Hirdetés
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Szólánc.
- Windows 11 - HP Pavilion – 15 cc516nh (2LE41EA) laptopon Intel I3-7100U TPM2.0
- MárkaLánc
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Digitális Állampolgárság Program
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
-
LOGOUT.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz 2ozzmexy #36999 üzenetére
Ehhez képest nekem nem táncolt a hátulja gázadásra a Nexen 4s-el pedig az Scross azért elég könnyű (nem a leírt fizikát vonnom kétségbe, csak az autó viselkedett máshogy mint focvisé, remélem nem azért mert az én gumim új az övé meg egy éves mert akkor jövőre visszatérek téli/nyárira). Mondjuk allgrip és kapott egy snow beállítást hétfőn indulás előtt.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz K Norbi #36998 üzenetére
Bizony, az a fránya p-T görbe..
@tom1939: naná hogy számít... Nyomoero és nyomott felület hanyadosa minél nagyobb annál jobban "kapaszkodik" az úton, tehát hiába jó egy gumi 185/65R15 méretben egy astran, egy könnyebb swiften már nem úgy fog viselkedni... A teszt eredmények ezért tudnak butasagot mutatni..
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
-
veterán
válasz Tom1939 #36995 üzenetére
Július elején használtam 2 napot, majd ment fel inkább a nyári. Aztán október végén tettem fel újra a Nexen 4S-t; szárazon és esőben nem volt gondom vele.
A letaposott havas emelkedőn sem paráztam hazafelé. Reggel óvatosan ereszkedtem lefelé, az is rendben volt; előtte felkészültem a legrosszabbra.
A Bocskai úton, ami sík terep, éreztem minden elinduláskor, hogy elindul a fara az úttest harántdőlése irányába, hiába adagoltam finoman a gázt (hátsókerekes üzemben). Amint bekapcsoltam az összkerékhajtást, úgy már nem dobta a hátulját.[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz focvis #36977 üzenetére
Érdekes, akkor a kocsi tömeges is számít. Nekem az scrosson (ami nyilván elég könnyű)hétfőn is amikor leesett a hó teljesen jó volt a nexen 4S. Ment át szépen mindenen mint egy tank pedig az indulás hóból volt aztán kitértem vele a friss latyakba/letaposott hóba éppen mi volt. Mondjuk allgripes+ automata és nem volt semmi nagy gázos vadulás, csak mentem ahogy szoktam (és ugye én Zuglói síkságban nyomtam). Kíváncsi leszek a nyárra (októberben ment fel ez a gumi).
-
kenguru99
senior tag
válasz Dluinet #36991 üzenetére
"Nehogy azt higgye valaki, hogy olyan gyors, mint a benzinkutakon a magasnyomású levegő"
Nem hinném, hogy ezt ilyen versenyként kellene felfogni.
Sokkal precízebben lehet otthoni körülmények között beállítani a helyes guminyomást mint a benzinkúton. A legjobb hideg állapotban, reggel vagy este. Így biztosan nem torzítja az értékeket a napsütés vagy a kerék forgása miatti felmelegedés.@rbalint88:
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz kenguru99 #36990 üzenetére
A drog rossz, értem?
Senki nem írta, hogy gyújtsál rá.
A szövegében csak mint hozzávetőleges időintervallumként hivatkozik rá.
Nehogy azt higgye valaki, hogy olyan gyors, mint a benzinkutakon a magasnyomású levegő."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Lefty
addikt
Csak egy rövid vélemény a Kleber Krisalp HP3-ról (205/55/R16) a pár hetes használata után, miután van már van hideg, jég meg hó is. Szerintem teljesen rendben van, alapvetően nem úgy közlekedem, mint egy nyugdíjas, nem is versenyzőként azért, de mindenféle utat megjártam már és ennek ellenére egyszer sem csúszott meg, kanyarban is tart szépen.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz MasterMark #36987 üzenetére
Szerintem bármelyik OEM pumpa jó lehet, cégnél Merci és Ford pumpát használtunk néha, azok látszólag bírták jól. Fb-n Octavia klub adok-veszekben láttam párszor felbukkanni talán, de ebayen is érdemes lehet körülnézni, nameg mindenféle bontásnál rákérdezni
-
-
veterán
Nekem 1 hengeres, analóg Michelin van, kb. 5-6 éve vettem, a zárt állásban a pumpát rögzítő pöckök leváltak a szárukról, ettől még funkcionálnak, más baja nincs; tartósnak tűnik.*
Ugyanakkor elég sokat kell vele pumpálni mire felfújsz egy abroncsot.*Egy régi orosz (szgyelano v CCCP) azért vélhetően tartósabb.
[ Szerkesztve ]
-
-
veterán
Az autós topikban erősen megköpködtem a Nexen 4S-t hétfőn október végén szereltem fel őket. (Nyárra van normális nyári gumin [Primacy4]; azonban az autót a Nexeneken kaptam, kb. 8-10 ezer km volt bennük.)
Rossz:
- A hétfői visszafagyott latyakon elinduláskor folyton megindult az autó hátulja, az ESP fogta csak.
- 3x vittem kiegyensúlyoztatni a kerekeket, 2 helyre; a Lurdyban valamit javult a helyzet, az öreg szaki szerint a gumi üt (nem szálszakadt, csak ilyen minőség).
- Nyári forróságban maszatol (1950 kg önsúly).
- Zajos (Primacy 4 után hallhatóan).Jó / elfogadható:
- Novemberber rendben volt.
- Már kedden is OK volt.
- AWD-val hétfőn felment a meredek és letaposott havas utcán; próbáltam RWD-ben, úgy is elindult, de a biztonság érdekében inkább az AWD-t választottam.Szubjektív szumma: Téli gumi helyett elfogadható ha nem jeges / kemény latyakos az út. Szvsz gyorsan kopik (225/45R17 V). Olcsó. Könnyebb autón talán jobb.
-
K Norbi
addikt
válasz grizlisandor #36971 üzenetére
Én ilyen géppel fújom itthon [link]
Csak zsebbe nem fér el.[ Szerkesztve ]
-
grizlisandor
veterán
Autós topikban 2 hónapja bedobtam eztkütyüt(katt) szerintem érdekes szerkezet.
-
2ozzmexy
senior tag
-
Cyrin
addikt
tudtok valami nem gagyi lábpumpát ajánlani?
-
Qru
MODERÁTOR
A következő nyarat még lehúzom a mostani CC-vel de az is lehet, hogy a rákövetkezőt is, meglátjuk hogy öregszik tovább. Addigra lesz több tapasztalat a A005-el is.
Mondjuk a Continak +2k a felára/db az nem tétel igzából... Főleg ha leosztom mondjuk 4-5 évre. A TPMS likvidálással sokkal többet nyerek/nyernék anyagilag.#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
A005 felé hajlok. Télen nem igen autózom vele, ha mégis van B autó dedikált télivel. A CC sokkal jobb mint az előző 4évszakosom (BS) de ilyen kis futásra előbb öregedett el mint sem elkopott volna. De a bajom pont ez, hogy a 4 éves CC még vállalható de a 4 éves Bridgestone nem volt az. Vizen nagyon szar volt. Namost félek, hogy az A005 is túl gyorsan fog öregedni.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
félisten
válasz Dani82 #36959 üzenetére
Jónak jó lehet, de ahol én néztem, ott csak rendelésre volt, raktáron nem.
Itt a topicban, ha kisebb méretben is, de több embernek vannak pozitív tapasztalatai (felül nagyító, és beírod, hogy 'Hankook'). Pár ember viszont panaszkodott arra, hogy hamar megkeményedik (idő előtt elöregszik) a gumi.Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
félisten
válasz Dani82 #36957 üzenetére
Elég szűk a választék, ami már értékelhető gumi (pl. Bridgestone Blizzak LM005) az már erősen a meghatározott értékszint felett van. Ehhez még hozzájön, hogy gondolom raktáron lévő gumi kellene, amit fel is kellene szereltetni valahol. Ami középszint (pl. Hankook Winter iCept) az nincs szinte sehol, ami pedig már rezgő léc szint (pl. Nexen Winguard Sport 2) az van és olcsó is, de nem merném tiszta szívvel ajánlani. Ráadásul egy csomó típusból eleve csak a megerősített XL változat elérhető, amik jók sima autóra is, csak éppen drágábbak...
A GumiDot.hu oldalán konkrétan semmi nincs például ebben a méretben. Most megnéztem az AKH oldalát (nekik ugye több műhelyük is van a városban), hát, nem egyszerű dolog...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Dani82
senior tag
Sziasztok
Szeretnek venni 4db uj teligumit, kb 200.000e Ft ertekben egy Toyota CHR-re. Felnit es szenzorokat iden nem szeretnek. Jelenleg 225/50/r18as kerekek vannak az auton. Segitsetek pls, hogy milyen gumit es hol erdemes megrendelni, megvasarolni Budapesten.
Koszonom elore is![ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
senior tag
Újabb gyöngyszemre bukkantam: link
Csatolok két képet és magyarázza el nekem valaki hogy ekkora sületlenség hogyan jöhet ki belőle. Be lehet úgy állítani, hogy az újrafutózott téli megverje a Polaris 5-t, vagy egy 4évszakos elverje a TS860-at "téli körülmények között".A második képet ajánlom figyelmetekbe, valaki küldje már be a Continak, hogy a Barum fejlesztését túltolták.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Gaben92
őstag
válasz molnarpeter #36952 üzenetére
Piac függő mit hova mivel gyártanak. CT csoportban például többen belefutottak, hogy a gyári 15"-es CT könnyűfém felni nem megy fel némelyik CT-re. Aztán meg lett fejtve, hogy a fapados modelleket 15"-es felnivel adták, viszont emiatt kisebb féknyerget kellett szerelni rájuk. Szóval a full fapadosra felmegy a 15", a magasabb felszereltségűekre csak 16"+. Pedig tök ugyanaz a hajtáslánc mindegyikben.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
félisten
válasz molnarpeter #36952 üzenetére
A Wheel-Size.com egy hónapja még az én autómra is 5x100-as osztáskört mutatott...
Mostanra valaki javította...[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz cappa72 #36950 üzenetére
wheel-size.com szerint is 17"+. Mondjuk érdekesség kedvéért Focus mk3 esetén EU piacon nem gyári méret a 15", hanem 16" a legkisebb megengedett, viszont a gyengébb motoros verziókra a kisebb fék miatt simán felmegy Lat-Am régióban bezzeg gyárilag is volt a kisebb kerék.
-
nagyúr
válasz molnarpeter #36946 üzenetére
Én is lestem, mint a luki nyúl... nem hoz ford 9001-re 16"-os váltóméretet. Az enyém meg már a 2020-as modellévből való (lesz), fészliftes, meg mittudomén, és hát ugye... na mindegy, még szerencsére tavaszig van idő gondolkodni, hogyan, s mint legyen.
Igazából először itt néztem meg, utána kezdtem el a ford 9001-re keresni, és így nem találtam 17"-nál kisebb rá való utalást.Az biztos, hogy 18" és 19" elérhető.
A régi maxin a téli az 16"-os volt. Az viszont egyáltalán nem jó az újra, gumi váltóméretben sem.
B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
2ozzmexy
senior tag
válasz #27070592 #36940 üzenetére
Annó amikor megörököltem egy autót a szüleimtől 8 éves korában (85ezer az órában), még a gyári Michelin abroncsok voltak rajta bő 6-8mm (!) profilmélységgel és tökéletesen jók voltak. A pótkeréken 16éves koráig volt az a gumi és nem látszott semmi sem rajta, mintha akkor téptem volna le a matricát róla, csak már féltem feltenni defektkor...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
félisten
válasz cappa72 #36941 üzenetére
Nálam is volt keverés, mert az amerikai Corolla esetén (ha jól értem) van olyan változat a Sedan-ból, amihez 5x100-as osztályú felni kell. Ehhez viszont 5x114,3-as, de ez például sem a Toyota honlapján, sem a gyári (letölthető) kézikönyvben nincs egy kanyi említés. Szóval több körös ellenőrzés kellett, hogy biztosan jó-e lesz...
Én néztem még az Dezent TD-t, de abból meg 5x114,3 7x16" nem volt (láttam egy Skoda Octavia-ra szerelve TD-t, bitang jól néz ki az is). Szóval maradt a TY és az RE számomra, ebből végül TY lett...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
kisza25
félisten
-
nagyúr
Hát nálunk is van/volt kavarás, kavarodás az autó átvétele miatt.
De azt már tudtam, hogy nyárival kapom, mert a kereskedés nem tudta vállalni a kiadási időpontra téligumi szerelését. Így gondoltam, hogy mivel jövő hétre 7 fokot és legfeljebb esőt mondanak, ezért nyárival még simán elhozom. és keresek télit addig.
Hétfői autóátvétel lesz, kedden meg mázlista módon találtam 1 szabad időpontot ott, ahová járni szoktam.Dezent TY
Pont ezt néztem ki én is.Sajnos az új S-max esetén nincs (vagy csak én nem találtam hivatalos forrásnak mondhatót) 16"-os opció. A réginél volt...
Hát bizony a végösszeg az elég húzós lesz, ha lesz komplett szett, de hát ezt a vásárláskor már előre próbáltuk kalkulálni; igaz, akkkor még nem gondoltuk, hogy relatíve hamar lesz autónk.
Úgyhog most kértük a gyerekeket, ,hogy valami diszkrét listát írjanak JézuskánakB.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
#27070592
törölt tag
válasz kenguru99 #36808 üzenetére
"Márkától függetlenül gyorsan öregednek a mai gumik."
Erre mondta a gumis akihez szoktam vinni az autót, hogy a régi abroncsokban még volt valódi gumi..
Van egy 4602 dotszámú gyári pótkerekem, GoodYear, Made in Germany.. Sehol egy repedés, nagyítóval nézve sem.. Megkérdeztem, nem-e kellene-e már ezt lecserélnem? Simán a saját zsebe ellen beszélve azt mondta hogy ilyen gumit ma már aranyáron sem fogok kapni. -
félisten
válasz kisza25 #36937 üzenetére
Végül nem.
A történet röviden: a felnirendelésnél írtam az Alfa-Radiálnak egy e-mailt, hogy működik-e az, hogy megrendelem a felnit, viszek gumit és az autóval begurulva megoldják a szerelést meg a TPMS programozást. A vargabetű az volt, hogy nem tudtam mikor adják át az autót, és november közepén már december elejére lett volna csak időpont a gumisnál. Aztán beszéltem a fazonnal, teljesen normális hozzáállással találkoztam, nem kérnek előleget, ott a felni, és majd ha ott leszek, felpróbálják, mert ha bármi gond van a felnivel, akkor értelemszerűen küldik is vissza a nagykerbe, és rendelnek megfelelőt. Csak hát az időpont tőlem függ, előre én meg nem tudok találgatni, nyári gumival meg csak nem szeretném a kocsit használni. Kissé faramuci helyzet, de én manővereztem ide magam.
Közben a kereskedés jelezte, hogy azért annyira szívesen nem adnák át nyári gumival az autót, viszont a felvetésemre, hogy ha viszek téli gumit, felszerelik-e, pozitív volt a válasz.
Ebből végül több kör után az lett, hogy az Alfa-Radiálnál megrendeltem akkor a felnit, gumit (pár ezer forinttal volt összesen drágább, ennyit megért), TPMS szenzort, összeszerelést, ami tegnap el is készült, majd a kész kereket ma bevittem a Toyotához, és jövő héten felszerelve kapom már meg.
Sok mellékvágány volt, felmerült az is, amit Cappa72 említett, hogy a gyári felnire megy a téli, és majd lesz új felni, arra megy a gyári nyári gumi. Csak akkor a Toyotánál is szerelni kell, időpont (elképesztő mennyiségű autót adnak át decemberben, ma konkrétan nem tudtam hova leparkolni...), később tudják akkor átadni a kocsit.
Egy rövid ideig eljátszottam a gondolattal, hogy nyárira 17"-os felni lesz, de aztán erről lemondtam, mert a Bp.-i kátyús utakon jobb (vagyis kicsit biztonságosabb, talán...) a ballonos 16"-os...Részemről egy nagy piros pont az Alfa-Radiálnak (mondjuk fingers crossed, a Toyotától remélem nem hívnak, hogy valami nem kóser), mert ahhoz képest milyen Benny Hill showt nyomtam le a kavarásaimmal, teljesen korrekten kezeltek.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Dare2Live
félisten
Én emlékszem a 87-93közti telekre hát isten örizz.
Teljesen átlagos volt, hogy novembertől márciusig jégrétegen közlekedtünk. Novemberben leesett azt az autók, buszok egyre vastagabb jégrétegre taposták. És ez végig rajta volt márciusig.
Tény ladaval elképesztőt lehetett volna driftelni... ja és nem tudtuk akkor még, hogy van téigumi ezen toltuk végig nyárival ladaval. 90 környékén vettünk hóláncot az aztán ~3hónapot fenn volt kocsin. Meg a cementeszsák hátul.
És akkor még ott voltak a hóesések. Apám 190cm magas volt és a hófal is. kb kiástuk magunkat a házból. Persze amikor ekkora havazás volt pár napig nem volt suli... azt meg a rengeteg havat gyerekként élveztem. De mostmár felnöttként a hátam közepére se kívánnám.
Persze így megy ez tovább pár év múlva lehet visszasírjuk. De nem kell majd Tenerifére menni télen ha meleget szeretnénk.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
félisten
válasz cappa72 #36930 üzenetére
Én hasonló körben jártam. Hozzáteszem, gyárilag három opció volt, az acélfelni Semperit Speed-Grip 3 gumival 237 ezer ft, a 16" könnyűfém felni Bridgestone Blizzak LM005 gumival 352 ezer, a 17" könnyűfém felni Continental Wintercontact TS860-al 449 ezer forint.
Végül 16" Dezent TY felniket (a méretek terén ez úton is nagy köszönet No.01-nek! ) vettem Kléber Krisalp HP3 gumikkal, TMPS szelepekkel, összeszereléssel együtt 262 ezer forintért. (sajnos tegnap este csak ilyen képeket tudtam lőni, ma reggel meg márt vittem a kereskedésbe, hogy majd ezzel adják át az autót):
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
BaLee
addikt
Be lehet vállalni, bár általában amelyik jó hóban az gyengébb szárazon és vízen.
Felén tavaly egy nap volt hó, délben leesett és estére elolvadt, tavaly előtt meg talán 2 nap volt amikor nagyáruház parkolóban lehetett csapatni, mert csak annyi esett, hogy az utakról még a kiváló közútkezelő is hamar letakarította.
Örülnék idén már valami igazi hónak... Legalább a nyárias 4 évszakosomat is ki tudnám próbálni. Tavaly a Nexen-t Ausztriában teszteltem, az teljesen jó volt.
-
nagyúr
válasz molnarpeter #36926 üzenetére
használt gyári vonalon érdemes lenne körülnézni
Köszi, ez most eszembe sem jutott. De jó ötlet.Nyárra vagy télre lenne, illetve milyen szetten gurul ki szalonból?
Ha igaz, akkor gyári nyári gumival kapom.
Azt javasolta a gumis, hogy most hagyjam a felnivásárlást, tegyük fel a télit a gyárira, és nyárra válasszak majd másik felnit, valami sportosat, ha már S-Max. Igaz maga ellen beszélt most, de szerintem jó ötlet.B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
őstag
Sziasztok!
A Goodyear Vector 4Seasons Gen-2-vel vannak tapasztalatok? Azért kérdem, mert itt a fórumban ilyennel még nem találkoztam.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
Dare2Live
félisten
"Egy négy évszakos gumi 3-4 évig kiszolgál, nem kell fel-le szerelgetni semmit."
Ennél a max 10.000kmnél ha vmi lassan kopó 4évszakos pl Michelin Crossclimatet használ a 175/185/195/205 60/70 méretben (ami elgurul 60-70.000kmet) akkor sztem az nem 3-4év hanem 6-7.
Kolléga amikor megjelent vette meg akkor nagy újdosnág volt (kb 5éve) 70.000kmig használta gumis szerint egy telet még elmehetett volna vele de lecserélte. UUgy crosscimatera.
Köv cserénél yarison 100% vmi 4évszakos lesz. Vszg nálam is crosscimate mert az lassan is öregszik.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
nagyúr
Felni témában kérnék segítséget, mert nagyon nem értek hozzá.
Ilyen márkákat találtam :
- NB wheels,
-Dezent Autec,
-CMS,
-Momo (ilyet már láttam az NFSU-ban :DDD )Ezekből melyik lenne ajánlott 35kHUF/db-ig? Mert úgy 30-35k között keresgetnék, hacsak nincs valakinek jobb ötlete.
(Ford S-Max, 2019-es, 235/55 R17 gumigarnitúrához)B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
2ozzmexy
senior tag
válasz johnny82 #36914 üzenetére
Nekem valami Lidl-s van, ami W5 márkájú gumiápoló habspray, be kell vele fújni az oldalfalat, megvárni amíg beszívja és megszárad.
Én így csinálom: Ősszel nyáriszettet leveszem, felteszem a télit a kocsira. A leszerelt kerekek kapnak egy autósamponos mosást majd tiszta vízzel öblítés. Ezután körbeforgatom őket kavics/szög/facsavar után kutatva, kavicsokat egy régi fázisceruzával kipiszkálom. Ezután lefújom a gumiápolóval az egyik oldalát, megszárad,kerék átfordít majd a másik oldalát is lefújom. Ha megszáradt megy le a pincébe a tartóra. A Te esetedben ezzel a gumitejjel én mosás után egy szivaccsal (hígítás nélkül) áttörölném a gumik oldalfalát és hagynám megszáradni. Tavasszal kiderül mennyit ért...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Predator2
addikt
Helló
175/65 R14 82T méretben mi a véleményetek a Firestone téligumiról?
4 évszakos nem érdekel. Pillanatnyilag 2 lehetőségem van. Keveset megyek, sok évig használnám őket, sajnálnám kidobni a drága gumikat.Daytone: 11000/db
Firestone: 13205/dbVagy inkább felejtősek?
THX
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
blakey
titán
válasz johnny82 #36914 üzenetére
Vannak glicerines gumiápolók, azokat szoktam használni.
ELADÓ: Homatics Box R 4K Plus *** " Aki udja, csinálja, aki nem, az tanítja" - G. B. Shaw *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
Csápájev
őstag
Gyorsan beletettem a Hankook Winter Icept rs2 w452-be 1200km az elmúlt napokban.
Azt kell mondjam elégedett vagyok, stabilnak érzem vele az autót, szerintem jobb,mint a nyári Hankook ventus prime 2-m.
185/60/15 méretben használom egy 2.0 TD lacettin.
Pályán és kisebb utakon is jól szerepelt. -
rendon
tag
válasz molnarpeter #36908 üzenetére
2006 Suzuki Swift.
20.000ft 4db új Continentál téli gumi fb csoportban?[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz rendon #36904 üzenetére
Wow, az elég jó ár, ha belefér, akkor hajrá!
Ugyanakkor megerősítve, amit már korábban írt molnarpeter topiclakó-társ, szerintem ha teheted, egy másik felniszetten is gondolkozz el. Pár szezon alatt megtérül, főleg, ha sikerül jó állapotú használtat találni. Az egy felniről fel-le szerelést annyira nem szeretik a gumik hosszú távon...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
rendon
tag
Valóban nem autózunk olyan sokat, és csak 93 lóerős, de mégis jobban hajazok a téli/nyári gumikra. Mert lehet hogy gazdaságosabb egy négy évszakos, de ha olyan az út viszony hogy a négy évszakossal nem úgy tudnék megállni, vagy hirtelen kikerülő manővert csinálni, akkor már nem olyan gazdaságos a dolog, és elég ha csak egyszer van ilyen, már pediglen Pesten bőven akadhat ilyen helyzet.
Egy acélfelni szett van, ezeken van cserélgetve. Amit ajánlottál a Continental WinterContact TS860 azt most tudnék az én méretemben 18400ft/db[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz rendon #36900 üzenetére
A méret alapján pedig gondolom nem valami többszáz lóerős izomautóról van szó.
Ezek alapján viszont másfelé terelnélek: ha évi nagyjából 10 000 km-nél kevesebbet autózól, akkor inkább érdemes lenne elgondolkozni egy jobb négy évszakos gumin. A téli és nyári párhuzamos használata nagyjából itt vízválasztó, ha felezzük a futásteljesítményt (5-5 ezer km per szett), akkor 6-8 évig kellene kitartania a téli-nyári párosnak, és nem elkopni fognak, hanem egyszerűen elöregednek. Egy négy évszakos gumi 3-4 évig kiszolgál, nem kell fel-le szerelgetni semmit.Itt a topicban és az Autós topicban többen is használnak 4 évszakost, általánosan megelégedve. Nyilván egy nagyon zimankós időben kevésbé jó, mint egy téli gumi, de összességében a célnak megfelel. A összefoglalóban található osztrák 4 évszakos gumiteszten győztes Continental AllSeasonContact cirka 18-19 ezer forint per darab a neked szükséges méretben. Márkás gumi, a fent említett előnyökkel és hátrányokkal.
Ha jól értem két szett felnid van, ha esetleg a nyárik is csereérettek lesznek jövőre, akkor ez szerintem a legjobb döntés, és a nyolc felniből csak össze tud a gumis szedni négy jót.
Amennyiben évi 10 ezer km felett autózol, illetve mindenképpen téli-nyári szetett szeretnél, akkor nézd meg például a Bridgestone Blizzak LM005-öst, az is kb. 18 ezer forint, tehát még elvben nem annyira drága, mint mondjuk a Continental TS860 (cirka 21-22 ezer). A Kléber Krisalp HP3-at most nem találom az adott méretben...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest