Hirdetés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- GoodSpeed: Samsung Galaxy SmartTag2-esek a tolvajok ellen!
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- bambano: Bambanő háza tája
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- RIOS Gépház: Rebootoljuk a PROHARDVER YouTube csatornáját!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Moleman
addikt
válasz
hoffman_ #7629 üzenetére
Én márkaszervizbe semmiképp nem hordanám vissza, brutálisan túl van árazva. Annyira nem speciális autók ezek, bárki tud rajta olajat cserélni. Még nekem is sikerült, pedig életem első olajcseréje volt.
Ha Kispest esetleg útba esik, ott tudom ajánlani az Ötkerék Bt.-t, évekig oda hordtam mindent, nagyon olcsón dolgoztak és nagyon jól.
-
Moleman
addikt
A 17-es gyári felni 5 mm-rel van bentebb, lehet kapni nyomtávszélesítőt, 4 db kb 18-26 ezer forint. Kérdés, hogy elég hosszúak-e a gyári tőcsavarok, ha elveszel belőlük 5 mm-t, én lehet nem kockáztatnék vele.
Az tény, hogy szebb a nagyobb felni, de használati értékben amúgy sokszor jól jön a ballonos gumi. Mikor néha Borsodba kell látogatnom, örülök, hogy 235/65 van a kocsin.
-
Moleman
addikt
válasz
ParmaBoy #7532 üzenetére
Köszi a tippet, azt tudtam, hogy 170-re lehet íratni, de azt nem, hogy kell hozzá intercoolert cserélni.
És hibrid vagy nem hibrid lenne a jobb választás? Előbbi 50 kilóval nehezebb, cserébe betömi villannyal a turbólyukat.
Sajnos még egyiket se volt lehetőségem vezetni.
-
Moleman
addikt
válasz
aleister #7530 üzenetére
Ezért tetszene a Swift Sport, abban kb ugyanolyan hosszú a váltó, mint a CX-5-ben.
A Focus ST, Hyundai i30n váltója is hasonló áttétel, de fenntartási költségben nyilván a Swift a legbarátibb. Titkon vágyom valami BMW 40i-re, de azok még durvábbak lennének, megszoktam, hogy nem kell költeni a kocsira.Az anyagminőség tényleg gyengébb a Suzuki, de az összeszerelés határozottan jobb, rossz úton, ahol a Mazda zörög, ott a Swift csendben van.
-
Moleman
addikt
válasz
aleister #7528 üzenetére
Tudom, de közben mégis kényelmesebb. A Swiftbe be tudok ülni úgy, hogy nem veszem ki a zsebemből a telefont, a CX-5-be nem.
Szerpentinen is jobb vezetni, az üléseknek egyik autóban sincs oldaltartása, de a Swiftben ki tudom támasztani magam a térdemmel, a CX-5-ben viszont túl nagy a hely, nem érem el az ajtót, a Pilot Sport 4 meg túl jól tapad.
Egyetlen dolog hiányzik, a hangszigetelés. 100 fölött már nagyon hangos a Swift, a szélzaj és a rövid váltó miatt is.
A derekam meg mindkét autóban ugyanúgy fáj 200 km után, emiatt nem tudom, mi kéne következőnek. Egy Mazda 3 méretű autó kéne 5-ös BMW ülésekkel. -
Moleman
addikt
Mindegyikbe lehet carplay-t szögelni, csak 70.0 fölötti firmware verzió és másik USB aljzat kell hozzá, pár tízezer forint aliexpress-ről. A 2017 utániakban jobb felbontású a kijelző.
Minden 2.0-ban ugyanaz a motor van, a 120-as csak elektronikusan van leszabályozva 4000 fölött, chiptuninggal az is ugyanúgy tud 170-180 lovat. A váltó hosszabb a 120-as alatt, ezért kevésbé érződik rugalmasnak, cserébe autópályatempónál jelentősen kevesebbet eszik, mert 18%-kal kevesebbet forog. Én a 120-ast választanám, ha menni kell, mindig vissza lehet váltani kettőt.
-
Moleman
addikt
válasz
tobias88888 #7394 üzenetére
Projektoros, de amögött is foncsor van, arra gondolt a kolléga.
Amúgy nem hiszem, hogy bármi baja lesz egy 9 éves foncsornak, főleg hogy ott a menetfény, nem égett folyamatosan az 55 wattos tompított izzó. -
Moleman
addikt
válasz
tobias88888 #7386 üzenetére
Alin ez a 90W-150W csak marketing, amúgy mind jóval kevesebbet vesz fel, mint a halogén.
-
Moleman
addikt
válasz
Debilon #7377 üzenetére
Ha minden igaz, ez egy H1-es GG fényszóró képe, ez alapján inkább ellenjavallt.
Bár egy 4300k ledet meg lehet próbálni benne, senki nem mondja meg, hogy nem halogén.
Amúgy a GG szériában a xenonnak is ilyen magasra futó vetítési képe volt, csak a későbbiekben álltak át a másik fajtára.
-
Moleman
addikt
válasz
ZeroX92P #7372 üzenetére
Valóban, a 4300k-t mindig elfelejtem, hogy most már opció, régen még csak 6500k volt.
A refinél még nem is gond, ha mindenfelé szórja, úgyis akkor kapcsolod fel, ha nincs sehol senki, de a menetfénynél tényleg kérdéses, hogy mennyire tudják jól reprodukálni az izzószál pozícióját. Mivel ritka a H15, abból nincs is nagy kínálat, így hirtelen csak 6500k-t találtam.
Life hack lehet még a gyenge refi problémájára a ködlámpa, én 100W halogént raktam bele és jó magasra állítottam. Csak a refivel együtt világít, külön nem is kapcsolható.Az előző kocsimban 55 wattos xenont használtam a tükrös refiben, csodálatos volt, 1 km hosszú fényalagutat vágott az éjszakába.
-
Moleman
addikt
válasz
tobias88888 #7369 üzenetére
Műszerrel nem mértem, de én nem láttam lényegi különbséget az Osram és a gyári Philips között.
-
Moleman
addikt
válasz
tobias88888 #7366 üzenetére
A Mazdában végtelenül könnyű izzót cserélni minden más autóhoz képest, nekem nem erőfeszítés kétévente egyszer kicserélni.
Amit küldtél, az nem kamu, de nem is led, ez sima izzó kék burával, semmi haszna.
-
Moleman
addikt
válasz
tobias88888 #7364 üzenetére
A tompított miért megy mindig? Nappal nem a menetfényt használod? És miért nem piszkálnád? Pont azt éri meg a legjobban cserélni.
Ha még hosszabb időre terveznék az autóval, kipróbálnám a H15 ledet, bár kérdéses, hogy mennyire tudnak jó DRL/refi kombót csinálni, eleve nagyon szar a H15 dizájn, nem is értem, miért vette át a Mazda a VW-től az ötletet. 6 éve még csak H11-ből lehetett kapni normális ledet, az nálam bevált.
A HB3 DRL/refi csak az amerikai piacon volt, a mieinkre nem vonatkozik.
Ja, a lényegre válaszolva: csak néhány Osram LED kapta meg a minősítést, és csak egy bizonyos típuslistára, H11/H15 nincs közte, tehát legálisnak továbbra sem legális.
-
Moleman
addikt
válasz
sakal83 #7359 üzenetére
Nekem 2013-as Emotion van, eleinte sajnáltam, hogy nem Attraction, nincs xenon, nincs színes kijelző, stb, de most már örülök is, hogy nincs semmi extra csipogó vezetéssegéd sem, amit mindig ki kéne kapcsolni. A világítást megoldottam leddel, a kijelzőt meg nem nézegetem.
A fogyasztás nagyon felhasználásfüggő, városban télen rövid távokon láttam már 9.2-t is a kijelzőn, de az nagyon extrém. 100-110-120-nál nagyon jól fogyaszt, 5.6-6.2 liter környéke. 130-nál már 7 liter fölé megy, konstans 150-nél pedig 8.5 liter fölé.
A futott km is felhasználásfüggő, az enyémben most 172 ezer km van, mechanikusan és a beltér állapotát tekintve is pont olyan mint újkorában, az első futóműben kellett 2 szilentet cserélni 156 ezernél, azon kívül sose kellett hozzányúlni semmihez. Végig garázsban állt, tisztán van tartva, ezért nem is rohad, csak egy kis felületi rozsda van a futóműelemeken.
Az, hogy melyik évjáratot válaszd, függ az igényeidtől és a költségkerettől, nekem pl esztétikailag a mai napig ez az első széria (2012-2014) tetszik a legjobban.
A ledes lámpás faceliftesnek (2015-2017) típushibája a DRL félkör meghibásodása, tudtommal komplett lámpacserével lehet orvosolni, az drága móka.
A 2017 utáni új széria beltere jobb minőségű, jobb a hangszigetelésük is, cserébe jóval nehezebbek, ezért menetteljesítményben és fogyasztásban kicsit elmaradnak a régiekhez képest. A meghibásodások is jellemzőbbek rá, legalábbis a családban lévő autóval több gond volt.Ha esetleg pont ilyet keresnél, mint az enyém, beszéljünk róla, hamarosan megválnék tőle.
-
-
Moleman
addikt
válasz
anonymus89 #7195 üzenetére
Nekem 2013 CX-5, de mindnél ugyanilyen a géptető zárja, a sokkal újabbaknak is.
-
Moleman
addikt
Az enyémben nincs riasztó, de az angol csoportokban írták, hogy nem zavar be annak sem.
#7190 UberMutant
Az annyira nem jó ötlet, olvastam valahol, hogy ezek a gombok nem arra lettek kitalálva, hogy folyamatosan nyomják őket, túlmelegedhetnek, akár tűzveszélyesek is lehetnek. Főleg, hogy jelen esetben van elegánsabb megoldás.#7192 anonymus89
Itt egy videó. Annyit helyesbítenék rajta, hogy az első műanyag elemet nem csak kitépni kell a helyéről, hanem kétoldalt a két résbe le kell nyúlni egy lapos csavarhúzóval, kiakasztani a műanyag füleket, különben letörnek. -
Moleman
addikt
-
Moleman
addikt
Nekem 1-2 hétig villogott az istop, miután egyszer csak nem volt hajlandó beindulni a gyári akksival. Pont mennem kellett valahova, úgyhogy bebikáztuk, mentem vele 250 km-t, utána 1-2 nap állás után még haza is vitt gond nélkül, csak utána cseréltem le. Szűk 6 évet és 138 ezer km-t bírt.
Azóta Exide van benne, néha előfordul, hogy 6 hónapig se indítom be, de kb havonta akkor is felrakom 24 órára tölteni.
-
Moleman
addikt
Valami NGK/Denso a gyári, aranyáron lehet kapni a márkaszervizben, én letettem róla. Azóta láttam olcsóbban is hasonlót, de mikor nekem kellett 5.5 éve, csak Bosch VR7NII33X volt jó áron. A Bosch gyertyáknak elég rossz híre van, de szerintem semmivel nem lett rosszabb vele a motor.
-
Moleman
addikt
válasz
anonymus89 #7028 üzenetére
Csak az automata ablakemelő felejti el a végállásokat, hosszan nyomva tartva újra kell tanítani. + talán a szokásos dolgok, napi km számláló, átlagfogyasztás, rádióállomások, eq beállítás, ezekre már nem emlékszem pontosan.
-
Moleman
addikt
Én ilyen cd nyílásba kapaszkodó tartót használok minden autóban, a rádió kijelzőjét kitakarja, de amúgy nagyon bevált.
-
Moleman
addikt
válasz
pető bá' #6922 üzenetére
A szivargyújtós megoldás nem az igazi, kb minden aljzat és minden csatlakozó más, nem megbízható. Arról nem is beszélve, hogy eléggé útban van.
Én 10 éve ilyen USB tápokat használok mindenre, telefonhoz is, menetrögzítő kamerákhoz is, a biztosítéktáblából kap áramot egy extra biztosítékkal. Tényleg jó, 2A fölött tölt minden telefont.#6920 MaXing
A bikázástól nemigen lesz baja, de az akksi biztosan cserés lesz, ha egyszer 10V alá esett, már nem valószínű, hogy újra életre tudod kelteni. -
Moleman
addikt
Kérdés, hogy hol a racionalitás határa a komforttal szemben.
Azt elmúlt bő fél évben csak a Swiftet használtam, autópályán is, mert 2-3 literrel kevesebbet fogyaszt. Most hétvégén viszont elővettem a CX-5-öt és beletekertem 900 km-t, nagyon élveztem a csendet az autópályán.
(A derekam mondjuk nem köszönte meg, még mindig nem szeretem az ülését.)
-
Moleman
addikt
válasz
tobias88888 #6862 üzenetére
Ez más fajta led. Mérni nem mértem, de nekem 5050-es van, annak az adatlapjáról vettem a fogyasztást, de az amazon is 5 wattot ír rá.
6 éve vettem, azóta már biztosan vannak hatékonyabb ledek, amik tudják ugyanezt a fényerőt harmadakkora fogyasztással. -
Moleman
addikt
Nekem a CX-5 sokszor volt 800 km fölött, de így is kicsinylem a tankját, az Almerának nagyobb volt, az gond nélkül elment 1000 km fölött egy tankkal.
Persze ez csak kényelmi apróság, de jobban szeretek kevesebbszer tankolni.
Épp elég volt a robogót 4 literenként tankolni, mikor régen azzal jártam dolgozni.Az elektromos autókkal ez azért mizéria, mert amelyikre 500 km hatótáv van írva, az nagy melegben vagy nagy hidegben már 300-at sem fog tudni. Ami rövidebb ingázáshoz vagy városba még mindig bőven elég, de már egy BP-Győr oda-visszát se mernék bevállalni vele.
-
Moleman
addikt
válasz
tobias88888 #6799 üzenetére
A Revo és Revo Top között pl az adaptív fényszóró is különbség, ha van AFS gomb, akkor tuti Revo Top.
-
-
Moleman
addikt
válasz
Uyuarasy #6722 üzenetére
Ez tényleg egy korrekt számla, igen, a légszűrő extra, de a többi a legjobb maszekban sem lenne olcsóbb.
#6720 nyepi
Nem, félreértettél, pont ezért mondtam, hogy én is túlárazott vagyok, szerintem a 70-80k nagyon sok. Viszont a külföldi nagyvállalatoknak, akik ezt kifizetik, nekik így is megéri. De az nálunk is előfordul néha, hogy ülök fél napot egy ismeretlen kód fölött, hogy megértsem, mit csinál, és azt nem számlázzuk ki.Amúgy teljesen megértem a márkaszerviz árképzését, az egyszerű munkákkal lehet tervezni, és úgy kell beárazni az óradíjat, hogy sose legyen veszteséges - lehetőleg még akkor se, ha 8 órát vadászod a kontakthibát. Azt kicsit furcsállom, hogy az ügyféltér "nem produktív" dolgozóit is a szerviz bevételéből kell kifizetni, de gondolom így alakult historikusan.
(Amúgy tényleg nem produktívak azok a dolgozók.Emlékszem 20 éve még mindenhol tök kedvesek voltak, pedig gyerekfejjel, friss jogsival mentem szórakozásból kocsikat próbálgatni. Az utóbbi 10 évben viszont szinte mindenhol nagyon ellenségesek voltak, oda se jönnek maguktól, hogy mi kéne, és a Suzukit leszámítva sehol nem sikerült előzetes időpontfoglalás nélkül tesztvezetni, pedig egy ügyfél se volt rajtam kívül. Érthetetlen.
)
De ez egy másik probléma, hogy az átlag magyarnak drága az óradíj, az eredeti probléma részemről onnan indult, hogy annak idején törött patentokkal rakták össze az autómat, ami nettó igénytelenség, még csak időt és pénzt sem spóroltak vele, mert egyrészt filléres alkatrész, másrészt amúgy is cascora ment, nyugodtan kiszámlázhatták volna 10× áron. De örömteli hallani, hogy Nálatok ez nem fordulna elő. Remélhetőleg tényleg nem általános, és csak az én autóim fogták ki azt a 3 márkaszervizt, ahol nem végeztek jó munkát.
-
Moleman
addikt
Én egy túlárazott SQL programozó vagyok, 70-80 ezres óradíjat fizetnek az ügyfelek a munkámért.
De ők nem csóró magánszemélyek, hanem olyan vállalkozások, akik ezt bőven kitermelik, így is megéri nekik. És mi nem boltban is megkapható termékeket értékesítünk tovább drágán, jó drága munkadíjjal, hanem saját fejlesztésű szoftvert, egyedileg testreszabva. Kicsivel több a hozzáadott érték, mint egy pollenszűrőcserénél.
Persze tudom, nyilván úgy van beárazva az általános óradíj, hogy a legbonyolultabb munka is megérje.
Sokféle Japanparts, Nipparts, Jakoparts, Filtron, Bosch, Mann, K&N utángyártott szűrőt próbáltam sokféle autóban, egyik sem volt eltérő méretű vagy láthatóan/tapasztalhatóan rosszabb minőségű, mint a gyári.
A K&N nyilván nagyságrendekkel jobb minőségű, mint a gyári, pedig csak 2.5× annyiba kerül.
De elhiszem, hogy találkoztál rosszul sikerült darabokkal, főleg ha naponta 20-at látsz, nem évente egyet. -
Moleman
addikt
válasz
Uyuarasy #6707 üzenetére
Azért hasonlítgatjuk, mert gyakorlatilag ugyanazt a pollenszűrőt adja a márkaszerviz 10× drágábban, ami minden kétséget kizáróan tisztességtelen, ennek ellenére örökké így fog maradni, mert mindig lesz olyan madár, aki kifizeti. Pedig a pollenszűrő nem garanciális feltétel, nem kötelező kérni a cseréjét. És házilag kicserélni sem nehéz, 3-99 éves korig bárki meg tudja csinálni.
De nem csak a márkaszerviz, a maszek szerviz is ugyanezt csinálja kicsiben, legutóbb megmondtam, hogy pollenszűrőt ne cseréljenek, mert otthon vár az új, majd kicserélem magamnak. Ennek ellenére megvette a 900 ftos pollenszűrőt, aztán egy ügyfeleknek szánt "árlista" alapján kiszámlázta 4000-ért, mondván, hogy "megnézte, koszos volt, kicserélte". Miután megkértem, hogy meg se nézze. Ezért nem viszek már semmilyen autót senkihez.
#6706 f4lcon
Kétségtelen, hogy hasznos az aktív szenes cucc, ha mondjuk a pesti dugóban állnék minden nap 1 órát, akkor én is beruháznék rá. -
Moleman
addikt
válasz
Uyuarasy #6704 üzenetére
Mitől jobb a gyári, azon kívül, hogy 10× többe kerül?
Főleg egy pollenszűrőből, aminek semmi műszaki szerepe nincs azon kívül, hogy ne fújja az arcodba a port, leveleket és dölgött legyeket. Nem fog elromlani az autó, ha olcsóbbat raksz bele, és pontosan ugyanúgy megfogja az 1320 ftos is a port, leveleket és dölgött legyeket.Ha meg érzékeny/allergiás vagy, úgyis a gyárinál komolyabb aktív szenes utángyártott szűrőt kell venni.
-
Moleman
addikt
válasz
eldoble #6689 üzenetére
#6690 Villa7
Így van, ez a karbantartási könyv is ezt írta.
Amúgy korábban a Nissan márkaszerviz is eljátszotta ugyanezt, mint utólag kiderült, ők se cserélték soha, mert 8 év után pont a Großglocknerről lefelé forrt fel, és koppant a fékpedál.Valamennyi fékerő szerencsére maradt, de nem volt túl jó móka.
-
Moleman
addikt
válasz
eldoble #6685 üzenetére
Már ahol tudják.
Az enyémet márkaszervizbe hordta az előző tulaj, amíg volt rajta garancia, minden papírja megvan: a fékfolyadék sose volt cserélve, gyertyát se cseréltek 120 ezernél, ahogy kéne.
A neten publikus a karbantartási könyv, de kb minden verzió, minden országra vonatkozóan más. Tényleg van olyan verzió, amiben nem szerepel kötelezően a fékfolyadékcsere, ha épp nincs kedvük cserélni, csak odalapoznak arra az oldalra, ahol nem kell.
Az utóbbi időben amúgy már mindenhonnan azt hallottam, hogy rendszeresen cserélik a fékfolyadékot, úgyhogy vagy rájöttek, hogy nem kéne ezzel játszani, vagy tényleg csak azok a márkaszervizek voltak ennyire szarok.
Cserébe 8-10 éve még nagyon olcsók voltak, 33-38 ezres végösszegek vannak, volt, ahol elengedték a teljes munkadíjat is.
-
Moleman
addikt
válasz
MrSealRD #6679 üzenetére
Ötkerék Bt., olajcsere, fék, futómű, mindent hibátlanul megcsináltak, én nagyon szerettem őket.
#6678 mmdms
Nekünk is az volt a terv, hogy már évekkel ezelőtt kiköltözünk, de szerencsére sikerült jó áron bérelni, a tulaj is jó fej, úgyhogy átmenetileg itt ragadtunk. -
Moleman
addikt
válasz
Ursache #6667 üzenetére
Nem csak az olaj került annyiba, a gyári szűrők is indokolatlanul drágák, ami utángyártottból 1-2 ezer ft lenne, az gyáriból 8-12.
A 4.3 liter gyári olajat 29 ezerért láttam egy szegedi márkaszervizes számlán 2 hete, az még nem is annyira elvadult árrés.Nekem maszekban egyszer a 2 ezer forintos váltóolaj literjét 10-ért számlázták ki... Akkor engedtem el minden szervizt örökre.
A gyári olajat a Total gyártja, így a Total Quartz 9000 Future GF6/GF5 0W-20 is majdnem ugyanolyan, 13-14 ezerből megvan.
Nem olyan divatos márka, erről még nem hallottam, hogy hamisították volna.Tehát ha magadnak veszed a legolcsóbb, de ugyanolyan jó minőségű cuccokat, 20k alatt megáll az anyagköltség, tehát a munkadíj valójában legalább 60 ezer.
Amivel semmi baj nem lenne, de akkor miért nem így szerepel a számlán? Miért építik be a továbbértékesített anyagok árába? Adócsalás?
Aki nem akar otthon a földön fetrengeni, aki szeretné a plecsnit a szervizkönyvbe, aki nem akarja elveszíteni a garanciát, úgyis ki fogja fizetni, bármilyen felosztásban is szerepel a végösszeg a számlán. -
Moleman
addikt
Én pont nem törtem patentot, de valóban, törhettem volna én is. Viszont én fel voltam rá készülve, előre berendeltem belőlük egy szatyorral, és kicseréltem volna újra. Egy márkaszerviznél ennek nem kéne kérdésnek lenni, ők mégis összerakták a töröttekkel, 2-3 pedig teljesen hiányzott.
Én már nem tudtam hova visszamenni, még az előző tulajnál történt a javítás, ő meg leszarta, hogy zörög. Sok évvel később bontottam szét. (Amúgy még mindig zörög valami, mikor rossz úton megyek, fogalmam sincs, mit kéne még szétszedni, de már elvesztettem a lelkesedésem.)
"amikor rá van írva az olajszűrőre, hogy csere, mert nem hiszi el, hogy kicserélik"
Sajnos ez sem alaptalan, a épp nemrég egy Kia Stingerrel történt meg az, hogy leparkolta emberünk az autót a márkaszerviz előtt, bejelentkezett, aztán beült szemben egy kávézóba, végig rálátott az autóra, az meg sem mozdult. 1.5 óra múlva hívták, hogy jöhet érte, kész az olajcsere..."ami olyan jól sikerül, hogy letérdel az egész CAN hálózat"
Na igen, lehet, hogy nem mindenkinek kéne autóvillamosságit játszani otthon.
Én is csak olyan dologat szeretek piszkálni, amihez van rendes kapcsolási rajz, a Mazdánál zavar is, hogy egy csomó bekötés direktben jön a BCM-ekből, mint pl a H15 DRL. (Ha relézett HB3 lenne, mint Amerikában, akkor már megoldottam volna, hogy ne kapcsoljon ki, mikor behúzom a kéziféket.)
"végig hordják az autót valami nyűggel a városban 8 maszek szakin"
Szerencsére ilyenre sose volt szükségem, Te szervizesként nyilván a rossz autókkal találkozol többségében, de nekem a Mazdával az az élményem, hogy soha semmi baja nincs.
(A Nissan se volt rossz, de abban azért széthullott az összes nyelestengelycsapágy 160 ezernél.Aztán még pont időben eladtam, 200 ezer km után már mindenféle gondok jöttek elő a következő gazdájánál.)
-
Moleman
addikt
válasz
Moleman #6647 üzenetére
Ja a lényeget meg lefelejtettem, a kárpit alá betömködött zacskó csak igénytelenség volt, de a javítást sem sikerült maradéktalanul elvégezniük.
10 évvel később derült ki, hogy a hátsó lámpát úgy szerelték be, hogy nem volt kitömítve, és egy centi vastagon folyt be a víz mellette.
Mindenfelé kutattam, hogy miért áll a víz a pótkerék alatt, amikor esik az eső.
#6648 Lipton
Igen, az olajcserével én se szórakoztam 10 éven át, volt egy jó szerelőm, aki hozott anyagból, pár ezer forint munkadíjért megcsinált mindent, olajcsere, fék, futómű. Viszont mióta elköltöztem onnan, folyamatosan csak átverésekkel találkozom, a munka el van végezve, de a drága óradíj mellé még olyan anyagárakkal, hogy még a Bárdi listaára is olcsóbb lenne.Így mikor hirtelen 15 helyett 70+ ezer lett egy olajcsere, elvesztettem a humorom, és inkább megoldom otthon, bármennyire is nincsenek jó körülmények, még a garázs padlója se vízszintes, az emelő se fér oda, laposkúszásban kell tevékenykedni.
A munka része nem fáj, szívesen szöszmötölök ilyenekkel, egyszer vettem egy komplett 1.5 benzinmotort, és szórakozásból szétbontottam.
A nagyobb darabokat leadtam vasba, de a dugattyúk, hajtórudak, szelepek még mindig megvannak emlékbe.
#6650 gyuri81
Na, ez egy szimpatikus gesztus, a Nissannál azt éreztem, hogy nagyon nem akarják, hogy bent legyek a műhelyben, sokat kellett velük vitatkozni, mire beengedtek (Hovány). -
Moleman
addikt
Ja, a Nissannál is volt hasonló élményem, egy javítás alkalmával a kedves munkatárs a csomagtérkárpit alá tömködte egy másik, dízel autó műszerfalának gyári csomagolását, és egy sonkás-sajtos szendvics celofánját.
De az legalább nem zörgött.
Mikor a Takata-féle visszahívás volt, akkor is úgy vittem a kocsit, hogy előre lebontottam a műszerfalat, csak 3 csavar és egy csatlakozó volt részükről a teljes anyóslégzsákcsere. De akkor is végig ott voltam a kocsi mellett. Nem így születtem, a kedves márkaszervizesek vívták ki maguknak ezt a szintű általános bizalmatlanságot.
-
Moleman
addikt
válasz
tobias88888 #6643 üzenetére
Nekem 165 lovas CX-5 van, egyszer láttam 9.2-t a műszerfalon, mikor csak bevásárolni jártam vele télen.
Autópályán is megugrik a fogyasztás 130 km/h fölött, de egy 120 lovas 3-as a kisebb kasztnival, kisebb homlokfelülettel, hosszabb váltóval valószínűleg takarékosabb ennél.
A teljes átlagom kb 7 liter, pedig általában az indokoltnál mélyebbre nyomom gázpedált.
Azzal pedig csak egyetérteni tudok, hogy nagyon jó és problémamentes ez a motor.#6644 nyepi
Mert miután a zörgés forrását kutatva szétszedtem a csomagtérajtóm belső burkolatát, láttam, hogy volt összerakva egy korábbi 1 millió forintos márkaszervizes (Zakar) javítás után. Több volt a törött vagy hiányzó patent, mint az ép. Ezek után egy tévétávirányító elemcseréjét se bíznám rájuk.És másoktól, más márkák márkaszervizeiről is hasonlóan rossz a visszajelzéseket hallok.
#6645 DDaniel
Igen, az jó lesz váltóméretnek. Bármilyen megfelelő méretű acélfelni jó, akár a CX-5-é, akár valami Hyundai-Kia felni is, ha ugyanolyan a mérete (7.5J×17 ET50). -
Moleman
addikt
válasz
dangerzone #6641 üzenetére
Nem véletlenül olcsóbb 1-2 millióval, mint a benzines.
Vannak típushibái, ha ezek ki lettek javítva, akkor akár jó is lehet, de kizárólag neki kedvező körülmények között, tehát hosszú utakon, autópályán. A rövid távokat, a városi használatot nagyon nem szereti. A fogyasztása sem kiemelkedően jó, alig eszik kevesebbet, mint a benzines. Én nem mernék kockáztatni vele, annak ellenére sem, hogy mostanában szinte csak autópályázom.
-
Moleman
addikt
Én mindent a saját helyén, a saját értékével szeretek kezelni, függetlenül attól, hogy miben van. Hiába lenne keretem rá, én nem vagyok hajlandó kifizetni a túlárazott dolgokat.
Egyszerű IT-s példával élve, egy 6-700 ezres MacBookba minden extra plusz 100 ezer forintba kerül, akár +8 giga ram, akár 256 helyett 512 giga ssd, akár 512 helyett 1 tera ssd. Miközben ha besétálsz bármilyen másik boltba, 8 giga ram valójában 7500 ftba kerül, 1 tera ssd pedig 30 ezerbe. Valaki biztos kifizeti, különben nem így áraznák, de az biztosan nem én leszek.
Attól, hogy egy MacBookba rakják, nem ér 13× többet ugyanaz a memóriamodul.
Ezért cserélem magamnak az olajat is, megveszem az anyagot annyiért, amennyibe valójában kerül, és nem fizetek 8× annyit, hogy kapjak mellé egy mazdás pecsétet is.
Minden szerencsétlenkedéssel együtt 2 óra alatt megvagyok, azt rá tudom szánni a saját időmből.
A ledekre visszatérve, a Mazda is biztosan Kínából szerzi be kb pont ugyanazokat a ledeket, semmi hozzáadott értéke nincs azt leszámítva, hogy nem te szereled be precízen, hanem ők, barbár módon eltörve a műanyag panelek patentjeit, de jóvanazúgy, összerakják zörgősre. Saját tapasztalat.
De az arányokat fordított esetben sem tartom fontosnak, egy 1 milliós autóra ugyanúgy megvenném a Michelin Pilot Sportot, mint egy 30 milliósra, mert a jó gumi hozzáadott értéke független az autó értékétől.
-
Moleman
addikt
Simán lehet, hogy én vagyok túl bátor, van 10+ év tapasztalatom a kínai szarokkal, ki még egyszer sem gyulladt.
Viszont egyszer ez a fajta 12V-USB táp megkergült, és kinyírta a rákötött menetrögzítőben az sd kártyát, akkor azért morcos voltam. Azóta nem használom ezt a fajta tápot sehol, másnak sem vagyok hajlandó beépíteni. Ez a típus viszont végtelenül megbízható. Kb tizedennyiért vettem őket annak idején. -
Moleman
addikt
válasz
DDaniel #6628 üzenetére
Ha nem szereted a hidegfehéret, akkor Kínából biztosan kapsz megfelelő melegfehér ledeket, a "gyári" led készlet árának a töredékéért. Én is azt vettem volna annak idején, ha nem találok rá erre a formázott paneles megoldásra.
#6629 Lipton
Pártízezer forint azért nem aprópénz, még egy 10-20 milliós új autó esetében sem, annyiból kijön egy első-hátsó menetrögzítő kamera, memóriakártyákkal együtt, ami azért valljuk be, hasznosabb, mint egy lábtérvilágítás.Főleg, hogy a lábtérvilágítást meg lehet oldani 1000 forintból kínai ledekkel és pár méter vezetékkel.
-
Moleman
addikt
válasz
tobias88888 #6626 üzenetére
Igazad van, utólag én is rájöttem.
De tapasztalati úton már kiderült, hogy elbírja a terhelést, volt hogy órákon át égettem a 20 wattot, mikor "műhelyasztalnak" használtam a csomagtartót.
Az RBCM arra érzékeny, ha véletlenül rövidre zárod valamelyik kimenetét, azzal valóban vigyázni kell, de ha nem zsonglőrködsz csupasz vezetékekkel, akkor szerintem nem szükséges levenni az akkusarut. Én megcsináltam a kábelezést előre, aztán csak bedugtam a T10 foglalat formájú kábelvéget a gyári csomagtérizzó helyére, nem volt benne kockázat.
-
Moleman
addikt
válasz
tobias88888 #6624 üzenetére
Szerintem kifejezetten gagyi (és túlárazott) a mazdás ledkészlet, lehet, hogy jó minőségű, de pontosan ugyanolyan homasitás kinézetű, mint amit linkeltél.
Pedig Kínából lehet kapni a lámpatestek formájára szabott led paneleket, nekem is ilyen van, a hidegfehér színét én nem szeretem, de sokkal elegánsabb. Ilyesmit várnék, mint gyári megoldás, ha már egy csomó pénzt elkérnek érte.
A szelepsapkáról itt még lehet, hogy nem volt szó, de a fém szelepsapka kifejezetten rossz ötlet, rá tud rohadni, aztán csak komplett szelepcserével lehet orvosolni - kerekenkénti TPMS szenzornál különösen drága mulatság (az újakban már kerekenként van).
Persze nem törvényszerű, a 28 éves robogóm korabeli fém szelepsapkákkal került hozzám, lusta voltam lecserélni, ennek ellenére nem rohadt rá, pedig régebben hóban-latyakban is jártam vele. -
Moleman
addikt
válasz
tobias88888 #6601 üzenetére
Nekem csak az automata ablakok végállását kellett újratanítani az akksicsere után, az i-stop egyből működött.
-
Moleman
addikt
válasz
eldoble #6597 üzenetére
Annyival nem tudhat többet a Yuasa, amennyivel drágább.
A Rocket is jó, nekem Exide EL604 van 5 éve, hibátlan, pedig sokat áll, pár hetente/havonta rátöltök kicsit.
Én már márkahű lettem, 3 autóba és egy motorba vettem Exide-ot, sose volt gond velük. Az előző kocsimban már 6 éves, sose volt töltve, de még így is bírja. -
Moleman
addikt
válasz
tobias88888 #6570 üzenetére
Bírja az, 7.5 ampernél kisebb biztosíték nincs sehol az autóban, tehát kitapétázhatod az egész csomagtartót led szalaggal, akkor is bírni fogja.
Nekem 6 db féltenyérnyi led panel (panelenként 48 db 5050) van a gyári izzó helyére kötve, fogyaszthat kb 20-25 wattot, de az még mindig csak 2 amper. [kép]
-
Moleman
addikt
Igen, a teljes értékű nagyon megemelné a csomagtérpadlót. De mankókereket lehet kapni, ideális esetben nem márkakereskedésben.
Nekem valami használt Hyunda-Kia származék van a CX-5-höz (szerencsére sose volt rá szükség), de vannak erre specializálódott eladók is, akik "gyári" mankókereket árulnak kb negyedáron. -
Moleman
addikt
Huh, ezek a videók mindig meglepnek, azt gondolnám, hogy a projektor cutoffja kőbe van vésve, a szutyok ledek mégis képesek afölé világítani és vakítani.
A H7 tesztet amúgy nem venném készpénznek, egyrészt a 4-es Golf lámpa sokkal jobb állapotúnak tűnik, másrészt a valóságban abban minden vakít, ami nem a gyári halogén H7.
A Kuga lámpát pedig nem is értem, hogy lehet H7, mivel csak a xenonos volt projektoros. Lehet, hogy csak illusztráció, és amúgy tök más lámpatestek szerepeltek a tesztben.
-
Moleman
addikt
válasz
anonymus89 #6469 üzenetére
Ártani nem árt az emelt fényerejű izzó, de csak minimálisan lesz jobb a gyárinál, itt írtam róla. A nappali menetfény mellett az élettartama miatt amúgy nem aggódnék, én legalábbis keveset megyek sötétben, alig ég a tompított.
-
Moleman
addikt
válasz
anonymus89 #6467 üzenetére
Az, hogy fekete, önmagában nem probléma, csak azt jelenti, hogy lebegteti a kormot. De ilyen sok várossal nem biztos, hogy érdemes megvárni a 20 ezres periódust és az 1 évet.
Eleinte én is Mazda olajat használtam, aztán váltottam Totalra (ők gyártják a Supra X-et is), viszonylag nagyon olcsó, és szinte majdnem ugyanaz.
-
Moleman
addikt
Semmiképp nem extrémen gyűjtik.
Van egy beépített gondozásmentes olajlecsapató megoldás ezeken a motorokon gyárilag, hasonló, mint amit mások utólag szoktak beépíteni a kokszosodás csökkentésére.Az enyémben 170 ezer van, lassan már kíváncsi lennék, milyen állapotban van, de nem akarom megbontani a szívósort sem, amíg nincs baja.
#6433 focvis
Jesszus, már 150+ a diózás?80k volt az utolsó emlékem.
-
Moleman
addikt
-
Moleman
addikt
válasz
tobias88888 #6374 üzenetére
Nekem a 2013-as CX-5 pittyeg olyankor, de csak bent, kívülről nem hallani.
-
Moleman
addikt
válasz
tobias88888 #6325 üzenetére
Ügyes!
Régen én is szerettem volna android autot, gondolkodtam is, hogy egy öregebb CX-5 helyett új S-Cross-t vegyek, mert abban volt minden finomság (papíron). De azóta már használtam S-Cross-t android autoval, és nem voltam lenyűgözve.
Azóta végtelenül boldog vagyok a saját telefonommal, még jobban is tetszik ott a Waze. -
Moleman
addikt
A G165 és a G120 az utolsó csavarig ugyanaz a motor, csak a szoftver más, egy "optimalizált" 120 ugyanolyan tartós lesz. A biztosítás a 120-asra valószínűleg olcsóbb.
A lényegi különbség a kettő között a váltóáttétel, a 165-ösnek kb 21.5%-kal rövidebb a végáttétele, ezért jobban gyorsul, rugalmasabb, cserébe autópályatempónál is 21.5%-kal többet forog (130-nál 2600 helyett 3150 körül), tehát kicsit hangosabb és többet fogyaszt.
Amúgy több helyen is olvastam, hogy a 165-ös padon mérve csak 150 ló körül szokott lenni, a 120-as viszont 130-140, tehát a váltón kívül tényleg minimális a különbség köztük. Viszont ennek tudatában talán a 165-öst is érdemes lehet optimalizálni.
-
Moleman
addikt
válasz
KoVee84 #6267 üzenetére
A beérkező fény szöge alapján szűr a polarizált lencse. Tehát ha a szemüveg lencséje vagy a HUD kijelző polarizáló rétege 90 fokkal el lenne forgatva, látnád a tükrözött képet is.
Azt nem tudom, hogy milyen ipari szabvány alapján gyártják a kijelzők polarizáló rétegeit és a napszemüvegeket, de pl ugyanabban a napszemüvegben az előző telefonom IPS kijelzőjét tökéletesen láttam, a mostani OLED-et alig. Az autó műszerfalán se nagyon látom a monokróm kijelzőt napszemüvegben, forgatni kell a fejem.
-
Moleman
addikt
válasz
DessertFox #6239 üzenetére
Bizony, nagyon szeretik. Általában garázsban állok, de egy nyaralás alkalmával a nyest mindkét oldalon szétrágta az első dobbetétekben lévő félméteres tömör szivacsot, és egy darabját bedugta a nívópálca fogantyújába.
-
Moleman
addikt
válasz
tobias88888 #6222 üzenetére
Ezt mexikói gyártáshoz dobta fel, de a váltószoknya valószínűleg ugyanaz. Talán a cikkszám segít. Ha nem, akkor én lehet valami helyi kormánybőrözővel csináltatnék újat.
-
Moleman
addikt
válasz
tobias88888 #6220 üzenetére
1-2: Ne nyomd a kuplungot, akkor lesz ACC-IGN-OFF ciklus.
Kuplunggal mindig azonnal indul.
4: Nálam (2013 CX-5) mindig sípol, ennek megfelelően leállítva is ég a tompított. Nézd meg, hogy a tiéd hogy működik. -
Moleman
addikt
válasz
tobias88888 #6205 üzenetére
27. oldal, "Parkolást segítő rendszer elöl és hátul", csak a felszereltséges táblázatban valószínűleg elfelejtették feltüntetni.
Amúgy érdekes, ez a katalógus csak a revo tophoz írja a kanyarxenont (AFS), a sima revohoz nem. Most már én is elbizonytalanodtam.
-
Moleman
addikt
válasz
tobias88888 #6200 üzenetére
A Challenge is fekete ködlámpakeretes, a Revolution viszont mindig króm, és mindig analóg fordulatszámmérős. Amelyik nem krómkeretes és nem analóg fordulatszámmérős, az nem revo (a hirdetések 85%-a rosszul van kiírva, egyszer csináltam statisztikát
).
A xenont is könnyű ellenőrizni, ha ránézésre nem is tudod megállapítani a lámpatestről: amelyiknél van a műszerfalon fényszórómagasságállítás, az halogén.A ledes lámpás faceliftnél annyi a különbség, hogy a ködlámpakeret mindnél fekete, ott muszáj a fordulaszámmérőre hagyatkozni.
-
Moleman
addikt
válasz
tobias88888 #6198 üzenetére
Nem nagyon volt átjárhatóság a felszereltségek között, kb csak a navigáció.
A tolatóradar nem tudom pontosan, hogy melyikben volt, de elég egyszerű megállapítani, melyik melyik:
- Emotion a ködlámpa nélküli
- Challenge a ködlámpás halogén
- Attraction a xenonos fekete ködlámpakeretes, analóg km órával
- Revolution a xenonos króm ködlámpakeretes, analóg fordulatszámmérővel, 18" felnivel
A revo top részleteit nem tudom fejből, sajnos most nem találtam meg a korabeli prospektust sem.
Az Attraction xenonja nem adaptív, csak a revo tud oldalra nézelődni, felkapcsoláskor lehet látni, ahogy kalibrálja magát. -
Moleman
addikt
válasz
tobias88888 #6194 üzenetére
Végre 2 autó, aminél stimmel a leírás, tényleg Revo és tényleg Challenge.
-
Moleman
addikt
válasz
buresz8 #6190 üzenetére
A Michelin kicsit túllóg a kereten, de a többi nagy márka belefér, Bridgestone, Dunlop, Conti, Goodyear, egyikkel sem nyúlsz mellé.
Én Michelin hívő vagyok, jól tapad, de alig kopik és nagyon tartós a keverék is (saját - nem követendő - tapasztalat, csak 9 év után kezdett rohamosan gyengülni
).
-
Moleman
addikt
Én már így is végtelenül hálás vagyok, hogy a fejegység "elavult" módon a mappaszerkezetnek megfelelően ABC sorrendben játssza a zenéket.
Az újabb mp3 lejátszókon és telefonos alkalmazásokban folyton külön playlistet kellett összeállítani, hogy úgy következzenek egymás után, ami amúgy a leglogikusabb dolog lenne a világon.
De biztos én vagyok a dinoszaurusz, hogy a saját adatban hiszek a felhő/streaming helyett.
Új hozzászólás Aktív témák
- Honda FRV 2.2 dizel Executive
- 16" Brock alu felni Continental TS830P 205/60 téli gumi szett, 5x120
- ÚJ AXIS M1114 hálózati kamera Kompakt és adaptív HDTV Onvif Ip kamera
- Eszpresszóképes kávéfőző 15 bar nyomással
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest