolnak.
Mert nem triviális ebből átszámolni az LPH-t, tudni kell, a cikkíró hol él...canniball: de tudod, milyenek. Ha van egy kis hely, akkor "menni kell"...
Akkor is, ha amúgy a motoros a forgalom (az előtte menő) tempójával halad.
(Erre két megoldás van: nem kell helyet hagyni, vagy gyorsabban kell menni.
A nyomulós parasztot meg otthagyni a retekbe, és eggyel előrébb ugrani.)de gyorsan megtanultam hol kell közlekednem
Világos, csak elmélkedünk. Amúgy hidd el, hogy ha a 750-es motoroddal
haladnál az út szélén lehúzódva, akkor is lenne, aki bemenne melléd...[ Szerkesztve ]
-
canniball
nagyúr
válasz DigitXT #45068 üzenetére
"Mert lehúzódtál, és adtad alájuk a lovat..."
Mint írtam akkor még nem tudtam mi a dörgés, úgy közlekedtem ahogy a tanfolyamon tanították; de gyorsan megtanultam hol kell közlekednem."Igen, a KRESZ "megengedi" az egy nyomon haladó járművek sávon belüli előzését..."
De ez nem arra az esetre vonatkozik amikor az a forgalom tempójával halad...https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
kcsa
veterán
válasz longwild #45067 üzenetére
Mondjuk az is buli, hogy UK és US MPG értékek is különböznek.
Hogy törne le a kezük a hülye colos sz.rjaikkal.Hogy ki mit ír, azt max tippelni lehet
De ha az én robogóm esetén a 45MPG UK szerint értendő, akkor az 6.2L/100km Úgy jó is vagyok
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
DigitXT
nagyúr
Mindenesetre a lista alapján tudnom kell DigitXT értékeit:
Malaguti Madison 400 cc - 19 km/l - 45 mpg
Nincs sok fogyasztási adatom a karbi behangolása óta.
19 km/l az ~5,26L/100. Szerintem ha ennyi lesz én örülök.De ez ugyanaz a lista, ahol a Maja 21 km/l? Mert az egy
nagy fasság, mert 4,76-ot a büdös életben nem kajált be,
nem hogy átlagosan. 4,2 fölött is csak "szar beállítással".
Most még a Multivarral is 3,7 tisztán a városban, szóval...Emlékeim szerint ugyanezt "rágtuk" tavaly szeptemberben,
és most is bánom, hogy nem rögtön a szerelőhöz mentem,
mert a köcsög leírás meg sem említette a levegő csavart, a
motorom meg fuldoklott a benyában heteken keresztül.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz canniball #45064 üzenetére
rendszeresen le akartak tolni
Mert lehúzódtál, és adtad alájuk a lovat... Én "sávot foglalok", és pont. Ezt
nagyon hamar megtanultam, hogy a lehúzódással magammal szúrok ki.
Okés egy olyan géppel, aminek vége van 60-nál ez már neccesebb, de ezt
írtam is. Azért tartom biztonságosabbnak a 125-ös motort, mert annak egy
70-80 sem nagy tempó, s az már bőven elég a forgalomban haladáshoz.Igen, a KRESZ "megengedi" az egy nyomon haladó járművek sávon belüli
előzését, ami egy bringánál, meg segédmotorkerékpárnál érthető is, csak
éppen baromi veszélyes. Már a bringásra/motorosra nézve. Sajnos.
Nem is szeretem, ha a közúton bringáznak, miközben ott van mellette egy
bicikliút. Meg ugye átmegy a piroson*, tehát vagy 3-4x is meg lehet előzni.*: tisztelet a kivételnek, de sajna nagyon ritka, aki megáll. Inkább körülnéz,
és ha úgy látja, akkor mehet. Közben meg gyalogosok közt áthúz, stb. Na,
az ilyen gyökereket nem fogom sajnálni, amikor benézik a platós ZIL-t. Sőt,
az a meglátásom, hogy a normális bringások sem szeretik őket, mert ugye
úgy általában a "bringás renomét" rontják. Legutóbb az Astoriánál álldogált
vagy 5-6 bringás a pirosnál, egy gyökér meg simán belement a pirosba, úgy
gondolván, hogy már elfogytak az autók a Rákóczi úton... Az érett sárgáján
átrongyoló taxis meg kis híján kivasalta... Mindkettő gyökér volt, de szvsz a
biciklisták fejcsóválása inkább türelmetlen társuknak szólt: kereste a bajt...
(Ott azért még az elvetemültek is megállnak. 2x3 sávon át nem vállalják be.)Ui: amikor rendszám nélkül jártam a SYM-mel, azt hittem, hogy a rendszám
miatt fognak "komolyabban venni". Nagy sz*rt. Ha valamit komolyan vesznek,
az a hangos kipufogó, meg a xenon, de az is csak egy részükre hat... És ha
mögötted jön, nem használ, de a kikanyarodókra, meg a sorok közt hasznos.A mögötted jövőre egy megoldás van: ne tartsd fel: ha egy picit el tudsz tőle
húzni, már nincs gond. Ha előzni akar, előzzön, de NE menjen a seggedben.
Az életveszélyes. -
kcsa
veterán
válasz longwild #45063 üzenetére
Há' nemtom. Az oldal szerint
Peugeot Satelis 250 cc - 23 km/l - 54 mpg
Pedig ezt eskü alatt és kínzás közben is vallom hogy fixen 3.5L/100km. Dr. Pulley görgővel 3.8L/100km, szerintük meg 4.3.
Mindenesetre a lista alapján tudnom kell DigitXT értékeit:
Malaguti Madison 400 cc - 19 km/l - 45 mpg
Kymco Xciting 500 cc - 19 km/l - 45 mpgHogy is van nálad ez?
@45062: szerintem csak K6-K7 volt nagy váltás, K7 óta nagyjából ugyanazt kapod. Ha jól tudom
[ Szerkesztve ]
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz AndrewTdi #45051 üzenetére
A 400-as Burgonyának van elég pörgős topicja a TotalBike fórumon, érdemes beleolvasgatni!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
canniball
nagyúr
válasz huszi.gyb #45027 üzenetére
"...de sok f@sz akkor is, mert kis robogó."
A "sok f@sznak" kb. mindegy hogy robesz vagy más. Amikor meglett a CiGi és még nem tudtam mi a dörgés eleinte szabályosan a sáv jobb oldalán közlekedtem engem is rendszeresen le akartak tolni. Mert micsoda dolog az hogy az ő autója és az előtte lévő között ekkora távolság?! Hogy kettejük között én is ott vagyok az már csak részletkérdés... Volt olyan p*cs aki a körforgalomba befelé araszolva próbálkozott; persze megelőzni nem tudott mert annyi hely már nem volt így ketten haladtunk egymás mellett a(z egy sávos) körforgalomban, aztán állhatott meg mert én meg ott épp visszafordultam...https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
SirKero
őstag
válasz AndrewTdi #45060 üzenetére
Hogy nem sok minden változott 2006-tól gyártják az új blokkos/kasznis típust. Itt egy cikk ami összehasonlítja őket Bár ez még a K2 ami még karbis nem injektoros. De a lényeg benne van szerintem.
(#45062) AndrewTdi Én úgy tudom utána már nem volt másik típus A 650-es jött ki mostanában új géppel
[ Szerkesztve ]
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
kcsa
veterán
válasz SirKero #45058 üzenetére
Japp. Tényleg 12L a tankja, elvileg 5 körüli a fogyasztás, gyakorlatban meg...
Burgmant az ára miatt nem választottam, soha nem jönne be a fogyasztáskülönbség felára a vételár felárához képest. És elég sok volt a letaposott, amit láttam a normális árkategóriában.
[ Szerkesztve ]
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
SirKero
őstag
válasz AndrewTdi #45051 üzenetére
Ha a pénz nem számít akkor én mindenféleképp az SW-T 400 mellett döntenék ( mondom ezt burgonyásként ) A Kymconak tudomásom szerint elég magas a fogyasztása ( 5-7 liter ) és ez mellett a legkisebb az üzemanyag tartálya ( ha jól emlékszem 12 liter ) ezért ( is ) nem őt választottam anno.
A Burgman ( főleg a 2006 utániak ) meg Burgman Innen a már csak szuperlatívuszokban tudnék beszélniMost olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
kcsa
veterán
válasz longwild #45056 üzenetére
Nemnem, ott már felfújtam 6.5L/100km volt egészen pontosan, úgy, hogy szándékosan óvatosan közlekedtem. Ha ezzel a használattal eljutok 5-ig, az úgy okés.
Van itt amúgy minden, de a 6.5 még itt is kilóg a sorból óvatos használattal meg főleg.
szerk.: írtam amúgy privátot
[ Szerkesztve ]
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
longwild
aktív tag
Mit is tartunk most szarnak? Akárhol nézem ez a blokk (ráadásul nem kamu 500-as, hanem 2ccm híján tényleg annyi) 5,4 körül fogyaszt.
Van néhány oldal, ahol gyári értéknek 17km/l-t adnak meg... Máshol, tapasztalati értékeket gyűjtő oldalon 19km/l-t írnak.
Most ehhez képest az első rossz szondás puha gumis 6 litered szerintem teljesen helyén van...[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
kcsa
veterán
válasz AndrewTdi #45051 üzenetére
ha a pénz nem számítana, én azt a gyönyörű hófehér silverwinget venném stipistopi
Kymco... hát. Egy dolgot tudok mondani: NAGY épp hogy le tudok talpalni pirosnál, ha sztenderre van húzva nem is ér le a lábam, pedig nem vagyok túl kicsi ember A legendák szerint elég ütésálló mechanikája van, erről egyelőre persze nincs tapasztalatom, túl friss a szerzemény.
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
AndrewTdi
addikt
Srácok!
Egyik barátom most akarna maxit venni.
Kymco Exciting (500) 2010
Burgonya (400) 2008-2010Honda SVT 400 (Silverwing) 400
Ilyesmiket nézeget. Véleményem szeirnt burgonyában csalódni nem fog, de a Kymcot nem ismerem.
Esetleg írhatnának a tulajok, vagy hozzáértők szösszeneteket ezekről a motorokról.Ezt a Kymcot nézte.
Silwerwing
Honda
Honda(Most az árakat ne nézzük, csak vélemények érdekelnének ezekről a típusokról)
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz longwild #45045 üzenetére
Itt biztosan elvállalják, volt komolyabb kabát-átalakítás is
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
huszi.gyb
senior tag
Na ha már beszéltünk itt, hogy miért nem jó Budapestre az 50-es robogó... Ma találtam egy apróhirdetést. Budapesten keres 25 000Ft-ig Babettát
www.dongosofor.hu
-
longwild
aktív tag
Kabát javítás témában tudtok valami jó helyet, szabót akármit?
A gyárilag bevarrt gumi karikák közül egy elszakadt és cserélni kellene.
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
Sziasztok!
Motorgumi cserére és azt hiszem egyéb szerelésekre is ajánlom a Szentendrei úti társaságot. Tegnap voltam náluk, gyorsan, igényesen dolgoznak ÉS átnézik a motort. Hogy miért emelem ki?
Mert 1,5 hete voltam márkaszervizben és a leadott hibalistám mellé kiemeltem, hogy egyébként is nézzék át a motort. Nos tegnap kiderült, hogy a kormánycsapágyam lassan cserés lesz... A legszebb, hogy 1,5 hete is olyan munkát végeztek a gépen, amihez egyébként is le kellett bontaniuk az egész elejét. Gondolom a csapágy cseréje +15 perc lett volna és elég lett volna egyszer kifizetnem a legózási munkadíjukat.. Arggh....
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
AndrewTdi
addikt
-
csongi
veterán
válasz Something_ #44990 üzenetére
En meg a 250 kategoriat javaslom, a110 kb hoz plusz a ruhazat es szallitasi targyak.
Egy jo blokk 3liter korul elmegy. Pakolhatosag es egyeb elonyok. Uzemeltesi koltsege par % al magasabb mint a 125. Egy A2 jogsi ami drgabb. A motor es egyeb alkatreszek araiban minimalis az ar elteres. En ebben gondolkoznek. -
DigitXT
nagyúr
válasz huszi.gyb #45033 üzenetére
Úgy, hogy tanulsz, mint az állat, semmi UV díj, meg kredit újrafelvétel,
és még ösztöndíjad is lehet, amiből már kijöhet egy havi törlesztő...
(Tudom, befogtam: 2-es voltam analízisből. Az első fizika vizsgámon
kivágtak, mint azt a bizonyos macskát. Pedig előtte nagy spíler voltam
fizikából, csak hát az egyetemi szinten kicsit más volt hozzá a matek.)SzlobiG: majd el ne felejtsd megemlíteni nekik, hogy itt van ez a fasza
kis kipufogó, tessék meghallgatni, hogy hány dB a 180-as hengerrel!
Ha halmozni akarod az élvezetet, kölcsönadhatok xenont is a vizsgádra. -
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #45032 üzenetére
Itt nem a tetszésen - illetve nem tetszésen van a hangsúly, hanem, hogy egyetem mellett hogyan tudom kifizetni. Pont ma néztem meg, az előző félévem ~50 000-be került Államilag finanszírozotton. Csak az, amit a sulinak fizettem... De majd privátban megbeszéljük, mert van ám itt A B és C terv is
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
nagyúr
válasz SzlobiG #45030 üzenetére
Akkor rá fogsz b*szni a 180-as hengerrel. Engedély nélküli vezetés, blabla...
huszi.gyb: legyen meg a fékem, meg az A2-d, és lesz egy tesztvezetésed.
Mondjuk 1 hónapos. Ha nem tetszik, visszaadod, meghirdetem szevasz.
De van behűtve itt egy zöld Monster, szóval szerintem tetszeni fog, hehe.Bár lehet, hogy bogyót kéne kérdeznem, nem tud-e hangtompítót legyártani,
ha esetleg túl harsánynak találnád a dolgot. (Műszakit megoldom, ne félj.)[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #45029 üzenetére
Jogos, minden szava. De a sok birka nem ezt teszi. Ezért mondom, hogy veszélyesebb a kicsi, mint a nagy... Legyen meg a szerviz, és mint szakmai igazgató [Lol] majd csak-csak összejön egy nagyobbra
SzlobiG: Én se tudtam. Üdv a klubban. Bár nálam még A1-nek hívták, és jóval drágább volt És használtam 2 hétig...
DigitXT: Már ha nézik a 180-as hengert... Anno mondtam, hogy Majádat A1-esíteni kéne, aztán vissza a henger. Nézd meg hány 50-es megy 70-80-as hengerrel... Azokért se szólnak. A 125öst még kiszúrják, de a henger cserét...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
nagyúr
válasz SzlobiG #45028 üzenetére
Neked B125-öd van?
huszi.gyb: én nem letolnálak, hanem megelőznélek. Kilométerekről
kiszúrom a 2T-t, és ha nem muszáj (), nem állok be mögé.5km/h különbséggel, mert fél a csekktől
Az viszont egy idióta, akit seggbe kéne rúgni. Egy tisztességes
előzéshez KELL a megfelelő sebességkülönbség. Ha tökös, hát
lépjen oda, és az előzés ideje alatt vállalja, hogy pont trafizzák...
Ha nem tökös, akkor maradjon le, tartson követési távolságot.[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz canniball #45012 üzenetére
Ezzel a hozzászólással egyetértek.
Nem mondtam, hogy te tolsz le, de sok f@sz akkor is, mert kis robogó. Rendszeresen azon szoktam röhögni, hogy legyorsulom a kocsisort. Annyira lassan indulnak (autóval is agyf@szt kapok), de 50 fölött, esélytelen vagyok. Ahhoz gyenge a gép. Persze ezt kihasználva a barom akkor is előz, ha jönnek szemből. (Ez még a kisebb baj, mert 100zal elmegy mellettem észre se veszem. De sokszor 5km/h különbséggel, mert fél a csekktől... Na ezért akarok én nagyobb gépet.És ezért mondom ha belefér, vegyenek. Mert az jobb ilyen szempontból. De ha nincs normális robogóra pénz, akkor inkább ne vegyen 125-öst.
www.dongosofor.hu
-
Grillo
őstag
válasz Something_ #44997 üzenetére
B125 megvan 2 hét alatt, ha nagyon sietsz, a kérdés, hogy a forgalmi vizsgára mennyire vannak betelve a helyek.
-
DigitXT
nagyúr
Jaja. Ráadásul - relatíve - nagytestű volt. Valamivel el kellett mennem
az oktatásra, nem akartam BKV-n cipelni a motoros felszerelésemet.
Aztán ahol bérelni lehetett, ezt adták. Rendben volt amúgy...! Csak nem
ment: klasszikus példája a "keveset eszik, viszont nem megy" típusnak.Többihez nem tudok hozzászólni... (10V körül lehet cellazárlat, ezt én is
megtapasztaltam egyszer a Majával, de nem biztos, hogy a VR-ből is az
jön. Azt külön kéne megmérni, gondolom... Akku nélkül elketyeg a gép?) -
kcsa
veterán
válasz DigitXT #45019 üzenetére
Jártál 4T 50-el? Én csak egy-két próba erejéig, de az is sokkoló élmény volt hogy mennyire nem megy
A VR-ből amúgy 14V felett kell kijönnie (ideális esetben, emelt fordulaton 14,2-14,5V között valahol, alapjáraton valahol 13,5-6 körül jellemzően). Generátor pedig háromfázisú szokott lenni, fázisonként mérhető váltóáram feszültsége is emelt fordulaton, de a tekercs ellenállása is mérendő leállított motorral, úgy kizárható a zárlat vagy szakadás.
De még akkuhibát is feltételezek, cellazárlat mintha tudna ilyet csinálni, de ebben bizonytalan vagyok
De ha benéz ide Brogyi, valószínűleg ennél többet hozzá tud tenni még
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #45019 üzenetére
A generátorból még váltófeszültség jön ki, a motorokon és robeszokon az egyenirányító a feszültségszabályozóval egybe van építve.
Szerk: javítani könnyű volna a fesszabot, ha a gyártó nem öntené ki - levakarhatatlan - műgyantával.
szerk2: dehogynem lehet, csak a tirisztoros, söntszabályzó fesszabok jóvoltából ott nem szép szinusz van, hanem mindenféle borzalmas jelalak, amit viszont egy szokvány kéziműszerrel nem lehet korrektül megmérni, oszcilloszkóp kellene. Szerintem egy próbaizzóval jár a legjobban, amit még a fesszab elé ideiglenesen beköt (valami nagyobb wattosat), annak tökmindegy a jelalak... De nem akartam feleslegesen okoskodni.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
DigitXT
nagyúr
Annyit beszélünk az 50 4T-ről, meg a 2L fogyiról, hogy egész visszasírom.
Oké, hogy játékmotor, de azért poén volt, na. Mondjuk az autók közé menni...
Az annyira nem volt poén. De a környékünkön, kis forgalom mellett szöttyögni!
Egyszer még virágföldet is szállítottam vele. Nagyon nagy volt. Keresztben a
lábtartón, tehát én már nem fértem oda: nosza, előre mint egy csopperen... És
ezt full beöltözve, gerincvédő/kabát/kesztyű/csizma/minden. Tavaszi melegben.
De jól szórakoztam. Kb. 5 éve már ennek. (Akkor még nem voltam 100 kg:
talán még a protektoros motorosgatyám is rajtam volt, ami ma nem jön rám.)A-Bag: nem akarok hülyeséget mondani, de úgy 14-15V körül biztos.
Ha már ott is csak 10V van, akkor a generátor a rossz, és vagy javítandó,
vagy cserés. Ehhez annyira nem értek. Ha viszont jó a generátor, akkor a
feszültség szabályozó a "kukás". (Bár azt is mondják, hogy lehet javítani.)[ Szerkesztve ]
-
A-Bag
tag
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem! Folyamatosan lemerül az akku a motorban (F12), és ma kimérve, csak 10V töltés megy vissza az akkura, még akkor is ha minden világítás le van kapcsolva. Mivel lehet a gond? Köszönettel!
-
DigitXT
nagyúr
válasz Something_ #45009 üzenetére
Tökéletesen megértem az érveidet. (Szabadidő / kevesebb fogyasztás.)
Mondjuk ha 5 lityót bekér egy 2T 50, és csak 3-at egy 4T 125, azért az
szintén számíthat. Oké, a 13-hoz képest bármi kevesebb. Meg ezekkel
nem fogsz 150-nel repeszteni (mondjuk ilyenről szó sem volt), csak úgy
gondolom, hogy nagydarabként hamarabb felveszed a forgalom ritmusát
egy közel kétszer-háromszor erősebb géppel. Az a nem mindegy.Viszont ha az SR50 "tökéletes" volt, akkor nincs más hátra, mint venni
egy SR50-est. Csak ugye az olcsó volt. Ezért szarráment. (Vagyis úgy
fogalmaznék, hogy rá kellett volna költeni arra is azt a pénzt amit írsz.)Most akkor egy drága SR50-est keresel, hogy tovább kibírja, vagy most
fogod rákölteni azt a pénzt egy olcsóra, amit az előzőre költhettél volna?Egyébként egészen addig mondja valaki, hogy mennyire "tökéletes" egy
50-es gép mindenre, amíg nem próbált egy nagyobbat... Utána már nem
szívesen ül vissza a kicsire, és él együtt a (teljesítmény)hátrányával...
Az a rengeteg pizzafutár, rendszám nélkül tipikusan nem 50-es motoron
ül. Csak úgy csinál, mintha. Erről azonban megírtuk, hogy lebeszélnénk. -
SzlobiG
félisten
válasz DigitXT #45011 üzenetére
"Hátőőő... Műszaki 2 évente 10K, súlyadó meg évi 2K körül... Azért nem a világ."
Erre a választ is leírtad helyettem.
"Ezzel egyetértek! Azért a 6-7 paciért nem éri meg tökölni a rendszámmal, jogsival.
Kétszer annyiért már talán igen."Egyszerűen nem éri meg szerintem se szarakodni vele, ha már B125, akkor az mennyen is jobban mint egy injektoros 50-es érezhetően és legyen 10kw körül arra már azt mondom, hogy megérte az 50-es helyett.
Minek írjam tudja, hogy olyanom van.
(#45013) kcsa 50-es 4T valóban a kerülendő kategória.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz SzlobiG #45010 üzenetére
Injektoros 50-esek híre gondolom nem alaptalan, én meg olyat nem vennék, főleg hogy hasonló árban van. (persze: HA nincs karbantartva, akkor... dehát használt, ki tudja milyen).
Mindegy, ha kolléga 50-eset akar, akkor ebből az árból azért már tud válogatni is. 4T nagy ívben kerülendő ez viszont fix (DigitXT említette a fogyasztást: 50/4T városi forgalomban többszörösen tesztelve 1.8L/100km, cserébe az Ikarus 260 is legyorsul emelkedőn kézifékkel )
Viszont én ehhez nem értek, ilyet nem is tudok ajánlani, átadom a terepet
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
canniball
nagyúr
válasz huszi.gyb #45002 üzenetére
"Mint 50-es robogós, ha szabályosan (60-nal ) Közlekedem [50-es szakaszon], akkor is letolnak, merthogy kis p.cs robogó."
Én emiatt nem tollak le. Attól viszont fel tudnék robbanni amikor a lámpánál a robesz elém áll (látszik rajta hogy csak a lélek tartja egyben de megteheti hát természetesen él a lehetőséggel) utána meg malmozzak amíg értelmes sebességre fel bír gyorsítani. Ennél már csak a bicikliseket szeretem jobban... Félreértések elkerülése végett ofkorsz nem a kétkerekűekre fújok, a szöszmörgő autósokat ugyanúgy utálom.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
DigitXT
nagyúr
válasz SzlobiG #45010 üzenetére
Hátőőő... Műszaki 2 évente 10K, súlyadó meg évi 2K körül... Azért nem a világ.
Elvitázunk itt, és nem írod, hogy neked 125@180-as rendszámos géped van?Szal én biztos nem vennék ilyet.
Ezzel egyetértek! Azért a 6-7 paciért nem éri meg tökölni a rendszámmal, jogsival.
Kétszer annyiért már talán igen. Szerintem. Sajna a B125 ccm-ben is limitál, noha
"kimaxolni" még a 180-as Maja is pont tökéletes lenne. 11 kW, normálisan megy...
(Nem seggrakéta, az a Velvet 400.)[ Szerkesztve ]
-
Something_
őstag
válasz huszi.gyb #45007 üzenetére
A plusz 100e miatt nem jön be a 125 így első körben, plusz említettétek, hogy az olcsóbb darabok le vannak rúgva, szóval simán bele lehet futni egy 100e-es szervizbe, így már plusz 200-nál vagyunk, ami a duplája a keretnek. Nem anyagi keret ez, hanem inkább az esszerű keret. Nem szeretnék rákölteni 200-250-nél többet.
DigitXT: ez azért érdekes, mert az SR50 DiTech nekem full elfogadható volt és ez is 50-es. Nem akarok én rajoskodni a városba, nem akarok cikázni és 2 perccel előbb A-ból B-be érni. Csak egyszerűen eljutni úgy, hogy nem kell beállni az autós társak mögé a sorba az Örs vezér téren és nem akarok 30 perc alatt elmenni a Stadionokra. Inkább el akarok cikázni 20-30-cal a sorok között, majd beállni középre és elhúzni előre egészen az Oktogonig :-)
Erre keresek robogót, de szerintem a 125-ös az anyagiak miatt kiesik.60 km/h és 150 km/h sebességre pedig ott van a 328-as 193 lovas coupe-m
DigitXT: látom szerkesztetted a hsz-t. A kevesebb fogyasztás 125 és 50 között nem fontos nálam. Most 13 litert eszik az autó, fizetni kell bent a parkolást meló előtt ha nem érek be 50 perc alatt. Ha beérek 50 perc alatt, akkor meg beállok a fizetett őrzött parkolóba.
Szóval mindenképpen a pénzem töredéknél vagyok egy robogóval ami "sokat" eszik, azaz a 2,5 liter helyett mondjuk eszik 4 litert.
E mellett még többet dob a latba nálam, hogy nyerek minden nap 1-1,5 órát, ami ugye a szabadidő és megfizethetetlen :-)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
Szerintem inkább magára az átírásra gondolt. Mint kötelező kiadások.
Ettől függetlenül a budapesti forgatagba, nagydarab ember alá én nem
javasolnék senkinek 50-es robogót, az előbb is felsorolt okokból. Azon
kívül, hogy én is próbáltam... Sőt. 4T-t. Na az végképp nem ment. Úgy
30-ig még egész jól gyorsult (LOL), utána viszont 60-ig agyhalál volt.
Mondjuk elment 2L-ből 100-on, vagy valami ilyesmi: max. 2,5 volt talán.125/50-nel meg nem nyerő. Ahogy Hofi mondta: "mégegyszer nem."
(Főleg jogsi nélkül! Mert onnantól bármilyen balesetet rád verhetnek...)---
Jaa azt hittem valami komolyabb, így a bukóból, meg a felszerelésből...
Ezt én is megkaptam, mikor mentem a "robihoz" a céges garázsban.
Hogyaszondja: azt hittem, a CBR-hez mész, mert ahhoz vagy öltözve...
Én meg mondtam az emberünknek, hogy ha vki elüt, akkor megkérdezi,
hogy min ültem? Azzal amúgy nem értek egyet, hogy 100-ról nagyobbat
lehet esni. Mármint igen, nagyobbat lehet esni, csak azért, mert a motor
tud 100-zal menni, még nem kell neki végig koppig húzni a gázt... Ennyi.Lényeg: ha van védőfelszerelés, és elsődleges a jó gyorsulás, meg a 70,
és esetleg valamivel fölötte való haladás egy 100+ kg-os embernek, meg
esetleg az sem baj, ha nem zabálja le az ember gatyáját: 125 4T (Pont.)
Drágább megvenni! De hosszabb távon megéri.* És nem igazán tudok rá
50-es alternatívát mondani. (Kihegyezett 2T 50 mehet jól! De az kajál is.)*: igen, még a B125-ös jogsival együtt is, szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Something_ #45005 üzenetére
Ez esetben, érdemesebb nagyobba nézegetni, de jogsival, átírással 200-ért nem találsz. Egyetértek a többiekkel, hogy 200k egy 50-esért?
Én csak magamból indultam ki, hogy 75 000-et(+felszerelés) megengedhettem magamnak. Nyilván jobb lenne a 400e Ft-os keret, de amíg nincs...Ha belefér az, hogy <100-zal kitolod a keretet, B125. Csak vigyázz, az alsó árkategóriában sok a széthullott darab.
DigitXT: Tudod, hogy én 50-esen is térdvédő+bőrkabátban járok... De rendszeresen kapom a kérdést: Milyen motorod van?
-Kis 50-es robogó
Jaa azt hittem valami komolyabb, így a bukóból, meg a felszerelésből...Mivel az emberek nagyon nagy százaléka még nagyobb gépekre se öltözik fel... És 60-nál még megúszhatóbb egy esés, mint 100-nál. Csak erre akartam célozni.
SzlobiG: Csak akkor nincs rá kötelező, ha nem kötsz. Nekem évi ~3000Ft a kötelezőm, adóval. Ami viszont tényleg nincs rá: fedezetlenségi díj. (szemben minden más, rendszámossal).
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
nagyúr
válasz SzlobiG #45003 üzenetére
Kötelező hogyne lenne rá...
125-ös robogóra mindenképp vennék kabátot, térdvédőt, és egy bukót
huszi.gyb: miért, az 50-es robogóra nem kell semmi védőfelszerelés?akkor is letolnak, merthogy kis p.cs robogó
Ezért kell 70-nel menni, és otthagyni őket a retekbe. Ha meg nem tudja a
gép, akkor nagyobbat venni... Tudom, hogy nem triviális, mert azért egy
>200K-s kiadás nem összemérhető egy <100K-s kiadással... De ha lehet,
akkor megéri. (Tudod én pl. mit nem vennék: 200K körül egy 50-est.)HGabor89: 200 körül nehogy 50-est vegyél szerintem. Az "pénzkidobás".
huszi.gyb meg nem az a 110 kg-os alkat. Még jó, hogy alatta a Tact is
repül... Amúgy nem is gyorsul olyan rosszul, csak sajnos kevés a vége...
(Persze, azzal a futóművel, beleértve a 10"-os kerekeket is, nem is lenne
életbiztosítás 70-80-nal repeszteni a "vajsima" budapesti úthálózaton...
Még a Maja 12"-os kerekei sem hatalmasak, és a felfüggesztése megérzi
a nagyobb zökkenőket. De azért lehet neki küldeni egy értelmes tempót.)[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz canniball #44999 üzenetére
De jó lenne ha Pesten minden robogós így gondolkodna és ennek megfelelően választana gépet!
Ez a dolog két élű... Mint 50-es robogós, ha szabályosan (60-nal ) Közlekedem [50-es szakaszon], akkor is letolnak, merthogy kis p.cs robogó. Meg könnyen mondjátok, hogy vegyetek legalább 125-ös gépet. Azt nem kérdeztük meg, hogy a keret max. 250, vagy ha van értelme, akkor tudja-e növelni.
Egyetértek, hogy ha tudja, vegyen 125-öst. De legyünk tisztában az árakkal.
B125 jogosítvány: 34 000Ft (Ha minden elsőre megvan).Átíratás, ahogy mondtátok ~30 000.
125-ös robogóra mindenképp vennék kabátot, térdvédőt, és egy bukót (utóbbit feltételezzük, hogy van).
Legyen némi tartalék pénz az első szervizre.És ~200 000Ft környékén ki lehet fogni, de számolni kell azzal, hogy mondjuk 10 robogót meg fog nézni. Ha ez még Budapesten belül történik meg, akkor is 10-20 000Ft-ban benne lesz. (Tapasztalat, A1-es gépek nagyon lerúgottak tudnak lenni, a sok idióta 16 éves tulaj miatt... )
Egyik ismerősöm keres most 125/50-est. Azok közt is 150 körül vannak normálisan (=nem akarnak szanaszét esni).
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Építő/felújító topik
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Ingyen kellene, de tegnapra
- One mobilszolgáltatások
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Rendszergazda topic
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen processzort vegyek?
- További aktív témák...