- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Argos: Az vagy, amit megeszel
- GoodSpeed: Megint 3 hónap Disney+ akciósan :)
- GoodSpeed: Aquaphor Modern víztisztító
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- bitblueduck: RTX 50-es széria PhysX támogatás nélkül. Tényleg akkora probléma?
- skoda12: Webshopos átverések
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
keIdor #33724 üzenetére
Nem bugos. A probléma az, hogy az aktuális HDR szabványokat nem játékokra tervezték. Meg lehet csinálni, de mindegyik szabványos pipeline csinál egy extra tone mapping lépcsőt azután, hogy a PC-ről elküldte a program a képet a kijelzőre. Az a kép akkor igazán jó, ha a kijelző képességeiről az adott játék információt kap, és abból az információból kiindulva csinálja a tone mappingot, majd az így keletkező képet küldi el, amit a kijelző lehetőség szerint már nem módosít egy extra tone mapping lépcsővel. Effektíve így működik a Samsungnak a három HDR kijelzője, amit a játékosoknak szánnak, de ezeken kívül semmi más nem támogatja ezt a formát, vagyis a HDR a játékokban az említett kijelzőkön kívül minőségtorzító hatásban részesül. Egyszerűen a HDR10 és Dolby Vision nem alkalmas arra, hogy a játékokba tegyen jó minőségű HDR-t. Ezért is dolgozik a háttérben az ipar egy olyan gaming kiegészítésen, amelyek szabványosan is megoldják a kijelző adatainak beolvasását, és ebből a közvetlen tone mappingot, csak ez még évek kérdése ugye, mert szabványosítani kell.
A Samsung alapvetően egy nem szabványos megoldást használ, a FreeSync 2-t, amit a PC-n csak az újabb Radeonok, míg a konzolpiacon az Xbox One S és X támogat. Mivel ez nem szabvány így könnyű építeni rá támogatást, csak magát az alapproblémát egy nagyon szűk részterületen oldod meg vele. És ez is játékokra van bontva, például a Far Cry 5 ezt a formát már támogatja, de ha nincs Samsung FreeSync 2 Gaming monitorod és újabb Radeonod, akkor a Microsoft szabványos HDR pipeline-ját használja a program, aminek a minősége sokkal rosszabb. Az Xbox One S és X is hiába támogatja, konzolon a Far Cry 5 nem tudja használni a FreeSync 2-t.
Szóval nem bugos a dolog, nagyon korlátozott hardverek használata mellett működik, de általánosan a szabványos pipeline-ok nem játékokra vannak kitalálva, és ha ilyen HDR-t használsz, akkor nyilván nem lesz jó eredmény a kijelzőn, maga az extra tone mapping fázis lehetetleníti el ezt. És ez egy full szoftveres probléma, hardverből nem oldható meg.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Óra topik
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- sziku69: Szólánc.
- Megreformálná a PC-s kézikonzolok SSD-jét a Biwin
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Elektromos autók - motorok
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Nonjour: nem fordít az EU-ban az AirPods
- Autós topik
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9700X 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Medion Erazer Beast X40-hez vízhűtés (MD 60961)
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 5600X / RX 7600 / 32GB DDR4 / 1TB M.2 SSD
- LG 55C4 - 48" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - A9 Gen7 CPU
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest