Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- sh4d0w: Kalózkodás. Kalózkodás?
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- ZolaMan: NerdQAxe++ 4.8TH/s SHA256 BTC Miner Modding
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Ndruu: Segíts kereshetővé tenni a PH-s arcképeket!
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- btz: Internet fejlesztés országosan!
-
LOGOUT
A Microsoft Excel topic célja segítséget kérni és nyújtani Excellel kapcsolatos problémákra.
Kérdés felvetése előtt olvasd el, ha még nem tetted.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
válasz
poffsoft
#12698
üzenetére
Képletet nem Value-val viszünk be, hanem FormulaArray-el, pl ahogy itt is láthatod.
(Már ha jól értem, hogy mit is szeretnél, mert nem olvastam el az összes HSZ-od...) -
-
Delila_1
veterán
válasz
poffsoft
#12685
üzenetére
Azt hiszem, rosszul címezted a kérdést. A változók elnevezéséből úgy látom, Fire foglalkozott a kérdéseddel. Visszalapoztam pár napot, de nem találtam az eredetit.
MyFormul$ = ThisWorkbook.Sheets("Éves").Range("K10").Value
MyFormul$=Right(MyFormul$, Len(MyFormul$)-1)Így levághatod a kezdő aposztrófot.
Másik lapra állás: Sheets("Másik").Select
Kijelölés megszüntetése másolás után: Application.CutCopyMode = False
B20-ra állás: Range("B20").Select
-
MZsoltee
veterán
Sziasztok a következő problémám lenne!
Adott az "A" oszlop melyben a születési évek vannak valamint adott a "B" oszlop amiben a hónapok.
Ki kéne tudnom számolni egy tetszőleges dátumtól való eltérésüket. (Mondjuk mennyi idősek voltak tavaly nyáron)Tudnátok ebben segíteni?
Üdv
-
bozsozso
őstag
válasz
Fire/SOUL/CD
#12688
üzenetére
Ok megpróbálom ezt is. Köszönöm.
-
válasz
bozsozso
#12687
üzenetére
Hát valami biztosan átkonvertálja a dátum formátumot, nyilván ez tény. Ha nem az OS, akkor csak a Word lehet. Indítsd el azt a Word-ot és manuálisan szúrj be egy dátumot Beszúrás/Dátum és idő és akkor meg kell jelennie egy ablaknak, hogy milyen formátumban, milyen nyelvnek megfelelően tegye. Add meg amit kell és kell lennie alapértelmezett gombnak is, azon katt.
Ha ezek után is gond lesz, akkor már passzolom.

-
bozsozso
őstag
válasz
Fire/SOUL/CD
#12677
üzenetére
Hát megnéztem mégegyszer, de a területi beállításoknál is rendben találtam mindent valamint ezzel a módosítással sem jó.

-
dellfanboy
őstag
2007-es excel-em van. a fekete szürke kék trión kívűl lehet valahogy más színsémát választani? ha igen, hogy?
-
poffsoft
veterán
válasz
Delila_1
#12684
üzenetére
Megint egy kis problémám lenne:
Az Éves!K10 cella string-ben tartalmazza a szükséges képletet,
'=A10+B11
tehát elvileg a MyFormul$-nek magának a formulának kell lennie, mégis hibaüzenetet kapok rá.Mi a hiba? És mi a megoldás? Vagyis a value-t hogyan tudom formula-vá konvertálni? Esetleg a legelső aposztrof okozza a hibát a cellában?
MyFormul$ = ThisWorkbook.Sheets("Éves").Range("K10").Value
ThisWorkbook.Sheets(1).Activate
Range("AM20").Formula = MyFormul$Ja, és ahhoz, hogy egy lapon kijelöljek, másoljak tartományokat, mindenképpen aktiválnom kell azt a lapot ( pillanatnyilag az !Éves lapon nyomógombbal hívom meg ezt a másoló sub-ot, és nem tetszik, hogy végiglapozza az évet...)?
Más:
Ha egy lapon végeztem (copy-paste makróból) és azt szeretném, hogy ne maradjon kijelölve semmi, és a B20 cellára álljon a kurzor( meg a lapgörgetések is teljesen fent és balra, vagyis az ablak tetején az A1 cella látszódjon), azt milyen utasítással lehet elérni?
Köszi
-
bozsozso
őstag
válasz
Fire/SOUL/CD
#12680
üzenetére
Hát sajnos azt a választ kaptam amit vártam. Azért köszönöm.
-
-
bozsozso
őstag
Lemaradtam a szerkesztésről, de más,
1 cellában lehet valahogyan alkalmazni több hiperhivatkozást?
-
bozsozso
őstag
válasz
Fire/SOUL/CD
#12677
üzenetére
Ok köszönöm szépen ezt is ki fogom próbálni. Mindenképpen visszajelzek mire jutottam.
-
-
bozsozso
őstag
válasz
Fire/SOUL/CD
#12675
üzenetére
Jól látod tőled kaptam ezt a megldást. Holnap melóhelyen kipróbálom ha macskaköröm közé teszem a dátumot, de most itthonról nem tudom kipróbálni. Bár ez tényleg csak a próba kedvéért nézem meg, mert annyiból halott ötlet, hogy pont ezt a táblázatot tölti fel a felhasználó adatokkal és onnan kell nekem a word doksi.
-
-
bozsozso
őstag
válasz
Fire/SOUL/CD
#12673
üzenetére
Egy hálózaton belül egy rendszert használunk. Területi beállításokat néztem az rendben van.

Mindkét gépen win2000 (nem kell nevetni) valamint office 2003 van
-
válasz
bozsozso
#12672
üzenetére
A másik gépen az OS területi beállításait(terület és nyelv) nézd meg, ott lehet a dátum formátum megváltoztatva (és lehet, hogy nem csak az, hanem pénznem stb stb)
Arra viszont ügyelj, hogy ez globális jellegű beállítás. Ha a másik OS alatt esetleg adatbázis-kezelő alkalmazásokat is futtatnak, akkor lehet, hogy nem véletlenül mások a területi beállítások. Ha így lenne, akkor akár az adatbázis progi működését is felboríthatod.
-
bozsozso
őstag
Sziasztok!
Egy kis segítség kellene excel makróban nyitok meg word dokumentumot. Az excel egy adott cellájából másolok dátumot és azt a word-be illesztem be ebben a formában: 2012.január 23. Ez működik is rendesen több gépen is, de egy 2003-as word-ben a hónapot nem magyar hanem angol nyelven illeszti be. Magyar office magyar windows . Nem találok semmi eltérést 2 gép beállításai közt, de lehet rossz helyen keresem. Milyen beállítást kellene megnéznem vagy a makrót kellene másképpen megírni? Az alábbi sorral illesztem be a dátumot a word-be:
.Selection.TypeText Text:=" " & Application.WorksheetFunction.Text(Cells(sor, 8), "yyyy.mmmm d.") & _
" - " & Application.WorksheetFunction.Text(Cells(sor, 9), "yyyy.mmmm d.")Ha a kódból több kell akkor szóljatok.
Előre is köszönöm a segítséget.
-
Delila_1
veterán
Szia Marci!
Jó sokára jelentkeztél az újabb problémával. Itt a kibővített makró:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim név$, email$, sor%, usor%, oszlop As Integer, lapnév$
oszlop = Target.Column
If Target.Column > 2 And Target.Column < 6 Then
Select Case oszlop
Case 3
lapnév$ = "Másolat_1"
Case 4
lapnév$ = "Másolat_2"
Case 5
lapnév$ = "Másolat_3"
End Select
név$ = Cells(Target.Row, 1).Value
email$ = Cells(Target.Row, 2).Value
usor% = Sheets(lapnév$).Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row + 1
If IsEmpty(Target) Then
For sor% = 2 To usor%
If Sheets(lapnév$).Range("A" & sor%) = név$ And _
Sheets(lapnév$).Range("B" & sor%) = email$ Then
Sheets(lapnév$).Rows(sor%).Delete Shift:=xlUp
Exit Sub
End If
Next
Else
Sheets(lapnév$).Cells(usor%, 1) = név$
Sheets(lapnév$).Cells(usor%, 2) = email$
End If
End If
End Sub -
háma
csendes tag
válasz
Delila_1
#12444
üzenetére
Köszi.
Szuperül működik. De nem sikerült rájönnöm, hogyan tudom többször felhasználni.
A következőt gondolom:1 munkalap A oszlop név, B oszlop e-mail, C oszlop választó1, D oszlop választó2, E oszlop választó3.
2 munkalap= választó1
3 munkalap= választó2
4 munkalap= választó3Mindegy melyikbe teszek jelet, és akár többe is az alap kód működjön.
Üdv: Marci.

-
Delila_1
veterán
válasz
ng0ofy
#12665
üzenetére
Az Array segítségével jelölheted ki az összes munkalapot, és azoknak egy bizonyos celláját.
3 lap esetén egyszerű beírni a makróbaSheets(Array("Munka1", "Munka2", "Munka3")).Select
Range("A1").Select176 lapnál ez már kínos lenne. Inkább indíts egy makrórögzítést, állj az első lapra, majd a Shift lenyomása mellett kattints az utolsó lapra. Az így egyszerre kijelölt lapokon egy bizonyos cellára állva az összes lapon az a cella lesz kijelölve. Ha ebbe a cellába írsz valamit, akár egy képletet, minden lapon szerepelni fog. NE FELJTS EL kilépni a közös kijelölésből!
Ha egy összegző lapon összegezni, átlagolni, vagy bármilyen más műveletet akarsz végezni a többi lap azonos celláiban lévő adatokkal, egyszerűbben is megadhatod. Pl. egy cellában az összes többi lap B20 celláiból ki akarod nyerni a minimum értéket, az összegző lap képlete:
=MIN(Munka1:Munka3!B20). Természetesen a saját lapjaid nevét írd a Munka1 és Munka3 helyére. -
perfag
aktív tag
válasz
ng0ofy
#12665
üzenetére
Úgy kell ahogy leírtad, kettőspontot az első és utolsó munkalapnév közé, felkiáltójel és cellahivatkozás.
Pl. B3-as adatok összegét akarod megadni minden munkalapról egy összesítő munkalapon (ami az első lap a munkafüzetben):
- kijelölöd az összesítő lapon a cellát,
- kattintasz a szumma jelen,
- kijelölöd a második munkalapot (pl. Andora)
- a bal alsó sarokban ott vannak a lapfülgörgető nyilak, az utolsóra ugratsz
- lenyomod a Shift-et, rákattintasz az utolsó munkalapra (pl. Zambia)
- rákattintasz a B3 cellára
- Enter=SZUM(andora:zambia!B3)
-
ng0ofy
KORREKTOR
All sheet hivatkozás van?
Ilyesmi kellene: all sheet.$oszlop$sor
(van egy 176 lapos (világ országai
) anyagom, minden országról ugyanazok az adatok, ugyanabban a táblázatban. Pár sort össze kellene vetni és próbálta többféleképpen hivatkozni az összes lapra egyszerre, de a libreoffice nem ismerte fel a próbálkozásaim lényegét
) -
maross
nagyúr
Hello
Lenne egy cellam, amelyik folyamatosan frissul (tozsdei adat, egy szam), a vegso cel ebbol egy real time chart rajzolasa lenne. Ahogy olvasgattam, ehhez eloszor egy tablazatatot kell letrehozni ezekbol a folyamatosan frissitett szamokbol, es majd azt lehet kirajzoltatni. Egyelore mar ott elakadtam, hogy nem tudom a cella frissuleset se "eszrevenni", hogy lehet ezt kezelni? Belegondolva meg jobb 1 masodpercenkent megnezni az erteket, es majd azt kirajzolni.
Koszi, Maross.
-
Wasquez
senior tag
Sziasztok
Van egy táblázatom, amiben van egy oszlop, amiben egy szám van, erre a számra kellene csinálnom egy feltételes formázást, hogy ha az értéke tól ig van, akkor az egész sor legyen piros.
Ezt hogyan tudom megcsinálni?
Az adott cellát be tudom feltételesen formázni, de hogyan tudok a cella színére hivatkozni a sor formázásánál? -
bozsozso
őstag
Sziasztok,
Az alábbi kódrészlettel illesztek be egy word dokumentumba táblázatot valamint a végén törlöm is a forrás adatokat.
Sheets("Fej").Select
Range("A1").Select
Range(Selection, Selection.End(xlToRight)).Select
Range(Selection, Selection.End(xlDown)).Select
Selection.Copy
.Selection.PasteAndFormat wdFormatOriginalFormatting
Range("A2").Select
Range(Selection, Selection.End(xlToRight)).Select
Range(Selection, Selection.End(xlDown)).Select
Selection.ClearContents
Range("J1").ClearContents
Sheets("Fő").SelectA problémám az lenne, hogy ha a táblázat átcsúszik egy következő lapra akkor esetlegesen megtöri a cellákat és úgy folytatódik a következő oldalon. Ezt el lehet kerülni valahogy? Esetlegesen úgy kezdve a következő oldalt, hogy a forrás 1. sorával kezdjen? Így a táblázat oszlop nevei is minden oldalon látszódnának.
Előre is köszönöm a segítséget.
-
Delila_1
veterán
válasz
Mythunderboy
#12655
üzenetére
Lehet, hogy a védelem beállítása előtt tervező módban hagytad a vezérlőt.
-
Mythunderboy
csendes tag
Sziasztok!
Tudna valaki segíteni,hogy az Active x vezérlő lapvédelem alatt is működjön? Mert nekem nem engedi
Köszi -
perfag
aktív tag
Az angol megy?
Create a Pivot Table from Data on Different Sheets és Create Excel Pivot Table from Multiple Sheets és Consolidate multiple worksheets into one PivotTable report - ennek kell, hogy legyen magyar verziója is. -
Pisthy
csendes tag
Sziasztok!
Szeretném megkérdezni tudja e valaki, hogy lehet egy excel táblában lévő képet visszaolvasni egy form-on lévő imagebox-ba.
Már próbálkoztam Image1.Picture = ActiveSheet.Pictures("Név") nem sikerült.
Előre is köszi a segítséget! -
-
Viktor89
aktív tag
Sziasztok!
Két egymásmelletti oszlopnak lehet egymástól eltérő sormagasságot beállítani? Ha igen hogyan? Sehogy nem tudtam,csak együt a kettőt.
-
Songo
senior tag
Sziasztok
1 kis segítséget szeretnék kérni
adott egy 2007-es office
2 Excel táblázat 12-12 munka lappalEbből kellene nekem egy kimutatást csinálnom úgy hogy oszlopban elsőben a nevek másodikban az értékek.
De soha nem csináltam még ilyet és nekem egyszerre csak 1 munkalapból sikerült értéket kivennem.
Hogy tudom a 2 táblázat összes munkalapját hazsnálni forrásnak?
Minden munkalap azonos szerkezetűElőre is köszönöm
Üdv -
poffsoft
veterán
Erre nincs senkinek megoldása?

-
Delila_1
veterán
válasz
motinka
#12641
üzenetére
Jobb, ha a teljes átírtat megint berajzolom ide.

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim sor As Integer, usorH As Integer
Dim WS2 As Worksheet, sorH, f As Boolean
Application.EnableEvents = False
Set WS2 = Sheets("HÓNAP")
usorH = WS2.Range("A1").End(xlDown).Row
sor = 2
f = False
If Target.Address = "$A$2" Then
If Target = "" Then
Range("A2:D5000") = ""
Else
Range("A3:D5000") = ""
For sorH = 2 To usorH
If WS2.Cells(sorH, "A") = Target Then
Cells(sor, "B") = WS2.Cells(sorH, "E")
Cells(sor, "C") = WS2.Cells(sorH, "J")
Cells(sor, "D") = WS2.Cells(sorH, "AI")
sor = sor + 1
f = True
End If
Next
If f = False Then
Range("B2") = "Nincs adat erre a napra"
Range("A2:D5000") = ""
End If
End If
End If
Application.EnableEvents = True
End Sub -
motinka
tag
válasz
Delila_1
#12636
üzenetére
köszönöm Delila!
az alábbi működik:
Set WS2 = Sheets("HÓNAP")
usorH = WS2.Range("A1").End(xlDown).Row
sor = 2 f = Falsetehát itt átírtam az 1-est 2-re és az első sort így nem bántja csak a 2 sortól írja az adatokat.
sajnos volna még egy problémám, a HÓNAP fülről csak 3 oszlopból hoznék át adatot, azaz csak 3 sor beírását kelle törölni.
ezt én azt gondolom itt lehetne átírni,If f = False Then
Range("A2") = "Nincs adat erre a napra"
Range("C1:IV1").Delete
End Ifde ez nem működik:
If f = False Then
Range("A2") = "Nincs adat erre a napra"
Range("B2
5000").Delete
End If -
Delila_1
veterán
válasz
rroolleerr
#12639
üzenetére
Nincs mit.
-
Delila_1
veterán
válasz
rroolleerr
#12637
üzenetére
Ezt a makrót rendeld a lapodhoz:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Address = "$A$1" And IsNumeric(Target) Then _
Range("A2") = Range("A2") + Target
End Sub -
rroolleerr
csendes tag
Olyan szeretnék megvalósítani, hogy van két cellám, és ezek tartalmát összeadom. Az egyiket használom értékbevitelre, a másikba pedig az összeget szeretném.
Vagyis A1+A2=A2. Ezt nem működik körkörös hivatkozás miatt.
Ha az összeget egy 3. Cellában képzem, az sem jó Én úgy akarom megoldani, hogy az A2 ben legyen az összeg, és ehhez akarnám mindig hozzáadni az A2 –s cella tartalmát. Vagyis, Vagyis, mindig A1- be írom be az új összeget. A függvénynek az A1 –s és A2 –s cellát kellene összeadnia, majd az eredményt az A2 –be letárolni. Következő bevitelkor, A2, letárolt értékhez, adja hozzá az A1 –s mező tartalmát.
Tud valaki valami jó megoldást javasolni?
A1 = ide írom, be az új értéket
A2 = itt tárolom az összeget -
Delila_1
veterán
válasz
motinka
#12635
üzenetére
Szívesen.
A For sorH = 2 To usorH kettesét írd át 1-re.
If Target.Address = "$A$1" Then helyett If Target.Address = "$A$2" Then
Rows("1:5000").Delete helyett Rows("2:5000").Delete
Rows("2:5000").Delete helyett Rows("3:5000").DeleteA lekérdezendő dátumot az A2 cellába írd be.
-
Delila_1
veterán
válasz
motinka
#12627
üzenetére
Valószínű, hogy a két lapodon nem egyformák a dátumokat tartalmazó oszlopok. Elképzelhető, hogy az egyiken szövegként adtad meg az értékeket, nem dátumként.
A "kigyűjtős" laphoz kell rendelned a makrót. Az elején értékadások vannak.
If Target.Address = "$A$1" Then 'ha az A1 cella változik...
If Target = "" Then 'és ez üres (törölted a tartalmát)
Rows("1:5000").Delete 'akkor törli a sorok előző tartalmát
Else 'ha értéket vittél az A1-be...
Rows("2:5000").Delete 'akkor a 2. sortól törli a régi adatokat
For sorH = 2 To usorH 'végig megy a Hónap lap A oszlopán
If WS2.Cells(sorH, "A") = Target Then 'ha ez azonos az 1. lapra bevitt értékkel ...
Cells(sor, "B") = WS2.Cells(sorH, "E") 'az 1. lap akt. sorába másol
Cells(sor, "C") = WS2.Cells(sorH, "J")
Cells(sor, "D") = WS2.Cells(sorH, "AI")
sor = sor + 1
f = True 'ez egy figyelő, ha volt egyezés, True-ra vált
End If
Next
If f = False Then 'ha nem volt egyezés,
Range("B1") = "Nincs adat erre a napra" 'ezt írja az 1. lap B1-be
Range("C1:IV1").Delete 'törli az előző C1:IV1 tartomány tartalmát
End If
End If
End If -
Faterkam
addikt
Sziasztok!
Kellene egy kis segítség. Van egy teszt táblázat és azt szertném, hogy a válaszba csak a két betű közül lehessen beírni egyet. Tehát a C4 vagy E vagy B. Alá a C/-ba a HA függvénnyel meg kiírja hogy ok. De beírtam, hogy =HA(c4=e,b;"ok";"Rossz válasz")
Nem vagyok egy nagy ász, ez így nem jó. Valakinek ötlete?
Előre is köszönöm! -
motinka
tag
válasz
Delila_1
#12613
üzenetére
Delila,
köszönöm a megoldást, most próbálgatom, egyelőre nem működik.
Elmagyaráznád hogy melyik sor mit csinál?
Jelenleg annyi működik, hogy amikor beírom a dátumot az A1 cellába, beírja a B1-be hogy "Nincs adat erre a napra" és minden mást letakarít ezen a "kigyüjtés" nevű fülön.
Ha jól értettelek ehhez mondtad hogy rendeljem a makrót. -
Pityke78
őstag
Eltűnt az excelemből az egyéni makróim.

Ráadásul nem is tudok egyéni makrót menteni, mert az írja ki, hogy "Az indítókönyvtárban lévő Egyéni makró-munkafüzetnek nyitva kell lennie a rögzítéshez."Ezt hogy tudom megtenni, vagy hova tűntek az egyéni makróim?
Köszi
-
poffsoft
veterán
Üdv!
A beosztásos problémámhoz lenne újabb makróra szükségem:
A G8:AH49 táblában oszloponként meg kellene keresni a pontosan az "o" betűt tartalmazó cellákat. Ha talál ilyet, akkor az adott sor "C" oszlopában lévő névhez tartozó rövidítést kellene az adott oszlop 60-dik sorába beírni. Ha van még egy "o" az oszlopban, akkor az ahhoz tartozót a 61. sorba, és így tovább, max 6 előfordulás lehet.
Az adott névhez tartozó rövidítés viszont nem az aktuális lapon, hanem az "Éves" lapon az A17
46 tartományban van, ahol ha a név az A17 cellában van, a hozzá tartozó rövidítés a K17-ben, ha a B17 cellában van a név, akkor az L17-ben a rövidítés.Remélem érthetően írtam le

-
Delila_1
veterán
válasz
archen
#12621
üzenetére
Sub Tartalom()
Dim sor As Integer, oszlop As Integer, uoszlop As Integer, Tartalom As String
uoszlop = Selection.Column - 1
sor = Selection.Row
For oszlop = 1 To uoszlop
Tartalom = Tartalom & Cells(sor, oszlop) & ","
Next
Selection = Left(Tartalom, Len(Tartalom) - 1)
End Sub -
archen
csendes tag
Sziasztok, megint elakadtam

A " & esc(Str(.Cells(rowctr, i).Value)) & " kifejezésnél szeretnék segítséget kérni.
Egy olyan makróra lenne szükségem, ami egy tetszőleges excel cellába felsorolná ennek az 1-től i-ig terjedő alakjait (vesszővel elválasztva), pl i=3 esetén ez lenne a cella tartalma:" & esc(Str(.Cells(rowctr, 1).Value)) & "," & esc(Str(.Cells(rowctr, 2).Value)) & "," & esc(Str(.Cells(rowctr, 3).Value)) & "
előre is köszönöm! =)
-Rics
-
amdk7
aktív tag
Újabb kérdés merült fel.
Egy oszlopot cellatartományt kellene vizsgálni: V12:V50
Három dolog szerepelhet benne:
"megfelelt"
"Nem felelt meg"
""Ha talál a tartományban egyetlenegy "Nem felelt meg"-et, akkor írja ki, hogy: Nem felelt meg különben megfelelt.
Értelemszerüen ha nincs a tartományba írva semmi, akkor ne írjon semmit.
UI.: Angol office, de jöhet magyarul is, legfeljebb megfejtem.

Előre is köszöntem.
-
Delila_1
veterán
válasz
csferke
#12614
üzenetére
Nem nézted meg a csatolt képet, pedig ott a K2 és K3 cella éppen azt tartalmazza, amit kértél.
Amit most írsz, körkörös hivatkozást eredményezne. Az A1 cellában akarod megjeleníteni azt az adatot, amit a VLOOKUP az A oszlopban talál.
Tettem az első sorba (A:D) egy autoszűrőt, a G oszlopba pedig egy összefűzést (=A2&" "&D2)
Az érvényesítésben (I1 cella) forrásként a $G$2:$G$6 tartományt adtam meg, mert a 2:6 sorokba írtam adatokat. Az I1-ben történő kiválasztás után az autoszűrő a választás szerint szűri az A:D tartományt. Az I1 törlése esetén minden sor látszik.Nem írtad, hogy az A és D oszlopok közül melyik tartalmazza a város, ill. a cég nevét, ezért 2 makrót írtam. A megfelelőt rendeld a lapodhoz.
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
'Város=D oszlop, Cég=A oszlop
Dim betu%, krit
If Target.Address = "$I$1" Then
If IsEmpty(Target) Then
Selection.AutoFilter Field:=1
Exit Sub
Else
Range("A1").Select
For betu% = Len(Target) To 1 Step -1
If Mid(Target, betu%, 1) = " " Then
krit = Left(Target, betu% - 1)
Exit For
End If
Next
End If
Selection.AutoFilter Field:=1, Criteria1:=krit
End If
End SubPrivate Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
'Város=A oszlop, Cég=D oszlop
Dim betu%, krit
If Target.Address = "$I$1" Then
If IsEmpty(Target) Then
Selection.AutoFilter Field:=4
Exit Sub
Else
Range("A1").Select
For betu% = 1 To Len(Target)
If Mid(Target, betu%, 1) = " " Then
krit = Right(Target, Len(Target) - betu%)
Range("J2") = krit
Exit For
End If
Next
End If
Selection.AutoFilter Field:=4, Criteria1:=krit
End If
End Sub -
amdk7
aktív tag
válasz
Fire/SOUL/CD
#12593
üzenetére
Szia,
Persze, egyébként is kimutatás lenne belőle, csak ott akadtam el, hogy a hónapokra jellemző százalékot, hogy írassam ki.
Mert ugye ha sorokra (hó.nap.) kiszámolgatom, és azokat összegzem, nem ugyanaz, mint ha az adott hó összes hibáját elosztom az adott hó vizsgált darabszámaival.
De ha van egyszerü megoldás...
mindenre nyitott vagyok.
-
csferke
senior tag
válasz
Delila_1
#12550
üzenetére
Szia Delila_1!
Pár napig nem követtem a fórumot de most ott folytatnám ahol abbahagytuk.#12549-ben feltett kérdésemre:
Lehetséges-e a legördülő listában, hogy 2 nem egymás melletti oszlop (A, D) tartalma jelenjen meg?#12550-ben válaszoltál is csak én nem igazán arra gondoltam.
Tehát CSAK a legördülő menüben kellene, hogy látszódjon a 2 oszlop A és D de magában az A1 cellában mint eredmény CSAK a kiválasztott alapján az A oszlop megfelelő cellája.Nekem olyasmi kellene mint pl. amikor ki kell egy céget választani és csak a cég neve kell, hogy szerepeljen mint eredmény de sokban megkönnyíti a kiválasztást ha pl. a város neve is szerepel a legördülőben (az adatok a városok szerint vannak rendezve)
köszi
-
Delila_1
veterán
válasz
motinka
#12610
üzenetére
A kérdéses laphoz rendeld a makrót.
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim sor As Integer, usorH As Integer
Dim WS2 As Worksheet, sorH, f As Boolean
Application.EnableEvents = False
Set WS2 = Sheets("HÓNAP")
usorH = WS2.Range("A1").End(xlDown).Row
sor = 1
f = False
If Target.Address = "$A$1" Then
If Target = "" Then
Rows("1:5000").Delete
Else
Rows("2:5000").Delete
For sorH = 2 To usorH
If WS2.Cells(sorH, "A") = Target Then
Cells(sor, "B") = WS2.Cells(sorH, "E")
Cells(sor, "C") = WS2.Cells(sorH, "J")
Cells(sor, "D") = WS2.Cells(sorH, "AI")
sor = sor + 1
f = True
End If
Next
If f = False Then
Range("B1") = "Nincs adat erre a napra"
Range("C1:IV1").Delete
End If
End If
End If
Application.EnableEvents = True
End Sub -
ancsi777
csendes tag
válasz
m.zmrzlina
#12609
üzenetére
Köszönöm a segítséget!
-
ancsi777
csendes tag
válasz
m.zmrzlina
#12607
üzenetére
Van mindkettő, de a 2010 jobb lenne, mert melóhoz kell és a munkahelyemen az van.
-
ancsi777
csendes tag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Szeretnék olyan legördülő listákat létrehozni az excelben,amik egymástól függenek. Pl. az elsőben kiválasztható a megye pl. Zala. Ha ez kiválasztásra kerül, utána már csak a zalai településeket ajánlja fel a következő legördülő listában.
Az elsőt létre tudom hozni, csak azt nem tudom, hogy a többinek hogy álljak neki.Köszi! Anita
-
-
Delila_1
veterán
válasz
Pityke78
#12603
üzenetére
Vehetsz fel számított mezőt (azt hiszem, így hívják). Ha a két táblázat hányadosát akarod számítani, vagy 2 kimutatást készíts, és úgy számolj, vagy a mezőnevekben utalj a táblázat számára.
F7-tel indul a helyesírás ellenőrzése. A beállításoknál meg tudod adni a nyelvet.
A magyar indítása VB-ben Cells.CheckSpelling SpellLang:=1038, angolé
Cells.CheckSpelling SpellLang:=1033. -
Pityke78
őstag
válasz
Delila_1
#12602
üzenetére
De a két adatforrást hányadosát így nem tudom jelölni diagramon, nem?
Más:
Ha excelben szeretnék mondjuk angol szótárat csinálni, akkor tudok olyat, hogy az egyik oszlopot automatikusan angol helyesírásnak megfelelően ellenőrizze, a másik oszlopot meg magyarként? Be tudom így állítani? Egyáltalán automatikus ellenőrzés van, mint a szövegszerkesztőkben?
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! HP EliteBook 745 G6 - Ryzen 7 3700U I 16GB I 512SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W10 I Gari!
- RÉSZLETRE , KAMATMENTES , BANKMENTES Panasonic TOUGHBOOK FZ-55 MK3 FZ-55G6601BG Notebook
- 156 - Lenovo LOQ (15IRH8) - Intel Core i5-13505H, RTX 4060
- Konzol felvásárlás!! Xbox Series S, Xbox Serries X
- HIBÁTLAN iPhone 12 Pro 256GB Graphite - 1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3283
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest


).





) anyagom, minden országról ugyanazok az adatok, ugyanabban a táblázatban. Pár sort össze kellene vetni és próbálta többféleképpen hivatkozni az összes lapra egyszerre, de a libreoffice nem ismerte fel a próbálkozásaim lényegét

46 tartományban van, ahol ha a név az A17 cellában van, a hozzá tartozó rövidítés a K17-ben, ha a B17 cellában van a név, akkor az L17-ben a rövidítés.

Fferi50
