Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#21121) Superhun válasza LuckyL (#21120) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Pedig a jogszabály ezen része alapján van lehetősége:

"Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint
a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta"

Ha az eladó nem akarja cserélni a terméket, mert felment az ára, és inkább pénz fizetne vissza, akkor teljesül a "a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta" rész. Az, hogy a gyakorlatban nem jellemző, hogy a vásárló intézi a javítást, még a lehetőség megvan rá a fenti jogszabály szerint.

Egyébként eddig egy jogszabályt sem linkeltél. Csak véleményeket illetve számodra logikus következtetéseket írtál. Így nehéz téged komolyan venni, de azért próbálkozok. Jogász vagy, vagy joggal kapcsolatos munkád van, hogy ennyire biztos vagy a dolgokban?

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.