- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Szellem.: Felfedezés a Gamer egerek világában: Az én egérkalandom.
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- hcl: Döglött tabletből wifis kijelző kókány
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- shadowkidhu: SFF Itthoni labor
Új hozzászólás Aktív témák
-
aleister
veterán
válasz
UberMutant #2948 üzenetére
Persze.
Megnyomom én 2 percenként is akár, csak ne téglásodjon a kijelző. -
aleister
veterán
válasz
UberMutant #2946 üzenetére
Köszi a választ!
Direkt nem választottam ki nagyobb csomagokat (háttérkép, plusz alkalmazások), csak a működést befolyásoló módosításokat.
Így elvileg pár perc alatt megúszható. -
aleister
veterán
Sziasztok!
FB-n kérdeztem már a csoportban, de még nem született válasz, így felteszem itt is:
Mazda 6 2017 esetében, ha a mazdatweak-ről leszedett cumóval frissítem a szoftvert, akkor kell járnia a motornak vagy elég a folyamatos gyújtás?
Mintha valahol olvastam volna, hogy a cartárs a fékpedált nyomkodta 10 percenként, hogy ne menjen alvóba a rendszer.(#2942) rasotamas:
+1
A dízelt -főleg a turbódízelt- egész egyszerűen tudni kell használni. És ezt nem úgy értem, hogy bonyolult dolog, ész kell hozzá, stb., mindössze 2-3 egyszerű, de alap dolgot kell észben tartani, illetve, ha olyanok a felhasználási körülmények (csak városi munkajárásra, dugóban araszolásra használják), akkor el kell engedni.
A nyomaték nagy úr. Rengeteget ad vezetési élményben, és itt nem a száguldásra gondolok. -
IT user
tag
Sziasztok!
2007-es (GG) Mazda 6, 108 kW, 2 literes, benzines. Amikor megvettem, a két kipufogócső végén volt egy vastagítás dísznek. Az egyiket valahol elhagytam, a márkaszerviz szerint ehhez már nem gyártanak eredeti véget. Tudnátok ajánlani olyat, ami jó lehet ehhez az autóhoz?
-
Szerintem nem eszik olyan forrón a kását. Még a 2005-2008-ig első generációs faceliftes hatosokban komoly gond volt a dpf-fel (bár kolegáménak semmi baja, minden nap kijön észak budáról gödöllőre majd vissza), mostanában már kulturált, ha 1000 kilométerből 100-nál kevesebbet teszel meg rövid városi utakon, rendszresen használod az autót hosszabb 30-50-100 kilométeres távokon akkor ki tud tisztulni gond nélkül.
Az egyetlen VALÓS gond ezekkel a motorokkal, hogy be tud állni az olajszivattyú és előjel nélkül kinyírja a motort. A megoldás nem olcsó ha még nem történt meg a baj: ki kell cserélni a láncos vezérlést és új, mármegbízható olajpumpát kell berakni, kb 300 ezer forint, és utána lesz egy megbízható autód. Ha viszont megtörtént akkor milliós összegű motorcsere.
Azért így 5 év turbódízel nyomatéktenger után nem biztos, hogy szívesen beülnék egy szívóbenzinbe, ha nem minimum egy V6-ról beszélgetünk. -
Moleman
addikt
Szokásos dízelproblémák, túl sok DPF regenerálás, eközben még üzemanyag is kerül a motorolajba, kokszosodik a szívóoldal, beragad a pillangószelep. Voltak gondok a vezérműtengellyel is, fémdarabok válhatnak le róla, ami aztán az olajjal bárhol kiköthet - különösen mókás, ha a turbóban. A vákuumpumpára is volt valami visszahívás.
Dolgozik egy ismerősöm hivatalos Mazda szervizben, tömegével cserélnek komplett dízelmotorokat mindegyik típusban, miközben a benzinesekkel semmi probléma.
Természetesen kevésbé valószínűek ezek a problémák, ha kizárólag hosszú utakra használod, de az előző 150-190 ezer km alatt nem tudhatod, hogyan használták, ami nálad milliós javításként jelentkezhet akár rövid időn belül is.
Én is csak hosszú utakra használom az autót, 20 km-en belül robogóra ülök télen is, de nyugodtabb vagyok a benzinessel.
-
Moleman
addikt
A dízelek azért annyival olcsóbbak, mert annyival kevésbé megbízhatóak, és nem is fogyasztanak számottevően kevesebbet.
Én a 145 lovas benzineseket javasolnám a 6-osok közül (hosszabb a végáttétel, ezért kevesebbet eszik, de sajnos csak Attraction felszereltségig volt az a motor).
Ennyi idősen még nem valószínű, hogy rozsdás lenne bármilyen autó. A futott kilométer meg nagyon gazdafüggő, én 134 ezerrel vettem a CX-5-öm, de semmivel nem érződik rosszabbnak mint új korában.
-
blu79
addikt
Sziasztok, mazda 6 (2016 facelift) szeretnénk venni , pár hete nézegessük is a hírdetéseket , van esetleg valami típushiba ezeknél amire vásárláskor oda kell figyelni ? Illetve inkább hosszú távon használnánk ezért dieselt nézünk mert a benzinesekből kevés van és jóval drágábbak... ( városba mászkálásra van egy kisebb benzinesünk) Visszaolvastam és látom hogy igazából nem lehet biztosra venni hogy nem fog rozsdásodni...
Amiket nézegetünk azokba ilyen 150 - 190 ezer km van ... egy ilyen autónál mennyire számít ez ? Ha gondos gazdája volt akkor nem lehet gond ... ugye? -
Bix666
friss újonc
válasz
T0mBd1gg3R #2935 üzenetére
Köszönöm
-
-
Bix666
friss újonc
Ez igaz!
Mert találkoztam a "kis ablakkal " a hátsó ülés alatt, viszont nem hittem,hogy csak az az egy tartályon belüli szűrővel oldották meg az egész üzemanyag szűrést.
Gondoltam valahol a vezetéken is találok még egy szűrőt!
Úgy tűnik van még mit tanulni...
-
-
Bix666
friss újonc
Sziasztok!
Nekem olyan kérdésem lenne:
Adott egy Mazda 3 2009 1.6 benzines motorral és nem tálalom a jobb hátsó kerék ív előtt az üzemanyagszűrőt.
Valakinek esetleg valami tippje lenne,h.merre keressem?
Esetleg lehetséges hogy csak az üzemanyag tartályba lenne szűrő ? -
Moleman
addikt
válasz
T0mBd1gg3R #2928 üzenetére
Igen, van többféle végáttétel és többféle első fokozati áttétel, ezekkel variálnak, plusz a kerékmérettel. Mazda3-Mazda6 vonalon a 120-145 lovasok a hosszú váltósok, a 165-ös a rövid "sportos". CX-5-nél a 2WD váltója hosszabb, a 4WD rövidebb.
Dízeleknél is ez a helyzet, a 150 lovas a hosszú váltós, az erősebbek jobban pörögnek.Amúgy már régen a GG-nél is játszottak ezzel, a 2.0 váltója hosszabb volt, mint a 2.3-é. A GH-nál viszont a 2.5-ös volt a leghosszabb.
-
-
MrSealRD
veterán
válasz
T0mBd1gg3R #2925 üzenetére
Nem írtam olyat sehol, hogy nem elég. Azt sem, hogy gond lenne... Szóval nem tudom miből szűrtétek ezt le. De helyén kell kezelni és nem kell túlzott elvárásokat sem támasztani... csak tájékoztatásként szántam. Az én 105 adatlapi lovam azért kevésnek érzem. Meg annak sem örülök, hogy a 130-as tempóhoz 4000-et forog... Miközben a 2.5i-nek (2008) elég 3200 is... Lehet ezt sok szempontból vizsgálni.
-
-
válasz
MrSealRD #2920 üzenetére
Nincs azzal a lóerővel semmi gond, az 1.5-ös 100-asból is ki lehet hozni kicsit pörgetve (3-4000 max.) elég nagy teljesítményt (160 km/h gond nélkül megy hosszútávon). Más kérdés, hogy előzni max. negyedikben (lendülettel ötödikben) érdemes, 5-6. sebesség túraautózásra jó csak.
-
Gombinyó
őstag
Sziasztok!
[link] Erről a típusról mik a tapasztalatok? A 4-5 éves autókat is sújtja még a rozsdásodási probléma? Ha már nem garis az autó elvinném alvázvédelemre.
Mennyire jó ez a kasztni, motor kombináció? Valóban olyan jó a fogyasztás, mint ígérik? Pályán, 130-140 körül mennyit foroghat a motor és mennyire lehet hangos az autó?
Mindenképp a 2.0i-vel szemezgetek a 6-os manuális váltóval.
Vásárlásnál mire érdemes figyelni?
A hirdetést csak a típus miatt raktam be, a konkrét vétel biztos nem ez lenne -
Moleman
addikt
válasz
Khaosz55 #2919 üzenetére
Pont múlt héten jártam körbe, mikor innen vettünk egy kocsit a főnökömnek, egyben van, de a képeken is látszik, hogy amerikai modell.
Semmi köze a Revolution Tophoz, a kisebb hazai felszereltségek műszerfala van benne, az is mérföldes, nincsenek tolatóradarok, nincs xenon, vagy ha tényleg van, hátszél nélkül sose megy át a műszakin, mert nincs fényszórómosója, valószínű szintezője sem, bár a képeken pont nem látszik, hogy kézi magasságállítású-e.Az erejétől pont nem félnék, 4000 fölött elektronikusan van korlátozva a teljesítménye, gyakorlatilag 4000-6000 között egy 120 lóerős fennsík, alatta ugyanazt tudja, mint a 165 lovas. Volt belőle 100 lovas 1.5-ös is.
-
MrSealRD
veterán
válasz
Khaosz55 #2919 üzenetére
Szerintem érdemes az eredetét megnézni. Információs jelleggel a gyári garanciákról érdeklődni. Tulajdonosi háttér, tehermentes-e...stb Illetve a személyes megtekintés a döntő úgy is... Hideg motorral várjanak... Ha már motor, akkor szerintem az egyik oka az olcsóságnak, hogy ez a legkisebb motor amivel adták. 120 paripa nem túl nagy ménes... Ha valaki nyugisan, komótosan közlekedik, akkor ez nem lesz gond. A 130-at ez is gond nélkül megfutja.
-
Khaosz55
addikt
Ezt találtam, de nekem gyanúsan olcsó mert más 3-as mazdák fél egy millióval drágábban vannak. [link]
-
MrSealRD
veterán
válasz
Khaosz55 #2917 üzenetére
2-3 éves járgányról beszélünk. Állítólag már sokkal korábban korrigálták ezt a fajta problémát. Ráadásul ezek az évjáratok még garanciálisak. Újabban meg 12 év garancia van átrozsdásodás ellen. De érdemes pontosan utánakérdezni márkaszerviztől...
Én egyébként nem bíznám a véletlenre. 5 évnél még semmi visszafordíthatatlan nem szokott kijönni. Akkor kapna egy nagyon jó minőségű alvázvédelmet...aztán kész.
-
Khaosz55
addikt
Sziasztok,
2016-2017 körüli 2000-es benzines 3-as mazda vásárlásán gondolkodom. Vagyis a barátnőmnek lesz. Mire kell figyelni, illetve van-e típushibája a kocsinak. Napi 120km-es ingázás lenne vele. Fentebb olvastam a rozsdásodási problémát. Erre lehet számítani mazda esetében ? -
MrSealRD
veterán
válasz
kenwood3 #2915 üzenetére
Üdv, a klubban. Nekem is ez borzolja az idegeim. Ismert típus hiba. A kopogásérzékelő vagy tönkrement vagy a csatlakozónál oxidáció van ezért nem kap megfelelő jelet...
Hideg időben gyakori vendég ez a jelzés...
Igazából nem érdemes bontottra cserélni mert előbb utóbb kb mindenkit utolér... Aliexpressről lehet rendelni újat kb 6-7 ezer Ft az ára... Itthon jóval drágább. Legalábbis legutolsó infók alapján. De nem maga az alkatrész a legnagyobb baj. A cseréje a szopás, mert nagyon rossz helyen van. Szóval inkább a munkadíj az ami megdrágítja a probléma megoldását...
Volt aki cserélte ilyen kínai forrásból származó alkatrésszel és megoldódott a probléma. Azóta nem hallottam róla információt.Szóval idegesítő leginkább...
-
kenwood3
addikt
Sziasztok!
Tegnap elott menet kozben kigyulladt a motorhiba lampa az autoban(mazda3 1.6 benzin 2007 sedan). Egybol infarktust kaptam , hogy mi lehet az. Felnyitottam a motorhaztetot majd megmozgattam a kabeleket ,csoveket es a kovetkezo inditasnal mar nem egett a lampa. Felhivtam a szerelomet aki azt mondta, hogy ki kene olvastatni, hogy mi lehetett az. Elkuldtem az asszonyt az egyik szervizbe, mert ma hivott, hogy ujra kivillant a lampa. A szervizben P0328 kopogaserzekelo
Megszakitas/ jel tul magas hibat olvastak ki belole. Holnap hivom a szerelom a tovabbiakrol de erdekelne, hogy ez mi? Esetleg talalkoztatok mar ilyen hibaval? -
aleister
veterán
Köszönöm a gyors választ Urak!
Én is 17-esre gondoltam képről. -
aleister
veterán
Sziasztok!
Szerintetek ez a felni 19 colos? A hirdető szerint igen, no meg a Revolution-Tophoz is az dukál, csak valahogy kisebbnek tűnik.
GEPESZ66:
Motorolajra 10-13k-t fognak legtöbben mondani. Új, benzines autónál, ideális használat mellett (értsd javarészt városon kívül mész vele) ráérsz az első 1-2 évben akár 20k-ként.
Manuális váltóban az olaj elvileg élettartam hosszig bírja, automatákban 50-70k. Fékolajat ennél kicsivel korábban érdemes lecserélni.
Van valami időtartam tényező is, tán 3 év, de nekem mindig hamarabb eléri a km alapú ajánlást, így azt nem tudom pontosan. -
GEPESZ66
veterán
MAZDA 6-tal kapcsolatban lenne kérdésem:
Motorolajat mennyi kilométer után szoktatok cserélni?
Váltóolajat mennyi kilométer után szoktatok cserélni?
Fékolajat mennyi kilométer után szoktatok cserélni?
Shell fagyálló van benne. A fagyálót szintén mennyi kilométer után cserélitek? -
válasz
UberMutant #2908 üzenetére
Nem egyezik a két motor forgásiránya, a keresztmotoros elsőkerekes autókhoz képest a hosszmotoros hátsókerekes autók diffije még egyet fordít a hajtásirányon ezért ellenkezőleg forog a motor. Ez persze csak az általános felállás, lehetnek eltérések.
Én egy V8-as LS motort tennék bele, de amúgy szerintem is 1.9 tdi lenne jó. Van fönt yt-n egy videó, cummins dieselt tettek bele, de az valami 5-6 literes motor -
atee_13
őstag
Üdv!
RX-8 ba van lehetősége/értelme valami másik motort tenni a vankel helyett, ami viszonylag nem öli halálra a költsévetést? Valami kis túrbós ami még esetleg a menetteljesítmény is csak kicsit ronatná?
Motorfelújjításra várók elég olcsók ahhoz képest, hogy jól felszerelt mutatós autó.
-
MrSealRD
veterán
válasz
kenwood3 #2905 üzenetére
Nekem a tolató lámpám párásodott...vagyis inkább beázott... Autómosó után volt benne mindig kis vízlötyögés. Az ilyenkor szokásos minden része körbe lett nézve..aztán végül egy nagyon pici lyuk lett fúrva az aljára. Azóta semmi bajom vele. Nálad nem hiszem, hogy ez megoldhatja a dolgot, csak arra akartam utalni, hogy érdemes alaposan megvizsgálni a részeit és a probléma gyökeréig lemenni... A csere nagyjából az utolsó megoldás. De ha nem kerülhető el akkor sajnos ez van.
-
MrSealRD
veterán
válasz
kenwood3 #2903 üzenetére
Nekem szintén 1.6 benzin van. Az olajcserém éppen esedékes ezekben a hetekben. Én [SHELL HELIX ULTRA ECT C3 5W-30] fogok venni. Korábban MOL Dynamic Gold volt benne. Azzal sem volt különösebb problémám. Igazából pénztárca függő is a dolog. Gondolkodtam a Liqui Moly top tec 4200-on is de nagyon túl van árazva.
Az 1.6-os motorba 3.9L a gyári csere mennyiség. Ha átmosás van akkor 4.2L. Érdemes 5L-ben(4+1) gondolkodni, mert ha rá kell tölteni esetleg akkor legyen kéznél.
Ha ezek egyike sem jön be, akkor az olaj topikban is érdemes bekérdezned, hátha ajánlanak valamit.Első vagy hátsó lámpád ázik?
-
MrSealRD
veterán
válasz
kenwood3 #2901 üzenetére
Alvázra figyelj, hogy komoly embert találj ne himi-humit. Ha rendesen leszedi a felületi rozsdát, passzivál és felviszi a védőréteget akkor oké. Ezen kívül lehetőleg ne verje telibe az egész alját mert az nem túl igényes munka ha a gumik mindenhol úsznak a trutyiban. Mostanában hallottam ilyen extra olcsó 20-30 ezres zsenikről akik ennyiből megoldják a teljes feladatot. Ez már alapvetően gyanús...
A motor láncos. Cserélni csak akkor kell ha hallhatóan csörög...de az annyira hallható jelenség, hogy még a süket is meghallja.
Olaj + szűrők pedig mehet cserére... Olajból 5W30 kell bele. Se vékonyabb se vastagabb...itt is vannak zsenik. De az első 10 ezer alatt érdemes figyelni az olajszintet, hogy viselkedik a motor...
Az átvizsgáláson volt még érdemleges infó az autó állapotáról? -
kenwood3
addikt
Sziasztok!
Nehez szules utan vettem egy 2008-as faceliftes mazda3 sedant 1.6 benzines . Elso kerdesem az, hogy van itt valaki szabolcs megyebol? Alvaz es uregvedelemhez keresek profi szakit a kornyeken . Voltam vele szakszervizben ahol azt mondtak, hogy feluleti a rozsda rajta , es ez meg siman kezelheto alvazvedelemmel. A masik kerdes. Vezerlest kell ezen cserelni? Vagy eleg a szurok plusz motorolaj? Nem volt meg japan autoja senkinek a kornyezetembe, igy kivancsi lennek ennek a korulbeluli arara!? Egyeb tanacsokat is szivesen fogadok ha esuetekbe jutna
Új hozzászólás Aktív témák
- ASUS blog: B650 alapokon
- Melyik tápegységet vegyem?
- Metal topik
- Óra topik
- Bluetooth hangszórók
- NBA és kosárlabda topic
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Nintendo Switch 2
- Feltörték a PROHARDVER!-es regisztrációmat (vagy elvesztettem a belépési emailcímet, 2FA-t)
- Mobil flották
- További aktív témák...
- Eladó a saját tesztemben szereplő PVY Z20 Pro Evo elektromos kerékpár kiváló állapotban, házhozszá
- Techsend Electric Scooter Cyber Monster elektromos roller 2024, garanciával, eladó!
- Eging PV 410W silver napelem verhetetlen áron
- Veemann V-FS8 20 felnim új nyári abroncs szettel.
- Siemens EQ6 Series 700 premium ritka tipus keveset használt
- ÚJ LENOVO ThinkPad P16s Gen 2 - 16" WUXGA IPS Érintő - Ryzen 7 PRO 7840U - 32GB - 1TB -3 év garancia
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad E540 - i5-4GEN I 8GB I 128SSD I DVDRW I 15,6" FHD I CAM I W10 I Garancia
- LG 45GR65DC-B - 45" Ívelt 1500R / 5120x1440 / 200Hz 1ms / Adaptive Sync / AMD FreeSync / HDR 600
- Xiaomi Redmi Note 12 Pro 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Xiaomi Redmi Note 13 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest