- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- sziku69: Szólánc.
- Aggregátor gondjai, örömei, és elmélkedései
- Chosen: Canon 5D II - portrézás 2025-ben
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bogyó bá'
nagyúr
-
bajnokpityu
félisten
-
-
horvathkrisz
addikt
válasz
canniball #46740 üzenetére
Hát, nem tudom. Lehet hogy igazatok van. Mindenesetre az oktató ezt mondta nekem. Meglátjuk. Hónap végén hazamegyek és akkor beszélek vele személyesen is, aztán reméljük a legjobbakat.
De ha párszor haza is kell mennem emiatt, az sem tragédia, legalább többet találkozok a rokonokkal, Magyarországra viszem a pénzem és nem a németeknek fizetek ki egy motorjogsira 1500-2000 eurót. -
3RROR
aktív tag
válasz
canniball #46723 üzenetére
Az a gond hogy ha én motort veszek akkor élvezni is akarom hogy rajta ülök.Nem kényszerből kell vennem mert kevesebbet eszik mint az autó hanem mert motorozni akarok.Robogótól meg olyan szinten feláll a szőr a hátamon hogy nemhogy fel sem ülnék rá de venni meg főleg nem vennék
-
-
DigitXT
félisten
válasz
canniball #46021 üzenetére
Na igen, itt sok esetben itt az megy, hogy párhuzamos közlekedés van...
Azaz egymás seggében "mindenki": kirakod az indexet, hogy legyen vmi
sejtésük a körülötted közlekedőknek, hogy mit SZERETNÉL, erre ugye a
vadbarom, aki addig féligmeddig a holtteredben jött, rágyorsít, nehogy elé
sorolj be. Ha szerencséd van, akkor "europáer mensch" és inkább elveszi
a gázt, ezzel helyet hagyva... Ha meg még nagyobb szerencséd van, már
eleve tartott egy követési távolságot és nem is közlekedett a holtteredben:
viszonylag kockázatmentesen át tudod tenni az autódat a másik sávba.
Csak utána megint nem lesz követési távolság közöttetek - majd kialakul.Semmi nem garantálja, hogy hosszú másodpercekig haladsz, indexelve,
és sikerül is a manőver... Egy dolog igen: ha eleve abban a sávban mész,
ami kelleni fog. Vagy ha nem, akkor nagyon (de nagyon) korán elkezdesz
arra orientálódni. Lehet, hogy bunkóság, vö. jobbratartás, de ha már úgyis
tumultus van, akkor mindegy, párhuzamos közlekedésnél már nem kell...De nem akarom szétoffolni a topikot! Motorosnak csak "jelzés" az index...
Nem várhat előzékenységet a közlekedés többi résztvevőjétől - mert ezzel
tkp. a másik kezébe adná az életét. Az meg picit bátor dolog: motorkában
legyen elég kraft, hogy ha oda akar menni valahova, akkor odamegy. Pont.Jártam már úgy, hogy csak el kellett volna vennie a gázt, és simán beférek
elé, elhúzok, és többet nem lát, de nem: csak azért sem, dögöljek meg.
Megálltam, persze, mert nem volt már elég hely, meg kraft ugrálni. -
DigitXT
félisten
válasz
canniball #46019 üzenetére
Eeegen, azt írta a link, hogy hármat villant. WOW! Mi garantálja, hogy az
irányváltoztatást el tudod kezdeni, mire az elektronika háromig számol?
Lekapcsol, nem vetted észre, sávot váltasz, lefilmezik, vagy beléd jönnek:
ezek csak lehetséges kimenetelei a kényelmességnek - de nem hiányzik.kcsa: aha. Feature. Dacia-ban sem használtam. Ki tudtam rakni, és még
vissza is tudtam pöckölni - ha a kormány nem hozta vissza (sávváltásnál).
De mindegy, ez nagyon OFF: én vagyok a lázadó idióta már megint.Szerk: Pugban tudod milyen feature van? Olyan, hogy jobbra kanyarodás
után, ha rögtön sávot akarsz váltani balra, kirakja neked! Automatikusan!
Működési elve a következő: gyári indexkapcsoló olyan rém gyenge cucc
mechanikusan (eleve az, de idővel csak rosszabb lesz), hogy ha a jobbos
állásból a kormány ejti vissza középre (nem te veszed le hímestojásként),
akkor simán átesik a baloldalra. Néhány kanyarkombinációban ez kiváló...
