Új hozzászólás Aktív témák

  • PociAti

    őstag

    válasz Luck Dragon #30413 üzenetére

    Ne feledd, az elektromos-roller rendkívül kompromisszumos jármű!

    Egy autó tervezésénél mindegy, hogy 60-400 kg tömegű utast (utasokat) 1.800 vagy 2.200 kg-os jármű szállítja, a rollernél szinte minden kényelmi funkció jelentős tömeg növekedéssel jár.

    Pl. első sikeres tömegroller, a Xiaomi M365 12,2 kg tömeggel rendelkezett, 8,5-ös pneumatikus gumi, 30 km elvi hatótáv, 45 km-es testvére, az M365 Pro pedig 14,2 kg.
    Az 5. generációból az Elite szintén 45 km elvi hatótávval rendelkezik, 10-es kerekek + első lengéscsillapító, de 20 kg. Az már kellemetlen tömeg tud lenni a roller viszonylag nagy (erősen nyújtott) formája miatt. Főleg egy 12 kg-oshoz viszonyítva.

    Tehát hiába jó dolog a nagy hatótáv, ha az extra akkuk miatt növekszik a méret, ár és tömeg, és lengéscsillapítónként is kb. 2,5 kg többlettel kell számolni.
    Vagyunk páran, akik több rollert birtoklunk. Mindegyiknek léteznek előnyös tulajdonságai és adott kör esetén az igényeink szerint nyúlunk egyik vagy másik rollerhez. Pl. én a nagyobb rolleremtől könnyebben meg tudnék szabadulni, mint a kicsitől, melyet kb. négyszer olyan gyakran használok.

    Napi 2 × 7 km-hez egy 30 km elvi (20 km gyakorlati) hatótávú roller a minimum. Ezt naponta kellene tölteni. (Erősen kerülendő a rollerek 20% alá történő merítése. Valahol 60-80% között van az ideális tartomány.)

    Pusztán a paraméterek alapján a Xiaomi Electric Scooter 4 Pro közelítette meg a sokak számára ideális rollert, 10-es kerekek, 55 km elvi hatótáv, az alu váznak köszönhetően pedig "csak" 17 kg.

    Tekintsd ezt kiindulási alapnak, és ehhez viszonyítsd a többit.

Új hozzászólás Aktív témák