Két (pontosabban három) kezdet nélküli személy az Atya, a Fiú és a Szentlélek. Jézusnak azért van "kezdete", mert valóságos ember, akinek van kezdete. Ugyanakkor nem lehet szem elől téveszteni, hogy Jézusban az (Isten-) IGE személye testesült meg.
Jézus megmondta, hogy EGY közbenjáró van isten én az emberek között: ő maga
(nem pedig ő, szűzmária, a szentek, fű, fa virág)
Ezt nem is vitatom, a szentek életében is az Egyetlen Közbenjárót tiszteljük. Ugyanakkor a Kánai menyegző is bizonyítja, hogy van szava az embernek az Istennél. Számos babonás felfogás, s visszaélés tapadt hozzá a századok folyamán, de attól még kérhetjük a szentek közbenjárását. Egyébiránt nem Jézus mondta, hanem a Timóteus levélben írja Szent Pál.
tehát a test (anyag) + a szent szusz = élő lélek
nem az élő lélek + a test = élő lélek
A Szentírásból világos, hogy testben támadunk fel.
(Egyébként ez az egész eszmefuttatás nem érinti a lényeget, ti. hogy Jézus Krisztus mindannyiunkért meghalt, s megnyitotta számunkra a menny kapuját, hogy Általa üdvözüljön a világ.)
"Egyformának lenni mindenkihez. Emberfeletti nagy szív kell ehhez." - Reményik Sándor