Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: MárkaLánc
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- RIOS Gépház: Rebootoljuk a PROHARDVER YouTube csatornáját!
- t72killer: Egy gyors töltőteszt
- GoodSpeed: Így lettem telekomos, mégsem lettem telekomos, és vagyok telekomos...
- lezso6: Frutiger Aero
- Meggyi001: Vegán? Nem vegán?
-
LOGOUT.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Skillet #13198 üzenetére
Sajnos csak tippelni tudok, hogy igen, mehet alumíniumra is, de a legjobb, ha felhívod a gyártót, a tulaj segíteni fog.[link] Délelőtt!
A lakkozásra is csak tippem van: én polirozás után színtelen lakkal lefújatnám, feltéve, hogy megtapad a lakk a polirozott alumíniumon.
-
Skillet
addikt
válasz
focvis #12989 üzenetére
Talán hüle kérdés, de közvetlenül alumíniumra is lehet tolni ezt a löttyöt? Elképzelhető, hogy csak a pacek lesz fényezve, maga a felni nem. A perem polír lenne (azt is nano kezelni kellene), a belseje meg... talán az is, ha sikerülne felpolírozni. És ugye, ott lenne leginkább lényeges a kezelés.
Egyik felniről már lejött a fékpor. Nem volt egyszerű.
De most egész kellemesen fest.
Amúgy szerinted érdemesebb lenne a belsejét (vízszintes felület, ahova a fékpor leginkább megy) is lefényezni és lakkozni?
Szín persze, talán mondanom sem kell, még mindig nincsen -
-
MPowerPH
félisten
válasz
tomcsi23 #13192 üzenetére
Uj allapotara termeszetesen. PSS komfortja es a hangja sem valtozott a kopas novekedesevel, es a szaraz tapadasa sem. Esoben viszont 4,5mm-el mar mindig lassitanom kellett, mert a hatulja soha nem tapadt be, es nem egyszer megusztam vele. De a PZero RFT utan akkor is fellelegzes volt, mert ott az a szo, hogy komfort, nem letezett.
Azt a gumit nem ajanlom olyan helyre, ahol sok eso esik, vagy ha esik, akkor nagy mennyisegben teszi.Egyebkent igazad van. PS4 csak egyfele R19-ben elerheto, a felsobb meretekben nem, ezert nekem nem is dobta ki.(nem is tudtam, hogy mar megjelent, pont e miatt) Igy mondjuk kiesik a sok nagyobb motoros BMW, Audi, Mercedes is. Ezeknek maradt a PSS, mint alternativa.
[ Szerkesztve ]
-
tomcsi23
veterán
válasz
MPowerPH #13191 üzenetére
Több teszt is volt már idén, de valamiért a PS4 mindből kimaradt. Nem volt elérhető a kívánt méretben vagy nemtom.
Kíváncsi vagyok, hogy milyen lesz csapatva, illetve hogy bírja majd a nyomatékot a SC6.
Amúgy a használt PSS-hez hasonlítva írod vagy esetleg még az új állapotra visszaemlékezve? -
MPowerPH
félisten
válasz
tomcsi23 #13190 üzenetére
En a tesztek alapjan vettem meg... Szimpatikus volt az altalam hasznalt, egyebkent piszok jo, szaraz utra optimalizalt PSS-t milyen lazan megverte szarazon, esoben meg nem uszkal fol. Igazabol ha 2000km-el tovabb birja, az rajtam nem segit. Meg ugye eddig behuzta az osszes idei performance tesztet, ezert sajnalom, hogy pl. a PS4 meg nem szerepel bennuk. Tavalyelott azert vettem PSS-t, mert az huzta be az osszes tesztet.
En nem tudom cserelgetni, de cserebe az elsok tulelnek 2 garnitura hatsot. Szoval legkozelebb mar csak a hatsokat kell megvenni.
Eddig a tapasztalatok: A PSS -hez kepest kenyelmesebb, es joval csondesebb. Hatarokat nem neztem, de erzesem szerint nem fogok eszrevenni kulonbseget, csak esoben. Aztan kesobb kiderul, hasznaltan mennyire lesz hangos.
[ Szerkesztve ]
-
tomcsi23
veterán
válasz
MPowerPH #13188 üzenetére
Jah, idén startoltak ezek is. PSS-re hajaz inkább, jobb vizes és élettartam tulajdonsággal, én is úgy olvastam, de aztán a fene tudja, mi is a hivatalos verzió.
PSS szerintem nem igazán tartós, ott a száraz tapadásra gyúrtak rá anno.
PS4-ről még nem láttam tesztet.Hehe, nálad még az sem játszik, hogy megcseréled az elsőkkel.
No sebaj, reméljük jó lesz.
A magam részéről contit nyáriban nem vennék, de az is igaz, addig nem tudod milyen az új gumi, míg ki nem próbálod.Focvis: jaja, már fel is pattant.
A tegnapi özönvizes esőt meg se érezte, bár még nem durvultam azért.
-
MPowerPH
félisten
válasz
tomcsi23 #13187 üzenetére
Erdekes a mintazata ennek is. Ugy tudom, hogy a kevereket azt a PSS -bol mentettek at, es csak a minta mas, hogy a vizen jobban fusson, es ne usszon fel olyan konnyen. Van rola mar teszt?
Nincsenek nagy remenyeim a tartossag oldalarol... A PSS kb. 20k km-et birt, hatul ekkor mar 3mm korul volt, es feluszott a vizen eleg konnyen. Az elsok meg 6mm -esek voltak... Tehat hiaba irjak a Michelin-t tartosnak, nem volt az. A Conti meg ugye egyebkent sem a tartossagrol hires, bar allitasuk szerint javitottak rajta. Olvastam egy review -et, egy csavo 5er -re rakta fol, es 12.000 merfoldet ment vele, amikor hatul elertek a 3mm-t, es cserelnie kellett. Az kb. szinten 20k km, szoval csodak nincsenek ebben a performance kategoriaban.
Nekem a DOT 1616, sulyat sajnos elfelejtettem lemerni. De a veszely nem fenyeget, hogy eloregednek az auton.
-
tomcsi23
veterán
válasz
MPowerPH #13186 üzenetére
PS4-en én is 7 mm-t mértem, egy pár tizeddel felette max.
Írtam is micslennek, ezt válaszolták rá.
Ma már nem jellemző az abroncsokra, bármilyen márkáról beszéljünk, hogy 8 mm az induló csatornamélység. A címkézési előírások minden gumigyártót arra sarkallnak, hogy a gördülési ellenállása az abroncsnak minél kisebb legyen, ezt pedig a mintázat módosításával is lehet csökkenteni. Természetesen mi, a Michelin részéről, a keverékben kompenzáljuk ezt a csökkenést, így az abroncs élettartamára nincs hatással.
Tehát az induló csatornamélység 7,3 mm, a középső csatorna 7,6 mm.Dot 0516, 9,7 kg.
-
-
belaazallat
addikt
Köszönöm mindenkinek a segítséget!
Valószínűleg 56mm-es kell, ha el áll végre az eső lemegyek megmérem. A műanyag kupakra egy fém lemez van ráragasztva, ilyen.
Sajnos úgy vettem a kocsit, hogy az egyik már hiányzott.
-
Skillet
addikt
válasz
Skillet #13170 üzenetére
Úgy tűnik csak két felniben van (fém) tehermentesítő gyűrű. 73mm-nek mértem azon két felni kerékagy méretét, ahol nincs gyűrű és 67-nek azt a kettőt, ahol van.
Gondolom nem ártana a másik kettőre is gyűrű.
KATT
Ezt találtam. Van valami ajánlott, bevett hely, ahol ilyeneket lehet venni? -
M_o_g_y_i
őstag
válasz
belaazallat #13175 üzenetére
ITT van sokféle.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
belaazallat #13175 üzenetére
Méret alapján fogsz találni, legrosszabb esetben az említett univerzális+matrica megoldás is működhet, ebay/ali a barátod
[ Szerkesztve ]
-
válasz
belaazallat #13175 üzenetére
Így keresd:
Wheel hub cap
Wheel centre cap
Wheel center capKell az átmérő is milliméterben.
-
F_Zolee
nagyúr
válasz
belaazallat #13175 üzenetére
Felnikupak. Utólag már csak valami univerzálisat tudsz szerintem.
-
belaazallat
addikt
Üdv!
hogy hívják azt a műanyag alkatrészt, amit a felni közepére szoktak rakni, hogy takarja az agyat? Lehet ilyet beszerezni valahol? Hol hogyan tudok rákeresni?
Pont ilyen felnihez kellene. Köszi!
üdv!
belaazallat
-
Skillet
addikt
-
Skillet
addikt
szétszedtük őket
itt egy matrica volt. ilyen tiszta kellene legyen mindenholerre kíváncsi leszek
elkopik a karunk könyékig, mire ez meglesz.
itt a nagy pakk csavar. összesen 96db.
paráztam, de egyik sem tört el. rozsdamentesek. nem fáradtak el a hosszú évek során.
és a felni belseje...
amúgy szép súlya van a csavaroknak. eléggé meg is dobja a felni súlyát. 9.4kg/db. nesze neked 2 részes felni.[ Szerkesztve ]
-
Pecc
őstag
válasz
rbalint88 #13156 üzenetére
Jaja, csak nem olyan a mintája, mert ebből is van több fajta és pont nem azt árulják. Ahol az a minta lenne, ott azt mondták, hogy a dunloptól nem tudnak olyan mintájút olyan méretben rendelni.
Ilyen kellene, vagy nagyon hasonló.
Saccco - Köszi a linkeket, de ezeket végignéztük, egyik se jön be a havernak.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
tomcsi23 #13161 üzenetére
Pár ezer Nm forgatónyomatékon innen, addig tud elcsúszni a felnin, amíg fel nem fújja a gumis. No para!
Lesz új gumi?
BTW: igényes gumis ha azt látja, hogy sok centrír-súly kellene a kerékre, akkor először elfordítja a felnin a gumit (leeresztett állapotban!
). Abban nem vagyok biztos, hogy 90 vagy 180 fokkal kell-e elfordítani, de ugye nem is vagyunk gumisok.
[ Szerkesztve ]
-
tomcsi23
veterán
Ha már bekoptatás, mennyi idő kell, amíg az új gumi összegyógyul a felnivel? Mármint nem csúszik el rajta vagymi
-
ginola
addikt
Remélem megfelel egy jó bejáratásnak a Siófok-Lillafüred ( kb. 300 km) útvonal M7, M0, M3, tehát főleg 130 km/h-ás sebesség, pályán. Dunlop Bluresponse a gumi....eddig tetszik.
-
Saccco
nagyúr
Itt le tudsz pörgetni 224 mintát. (kis képekkel)
Ezek
elégtúl V mintásak:
205/55R16 W S002 Bridgestone Nyári gumiabroncs
205/55R16 V R1R Proxes Toyo Nyári gumiabroncsMost nézem, hogy azokhoz hasonló.
Ezek hasonlók talán: Kumho Ecsta, Semperit Speed Life 2, G-GRIP-GO BFGoodrich[ Szerkesztve ]
-
Pecc
őstag
Srácok ajánlanátok 205/55 16" méretben olyan gumit ami hasonló a dunlop sp sport maxx vagy a hankook ventus v12 k120-hoz mintában? Sajnos ebben a méretben nincsenek ezek a gumik a webshopokban amiket próbáltunk. Hasonló V mintás kellene akár nem prémium kategóriábol is. Köszi.
-
üszök
őstag
válasz
BigBlackDog #13148 üzenetére
Van rajta egy felhordó réteg,vagy leválasztó réteg kinek,hogy tetszik,amit a gyártás folyamán használnak. Ennek le kell kopnia,csak utána jön meg rendesen a tapadás. Ez motorkerékpároknál észrevehető igazán.
-
TaaT
nagyúr
válasz
BigBlackDog #13148 üzenetére
Nem egy ember írt hogy így szar az új gumija úgy szar, aztán pár km, vagy egy pár agresszívebb menet és máris jobb lett.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
BigBlackDog #13148 üzenetére
Kell neki pár km mire bekopik (kb 1-200km, használat függő), folyamatosan javul majd a tapadása.
-
BigBlackDog
veterán
Új gumit kell/szokás bejáratni?
-
Face gumis csoportban epp osszevesznek az emberek egy 12 eves(!) bridge szetten
Mo.-n kelendo a szar, csak olcso legyen
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
tomcsi23 #13139 üzenetére
Az enyémnél pl hőfok szerint van megadva, az elég pontos a gyártó részéről.
+16 foknál 2,3/2,2 bar (ezt veszi garázshőfoknak)
0 foknál 2,5/2,4 bar
-10-nél már 2,65/2,55 barmod:
tboy93: Igen, havon a keskenyebb gumi előnyösebb. 80-ló hoz bőven elég 175 széles nyárinak.
[ Szerkesztve ]
-
Adott egy 1.2-es 80-valamennyi lovas C corsa. Van egy 14-es es egy 13-as lemezfelni szett hozza. Mindket szett gumi kuka, felnik is eleg rozsdasak. 14-re kene inkabb a nyari es 13-ra a teli ugye? Mert most forditva van
Nyaribol melyik meretet valasszam ra?
175/65R14
185/60R14
195/55R14175 eleg boven nem? Telire meg kap egy 165-ot a 13"-ra...
-
Skillet
addikt
Nincs erre valami táblázat... hogy mondjuk autó súlya, kerék mérete, aztán kidobja, sacc mi lenne az ideális guminyomás?
Enyémbe én elölre 2.5-öt, hátulra 2.3-at szoktam rakni.
A gyári érték kevesebb, de ez már más méretű felni/gumi garnitúra.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
focvis #13129 üzenetére
Akkor én is. De én ugye csak szórakozásból járok fel. Van a falunkban ott olyan utca, hogy a mikor leesik a hó csak a Niva megy fel meg az enyém.
Ok első szezonos a CC de majd meglátjuk mondjuk a 4., 5. szezonjában is záródnak-e rendesen a lamellái úgy mint most az elsőben...
-
vendingo
veterán
Múlt hónapban kuplung, olaj, szűrők, kipufogófelfüggesztés hegesztése.
Most műszaki vizsgadíj, szilentek, kipuff rezonátor, kormányösszekötő, futóműállítás meg pár apróság, na meg a gumik lennének.Nekem ez így sok lett hirtelen.
Felnit, zenét szerettem volna venni, de összejöttek a dolgok
-
vendingo
veterán
válasz
focvis #13123 üzenetére
Így már érthető.
Csekkoltam a téli gumit, simán átmegy vele a műszakin, így még tudom halogatni a CC vételét.
A nyárimnak csak a külső szélei vannak jobban elkopva, ezért nem menne át vele. Ezt a szezont még simán kihúzom a mostaniakkal, és akkor elég csak jövőre gumit vennem.
Kicsit bepánikoltam, hogy rengeteg ráköltés mellé még gumit is kell vennem, így se lesz olcsó a műszaki. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
focvis #13123 üzenetére
Az se csodafegyver, ha szar a gumi akkor a hajamra kenhetem az awd-met.
De nézd meg a CC teszteket...
"A közúti próbán Peugeot 308-asokon tesztelhettük az új gumit, száraz, nedves és havas utakon a Jura-hegységben, Genf mellett. Száraz úton olyan volt, mint egy normál nyári gumi, a nedves kanyarokban viszont érezhető volt az átlagosnál jobb tapadás, hóban pedig szintén ügyesen elboldogult, érezhető volt a vonóerő és az oldalvezetési képesség" - [link]
Nyilván a Tundrának ne ezzel induljon neki de itthon ahol még hegy sincs bőven elég a CC. Főleg hogy neki városi közlekedésre kell.
[ Szerkesztve ]
-
Skillet
addikt
Mennyiért és hol lenne érdemes 4 acélfelnit venni?
16" 5x114.3.Továbbá egy polír gépet is vennék. Valami olcsót, hátha van valakinek tapasztalata valamelyikkel.
Le kellene polírozzam a felniket, aztán esetenként és telenkéntlenne használva, vagyis baromi ritkán. Nem munkagép kell.
[ Szerkesztve ]
-
-
vendingo
veterán
válasz
tomcsi23 #13111 üzenetére
A 2 első gumi kopott volt.
Még azon gondolkodok, hogy télivel viszem műszakira, így nyerek egy kis időt, mert elég sok ráköltés volt a kocsira az utóbbi időben, és ez most nagyon nem hiányzott. Így is 70 lesz, hogy átmenjen műszakin + gumi.
Múlt hónapban volt kuplungcsere, összes szűrő+olaj csere is.Tudtok ajánlani valami normális webshopot, ahonnan érdemes gumit rendelni?
Qru: Tesóm is egész évben használható gumit vett, ő is elégedett vele. Neki nem CC van, mert twingo méretben nem gyártják.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
BigBlackDog #13108 üzenetére
Nem mész sokat egy évben és a tapadás súlyozott nálad akkor nem kérdés hogy a Contit vedd.
vendingo: Ilyen használatra bőven jó a CC. Egyik szomszéd is ilyet vett a Mondeojára (mk3) most, majd kifaggatom neki hogy vált be. Nekem nagyon, elégedett vagyok vele így a bő 1 év használat utáni tapasztalatokkal kitömve.
-
vendingo
veterán
Most jövök elő műszakiról, ahol közölték, hogy nem megy át a jelenlegi gumikkal a vizsgán.
Mit ajánlanátok? Golf4 1.6 16v. 205/55 r16.
Jelenleg conti sport 3 van használatban, elégedett voltam velük.
Amihez ragaszkodok, az a jó tapadás nedves úton.
90% városi használtra kellene, ezért nem biztos, hogy drága gumit kellenem vennem.
Gondoltam, hogy a jelenlegi felhasználásra egy crossclimate gumi is jó lenne, de sajnálnám az alufelnit a sóban maratni télen. Elég gagyi noname felnim van, de akkor is. Ami miatt mégis jobb lenne, hogy téli is cserés lesz, max 1 telet megy még el, de azt is csak duzzogva. Lehet jobban járnék a CC gumival, aztán amennyit spórolok a gumin, annyiból vehetek majd egy másik alufelni garnitúrát, ha nagyon leamortizálnám a téli használattal a jelenlegieket.Ötlet, tanács?
Erősen gondolkodok 17"-ra váltáson is. Biztos nagyobb szakik vagytok nálam, kb mennyibe kerül egy használt jubi gti felni szett, esetleg más gyári jellegű felni?
16" gti felnik kb mennyiért mennek, ha maradnék a mostani méretnél?
[ Szerkesztve ]
-
Hali!
Ilyen Dezent S 16-os alufelninek mi lehet a valós, reális használt ára. Astra H kombin volt. Jó állapotú. Én szeretném eladni. Köszi!
-
Kornel
veterán
válasz
stickermajom #13104 üzenetére
225/45 r17-nel szerintem a 2,5 bar környéke max sportos lesz, de semmiképpen sem veszélyes.
-
válasz
Kornel #13102 üzenetére
Én is rendre túlfújom ~0,2 barral, viszont a minap visszaengedtem a gyári 2,5-re, mert nagyon kapar nyálkás úton induláskor. Lehet, hogy a per40 + XL-nek sok volt a +0,2.
Vilike múltkor írta valahol, hogy utánanézett, mely abroncsoknak puhább az oldalfala, kérdezz rá nála.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- NBA és kosárlabda topic
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- AliExpress tapasztalatok
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- LED világítás a lakásban
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Milyen okostelefont vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Windows 11
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- 2 x Nanoleaf Shapes Triangles Expansion Pack 3 Pack + töltő eladó!
- BASETBL Office Chair eladó Győr-ben! 200 kg teherbirás!
- Új hangfalkábel OFC 2x4 mm2 réz hifi hangszórókábel hangfal vezeték
- Új digitális forrasztó állomás PTC hőfokszabályzós trafó 24V 110W
- Új digitális forrólevegős hőlégfúvó műanyag hegesztő Hotair 959D BGA
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest