Hirdetés
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Asszociációs játék. :)
- Untappd lista
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- A gyerekem "tartalmat gyárt". Mit tegyek?
- Szólánc.
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Segway-Ninebot Kickscooter Max G30E II elektromos roller
Új hozzászólás Aktív témák
-
Moleman
addikt
Egy ismerősöm Angliában dolgozik Mazda szervizben, az udvarukon egymás hegyén-hátán állnak a Skyactiv dízelek, motorhibákkal. Ő nagyon nem ajánlja.
Én is a benzinest pártolom, bőven elég nyomatékos az is, és nem eszik sokat (nekem CX-5-ben nyugodtan 6 liter környéke, de agresszívan is 8 alatt marad).
-
Moleman
addikt
Ha a hirdetésben a Challenge tudja az Attraction dolgokat, akkor rosszul van feladva a hirdetés.
Hónapokig árultak egy "Emotion" valamit (3, 6, CX-5, már nem emlékszem), de közben Attraction volt (vagy valami annak megfelelő külföldi darab, kint mások a csomagok és az elnevezések is, Angliában pl a Challenge-hez hasonló SE-L a legkisebb).
6-osból amúgy én is az Attractiont céloztam régen, főleg mivel én benzinest akartam, és az a legnagyobb, amiben még volt a 145 lovas motor a hosszabb végáttétellel. A facelift nekem nem jött be, eltűnt a középső könyöklő, nem találtam a helyem benne. -
Moleman
addikt
válasz ddjtomyy #2724 üzenetére
Városba szerintem öngyilkosság a dízel. Lehet, hogy 1 millával drágábbak a benzinesek, de ez nem véletlen, azt a millát idővel rá kellhet költeni a dízelre.
Amúgy ilyen felhasználás mellett nem is zabál a benzines, kikapcsolt startstoppal 6.5 körül eszik a benzines CX-5-öm városban. Csak autópályán 140 fölött nő meg az étvágya, de akkor se sikerült 8 liter fölé tolni. -
-
Moleman
addikt
Én CX-5-re kértem árajánlatot pár márkaszervizből fél éve, átvizsgálással 80 ezer körüli összeget mondtak, úgyhogy kiröhögtem őket és letettem. Munkadíj, olaj, szűrők, plusz 4 iridiumos gyertya kijött 37 ezerből a legközelebbi kisműhelyben.
Bár jövőre muszáj lesz kipengetni, mert szeretnék egy váltóolajcserét a biztonság kedvéért, azt meg nem szívesen bíznám másra. -
Moleman
addikt
Valóban jót tenne az európai piacoknak, ha behoznák ide is a 2.5 turbót, még ha csak automata váltóval is. Nagyon szeretem a mostani 165 lovas CX-5-öm, de következőnek jóval erősebbet szeretnék, az X meg nem tud annyival többet, hogy mellbevágó különbség legyen a kettő között.
Amúgy a 120 lovas motor beltartalma ugyanaz, csak a motorvezérlő által van butítva. Ha átíratod, 160-180 lovat elé lehet kötni.
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz MrSealRD #2837 üzenetére
Nem tudom, hogy mennyire ellenőrzik, hogy piszkálták-e a motorvezérlőt, garancián belül valóban van benne némi kockázat. Sajnos nincs tapasztalatom az ilyen szervizekkel.
Amúgy a Mazdánál tényleg jól megoldották a fogyasztást, nekem 6-7 litert eszik a CX-5 vegyesben, meglehetősen tempósan, kicsit visszafogottabban bőven 6 alatt. Emiatt eléggé libikókázok, hogy akarok-e kétszer ennyit tankolni pl egy 3.3-as Kia Stingerbe, miközben csak évente néhányszor fél percre lenne szükség a plusz teljesítményére.
-
Moleman
addikt
válasz MrSealRD #2839 üzenetére
Tényleg szépen megy, egy-egy előzésnél még mindig elvigyorodok néha, egy 98 lovas Almerából ültem át. Ha nem sajnálnám rá a pénzt, kapna még egy okosabb futóművet, érthető módon nem hazai terep neki a kanyarvadászat. Magasra tette a lécet, emiatt is szeretnék jobbat/erősebbet következőnek, hogy ne sírjak utána. Vezettem új CX-5-öt, az már nehezebb, kicsit lomhább, többet is fogyaszt, nem igazán kívántam rá.
A BL MPS jó móka lehet, bár annyiért meg már lehet kapni Skyactivot is, mostanában jár le a garanciájuk, lehet csippeltetni.
Unokatesómnak volt GH kombija, a dízelmotort és a xenont folyton kapcsolgató "DRL modult" leszámítva nem volt gond vele, bár korát és árát tekintve kicsit régimódi a beltere.
-
Moleman
addikt
válasz aleister #2894 üzenetére
Konstrukciót tekintve hagyományos automata, kicsit továbbfejlesztve.
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz Khaosz55 #2919 üzenetére
Pont múlt héten jártam körbe, mikor innen vettünk egy kocsit a főnökömnek, egyben van, de a képeken is látszik, hogy amerikai modell.
Semmi köze a Revolution Tophoz, a kisebb hazai felszereltségek műszerfala van benne, az is mérföldes, nincsenek tolatóradarok, nincs xenon, vagy ha tényleg van, hátszél nélkül sose megy át a műszakin, mert nincs fényszórómosója, valószínű szintezője sem, bár a képeken pont nem látszik, hogy kézi magasságállítású-e.Az erejétől pont nem félnék, 4000 fölött elektronikusan van korlátozva a teljesítménye, gyakorlatilag 4000-6000 között egy 120 lóerős fennsík, alatta ugyanazt tudja, mint a 165 lovas. Volt belőle 100 lovas 1.5-ös is.
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz rasotamas #2928 üzenetére
Igen, van többféle végáttétel és többféle első fokozati áttétel, ezekkel variálnak, plusz a kerékmérettel. Mazda3-Mazda6 vonalon a 120-145 lovasok a hosszú váltósok, a 165-ös a rövid "sportos". CX-5-nél a 2WD váltója hosszabb, a 4WD rövidebb.
Dízeleknél is ez a helyzet, a 150 lovas a hosszú váltós, az erősebbek jobban pörögnek.Amúgy már régen a GG-nél is játszottak ezzel, a 2.0 váltója hosszabb volt, mint a 2.3-é. A GH-nál viszont a 2.5-ös volt a leghosszabb.
-
Moleman
addikt
A dízelek azért annyival olcsóbbak, mert annyival kevésbé megbízhatóak, és nem is fogyasztanak számottevően kevesebbet.
Én a 145 lovas benzineseket javasolnám a 6-osok közül (hosszabb a végáttétel, ezért kevesebbet eszik, de sajnos csak Attraction felszereltségig volt az a motor).
Ennyi idősen még nem valószínű, hogy rozsdás lenne bármilyen autó. A futott kilométer meg nagyon gazdafüggő, én 134 ezerrel vettem a CX-5-öm, de semmivel nem érződik rosszabbnak mint új korában.
-
Moleman
addikt
Szokásos dízelproblémák, túl sok DPF regenerálás, eközben még üzemanyag is kerül a motorolajba, kokszosodik a szívóoldal, beragad a pillangószelep. Voltak gondok a vezérműtengellyel is, fémdarabok válhatnak le róla, ami aztán az olajjal bárhol kiköthet - különösen mókás, ha a turbóban. A vákuumpumpára is volt valami visszahívás.
Dolgozik egy ismerősöm hivatalos Mazda szervizben, tömegével cserélnek komplett dízelmotorokat mindegyik típusban, miközben a benzinesekkel semmi probléma.
Természetesen kevésbé valószínűek ezek a problémák, ha kizárólag hosszú utakra használod, de az előző 150-190 ezer km alatt nem tudhatod, hogyan használták, ami nálad milliós javításként jelentkezhet akár rövid időn belül is.
Én is csak hosszú utakra használom az autót, 20 km-en belül robogóra ülök télen is, de nyugodtabb vagyok a benzinessel.
-
Moleman
addikt
válasz rasotamas #3259 üzenetére
Bő 1 éve volt egy nagyon nagy (kb 10%) áremelkedés, minimális felszereltségváltozással, legalábbis a CX-5-nél biztosan.
(#3260) #TOTTI
A CX-30 nekem is szimpatikus volt látatlanban, amíg el nem kezdték forgalmazni... Gyakorlatilag CX-5 árban van, miközben sokkal kisebb. -
Moleman
addikt
válasz ReSeTer #3305 üzenetére
Nappali fénynek szánták, de csak egy hülye relé, ami folyton éget minden lámpát, nagy hülyeség volt a Mazda részéről. A xenonos autóknál még károsabb, mert folyton gyújtogatja a lámpát. 2009 után már olyan világításrelével szerelték mindet, ami Off állásban tényleg ki volt kapcsolva, ha kicseréled a relét, megoldódik a probléma.
Sajnos elég nehezen beszerezhető és nem is olcsó (2-3 éve unokatesómnak volt ugyanilyen problémája Angliában, végül nagy nehezen kicserélték neki, talán még pénzbe sem került, de ott elég más a vevőszolgálati hozzáállás...). -
Moleman
addikt
válasz ReSeTer #3307 üzenetére
Szerintem relé nélkül egyáltalán nem világítana semmi.
(#3308) ZolkoW
Igen, azt én sem értem, miért jó úgy bárkinek is. Nagyon sokszor van olyan fényviszony akár napközben is, hogy előre jobb a DRL mint a tompított, viszont hátrafelé is kéne helyzetjelző. Én át is kötöttem, az egyik pár hátsó helyzetjelzőm fixen világít gyújtáson.Ez is butaság volt a Mazda részéről, hogy a helyzetjelző felkapcsolása lekapcsolja a DRL-t, a jogszabály szerint csak a tompítottra kéne lekapcsolnia, jópár autó így is működik (kivéve azok, amik a ledes DRL halványításával helyzetjeleznek).
(#3311) rasotamas
2013-as CX-5, gyárilag 4 volt neki, egy duplaszálas féklámpás kívül, plusz egy pár W5W a tolatólámpa mellett.[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz tobias40 #3314 üzenetére
A napközbeni xenonhasználat nem igazán kíméli, és a láthatóságod sem jobb tőle, sőt, inkább rosszabb. A tompított az utat világítja, alig van szórt fénye, a menetfény pedig csak szórt fény, direkt arra van, hogy jól lássa a szembejövő.
Tehát este-éjszaka xenon, minden más esetben menetfény a legcélszerűbb.
-
Moleman
addikt
válasz rasotamas #3346 üzenetére
Igen, a belső pár az ajtón van. Az A oszlop melletti biztosítéktáblából húztam hátra a küszöbben két új szálat, átvezettem a csomagtérajtóba a kábelátvezetőn, arról eszik a hátsó kamera és a helyzetjelző. ACC állásban kap áramot, ilyen szempontból kicsit furcsa a CX-5, még a motortérben sem találtam olyan relét/biztosítékot, ami csak gyújtásra kapna áramot (ott néhány relé lábát csapoltam meg egy-egy beszúrt vezetékkel ).
-
Moleman
addikt
válasz lemmy71 #3391 üzenetére
Az Almerámba anno Textar tárcsát vettem Textar betéttel, elégedett voltam vele.
A Bosch ablaktörlőre +1 pont, az UV ellen nem tudom, mennyire veszi fel a harcot, mert garázsban áll, de nálam nagyon sok évig jól működnek, volt sima Twin, az utóbbi 4.5 évben Aerotwin, hibátlan.
-
Moleman
addikt
válasz #30610944 #3402 üzenetére
Nincs min pánikolni, ez csak felületi rozsda a kipufogón, oda amúgy se kennél alvázvédőt.
A cikkben is felületi rozsda volt a CX-5 kipufogóján és futóműelemein, semmi problémát nem okoz.
Az előző kocsimon felismerhetetlen kúpra voltak rohadva az anyák a kipufogó illesztéseinél már 8 évesen is, most 15 éves, és még mindig nem lukas, csak a leömlő hővédő lemezét kellett levenni, mert csörgött.
-
Moleman
addikt
válasz tobias40 #3482 üzenetére
Nekem volt villogó sárga felkiáltójel és i-stop ikon hűvösebb időben, hogy nem hajlandó működni, mert már nem elég fickós az akksi. De ezután még évekig használható volt az autó startstop nélkül, mire ténylegesen elfáradt és már nem indult.
Azt sem kizárt, hogy az akkor beszerelt hulladék kínai ledes indexégő szívta le végleg. -
Moleman
addikt
válasz SzaboZE #3486 üzenetére
Nagyon furán tudnak reagálni a kínai ledekre az autók, az előző kocsimban a ledes helyzetjelző/féklámpa rakta vészüzembe a motorvezérlőt minden figyelmeztetés nélkül. Canbus híján a helyzetjelző ellenállását figyelte, és ha nem talált megfelelő ellenállást (=kiégett mindkét oldalon), vészüzem, 80 lett a végsebesség, és addig is alig gyorsult. Egy nagyobb ellenállás párhuzamos bekötése elmulasztotta a problémát.
Szerintem ebben az indexben valami extra ellenállás lehetett, amitől nem hiperventillált indexelés közben, cserébe pár hét állás alatt leszívta az akksit.
-
Moleman
addikt
válasz ADAM1337 #3523 üzenetére
Nagyon szép állapotúak a felnik. Mennyiért sikerült?
Jókat hallottam ezekről a téli Contikról, szerintem jól jársz vele.
Én ezeket vettem nemrég, a GJ másik fajta gyári 17-ese, 22.500 volt darabja.
Az utóbbi idők tapasztalatai alapján nálam a Michelin a favorit, a kocsival egyidős Alpin 5 jobban fogta az utat szárazon és melegben is, mint 2 évvel fiatalabb gyári Yokohama, plusz az utóbbi elkezdett szögeket és csavarokat gyűjtögetni.
Ezért is cseréltem le most a komplett szettet, 235/65R17 Pilot Sport 4 SUV lett a kiválasztott. Még 1000 km sincs benne, de már most nagyon szeretem. -
Moleman
addikt
válasz thefreeman #3534 üzenetére
Egy ismerősöm járt nála 2003-as 6-ossal, ő elégedett volt.
Nekem kevésbé jó a véleményem róluk, a CX-5-höz érdeklődtem több módosításról, elhajtottak a π-csába. Pedig volt köztük nevetségesen egyszerű probléma is, pl a biztonsági öv csipogását simán megszüntettem az ülés alatti csatlakozó lehúzásával (nincs benne biztonsági kockázat sem, lehúzva úgy látja a rendszer, mintha állandóan be lenne kötve az öv). Közúton nyilván használom az övet, csak zavart, hogy a mélygarázsban folyton sipákol, miközben gyalogtempóban gurulok.
De az ő bajuk, pénzt kereshettek volna, így meg én csináltam meg mindent magamnak.
-
Moleman
addikt
válasz rasotamas #3537 üzenetére
GG-nél nem tudom, hogy ugyanilyen elven működik-e, érdemes megnézni a kapcsolási rajzot.
Nálam az ülés alatt volt egy kéteres csatlakozó, azt kellett lehúzni. Alapból rövidre van zárva, az övcsat oldja a kapcsolatot.
Kicsit nőgyógyászati volt, az anyósülés alatt le is tört a csatlakozó retesze, nem nagyon lehet odaférni semmivel. A vezetőoldalon nem volt fájdalmas, csak felső állásba kellett állítani az ülést.(#3539) sutszi
Nekem a centrírgéppel nyomták meg az összes új felni közepét... Már csak akkor vettem észre, miután eljöttem a gumistól.[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz troland26 #3547 üzenetére
Ami a fogyasztást illeti, ennek kéne a legjobbnak lennie az összes Skyactiv közül, mert a leghosszabb váltó párosul a legkisebb önsúllyal. Ami bőven 6 alatti átlagot ígér szerintem, hacsak nem dugóban állsz vele.
Nekem a nehezebb, rövidebb váltós 165 lovas CX-5 eszik rövid városi üzemben 8.5-et, városon kívül 6 alatt, autópályán 6.5-7.5 liter között, attól függően, hogy 110-zel vagy 140-nel megyek.
Konstrukcióból adódó rákfenének lehet tekinteni a közvetlen befecskendezéssel járó szívócsőkokszosodást, de nem tudom, mikor lenne érdemes ránézetni először.
-
Moleman
addikt
Jaja, kivételesen egyezik a felszereltség a leírással. Hidegrázás kerülget, mikor Revolutionnak hirdetik az ugyanilyen Challenge-eket, vagy akár az Emotiont.
Nekem fullfapad Emotion van, de abban is van istop és 4 automata elektromos ablak. A többi nem is nagyon hiányzik, csak az állítható deréktámasz, hosszú távon kényelmetlenebb az ülése, mint az előző 15 éves Almerámnak.
(#3554) JiMN
Autós rendezvényekről személyesen ismerem a Kopaszt, sosem üzleteltem vele, de szimpatikus ember, szívesen vennék tőle autót. Szerintem rendben van az ára is, én is közel ennyiért vettem 1.5 éve az enyém, családon belül, 137 ezerrel. -
Moleman
addikt
-
Moleman
addikt
válasz rasotamas #3588 üzenetére
Ha a menetfényre gondolsz, csak az új formavilágú autókban van gyárilag, a régiekben magadnak tudsz fabrikálni. A gyárinak annyi hátránya van, hogy olyankor hátul nem világít semmi (helyzetjelző állásban sajnos elalszik a menetfény a Mazdákban), ezt kiküszöböltem azzal, hogy az egyik pár hátsó helyzetjelzőm átkötöttem, így mindig világítanak gyújtáson.
Az Almerámban úgy oldottam meg a menetfényt, hogy sorbakötöttem a ködlámpákat, így 50%-on hibátlan volt menetfénynek, de ugyanezt meg lehet tenni akár a távolsági izzókkal is. Ha gondolod, megkeresem a kapcsolási rajzokat, 1-2 relé és pár méter kábel, max 5 ezer ft. Műszakira természetesen lehúztam a csatlakozóját, de útközben sose zavart senkit.
-
Moleman
addikt
válasz rasotamas #3590 üzenetére
A GG-ben a lámpamagasságállító környékén volt egy plusz tekerentyű.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest