Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- Egy korszak vége
- Klímaváltozás, természetszennyezés
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Csalók a Facebookon. De ennyi???
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Vegyestüzelésű kazán rostély házilag!
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Szólánc.
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
-
LOGOUT.hu
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
rostiron
őstag
válasz VIPowER #62399 üzenetére
Ez se mai csirke, kb 17 éves. Mindegyik értékű kondiból létezik low esr ?
Ezek kellenek 400V 10uf , 35V 220uf, 25V 47uf
Nem találok olyan helyet ahol mind van, több helyről meg nem akarok rendelni a postaköltség miatt.Megvan, itt találtam mindet
[ Szerkesztve ]
Gigabyte B55 Aorus elite v2, Ryzen 5600, 32GB DDR4, RX6600, XFX TS-550,
-
rostiron
őstag
Sziasztok
A mosógépünknek furcsa rejtéjes baja van, ezért szeretném a vezérlő panelen kicserélni a kondikat. ( Hátha az a gondja)
Ide low esr kondikat keressek, vagy jó a sima is ?Gigabyte B55 Aorus elite v2, Ryzen 5600, 32GB DDR4, RX6600, XFX TS-550,
-
pjen
félisten
válasz tordaitibi #62396 üzenetére
Talán lesz fénykép,és okosabbak leszünk.
-
(jan)
őstag
Urak!
Épített már valaki simsonra feszültség szabályzót (akksi töltéshez) ? Vagy van valakinek valami tuti rajza ?
Legszebb öröm a söröm és az áramköröm!
-
pjen
félisten
válasz tordaitibi #62393 üzenetére
Szeintem nincs io,egy kapcsoló van egy vonallal és egy "o" val jelölve.Ahol a vonal a be,a O a ki állás.Ezt kéne áthidalni.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz - = Zk = - #62391 üzenetére
Milyen IO csatlakozó? Tegyél fel képet. Típusszámot is írhatsz mellé.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
- = Zk = -
félisten
szevasztok.
vettem egy rútert. a hibája, nem kap áramot.
well, teszem hozzá, gépész vagyok, nem villanyész
multimeter-rel "kimértem" 12V jön a tápból. eljut a szerkezethez, de az 5pin-es I/O kapcsolónál már nem mérek semmit. (feltéve, ha ez a neve... )
"rámértem" szakadásméréssel is, mind az 5 pin-re, és mindnél szakadást mutat. persze f*ngom sincs, jelent-e ez egyáltalán valamit. jól csináltam-e amit.. .stba kérdésem, hogy hogyan tudnám kiiktatni ezt?! tehát hogy folyamat kapjon tápot, kiiktatva az I/O kapcsolót.... leforrasztom, az oké, de onnan merre mit/hogy?! esetleg még képpel tudnám mutatni, HA van rá igény...
tudom, nem sok értelme volna, hisz egy ócska modem, de... mivel a jelenlegi munkám mellett hiányzik egy kis "ész" meló, így...
Áldás &Békesség .. köszönöm előre is" Persze, ha elég ideig torzítasz egy "nézőpontot" akkor előbb-utóbb találsz hozzá igazságot. " , "A minőséget meg kell fizetni,minden másra ott az AMD!!! " " Pontosan. Különben is, akkor jó, ha nekünk jó. Ha mindenkinek jó, abban mi a jó" by Zebra
-
andras888
aktív tag
-
pjen
félisten
válasz tordaitibi #62387 üzenetére
Én is több mint 30 éve autókázok,most is -19 fokos ablakmosó folyadék van a tartályban,sajnos nekem befagy.Az alkohol elpárolog,a víz ott marad és megfagy.
-
Kernel
nagyúr
válasz Kernel #62383 üzenetére
Most látom, itt már belezavarodtam valamiért, természetesen a feszültségkülönbség egyre csökken a töltő és az akku között, ami a töltés pillanatnyi megszakítása mellett mérhető egyébként.
Ezt a két feszültségszintet köti össze a belső ellenállás, ami szintén egyre csökken, ahogy magához tér az akku. Meg persze a töltő saját belső ellenállása is beleszól a képletbe.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
tordaitibi
veterán
válasz andras888 #62379 üzenetére
Mezis véleményét osztom,
valamint én 30 éve autókázok és ha rendes fagyállós ablakmosófolyadék van a tartályba, akkor az életbe nem kell melegíteni a fúvókát. Ha meg -1 fokba megfagy, akkor a tartályba is belefagy meg a csővekbe is.
Számtalanszor tapasztaltam hogy reggel hó és jég volt a motorháztetőn, és simán kispriccelt alóla és megolvasztotta még a havat is a fúvókák körül,
úgyhogy én a fúvókamelegítést az "úri huncutságok" kategóriába sorolom.
Természetesen nem akarom elvenni a kedved tőle, Isten ments, csak elmondtam a tapasztalatomat és a véleményem.[ Szerkesztve ]
-
tordaitibi
veterán
válasz Sokimm #62382 üzenetére
Mivel az ólomakkumulátor belső ellenállása eléggé kicsi, a kezdeti töltőáramot csak a kisülés mértéke és a töltőfeszültség korlátozza, azaz pl. egy 100 Ah teherautóakku, ha nem korlátoz a töltőkör, akár 6-700 ampert is felvehet.
Kisebb akkuk is simán felvehetnek a C-nél akár 5-10x nagyobb áramot is. Ezt mindenképp korlátozni kell, károsodhat a cellaszerkezet belül.
Indítóakkuk elviselik, a generátorok a mostani modern autókba 100A felett is tudnak tölteni.
De itt megvan a jelleggörbe, ez az állapot max. pár percig tart, ha ki van merülve teljesen, azután a feszültséggenerátoros (14-14,7V) jelleg miatt esik az áramfelvétel. -
bandi94
tag
válasz andras888 #62379 üzenetére
Mérd le, mekkora az a négyszöges nyílás, amibe bele akarod tenni, abba férjen bele.Elsőnek párhuzamosan kötném őket, aztán ha túl sok az 5W pl kilágyul a fúvóka műanyagja, akkor átkötni sorosra.Arra is gondolj, hogy nyáron is annyival lesz melegebb a környezetnél, mint télen. Építs be egy soros 1 amperes normál üvegbiztosítékot lengő foglalattal. Szigetelésre figyelj,túl sok szigetelés nem létezik, legfeljebb nem indokolt.
Epiphone Les Paul with Seymour Duncan SH2-SH4 Hot Rodded set
-
Kernel
nagyúr
válasz Sokimm #62382 üzenetére
Természetesen, az erre (is) való és 5 A-ig valóban nem célszerű terhelni, a melegedés miatt.
CC az áramkorlát, tehát efelé nem fog menni, viszont ahogy töltődik az akku, csökken az áram. Egyszerűen a töltöttség miatt, bővebben a feszültségkülönbség és az akku belsőellenállása függvényében. Előbbi nő, utóbbi csökken töltés közben.
Gyakorlatilag még egy éjszakai töltéshez is elég 1 A áram, teleltetéshez pláne. De ezt meglátod a tesztek során, hogy mennyi árammal, milyen gyorsan szalad fel 14,4 V-ig. Azután, ahogy jobban tetszik, nem olyan kritikus érték, ebben a tartományban. Bár kisebb áramon több töltés tud bemenni, míg eléri a 14,4 V-ot és lekapcsol a másik modul.
Ennek oka, hogy kisebb áramon kevesebb feszültség esik a belső ellenálláson.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Sokimm
senior tag
válasz Kernel #62381 üzenetére
Hm és ha van (azzal dolgozunk, ami van itthon ), XL4015 5A CC CV step-down itthon, akkor milyen CC értéken érdemes tartani? (5A, amit "bír" a kínai gyönyör, vagy 4A körül, azt bírja a táp is, meg a CC stepdown is (és nem fűt nagyon)?
Illetve az áramfelvételt mi határozza meg (a CC-s védőn kívül)? (csak hogy tanuljak is )
Az akksi C értéke? -
Kernel
nagyúr
válasz Sokimm #62378 üzenetére
Akkutöltésre jobb egy hagyományos, trafós dugasztáp, mert annak nagyobb a belső ellenállása, ami bizonyos áramkorlátot képez, vagyis részben áramgenerátoros jelleget kölcsönöz (CC).
Kapcsolóüzemű, stabilizált feszültségű tápegység (CV) akkutöltésre nem való, hiába van annak is meghatározott áramkorlátja, de azt nem illik ilyen módon feszegetni. Túlterhelés ellen véd.
Már egy DC 12 V / 500 mA trafós dugasztáppal is lehet autóakkut tölteni, aminek terheletlenül 17-18 V-ra is felszökik a feszültsége. Nekem van egy 20 V-os is, igaz 220 V-ra gyártották.
Az akku persze lehúzza, de ettől nem lesz baja, főleg 12 V-on, ami még névleges. De még 10 V-on sem melegszik túl. Utána lassan emelkedik a feszültség, de túltölteni (14,4 V fölé) nem bír általában ez a kategória, mert ahhoz gyenge. Esetleg nyáron, több nap alatt, de ezt meg lehet figyelni műszerrel, lassú folyamat.
Főleg, ha van ilyen feszültségvédelem, akkor lehet nagyobb terhelhetőségű trafóval is próbálkozni, de ez függ az akku kapacitásától is. Ha nincs alkalmas trafó, akkor inkább egy CC/CV modult kell a CV táp után kötni.
Lítiumos akkut a névleges feszültség környékén 3,7-3,8 V-on lehet tárolni sokáig, illetve lassan merülhet 3 V környékére, de 2,5 V-nál nem lejjebb.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
mezis
félisten
válasz andras888 #62379 üzenetére
Ha alatta van a motor (vagyis nem zöld rendszámos, nem farmotoros), akkor nem sok értelmét látok az elektromos fűtésnek. Fog kapni a motortól meleget. Addig meg jégoldó spray. (És télre legalább -39C-Fok-os ablakmosó.)
Ellenállás teljesítménye: I = U / R (U=14V), N = U * I
Ha ennél kisebb a teljesítménye, akkor akkor éghet is a lakkréteg! (Ugye nem lesz gyúlékony anyag a közelben és a + vezeték is nem megfelelő biztosíték után van.)mezis
-
andras888
aktív tag
válasz bandi94 #62377 üzenetére
Ilyen fúvókát kell melegíteni, abba a kocka lyukba akarom fbs ragasztóval beletömni.
Neten keresgetve sokféle 5w ellenállás van, van a kocka, a sima kerámia, "teljesítmény ellenállás"Mitől függ hogy hány ohmos kell? (próbáltam googlezni de nem lettem okosabb)
Kivan vezetékelve a kocsim gépháztetőig, gondolom 12V, arról a vezetékről táplálnám be a két fúvóka ellenállását, sorba vagy mehet párhuzamosan?
-
Sokimm
senior tag
válasz Kernel #62367 üzenetére
Szuper, nagyon köszönöm!
Rendeltem is egy XH-M603-ast, mert van hozzá itthon egy 15V 9A-es DC tápom, azzal remélem jó lesz.
HE15-9-AA relé a 603-as panelen 10A-es, de vajon elég vagy sok neki vajon a 9A-es táp?
Mitől függ, mennyivel tölt? Az akksin, vagy a vezérlőn?Már csak a lipo-k ideális feszültsége érdekelne, hogy milyen szinten tárolnád, ha huzamos ideig (év) nem használnád?
-
válasz terapeuta007 #62374 üzenetére
Ez ilyen zárt cucc, menekülési útvonalas lámpában volt.
pjen: Jaja, majd a céges gyűjtőbe bedobom.
Kösz mindenkinek az infót.
[ Szerkesztve ]
I did nothing, the pavement was his enemy!
-
terapeuta007
aktív tag
magnezium szulfát(keserűső) és desztillált viz leoldja az ólom szulfátot.erről kulföldi forumokban eleg sok info van
-ugye elvileg ezzel a fent emlitett keseruso es deszt.viz keverékkel kicseréled az erdeti elektrolitot
-majd rátöltessz.(14,4-14,8v)
-ezután kiöntöd az aksibol a keserusos oldatot.
-majd kioblited deszt vizzel.
-végul öntesz bele rendes kénsavas bolti elektrolitot.elvileg a sósav is oldja a szulfátot de errol nem találtam a neten sokat.inkabb ne csinald.
a keserusos oldatnak teljesen telítettnek kell lennie.
(addig pakold bele a keserusot ameddig oldja)[ Szerkesztve ]
Jimi Hendrix-Purple Haze
-
válasz tordaitibi #62371 üzenetére
Legalább 10 éve így áll
I did nothing, the pavement was his enemy!
-
tordaitibi
veterán
Ha 1-2 napja van ennyire mélykisütésbe,és amúgy jó volt, tehát nem 10 éves, agyongyötört, többször is átélt ilyet, akkor igen,
ha hónapok óta így áll akkor nem fűznék nagy reményt hozzá.andras888,
én a 0,5 wattot is keveslem, a 470 ohmossal ez még leesik 0,3 wattra, ennyi szerintem -10 fok körül annyit érhet mint halottnak a csók.
Én csináltam házilag tükörfűtést, igaz az kb. egy tenyérnyi felület, de 15W lett a végén mert ezalatt csak én tudtam hogy fűthető a tükröm, a hó nem tudta és lazán ráfagyott.[ Szerkesztve ]
-
-
Van egy Hitachi ólomakksim, amin 1,5 V-ot mérek. Ez megmenthető, vagy kuka?
I did nothing, the pavement was his enemy!
-
andras888
aktív tag
Sziasztok!
Ablakmosó fúvókát akarok fűteni ellenállással.
A neten talált leírásban sorba kötve két 150 ohmos 0,25w os, ellenállással volt megoldva.Van valami spéci ellenállás direkt erre a célra, vagy bármilyen ellenállást használhatok?
Itthon találtam 470 ohm os vajszínű ellenállást, ledekhez vettem régen. fbs szilikon tömítőragasztóval akarom beragasztani a helyére.
-
Kernel
nagyúr
válasz Sokimm #62366 üzenetére
Max. feszültségen tartás (4,2 V) amortizálja a Li-ion akkut is, noha a tárolás során merül, de az elég lassú folyamat.
2,5 V alatt pedig a túlmerülés nem tesz jót. Tehát elvileg a kettő között érdemes hagyni, időnként pedig rámérni és szükség esetén töltetni. Védelem erre nincs, főleg az a kijelzős eszköz, ami le is merítené.
Még az integrált cellavédelemnek is van valamennyi áramfelvétele, ha elhanyagolható is.
Autóakkut nem jó nagyon sokáig állandó feszültségen tartani, szulfátosodhat. A CTEK például 14,4 V-ra töltés (téli módban 14,7 V) után 10 napig tart 13,6 V-on. Ezután ismét töltés 14,4 V-ra, majd hagyja lemerülni 12,7 V-ig és így tovább:
A feszültségfigyelő szakaszos töltés megoldható kiegészítő modulokkal is, a töltő pedig lehet egyszerű trafós-diódás fajta, akár egy dugasztáp stb.:
Ilyen elven Li-ion akkukat is lehetne rákötni párhuzamosan, így egy modul több akkut kezelhet, akkor nem kell rá odafigyelni. De nem mondom, hogy érdemes ilyen eszközön tartani, a Li-ion nagyon lassan merül.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Sokimm
senior tag
Sziasztok!
Akksik karbantartása (helyes tárolása) miatt keresgéltem (mert emlékszem, hogy valaki már kifejtette), de nem találtam, hogy miként kell (érdemes) tárolni a lipo akksikat, meg az autó akksikat.Van pár bontott (és túltöltés elleni védelemmel ellátott vásárolt) laptop 18650-s házi készítésű power bankom, de nem használom, viszont nem tudom mi a max, optimal, és minimum érték, amiket be kellene tartanom a tároláshoz.
A túltöltésre figyel az elekntronika az akksi(ba)-ra integrálva, de az túlmerülésre (hogy kell ezt mondani?) csak ilyenem van:
Aliexpress low voltage alarmViszont nem tudom mi az optimális a tárolásra (úgy tudom nem jó maximum fesz-en tárolni), és mi az, amir alá ne essen az akksi?
Illetve auto akkumlátornál mi a töltő feszültség, mi az, amin érdemes áttelelteni a nem használatos akksit, és mi az ideális hőmérséklet a tárolásra? Mi alá ne essen a fesz? Mi fölé ne menjen?
Bocsi a sok kérdésért!
A válaszokat előre is köszönöm. -
Kernel
nagyúr
válasz Czimby #62364 üzenetére
Többfokozatú rendszerben mit tudsz csinálni, fokozatonként kell lekövetni, behatárolni, hol keletkezik az eltérés. Utána annak ismeretében lehet tovább gondolkodni.
Egyébként a hazai szakmai nyelvben szinusz és szkóp, illetve szkóppal, amúgy meg logikusan scope-pal lenne az elméleti ragozott forma, legfeljebb gyakorlatilag nincs értelme erőltetni, magyar fórumon.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Czimby
addikt
Adott egy digitális autós erősítő aminek a kapcsolási rajza ezen a LINKEN található.
Az vele a problémám, hogy mindkét csatornapár(front, rear) jobb oldala kb 10%-al gyengébb mint a bal.
50Hz-es sinus jelet mértem rajta multiméterrel és scope-al. Amíg a bal oldal 20v körül adott le mindkét páron, a jobb csupán 18v (front) és 16v (rear).
A gain potikat megtekergettem hátha piszkosak, de nem változott semmi.
Van valakinek ötlete mi lehet a baj?
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Kernel
nagyúr
válasz Imilenni #62360 üzenetére
Ki lehet törni az analóg tűket, az nem kell a digitális átvitelhez. Illetve nekem a lapos GND-érintkezőt is ki kellett törni, másképp nem ment be, ha jól emlékszem.
De más tűn is kap GND-t, meg természetesen a külső fémrészen is, így ez nem okozott semmi problémát.
Addig hajtogattam csipesszel, míg sikerült tőből kitörni.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Gus
aktív tag
válasz #90088192 #62341 üzenetére
Ez Cos fi elég jól és közérthetően leírja, de hangsúlyozom, ez a "Fi" nem az a "FI".
Az első a teljesítmény tényező, ami valóban fázis eltolódást jelent induktív vagy kapacitív terhelésnél váltakozó áramú hálózatnál, a második hiba áram német nyelvű rövidítése. Nem szabad összekeverni.[ Szerkesztve ]
-
Gus
aktív tag
válasz #90088192 #62326 üzenetére
Szerintem kevered ezt cosf figyelő relé ezzel Áramvédő kapcsoló
[ Szerkesztve ]
-
Imilenni
addikt
Sziasztok!
Lehet ne ma legjobbhelyre írom de, van egy HDMI-DVI-I átalakítom, szeretnék belőle egy HDMI-DVI-D átalakítót.
Elég szerintetek ha kiszedem azt a 4 kis pöcköt?Press "F" to pay respects.
-
Kernel
nagyúr
válasz bandi94 #62357 üzenetére
Ha van soros dióda, akkor már úgysem tud folyni áram visszafelé, így az a dióda nem lenne kihasználva.
Ha nincs soros dióda, akkor meg csak véletlen / akaratlan külső feszültség esetén folyna vissza áram, akkor sem feltétlenül zárlati, mert a külső feszültség ráemelődne a tápáramkörre, amit az vagy kibír vagy nem.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
bandi94
tag
válasz Kernel #62356 üzenetére
Az lenne a cél, hogy a bázis-emitter átmenet ne legyen fordítva előfeszítve.(labortáp) A meghajtótranzisztorra van visszacsatolva egy shottky (a rajzon 1N4004), de ezen kívül van még soros dióda a kimeneten és párhuzamos dióda is, biztosíték, stb. A rajzon a KY710 helyére szeretnék tenni valamit. (el lett nézve a dióda anód-katód kiosztása és nem megy rá a nyákra )
Epiphone Les Paul with Seymour Duncan SH2-SH4 Hot Rodded set
-
Kernel
nagyúr
válasz bandi94 #62355 üzenetére
A disszipációs feltételek betartása mellett mindegy, már amennyiben van értelme DC-áteresztőre antiparalel diódát rakni. De nem tudom, milyen környezet, mi a cél vele.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
bandi94
tag
Sziasztok!
Van nekem BYV-32-100 diódám néhány darab. Ez elvileg ultra gyors egyenirányító, kacsolóüzemű készülékekbe. Származik abból nekem bármiféle hátrányom, ha én ezt DC üzemben akarom használni? Áteresztő tranzisztor EC "flyback" védődiódájának szeretném használni. Egyáltalán van értelme oda nagy áramú diódát rakni? Vagy elég valami kisebb is?
[ Szerkesztve ]
Epiphone Les Paul with Seymour Duncan SH2-SH4 Hot Rodded set
-
#90088192
törölt tag
válasz Kernel #62352 üzenetére
Ezert irtam, nehezen fejezem ki magam. Nem aram aramra gondoltam, hanem aram feszultsegre. De mar ertem, hogy az az adott aramkorben fix eredokent ertelmezheto. Nekem egybol a tavvezetek jutott eszembe, amit le is irtam, egy kicsit kesobb. A kerdes, ha elagaztatsz egy tavvezeteket, es az elagazastol azz egyik vegpont 20km a masik 40km akkor ez mar nem igaz. mert az mar csomopont, vagyis a csomopontban egy fix cos fi, aztan kette kell szedni, de nem helyettesitheto csak 2 kulon "kapcsolassal". Szerintem ezen zavarodott meg a kis lelki vilagom.
[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
válasz #90088192 #62341 üzenetére
FI-relénél alapesetben egy zárt áramkör van (addig jó legalábbis), egy betáppal, most az részletkérdés, hogy több párhuzamos fogyasztó is lehet, azoknak lesz egy eredője:
A vezetékekkel együtt ez egy soros kör, melynek minden pontján csak ugyanaz az áram folyhat.
Az ohmos ellenállás helyett hiába van ott bármilyen impedancia, ami áram bemegy, rögtön ki is jön, fénysebességgel (az elektronok sebességével).
Fáziseltolás áram-feszültség között lehet természetesen, de áram-áram között, egy soros körben ez értelmezhetetlen.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
cool13
őstag
Annak semmi köze a kérdésemhez. Ennek is van. De amikor lelövi a biztosítékot, akkor a riasztónak is lőttek, mert a tápegység részének a biztosítékát olvasztja el. Ergó, még ekkor szól is tovább a sziréna, de soha többet nem fog menni a riasztó maga. Csak ha biztosítékot cserélek benne. Túl nagy áramot vesz fel a sziréna maga.
-
#90088192
törölt tag
Koszonom mindnkinek MEGVAN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kellemes tovabbi elmelkedest...Olcso de jo hasznalt agyat keresek....
-
moha21
veterán
válasz #90088192 #62344 üzenetére
Gyorsan ezt találtam [link]
"Ha az aramvektort vesszuk 0 nak mivel az elektronok nem fognak maskepp mozogni egy vezeton belul, akkor lehet a feszultsegvektor mas erteku helytol fuggoen?"
Hibás a gondolatmenet. Mert ugyan valóban szinuszosan változik az áram / persze nem mindenütt /, de bizonyos időn belül történik ez a változás. frekvencia, periódusidő stb..
Tehát a szinusz hullám pozitív nullátmenete t=0 időpontban van míg a maximum T/4-nél ahol T a periódusidő
utána T/2-nél negatívátmeneti nulla van stb..Addig pl egy tekercsen / különböző fizikai okok miatt / ugyanazon időpontban vannak eltolódva az áramok és feszültségek.
Szemléletesebb a 3 fázisú rendszer, ahol egymástól 120 fokra vannak térben és időben is eltolva tekercsek és indukált feszültségeik.
Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz #90088192 #62344 üzenetére
A vektorkkal nem igazán értem mit szeretnél, de gondold végig, hogy a vezetőd egy forrás pontot és egy nyelő pontot köt össze, rajta tetszőleges alkatrészekkel. Pont ahogy összeadódnak a kapacitások, induktivitások, ellenállások, pont úgy alakul ki ezek eredő fázistolása is.
(Emiatt lehetséges pl. motorok esetén fázisjavító kondenzátorral helyrerakni a cosfi-t.)Mivel ugyanazok a "katonás" elektronok szaladnak végig a vezetőn (ahogy Lompos48 is írta ), ők nem tudnak olyat csinálni, hogy a vezető közepén lemaradnak a feszültség csúcshoz képest, a többi részén meg sietnek. Ők azt tudják csinálni, hogy beállnak az eredő fázishelyzetnek megfelelően, és úgy futnak végig a vezetőn.
Ebből meg visszajutunk oda, hogy a fi relénél amennyire el van tolódva a bejövő vezetőn a fázis, az ellenkező irány miatt pont annyival lesz a másik irányban is a fi relé kimenő ágában, a kettő eredője meg nulla. Vagyis tisztán csak a be és kifolyó áram különbségi értéke alapján fog a szerkezet döntést hozni.Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
#90088192
törölt tag
válasz CPT.Pirk #62342 üzenetére
Koszonom, akkor meg kerdezek: Ha az aramvektort vesszuk 0 nak mivel az elektronok nem fognak maskepp mozogni egy vezeton belul, akkor lehet a feszultsegvektor mas erteku helytol fuggoen?
Ertem amit irtal, csak szeretem teljesen atgondolni a lehetosegeket, hiszen pont ez lenne a cos fi lenyege, az lenyegtelen melyiket vesszuk fixnek, a logika ugye az aramot mondja, ezert is kerdezem.
Tudom hogy a feszultseg es aram sok ertelemben nem elvalaszthato. -
CPT.Pirk
Jómunkásember
Sőt, én riasztós cégeknél dolgoztam de eddig csak olyan kültéri szirénát láttam, amiben volt akku.
Agyturbina: a felvetésed abban hibás, hogy vezeték darabokban gondolkodsz. Valójában a vezeték vagy bármi okozta fázistolás a vezeték egészére egyformán érvényes, a fázistolás a vezeték minden pontján azonos.
Ha a vezeték egyik felén ilyen, a másik felén meg olyan értékű kondik tolják a fázist, akkor is ugyanazt az eredő fázistolást méred a vezető egész hosszán.
Emiatt az eredő fázistolás amit a fi relé "lát", az továbbra is nulla és teljesen hidegen hagyja. Az ellentétes áramirány miatt előjeles összegről van szó.[ Szerkesztve ]
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
#90088192
törölt tag
válasz Kernel #62338 üzenetére
Hello megegyszer, es elnezest megegyszer. Szeretnem a ha segitenel abban, hogy megtalaljam a hibat a gondolkodas modomban, ezert leirom, aztan jelezd hol a hiba kerlek( nagyon nehezemre esik magam kifejezni sajnos):
Cos fi a feszultseg-aram fazisszogenek Koszinusza
Egy vezetonek minden pontjan mas lesz a rakotott eszkoz+vezetek koszinusz fi erteke, hiszen a vezeteknek van kapacitasa es induktivitasa(tavvezetekeken ezert folynak a kiegyenlito aramok a tobb betaplalasos rendszerben hiszen a fogyaszto ket kulonbozo faziszban allo feszultseget kap, es meg a fazisszog sem egyezik).
Ha felbehajtjuk ugyan azt a vezeteket es at megy egy fi relen akkor a fi rele kapcsolodasi pontjainal mas mas kosz fi erteket latunk.(igen kis elteres van hagyomanyos ertelemben mivel a vezetekhosz, annak kapacitasa illetve induktivitasa elenyeszo elmeletileg).
A feszultseg siet az induktivitason, a kapacitason meg az aram.
Ha a fi rele a magneses tersemlegesseget aknazza ki, akkor a ter nem lehet semleges 2 kulonbozo koszinusz fi ertekkel, mert a teljesitmeny csucs mashova esik mivel mas a fazisszog.
Az erzekenyseget, meg az aranyok hatarozzak meg mennyire elhanyagolhato a cos fi az adott fi relen, lehet csak 60-70 foknal kezd csak el "reklamalni"Elore is koszonom
[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
válasz #90088192 #62335 üzenetére
A FI-relére nem szabad induktív vagy kapacitív terhelést kötni? Érdekes lenne.
Nem tudom ezt már jobban leírni, ez egy különbségmérő eszköz, az áramot pedig nem lehet úgy eltolni, hogy csak az egyik szálon tolódjon, fizikai képtelenség lenne.
Ennyi erővel az egyik szál tápvezetéket középen is el lehetne vágni, beiktatni valamilyen alkatrészt. Ettől keletkezhet fázistolás csak az egyik félvezetéken?
Wikipédiát nem azért linkeltem, mert én onnan olvastam ki, hanem csak a jobb érthetőség kedvéért. Ezek szakmailag köztudott, alap dolgoknak számítanak.
Valójában pofonegyszerű is, különbségképzés, mégis szoktak erről vitázni, villanyszerelő fórumokon. Biztos lehetsz benne, hogy már a Wikipédiát is kijavították volna, de akár én is belejavítanék, ha kellene. Volt már rá példa.
A 180°-ot már leírtam, hogy mi a lényege, a hibás kondiról is írtam már.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
#90088192
törölt tag
válasz Kernel #62334 üzenetére
Tudom mire hasznaljuk, mint kiegeszito eletvedelmi berendezes, pontosan tudom a hagyomanyos elektromos halozatokban, mi a szerepe, kb kismillio beszerelesen mar tul vagyok, pl a legjobb kombinacio Class 1 es FI rele kombinacioja, hiszen a class 1 arra alapoz, hogy zaros hataridon belul, akkora hibaaramot general ami a kismegszakito magneses leoldojat izgatja fel a nevleges artekenek kb 7.5X-evel. Ez Fi relevel megspekelve elkerulhetove teszi a potencial emelkedest a foldelt berendezes femfeluletein, amellett a kismegszakito meg mindig biztositja a tularam es rovidzar elleni vedelmet es egy ezetleges "gyengebb' foldeles eseteben sem all fenn a potencialemelkedes veszelye(ugye elofordulhat a PEN vezeto szakadasa/korrodalasa)
-
#90088192
törölt tag
válasz Kernel #62334 üzenetére
Amit irtal, a 180 fokról, az nem fázisszög? Egymáshoz képest mondom a vezetőkben, vagyis a szinuszhullam csúcsa, a két vezetőben nem egyszerre éri el a maximumot, ezaltal az aram sem, ez egy induktív jellegű berendezésben, mint toroid balanced core ahogy hívjak külföldiül, nem ugyan ezt a hatast produkalja?
Azert mondom mindezt mert erre emlekszem, es erre eskut teszek, hogy ezt okitottak nekunk. Ha hibas volt az okitas, akkor elnezest megegyszer, nem trollkodni akarok, csak nagyon eros az emlekkep.
A wikit is emberek irjak, es sokszor kiderult, hogy marhasagot irtak, nem azt mondom En nobel dijat erdemlek, mert nem, egyseruen, a tapasztalatom pl a padlocsiszolo berendezessel is ezt tamasztja ala. Megmertem az inditasi aramot, nagyobb volt, logikusan a hibas kapacitasnak koszonhetoen, de kuon volt a kismegszakito, es kulon volt az FI rele. A fi rele nevleges arama 40 amper. leoldasi kuszob meg 30mA.
Ha elmondod mi az oka annak, hogy azon korulmenyek kozott leoldott rossz kapacitassal, es nem ldott le jo kapacitassal a fi rele, akkor el tudom fogadni, amit mindenki ir(nem ugy ertsetek mindenki hulye, En mindenkit tisztelek, aki segiteni probal nekem, mert valoszinu, nalam okosabbak). Ez a sajat heppem, erteni akarom ott akkor mi tortent ami ezt okozta.
Koszonom Szepen elore is
-
#90088192
törölt tag
válasz #90088192 #62332 üzenetére
Javaslok egy kiserletet, mert ha hulye vagyok, azt szeretnem ha bizonyitanatok
Kossetek be egy RCD-nek csufolt csodat 230 V AC-ra, egy sacc per kb Ohmos terhelesre ami mondjuk 1/2-e az RCD nevleges aramanak megfelelot kepes atereszteni, vagyis a feszultseg annyit hajt at.. Aztan kulso kapacitasokkal es/vagy tekercsekkel, kezdjetek manipulalni, a fazisszoget. Le fog-e oldania fi-rele? Ha igen milyen osszefuggesben a fazisszoggel?
Ha igazam van akkor amikor a fazisszog miatt a Q a toroidban akkora aramot hajt at ami a nevleges leoldasi arammal megegyezik. ugye ez talan a Lorenz hatas miatt alakul ki es pont ez hajtja az aszinkron motort is, es ezert valtozik a cos fi az aszinkron motor felporgese kozben.Ha tevedek akkor tanultam ma is valamit es elnezest
-
Kernel
nagyúr
válasz #90088192 #62332 üzenetére
Épp ez a gond, hogy fázisszögről beszélsz, de a FI-relé nem erről szól, hanem az áramok különbségének detektálásáról, két szál vezetékben (most ne bonyolítsuk a 3-fázisú FI-relével).
Ha az egyik áramút bekötését felcseréled, nyilván leold, mert az egyik tekercsben megfordult az áramirány. Innen kezdve nem a két vezeték áramának különbségét érzékeli a relé, hanem a kettő összegét.
Az ne tévesszen meg, hogy 180° ellenfázis állt elő, ez akkor sem a fázisszögről szól, illetve nem úgy, ahogy gondolod. Ez csak pont 180°, sem több, sem kevesebb.
A relét normálisan be kell kötni, ahogy tervezték, hogy a két áram nagyságának (nem a fázisszögének) egyformaságát vagy különbségét érzékelni tudja.
A mostani FI-relék már elektronikus megoldásokkal is működhetnek, de mindegy, mert a toroid sem motor, a slip pedig még idézőjelben sem használható ebben a kontextusban.
De ami a leglényegesebb, amit a Nobel-díjról írtam, vagyis eleve képtelenség az a része.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
moha21
veterán
válasz #90088192 #62332 üzenetére
"ha megprobalod, keresztbe bekotni a FI relet pont ezt tapasztalod, vagyis a betap es a kimenet azonos polusat megcsereled, attol nem valtozik az athalado aram nagysaga, de a fazisszogek egymashoz kepest igen,"
Ez nem igaz. Nincs semmiféle faziseltolás. "Fázist tolni" induktív és kapacitív eszközök tudnak.
Fent leírtam azt is, hogy honnan származi ka neve. Működési elve is megtekinthető az internet-en.
Toroidban slip...
Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.
-
#90088192
törölt tag
válasz Kernel #62328 üzenetére
Akkor felreerted amit irok, nem azt mondtam kulonbozik nagysagra az aram, hanem a fazis szogek kulonboznek, ha megprobalod, keresztbe bekotni a FI relet pont ezt tapasztalod, vagyis a betap es a kimenet azonos polusat megcsereled, attol nem valtozik az athalado aram nagysaga, de a fazisszogek egymashoz kepest igen, ilyenkor normal hasznalat kozben maris leold a FI rele. Probald ki, mas magyarazatot nem tudok adni, en veletlenul elkovettem ezt a hibat is es pontosan ez tortent. Ha jobban belegondolsz, csak akkor lehet semleges a toroid, ha a fazisszogbol adodo elteres a feszulteseg es az aram kozott, nem okoz "slip"-et a toroidban, mint egy aszinkron motort kepzelj el.
Remelem igy mar ertheto -
moha21
veterán
válasz #90088192 #62326 üzenetére
"A „FI relé” névnek nincs köze a görög ábécé φ, Φ (fí) betűjéhez, hanem az a német nevéből származtatott rövidítés, amelyben az F a német Fehler (magyarul: hiba) és az I nagybetű az SI mértékegységrendszer szerint az áram egyezményes jele. Gyakran az életvédelmi relé kifejezés használatos – utalva ezzel az eszköz tényleges feladatára – miközben a köznyelvben a FI relé megnevezés terjedt el leginkább."
A többit nagyjából Kernel fórumtárs leírta.
A FI relé hibaáramot figyel, tehát a bemenő és kimenő áramok algebrai összege zérusnak kel legyen.
A görög "cos Fi" ( ráadásul az a görög abc-ben a kis fi ) meg hatásos és látszólagos teljesítmény viszonya.
Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.
-
Kernel
nagyúr
válasz #90088192 #62326 üzenetére
FI-reléről eleve ott volt a link a hozzászólásomban, csak meg kell nézni.
Ezek azért elég durva dolgok, ilyet nem szabadna már manapság leírni az Internet és a Google világában.
Amit csillag-delta váltásra használtak, az áramrelé volt szerintem. Hasonló, mint a segédfázisrelé, de annak sincs köze a fázishoz, szimplán áramrelé. Vagy egyszerűen időrelével is lehet késleltetni.
FI-relé fázist nem figyel, annál is inkább, mert egy fogyasztó két szál vezetékén (fázis és nulla) egy és ugyanaz az áram folyik. Nem lehet közöttük semmi fázistolás, ez alap dolog.
Ha te kitalálod, hogy a két szál vezetékből hogyan lehet fázist tolni csak az egyiken, az már Nobel-díjra esélyes.
Az áram nagysága is csak akkor különbözhet, ha valahol elszivárog másfelé, értelemszerűen azt detektálja a FI-relé. Hogy ami elment áram, visszajön-e pont ugyanannyi.
Ha nem ugyanannyi jön-megy, akkor leold, ez csak ennyi.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
cool13
őstag
Sziasztok!
Meghalt a riasztóm kültéri szirénája. Kapott egy másikat, de az meg sokat vesz fel riasztás közben, kiderült a teszt során. Csak ha hosszan szirénázik. Ez miatt lelövi a riasztóban a biztosítékot. Mit tehetnék, hogy megfelelően működjenek együtt? Relézni kellene, és egy másik tápot adni neki? -
#90088192
törölt tag
válasz Kernel #62279 üzenetére
Nezd meg a Fi rele felhasznalasat, csilag-delta atkapcsolasra hasznaltak, pont ezen tulajdonasaga miatt, csak epp forditva mukodott, amig nagy volt a cos fi addig behuzva volt, aztan elengedett amint a motor felporgott mert ugye csoken a cos fi ahogy utoleri magat az aszinkron motor. Villamosmernok tanaromtol tudom, ha hazudott akkor en is. Ezert irom a COS fi hatassal van ra es ezert az a neve is, mert ez volt az eredeti felhasznalasi terulet, ha fazisvezeton bevezetett hullamforma nincs fazisban a nullavezeton levo fazis hullamall akkor ugyan ugy diff aram keletkezik toroid ban. Ezert fi rele, ahogy romlik a cos fi, ugy lesz egyre nagyobb ez a differencia.
-
Kernel
nagyúr
válasz Lompos48 #62314 üzenetére
A terhelés nagysága, illetve változékonysága miatt egy kapacitív előtét itt már nem lenne járható út, elvileg nagyobb méretet is igényelne, amellett instabillá tenné az egészet.
Az sem mindennapi, hogy ennyi túlfeszültségtől nem pukkan el a puffer, de van még egy hihetetlen dolog:
A rajzolatot tükröztem, ahogy szoktam ilyen esetben, így könnyebb összenézni.
A bifiláris szűrőnél a villámvédelmi fésűs szikraközt nem a fázis-nulla közé rajzolta a barma, hanem az átmenő tekercsre, ahol mit sem ér, felesleges. Ahogy én rajzoltam fehér nyíllal, oda kellett volna.
Védőföld is persze minek, ha biztonsági trafó. Ja, ez nem az. Annak át kellene vezetni a kimeneti GND-re.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
senior tag
Látom, hogy jó témát szolgáltat a tápegység Viszont a hozzászólásokból nem tudtam leszűrni, hogy most akkor merjem-e használni, vagy vegyek inkább szaküzletben egy tutibiztos tápot hozzá? 3000 Ft nem nagy ár a biztonságért.
"A közgazdász az a szakértõ, aki holnapra tudni fogja, hogy azok a dolgok, amikt tegnap jósolt, miért nem következtek be ma."
-
Szajo
őstag
válasz Czimby #62311 üzenetére
Megmondom őszintén nem tudom
Egy biztos: Samsung S8am képes a gyorstöltésre és ez a szivargyújtós töltő ugyanúgy gyári samsung Fast charge os. Alap esetben ha beledugom a telót nem azt írja hogy normáls töltés, hanem hogy gyors töltés.
Hogy mi a technikai háttere azt nem tudom... -
bandi94
tag
válasz Lompos48 #62314 üzenetére
A sárga fóliakondira gondolsz? A fólia oldal alapján úgy tűnik, mintha az is párhuzamosan lenne, rögtön a fojtó után. Bár az nem látszik, hogy a hálózati piros vezeték, ami középen van, az után mi jön.Ott kellene neki lenni a leválasztó mellett közvetlenül.Olyan, mintha egy átkötés lenne, már majdnem a MOV alatt.
A kimeneti kondik is elsőre olyan mintha párhuzamosak lennének.beültetési oldal
fólia oldal[ Szerkesztve ]
Epiphone Les Paul with Seymour Duncan SH2-SH4 Hot Rodded set
-
Ribi
nagyúr
válasz Lompos48 #62314 üzenetére
Mondjuk az vicces hogy 10V kodi van a kimeneten 12V-ra.
-
Lompos48
nagyúr
-
Czimby
addikt
-
tordaitibi
veterán
Mivel a 2 amperen (ami gyakran ennek a kozelbe sincs amugy se) a ket eszkoz osztozkodik, ertheto.
Van komolyabb szivartolto ami tenyleg tudja egyszerre a az 1 es 2 ampert a ket aljtaton, vagy a kameranak rendelsz ebayrol egy par 100 forintos 5v step-down modult es fixen beteszed a muszerfal ala valahova. En ezt ajanlanam, gyujtasra kotve, ha tolatokamera akkor a tolatolampa pozitivra, ha allandoan kell mukodnie akkor egy kulon kis kapcsolo, vagy full extrasan egy gyujtas levetel utani tetszoleges kesleltetessel kikapcsoltatni.Szerk, most olvastam megegyszer, lehet rosszul ertelmeztem de az usb tap 5v, arra direkt 12 voltot csak akkor adjal ha elotte erzekeny bucsut vettel a szobanforvgo eszkoztol es mar nincs ra szukseged...
[ Szerkesztve ]
-
darvinya
titán
-
senior tag
válasz bandi94 #62299 üzenetére
Nem valami bizalomgerjesztő, amiket írsz. Ha hazai boltban akarok venni a szalaghoz ugyanilyen specifikációjú tápot hozzá, igazából bármi jó? Szegeden néztem pár ledes üzletet, 2500 körül már kapható ilyen adapter.
"A közgazdász az a szakértõ, aki holnapra tudni fogja, hogy azok a dolgok, amikt tegnap jósolt, miért nem következtek be ma."
-
Szajo
őstag
válasz Czimby #62304 üzenetére
2amperes.
Viszont most próbáltam, egy közeli elektronikai boltban vettem egy elosztót és azzal nem működik. Ha az elosztóba dugom a telót és a kamerát akkor nincs gyorstöltés... (Ez olyan elosztó aminek van egy ilyen kis "box" része tehát nem csak sima kábeles) vissza is vittem.
Egyelőre nem tudom, hogy hogyan legyen lehet egy sima kábeles elosztóval működne nem? -
Czimby
addikt
Létezik!
eBay-es Bluetooth reciver néven található.
1000-5000Ft között van sokféle belőle.
Szajo:
Attól függ hány A-t tud a Samu töltő.
De az USB elosztó valószínűleg járható út.[ Szerkesztve ]
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Cane
őstag
Halihó!
Létezik olyan kütyü, amit az autórádió line in bemenetére köthetek és bluetooth-on keresztül kommunikál a mobilommal, hogy arról zenét hallgathassak? Az nem hátrány ha nem látszik az eszköz az utastérben, hanem pl a műszerfalba vagy a tuner mögé szerelhető.▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Szajo
őstag
Sziasztok.
Nem tudom jó helyen járok-e ilyen téren de volna egy olyan kérdésem, hogy:
Van egy fedélzeti kamera a kocsiban ami USB szivargyujtóról működik.
Szerintetek életképes-e az, hogy szétvágva az usb vezetékét a pozitív és a test vezetéket directre kötöm? (Ugye bár azt gondolom, hogy 5v ról megy de ha directre 12V ra rakom? Gondolom a szivargyújtós adapter 5v ra "convertálja")Valamint a második opció az lenne, hogy veszek egy USB elosztót.
Most egy Samsung Fast Charge szivargyujtós converter van a kocsiban amin csak egy USB kimenet van és ez a gond... nem mehet egyszerre a kamera és a töltés is...
Ha veszek egy szimpla usb elosztót ami 1usbről 2re alakít ugyanúgy jó lesz? Nem lesz "leterhelve" a szivargyújtó?[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
válasz gagyilovag #62291 üzenetére
Teljesítménytranzisztorokat, FET-eket is szeretik hamisítani, amelyik kurrens vagy épp keresett hiánycikk. De azt nem mondanám, hogy kétségek között tartanak, mert ami rossz, az rendellenesen melegszik vagy már el is pukkan, az emberi reakcióidő határán belül.
Ami meg jó, az jó. Mindamellett szakmai tapasztalat szükséges az eredeti vagy hamis megtippeléséhez, mondjuk szemre. Kidolgozás minősége stb. Felhasználás, bemérés szempontjából sem árt észnél lenni.
Pl. BU808 Darlington, amire még mindig van néha igény, képcsöves TV-k sorvégfokához. Kínából is jött már jó széria, máskor meg a hulladék és már nem is látni, csak panaszkodó visszajelzéseket (azt is figyelni kell). Most mellékes, hogy Darlingtont lehet építeni / helyettesíteni mással is, de kényelmesebb lenne benyomni az eredetit.
Csak a példa kedvéért néhány félvezető, amivel nem volt semmi gond: [link] [link] [link] [link] [link] [link] [link]
2. linken az optotriac például az eladó fotóján hulladék, de vásárló fotója és visszajelzések alapján választottam. Kiváló, eredetinek látszó példány, szintén működik rendesen.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest