nem teljesen van így szerintem, mert egy jó ülés körbeöleli a gyereket annyira, hogy adott esetben egy marutiban is növeli az épen maradás esélyét, feltéve, hogy csak a lendületből eredő erőhatások érik, és nem közvetlenül a gyerekülés kapja az ütést.
szerintem mindegy, hogy isofix vagy nem, ha helyesen van bekötve övvel az ülés, akkor pont ugyan olyan biztonságos, mint isofixszel. erre való az övfeszítő, nem megy az az ülés onnan sehova akkor sem, ha az öv tartja. ha meg megindul, akkor ott olyan erőhatások vannak már, ahol mindegy, inkább akkor induljon meg, az is elnyel valami energiát, amit az isofix nem (lásd kovács istván egyenes vonalú egyenletes mozgása bátonyterenye irányába a'la totalcar)
az isofix azért lenne számomra előnyös, mert hülyebiztos, csatt-csatt és bent van tökéletesen, nincs hibalehetőség, az övvel meg trükközni kell. ezért is szeretem, hogy a hordozóhoz van bázistalpunk, az gyakorlatilag analóg az isofix-szel, nem kell övezni, csak beteszem, becsattan és go. az ülést viszont nem tervezzük kiszedegetni, így ezért nagy felárat nem érdemes fizetnem.
a fentiek mellett úgy gondolom, hogy igazad van, most lettem kész a stattal (összelőttem hogy mit tesztelt az adac (127), és ebből mi kapható itthon (66), nyilván beszerzési helyekkel, árakkal, értékeléssel (32 gut, 2 sehr gut). ebből lesz most kimazsolázva, hogy mi van 60-70k alatt, és azokból lesz válogatás.
@emmm: amikor voltunk a gyermekmentő szolgálat oktatónapján, ott azt mondták, hogy nekik az a tapasztalatuk (és az van nekik sajnos) hogy a legolcsóbb hiperes gyerekülés is 80%-kal növeli a túlélés esélyét. a maradék (20-x)%-ot adja a felár (jó esetben)
úgy látom, hogy a 60-70-es kategória már mindent tud biztonságban amit a 120-as, ilyen trükkök nincsenek benne, hogy kifordítható, kislámpa jelzi ha jól van bekötve, behűti a söröd, hétzenés k'arcóra van benne, stb.
[ Szerkesztve ]