Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Android másképp: Lineage OS és társai
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Stauffenberg
nagyúr
Szerintem sokkal inkább azt akarja mondani, hogy az eszközödet ne a feladat szempontjából irreleváns tulajdonságai alapján válaszd meg. Szerintem ő nagyon jól érezte, hogy a fotóiparban is lezajlik az az átalakulás a hatvanas-hetvenes évektől, mint a szórakoztatóelektronikában vagy az autóiparban, ahol már nem (csak) funkciót akarnak eladni, hanem életérzést is, ez pedig nagyon csúnyán átveri a vásárlót.
A Fujifilm X-rendszer ezt pont így csinálja. Persze technikai oldalról ezek a gépek kiválóak, de az egész lényük és a nagyon jól átgondolt üzletpolitika által sokkal előbb kelt birtoklási vágyat, mintsem átolvasnád előbb az adatlapjának eldugott paramétereit. Leica-szindróma. Csak ez sokkal szélesebb tömegekhez szól, mert elérhetőbb árban van... főleg az új X-M1.
A másik fontos gondolat pedig az, hogy túl sokat gondolkozunk manapság a technikán. Nem... nem azon a technikán, hogy miként tudod kreatívan megörökíteni az adott témát, hanem a vason, a gépen. Szomorú látni, hogy manapság már az emberek szemében a gép jelenti a legnagyobb értéket, nem a fotó amit létrehoz vele. Ezt az internet még jobban felerősíti, ahol az emberek az e-péniszüket méregetve magyaráznak, hogy "nézd nekem ISO 12890273424 mellett is alig van zaj a jobb alsó sarokban lévő kuka árnyékos oldalán". Na igen. És ki a francot érdekel?
Nézz be egy fotós topikba mondjuk az Index fórumon vagy nézd meg az értékeléseket a Fotózz-on. Valaki feltölt egy jól sikerült utcafotót és erre előáll egy vadbarom azzal, hogy "Nézd ott a hátulról a negyedik sorban a tömegjelenet közepén a csajnak kiégett az orra hegyén megcsillanó izzadságcsepp" (fiktív példa volt). Az ilyenek magabiztosan mutatják meg, hogy igazából fingjuk sincs a fotóművészethez, mert csak ilyen technikai baromságokon találnak fogást. Hány bemozdult, életlen, kiégett, bebukott, zajos sajtófotó van, melyek ikonikus darabjai lettek a fotó egyetemes történelmének?
Ismerd a technikát, az eszközt amit használsz. Válaszd meg a feladatodnak és pénztárcádnak megfelelő gépet, vedd meg és zárd le a témát. Menj fotózni vele és ne azt lesd állandóan, hogy mi a következő amire lecserélheted pár hónap múlva. Na meg persze nem árt, ha nem a gyártók marketingjére hallgatsz és itt visszatérhetünk oda, hogy ismerd a technikát, hogy el tudd dönteni mire van valóban szükséged. Mindegy, hogy egy 50 ezres vagy egy 5 milliós felszerelést akarsz, ha nem tudod eldönteni, hogy mire van szükséged, akkor a gyártók hálójába ragadtál.
Én így értelmezem Henri szavait, már csak azért is, mert elképesztően produktív és pozitív alakja volt a fotótörténelemnek és nekem is ez a véleményem.
Én a nyomába sem érek ennek a zseninek, biztosan még sok élettapasztalat áll előttem, hogy elhagyjam a felesleges sallangokat és értékelhető fotókat készítsek. Két kezemen meg egy lábamon meg tudom számolni azt, hogy az utóbbi 2 évben hányszor fotóztam magamnak, ami nem munka, ami nem robotmunka. Éreztem, hogy le kell tennem a vasat és inkább azon töprengenem, hogy mit csinálok rosszul. Hát nem azt, hogy nem költöttem eleget felszerelésre...
Téma tudnivalók
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!