Szóval el lehet adni feature-ként. Amúgy meg bugnak mondanám, hehe. -
DigitXT
félisten
válasz
canniball #46016 üzenetére
Ki kell cserélni a kapcsolót... Pontosan mire? Ha nem maradna kint, akkor kint
kéne tartanod hüvelykujjal, az meg nem egy életbiztosítás, elvonja a figyelmed,
stb. Egyébként is marhaságnak tartom ezt az 1-et villantok alibiből elektronikát.
Csak azért tud működni, mert meg lehet pöccinteni (autókban) úgy a kapcsolót,
hogy már ad áramot, de nem marad ott. Nem biztos, hogy ez feature volt: lehet,
hogy inkább bug, csak a "kopaszmercisek" (ha egyáltalán tudják, mi az index!),
erre rárepültek, hogy milyen baromi kényelmes már, lazán odabökni egyet. Már
a manőver közben ugye. Nem előtte, időben, nem, minek azt? Alibi a rendőrnek. -
DigitXT
félisten
válasz
canniball #45993 üzenetére
Mechanikusan: értsd a kapcsoló bekapcsolva marad. Ha nem nyomod
ki, az idők végeztéig adná a tápot a komfort elektronikádra, így az sose
hagyná abba a villogást. Amúgy autóban is ritka paraszt dolog, amikor
sávváltás közben(!) villant valaki alibiből 1-2-t. Akkor már tökmindegy.
Az ilyenek nem értik, hogy az index a szándék jelzésére szolgálna.Ezeknél csak azokat imádom jobban, akik leszorítanak + megköszönik!
szmissz: igen, a SYM nekem is kattogott. Meg a Tact. De házilag ilyet?
huszi.gyb: ha úgyis bontasz Tactokat, árulhatod ki a relét arany árban. -
akos3
addikt
válasz
canniball #45958 üzenetére
Nem a hondánál, hanem elvittem egy közeli szerelőhöz és ők csinálták. 3 elemet kelett rendelnem (ebből 1-et a hondától, gyárit) a többit elvben meg tudták csinálni. De majd holnap meglátom, kiváncsi vagyok milyen lett
(#45960) gyáliSanyi Nem a 20 lóerősökre gondoltam, hanem az ugyanúgy 4t, 125 ccm-es cbf, cbr-re pl. Azért ilyen kis számoknál nem mindegy hogy valami 7 kw vagy 10... ÉS kétlem, hogy ezeknek tönkremenne a motorjuk vagy a váltó
(már csak tapasztalat is
)
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
canniball #45928 üzenetére
Dehogy figyelnek: lásd kis benzines turbómotorok az autóknál.
szerk: illetve figyelnek: az eszköznek x idő alatt, de már a garanciaidőn túl meg kell döglenie, hogy mindenki újat vegyen.
A mai eszközök (ártól függetlenül) kizárólag az első tulajdonosuknak készülnek... (tervezett avultatás) -
DigitXT
félisten
válasz
canniball #45797 üzenetére
Megint 5,7L lett, jó, kerekítve 5,8, de ezen nem veszünk össze.
Igaz, most elég papisan vezetek (a fék miatt). Ritkán ugrálok át
autókat nagy gázzal / 7500 fölé is csak az autópálya kivezetőn
ment a mérő, mikor a tempó 120 fölé kúszott. Nem hajtom, na!
(Egér úton sem mentem 100 fölött, meg ilyenek. Szóval normál
városi közlekedésben stabilan 6 alatt teljesít: ahogy (el)vártam.)AndrewTdi: doboz zörgéssel kapcsolatban még 1 réteg ilyen,
és tökéletes lett. Rajtahagytam a védőfóliát, mert nem is pont
odaragasztani akarom, csak egy kis alátétnek gondoltam...
Tudom kicsit igénytelen, de így elsőre megteszi: nem mozog! -
DigitXT
félisten
válasz
canniball #45800 üzenetére
az enyém injektoros de 5l alatt sosem volt
Viszonylag kevés 650-es, vagy nagyobb robogó van amúgy... A topikban még
kevesebb. SW600 pl. beveri az 5-6 litert, ha húzod neki, de robogóhoz képest
megy is piszkosul. 50 paci azért nem viccel. (Hogy a lovaknál maradjunk...)
kicsit megnyugtató tudni hogy ez nem minden esetben van így
Miért, ha így lenne, akkor vágyakoznál egy nagyrobogóra? Vadász, vadász...!
Nem olvasol figyelmesen: akinek 600-as gépe van, annak nem mindegy, hogy
5-6-8L a fogyi? De. Na ugye. Amúgy majdnem elb*sztak egy Banditát előttem
ma reggel: b*zi fehér BMW-s úgy vágódott ki a pirosba elé, hogy kb. 10 centin
múlott a vasalás. Én meg áldottam az eszem, hogy hagytam őt menni előre...
(Megjegyzem, hogy a bömbit sem a vezető fordította be, hanem több 3 betűs.)Az amúgy is egy ilyen kereszteződés, szóval ott nagyon észnél kell lenni, DE
a BMW-s produkciója azért megérné a YT feltöltést, s nyilvános megkövezést.
(Kár, hogy most nincs fedélzeti kamerám, meg rendszámot felvenni "nem ér".) -
kcsa
veterán
válasz
canniball #45797 üzenetére
Szerintem azonos körülmények között hagyományos láncos-váltós konfigurációban ügyesebben lehet spórolni, mint cvt-vel.
Ellenben injektorost az injektorossal, karbist a karbissal hasonlítsatok össze
@DigitXT: azt még nem is említettem, hogy reggel összefutottam egyik nem-ko
szerk. sokadszorra: Mi a fene, levágta a kommentem végét...
-
DigitXT
félisten
válasz
canniball #45797 üzenetére
Hátööö...
Nem értem a logikád, de ha neked jó, akkor biztos úgy van.
Nem tudom, hogy 650-es nagymotor miért lenne mérhető egy nagyrobogóhoz.
Hacsak nem látens robogós vagy. Vigyázz, mert Csernus kielemez rektálisan. -
DigitXT
félisten
válasz
canniball #45794 üzenetére
Ha fittyedni akarsz, akkor vess egy pillantást AndrewTdi eredményére:
injektoros a mocija, nagyobb ccm, erősebb is, aztán az eszik 3,8-at. -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
canniball #45787 üzenetére
Én sem dicsekedhetek a kis csótánnyal megtett első pár kilométeremmel: minden kanyarban ki akartam törni a nyakamat. Ugyanis a nagyon kezes YBR tanulómotorhoz képest az enyém egy "végtelenül rossz motor": a villaszög és a futóműgeometria miatt nagyon nem szeret kanyarodni, ráadásul "nincsenek" fékek rajta. Az utcánk végén jobbra akartam kanyarodni (aszfaltút, de bazi nagy felgyűrődésekkel) és 10km/h sebességgel majdnem lefektettem a gépet az útra, letett mindkét lábbal alig bírtam megtartani... ...aki látta az tuti azt hitte, hogy részeg vagyok.
Azóta már megszoktam a korlátait, és becsülöm az erényeit: piszok kényelmes üléshelyzet, a fékek fognak, csak erősen kell velük "kommunikálni", a kuplung kisujjal (!!!) kezelhető, a váltó pedig most, 20 éves korában is olyan precíz, mint a Doxa óra. Az Ibrahim váltója a fél éves motoron is qrva sz*r volt, az összes létező hibával: nem váltott, kidobta, ott is volt üres, ahol nem kellett volna, kettesből nem lehetett ürest kapcsolni, csak egyből, néha akkor is világított az üresjelző, ha sebességben volt, stb. A kuplungjától meg szabályosan elfáradt az egész csuklóm. A hasalós testhelyzettől meg én zsibbadtam el fél óra alatt...
Múlt hétvégén amikor Debrecenben voltam, megmutattam a főnökömnek is a kis gépet, majdnem helyből eltaknyolt vele, pedig amúgy csopperes (Harley Sportstere van). Azt mondta, hogy ilyen kelletlenül kanyarodó gépet még nem pipált...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
canniball #45784 üzenetére
Én úgy tudom, hogyha már van bármilyen (pl. B) kategóriás jogsid, akkor van lehetőség programmal tanulni az oktatásra járás helyett. Ha egyből A-ra megy (semmi gépjárműves előélet nélkül), akkor végig kell seggelni a komplett tanfolyamot, ha tetszik, ha nem...
szerk: a kis csótányon a gázmarkolatot nálam is nyugodtan lehetne egy kétállású kapcsolóval helyettesíteni...
-
DigitXT
félisten
válasz
canniball #45664 üzenetére
Mondod ezt egy 650-es nyergében.
Azért a Maja nem ugrik akkorát,
és mint mondtam, a formáció is bezavart picit, mert a túravezető rossz
oldalra állt be, így nekem jobbról kellett volna előznöm. Na az a necc...Meg előtte egyértelművé tette a csaj (?: vékonyka volt, na
), hogy van
kakaó abban a méregzöld vasban, szóval nem akartam szórakozni vele.
