- sh4d0w: Az Oracle hack
- PSti: Fizetőssé teszi a start gomb megnyomását a Microsoft?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- GoodSpeed: Apple iPad 11” (A16, 2025) 6/128GB
- vrob: Irány a 32 bit: játékprogramok 1994-1995-ben
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- bambano: Bambanő háza tája
- eBay-es kütyük kis pénzért
-
LOGOUT.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
kcsa
veterán
válasz
7Sony7 #26793 üzenetére
Van rá megoldás, de nem egyszerűbb megelőzni?
Úgyis akkor fog eltörni, amikor a legjobban kellene
-
kcsa
veterán
Nos inkább foglaljuk össze:
MK2 (és facelift...) Focushoz való, alumíniumból.
Az általam linkelt szett a drágábbik, több elemű: a kulcs-zártest (hűtőrácsban, továbbiakban jobb szó híján cilinder) szétszerelendő, maga a motorháztető zárja (ami a zárhídra van csavarozva) pedig szét- nem, csak leszerelendő.
A szett leírása érthető, de nem teljes: az alis linken megnézhető a leírás, így pár kiegészítés:
1.1. lépés: már rögtön az elején pattintsd ki az összekötő műanyag elemet (~tengely) a golyókból
2.1.: a zárhídon lévő zártest hátrafelé lehúzandó, kicsi ellenállás van, de nem kell félni tőle.
3.9.: szereld ki a cilindert, belülről csak két műanyag fülecske tartja, ezekre vigyázni kell.
4.1.: a mellékelt popszegeccsel kitolhatók a cilindert összetartó stiftek, de figyelem! Csak az egyik elég hosszú ahhoz, hogy kitolható legyen a másik oldalon, a másik oldalon látható stift a látszattal ellentétben két darabból áll, azok a zártesten belülre esnek, így széthúzásnál nagyon figyelni kell, javasolt asztalnál elvégezni ezt a lépést (nekem az egyik rövidet sikerült így elhagyni...)
5. : "Remove the original plastic connector": ne tévesszen meg a látszat, a cilindert nem kell tovább bontani, csak a meglévő műanyag elemet kell fogóval lefeszegetni, kicsit törni fog, de nem gond, nem fog hiányozni.
9.1.: miután áttoltad a zárhídon a zárhídon maradő résszel előre összepattintott tengelyt, még a levegőben pattintsd össze a cilinderrel is, így is bepattintható a cilinder a helyére, viszont így sokkal könnyebb a két elemet házasítani.A gyári "hibája", hogy minden eleme műanyagból van, ennyi idősen, ennyi év hőterhelés után már ridegebb a műanyag, ha pedig eltörik - szokott - elég nehéz lesz kinyitni a motorháztetőt.
-
7Sony7
addikt
Melyik része szokott ennek eltörni, és mitől? Mármint a motorház nyitónak.
-
kcsa
veterán
Kivéve ha a komplett szettet veszed, mint én :)
Akkor a zár is ki- és szétszedős mindkét oldalon.De a legrosszabb, hogy pont a golyókra felpattintással bénáztam a legtöbbet. Meg pl. nem szerepel a leírásban, hogy a zártestet összetartó két hosszabb stift valójában három (egy hosszabb és két nagyon rövid) , így egy rövidet sikerült is elhagyni.
@tailor: egyébként nem lenne nagy feladat, egy jobb minőségű és részletesebb leírással.
-
gabor9991
őstag
válasz
tailor #26783 üzenetére
Amikor nyitva van a géptető akkor a kar két végén lévő golyókra kell rápattintani.
10 másodpercnél nem tart tovább a csere.
Persze, ha elütsz egy madarat és szétesik az egész, majd alulról a motorvédőt leszedve kell kinyitni a géptetőt úgy, hogy fogalmad sincs mit keresel, ahogy én is csináltam akkor az úgy tovább tart -
kcsa
veterán
válasz
Alemida #26780 üzenetére
Forgácsolt alumínium, aliexpressről rendeltem.
-
DeFranco
nagyúr
nyitni tudtad még, vagy zárva ragadt be?
nekem először megpróbálták lefúrni, beletört a szár (eleve nem azzal kellett volna gondolom, mindegy) akkor már ugye nem lehet lefúrni, akkor már volt a szakinak türelme elvágni fűrészlappal a stiftet (amit ha megtett volna előtte, nem kellett volna zárat vennem, meg kifizetni a csilliárd mérnökórát hogy a gyári kulcsra hangolják)
-
darvinya
titán
Új
FocusEscort RS CosworthErre rágyúrok, vazze.
-
Ganz-[HUN]
addikt
válasz
molnarpeter #26766 üzenetére
Tényleg, igazad van! M9R jó moci.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Ganz-[HUN] #26765 üzenetére
Egy szett injektort érdemes akkor rászámolni. Nagyon könnyen ki tudja nyírni a motort, és nehéz észrevenni - lehet diaggal korrekciót nézni, de igazából ki kell szedni és szakműhelybe vinni vizsgálatra. Ha hosszú távra tervez vele (kirohadásig
), akkor teljesen új porlasztókat tennék bele, akár megelőző jelleggel is, meg mondjuk alá locsolni némi waxoyl alvázvédőt, de az már más tészta. Azt hiszem a DPF fáklya, EGR és a vezérműlánc szokott gondot okozni.
Tényleg, a Primastar/Trafic/Vivaro 2.0 dCi láncos Nissan motor is elég stabil darab, hunyorítva a doboz is japan vagy német.
-
Ganz-[HUN]
addikt
válasz
molnarpeter #26764 üzenetére
Ezt fogja venni, mert a 200 000-res polc rendszert egy az egybe át tudja rakni a régi tranyóból, ami az egykori TDDi motort használja. 2001-es évjárat. Sajnos kirohadt alóla az autó.
Fiatot nem vesz mert franciaolaszfóbiás a gyerek (márpedig mondtam neki, Renault/Fiat szervízbe volt a gyakorlatom, nem volt szar egyik se kifejezetten)
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Ganz-[HUN] #26763 üzenetére
Euro 4 problémásabb, euro 5 eggyel jobb (mondjuk én abból is találkoztam fiatalon motorcserés darabokkal sajnos). Jumper, Boxer sokáig készült ugyanezzel a blokkal, ajánlom a speedzone AdVanture sorozat 5-6. részeit
Ford vonalon szerintem TDDI kevésbé kockázatos, csak régebbi. Kicsit újabbat én T5 vonalon néznék, 1.9 PD-vel, gyárilag DPF nélkülit. Esetleg valami 2.3/3.0 Fiat/Iveco, vagy Sevel vonalon 2.0 motorok könnyű teherre jók, és mivel személyautók is voltak vele tucatszám, nem drága az alkatrész.
-
Ganz-[HUN]
addikt
válasz
molnarpeter #26762 üzenetére
Előbbi. Haver rámírt, jó -e ez a tranyó. Mondom ha nem Delphi, gondolom elfogadható. Független attól hogy mi van benne, mondtam neki hogy első út Kecelre Benedeczki-hez lesz, nem pedig melóba, mert rákeffentést el kéne kerülni. Gördeszka+mobil trükköt pedig el fogom sütni, alárugom telefonostól, megnézzük az alját is.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Ganz-[HUN] #26759 üzenetére
Vétel előtt állva, vagy javítás miatt?
-
#21346560
törölt tag
válasz
DeFranco #26751 üzenetére
Nekem 4 gyári volt amikor megvettem a kocsit!
1 elszaladt az első német utamnál 210-nél, ezután levettem a hármat, meghirdettem 3 eladót, vagy 1 ugyanolyat keresek.
Nem volt egyikre sem jelentkező.
Feltettem 1 év elteltével a 3-at, hogy vezető oldalon 2, túloldalon előre 1.
Egyszer csak azt veszem észre, hogy vezető oldalon a hátsó hiányzik... fene vigye el...
Na most a vezető oldalon van 2, a túloldalon meg nincs, azt én úgysem látom!
Gondolkodtam már alufelnin, de az én vezetési stílusommal hamar javítani kéne, vagy kukáznám! -
ReFleXx
addikt
válasz
Ganz-[HUN] #26759 üzenetére
eszerint siemens: [link]
-
Ganz-[HUN]
addikt
Sziasztok. 2012-es 2.2-es tdci transitba Delphi, siemwns/vdo vagy Denso befecskendezés van? Google felhozott minden szart
-
darvinya
titán
Home Made.
Elmúlt hétvegi fékfolyadék csere után úgy döntöttem, hogy szervóolajat is lecserélem.
Egyrészt nem kaptam választ Escort FB-ben, hogy mit jelent pontosan a tartályon Hideg Max, vagy Forró Max.
Mert nem tudom.
Paraszti logikával lehet olaj hőmérsékletétől függő jelzés, vagy külső hőmérséklet függő jelzés.
Viszont most egyikre sem igaz, mert 100+ km után is Hideg max-on volt, elmúlt 35°C-ban is ugyanennyi volt.
Szervó sem az igazi.
Visszafolyó csövet leveszem és egy flakonba csorgatom, tartályba meg öntöm a frisset.
Ezzel kiderül, hogy maga a szivattyú jó-e. -
zoger
tag
Focus mk1 ghia felni vajon jó lehet nekem?
-
zoger
tag
Én most keresek 2007 es fiestára 15 ös alufelnit, ha valaki tud valamit ne tartsa magában. A nyári elég gatya, a téli már 6éves, gondoltam eladom őket s veszek alufelnit 4 évszakos gumikkal.
-
ReFleXx
addikt
[link]
Napifelni. Nem a legszebb felni, de 50k-ert még 1 kicsit használható gumikkal sztem nem rossz deal.
-
bajnokpityu
félisten
válasz
Real_Necro #26744 üzenetére
no, smaxon mondják fórumtársak magasabban van, nem láthatom a cuccot, amig nem veszem le a lököst. egyébként érdekes, de úgy volt gyárilag, h a led csatija a tükör hátán is ott van, és a vezeték is ott van, be is volt dugva, de a tükörlapon nincs piktogram, és a lednek se volt luk a foncsoron. egyébként a menüben sincs sztem blis menüpont. mondjuk fordnál ez a legkevesebb, Predi nyom 3 entert, és bekapcsolná, csak nemtom van-e szenzorom hátul a lökösben.
-
Real_Necro
veterán
válasz
bajnokpityu #26743 üzenetére
-
bajnokpityu
félisten
válasz
Real_Necro #26739 üzenetére
jól tippelem, h ez egy bő tenyérnyi cucc?
-
darvinya
titán
válasz
bajnokpityu #26714 üzenetére
Vezeték nincs kiépítve.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
Real_Necro #26739 üzenetére
Komoly kis radar ez.
-
Real_Necro
veterán
válasz
bajnokpityu #26738 üzenetére
Ilyen lesz a túloldalán. Persze ha leveszed a lököst.
(BLIS) -
bajnokpityu
félisten
válasz
Real_Necro #26737 üzenetére
huh, szóval egy fekete dobozt keressek.
köszönöm, hogy lefotóztad -
Real_Necro
veterán
válasz
Real_Necro #26736 üzenetére
-
Real_Necro
veterán
válasz
bajnokpityu #26735 üzenetére
MKIV Mondeo, de szerintem ez kb mindegyikben ugyan az.
Mindjárt kiballagok céges parkolóba és megpróbálom lefotózni neked.Szerk.:
Lehet nem lesz szerencsém, a lökhárító takarja, de a kábele látszik.
-
bajnokpityu
félisten
válasz
Real_Necro #26734 üzenetére
smax v galaxy?
Nem mondeod van?
de persze, köszönöm, ha van rám egy perced. Legalább tudnám mit kell keresni. -
Real_Necro
veterán
válasz
bajnokpityu #26733 üzenetére
Nem, ez külön érzékelő. Ha gondolod otthon le tudom az enyémet alulról fotózni.
-
bajnokpityu
félisten
válasz
Real_Necro #26732 üzenetére
köszi, alá fogok nézni.
de akkor a tolatóradarokhoz semmi köze, ugye? -
Real_Necro
veterán
válasz
bajnokpityu #26714 üzenetére
A hátsó lökhárító jobb és bal oldala alatt is fel van szerelve az a két nagy fekete "doboz" a kasztnira, ami a lökhárító vezetékezésén keresztül van bekötve?
Ehhez hasonló:
-
darvinya
titán
Mk 2 ST alkatrészek. [link]
-
DeFranco
nagyúr
válasz
bajnokpityu #26714 üzenetére
a tükörfűtés egyébként mire való pontosan? eddig még nem használtam.
esőben a vizet nem fűti le a tükörről gondolom, pára meg (elvileg) nem ül ki rá, mert a hőmérséklete nagyjából megegyezik a környezeti hőmérséklettel...
gondolom én vagyok vakon valahol, de azért kérdezek hogy okosodjak...
-
bajnokpityu
félisten
Képzeljétek, hogy jártam. Alvazszam alapján, és a kiepitett vezetékek alapján van az automban holtterfigyeles. De a tukorlapban nincs sárga led. Ha vennék ledes tukorlapot 77ezerert, akkor lenne holtterfigyeles, talán csak be kell kapcsolni szoftverbol..
Ugyanakkor furi a dolog, arra hivatkoznak, hogy a tukorlapba megy 2 vezeték, és, hogy az a holtterfigyelo ledjehez megy. De akkor hol megy a tukorlapba a fűtés?
Mert annak nem találtam másik kábelt.
-
lizakattila
senior tag
Nem, nem az enyém.
+Mindenki: ez nem volt gányolva, gyári állapotú minden az ülés alatt, megnéztem. Még óracsoport hibája sem volt. Egyedül elől kellett szilenteket cserélhetnem, valamint egy kuplung csere volt az össz javítási igénye a kötelező szervizeken kívül, 3 éve, mióta nálam van.
De közben hívott a szerelő, valóban a szivattyú halálozott el. Ha minden jól megy holnapra kész (intéz ő hozzá minden alkatrészt).
Nem gányol, azzal kezdte, hogy ehhez le kell venni a tankot. -
ReFleXx
addikt
válasz
lizakattila #26699 üzenetére
beneznek a hatso ules ala, "hatha" ganyoltak mar es akkor nem kell leszedni a tankot.
-
kcsa
veterán
válasz
lizakattila #26699 üzenetére
A tiéd volt a műszerfal-elmenős, füstölős Focus?
-
darvinya
titán
válasz
troll81 #26703 üzenetére
Épp minap beszélgettem Escort tunningossal.
Méregettünk, és kiderült, hogy '91-től az Escort kaszniba berakható az 5 hengeres Volvo motor, 3L -es V6-os Mondeo motor.
Mondeo felfüggesztést már berakta.
Alapból 17"-os felni befér 215/45/R17-es gumival.flymi
Azért, ezt így elintézni.
(HomeMade 2 rekesz sör után)
De, ha már így, akkor legalább egy fém lemezzel lefedném 4db lemez csavarral.
Ezen én is elgondolkodtam múltkor, de Escort-on ott vastagabb lemez van, s azt csak flex -szel lehetet volna kivágni.
A benzin kifolyás miatt az ötlet elvetve, mert azzal csak felgyújtottam volna. -
flymi
addikt
válasz
darvinya #26700 üzenetére
Nem lenne ezzel semmi gond, ha legalább rendesen megcsinálták volna. Így inkább elrettentő példa a "Lemezvágóval nem lehet? Fogd meg a söröm!" mentalitásra. Aki Mk2-őt vásárol mindenképp hajtsa fel a hátsó üléssort és nézze meg mi van vagy nincs ott.
lizakattila: láttam facén a bejegyzést. Ha pumpa csere akkor én is a ko-csi kft-t tudom javasolni és a bosch alkatrészt. Plusz elképzelhető, h egy relé csere is esedékes. Nem egy nagy tétel, ~1k. Sőt, lehet azzal kéne kezdeni.
Óracsoport hiba volt már javítva? -
troll81
addikt
válasz
darvinya #26702 üzenetére
Az teljesen korrekt.nekem kb az st motor lesz annyiban mire feláll,minden sallang nélkül ja és plusz ugye így a rossz ként megveve se. Olcsó.
Már van turbó leömlövel, szívòsor,folytoszelep, termosztát ház, van még ez az ami nincs meg.komplett motort csinálnékamit csak be kell tenni,majd indítani.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- DELL PowerEdge R730xd 12LFF+2SFF rack szerver - 2xE5-2680v3,64GB RAM,4x1GbE,H730 RAID v ZFS
- Lenovo ThinkCentre M720q/ Dell OptiPlex 3060- 3070/ Hp EliteDesk 800 mini, micro PC-Számla/garancia
- AKCIÓ! ASUS ROG THOR 1000W Platinum II tápegység garanciával hibátlan működéssel
- ASUS ROG Zephyrus G14 GA403UI-QS033W Notebook
- Azonnali készpénzes AMD Radeon RX 6000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest