Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#42051) Jadro válasza biker (#42050) üzenetére


Jadro
veterán

Az úthiba meg utána elpárolgott mi? :) Seggfej a motoros ez igaz, de utána a Mustangos simán rátesz még pár lapáttal. Valahol megérdemlik egymást, de messze nem arányos a fellökés.

Samsung Galaxy S23 8/128 Green

(#42052) Byk01 válasza biker (#42050) üzenetére


Byk01
senior tag

Ha lennél oly kedves a videón megmutatni azt az úthibát.
Egyébként meg az eset baromira nem vicces. Ha rosszul esik a motoros, akár meg is halhatott volna. De az ilyen seggfejek soha nem gondolkoznak (remélem, jön majd egy erősebb, aki az anális szex árnyoldalait is bemutatja neki)

"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn

(#42053) patomi válasza Byk01 (#42052) üzenetére


patomi
őstag

Tök igazatok van, írtam is,h nagy kopé az autós. De ez meg nem jogosítja fel a motorost arra, h letörje a tükröt. Kvázi a semmiért okozott volna anyagi kárt.
Le kellett volna nyelni az autós szívózását aztán az egyenesben lenyomni mint a huzat. Bár nem tudni korábban mi volt, lehet már percek óta kergetőznek.

Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)

(#42054) biker válasza Byk01 (#42052) üzenetére


biker
nagyúr

Nem azt mondtam, hogy "volt ott úthiba" hanem arra reflektáltam, szerinted egy jó ügyvédnél ez emberölési kísérlet.
Nem, mert jó ügyvédnél itt nem történt semmi, a motoros sorozatos szabálytalankodás közben elesett.
Minden nézőpont kérdése.

Emlékszünk ugye a nőre, akinek két motoros kilopta a táskáját, az meg elütötte, a rohadékok közül egy meghalt. Szegény nő meg bűnhődik.

Ilyenkor ugye két lehetőséged van
- mivel a robogós rendszám nélkül jön, sisakban, soha a büdös életben nem kapják el, és nem vonják felelősségre ha lelép
- ezért nem hagyod lelépni

Ennyi.

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#42055) deicide válasza Lauda (#42037) üzenetére


deicide
veterán

Bárki bármit mond, neked adok igazat, az éjszakai közlekedés lakott területen kívül orosz rulett, ha nem 50-el mész. Megkockáztatom, még autópályán is, mert már 130-nál is, de főleg az én 2xx-es tempómnál simán esélytelen vagyok kikerülni egy lepottyant téglát, egy kivasalt kutyát, amik simán megboríthatják az autót, még csak nem is kell, hogy valami állóba menj bele. Eddig szerencsém volt, ennyi.

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#42056) Byk01 válasza patomi (#42053) üzenetére


Byk01
senior tag

Nyilván, nem jogosítja fel a tükörtörésre a motorost semmi, de arra a manőverre végképp semmi nem jogosítja fel az autóst. Az egyik egy anyagi, a másik egy ember elleni cselekedet. Nagyon nem egy súlycsoport a kettő.

(#42054) biker Azért a videó erősen bizonyító jellegű mind az úthiba megléte, mind az ellen, hogy az autós nem tudta, hogy ott van a motoros. Tudjuk, hogy az amerikai (és a világ többi részének) bíróságok elég érdekesen tudnak dönteni bizonyos esetekben, de ez inkább az autós elmeszelése irányába dőlne, szerintem (azonos képességű ügyvédek és pártatlan, normális bíró esetén)

"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn

(#42057) biker válasza Byk01 (#42056) üzenetére


biker
nagyúr

Lehet megkövezni, ha letöri a tükröm, szerintem pont ugyanígy teszek. Megoldás: nem kell letörni a tükröm.
És most lehet anyázni, úgysem fogok rá reagálni.
pl az ilyet meg őket is ugyanígy kezelném, lelkiismeret furdalás nélkül
Olyan kis bátor semmit nem tudó férgek, kik azért merik megtenni ezt, mert úgysem kapják el őket. Hát néha mégis.

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#42058) biker válasza Byk01 (#42056) üzenetére


biker
nagyúr

Ő mit vétett? Az egyik agyhalott motoros jobbról előzi, ezért elrántja a kormányt, ne kenje fel a parkoló autóra, erre a másik pöts balról leveri a tükröt. Majd "BÁTRAN" elszáguld.

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#42059) philoxenia válasza biker (#42058) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Ha felénk lenne ilyen azt hiszem csákánnyél, vagy hasonló kidugva a tükör mellett oszt jóvan... ablak leenged jön a tahó kidugom a botot aztán visszahúzom...

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#42060) TaaT válasza philoxenia (#42059) üzenetére


TaaT
veterán

[link]

Give them hell Ukraine!

(#42061) philoxenia válasza TaaT (#42060) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Nálunk ezt büntetik, de mondjuk egy pohár kólát stb. véletlenül is kiönthetek a motorosra ilyen esetben... ;]

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#42062) brd válasza Byk01 (#42056) üzenetére


brd
nagyúr

Ez csak jogászkodás. A motoros a tükör rongálásával kiírta magát a normálisak közül (persze az előzményeket nem látjuk, az módosíthat a helyzeten akár jelentősen, hogy ki a hülyébb, lehet pl., hogy az autós korábban szándékosan veszélyeztette). Ha ilyen sebességnél úgy esik el, hogy komolyabb sérülése lesz (mondjuk ezt nehezen tudom elképzelni egy normálisabb motoros felszerelésben), az az ő baja, miért rángatja az oroszlán bajszát? Azonkívül az autós kezében mi lenne, ha nem készül videó a tükör rongálásáról (és még ha készül is, ugyanez, ha nem látszik a rendszám és nem felismerhető a motoros)? Egy motorost (főleg, ha gyakorlott) nehéz autóval utolérni, és felelősségre vonni. Csak ezért merik megtenni ezek a kis fütyik. Most legalább egy megkapta.

The only real valuable thing is intuition.

(#42063) biker válasza brd (#42062) üzenetére


biker
nagyúr

szemre alig 40-el mehettek.

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#42064) Byk01


Byk01
senior tag

Biztos túl keveset közlekedem, de nem gondolom, hogy a motorok direkt utaznak arra, hogy az autósok tükrét törhessék, szóval valaminek kell lennie az autós részéről is, ami ezt kiváltja. Jellemzően fafejség, hogy "nehogymár a köcsög motoros előre menjen, amikor én itt szívok a dugóban", és csakazértis behúz a másik autó mellé, hogy ne lehessen elférni. Tapasztaltam ilyet biciklin ülve nemegyszer (mondjuk én biciklin nem megyek olyan gyorsan, mint egy autó, így az valamivel érthetőbb). Egyedül a fehér terepjárós volt, akiről bizton lehet állítani, hogy szerencsétlen vétlen volt az egészben, és biztos CSAK a motoros volt a köcsög. A többinél simán előfordulhat, hogy az autós IS.

Viszont attól, hogy valaki köcsög, még nem jelenti azt, hogy nekem is annak kell lennem. Amit megtehetek, az pl. az, hogy kamerát szerelek az autóba, ami épp eleget lát ahhoz, hogy az ilyeneket elkapják utána. Biztos van még ilyesmi, utána kell érdeklődni.
A másik az autósok összefogása lenne, hogy ilyen esetben megszólaljon egy jellegzetes hang, ami a környező autókban is hallható, és a motorost körbe lehet zárni, amíg a rendőrök odaérnek. Tudom, ez utópia, de összefogás nélkül soha semmit nem lehet elérni. Attól, hogy elütöd azt, aki letörte a tükröd, az a tükör még le van törve, és amíg meg nem csinálják, nem közlekedhetsz az autóddal, és a következő motoros ugyanúgy letörheti. Ha viszont a motorosok tudnák, hogy nem tudnak meglépni a többi autós miatt, akkor ők sem rongálnának.

"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn

(#42065) patomi válasza Byk01 (#42064) üzenetére


patomi
őstag

Lassan ott tartunk, hogy mindenkinek joga van az úttesten azt csinálni amit akar, gyalogos keresztbe megy(zebrától 5 méterre) körül sem néz, bringás dettó, motoros tükröt töröget. Mi meg akik a benzinben adóznak, súlyadót fizetnek, meg gazdagítjuk a biztosítókat mi húzzunk a f@szb@ az útról..
Ne vedd magadra nem neked szól, de gondolom autózol tudod mire gondolok.

Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)

(#42066) Byk01 válasza patomi (#42065) üzenetére


Byk01
senior tag

Amit felsoroltál, egyihez sincs joga annak, aki csinálja. De megteszi, mert lebukás és büntetés nuku ... intelligencia dettó. De ebbe a felsorolásba vegyük bele a "narancssárgázó" autósokat is, hogy ne maradjon ki egy csoport sem.
Azt meg, hogy ki mit fizet, ne keverjük ide. Egyrészt a benzin, amit eléget az autós (motoros) jelentős mértékben hozzájárulnak a globális felmelegedéshez, valamint egy csomó betegséghez, ami 150 éve még ismeretlen volt (és nem új kórokozók okozzák), de ott van az utak építése és fenntartása is, ami jóval nagyobb tétel, mint pl. kerékpárutak esetén, vagy a környezet zajterhelése, szóval a kiadási oldalon is erősen ott vannak az autósok (motorosok) ... igen, én is.
Azon kívül, attól, hogy valaki épp gyalog, vagy kerékpárral közlekedik, lehet otthon autója, ami után ugyanúgy befizeti a súlyadót, és amikor használja, akkor a benzinben is adózik (vagy akkor már más ember, mint gyalog vagy biciklivel?)

Na, a hosszú bevezető után: ott van a baj, hogy mindenki azt hiszi, neki mindent szabad, és ő fontosabb a másik embernél. Ez nem igazán látszik, amikor otthon nézi a meccset a tévén, de az úton hatványozottan megjelenik. És ebből a szemléletből következik az is, hogy ha el is kapja a rendőr, miközben szabályt szeg, akkor nem elismeri a hibáját, hanem a rendőr a köcsög, mert csak a pénzbehajtásra megy, szóval a tettekért felelősségvállalás nulla.

Na, részemről a témában ennyit, túl messze jutnánk a folytatással.

"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn

(#42067) Gépötty


Gépötty
senior tag

Sziasztok!
Előbb-utóbb úgyis itt köt ki, mert ide való, érintettség okán osztom meg.
Kollégám és haverom vezette a fekete G4-et. Egyértelmű, hogy nincs mentség arra, ahogy mentek, inkább nektek címezném okulásképp, hátha eszetekbe jut mikor elönt a köd, és nyomtok egy nagy entert. Mindketten jól vezettek, kollégám napi szinten nyomott le két-háromszáz kilométereket a céges budival - nem is akármilyen tempóval - szóval volt rutinja. Mégis b@szhatja az egészet, ott voltam a kórházban, mikor a családjával közölték, hogy nem sikerült megmenteni az életét. Soha többé nem akarok olyat átélni!
Legyetek észnél, pillanatok döntenek életről, és ahogy a mellékelt ábra mutatja, halálról is. Most két halálról.
Két fontos adat: a piros mögött 120m féknyomot mértek; a busz keresztben jött ki eléjük, 90 fokot fordított rajta a fekete kocsi úgy, hogy nem is a hátán, hanem a hátsó kerék előtt találta el, a piros már az elejének ment neki.
Persze, a legkönnyebb lerendezni azzal, hogy megérdemelték, meg minek 'vezettek úgy mint egy állat', de amikor ismered, napi szinten találkoztok, dolgoztok egymásra utalva, és tudod, hogy jó srác volt, akkor ez nem ilyen egyszerű.
Most megpróbálok aludni, mert reggel megszakítom a szabadságom, és viszem helyette a körét. Hiányozni fog...
Písz

Azt hitted felnőttél, közben csak a játékaid lettek drágábbak

(#42068) biker válasza Gépötty (#42067) üzenetére


biker
nagyúr

120m???????
A vitarám nedves úton 98-ról 42m úton áll meg
Mennyivel ment belterületen? 180?

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#42069) philoxenia válasza patomi (#42065) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Traktoros meg szánt.... ;]

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#42070) philoxenia válasza Byk01 (#42066) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

A magyar autósok kevesebbet tesznek a felmelegedésért mint az osztrák tehenek. Nem biztos, de sanszos...[link]

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#42071) MaciG


MaciG
addikt

(#42072) nyogo83 válasza Gépötty (#42067) üzenetére


nyogo83
senior tag

Ha jol lattam tobb cikkben irtak, hogy szemtanuk szerint versenyeztek.
Es itt pedig igazabol mar tok irrelevans is, hogy O mennyire volt tapasztalt sofor, vagy mennyire nem.
Eleg ha egy rajta kivulallo avatkozik be a "versenybe" es vege a storynak :(

En ezert itelem el iszonyatosan barmilyen versenyzest, jampiskodast a kozuton.
Nagyon sajnalom oket, de lehetett volna akar rajtuk kivul artatlan aldozat is.

(#42073) mephi666 válasza nyogo83 (#42072) üzenetére


mephi666
nagyúr

pff, de akkor menjenek inkább pályára... ott van elég sáv, egyirányú a forgalom és nem kell félni attól sem, hogy kikanyarodik bárki eléjük... (meg a közlekedésben résztvevők is előbb számítanak arra, hogy valaki 200al jön, mint főúton) de leginkább épített, zárt pályára való a versenyzés :(

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#42074) kovacsroli válasza MaciG (#42071) üzenetére


kovacsroli
senior tag

Ez ép ésszel felfoghatatlan. Ilyen autókkal ekkora tempót menni egy ilyen úton....áhh :(

Isten nyugosztalja őket!

Ha hülye vagy az olyan mintha meghalnál. Te nem érzed, csak másoknak fáj.

(#42075) 8th válasza MaciG (#42071) üzenetére


8th
addikt

Versenyeztek. Tamást ismertem. Jó gyerek volt. Kár érte. :(

(#42076) ADAM1337 válasza 8th (#42075) üzenetére


ADAM1337
nagyúr

Nem értem, hogy egy hülye verseny ér-e ennyit.
Főleg közúton.

Ha huligánkodni szeretnék, ott van a pálya nap, biztonságos előírások szerint lehet tenni.

(#42077) biker


biker
nagyúr

ilyenkor jön képbe, hogy főleg éjjel, nem tudja a busz felmérni, hogy a 250méterre lévő autó nem ötvennel jön, hanem 250-el :( És ez a baj a motorosokkal is, felbecsülhetetlen sebességgel jönnek, és gyorsulnak 50-ről 150-re 3mp alatt

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#42078) deicide válasza mephi666 (#42073) üzenetére


deicide
veterán

Annyiban igazad van, hogy inkább számítanak rá autópályán, de felmérni az autósok egy jó része akkor sem tudja, hogy 130-al, vagy 230-al közeledem. Ezért (is) van elöl 355mm-es tárcsa az autómon, mert volt azért bőven, aki simán kijött elém és nem gyorsan menni művészet, hanem időben lelassulni. De való igaz, ugyanez közúton szinte kivédhetetlen, ha ekkora sebességgel közlekedik valaki.

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#42079) mephi666 válasza deicide (#42078) üzenetére


mephi666
nagyúr

pályán ritkán járok, akkor is céges octavia 1.9tdi-vel... óra szerint 140-150-el max... belsőbe váltás előtt nézni szoktam rendesen a tükröt és pár másodperc alatt már fel lehet mérni, hogy valaki hasonló tempóval közeledik, vagy jóval gyorsabban... és ha én pl 140el jövök, a másik meg 240-el, ott csak 100km/h a difi... számíthat is rá az ember... főúton számítasz mondjuk 130-140-re a 90 helyett, erre kapsz valakit, aki 200+ érkezik... fene se gondol rá... én városban bírom azokat, akik kivárnak az utolsó pillanatig és akkor kanyarodnak ki az ember elé: előbb jöttem haza a megszokott nyugis tempóval, erre p*csa olyan szépen kikanyart elém, hogy fékezni kellett rendesen, ne nyomjam meg a bal hátulját :U de ezt lehet érezni előre, ki fogja eljátszani... reggel fordított eset volt: látom, hogy jobbról érkezik valaki normál tempóval, balra kanyarodtam ki elé, de fel lehetett mérni, hogy kb 100méter múlva fog utolérni, amikor már rég felveszem a tempót és nem hátráltatom... de valamiért sérelmezhette, mert rámkapcsolta a reflektort :U csomóan mondjuk alapból távolságival közlekednek városban, azoknál simán alkalmazni lehetne a kínai büntetést: beültetik elé 1 órára aztán majd megtanulja

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#42080) biker válasza deicide (#42078) üzenetére


biker
nagyúr

ha egy 300-as tárcsával is van akkora fékerő, hogy blokkolóra tegye a kereket, és dolgozzon az abs, akkor mi az előnye a 355-ösnek? hiszen a gyenge pont mindig a gumi lesz

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#42081) raczger válasza biker (#42080) üzenetére


raczger
őstag

Nem a vészfékezésre méretezik az autó fékeit, Alpokban lejössz egy szerpentinen 1000-2000 métert szintben, még motorfék mellett is kell nyomnod a féket, azok pedig hamar elmelegszenek, aztán a fékhatás pedig szépen lassan elmegy.
Nagyobb tárcsa kevésbé fog melegedni, de szerintem ezt te is tudod, hisz bringánál nagyon nem mindegy, hogy 160-as tárcsák vannak vagy 203-asok. Nekem tavaly már kicsit kevés kezdett lenni néhol keményebb lejtőkön a 180mm-es, pedig csak 70kg vagyok.

www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4

(#42082) ADAM1337 válasza biker (#42080) üzenetére


ADAM1337
nagyúr

Nekem városba is sokszor kevés a 296-os fék másfél tonnára.
Pedig igen nagypapásan tolom.
"A gázt egy majom is tudja nyomni, ha adsz neki egy banánt"

(#42083) biker válasza raczger (#42081) üzenetére


biker
nagyúr

Nem vagyok hülye, értem a fizikát is, de itt most arról volt szó, nem tudtak megállni 200+-ról a busz előtt, mire jött a reflex, hogy 355-ös tárcsa van. Hát az pont vészfékezéskor tökmindegy.
Igen, szerpentinen, meg jobban adagolható, meg stb. de vészfék esetén ojló...sz mekkora, ha eléri a surlódási küszöböt a guminál

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#42084) mephi666 válasza biker (#42083) üzenetére


mephi666
nagyúr

mondjuk az ő astra-ja alatt nem is olyan virsli van, mint a mi "f"-ünk alatt

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#42085) Pickit3 válasza mephi666 (#42084) üzenetére


Pickit3
aktív tag

Az ignisnek igen virsli kereke van, fékútban mégis köröket ráver a többi autóra.

(#42086) raczger válasza biker (#42083) üzenetére


raczger
őstag

Adott helyzetben nem feltétlen lesz előnye a nagyobb tárcsának, ahogy te is leírtad, valószínűleg a gumi lesz a szűk keresztmetszet.

Értem mit írsz, hogy egy bizonyos fékerő felett már teljesen mindegy, viszont a példádban szereplő, 300-as tárcsával biztosan nem úgy lassulna deicide Astrája. Nekem 1.3 tonnához 283-as tárcsák vannak elöl, illetve 205 széles gumik. Deicide-nak 1.5 tonna és 245-ös gumik (ha nem tévedek), oda édeskevés a 300-as tárcsa, még vészfékezéshez is. Megy pályán 180-al, rárúg a fékre, jó, ha 50km/h alatt kezdene dolgozni az ABS.

www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4

(#42087) Winner_hun


Winner_hun
félisten

Ha nagyon jóindulatú akarok lenni akkor azt mondom hogy a mögötte haladót akarta elengedni, hátha az jobbra megy. Vajon ő mit akart?

► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ

(#42088) biker válasza raczger (#42086) üzenetére


biker
nagyúr

Esküszöm kezdem szégyellni, hogy nem tudom, mekkora a féktárcsa a vitarámon :)
Talán 310 ha az alkatrész kereső helyes. De azt tudom, hogy ha rendesen fékezem, akkor az első pillanattól dolgozik az abs mert voltunk veztech pályán vele.