Őszintén megvallva, meglepett, hogy egyáltalán utolértük. Kétszer. Hja,
kérem, a piros lámpa nagy úr. Aztán ha még előre se megy rendesen...Amúgy a mogyoródi* lejtőn megnéztem, mit tud a gép: majdnem ütötte
a 140-et az óra. Baromi sokat csal abban a tartományban: 120 lehetett.*: vagy kerepesi, nem tudom, hogy hívják, van-e mondjuk olyan "neve",
mint az "érdi emelkedőnek". (Lényeg, hogy valahol itt lehetett a teszt.)Szerk: írtam korábban, hogy nem "huligánkodtunk": ezt mondjuk kicsit
kivételnek tekintem, de veszélyes nem volt, semmi keresztutca, és hát
senki nem volt előttem, szóval nyugodtan lehetett nyelezni. És várni.Szerk2: odafelé meg olyan óra 110-nél állt meg a tudomány, pedig még
le is húzódtak előlem, hadd menjek. (Én kértem elnézést, hogy szépen
lassan kúszok el mellettük a belső sávban: nemtom, miért húzódtak le.) -
dJ Peer
aktív tag
válasz
canniball #45347 üzenetére
Viszont azt nem tudom, hogy mennyire és hogyan kell betartani a 2 évet, a KRESZtől számítva?!
2012.04.03.-án volt a KRESZ vizsga, az egyik oktató szerint csak elkezdeni kell az ettől számított 2 éven belül, a másik szerint már le is kéne vizsgázni addigra. Valakinek van pontosabb infója erről? -
akos3
addikt
válasz
canniball #45250 üzenetére
Hát hál'Isten egész jol megúsztam. Bár a vállam valszeg meghúzódott, mert egyre jobban érzem, de tudom mozgatni tök jól, szal ki nem ugrott. A lábamon van egykét hupli, horzsolás, de azt hiszem én nem panaszkodhatom. Viszont szegény cibi (és a pénztárcám) már nem mondhatja ugyanezt el magáról... (képeket csatoltam, nézd meg, nem túl szép látvány:S
Kérem aki a képek alapján bármit tudna segíteni, hogy épp valaki haver árul vagy ilyesmi az feltétlenül szóljon!
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
canniball #45218 üzenetére
Az nem sok, pedig te fiatal vagy.... ...én annyira élvezem a kis 125-öst, hogy nem egészen egy év alatt túl vagyok 6000 km-en.
Más kérdés, hogy én is szinte biztosan valós 19,5k km-rel vettem tavaly a 20 éves kis mocit, a gumik DOT szerint még a gyáriak voltak rajta (!!!), és ez minden alkatrészére igaz volt. "Horgászmotornak" használta az előző idős tulajdonosa, de sajnos a gépet végtelenül elhanyagolta, ez volt az összes baja neki.
-
-
huszi.gyb
senior tag
válasz
canniball #45064 üzenetére
Budapesten mással még nem mentem, mint robogóval. Igaz, hogy én mindig a sáv közepén megyek (pont ezért). Hozzáteszem, hogy sokszor ez mentett meg, mert 0 oldaltávolsággal előznek. És így legalább van hova lehúzódnom. A 125-össel már nem tudtak kikezdeni, mert ott én is mentem 70-80at, aztán nem zavarta őket... De ha 70 helyett 68-cal mész, akkor már előznek...
-
DigitXT
félisten
válasz
canniball #45064 üzenetére
rendszeresen le akartak tolni
Mert lehúzódtál, és adtad alájuk a lovat... Én "sávot foglalok", és pont. Ezt
nagyon hamar megtanultam, hogy a lehúzódással magammal szúrok ki.
Okés egy olyan géppel, aminek vége van 60-nál ez már neccesebb, de ezt
írtam is. Azért tartom biztonságosabbnak a 125-ös motort, mert annak egy
70-80 sem nagy tempó, s az már bőven elég a forgalomban haladáshoz.Igen, a KRESZ "megengedi" az egy nyomon haladó járművek sávon belüli
előzését, ami egy bringánál, meg segédmotorkerékpárnál érthető is, csak
éppen baromi veszélyes. Már a bringásra/motorosra nézve. Sajnos.
Nem is szeretem, ha a közúton bringáznak, miközben ott van mellette egy
bicikliút. Meg ugye átmegy a piroson*, tehát vagy 3-4x is meg lehet előzni.*: tisztelet a kivételnek, de sajna nagyon ritka, aki megáll. Inkább körülnéz,
és ha úgy látja, akkor mehet. Közben meg gyalogosok közt áthúz, stb. Na,
az ilyen gyökereket nem fogom sajnálni, amikor benézik a platós ZIL-t. Sőt,
az a meglátásom, hogy a normális bringások sem szeretik őket, mert ugye
úgy általában a "bringás renomét" rontják. Legutóbb az Astoriánál álldogált
vagy 5-6 bringás a pirosnál, egy gyökér meg simán belement a pirosba, úgy
gondolván, hogy már elfogytak az autók a Rákóczi úton... Az érett sárgáján
átrongyoló taxis meg kis híján kivasalta... Mindkettő gyökér volt, de szvsz a
biciklisták fejcsóválása inkább türelmetlen társuknak szólt: kereste a bajt...
(Ott azért még az elvetemültek is megállnak. 2x3 sávon át nem vállalják be.)Ui: amikor rendszám nélkül jártam a SYM-mel, azt hittem, hogy a rendszám
miatt fognak "komolyabban venni". Nagy sz*rt. Ha valamit komolyan vesznek,
az a hangos kipufogó, meg a xenon, de az is csak egy részükre hat... És ha
mögötted jön, nem használ, de a kikanyarodókra, meg a sorok közt hasznos.A mögötted jövőre egy megoldás van: ne tartsd fel: ha egy picit el tudsz tőle
húzni, már nincs gond. Ha előzni akar, előzzön, de NE menjen a seggedben.
Az életveszélyes. -
huszi.gyb
senior tag
válasz
canniball #45012 üzenetére
Ezzel a hozzászólással egyetértek.
Nem mondtam, hogy te tolsz le, de sok f@sz akkor is, mert kis robogó. Rendszeresen azon szoktam röhögni, hogy legyorsulom a kocsisort. Annyira lassan indulnak (autóval is agyf@szt kapok), de 50 fölött, esélytelen vagyok. Ahhoz gyenge a gép. Persze ezt kihasználva a barom akkor is előz, ha jönnek szemből. (Ez még a kisebb baj, mert 100zal elmegy mellettem észre se veszem. De sokszor 5km/h különbséggel, mert fél a csekktől... Na ezért akarok én nagyobb gépet.És ezért mondom ha belefér, vegyenek. Mert az jobb ilyen szempontból. De ha nincs normális robogóra pénz, akkor inkább ne vegyen 125-öst.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz
canniball #44999 üzenetére
De jó lenne ha Pesten minden robogós így gondolkodna és ennek megfelelően választana gépet!
Ez a dolog két élű... Mint 50-es robogós, ha szabályosan (60-nal
) Közlekedem [50-es szakaszon], akkor is letolnak, merthogy kis p.cs robogó. Meg könnyen mondjátok, hogy vegyetek legalább 125-ös gépet. Azt nem kérdeztük meg, hogy a keret max. 250, vagy ha van értelme, akkor tudja-e növelni.
Egyetértek, hogy ha tudja, vegyen 125-öst. De legyünk tisztában az árakkal.
B125 jogosítvány: 34 000Ft (Ha minden elsőre megvan).Átíratás, ahogy mondtátok ~30 000.
125-ös robogóra mindenképp vennék kabátot, térdvédőt, és egy bukót (utóbbit feltételezzük, hogy van).
Legyen némi tartalék pénz az első szervizre.És ~200 000Ft környékén ki lehet fogni, de számolni kell azzal, hogy mondjuk 10 robogót meg fog nézni. Ha ez még Budapesten belül történik meg, akkor is 10-20 000Ft-ban benne lesz. (Tapasztalat, A1-es gépek nagyon lerúgottak tudnak lenni, a sok idióta 16 éves tulaj miatt...
)
Egyik ismerősöm keres most 125/50-est. Azok közt is 150 körül vannak normálisan (=nem akarnak szanaszét esni).
-
SirKero
őstag
válasz
canniball #44973 üzenetére
Az hogy jelenleg két év de ez most már bármikor megváltoztatható
Az új szabályozás abban szabad kezet ad a tagállamoknál, hogy ennél sűrűbben is előírhatják a járművek kötelező műszaki vizsgáztatását.
Ez fontos kitétel, mert a németek egy ideje már fontolgatják, hogy évenkénti műszaki vizsgát vezetnek be. Az új szabályok alapján erre bármelyik országnak megvan a lehetősége. -
SirKero
őstag
válasz
canniball #44878 üzenetére
Ez a gépjármű adó
és valóban egységes országosan
Kalkulátor
1-3 év 345 ft/kw
4-7 év 300 ft/kw
8-11 év 230 ft/kw
12-15 év 185ft/kw
16 év után 140 ft/kw -
SirKero
őstag
-
huszi.gyb
senior tag
válasz
canniball #44433 üzenetére
A hosszú leíráson tabletről elegánsan átsiklottam. Motor hibával még drága is
Más: Tacttal most jöttem haza, és... Gyanítom nálam is szíj+görgő csere (szíjba csak én raktam 5000km-t nyelezve). Azt vettem észre, hogy ha van mellettem valami hangvisszaverő (fal, busz...) akkor "nagyobb" sebességnél (55km/h fölött) csörög. De akkor nem hallom, ha nincs hangvisszaverő... Plusz álló helyzetből mély hangon morog, és utána kezd el felpörögni (ezért gondolom, hogy a görgők is kivannak már). A fenti problémára van ötletetek?
Milyen helyen érdemes nézegetnem a kopó alkatrészeket hozzá? Bontottat ingyen tudok szerezni, de ezekből inkább új kéne
-
válasz
canniball #44375 üzenetére
Köszönöm mindenkinek a válaszokat! Kissé csalódott vagyok, mert tényleg minőségi a bukó, de azért az gáz, hogy a 10k-s Motowell bukómba közel nem jön be ilyen mértékben a hideg szél az államnál, mint ebbe a csodába. Azért ma bemegyek a boltba megkérdezni ezt a kis cuccot az aljára, illetve, hogy milyen ötletük van a probléma megoldására, de itt is megkérdezem: szerintetek vegyek egy ilyen kis izé wind stopot ami a bukó gyári tartozéka , ez ebayről 4-5k vagy ez nem valami hatásos és jobban járok egy komolyabb thermo maszkkal ami szél álló 5-6k körül (egyátalán kapok ennyiért, vagy inkább 10k körül vannak komolyak? Akinek drágább maszkja van az tényleg frankó akár 2-3 fokos, hideg, szeles időben is?Jelenleg 1k-s sima pamut maszkom van)
-
akos3
addikt
válasz
canniball #44349 üzenetére
Nekem egy ilyenem van, jó pár éves, de minden nyáron szenvedek vele ...
Az a lényeg h ne páljak beA kar, hónalj körüli részek a legfontosabbak
(#44351) csongi
Nincs érdemben használható plexim. Így lehet érezhető lenn, de a hsz-edből nem jön le, hogy most te ajánlod-e vagy sem ...(#44352) Mosquito34
hát nagyon más szint nem találtam :/ bizom benne, h a szellőzés is elég lehet..
Gatyám nincs -
akos3
addikt
válasz
canniball #44157 üzenetére
Ha caberg mellett döntünk akkor úgy is hosszas próba lesz a motoroazisban
Mondju nő révén lehet, neki nem zavarna az álla, de majd belebúj.. Egyelőre a márkát kéne lefixálni...
(#44155) SirKero Köszi a linket! Ez amúgy egy bolt?
Ja igen, a beépített napszemcsit is el kéne dönteni, bár kétségkívül hasznos. mondjuk ő nem szemüveges, szóval simán felkaphat egy napszemcsit a fejére
-
akos3
addikt
válasz
canniball #44126 üzenetére
Igen, én is azt kérdeztem tőle, h minek felnyithatós, mire jöt a válasz, h a zárt olyan"zárt". mondja ezt így, hogy soha nem vt még olyan fején
De majd azért csak ráadok a boltba egyet, hogy megnézhese.
majd nézegetem én is ezt az oldalt, köszi, bár valóban a duke tűnik a legjobbnak e szerint.(#44125) SirKero
ok, majd ird meg, h mit tapasztaltál. Ezeknek az olcsóbb siskoknak ugye mindig a gyengéje a zaj és szél... Kiváncsi vagyok mit írsz. Meg állítólag elég nagy méret azt hallottam. lehet nem is lenne jó rá, persze ezt egy próba mondja meg majd
kösz a fotót majd elolvasom, ha ráérek -
kcsa
veterán
válasz
canniball #43686 üzenetére
A magyar nyelv gyönyörei
Amúgy ez alapján:
"Motorkerékpár: a külön jogszabályban L3e járműkategóriába sorolt kétkerekű oldalkocsi nélküli, L4e járműkategóriába sorolt oldalkocsival rendelkező jármű, továbbá a motoros tricikli. "
úgy gondolom, hogy a huszi.gyb által citált példa nem feltétlenül igaz. Mindegy, úgyis az az igazság amit a rendőrök gondolnak
@longwild: ez egy erősen passz kérdés nálam, Satelis 6-7 centit mozoghatott alap helyzetben, ha féket húzom akkor talán kicsit többet is. Érzésre legalábbis. Aztán lehet sokkal kevesebb volt
-
DigitXT
félisten
válasz
canniball #43675 üzenetére
A 18/19-es észak felé "ráhajt" a forgalmi sávra. Ezt a
vonalat együtt engedik el az autósokkal, tehát simán
elsőbbségi viszonyba kerülnek, és meglepő módon a
villamos kárára. Nem egy szokványos megoldás.Kedvenceim amúgy a hídról egyértelműen a pirosban
lerongyolók, hogy ezen a sárgán még. (De még úgy is,
ha sokadik a sorban, kanyarodó+gyalogátkelő kombó
feltartotta, de úgy gondolja, ha az autó orra már túllóg
a csíkon, akkor ő még átfér, még ha másodpercek óta
piros is, és már elindult a keresztforgalom. Számtalan
esetben megölhettek volna már ezek, elsőként rajtoló
motorosként. De kibaszok velük, s figyelek. Meg duda
ezerrel, hogy érezzék a törődést, hátha máskor... Ehh.) -
DigitXT
félisten
válasz
canniball #43672 üzenetére
Keresztkérdés: ha macisajtja van a villamosnak, akkor is?
A válasz nyilván nemleges, ami már érdekesebb, hogy ilyen
viszont tényleg van. Pl. a Gellért térnél elvileg nyugodtan be
lehet zúzni a villamos elé a sínre. Más kérdés, hogy van, aki
itt is előveszi a lenti érvelést és besatuz, mert nagy, sárga...Legjobb, mikor a Döbrentei térnél előnyt adnak a 18-asnak.
(Aki ismeri a környéket, tudja miért.Hint: nem is kerülnek
elsőbbségi viszonyba, a 18-as kitér balra. A birka meg vár.)Szerk: ilyen burkolt beszólást...
huszi.gyb!
b+ -
huszi.gyb
senior tag
-
DigitXT
félisten
válasz
canniball #43667 üzenetére
Én egy olyan anekdotára emlékszem, hogy a villamosnak a
körforgalomban IS előnye van, DE ilyenre csak vizsgán kell
tudni a választ, mert sehol Mo-n nincs ilyen kereszteződés.
Erre nem csináltak évek során egyet, dafke? A sünök meg...Még egy "trükkös "kérdés lehet: egyenrangú kereszteződés,
villamos jön balról. Előnye van? Naná... A megjegyzés: ilyen
kereszteződés sem igen van, mert a villamosokat általában
védett útvonalon közlekedtetik. De azért a teszt kitér rá akár
hárompontos, képes kérdésben is. Amúgy nem para a teszt.
14 évvel ezelőtt a B hibátlan volt... 5 évvel ezelőtt az A dettó,
ha eltekintünk attól az apróságtól, hogy láncot szerelni nem.
Gondolkodom, hogy 4 év múlva jöhet a C, vagy valami. Így a
háziorvos nem szólhat be, hogy nem ad alkalmasságit, mert
évek óta nem mentem a kivizsgálásra: oktatáson papírozták.
(Szemüvegre kérdezett rá a fószer, de aztán nem írta bele.)
Visszatérve a villamosra (és a linkelt cikkre), nagyjából jogos,
hogy a szavazók szignifikáns többsége szerint a villamosnak
van igaza.Nagy is, hosszú is, nehéz is meg akár sárga is.
Szerk: mondjuk a képeket látva nem a körforgalmon megy át.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz
canniball #43665 üzenetére
Köszi. Én SOS jogsit néztem (tőlük szoktunk bérelni, és kedvezményes Safety lehetőséget is adnak), bár a Biluxnál (Győr) írtak olyat, hogy 24év alatt mehetek A1-gyel A-ra.
Ennek még utána járok
Az ok, hogy az oktatás könnyített, de gondolom normál kresz vizsgát kell rakni, tehát a régi (pl villamosos f@ßomságokat is át kell nézni
)
-
üszök
őstag
válasz
canniball #43661 üzenetére
A 26k-t pont Árvainé mondta. Oda nem hiszem,hogy megyek a telefon beszélgetésünk után.
Meg erre még+20300 vizsga díj van. És sz@r helyen is vannak,nem tudok kocsival ingyen megállni.
A Sománál az én olvasatom szerint 20300 a vizsga díj+34000 a tanfolyam. Ők is a belvárosban vannak,de ott van hol megállni. -
válasz
canniball #43457 üzenetére
Köszi szépen! Csak azért, mert a csajszinak kábé a Simson ülésmagassága a max, ami még kényelmes. Kilóban is néztem, és saccra azt mondtam, a TU250-nél sztem nem kell neki soha nagyobb. Az a moci 148-149 kiló, a csajszim meg 50. Ő is úgy gondolta, elég lenne neki egy 125-ös is.
-
huszi.gyb
senior tag
-
DigitXT
félisten
válasz
canniball #42888 üzenetére
A rendőrök kerestek 250-es Kawasakit... Mit kell ezen ennyit rugózni?
(Ha nem tudnám, hogy nem Istvánnak hívnak, és nem ürömi vagy...)
Biztos nem segédmotorkerékpárral fog valaki menni bankot robbantani,
aztán ha esetleg üldözőbe veszik, végsebességen 60-70-nel menekül...Szerk: ha jól emlékszem, a Totalcar / Totalbike is arra jutott a képekből.
Aztán lehet, hogy a rendőrök full hülyék, s más infójuk nem is volt. -
nyogo83
Topikgazda
válasz
canniball #42888 üzenetére
Elnézésed kérem, ha a fentebb vázolt találgatásom/ítélkezésem esetleg sértett...
Nem fogom már most megkeresni/megtalálni melyik oldalon volt nagyon sok olvasótól hozzászólás, akiknél szintén jártak már eddig a rendőrök, de szinte mindenkinél 250-es Kawasakit kerestek. Volt olyan, aki 2 éve eladta, mégis nála is kopogtattak.
Mindegy is, igazából itt nagyrészt a nem teljesen rendben levő papíros (nyílván nem smkp) problémára utaltam.
Ez szerintem föként azoknak b*ssza a csőrét(nyílván az enyém is) aki esetleg 125-250ccm között motort/robogót keres és a hírdetések több mint 60-70%-ban azt látja, hogy papírok nélküli/"50"-esre vizsgáztatott/simán használható smkp-nak hírdetett szarokat talál az ember.
Arról nem is beszélve, hogy nap mint nap mennyi ilyennel találkozik az ember...De ha ennyire szívedre vetted, akkor vedd semmisnek a feltételezésem: biztos van jogosítványa a srácnak és csak azért nincs még névreírva/forgalmija mert pont most intézik.
-
SirKero
őstag
válasz
canniball #42806 üzenetére
Jaaa
Ezek a képek sokkal jobb minőségűek
De nem ezek folynak a csapból is
(#42807) kcsa Hard off
Én lakás bővítésre vettem fel 2,8 milliót ( frank alapút ) tíz évre 48 ezer forint induló törlesztéssel. Három év múlva már közel 90 ezret fizettem. A 180 ft-os témánál fizettem ki egy összegben ( de előtte egy évvel már futam időt hosszabbíttattam mert a 90E már sok volt.) Szóval durván az öt év alatt mire kifizettem őket a 2,8 millára közel 6 az az hat milliót fizettem be. Ez akárki akármit is mond uzsora kamat
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
canniball #42536 üzenetére
Igazából nincs semmilyen magasszárú cipőm/bakancsom, inkább sportcipős stílusuakat hordok, ami nagyrészt boka alattig ér. Valami hasonló bakancsra gondoltam [link]
Kesztyűre meg rákérdezek, de valószínű amúgy is vennék egy rendeset, mert október végén mire beértem melóba, fél-egy óráig csak 1 ujjal gépeltem -
nyogo83
Topikgazda
válasz
canniball #42529 üzenetére
Valószínű megkeresem a sulit majd januárban a mindenféle kérdéseimmel, illetve hogy mikor indul leghamarabb vizsga. Addig meg van időm még nézelődni robogók között, illetve 1-2 cuccot összeszedni a tanfolyamhoz/vizsgához, mivel jelenleg csak bukósisak meg kesztyű van(az is ujjatlan, de protektoros).
Gondolom csizmának/cipőnek egy olcsóbb magasszárú motoros csizma is megteszi? Pl Probiker féle 6-8k körüli cuccok.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen autót vegyek?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Egy szenzor, két zoomkamera: újraírta a Huawei a mobilfotózás történetét
- Ford SYNC 3 infotainment rendszer teszt
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Amazfit Balance - ár-érték egyensúly
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Nintendo Switch 2
- Telekom mobilszolgáltatások
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5500 16/32/64GB RAM RTX 4060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Használt Intel procik - Core 2 - Dual Core
- Bomba ár! Dell Latitude E6500 - Intel P8600 I 3GB I 160GB I DVDROM I 15,4" WXGA+ I Garancia!
- Bomba ár! Dell Inspiron 15 3511 - i5-11GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gari
- Azonnali kézbesítés az év bármely pillanatában
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest