Új hozzászólás Aktív témák

  • Kernel

    nagyúr

    válasz Sokimm #62378 üzenetére

    Akkutöltésre jobb egy hagyományos, trafós dugasztáp, mert annak nagyobb a belső ellenállása, ami bizonyos áramkorlátot képez, vagyis részben áramgenerátoros jelleget kölcsönöz (CC).

    Kapcsolóüzemű, stabilizált feszültségű tápegység (CV) akkutöltésre nem való, hiába van annak is meghatározott áramkorlátja, de azt nem illik ilyen módon feszegetni. Túlterhelés ellen véd.

    Már egy DC 12 V / 500 mA trafós dugasztáppal is lehet autóakkut tölteni, aminek terheletlenül 17-18 V-ra is felszökik a feszültsége. Nekem van egy 20 V-os is, igaz 220 V-ra gyártották.

    Az akku persze lehúzza, de ettől nem lesz baja, főleg 12 V-on, ami még névleges. De még 10 V-on sem melegszik túl. Utána lassan emelkedik a feszültség, de túltölteni (14,4 V fölé) nem bír általában ez a kategória, mert ahhoz gyenge. Esetleg nyáron, több nap alatt, de ezt meg lehet figyelni műszerrel, lassú folyamat.

    Főleg, ha van ilyen feszültségvédelem, akkor lehet nagyobb terhelhetőségű trafóval is próbálkozni, de ez függ az akku kapacitásától is. Ha nincs alkalmas trafó, akkor inkább egy CC/CV modult kell a CV táp után kötni.

    Lítiumos akkut a névleges feszültség környékén 3,7-3,8 V-on lehet tárolni sokáig, illetve lassan merülhet 3 V környékére, de 2,5 V-nál nem lejjebb.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés