Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#32551) huskydog17


huskydog17
addikt
LOGOUT blog

Most olvastam el a PCGH cikkjét az emelkedő árakról és a helyzet AMD fronton, nemhogy javult volna, de még rosszabb, mint volt már kezd katasztrofálissá válni. Az árak elmebeteg szintre emelkedtek. Külföldön egy RX 580-ért 400 eurót kell fizetni, de még ennél magasabbra kúszott néhány típus ára. RX 570-ből ugyan 250 euróért lehet kapni egy ITX változatot, de a kétventis custom-ok minimum 3000 euróba kerülnek kint.

Belföldön a Polaris 10/20 kártyák teljesen eltűntek, nem kapható sehol! Az Ipon és PCX már teljesen le is vette a VGA listából az összes RX 570/580-at. Ahol az árgép és árukereső még azt írta, hogy van készleten, már ott sincs és bizonytalan az elérhetőség, vagyis sehol nem kapni, szó szerint. Vagyis ha valaki a GTX 1060 helyett inkább egy RX 570/580-at szeretett volna/szeretne vásárolni, kizárólag külföldön van esélye, horror áron.

Az AMD nemhogy javítani nem tudott az ellátottságon, de a helyzet most még rosszabb, mint volt, ugyanis az Ethereum kriptovaluta nagyon erőre kapott, átlépte az 1000 eurós határt, így megint beindult "az aranyláz" és eltűnt az összes Polaris kártya, kivéve az RX 560-akat, mert csak ezeket lehet kapni itthon.

NVIDIA oldalon annyival jobb a helyzet, hogy GTX 1060-ból még lehet kapni itthon is, de azoknak is brutálisan felment az ára, most jelen hsz. írásakor a legolcsóbb custom design 6 GB-os 1060 ami kapható is, azaz raktáron van, 110.000 Ft! Amúgy a GTX 1060 választék is iszonyatosan megcsappant, rengeteg típus már nem kapható.

VGA fronton hasonló katasztrófa zajlik, mint RAM téren, árak az egekben, készletek drámaian fogynak, az RX 570/580 kártyák már el is tűntek a hazai polcokról. :(

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#32552) Petykemano válasza huskydog17 (#32551) üzenetére


Petykemano
veterán

Ezek szerint az nvidia is ludas, nem gyártanak annyit, amennyivel szinten tudnák tartani a saját kártyáik árait.

De komolyra fordítva: ez nem másra utal, mint arra, hogy ha egy valamelyik kriptovaluta spekulációs spirálja esetleg bedől, és nincs helyettesítő algoritmus, aminek van értéke, akkor Elképesztő mennyiségű gpu kerülne a használtpiacra.

Persze ha ma már minden bokorból egy új kritpovaluta nő, amelynek értékét nemzetközileg elismerik, vagyis a bányászat kellően diverzifikált, akkor sose fog akkora viaszaesést elszenvedni egy típus bedőlésétől, ami összeomlást eredkényezne. Erre már lehetne kártyákat építeni, mert biztos piacot jelent. De valószínűleg ennek már a RAM gyártás tesz keresztbe.

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#32553) t72killer válasza huskydog17 (#32551) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Igazán kifingathatná már valami/valaki az étert, így aligha lesz idén új VGA-m... Durva, ahogy a VGA-árakba kvázi beleszámolódik negyedévnyi profit, mert az tuti, hogy bányaszezon után ezek kb harmadát (se) fogják érni a vásárláskori áruknak.

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#32554) Valdez válasza huskydog17 (#32551) üzenetére


Valdez
őstag

Ősszel volt egy 3-4 hetes ablak, amikor a Sapphire RX580 Special Edition elérhető volt 1-2 helyen, először 116-ért, aztán 106-ért. Igaz, 116-ért vettem, de nem bántam meg, hogy akkor lecsaptam rá.

(#32555) tailor74 válasza Valdez (#32554) üzenetére


tailor74
őstag

Szerintem ez a kripto őrület még az idén be fog dőlni, elég sanda szemmel nézegetik a világ legnagyobb jegybankjai. És tudjuk, hogy melyik kutya b**zik...

Na akkor el lesz árasztva a piac egy csomó használt vacakkal. De reméljük a bolti árak is vissza térnek a földre.

Aminek kerekei, vagy mellei vannak, azzal előbb-utóbb gond lesz.

(#32556) Shing válasza t72killer (#32553) üzenetére


Shing
őstag

Mást is bányásznak most sztem, nem igazán mentek le az árak december végére/január elejére sem. Eljutottunk oda, hogy lettek készleten kártyák, na bumm.

Egyébként mindig jön majd valami kriptovaluta amit lehet bányászni. Ráadásul ahogy megjelennek az erősebb kártyák, úgy azok egyre jobbak bányászásban is. Lehet, hogy most jelentéktelenebb kriptovaluták az új kártyák miatt fognak erőre kapni.

Egyetlen lehetőség van, ha azt mondja az NV+AMD, hogy nekik hosszútávon ez nem jó biznisz, mert kiírják őket a géming iparból és emiatt elkezdik hardveresen korlátozni a bányászati lehetőséget.

(#32557) t72killer válasza Shing (#32556) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

A bányászat elvileg lefelé tolná a bányászott kriptopénz értékét, sajnos még mindíg rengeteg a sültbolod, aki ebbe valós pénzt fektet. (Érthető, Kínából hagyományos úton nem lehet nagy pénzeket kitolni, erre használják a kriptókat)

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#32558) Televan74 válasza t72killer (#32557) üzenetére


Televan74
nagyúr

Szerintem meg Kínába áramlik a világ pénze a kriptovalutákon keresztül.Ha bedől ki fog ott ülni a pácban? Hát nem Kína az tuti.
Amíg lehet rá vásárolni addig lesz értéke is.A gyártóknak nem érdekük a termelés növelése.Jó nekik a magas ár.
A hiányt az sem csökkenti,hogy lassan mindenhol szép kis profitot lehet termelni vele. Már a nagyanyám is bányászni fog a végén.
És pukkanás,a lufi kidurran ....az én mesém is tovább tartott volna,ha volna ott nem volna.

Már a vs topikban is erről megy a téma. Egy világ dőlt össze bennem. ;]

Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!

(#32559) Petykemano válasza t72killer (#32557) üzenetére


Petykemano
veterán

Kettő és fél dolog viszi fel az árakat:
1.) az egyik az, hogy alkalmas vagyon elrejtésére. Persze ez minimum az értékmegőrzésre való spekuláció, de etekintetben nem sokban különbözik más értékpapíroktól.
2.) és vannak azok, akik az előzőek keresletében bízva arra spekulálnak, hogy az érték még feljebb megy. Az ő keresletük nyilván tovább emeli az árat.
3.) Az vagyonelrejtésre, értékmegőrzésre,.valamint értéknövekedésre spekulálók a rendelkezésre álló pénz valószínűleg nagy részét tartják kezükben, ez a pénzmennyiség valószínűleg nincs, vagy kevéssé ban forgalomban. Eközben pedig az egységnyi idő alatt kibányászott pénz csökken. Következésképpen a spekuláció a forgalomban levő pénzmennyiségre folyamatosan koncentrálódik, ezért egyre drágábban lehet hozzájutni.

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#32560) t72killer válasza Televan74 (#32558) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Kinába be bármikor bármennyi pénzt vihetsz, kihozni macerásabb;) Az ül majd a pácban, akinél épp a coinok vannak. Ahogy nézem, a kurrensebb coinok közül csak az ETH tartotta magát a héten, de mára az is bekonyult.

Amúgy egy rx 570 naponta hány$ profitot termel mai diffel, lopott áram mellett? (Kínai bányáknál ha nem is ingyen, de kb a magyar ár ötödével számolhatunk)

#32559: magyarul nincsenek eladók:K még...

[ Szerkesztve ]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#32561) Petykemano válasza Televan74 (#32558) üzenetére


Petykemano
veterán

Lehet, hogy a volta azért nem jön, mert az nvidia maga bányászik minden legyártott Volta kártyával bányászik. Aztán ha muszáj (verseny, AMD, Vega, navi, vagymi), akkor értékesítik a kártyákat a piacon. (Végülis nem most induló el a geforce now?)

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#32562) Petykemano válasza t72killer (#32560) üzenetére


Petykemano
veterán

Biztosan sokan arra játszanak, hogy ilyenek lesznek majd a világpénzek. Decentralizált, közzösségi, biztonságos stb.
Nem ismerem az összes algoritmust, de pl a bitcoinok meg vannak számlálva. 21milliónál.vége. namármost a pénzvilágban eleve azért engedték el az aranyfedezetet, mert a rendelkezésre álló arany mennyisége kevés volt a világgazdaság pénzszükségletének fedezetére. Hogy lehetne akkor pénz valami, ami korlátozottan áll rendelkezésre?
Másrészt ha jól tudom, a hashelés művelete ahhoz kell, hogy a tranzakciók lekönyvelésre kerüljenek a blokkláncban. A hashelésért cserébe jár a bitcoin. Ha elfogy jutalomként adható bitcoin, akkor vajon ki fog hashelni? Ha pedig nincs hashelés, akkor vége a könyvelésnek

Persze lehet, hogy az algoritmuson lehet úgy változtatni, hogy pénz bocsátódjon ki, vagyis hogy növekedjen a kibányászható pénzmennyiség. Es az is lehet, hogy ki lehet találni olyan algoritmust, ami beláthatatlanul sok ideig bányászható (20év - nem számolva persze a kvantum számítógépekkel)

Mindenesetre ha nem lesz gátja (hitelességi) az újabb és újabb algoritmusok felbukkanásának, akkor én egyelőre nem látom miért borulna ez a tevékenység. Azon viszont kicsit csodálkozom, h senki nem állt még elő egy a gpuknál jobb, de multi-purpose, nagy tételben kínált bányászeszköz (ASIC), ami elkezdené kisöpörni a gpukat erről a piacról, csakúgy mint a pezy és max gyorsítók

[ Szerkesztve ]

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#32563) Simid válasza Petykemano (#32562) üzenetére


Simid
senior tag

Jól összemostad a pénz és a fedezet fogalmát. A mai globális pénzrendszerben igérvények szolgálnak fedezetül, lényegében bizalmi alapon működik. Ezt a 'fedezetet' bármi mögé oda lehet tenni (csak piszok nehéz), a bitcoin mögé is. A ecoinok nem fedezet kiváltására születtek/születnek, hanem a pénz szerep betöltésére.

'Hogy lehetne akkor pénz valami, ami korlátozottan áll rendelkezésre?'
Csak az lehet pénz, ami korlátozottan áll rendelkezésre. Hiszen a pénz egyik funkciója az értékmérés. :)
Gyakorlati használhatóság szempontból nézve pedig a bitcoin elég sok tizedesjegyig osztható ahhoz, hogy még millió dolláros árfolyam mellett se jelentsen gondot a 21 milliós limit.

(#32564) cskamacska válasza Simid (#32563) üzenetére


cskamacska
addikt

"a bitcoin elég sok tizedesjegyig osztható"

És az átlag korai kriptahuszár erősen reménykedik is abban, hogy a szülővárosa majd az ő coinjainak tizedesjegyeivel intézi a pénzforgalmát, neki pedig nem is kell mást csinálni egész nap, csak színia a pipáját a hacienda tornácán, és időnként élni az első éjszaka jogával. ;]

[ Szerkesztve ]

"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"

(#32565) Petykemano válasza Simid (#32563) üzenetére


Petykemano
veterán

Nem hiszem, hogy összemostam volna. Azt mondtam, hogy a pénz mögül megszüntették az aranyfedezetet, mert a gazdaságnak több pénzre volt szüksége, mint amennyinek a rendelkezésre álló arany mennyisége a szükséges mértékben fedezetül szolgált volna.

Az arany értéke egy közbizalmon alapult: azért ér annyit, mert mi mindannyian azt gondoljuk, hogy annyi arany annyit ér. Az arany értékének fedezete a közbizalom volt.
A pénz ezt helyettesítette és az volt az ígérvény, hogy X értékű bankót a bankban be lehet váltani X értékű aranyra. Ez nyilván nem 1:1 volt, de ez most nem fontos. Amikor ez válthatóság megszűnt és a forgalomban levő pénz mennyiségét már nem kötötte az aranyfedezeti arány szükségessége, onnantól a pénznek semmilyen ígérvény nem volt fedezete, csupán az a közbizalom, hogy X névérték azért ér annyit, mert mindannyian azt gondoljuk, hogy annak az értéke annyi.

Én nem mondtam, hogy az ecoinnak a szerepe fedezet lenne, vagy kéne hogy legyen. Bár akár lehetne is, mert az értéke pont ugyanúgy közbizalmon alapulhat, mint pl az aranyé. Az értéke nyilvánvalóan fakadhat abból - ahogy az aranyé is - a korlátozott rendelkezésre állásból.

De. A pénz pont azért lett, mert a gazdaságban végbemenő értékcserék lebonyolításához a rendelkezésre álló arany mennyisége nem volt elegendő.
Az aranyfedezet pont azért szűnt meg, mert a gazdaságban végbemenő értékcserék lebonyolításához a rendelkezésre álló arany mennyiségéhez kötött pénz nem volt elegendő.

A pénz egyáltalán nem korlátozott mennyiségben áll rendelkezésre. Technikai értelemben persze. A bankok - a bankrendszer bármely szintjén - pénzt teremtenek. Egyetlen feltétele van: hogy valamilyen arányban legyen a bank számláján a teremtett pénz fedezetéül olyan pénz, amit egy másik bank teremtett.

A kérdésem arra vonatkozott, hogy a gazdaságban végbemenő értékcserék lebonyolításához egy korlátozottan rendelkezésre álló valami hogy lehetne alkalmas?

Remek válasz az, hogy a 21 milliós mennyiség sok tizedesjegyig osztható. Ezzel együtt szerintem vannak még kérdések.

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#32566) t72killer válasza cskamacska (#32564) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Hátigen, amikor már a csapból is folyik a biogiliszta, és a Marinéni is dotkom részvénybe fektet, akkor kell egy pénzügyi hájpból kiugrani. Ha nem vette volna valaki észre, már lassan 1 hónapja lefelé tart a BTC, ha így haladunk, a 20'000 környékén beetetett "befektetők" pár napon belül sikeresen felezik a pénzüket. De nembaj, csak várni kell és újra kinő negyedelődik...

Talán még 2 ilyen hónap és lesz emberi áron 1080 Ti. De akkor már inkább megvárom a 1180-at, jó lenne kicsit visszafogottabb fogyasztás.

[ Szerkesztve ]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#32567) Raymond válasza t72killer (#32566) üzenetére


Raymond
félisten

Picit abszurd mar az egesz:

[ Szerkesztve ]

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#32568) cyberkind válasza t72killer (#32566) üzenetére


cyberkind
félisten

Szerintem meg jobban jársz ha nézegeted majd a használt piacot a mostani széria miatt, mert az szinte garantált, hogy a Volta ide nehezen fog eljutni, ha nem paper launch van, akkor lenyúlják a bányászok, természetesen ha addig bedől ez a szar akkor nem lesz gond. :D

Paranormal Cocktivity

(#32569) t72killer válasza cyberkind (#32568) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Egyelőre eltengődöm a 1050 Ti-n, mostanában se játszani nincs időm, se hatalmas videómennyiség nem vár feldolgozásra.

A kínálattal meg lassan-lassan csak lesz valami, az az összeomlás sztem nem várat már sokat magára. Akkor meg lesz itt még Volta 1180 Ti is a mostani 1070-ek árában:K

[ Szerkesztve ]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#32570) #00137984


#00137984
törölt tag

Most ilyen időszakban gépet fejleszteni, ősszerakni egyszerűen nem érdemes. Legalább a hardver és VGA gyártóknak lehetne egy kis esze, és kigondolnának valamit erre a helyzetre. A játékos rétegnek ez nem tesz jót, és egy idő után elkerülik a PC gamer vonalat. Ez idővel meg is fog történni, mert a Volta megjelenése ezt nemhogy nem oldja meg, de ezt az Nvidia a kialakult helyzetet kihasználva jó drágán fogja kinálni. Ha ezen okok miatt talán még csúszhat is a Volta megjelenés ideje. Nem is értem, miért nem vezettek be korlátozást forgalmazói szinten. Minden üzletben korlátozhatták volna az egy személynek megvehető videókártyák mennyiségét. Máskor az akciókban érintett termékek maximális mennyiséget 1-5 darabra korlátozzák. Igy akadályozhatják meg vagy korlátozzák a manipulációkat, hogy minden vevői igényt ki tudjanak elégiteni. Most a játékosok igényeivel mihez kezdjenek. Most már nem csak az AMD kártyák hiányoznak az üzletek polcairól, maholnap meg majd a vevőkőr szünik meg ez miatt. Mondtam én. :(((

[ Szerkesztve ]

(#32571) Raggie válasza #00137984 (#32570) üzenetére


Raggie
őstag

A vga gyártók nem saját maguk ellenségei. Miért tennének az ellen az állapot ellen, hogy az összes kártyájukat azonnal megveszik amint kikerülnek valamilyen üzlet polcára?!

Az Nvidia ha késlelteti is akár emiatt a Volta-t akkor azt azért teszi, hogy a Pascal-ból még az utolsó profitcseppeket is kisajtolja. Ha netán jönne a krach, akkor meg bedobja gyorsan az új generációt, amit azért fog mindenki megvenni akkor is ha a mostaniból elöntik a kártyák a használt piacot, mert (remélhetőleg) jóval gyorsabb lesz.

Clint Eastwood FTW

(#32572) t72killer válasza #00137984 (#32570) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

A VGA-gyártók ugyanúgy pislognak, mint mi. Egyrészt két kezüket dörzsölik az azonnal, rekordáron ürülő raktárak mellett, másrészt rettegnek, hogy hány tehervonatnyi ingyen csúcskarit önt majd a piacra a kripto-összeomlás. A mostani bányaszezon lényegesen hosszabb az előzőnél, rengeteg kártyát táraztak be a nagy bányászok - ez mind megy majd a piacra, ha gazdaságtalanná válik a bánya.

Ráadásul múltkor az Nvidia kimaradt ebből az őrületből, most viszont már a geforce-okat is befogják bányalónak.

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#32573) do3om válasza Raggie (#32571) üzenetére


do3om
addikt

Az NV helyében én sem adnám ki a gamer voltat.
Persze el kell készíteni, tesztelni, finomítani, felhalmozni GDDR6, HBM2 vagy ami lesz rajta készletet. A rajtnál meg így mindent az ellenkezőjeként csinálni mint az AMD, mert ez nekik nem igen megy. Amikor már látszik hogy nincs vásárlóréteg a pascalra akkor tarolni minden szegmensben, megfelelő készlettel.
Konkurencia úgy sincs, sőt az AMD-nek a következő generáció szerintem még mindig az 1080Ti-vel fog harcolni :DDD
De az is jó nekik ha kiadják az ujjakat, végül is mindegy miből jön a profit, annyi hogy nagyon jó nekik mert nem kell kapkodni.

Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A

(#32574) Petykemano válasza do3om (#32573) üzenetére


Petykemano
veterán

Az is jó, ha a régi vagy új kártyákon saját maguk bányásznak. Csak kell hozzá egy szélerőmű.

Két dolog:
1) Olvastam egy rövid fórumos értekezést a vegáról, amely szerint elsősorban mobile és compute szempontokat figyelembe véve készült. A Vega10 az első implementáció, amely a compute piacra ment. Az állítást alátámasztandó az író megnevezte azt, hogy Vega IGP-t szépen lehetett TDP-n belül 1750Mhz-re feltolni.

Ezen kívül érdekes, hogy az intelnek készült vega-valami quad geometriával és 64 ROP-pal, vagyis a megszokott felépítéshez képest duplázott frontenddel és backenddel készült. Remélhetőleg belátták az AMD-nél, hogy nem tudnak mindennel mindenre lőni és a Vega Mobile már nem compute piacra készült, hanem a inteléhez hasonló felépítéssel. Így vagy úgy, de ezzel az AMD középkategóriára fog csak lőni.

Azt ugye senki nem vonja kétségbe, hogy a legnagyobb kereslet a mobil szegmensben van, akár apuk, akár dGPU-val rendelkező notebookok terén.

Ezt a mobile fókuszú designt skálázták fel vega 10 néven amennyire lehetett. a 4 Shader engine ugye régóta limit ebben. megtöltötték CU-kal amennyire lehet és beküldték a HPC szegmensbe.

Elképzelhető, hogy az egész dsbr és primitive shader történet csupán azért lett, hogy a mobile és compute fókuszú design high-end desktop graphics piacon érzékelhető hiányossait (frontend és RBE skálázódás) áthidalják, miközben a Vega10 compute-nehéz. Csak mivel az egész gamer piac nem annyira jövedelmező, mint más piacok, ezért még ez az áthidaló szoftveres megoldás sem kap fókuszt.

2) A vega20 a pletykák szerint nem fog sokban különbözni, csak kap még sávszélt és feltehetőleg frekvenciát. De a vega20-nak sem lesz fókusza a gaming (skálázódás), hanem a DP.

A 2018-as CES GPU előrejelzés elég szegényes volt. Tehát igen, elég valószínű, hogy desktop piacon nem lesz küzdelem az 1080TI-vel. (vagy nevezzük 1170/2070-nek)

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#32575) Abu85 válasza Petykemano (#32574) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

1) Igazából Vega olyan szinten grafikai fókuszú, hogy az már fáj. Nem igazán lehet compute-nak nevezni valamit, ahol komplett, kompatibilitást megvágó shader lépcsőt, és ezen belül nyilván a szükséges hardverállapotokat vezetnek be egy olyan problémára, amire 2006 óta egy csomó megoldás készült, de egyik sem tetszett a fejlesztőknek. Ami persze marha nagy pech, hiszen már rég nem csak irányként beszélnénk a GPU-driver pipeline-ról, ha a Microsoft és a Khronos nem ragaszkodna makacsul a teljes pipeline kompatibilitáshoz.

2) A Vega 20 elég sokban fog különbözni. Az, hogy natív lesz a DP egy dolog, illetve a duplázott sávszél is az, viszont PCI Express 4.0 lesz, ami egy nagyon fontos lépés. Iszonyatosan korlátozó a 3.0 is manapság. Na meg ebben lesznek GMI-k is, ami az AMD saját memóriakoherens interfésze. Utóbbi hatalmas különbség, hiszen összerakhatnak olyan x86/AMD64-es szerverplatformot, ahol a PCI Express korlátjai nem jelentenek többé problémát.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#32576) solfilo válasza Petykemano (#32574) üzenetére


solfilo
veterán

A mostani CES alapján kb nem is lesz semmilyen verseny. Nekem az a fura, hogy nem jelentettek be semmit desktopon Vega 56 alá, pedig nagyon kéne valami. Bár ha lehetne Polarist kapni, már az is jobb lenne a mostani helyzetnél.

solfilo

(#32577) lezso6 válasza Abu85 (#32575) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

"viszont PCI Express 4.0 lesz, ami egy nagyon fontos lépés. Iszonyatosan korlátozó a 3.0 is manapság."

Ilyen kijelentésekkel óvatosan, mert az emberek hajlamosak úgy félreérteni, hogy a 4.0-val csodával határos gyorsulás jön minden játékban. :D Egyébként konkrétan mire lehetne használni a nagyobb sávszélt? Vagy esetleg valami egyéb PCIE 4.0 feature lehet hasznos?

[ Szerkesztve ]

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#32578) Abu85 válasza lezso6 (#32577) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Ezek a szerverekben hasznosak. Ott már nagyon kevés a PCI Express 3.0. Még a 4.0 is az lesz, nem véletlen, hogy ott lesz még a GMI is, ami még a PCI Exressnél is több/jobb/gyorsabb.

A játékosok nyilván nem lényegesek. Ott eleve nagyon limitált maga a munkafolyamat, már a program tervezése szintjén nagyon round trip van bekalkulálva. Emellett a játékoknál lehet játszani az aszinkron compute-tal. Nem baj, ha egy frame-et késik a szimuláció, ez csak játék. :)

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#32579) szmörlock007 válasza Abu85 (#32575) üzenetére


szmörlock007
aktív tag

Üdv :)

A teljes pipeline kompatibilitásról kérdeznék: Látsz rá esélyt, hogy pl. a vulkan next-ben dolgoznak egy új lépcsőn? Illetve kb mikor válthatnak új lépcsőre? Milyen elképzelések vannak?

(#32580) t72killer válasza do3om (#32573) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

A GDDR6 tömeggyártása idén késő tavaszra fog reálisan befutni, ezeket még nyákra kell pakolni, kínából Európába áthajózni (1 hónap), kiskereknek teríteni. Már nagyon rég volt a Pascal launch, nem emlékszem, hogy a hivatalos bejelentéssel vártak-e addig, míg a termék legalább a helyi nagykerekig elér, de biliből kihúzva a kezem Június előtt nem várok GTX 1180 bejelentést és ha év végére lesz belőle Ti, akkor már jók vagyunk.

AMD: hátigen, a Vega 64 kanyarban sincs a 1080 Ti-hez képest, reálisan a következő generációban érik majd el azt a szintet - 250+W fogyasztással, míg az NV kiad majd egy ugyanennyit tudó 1170 karit 150W TDP-vel. Megszokott képlet már egy ideje...

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#32581) Petykemano válasza Abu85 (#32575) üzenetére


Petykemano
veterán

1) Szerintem nem, vagy legalábbis nem HEDT grafikai fókuszú. De ezt mondtam: mobile és compute.
Ennek megfelelően én arra számítok, hogy az APUkban és legalább az intelnek szállított megoldásban a vega meg fogja csillogtatni azt, hogy miben és mennyivel jobb lett, mint a polaris ugyanezen a terepen. Csak ezt az egészet így nem lehet feltekerni a HEDT szintre. Csak a CU-k skálázódnak, a frontend és a RBE nem.
Az lehet, hogy ezt a megfelelő szoftveres eljárásokkal trükközésekkel ki lehetne küszöbölni és akkor a hardvernek nem kéne tudnia skálázódni, de jelenleg az a helyzet, hogy a hardver nem skálázódik, és bár a szoftveres megoldásokra fel van készítve, a szoftver nem úgy készül, hogy a gyorsított utakat használja.

2.)
Lehet, hogy a VEga20 sokban fog különbözni, de nem olyan dolgokban, hogy a gamer piacon az 1080Ti-t módszeresen földbe tiporja.
gamer piac szempontjából, vagyis vs 1080ti:
natív DP - haszontalan, de drágítja a szilikont, talán még a fogyasztást is emeli
PCIe 4 - haszontalan - nem limitáló tényező a pcie
GMI - haszontalan
duplázott sávszél - ez csak akkor hasznos, ha valójábn a vega nagyon sávszélesség limites. De itt valaki bedobott egy számot: 15-17%.-os mem OC-re 5-6%-kal reagál.

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#32582) cyberkind válasza t72killer (#32580) üzenetére


cyberkind
félisten

A Pascal 16 májusában lett bemutatva vagy valahogy így, szóval nincsenek elkésve még a pletykák se, Ti kártyát pedig a bemutatás után ~1 évvel várj, de nem tudjuk mi és hogy borul a jelen helyzetben.

Paranormal Cocktivity

(#32583) Abu85 válasza Petykemano (#32581) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

1) De nagyon HEDT grafikai fókuszú. Nem sorolhatod máshova, ha más hardver még be sem tudja tölteni a Vega 10 által kezelt részletesség egyszázadát sem. Egyszerűen out-of-memory információval kilépnek.

2) Nem akarok jósolni, de nem nagyon hiszem, hogy Vega 20-as Radeon Instinctet fognak a játékosok vásárolni. Egy kártya 10000 dollár lesz. :D

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#32584) Petykemano válasza Abu85 (#32583) üzenetére


Petykemano
veterán

1) Pontatlanul fogalmaztam.
A téma az volt, hogy az AMD idén is legjobb esetben is az 1080Ti-vel fog harcolni. A kijelentés értelemszerűen nem valamilyen hollywoodi stúdióra volt értendő, hanem a gamer piacra. Lehet, hogy 8k video szerkesztésben (ami tekinthető HEDT grafikának) a Vega10 verhetetlen konstrukció, de nem erről volt szó, hanem a gamingről.
Nagyon leegyszerűsítve: a Vega10 nagyon sok pozitív tulajdonságával sok piacot le tud fedni, de - szerintem - nem volt primér fókusza a gaming piacon az 1080Ti verő cím elérése egy nagy lapkás implementációban, vagy legalábbis nem sikerült. És úgy tűnik, hogy nem is jön semmi ebbe a szegmensbe.

2) Ebben egyetértünk: a vega20-ból nem lesz a gaming piacon az RX vega 64-et váltó 1080Ti verő újdonság.

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#32585) Abu85 válasza Petykemano (#32584) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

1) A Vegának nem is a Pascal ellen kell teljesítenie, hanem a Volta ellen. Ezért lett lényegesen okosabbra tervezve az előző generációs architektúráknál. Amikor még Vegát és Voltát tudsz venni az üzletekben, akkor a Pascal már rég nem lesz elérhető. Ennek a fejlesztésénél nem számítottak olyan kérdések, mint például az occupancy limit kitolása, ami a Vega és a Volta egyik fő fejlesztése. Amikor ezek még tudnak konkurens lane-t indítani a multiprocesszoron, akkor a Pascal már rég azt mondja, hogy nincs több LDS/regiszter/L1. Ez ugyanez igaz lesz a Polarisra is.

2) Éppenséggel lehet, de az nem Radeon Instinct néven jön. :D

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#32586) solfilo válasza Abu85 (#32585) üzenetére


solfilo
veterán

Akkor a kérdés igazából már csak az, hogyan fog teljesíteni a Volta ellen mondjuk 20 játék átlagában, ha kikap most Pascaltól is?
Vega 56 alá jön valami desktopon 2018-ban? Egy RX 560 utódra fenném a fogam. :B

solfilo

(#32587) Abu85 válasza solfilo (#32586) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Egyszerű. Végy egy shadert, ami Vegán 60 kB LDS-t használ, és ezzel 10 wave-et futtat. Ugyanez a shader Polarison 5 wave-et tud futtatni. Hiába ugyanaz a CU-kban az ALU-k száma a Vega legalább háromszor gyorsabban futtatja ugyanazt a kódot. Ez hasonlóan igaz a Pascal-Volta vonatkozásában az új L1 struktúra miatt. Több warpot tud futtatni ugyanazzal a shaderrel a Volta. Amennyire PBR-ezünk a shadereknél nagyon el lehet majd szállni, ha végre nem a Polaris és a Pascal lesz célozandó a felső limit, hanem a Vega és a Volta. A Polaris/Pascal tulajok majd kiválasztják a medium grafikát.

És az olyan kis finom részletekről még nem is volt szó, mint a wave-limit, ami szintén egy érdekes optimalizálási lehetőség a Vega/Volta vonalra. Ezzel lehet a cache-hitre optimalizálni.

Az ALU-k száma mindig csalóka volt. Lehet, hogy ott nem látszik a Vega és a Volta előnye, de multiprocesszor struktúrájában komoly előrelépés mindkettő.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#32588) HSM válasza Abu85 (#32587) üzenetére


HSM
félisten

"a Vega legalább háromszor gyorsabban futtatja ugyanazt a kódot"
Lemaradt a kisbetűs rész: HA AZ VALAMILYEN LIMITBE ÜTKÖZIK A KORÁBBI GENERÁCIÓN.
Tehát ebből majd akkor láthatunk valamit, ha erre lesz optimalizálva a cím. Addig meg azt látjuk, hogy kullog szegény Vega a sima 1080 környékén. :N

(#32589) Petykemano válasza Abu85 (#32585) üzenetére


Petykemano
veterán

1) Nézhetjük így is: az eddigi gyakorlat alapján az érkező Volta/Amper XX80 gyorsabb lesz, mint a jelenlegi pascal 1080Ti. Úgy is mondhatjuk, hogy ha nem történik csoda (NGG fast path, primitive shader, dsbr, HBM pseudo-channel, stb), akkor az RX Vega 64 az XX60-es kártyával fog versengeni (Ez a ma a 100eFt-os 1060) Az eddig várt csoda megtörténte esetén is az XX70-es (~1080Ti) kártya lesz a versenytárs. (Ez ma a 140eFt-os 1070)

Persze nagy kérdés, mikor lesz Volta meg Ampere, ezt most még nem tudjuk, csak reméljük a tavaszt.
Én egyébként egy percig sem vontam kétségbe a Vega architekturális képességeit.

De azon kérdésen, hogy az AMD a következő évben is az 1080Ti szinttel fog küzdeni nem változtat az, hogy ezt a szintet egy pascal 1080Ti, vagy egy volta 1070 fogja-e hozni. Természetesen lehetséges, hogy 2 év múlva az RX Vega 64 már meg fogja előzni az 1080Ti teljesítményszintjét. De ezek a limitek amiket emlegetsz egészen addig nem lesznek elérve, míg jelentős a pascal piaci penetrációja.

Amit mondasz csupán azt jelenti, hogy most a jelen technológiai kihasználtság mellett bár elvérzik a pascal ellen a leadott teljesítményben, a volta ellen az akkori techniógiai kihasználtság ellen technológiailag nem, de várhatóan nyers erőben ugyanúgy vagy még jobban elvérzik majd. (a gaming piacon ez a 64 CU-s 4 SE-s implementációja a vega architektúrának)

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#32590) Abu85 válasza HSM (#32588) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Az 5 wave nem elég limit? Az már a fele az ideálisnak. :D Ott már bőven lesznek olyan ciklusok, ahol malmoznak az ALU-k, mert nincs elég wave a kihasználásukhoz.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#32591) Petykemano válasza Abu85 (#32590) üzenetére


Petykemano
veterán

Most a játékok hány wave-t használnak?

Most vagy egy éven belül.

[ Szerkesztve ]

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#32592) HSM válasza Abu85 (#32590) üzenetére


HSM
félisten

Persze, én tökéletesen értem mit írsz, csak azt akarom mondani, hogy amíg a piac 98%-a olyan hardver, ami ennyi regiszterhasználattól megdöglik, akkor az optimalizáció első körében fog kukázódni az a shader, és senkit nem fog érdekelni, mennyivel lett tőle csúnyább az alkotás.
Ebből pedig az fog következni, hogy sehol nem lesz 3X gyorsabb a Vega, amíg ez így van, mint akár egy Polaris, hiába lenne meg rá a képessége.

[ Szerkesztve ]

(#32593) Simid válasza Petykemano (#32565) üzenetére


Simid
senior tag

Csak egy gyors válasz, mert nagyon nem ide tartozik!

Az aranystandarddal az volt a legnagyobb baj, hogy az arany értékéhez volt kötve egy meghatározott fix áron, ahogy te is írtad. Idővel viszont több pénz volt forgalomban, mint amennyi arany rendelkezésre állt volna fedezetként. A kriptovaluták esetén nincs semmihez kötve az árfolyam, lényegében bármeddig emelkedhet az összértéke és bármeddig osztható az alapegység. A fedezett ugyan az mint a hitelpénz mögött: bizalom. Így nem látom hol van a probléma ebből a szempontból.
A hitelpénz is limitált a tartalékráta és jópár egyéb tényező miatt. Szóval még elméletileg sem tekinthető végtelennek.
Természetesen van rengeteg egyéb probléma a bitcoinnal (ami részben pont a decentralizáltságból adódik), de az klasszikus pénz funkciókat elméletileg be tudja tölteni.

(#32594) Abu85 válasza Petykemano (#32591) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Ezt ne így képzeljétek el. Megpróbálom leegyszerűsítve elmagyarázni. Most vegyünk egy tök teoretikus dizájnt, ami teszem azt 10 konkurens wave-et futtat maximum. A számok ilyen hasraütésszerüek, csak a lényeget próbálom velük átadni. Ennek a dizájnnak van mondjuk 80 blokk regisztere és 20 blokk helyi adatmegosztása. Ezen a multiprocesszoron futtatsz egy shadert, a mai igencsak pazarló dispatch alapján, aminél a statikus allokáció lefoglal 72 blokk regisztert és 18 blokk helyi adatmegosztást. Ilyen formában 8 wave futhat egymás mellett a multiprocesszoron (feltételezve, hogy egy wave 9 és 2 blokk/wave, ami egy tipikus helyzet lenne a mai programokat nézve), ami még belefér a jó hatékonyságba. De lehet komplexebb shadereket is írni, ami egyre inkább nem lehetőséggé, hanem követelménnyé válik, ahol például elég nagy probléma lesz a helyi adatmegosztás 20 blokknyi mérete. Mondjuk két-három dispatches übershader már fájhat is komolyabb anyagmodellek mellett, és előfordulhat, hogy az LDS-nél már jóval többet igényel a shader wave-enként, mint 2 blokk, akár 7 blokkot is, és ez nem extrém helyzet, hanem egyre inkább a realitás. Ilyenkor a mi kis teoretikus multiprocesszorunk alaposan bajban van, mert LDS szintjén 7 blokk/wave mellett tud 2 wave-et futtatni a 10-ből. Ezzel a hatékonysága alaposan megzuhan, mert ha az egyik wave adatra vár, akkor betölti a másikat, ami szintén adatra fog várni egy idő után, viszont nincs egy harmadik wave, amit betölthetne dolgozni, ergo az egész multiprocesszor csak áll. Ez most a probléma. A Vega lényegében úgy védekezik ellene, mintha a mi kis teoretikus multiprocesszorunknál megnöveltük volna a 20 blokknyi helyi adatmegosztást 40-re. Így már 5 wave is futhat az adott shaderrel, amivel jóval kisebb lesz a feldolgozás során az üresjárat, mert nagyságrendekkel megnő az esélye annak, hogy lesz futtatható wave, ha a többi adatra vár. Persze trükközhetnénk még olyannal, mint az utasítás-előbetöltés, de az a baj, hogy ennek a hatékonysága egy statikus allokációkra épülő hardvernél nem valami jó. Segít, de nem annyit, hogy nagymértékben lehessen rá építeni.
A Volta is hasonló irányba lépdel azzal, hogy közös az L1 és az LDS (helyi adatmegosztás). Ez ugyan nem annyira brute force megközelítés, mint a Vegáé, de a lényeg itt is az, hogy egy nagyobb fokú konfigurálhatóság lehetőségével a futtatható wave-ek száma ideális legyen a legtöbb shadernél.
Aztán persze a kihasználtság növelésére számos szoftveres trükk is van, ez érkezhet a program oldaláról, vagy akár a shader fordító is beállítható úgy, hogy kifejezetten a kihasználtságra fordítson, de utóbbival az szokott lenni a baj, hogy ezzel a cache-hit nem lesz túl kedvező, tehát vesztesz is vele. A legtöbb cég ezért inkább egyfajta köztes konfigurációban fordít, ahol lesz is elég wave, és a cache-hit sem lesz a padlón. Ugyanakkor a shaderek egyre bonyolultabbak, így hiába a Polaris és a Pascal dizájnja nem túl ideális a következő körre, ezért is váltott a Vega és a Volta. Ezekkel a hardverekkel kevésbé kell azon filóznia az AMD-nek és az NV-nek, hogy melyik kezét vágja le (a cache-hitet vagy a sok wave-et).
Aztán persze a Vega és a Volta is inkább egy áthidaló megoldás. Nyernek velük úgy két-három évet, de idővel úgyis elő kell venni a hardveresen erőforrás-allokáció kérdését. A mostani, egyelőre még next-genként hirdetett fejlesztések már mindenképpen dinamikusra cserélhetik a statikus modellt. Ezzel a fenti probléma végleg megszűnik, a hardver önmagától képes dönteni az ideális futtatásról.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#32595) HSM válasza Abu85 (#32594) üzenetére


HSM
félisten

Én ezt értem, ez a SIMT architektúra lényege. Már a legelső GCN fejlesztési dokumentációiban benne volt, hogy ésszel a regiszterekkel.

Én azt próbáltam mondani, hogy mivel ez egy nagyon régóta ismert dolog, így az optimalizáció első körében esik ki minden shader, amivel rossz lenne a hatásfok, mert olyan programot nem adhatnak ki, ami a piacon lévő GPU-k 98%-át kétvállra fekteti.

Én ezt próbáltam mondani, hogy tuti még jó idő el fog telni, mire kellően sok hardver lesz kinn, amire egyáltalán ki lehet majd adni olyan shadert, ami a régi architektúrákon borzalmasan futna a túlzott regiszterhasználat révén. Tehát a Vega ilyen jellegű fejlesztéseinek még egy jó ideig nem lesz látható jótékony hatása. :(

[ Szerkesztve ]

(#32596) Petykemano válasza Abu85 (#32594) üzenetére


Petykemano
veterán

Remek összefoglaló. Azért remek, mert szuperül bele tudok kérdezni.

Szögezzük le, konyhanyelvre úgy lehetne leegyszerűsíteni, amit mondtál, hogy van egy olyan hardverünk, ami 4 magos, és általában a jelenlegi programok 4 magot használnak de jöhetnek majd olyan überprogramok, amik több szálat szeretnének használni és akkor bajban leszünk, de a vega 8 magos és elbírkózik az überprogram-használattal.

A kérdések tehát:
1.) Azt mondod, tipikus mai eset, hogy 20/80 és "9 és 2 blokk/wave" és 8 wave futhat egymás mellett
Mitől és mikor jönne "két-három dispatches übershader", meg LDS, ami akár 7blokk/wave és amely esetben már csak 2 wave-t tudna futtatni a 20/80-as hardver?

Nem gondolod, hogy ezek az übershaderes izé nem fog jönni, amíg a 20/80-as hardver piaci részesedése 90%-os? Természetesen valahol el kell indulni és a fejlesztők biztosan szeretnének több blokk/wave-et használni, de ha a piacon megvásárolt és megvásárolható hardverek az ilyen terhelésttől befosnak, akkor nem fogják meglépni, hiába van 1-2 olyan készülék, ami bírná.

2.) Ennek megfelelően persze érthető, hogy amikor a volta is felzárkózik ebben a kiváló technológiai csúcsteljesítményben a vega mellé, és ezt követően 1-2 évvel megérkeznek azok a szoftverek, amik már akár 7 blokk/wave-et is megengednek maguknak (merthát a piacon kaphatók emberi áron olyan hardverek, amik ezt bírják, tehát a rendszerkövetelménybe írt hardver széles körben elérhető, mindenki más meg lejjebb veszi a grafikát), akkor persze a pascal és a polaris az ilyen programokban már lehet ,hogy földbe áll. De a kérdés mindig is arra vonatkozott , hogy az AMD mit nyer azzal, hogy ezt a képességet már az nvidia előtt beépiti a hardverébe bonyolítva azt, pazarolva a tranzisztorokat - azon kívül persze, hogy lehet házalni a fejlesztőknél, hogy tessék itt az általatok várt hardveres tudás prototípusa, ezen lehet gyakorolni, próbálkozni.
Világos, hogy a koncepció az, hogy ha Józsi ma vegát vesz, Béla meg pascalt, akkor 2 év múlva érkező programban a pascalnál valamivel nagyobb lassulás lesz tapasztalható, mint a Józsi vegájánál. (nyilván a kérdés soktényezős, és ez csupán egy szempont, de a szokásos megvásárláskor nvidia vezet, 2 évvel később amd előfordulhat.) Csakhogy Béla 1-másfél év múlva meg fogja venni a következő nvidia kártyáját, ami még gyorsabb lesz neki. Ez persze neki így többe kerül összességében, de boldog így.

3.) Oda lyukadunk ki, hogy ez a képesség fölöslegesen van benne a vegában. Ma még nem kihasználható, tehát a vásárlónak ez Ma nincs hasznára, miközben fizet érte. Olyanért fizet ma, ami majd csak 2 év múlva válik majd hasznára. De akkor ráért volna az AMD 2 év múlva is implementálni ezt a képességet az akkori architektúrába. Akkor a mai vásárló is boldogabb, hogy nem kell kifizetnie a két év múlva hasznosított képességet, helyette kaphat mást, vagy kaphatja olcsóbban. És a 2 év múlva vásárló is boldog, mert olyat kap, ami hasznos.
Természetesen az az érv érthető, hogy de ha az AMd ezt nem lépi meg a vegában, akkor nem a vega, hanem a volta érkezését követően 1-2 évvel lettek volna csak olyan programok, amik ezt kihasználják és addig az AMD ilyen tudással nem rendelkező lapkája hátrányba kerül.... de várjunk csak! Az előbb is azt mondtam, hogy a volta érkezését követően 1-2 évvel jönnek az első ilyen programok. Jé de fura, mintha az AMD hiába csinálná meg ezeket a dolgokat, semmivel nem tudja gyosrabbá tenni ezeknek a beépülését, és egyáltalán nem fog előfordulni, hogy ilyen programok úgy jelennek meg a pascalt földbe állítva, hogy a vega abból piaci hasznot tudna húzni. És nem azért, mert pont jókor jön a voltában is ez a képesség, hanem mert ennek a képességnek a kihasználtsága semmiképpen nem következne be a volta megjelenése nélkül/előtt.

Tehát senki nem kérdőjelezi meg, hogy ez szuper képesség. De miért jó az AMD-nek, hogy ezt 1 évvel az nvidia előtt beépíti és piacra dobja, amikor bőven ráérne az nvidia ilyen képességeket hozó hardvere után fél-1 évvel kidobni a sajátját? Ugye nem azt akarod mondani, hogy azzal, hogy az AMD előre beépíti ezeket a képességeket valójában korlátok közé zárja és terelgeti azt, ahogy az Nvidia kénytelen a saját architektúráját fejleszteni?
Csak mert persze elméletben lehetséges, de hát úgy tűnik, hogy az nvidia ilyetén módon történő kényszerpályára állítása inkább az nvidiának hajt profitot.

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#32597) huskydog17


huskydog17
addikt
LOGOUT blog

PUBG (a világ jelenlegi legnépszerűbb PC-s játéka) PCGH benchmark:

Vega 64 még a GTX 1070-et sem tudja megverni, kizárólag 4K felbontásban éri utol, de a 1080-nak a nyomába se ér, a 1080Ti-t inkább ne is említsük a 60%-os előnyével.

Az Unreal Engine 4 sose volt jóban az AMD kártyákkal, itt sem változott. A Vega 64 a GTX 1070-el harcol.

A Vega 56 kb. annyival van lemaradva a 1070-től, mint amennyire a Vega 64 van lemaradva a 1080-től.

GTX 1060 kb. 5-9%-al gyorsabb, mint az RX580.

A világ legnépszerűbb PC játéka nem fog segíteni az AMD-nek piacot szerezni. Sőt akkor se tudna, ha jobban mennének az AMD kártyák, mert az AMD kártyákat már nem kapni. ;]

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#32598) solfilo válasza huskydog17 (#32597) üzenetére


solfilo
veterán

Fury X is hogy hasít a GTX 970 alatt. :DDD / :O

solfilo

(#32599) Asbee válasza huskydog17 (#32597) üzenetére


Asbee
veterán

A Vega a Volta ellen van hát nem tudtad. Amúgy is majd a Navi!

;]

(#32600) Televan74 válasza huskydog17 (#32597) üzenetére


Televan74
nagyúr

1080 még bírja szusszal egy darabig.Kevés a játék ami alatt nem teljesítene megfelelően,lassan alakul át a játékpiac.De egy darabig nem kell váltáson gondolkozni az árak és az elérhetőség tudatában.Jöhet bármilyen új kártya,amíg magas a crypto pénz ár,addig nem nagyon látunk kártyákat a boltok polcain.

Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.