- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Lalikiraly: Sencor SMC BS30 aktív hangfalszett bemutató
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- GoodSpeed: AOMEI Backupper Professional Edition: Lifetime Subscription
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
-
LOGOUT
Az eddig párhuzamosan futó T, X, A és W, valamint R, Z és SL topikokat összevontuk, hogy egy topikban lehessen ezekről a notikról beszélni.
Új hozzászólás Aktív témák
-
lapa
veterán
válasz
audi100td #28996 üzenetére
nekem csak olyankor dob ilyet, ha közben ki-be dugom a tápot (elveszti az átlagot). látom nem aprózod el, debiannal nyomod. rootként:
apt-get install tp-smapi-dkms
modprobe tp-smapi
cat /sys/devices/platform/smapi/BAT0/power_nowez miliwatt lesz.
aztán berakni /etc/modules végébe a tp-smapi -t, hogy bootkor induljon. akár egy mozdulattal: echo "tp-smapi" >> /etc/modules
b terv, hogy már van powertop2, de fordítani kell. nem vészes, ha kell beírom.
mondjuk ott valami elég durván kóstolja a cput (első a listában), esetleg dobhatnál egyet böngésző nélkül (bár nekem most vagy 10 féle dolog van megnyitva, mégsincs seholse ehhez képest. gondolom nem véletlen, hogy a powertopot nézegeted.
-
^Clown
addikt
válasz
mitulabattyi #28913 üzenetére
Jobban belegondolva szerintem nem olcsó, csak reális az ára. Akku nincs hozzá (az kb. plusz 15K), és a kijelzője is karcos. A nagy kérdés, hogy mennyire.
-
sz.viktor
csendes tag
Sziasztok!
Tudna valaki segíteni?
A T61-esembe (2008as gyártmány) szeretnék venni RAM-ot. Találtam egy 4GB-os modult, amit megvennék, de nem tudom hogy a gép tudja e majd kezelni. Valaki tud erről valamit, hogy mi az amit bele lehet tenni ebbe? Van e valamilyen limit?Köszönöm
-
stifi
senior tag
válasz
zonaporkolt #28989 üzenetére
az a baj, ha matricás a történet és nem lett felragasztva, nem fognak újat küldeni, vagy utólag pótolni..
a Neumann János utcai a központi szerviz, de nem tudom vannak-e még egyáltalán...
telefon 382-5885 -
stifi
senior tag
válasz
zonaporkolt #28987 üzenetére
volt upgrade, de úgy emlékszem ahhoz küldtek upgrades lemezkitet ÉS coa matricát is, amit fel kellett nyalni a gép aljára...
a szerviz serial alapján megmondja, igényeltek-e ehhez a géphez.
ha nem akkor az előző tulaj csak felrakott rá egy aktív W7 imaget, de attól az még nem jogtiszta. kérdés, téged ez érdekel-e.. -
zonaporkolt
tag
A gepre jelenleg Win7(32bit) van telepitve. A tipusa alapjan WinVista Business 32 "jart hozza". Azonban olvastam, hogy volt free upgrade Win7-re. Az kideritheto valahogy, hogy ez egy oprendszerileg upgradelt masina lenne?
-
Gondwana
addikt
válasz
CharlieDrop #28862 üzenetére
Van egy ilyen szappan a cégben, azzal kalibrálok itt mindent. Tudom, hogy létezik jobb is, de nálunk csak annyi a követelmény, hogy a Fuji Frontier kalibrációmászkálásától kisebb legyen a pontatlansága, amit bőven tud.
-
zollí
csendes tag
mivel céges környezet, nincs munkalap, szerződés van a 2 cég között, aminek a részleteit nem ismerem és nem is érdekel....
hetente jön a kollega és hozza-viszi a hibás és javított cuccokat, nem is vesztünk vele össze és nem szoktunk anyázni, amikor ilyen dologgal találkozunk, kb csak nyomatékosan megköszönjük a precíz és gyors munkájukatcéges környezetben mégjobben előjön ez a "húzzun le még jobban a felhasználót" mentalitás, ami sajnos egyre elterjettebb Magyarországon
-
Én ebbe a témába nem szeretnék nagyon belemenni DE, az a tapasztalatom általánosságban , hogy Magyarországon a "Örülj hogy kiszolgállak és megengedem, hogy nálam vásárolj nálam" típusú hozzáállás az uralkodó. Sajnos többnyire ezt élem meg. Míg külföldön az "Örülök, hogy nálam vásároltál és érez úgy mintha VIP lennél" az ami működik.
Nyilván kivételes esetek előfordulnak...Az általad korábban említett "elpártolsz tőlük, mész máshova" szellem jegyében én mondjuk egészen külföldig is mehetek és megvehetem ott és annyiért.
Szerintem a uniós meg globalizált világban azért ebbe belekötni, hogy hol veszem meg a terméket talán nem kéne...mert akkor ennyi erővel már abba is lehetne, hogy miért a kínai gazdasághoz járulnak hozzá azzal, hogy ott gyártják az itt forgalmazott terméket...felesleges ezzel foglalkozni.Veszel egy gépet X forintért, ami a gép+szervízszolgáltatás Y évre. Ezért fizetsz. Ha nem hajlandóak veled korrekt módon eljárni akkor az ügyfélkezelésük sz@r és nagyon sarkítva meglopnak mert nem azt adják amiért fizettél...
A labda az szerviz térfelén pattog, mert nem az ügyfél kezdi el hülyeséget azzal, hogy a jogosan neki járó szolgáltatásért befárad, hanem pont a szerviz...aki hülyének néz, terel, és a végén lehülyézi az ügyfelet. -
kraftxld
félisten
válasz
zonaporkolt #28977 üzenetére
Minek akarsz XP-re váltani?
Amúgy meg felrakod az alap oprendszert, .net framework-öt, system update-t aztán hajrá -
!Overdose!
őstag
válasz
zonaporkolt #28977 üzenetére
Nem kell egyesével vadászni. Használd a Lenovo System Update-et.
-
zonaporkolt
tag
Sziasztok!
T500-asnal a gep minden fícsörje mukodik XP-SP3 eseten? Ha igen, akkor Win7SP1 helyett azt raknam fel a gepre. Azzal tisztaban vagyok, hogy a menet kozbeni atkapcsolas integralt es dedikalt VGA kozott csak Vista-tol el.
Lenovo supportrol nem lehet vmi driverCD-t vadaszni egy bizonyos tipushoz (2056-Y39)? Kenyelmesebb lenne, mint egyesevel osszevadaszni a hozzavalokat.
-
ro_bert17
őstag
Egyrészt nehéz elképzleni, hogy a TP brandet az aprókban kószáló pár darabos tétel izgat - a cégeknél fellelhető pár százas, ezres kontingensek mellett - a határon áttalicskázott mutyi piacbefolyásoló tényezőként.
Másrészt monnyuk az a renccer, ahol support szempontjából a lúzernek kell után járni, szakérteni, lelkesedni, az a renccer nem kell. -
stifi
senior tag
de könyörgöm, munkalapon vették át amin a látható hibákat, sérüléseket fel kell tüntetni. ha visszakapod és új sérülések vannak rajta ami nincs jegyzőkönyvezve, javítaniuk _kell_.. ha meg nem akkor panaszkönyv, NFH..
viszont ha már az elejétől ment az oda-vissza anyázás, nagyon gyötrelmes ügymenetre lehet számítani, nekik viszont semmibe nem tart akár szívességből billentyűzetet cserélni akárkinek (akinek akarnak)..szóval itt úszik el ez az egész, az akarás kérdésen.. és persze az ilyen esetek a leghangosabbak, pont ezeket kéne kiemelten gyorsan megoldaniuk, és mindenki mehet a dolgára.. de úgy látszik a gyakorlat más..
-
zollí
csendes tag
igazad van, nem annak a hibálya aki visszahozza a gépet törötten, de a hozzáállása akkor sem tetszett... felnyitom a gép tetejét és kiesik az enter... erre mit lehet mondani?
"biztos így küldük el" pont ezért nem veszek új gépet, mert hiába garanciális, lóf...t sem ér.... a saját céges t61-et még úgy kaptam annó, hogy volt 5-10 centi holtjátéka a kijelzőnek, visszaküldettem, mikor megkaptam, nem volt holtjátéka, de össze vissza karcolták a tetejét és a keret is törött volt... 300e Ft felett volt akkor az ára és többszáz darab lett vásárolva a "kiemelt" lenovo szervíztől.... az a baj hogy a legtöbb helyen ilyen a hozzáállás...ha a sajátom lett volna, még a futárt is kinyúvasztottam volna aki így visszahozta....
-
kraftxld
félisten
Na, megjött a kijelző profi módon becsomagolva dojcslandból, be is raktam, hibátlanul megy. Mintha egy halványit fakóbbak lennének a szinek (ez Samsung panel a korábbi az Philips volt), meg van 3 db kis pötty rajta, de simán kibírható. Ellenben a logó szerint T61p lett a T61-ből
Ha lerendeződik a költözés akkor beújítok egy SSD-re. -
audi100td
nagyúr
"elpártolsz tőlük, mész máshova"
Könnyen mondja ezt az akinek van ideje/türelme/energiája szervizről szervizre futkározni illetve közelebbről ismeri a különböző cégeket. Egy átlaguser nem igen tud mit tenni, nincs rálátása ezekre a dolgokra, meg nem mozog olyan körökben, hanem egyszerűen elkönyveli magában, hogy a lenovo-nak szar a szervizháttere és legközelebb mondjuk vesz egy latitude-ot.
lapa: +1
Én is maradok a használtnál, sőt 100k fölött semmit, vicc az egész.
-
stifi
senior tag
teljesen jó a hozzáállásod és a meglátásod.
épp ezért nem értem, miért zavar ha ők mégsem így viselkednek? elpártolsz tőlük, mész máshova. szolgáltatást nem azzal minősítünk, hogy elvárunk valamit és panaszt írunk ha nem úgy van. nyugatra tőlünk lehet ez működik, itthon nem. ha megtehetik, hogy taplók, legyenek azok, akkor nem megyünk oda többet. maguknak ássák ezzel a sírt, megváltoztatni ezt nem tudod, de elkerülheted.kivéve mondjuk, ha egy szerviz van (pl acer, asus, msi..).. akkor az egész márkát kell kerülnöd a jövőben, sokan vannak ezzel így
-
stifi
senior tag
a kolléga aki visszavitte volna tehet a legkevésbé a dologról, kár ilyenkor azzal fenyegetőzni hogy az ő arcába lesz beleintegrálva.. úgy általában időpocsékolás szerintem szájkaratézni egymással, nyilván nem volt igazuk hogy "lejáratták" a garanciát, nem is tudom hogy gondolták..
de egymás anyázásától 1 dolog nem oldódik meg, a probléma, de legalább telik az idő és mindenkinek tele lesz a hócipője a másikkal, nem szívesen csinálják, húzzák az időt vagy eltörik az enter "csakazértis"..nem mintha életvezetési tanácsot akarnék osztogatni, de eddig nekem a normális hangnem mindig bejött, így nagyon ritkán kellett a hangomat felemelni vagy a megfelelő embernek levelet írnom.
a legdurvább eset az volt amikor nem akartak egy garanciás terméket garanciában átvenni tőlem, flegma, lekezelő stílusban kaptam azt az indokot, hogy hiába lobogtatom a végfelhasználó számlát, a garancia a gyártástól indul, és az már lejárt.. annyit mondtam, hogy értem amit mond, és nincs igaza, próbáljon valamit intézni mert ha visszamegyek az irodába akkor a szervizvezetőnek fogok panaszkodni, "csináld csak" volt a válasz és a kezembe nyomta a cuccot, hogy "sok sikert"..
megírtam a levelet, fél óra múlva ki volt cserélve a cucc, sűrű elnézést kértek és kérdezték melyik kollégájukkal volt probléma, mert majd jól lebasszák érte, a következőnél pedig kirúgják..
fene a jó szívem, nem mondtam meg ki volt az, mert a probléma megoldódott, a többi pedig nem érdekelbocs a sok offért!
-
lapa
veterán
"A szervizeket egy dolog érdekli, hogy az elvégzett munkát kifizesse neki a központ."
én nem értek a csavarhúzókhoz meg az esd strapok helyes rögzítéséhez, de ha én szervíz lennék engem az is érdekelne, hogy hozzám hozzák a gépet. nem behozott gépeken nem elvégzett javítást nem fizet ki senki. de ez valami hülye kapitalista attitűd nálam, szóra sem érdemes.
szerintem manapság már többszáz emberhez eljut az internet. a nem ügyfélbarát szolgáltatások jövőjéről nem sok jót írnak az álmoskönyvek.
hozzáteszem én még mindig inkább veszek két használtat féláron, mint egy új garisat.
-
stifi
senior tag
válasz
Peter M #28948 üzenetére
Nézd, lassan 4 éve mozgok ebben a közegben, személyesen is ismerem az általad emlegetett embereket, az eljárásokat, a módszereket, az ügyes-bajos titkaikat.
Tisztában vagyok vele, hogy a rendszer nem jó. Együtt tudok élni vele, mert tudom kihez kell fordulni ha probléma van, ennek megfelelően igyekeztem neked is tanáccsal szolgálni.Ha a problémát megoldani akarod, akkor megfogadod a tanácsaimat. Ha puffogni, elégedetlenkedni akarsz és elvárod, hogy ügyfélként kezeljenek, kiszolgáljanak, akkor csak egy dolgot tudok garantálni -> puffogni, elégedetlenkedni fogsz DE a problémád nem oldódik meg. A pár év alatt annyit biztosan megtanultam: nekem nincs energiám, időm és pénzem fennakadni ezeken a dolgokon, nekem megoldás kell a problémáimra nem pedig panaszlevelet akarok írni mert tudom kinek az asztalán köt ki és hogyan fogják kezelni. Sehogy. Viszont egyenes beszéddel, a megfelelő emberrel, céggel együttműködve kis rugalmassággal a vevő és a szerviz részéről közösen minden probléma orvosolható.
Jó ha tudod, a Lenovo Mo. és a Lenovo szervizek (egyenként) külön-külön szervezet, egyiknek sem érdeke a másik támogatása, az égvilágon semmi közük nincs egymáshoz sem jogilag, sem haveri alapon. A szervizeket egy dolog érdekli, hogy az elvégzett munkát kifizesse neki a központ. Ha nem tudják igazolni, hogy garanciális volt a gond, akkor ők állták a költségeket, ezért más 1-1 szerviz hozzáállása. Az egyik le meri jelenteni a zsanércserét, a másik azt mondja nem vállalja be, mert fél hogy neki nem fizetik ki.
Ha panaszod van, akkor a Kínaiaknak kell levelet írnod, vagy a Fogyasztóvédelemnek, a Lenovo Mo. semmit nem fog tenni. Ezért az általad kifogásolt hozzáállás részükről. És ez nem fog megváltozni ahogy a dolgok alakulnak a Lenovonál mostanában..visszakanyarodva a táskára, várom a fejleményeket. a forgatókönyv szerint vagy kivágod a PO/LOT labelt a táskából és elpostázod nekik, mire azonnal küldenek csereterméket fotó nélkül, vagy lefotózod és kapod a cserét, általában ilyenkor is bekérik a labelt de gyorsabban hozzájutsz a cseréhez (na meg fotót is szoktak kérni ha már leveleztek a dologról). egy UK címre postázott levélküldemény lesz az össz költséged ha minden flottul megy, és 10 munkanap amíg a UPS hozza a cserét. a hibás táskát megtarthatod, tű, cérna és tökéletes lesz másodlagosnak
-
zollí
csendes tag
válasz
eszizoli #28957 üzenetére
miután mindez történt kb egy hónap múlva visszakapuk a gépet, törött enterrel...
megkérdeztem ez hogy történhetett, erre a kedves kollega felajánlotta, hogy visszaviszi és megcsinálják, de ez nem garanciás hiba, bizonyítsam be hogy ők törték el....
ha a saját gépemről lett volna szó, biztos más is eltörik mint az enter, de így inkább nem ingereltem tovább magam, mondtam neki hova mehet, de q.... gyorsan....
-
*Ropi*
félisten
-
lapa
veterán
válasz
CharlieDrop #28954 üzenetére
sajnos ez magyarország. egyesek annyira elfoglaltak, hogy heti 4-5 hónapjuk is foglalt.
-
Gondwana
addikt
válasz
*Ropi* #28947 üzenetére
Mivel a gammut jócskán szűkebb az sRGB-től (a W510-nél tágabb, de TN panel, úgyhogy enyhe bólintásra is színeváltozik - vagyis a középtónusok fényereje, ami nekem mégzavaróbb), illetve eleve 6 bites a panel, ezért sávosodás mindenképp lesz még a legjobb ThinkPad kijelzőknél is, én ezért tartom a legkisebb kompromisszumnak ezeknél a kijelzőknél a mindenkori natív WB-re kalibrálást.
Az akkus fényerő-korlátozással kapcsolatban pedig (lehet, hogy még lesz rá szükséged, minden ThinkPad gyári opciója) a megfejtés az, hogy van egy opció a BIOSban, miszerint a display brightness lehet Normal és High, a normal korlátozza az akkus max fényerőt, a high addig engedi, ameddig táprakötve is. -
zollí
csendes tag
válasz
Peter M #28948 üzenetére
sajnos ez magyarország....
kiemelt "lenovo" szervíz név nélkül... céges t61, nem volt háttérvilágítás a kijelzőn, volt rá még 4-5 hónap garancia....
elszállították javításra, majd 4-5 hónap múlva felhívtak, lejárt a gép garanciája, csak fizetősre tudják megjavítani...
persze miután kijelentettük hogy egy fillér sem lesz kifizetve érte és megígértük nekik ha így visszakerül, akkor bele lesz állítva a kollega fejébe aki visszahozza, nagy duzzogva megcsinálták...így vegyél itthon akármit...
-
eszizoli
csendes tag
Van egy T400s gépem (6GB ram + SSD, stb), amely sajna meghibásodott:bekapcsolást követően kb. 1-2 óra elteltével vízszintes csikozódás jelenik meg a képernyőn, egyre sűrűben. Külső monitoron is látszik, ráadásul le lehet menteni screenshot-ba. Próbáltam driver-t cserélni, újra telepíteni, de nem segített.
Január 18-án beakartam vinni a budapesti központi szervízbe, ahol azt mondták, hogy átköltöztetik őket, így menjek a Smart Service Kft.-hez. Át is mentem ide és beadtam a gépemet garanciális javításra. Eltelt két hét, de semmi visszajelzés, így felhívtam őket mi a helyzet. Azt mondták alkatrészre várnak, alaplapra és kijelzőre. (Szerintem semmi baja nem volt a kijelzőnek, de ők tudják.). Aztán eltelt megint két hét, de se e-mail, se telefon, így felhívom őket. Állítólag hibás alkatrészt kaptak, így most megint alkatrészre várnak, de 3 nap múlva megjön és valószínűleg jó lesz. Persze megint nekem kellett őket hívnom 1 hét után, de még mindig nem jó valami, mert nincs háttérvilágítás a képernyőn, és "instabbil (?) a gép...
Ez azóta így megy, és nem értem mit lehet ennyit időzni azon a pár alkatrészen, ami a gépben van. Ugyan legutóbb felajánlottak egy ideiglenes csere gépet, de én már valami végleges megoldást szeretnék.
Volt már valakinek hasonló tapasztalata? Mit lehet ilyenkor tenni?
-
Peter M
tag
Kezdjük nagyon túlragozni így offba teszem, lényeg:
Engedd meg, hogy a "vagy fogjál meg egy tűt és egy cérnát" megengedjem magamnak a Channel Manageres hasonlatot tőle volt hasonló hozzáállás. A Targusos javaslatot köszönöm, írtam nekik megvárom mit reagálnak.
"vásárolták a gépet szlovák cégtől" - Nem áll fenn DE tegyük fel HA így is lenne sajnos EUban élünk ami nem csak a pályázati pénzek elherdálásában mutatkozik meg, hanem az árúk szabad áramlásában és az egységesített fogyasztóvédelmi irányelvekben is.
"Lenovo szarul képviseli az egyik beszállítója garanciális ügyintézését" - Téged érdekel, hogy az Intel vagy az Nvidia miatt alaplaphibás a géped, NEM Te Lenovo gépet vettél, Lenovo támogatással. Usert abszolút nem érdekli és nem is kell, hogy érdekelje.
"ha leconsumerezik a workstationömet, felállok és elmegyek egy másik szervizbe"
- És itt álljunk meg, ezen én nagyon fennakadtam, Én mint User megírom a Mo központba, hogy érdemes lenne ezzel foglalkozni és kivizsgálni, un "minőségbiztosítási okokból" és erre kapom azt a választ, hogy kb ez náluk default. /és ezért pénzt nem sajnálva vettem helyszíni garancia kiterjesztést/A Support telefonos elérhetőségét és a lokalizált weboldalát ideje lenne rendbe tenni ezt kevés cég engedheti meg magának. (lenovo.com/hu, lenovo.hu... irreleváns információk, félinformációk, errora fut)
És akkor ezek után megkérdeznélek, hogy ilyen szintű hozzáállással ami engem ért a Lenovo Magyarországgal kapcsolatban és az IBM Business Partner és a Kiemelt Szerviz "szolgáltatásával" és "szaktudásával" az elmúlt 7-9 hónapban bizonyítja nekem, hogy ne használjam ki azt a 25-35% árelőnyt ami egy USA vagy egy UK beszerzés esetén fennáll?
Valóban én is csak bízom benne, hogy ez változni fog...
-
*Ropi*
félisten
válasz
Gondwana #28905 üzenetére
Szia!
Én kalibráltam hruodnand fórumtárs R61-ét. Először natívra (53xx, gondolom papíron az 5500 Kelvin, de az öreg CCFL miatt már elmászott), majd mivel eredetileg az volt a terv, hogy fotókidolgozáshoz kellene, újra belőttem, de akkor már 6500 Kelvinre. Az igazi probléma az volt, hogy (mint ezt előre meg is kérdeztem tőle, mert nem voltam biztos benne, nem ismerem a Thinkpadeket ennyire) elemről működtetve a noti energiamenedzsmentje felülbírálja a Windowsban beállított értéket és nem engedi a kijelzőt 50%-nál nagyobb fényerőn működtetni. Mivel nem volt lehetőség konnektorról használni, ezért csak a csökkentett fényerőhöz tudtuk beállítani és úgy kicsit vérszegényebb volt a kelleténél. Ma elmentem hozzá és hálózatról üzemeltetve újra bekalibráltam neki, immáron (natív WB-n) tudta a 120 Candela / négyzetmétert: öröm és boldogság...
-
kaller1
veterán
válasz
!Overdose! #28943 üzenetére
Mivel nincs időm mindig mindenre figyelni, ha látjátok az ominózus aprót másik reg alatt megjelenni, akkor PÜ jöhet nekem.
-
Érdeklődtem a billentyűzetért aminek hatására az 2000-el drágább lett.
Ráadásul kértem képet róla, ami egy vaterás hirdetés és nem stimmelt a két hirdetésben meghirdetett bill FRU-ja.
Ezt teljesen normális hangnemben közöltem vele, mire egyszerűen lebuzizott... -
audi100td
nagyúr
-
stifi
senior tag
válasz
audi100td #28933 üzenetére
de itt most a táskáról és a garanciájáról szájkaratézunk, vagy úgy általában a Lenovo garanciáról?
ha leconsumerezik a workstationömet, felállok és elmegyek egy másik szervizbe, annyi van mint a szemét, ez hasonlít az autószervizhez, meg kell találni a megfelelőt, akihez szívesen járok (bár az én TP-m még nem romlott el, jártam már néhány szervizben, van különbség!)
a Lenovot nem ez zavarja, ezért is adnak világgaranciát a TP-kre. az viszont zavarja, ha a régióban a saját piacán nem tudja eladni a termékeit, mert egy másik régió gépeit talicskázzák át a határon és szétverik vele az itteni árakat. itt nagy mennyiségű mutyiról beszélek, ami befolyásolja a piacot és nehéz helyzetbe hozza az itteni képviseletet.
nem fekete-fehér ez a történet, a háttérben vannak dolgok amik érhetővé teszik a nem érthető dolgokat.
más kérdés, hogy a rossz kommunikáció hogy csapódik le a vevőknél. higgyétek el közös érdek lenne hogy a vevők elégedettek legyenek, ezen dolgozik a Lenovo és a csapata világszerte. tudom, nem vigasz a felhasználóknak, nekik nem kellene a rosszat megkapni ebből. de hát a foci ilyen... -
gari24
tag
Hali
Bővíteni szeretném a T43om memóriáját.
Eggyáltalán milyet kell néznem ?
(mert pcnél otthonvagyok még a témába) -
audi100td
nagyúr
Most ha veszek egy használt notebookot németországból magánszemélytől mit zavarja a lenovo-t illetve miért lenne attól lopott, hogy én azt nem újonnan vettem? Világgarancia minek van egyébként? Lassan az apple-nél is jobb a support.
(#28932) stifi: "ami egyébként a szervizes szerint nem is munkaállomás, a W a kijelző alatt csak dekorációs célokat tölt be."
Ez azért eléggé epic fail kategória, nem tudom milyen mint ember az a szervizes, de hogy egy ilyen kijelentés nem éppen jó szakember benyomását kelti az biztos.
-
stifi
senior tag
válasz
Peter M #28929 üzenetére
hja igen, a channel manageres személyeskedést pedig külön köszi.. IQ-ban vagyunk egy szinten vagy magasságban, esetleg testsúlyban?
nem tudom mennyire ismered személyesen is őket, hogy véleményt alkoss róluk és "ledegradálj" a szintjükre, de szerintem nem szolgáltak rá. -
stifi
senior tag
válasz
audi100td #28927 üzenetére
az értékesítési helynek csak annyi köze van hozzá, hogy a lopott, más piacra beárazott, szürkeimportos, nem hivatalos csatornán behozott terméket érthető okokból nem favorizálja a központ (például notebookok esetében a számla nélküli aprónetes okosságok), de itt most egy táskáról van szó, aminek abszolute semmi köze a Lenovohoz, megvan a saját garanciális ügyintézése és az egyértelműen világszínvonalú, kifogásolhatatlan, mert fénykép alapján cserélik a táskát és ingyen pótolják az elhagyott vállpántot is.
Ausztriában feltételezem azért működik, mert az nem Balkán. De ismétlem, a táska valódi garanciaviselője európai színvonalon, kifogástalanul intézi az ilyen ügyeket. Csak ezt az itthoni Lenovo "szakemberek" nem tudják.
-
stifi
senior tag
válasz
Peter M #28929 üzenetére
az, hogy a Lenovo szarul képviseli az egyik beszállítója garanciális ügyintézését, szerencsétlen dolog. Ettől még a Lenovo nem fog lelkendezve segíteni a Targus termékeddel kapcsolatban, hiába van számlád meg van rajta Lenovo logo..
Sajnos itthon ez így működik, elhiszem hogy nem tetszik.Gondolom már kidobtad, de van mellé használati utasítás is, abban le is vannak írva ezek, hogy hol és kinél lehet érvényesíteni a garanciát. Én erre hívtam fel a figyelmed, bár igaz hogy idő szűkén nem az ügyfélszolgálatos arcom vettem elő, Te viszont a tipikus ügyfélarccal nyitottál, akit sehogy sem lehet megnyugtatni, mert biztos vagy benne, hogy mindenki hülye.
Csak segíteni akartam.
-
Peter M
tag
Stifi no comment,
Te kb a magyar lenovo channel managerével vagy egy szinten aki azt mondta, hogy elfogadott: ha a user mondja a szervizesnek mit kellene hogyan javítani egy munkaállomásnál, ami egyébként a szervizes szerint nem is munkaállomás, a W a kijelző alatt csak dekorációs célokat tölt be.
(de szívesen leírnám mind2 nek a nevét)Hogy ne csapná ki a biztosítékot amikor élünk egy országban ahol egy termék ha átlépi a határt olyan mintha meseföldön lenne. A vásárló rohangál a termékkel ha problémája van, örül ha szóba állnak vele és még jobban ha reagálnak is bőven garancia időtartalma alatt.
Lehet én vagyok elkényeztetve mint vásárló a Logitech, Atomic vevőkezelése miatt, vagy szimplán elvárom azt, hogyha megveszem egy gyártó termékét adott áron amit számlával tudok igazolni akkor a gyártónak az általa vállalt garanciális időszakra kérdés nélkül foglalkozzon az adott termék problémájával.
De biztos Én látom rosszul, a jótállás és a szavatosság ördögtől való dolgok...
-
lapa
veterán
válasz
audi100td #28927 üzenetére
+1, azért ez kicsit tényleg erős volt ilyen formában.
a táskát meg tőlem cserélhetnék, ha foglalkoznék is vele csak addig amíg felírom a céget a "vásárlója voltam" listára meg felrakom az apróra. hulladékot nem reklámozok magamon. főként azért, mert elég nyilvánvaló konstrukciós probléma, és gondolom kábé mindenkinek volt már egy pont ilyen "varrásnál kihúzódik, de biztos nem direkt ilyen" elhullása pont ezzel az anyaggal, x márka terméke kapcsán. bevett tervezett avulás tech.
-
audi100td
nagyúr
Amit itt leírsz nem épp valami userbarát felfogás, a lenovo hozzáállásával igen is komoly gondok vannak az utóbb néhány év óta. Az értékesítési helynek mégis mi köze van a lenovo support hozzáállásához? Nekik az lenne a dolguk, hogy szó nélkül intézzék az ilyen ügyeket, átlátható elérhetőséggel, stb, függetlenül attól, hogy ki hol vásárolta a terméket, világgaranciának ugyebár ez lenne a lényege, nem?
Illetve Ausztriában miért működik ez a dolog normálisan, nálunk meg nem?
-
stifi
senior tag
válasz
^Clown #28925 üzenetére
hát mondjuk ha nem az árgép legolcsóbb helyén vásárolták a gépet szlovák cégtől, hanem mondjuk szaküzletben, ott tájékoztatják az ilyen kulisszatitkokról az embert..
aki meg ilyen helyeken vásárol "okosan", az utána oldja is meg a problémáját ahogy tudja, és ne csodálkozzon ha a szervizhálózat meg sem próbál neki segíteni (NEM a konkrét esetről beszélek, hanem általánosságban)
ugyanakkor pedig a szervizek között is verseny van, ha nem tetszik valami nem asztalt kell borogatni hanem átvinni máshova, sokkal célravezetőbb (és ez sem a konkrét esetre vonatkozik)
-
stifi
senior tag
válasz
Peter M #28912 üzenetére
nem tudom kivel beszéltél, de először is nyugodjál meg
másodszor menj fel ide: Targus Warranty Claim, töltsd ki az űrlapot és várj az instrukciókkal a válaszlevélre. Szó nélkül ki fogják cserélni, vagy fogjál meg egy tűt és egy cérnát és varrd össze, így a képről nézve nem olyan nagy kaland.. (persze lehet, hogy nem javítható, de óbégatás meg elégedetlenkedés helyett nem egyszerűbb a megfelelő helyen kérni, ne adj Isten megcsinálni?)szerk: az elmúlt évek alatt 10-20 táskát cseréltettem már velük, mindig 2 héten belül megoldották a problémát. a Targus szállítja a Lenovo ThinkPad táskáit évek óta, és lifetime warranty vonatkozik rájuk, sőt az elhagyott vállpántot is ingyen pótolják.
-
Gondwana
addikt
válasz
Peter M #28921 üzenetére
Lenovo DeLuxe Expander hasonló szopacs: a pántja kb. másfél hónapot bírt, utána kihasadt a párnázása, a táska alja kb. 8-9 hónap körül kezdett fesleni/hasadni. Azóta csak tárolásra használom. Nálam a Deuter az etalon, van is otthon belőle vagy 8-9 féle, még háti gyerekhordó is, amibe szintén befér az X201. (valószínűleg azért, mert túl sokat lógtam az index Kerékpáros Topik 2.0-jában)
-
Peter M
tag
Moabbal nincs is gond meg meg is venném csak ez már nekem meg van és felbax h nemzetközi egy év garival adják el és kb többet ér a paypal coverage Magyarországon mint a Lenovonak lassan bármilyen szolgáltatása, és ez szomorú. No mind ment Lenovo Magyarország Facebook oldalára is.
Köv táska vagy MOAB vagy Oakley
Update: közben írtak Lenovotól FB-n, h írjam meg az elérhetőségeimet a Lenovonak és segíteni fognak, kíváncsi vagyok.
-
lapa
veterán
válasz
Peter M #28912 üzenetére
erre már egyszer kaptál tippet (5.11). ha érdekel én azóta beszereztem egy rush 24-et meg egy moab 10-et is, szóval ha konkrét méretek / belefér-e érdekel akkor írj. a moab 10 amúgy nagyon jópofa és praktikus, kár hogy 9 cellással nem fér bele az x a hidratálós részbe mint a többinél. szerintem amúgy a rush 12 lehet kb ugyanaz a méret, mint a lenovo. persze ha innen rendeled és nem usába, akkor horror ár.
-
hruodnand
senior tag
-
audi100td
nagyúr
válasz
mitulabattyi #28913 üzenetére
Ez még megvan?
hruodnand: Valóban feltűnően olcsó, egy hete 47k-ért vettem az X61-et tiptop állapotban, a fedelén kisebb esztétikai hibával, 100%-os 8 cell akksival és még így is jó áron volt. 100 alatt még nem igen láttam X200-at.