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#42089) 8th válasza Pickit3 (#42085) üzenetére


8th
addikt

A virsli gumijával meg a hátsó dobfékeivel? Elég valószínű. Még a nehezebb és nagyobb teljesítményű 1.5 4x4 verziót is dobfékekkel szerelték ami erősen vicc kategória. Több tesztben ki is emelték anno a gyenge fékeit.

[ Szerkesztve ]

(#42090) Pickit3 válasza 8th (#42089) üzenetére


Pickit3
aktív tag

Hát hogyne... [link]
"Minden nemzetközi szabványnak és szokásnak fittyet hányva kilencvenről fékeztük teli talppal állóra az autókat - és az Ignis győzött. 32-33 méter körüli fékutakat mértünk, de a Swift meglepetésemre azonos méretű gumival egy orrhosszal az Ignis elé csúszott. Elöl mindkét autóban hűtött tárcsa-, hátul egyszerű dobfék dolgozik."

(#42088) biker
A Vitara nagyon jól fékez és ezen nincs kivetni való. Tapasztalat.

[ Módosította: philoxenia ]

(#42091) 8th válasza Pickit3 (#42090) üzenetére


8th
addikt

És? 90-ről 33méter. 100km/h-ról az ~40méter ami csak elfogadható de semmiképpen sem jó egy ezredforduló után készült modern autótól. Dobfék... tiszta nyolcvanas évek.

[ Módosította: philoxenia ]

(#42092) philoxenia válasza 8th (#42091) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

[link]

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#42093) Pickit3 válasza 8th (#42091) üzenetére


Pickit3
aktív tag

100km/h-ról megállok Neked 33méter alatt. Mellesleg egy fapados autóról beszélünk ami a munkába járásra tökéletesen megfelel. Ha nagyon fékezgetni akarok akkor előveszem a Vitarát és azzal megyek satuzgatni. De inkább nézegess továbbra is féktárcsákat és Köszi. ;)

[ Módosította: philoxenia ]

(#42094) Chris Kiki


Chris Kiki
senior tag

A fizika szerint tökmindegy a gumiméret is. Fékezéskor a tapadást nem befolyásolja.

Amiga 1200 - Blizzard 1230 MKIV 68030@50/68882@50 - 2MB Chip/128MB Fast - 4GB CF - Classic WB 3.1 - WHDLoad >>> and the Amiga lives forever

(#42095) Winner_hun válasza Chris Kiki (#42094) üzenetére


Winner_hun
félisten

?

► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ

(#42096) philoxenia válasza Chris Kiki (#42094) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Súrlódási erő?

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#42097) TaaT válasza Pickit3 (#42093) üzenetére


TaaT
veterán

"100km/h-ról megállok Neked 33méter alatt."

A négyesgolf GTI 100-ról 40m alatt áll meg, szal ez szép teljesítmény lenne...

Give them hell Ukraine!

(#42098) 8th válasza Pickit3 (#42093) üzenetére


8th
addikt

Ha te 100km/h-ról 1személlyel 33méteren belül megállsz egy Suzuki Ignissel (gyári kerékméret, széria fékrendszer stb.) megeszem a kalapom. Ehhez sokkal komolyabb autóknak is legalább 40méter kell valós utcai körülmények között pedig azok alatt van rendes fék meg értékelhető futómű is. A számok nem hazudnak. [link]

(#42099) Chris Kiki válasza Winner_hun (#42095) üzenetére


Chris Kiki
senior tag

A tapadási erő nagysága a tapadási-súrlódási együtthatótól (felületek minősége), és az egységnyi felületre eső nyomástól (súly) függ. Csak és kizárólag. Innen gondold tovább.

Amiga 1200 - Blizzard 1230 MKIV 68030@50/68882@50 - 2MB Chip/128MB Fast - 4GB CF - Classic WB 3.1 - WHDLoad >>> and the Amiga lives forever

(#42100) philoxenia válasza Chris Kiki (#42099) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Akkor Te gondold már tovább, szerinted kétszer akkora felületre eső ugyanakkora súly.... :U

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.