Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-02 19:05:38

LOGOUT.hu

Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak konklúziója GalaHU tollából.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#9041) N€T0X|N válasza seawolf570 (#9033) üzenetére


N€T0X|N
őstag

Véleményem szerint "Aki kicsit is komolyan gondolja a szimulátorozást....", az nem DFGT-t vesz. A DFGT szimulátorozásra kb. olyan, mint amikor automataváltós autóval oktatnak

Hát ez kissé téves összehasonlítás szerintem. De szívesen olvasnék bővebben arról, hogy aki egy kicsit komolyan gondolja annak miért nem jó?
Szerintem a legtöbbet nyerni egy alap 180-270 fokos szutyokhoz képest pont az elfordulási szöggel lehet, mert anélkül nem tudsz finom kormányzást beállítani, hogy még maradjon mozgástered nehéz helyzetekre is (és most tekintsünk el a foramaautózástól, bár a 270 fok ott se divat, az már gokart szint). Akik újoncok és nem tudják mit jelent a 900 fok, azok szeretnek azzal dobálózni, hogy nem kell nekik, mert azt se tudják mit jelent (és ezt tényként le merem írni, mert aki tudja, az nem mond ilyet).
Na, tehát a 900 fok a DFGT-n megvan. Ráadásul van rajta úgy 20-30 gomb, ami különösen hasznos, manapság a versenyautók is tele vannak aggatva "játékszerekkel".
A pedálszett a következő lépés és az igaz, hogy a DFGT ebben nem túl erős, de a realitásérzethez a loadcelles pedálokon kívül semmi nem közelít, akár erős rugóról beszélünk, akár nem.
Azok viszont már nem biztos, hogy a "kicsit" komolyan vevőknek valóak, különösen az árat figyelembe véve, tehát ez itt szerintem nem szempont.

A kemény pedál (pl. F430, G sorozat) vs. puha pedálg (DFGT) téma pedig... nem mindegy milyen szimulátornak nevezett cuccal akar játszani az illető. Ha megnézünk egy rFactort vagy RACE sorozatot, akkor még a jobb modifikációk egy részében is jóformán csak padlófék üzemmódban használja az ember a féket (ABS nélkül), mert annyira sehogy nincs normálisan modellezve. Tehát itt pont semmi előnyt nem jelent a finomabb adagolhatóság, ami egy kemény fékpedálnál jelen van, mert mindig tökig kell nyomni a féket. A kemény pedál itt max. arra jó, hogy hamarabb elfáradj, másra nem (tapasztalat G25-tel, ami bármire rávetíthető hasonló pedálokkal).
A DFGT fele-fele keménységű pedálja akkor nehezíti meg kissé a fékezést, ha normális fékről beszélünk, amit pl. egy iRacing minden autója tud. De azért elmondom, hogy a G25-tel is nagyjából ugyanolyan nehezen lehet eltalálni az ideális fékerőt, tehát pont nem vagyok előrébb, mint a DFGT-vel voltam.

Akkor tehát: ha a G25 ajánlható akkor a DFGT miért nem? A kormány kvázi ugyanazt tudja (pont eleget), tehát az nem szempont.
A kuplung hiány a DFGT-n nem annyira fájó annak, aki modern versenyautókkal akar versenyezni, mert manapság nem divat a H váltó ezekben, kuplungolni csak elinduláshoz kell. Botszeki van - az ellenfelek egy részén nincs - és ez nagyon hasznos, különösen az előbb említett szekis versenyautókhoz (túra, gt, 2011 előtti dtm vagy esetleg ralihoz kéziféknek), ha már szimulációról beszélünk, ez szempont lehet már a "kicsit" komolyan vevők számára.

Az anyagminőségről már lehet vitatkozni, ezt elismerem, de a fentiek tükrében én soha nem ajánlanék 270-es kormányt a DFGT-vel szemben (ezt most nem erra hsz-edre, hanem a sorozatos vitákra reagálom), akármilyen pedálja is legyen. Egyszerűen a kormány többet számít és *annyira* azért nincsen szar anyagokból a DFGT kormánya sem, mint azt néhányan itt láttatni szeretnék (mondjuk egy F430 vásárlása után) és *annyira* nem is hangos, ha ésszel vezet az ember és nem ötéves módjára. Bár ez elvileg egyébként se a legfőbb szempont egy szimezést kicsit is komolyan vevő embernél.

Szerintem.

[ Szerkesztve ]

Sent from my keyBoard

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.