"akkor az feltöltve marad, ami az egyik legrosszabb, ami történhet egy li-ion akkuval"
Pont ellenkezőleg, a li-ion akkunak az a legrosszabb ha teljesen lemerítik.
[ Szerkesztve ]
"akkor az feltöltve marad, ami az egyik legrosszabb, ami történhet egy li-ion akkuval"
Pont ellenkezőleg, a li-ion akkunak az a legrosszabb ha teljesen lemerítik.
[ Szerkesztve ]
Nekem a súlyával van bajom, azon meg nem segít ez se.
(#2201) nismoka: a túlmerítés fáj neki, de azt úgysem tudod megtenni ezekkel az akkukkal, nem engedi annyira lemerülni. Viszont a teljesen feltöltve tárolás az nem tesz jót neki.
[ Szerkesztve ]
Eszembe nem jutott volna, hogy a hátadon cipeld az akkut. A dupla akkus rendszernél is a vázon van mindkettő. Hát rögzítsd a vázra a tartalék akkut!
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Nekem is pont ilyen Ergon tatyóm van. Jó kis táska, cipeltem benne 500Wh Bosch és Shimano akkut, viszonylag komfortosan szállítható.
Az új 2020-as Bosch CX esetében alapból 625Wh is lehet a vázba rejtett akku, ezt még ki lehet egészíteni egy 500Wh-s normál váz akkuval, így kapunk 1125Wh-t, és nem kell a hátizsákba cipelni semmit. A Bosch ráadásul úgy oldotta meg, hogy egyszerre fogyasztja mind a két akkut. Bár hozzáteszem, nekem nem kéne ilyen gép, mert így már a súlya annyira elszáll, hogy ügyetlenebb lesz a technikás terepeken, de általános felhasználásra, normál terepezésre jó lehet. [link] Én személy szerint egy 700Wh-val tökéletesen ellenék, max viszem a töltőt, ami jelentősen kisebb, könnyebb mint egy akku, és kb 1 órás töltéssel 1000Wh-nál vagyok.
Amint eladom a Merida eone sixty-t, veszek egy ilyen új, 2020-as Specialized kenevo-t, 700-as akkuval. Nálam most ez a best: [kép]
[ Szerkesztve ]
2019-es 6.8 plus nagyon jó áron hozzáférhető készletkisöprés okán, legutóbb 3200 erzsire volt leárazva egy-egy M és L példány, nullkilométeres. Ehhez megveszed a TEC packot 450 erzsiért és még mindig bőven 4000 alatt maradsz.
Egy nullával többet sikerült írnod annál az egy órás töltésnél...
A koncepciód jó, de ugyebár nem mindig olyan útvonalat jár be az ember ahol van lehetőség tölteni...
Jóvanna. Közben láttam a hsz. -eidből, hogy tulképp nem keresgélsz, hanem beleszerettél valamibe, csak még bátorító, pozitív visszajelzésre vágysz.
Jó lesz az, vedd meg!
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Na ez nem rossz ötlet.
(#2204) Runner_fxr: tényleg, Haibike is csinál duplaakkus megoldást, jó, hogy mondod, ránézek majd ezekre is. Az pozitívum, ha tényleg egyszerre meríti őket.
Persze ez igaz, hogy nem mindig tudsz tölteni, de azért a 700Wh már elég korrekt, nyilván nem boost/Turbo végig, de takarékoskodva 1800-2000m szint és 70-100km. 1 óra töltés 25-30%. 6A-es töltővel közel 50%. 700Wh akkuval sok esetben megoldhatod azt amit eddig mondjuk 2db 500-al. És az rohadtul nem mindegy, hogy nem cipelsz a hátadon egy 3kg-os akkut.
Üdv, a Xiaomi HIMO C20 elektromos kerékpár -ról mi a véleményetek? E-Rolleről váltanék
Inkabb hasznalt pedelec ha mar van rollered.
Nekem bejön ez, ennyiért nem kapsz használt pedelec-et se, vagy csak valami első hubmotroros rettenetet. Városban, parkokban csapatni szerintem ez stílusos és megfelelő kis gép lehet, bár nem láttam élőben.
Run&Ride
20 -as kerekekkel, meg azzal a pedálmagassággal nem nagyon lehet sehol sem csapatni. Nyáron kemping - strand - közért - kemping túra és slussz. Átviszed az autódat a szerelőhöz, ezzel meg hazatekersz. Ilyenekre való.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Ilyesmire gondoltam én is, városi szaladgálósnak, parkba kimenni (természetesen nem bikepark-ra gondolok), kb mint amire régen a kempingeket használták. Szerintem erre tökéletes lehet. Bár mondom, még sosem próbáltam ilyet. Nekem sem kellene, mert más a felhasználási terület, de el tudom képzelni, hogy valakinek simán jó lehet egy ilyen.
[ Szerkesztve ]
Run&Ride
Nekem jó lenne a kamionban (főleg úgy, hogy kivehető akkus), de a láncváltó miatt bukó.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Pont az hogy mar van neki parkba kimenni es szerelotol hazajonni valoja. Egy e-roller.
Valami erezhetoen komolyabbat akar, es ez bizony nem az. Igaz ennyibol ($800/~240'000huf) meg nem jon ki masodik genes kozepmotor, de en inkabb hozzatennek egy kicsit, 80'000 mar eleg lenne.
Tapasztalatbol mondom, amint egy ilyesmit megveszel, mar tudni fogod mit veszel kovetkezonek, csak utkozben elszortad az aranak a nagyreszet.
[ Szerkesztve ]
Van ilyenem, ezt akarom lecserélni erre.
Üdv Mindenkinek!
Véletlenül találtam erre a topicra, és mivel nekem is van egy e-bike-om, gondoltam beköszönök.
Igaz, nem mai darab már a gép, egy 2013 körüli KTM Macina Race 29. Akkoriban csúcsgép volt.
Még az első generációs Bosch Classic motoros Bosch 400-as akksival.
Ahogy nézem a cikkben szerepel is a bringám!
[ Szerkesztve ]
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
Üdv!
Hát igen, sokat fejlődtek az elmúlt pár évben az E-kerékpárok. Itt az ideje, hogy lecseréld az öreget. Ajánlom a 4. generációs Bosch CX rendszert, nagyon jól sikerült!
[ Szerkesztve ]
Egyenlőre még marad. Amire használom megfelel, az akku is jó állapotú.
Felesleges lenne egy fél milliót beletenni egy újabb gépbe.
[ Szerkesztve ]
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
Akku kapacitása kb hol lehet az eredetihez képest? Enyém már egy ideje pihen, kb het i 1x megjáratom, akksit kint tartom a garázsban, ahol annyi a hőmérsékelet mint kint. De nem tudom ha fagyok lesznek hol tartsam, lakásban meleg van neki.
Run&Ride
Pontosan nem tudom mert nem újonnan vettem a bringát, de mindössze 280 km volt benne, úgyhogy nagyon nem lehetett elhasználódva az akkumulátor. Míg a Bükkben kibír 50-60 kilométert, gondolom nincs túlságosan elhasználódva.
Én télen beviszem a lakásba, mert a hideg semmiképp nem tesz jót neki. Nem értem miért lenne a lakásban túl meleg. A 20 Celsius körüli hőmérséklet optimális a tároláshoz. Nyugodtan vidd csak be!
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
Ugyanaz vonatkozik.
Pince jobb neki mint a szobahomerseklet.
A garazsban elofordulo fagy csak akkor baj neki, ha 0C alatt probalod tolteni vagy meriteni, ilyenkor serul. (A cellak belseje kell 0C alatt legyen igy jo sok ido amig maga a pakk atmelegszik ha kintrol behozod.)
Ha 0C folott toltod/merited, nem serul de csokken az ereje es energiaja abban a ciklusban, de nem veglegesen.
Értem, tehát maradhat kint egész télen, de ha tölteni, vagy használni szeretném előtte kicsit vigyem be és hagyjam felmelegedni.
Run&Ride
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
Az eBike-akkumulátorokat a következőképpen tárolja: – füstérzékelővel felszerelt helyiségekben – éghető vagy erősen gyúlékony tárgyak közelében ne – hőforrások közelében ne Az akkumulátorokat 0 °C és 20 °C közötti hőmérsékletek mellett tárolja. A –10 °C alatti vagy 60 °C feletti hőmérsékleteket alapvetően el kell kerülni. Egy hosszú élettartam biztosítására a legelőnyösebb az akkumulátort kb. 20 °C szobahőmérséklet mellett tárolni 30-60%-on
Ha le tudod olvasni ezt a tablazatot akkor tudod, hogy egy marhasag a szobahomerseklet.
Hacsak az ambringanak nincsenek ezeknel erosebb akademiai forrasai akkor en tudom kinek hiszek.
[ Szerkesztve ]
Bosch bicajom kezelési útmutatójából másoltam ki, bizonyára hülyeség.
Milyen jó, hogy ebben is, mint kb a világon minden más témában, nagy az egyetértés.
Run&Ride
Én is mindig úgy tudtam, hogy sem a hideg, sem a meleg nem tesz jót az akkumulátornak. Szóval az a 20 Celsius lesz az ideális.
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
Mint ahogy semminek sem. Viszont, a komfortos hőmérséklettartomány teljesen más egy oroszlánnak és egy oroszlánfókának. Már csak azt kéne kideríteni, hogy egy bringa akku az fóka, vagy oroszlán.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Valahogy úgy.
Mindenesetre amíg nincsenek fagyok addig én kint tartom az akksit.
[ Szerkesztve ]
Run&Ride
Az interneten kutakodva, zömében a szobahőmérsékleten való tárolást ajánlják.
Kicsit feljebb linkeltem is egy cikket, abban is ezt írják. Szóval ha beviszem télre az akkut, nem hinném, hogy ártok neki.
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
Egy kerékpárt általában nem szobahőmérsékleten használ az ember, legalább is kicsi a valószínűsége hogy mindig ~20 C° van amikor teker az ember. Ettől függetlenül teljesen helytálló az a táblázat, mert tisztán látszik hogy 0-40 C° között nincs érdemi különbség. De kb ez az a hőmérséklet tartomány ahol használni szoktak egy biciklit.
Ne keverjük össze szerintem a tárolást a napi használatban lévő akkumulátorral.
De valószínűleg túl is beszéltük a témát.
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
Ott van világosan, hogy 0-40 C° között nincs érdemi különbség. De miért kellene 0 alá és 40 fölé menni? Értelmetlen lenne, nem életszerű. Vagyis 0-40 C° közé tervezték a Li-Ion akkukat. Nem kell hozzá sok ész, hogy mi ebben a tartományban az arany középút.
[ Szerkesztve ]
A 20 fok!
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
Akkor nincs mese, télen a 20 fokos szobában kell görgőzni a pedelec -kel, hogy használatban maradjon az akku.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Szent eg, ha nektek eves kapacitas vesztesbol 2, 4, 15 kozott, meg 6, 20, 30 kozott "nincs kulonbseg" akkor rajta.
Bosch utmutatoba azt irjak bele, amit el lehet varni a felhasznalotol es ami eleg ahhoz hogy a garancialis idotartamot hozza az akksi, nem pedig a legjobb esetet. Mivel nincs mindenkinek pinceje, kamaraja, garazsa, ha azt irnak 5-10 kozott kell tartani, akkor lenne egy csomo barom aki azert nem veszi meg mert neki nincs lehetosege ra, vagy mas gyartoe nem olyan kenyes.
[ Szerkesztve ]
A Li-ion akku jól érzi magát 0-40 C° között. Az akku terheléssel és töltéssel sincs ez másként azzal a különbséggel, hogy ilyenkor hő keletkezik amit el kell vezetni. Vagyis ilyen esetekben is célszerű tartani az arany középutat. Hogy aztán ez most kivitelezhető vagy nem, az megint egy más kérdés.
Hozzátenném, hogy léteznek olyan akkuk, amik akár extrém körülmények között is megállják a helyüket. De ugye csodák nincsenek főleg nem Li-ion akkuknál.
[ Szerkesztve ]
Az a lényeg hogy ne legyen teljesen feltöltve, mert akkor veszít legtöbbet a kapacitásából a hőmérséklet függvényében. Nem kell ezt túl ragozni.Ne rakja senki a kazán mellé, meg ne hagyja megfagyni sem aztán kész. Tudom mert tanultam hogy az e-tronban fűtik az akkut hidegben, mert többet nyernek a kapacitás visszaszerzésével mint amit fogyaszt a fűtés. Kicsi akku-pakkoknál ugyanez nem éri meg ,mert a hatótáv ott nem nő.
Ez ket kulon dolog.
1, A melegben (foleg feltoltve) allastol tartosan veszit a teljesitmenybol/kapacitasbol az akksi, ugyanigy 0 alatti toltestol hasznalattol. Ez hetrol hetre keletkezik, es ha serult, ugy marad.
2, Hidegben az akksibol kevesebb a kinyerheto energia. Ez egy pillanatnyi dolog, ha felmelgited vissza is megy egy ora alatt. Ez nem marad ugy. Ezert melegiti az audi, es sokan masok. Kevesebb energia melegen tartani/felmelegiteni mint amekkora a hideg miatt a veszeseg.
De itt nem 10rol 20 fokra melegitesrol van szo, hanem -20-rol 10 fole. Hasznalattol fuggoen pedig estere le sem engedik annyira hulni maguk az ilyen autok.
[ Szerkesztve ]
Sztem a legnagyobb terhelést mászás közben kapja, amikor nincs menetszél, ami elvezesse a hőt. Ehhez képest a szobában görgőzésnél símán szembeállíthatok egy ventillátort.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Most már elmondom neked a fenti táblázat lényege amit rosszul értelmeztél hogy 40% os töltöttségnél 2 % a különbség 0 és 25fok között 1 év alatt. Teljesen feltöltöttnél van nagyobb különbség. Tehát ha félig van feltöltve és a szobában tartod akkor tavaszig 1-2 % ot romlik ami semmi. Érthetőbben nem tudom leírni.
2%-ot mindenképp romlik, ha 20 fok közelében tartod akkor 4%-ot fog. Tehát dupla olyan gyorsan amortizálódik. Szerintem azért ez nem mindegy.
Run&Ride
Már csak azért is nettó baromság ez a táblázat, mert ebből kiindulva egy 100 %-ra feltöltött akkumulátor 25 fokon tárolva 20%-ot veszt a kapacitásából évente.
Én minden ősszel úgy tettem el, hogy feltöltöttem 100%-ra, és maradt a lakásban tavaszig jellemzően 20 fok felett.
A táblázatból kiindulva a 2013-ban gyártott akkumulátoromnak már jócskán le kellett volna, hogy csökkenjen a kapcítása. Ehhez képest, köszöni szépen, jól van és nem tapasztalható a táblázat szerinti kapacitás csökkenés.
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
Tobb okbol nem romlik annyit a tied mint amit a tablazat ir.
1, Amint irtad, nem 25 fok van hanem kevesebb.
2, A 100% toltes egy jol hasznalt akksinal mar nem jelent 4.2v-ot, ezt ha akarod leelenorizhezed multimeterrel, amint lehuzod a toltorol, leesik. Sok gyarto pedig eleve nem annyira tolti fel.
3, Az akksiknak onkisulesuk van, es minel melegebben vannak, az annal nagyobb. Tehat a elso pillanatban valoban 100% korul van, utana lemegy havonta par szazalekot, igy a vegere inkabb 85 korul van.
4, Az elso evben a legnagyobb a degradalodas, es nem az ujkori 100% bol szamitva veszit annyit, hanem az elozo evibol.
5, Mindegyik cella fajtanak kicsit elteroek a jellemzoi, de a technologia kozos igy alkalmazhato ra az iranymutatas.
Amugy en nem tudom hogy lehet alapveto teneyekrol eldonteni, hogy laborban honpok alatt kimert dolgok baromsagok, ez olyan, mintha valaki felrajzolna a kepletet, hogy hogy tud a repulo a levegoben maradni, es te meg ide irdnad hogy szerinted egy mahasag, mert a papir repulod allandoan leesik.
Azert az onbizalom megvan.
Ezeket a dolgokat mindenki tudja az iparban, ha mashogy tudod, linkelj egy teszt esetet hogy okosodhassunk.