-
hruodnand
senior tag
válasz
mitulabattyi #28913 üzenetére
Az olyan is... szerintem, túl olcsó.
-
mitulabattyi
aktív tag
-
Peter M
tag
Sziasztok
Jön ide is tehát a Lenovo Business Backpack 1 évet se bírt foszlik két helyen TechRusból lett rendelve USA, nemzetközi support cserélik lépjek kapcsolatba a hot line nal, felhívom a magyarokat nem támogatják a terméket hívjak mást.
Informatikai cég supportja összefoglalva:
Tehát a http://lenovo.hu/tudas/tudas_service.htm oldalon oldalon szereplő +36-80-100-424 már nem él, erre felhívtam a +36-80-987-425-ös számot ahol egy lassított felvételről meghallgathattam a mondandóját és majd 10p belül beszélhettem egy magyarul alig tudó segíteni nem tudó Lenovo munkatárssal.A magyar supportot melyik harmadik világ országába outsource-olták?
-
hruodnand
senior tag
válasz
Gondwana #28905 üzenetére
Nagyon szépen köszönöm a választ, írtam a kolegának, aki bekalibrálta. Ma fog személyesen átjönni és megnézi az esetet, mert nem éppen olyan viszonyok mellett lett belőve a kijelző, mint ahol használom. Gyakorlatilag egy bevásárló központban sikerült belőni egy valóban profi cuccal, csak éppen besütött a nap is, mivel ablak mellett voltunk. :S
Natívon ha jól emlékszem 60cd körül lehetett az is talán, de majd ma kiderül.
Jobban utána járunk. Majd beszámolok.
-
Gondwana
addikt
válasz
hruodnand #28892 üzenetére
Szakember úr valószínűleg elfelejtette lemérni, mennyi is a panelod natív színhőmérséklete, egyből rátola, hogy legyen 6500K. Mivel azonban az öregecske cső sárgul, azaz látványosan csökken a kibocsátott kék fény mennyisége, ezért a többi színt is le kell hozzá korlátoznia (nagyságrendileg az eddigi 75%R 75%G 100%B szín fog megfelelni a kalibrált RGB100%-nak, vagyis a panel fényerejének negyedét a téves kalibráció miatt buktad!)
Konkrét példa (volt nálam több is, visszakereshetsz a fórumban) az X201-be, amikor bekerült az AFFS panel, újan 6300-6400K volt a színhőmérséklete. Tegnapi mérés 5200K a natív. (A korrekciós görbék kb. ugyanúgy néznek ki, az össz változást a háttérfény színeváltozása produkálta. Ez lenne a LED háttérvilágítás előnye, ha nem villogna 200Hz-en mint egy CRT monitor)
Csőcsere előtt szerintem méresd ki a panel natív színhőmérsékletét, és azon kalibráltasd be, ha azzal a színprofillal megvan a 100nit, még halaszthatod a csőcserét. -
lapa
veterán
válasz
kraftxld #28897 üzenetére
nekem egyszer egy ilyen hajhullósnál (kábé olyan voltam már, mint az amélie csodálatos életében a focit néző fickó) az segített, hogy a zintel driverben a transmit powert felnyomtam az egekbe. meg lehet, hogy más energiagarázdálkodásos dolgot is kiiktattam. hozzáteszem sok pálcika volt, ennek ellenére valahogy nem értették meg egymást a routerrel. a b terv az ablakon bedobás, ahogy azt említetted is.
-
dbius
veterán
Pár napja szó volt az akkukról és a velük kapcsolatos szoftverekről. Találtam egy jónak tűnő alkalmazást, ami ingyenes és elég sok mindent tud. Ha valakit érdekel, próbálja ki: BatteryCare
Új hozzászólás Aktív témák
- 840 G11 14" FHD+ IPS Ultra 5 125U 16GB 512GB NVMe ujjolv IR kam gar
- P1 Gen3 15.6" FHD IPS Xeon W-10855M T2000 32GB 1TB NVMe ujjlolv gar
- Asus ROG Zephyrus G14 - 14"2.8K OLED 120Hz - Ryzen 9 8945HS - 16GB - 1TB - RTX 4060 -2,5 év garancia
- ZBook Fury 15 G7 15.6" FHD IPS i7-10850H RTX 3000 32GB 1TB NVMe magyar vbill ujjlolv IR kam gar
- Latitude 5290 2-in-1 12.3" FHD IPS érintő i5-8250U 8GB 256GB ujjlolv vilbill gar
- Xiaomi Redmi Note 10 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450 R7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3070 Ti 8GB Zalman Z1 Plus Corsair 750W
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
- Gamer PC- Számítógép! Csere-Beszámítás! R9 3900X / RX 6700XT 12GB / 32GB DDR4 / 1TB SSD
- Honor 200 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest