Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
- [Re:] [Brogyi:] CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- [Re:] [GoodSpeed:] Új alaplap, vagy BIOS frissítés után beállítandók II. Secure Boot
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-04-23 08:22:23
LOGOUT.hu
Hozzászólások
F_Zolee
veterán
Az lehet de az első gumis mindjárt feltenné a kezét, hogy nem vállalja.
Srácok szuperek az új Hankuki gumik, csendesebb és kényelmesebb az autó!
1 sajnálatom van, nem tudom mennyire számít: Nem peremvédős...
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
F_Zolee
veterán
Az csak padka melletti parkolásnál számít.
Ilyen nem gyakran van, akkor jó
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
Qru
MODERÁTOR
Kukaccal tudjak javitani de a rendes gumigombas javitas az nem mukodne valoban.
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Nem, az csak akkor szamit ha valaki bena.
#nincsbennetarcsi
Richard!
addikt
Pedig pont ennél a guminál lehetne garis probléma...
Ma kezdődik életed hátralevő része!
ΞΔGLΞ
nagyúr
Tudom, hogy ez már ablakon kidobott pénz, ezért most írtam a Michelin-nek újból.
És megírtam, hogy egyáltalán nem értek egyet a válaszokkal, vagyis elég volt az ostobának néző szövegekkel.
A gyártó a "kiszabott" honlapján nem ezt ígéri, nem ír olyat, hogy speciális autókra van az abroncs, ellenben ír olyat, hogy kb 20% további csendességet ígér a sima primacy 4 abroncsokhoz képest.
Az autó nem csak nagy sebességnél, hanem minden tartományban búg, dübörög etc, éppen milyen kedve van, főleg kanyarodáskor.
Nem így van megfogalmazva természetesen a levél, de ez a lényege nagyjából.
A választ szintén bemásolom majd ide. (csak győzzem kivárni, hogy most vajon hogy fognak terelni?)
Mindenesetre a gumikat meghirdetem 300 ezer alatt, jó tudom, aki eddig olvasta a topikot nem fog rohanni e bámulatos termékért. Pfff ez van, de talán valaki majd örül neki, mert nem jó a füle mittomén, csak vigyék a csába tőlem...
[ Szerkesztve ]
majnkopf
tag
Sziasztok. hezitálás előtt állok éppen a nyári/téli gumi vs. 4 évszakos gumi között. még eddig nem volt 4 évszakos gumim így nincs tapasztalatom mire számíthatok ezzel kapcsolatban. a döntésemben (hogy lehet váltok 4 évszakosra) szerepet játszik hogy jelenleg 1 teljes garnitúra nyári gumit kellene vennem illetve télen kettő darab új télit.
évente kb. 10-12e km a megtett távom.
nyárra alufelnin lévő gumiméret: 225/45/r17
téli acélfelni: 205/55/r16
a paripa egy 2.2es e46-os és bár nem hajtom szana szét, nagyon nagy százalékban városban/autó úton történik az utazásom, viszont néha azért meg kell hajtani hogy ne lustuljon el illetve ha leesik a hó néha nem baj ha megcsúszik a fara.
a kérdésem pedig az lenne hogy megérné-e bevállalni egy új garnitúra 4 évszakost? szívem szerint megtartanám a 17es alufelnim is hozzá így ebben a méretben lenne, viszont nem tudom a tél mennyire viselné meg a felnit illetve néha-néha egy nagyobb sebesség a 4 évszakos gumit(140-200).
Tippek esetleg melyik utat érdemesebb járni egy ilyen átlag felhasználás mellett?
jelenlegi elgondolásom:
- nyári Hankook Ventus Prime4
- téli Kleber Krisalp
4 évszakosra esetleg ötletek? talán ezt a felhasználást nézve premium kategóriára nincs szükségem horror áron viszont azt sem szeretném ha meglepő szituációk érnének a kopás miatt
No.01
őstag
Te dontsd el, h mit szeretnek. Az evi 10-12e km-hez boven jo a 4evszakos.
Meglepetes nem a kopas vegett lesz az biztos. Nyilvan gyorsabban fogy, mintha 2 szettet cserelgetnel, de nagy atlagban 40km-t elmennek (3 ev)
Sportolashoz nem eppen ez a legalkalmasabb kombo, de normal kocsikazas mellett foleg, ha nem a matraban elsz akkor boven megteszi.
Az osszeg meg tudja finomitani a dolgokat, de a jo 4evszakos nem olcso. (igazabol szerintem telibol es nyaribol sem)
2ozzmexy
aktív tag
Igazság szerint rettentően sajnállak hogy így jártál, bár megbántani sem szeretnélek, de szerinted aki használt abroncsot keres annak lesz 300k-ja?
Én simán visszaküldeném nekik hogy akkor kérem vissza a pénzemet vagy fogyasztóvédelmi pert indítok mivel a 20% zajcsökkenés nincs meg, sőt, nőtt a gumizaj, úgyhogy a vásárló tudatos megtévesztése áll fenn...
Vagy benyeled a bukót és visszarakod a régi abroncsokat.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Qru
MODERÁTOR
Ha szeretsz csuszkalni plane jo a 4S gumi, azzal konnyu tapadast veszteni hoban.
#nincsbennetarcsi
majnkopf
tag
én talán a vélemények és az alapján amiket olvasgatok ebben a témában ilyen használat mellett ami az enyém megérné a 4 évszakos ha a végösszeget nézzük mondjuk egy elhasználódás alatt (2 szett 4 évszakos vs 1 szett nyári/1 szett téli és ezeknek a folyamatos cseréje a gumisnál) pusztán a tapasztalat hiánya miatt egy kis segítségre lenne szükségem hogy mégis melyiket válasszam gumiban ami azért nem hagy cserben a 3. év végén sem pl. illetve esetleg legyen egy 17es alu nyárra majd télre egy acél 17es felni csere (bár ez meg már megint dob a végösszegben ha a gumisnál mindig cseréltetem a szezon végén.
#52362 Qru :
nem vagyok az a vadorzó de néha óhatatlanul is elrúgja az ember mikor megörül az első hónak úgyhogy azért nem az a cél hogy össze vissza csúszkáljak (főleg akkor ha nem akarom ) hanem hogy megfelelően tudjak közlekedni az év minden időpontjában környezeti hatásoktól függetlenül
[ Szerkesztve ]
No.01
őstag
Szvsz ez nem egy mukodo dolog meg elmeletben sem, hisz mi is konkretan a referencia? Mihez kepest (milyen meretben, milyen auton, milyen sebessegnel) -20%?
Ebbol sajna nem lehet jol kijonni. Ezt be kell nyelni szerintem.
Persze a velemenyt meg lehet irni a gyartonak hisz abbol tanulnak, de ennel tobbet en nem remelnek.
Puma K
veterán
"nem vagyok az a vadorzó de néha óhatatlanul is elrúgja az ember mikor megörül az első hónak úgyhogy azért nem az a cél hogy össze vissza csúszkáljak (főleg akkor ha nem akarom ) hanem hogy megfelelően tudjak közlekedni az év minden időpontjában környezeti hatásoktól függetlenül "
Megfogalmaztad azt, hogy miért használok téli és nyári felni meg gumi garnitúrát az E39-es BMW-men.
Gondolkodtam, hogy mikor térjek át az egy felni garnitúra + 4 évszakos gumi felállásra, de a magam részéről az autó képességeit ki akarom használni így meg kell támogatnom olyan gumikkal amivel tudja is hozni az elvártat évszaknak megfelelően. Másrészről meg a biztonságot helyezem szemelé, ami miatt is inkább még egy jó ideig váltogatom a téli-nyári szettet.
A téli kerekek: Style 83-as felni rajtuk 205/65R15-ös Continental TS860 gumikkal.
A nyári kerekek: Style 32-es felni rajtuk 235/45R17-es Hankook Ventus Prime 4 gumikkal.
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
Qru
MODERÁTOR
Kozepmezonybol: Vredestein Quatrac
Felsobol: Goodyear Vector 4S Gen. 3
#nincsbennetarcsi
tasiadam
veterán
hol és mennyi volt a 860? Vagy régi vásár? Értelmes áron alig van ilyen méret
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
szabonagyur
félisten
Érzésre nincs meg a -20% tegyük hozzá, ezt mire bebizonyítja a gatyája rámegy.
Plusz azért ahogy végig olvasom egyben a történetet túl sok benne a ha faktor
#52053-ból
Igen közben beszéltem egy hozzáértővel (Michelin németországi ügyfélszolgálat) és a következőket mondta, jelen esetben a Michelin PS 4 gumikról.
Tehát van a sima és az acoustic, mind a kettőnek gyárilag 70db (235/40 R19 méretben) az értéke, viszont, ahogy te is írtad az acoustic olyan tartományban csökkenti a zajt és az úthibákat, hogy ezáltal akár további mínusz 3-4 debiceles (tompás csendesség) érzékelhető az utastérben, mint a sima Primacy-nál.
Tehát, túl nagy a kontraszt, valamikor szinte siklik az autó, másik típusú aszfalton meg túl erős az "üreges" gumizaj
Ez azért eléggé vagy-vagy nekem, plusz még akár az aszfaltra is visszavezethető a hiba.
Távol álljon tőlem a gyártó védelme, csak egy eléggé szubjektív dologról van most szó.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
Puma K
veterán
Még tavaly szeptemberben vettem őket 34k Ft/db áron.
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
ΞΔGLΞ
nagyúr
Passz nem tudom, kinek mennyi pénze van. Nem is érdekel.
Visszaküldeni nem lehet az abroncsokat, ami egy óriási szopás, mert ha valamitől elállnék most azonnal, akkor ezek lennének azok, ezért megpróbálkozom elsőre egy 280 ezres árral.
Aztán meglátjuk...
ΞΔGLΞ
nagyúr
Aha, jó nagyot hazudott is.
Vagy valóban én kaptam rossz gumikat.
tasiadam
veterán
52e ft asszem marad a 35 ezres hankook
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
majnkopf
tag
oh köszönöm. valószínűleg marad a Quatrac így számomra első ránézésre.
egyébként lehet nagyon naiv kérdés de 3 oldalon néztem meg ennek a guminak az árát csak így gyorsan futólag amennyi időm éppen volt.
Quatrac pro 225/45/r17 94Y (eleve a V jelzéssel kisebb a sebesség limit mégis drágább a gumi?) ezek közül melyik áll közelebb a valósághoz? és miért ekkora a szórás?
eshop.tomkat - 47.000/db
gumipark - 37.000/db
automax - 33.000/db
blakey
titán
Quatrac Pro nem egyenlő a Quatrac-al, és ne tévesszen meg ha látsz Quatrac5-t is, az egy másik típus.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
Qru
MODERÁTOR
Teljesen azonosak? Terhelesi indexben is? Tomket az kulfoldi webshop, rendeltem mar toluk de mire Csehorszagbol ideer sok a postakoltseg.
Pirelli SF2 is jo.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
majnkopf
tag
azért vagyok megtévesztve mert ezeken az oldalakon mindegyiknek ez a neve hogy Quatrac Pro. és az automax kivételével a többinél ott van az XL jelző is a végén
#52375 Qru :
nagyon sok mélyreható részletezést nem látok ezeken a weboldalakon, de ugyanazokat az adatokat tüntetik fel (ami persze vagy igaz vagy sem)
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Pirelli SF2 is jo valasztas.
Sok webshop tok pontatlanul jelzi az adatokat. XL-t sok helyen nem irjak csak magabol a sulyindexbol latod, hogy az.
#nincsbennetarcsi
ΞΔGLΞ
nagyúr
majnkopf
tag
értem, köszönöm a tippeket
Richard!
addikt
Nonszensz
Ma kezdődik életed hátralevő része!
ΞΔGLΞ
nagyúr
A legröhejesebb a banner...
F_Zolee
veterán
És az ékezetek hiánya? Ekkora cég ügyfélszolgálata ennyire képes?
Sajnos-sajnálom elég gyarkori.
[ Szerkesztve ]
ΞΔGLΞ
nagyúr
Ez van.
Qru
MODERÁTOR
Kis piac vagyunk nekik, sztem ki van szervezve vhova ahol nincs magyar bill.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Ez kabaré.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
diegho
nagyúr
Mi volt a kiinduló szitu?
Qru
MODERÁTOR
Nonszensz. Erdemes lenne kozzetenni vmi nyilvanos feluleten.
#nincsbennetarcsi
ΞΔGLΞ
nagyúr
Ezek az abroncsok, név szerint az "ACOUSTIC", nemhogy csendesek lettek volna, amit az alábbi linken ígér a gyártó, hanem kétszer olyan zajosak voltak, mint a sima. Majd 400 ezerért ez elég durva "átb...ás"! Nem ismerik el a hibát, csak azt szajkózzák, hogy nekik nem hozza a rendszer ezt a típust az autóra. Tehát minden gyári méret 235/40 R19, de szerintük az a probléma, hogy a típus.. Leírni is röhejes az egészet...
[link]
ΞΔGLΞ
nagyúr
Qru
MODERÁTOR
Azert a Michelin fb oldalara megerne egy posztot ez a story. Ertem en hogy konkretan nem igernek semmit de ez az ugyfelkezeles amit most lemuveltek az nonszensz.
#nincsbennetarcsi
diegho
nagyúr
Szerintem maradj a Pirelli-nél, nekem óriási pozitív csalódás volt a Leon-t azzal vettem, csendes, jól tapadt, de cseréltem 4 évszakosra. 508-ad van ugye?
Qru
MODERÁTOR
Pirellinek is van 4S gumija. Raadasul nagyon jo is.
#nincsbennetarcsi
diegho
nagyúr
Tudom, de tavaly márciusban még nem volt sehol tesztje, ezért lett a Quatrac.
Qru
MODERÁTOR
En is azt vettem. Dunlop volt meg arban kozel de pont azert nem mertem bevallalni mert semmi hiteles tesztet nem lattam rola.
#nincsbennetarcsi
diegho
nagyúr
Nálam is Pirelli, Dunlop tesztek hiánya miatt esett ki. A Quatrac viszont teljesen jó, télen kicsit óvatosabban kell vele közlekedni, de amúgy teljesen rendben van.
Qru
MODERÁTOR
Nekem a CC-t valtja ami alapbol gyenge hoban, szoval hozza vagyok szokva.
#nincsbennetarcsi
diegho
nagyúr
Én az első 4 kerekes kilincsel előre manőver után rájöttem, hogy nem kell tiporni ha jeges az út jó mondjuk ott nyáron szoktam elfordulni 60-al, ahhoz képest a jégen 55 nem volt túl okos próbálkozás, de nem sokat, talán 1 métert mentem kilinccsel előre frissen esett hóban, latyakban viszont elég jól működött.
ΞΔGLΞ
nagyúr
Azért most nagyon kíváncsi lettem, hogy vajon a Pirelli NCS [link] abroncsa mit tud?
Mert, ha azok tényleg kussban vannak, akkor biztosan selejtes gumikat kaptam, vagy a Michelin azt sem tudja, mi a zajcsökkentés, csak ők is csináltak egy ilyen abroncsot.
-----
A másik... Kleber az almárka, ugye.
Érdekes, hogy [link] annyira bíznak a gumijukban, hogy 30 napig visszaküldhetem és visszatérítik az árat, de a hatalmasságos Michelin az nem.
ΞΔGLΞ
nagyúr
A Pirelli teljesen jó lenne, de túl nagy volt a kontraszt, mert valamelyik aszfalton hagtalanul siklott, valamelyiken meg nagyon erős volt a gumizaj, ezért vettem ezeket a Michelin gumikat, mert pontosan ezt kellett volna kiküszöbölnie.
Igen 508, de a páromé.