Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
Úgy jön ide, hogy a műszaki vizsga pont azért van, hogy kiszűrjék a nem megfelelő műszaki állapotú, illetve közlekedésre nézve veszélyes járműveket. Tehát ha veszel is motort egy autóhoz, utána lesz egy kötelező műszaki vizsgád. 25-ös pedelec-nek ilyen nincs, tehát senki sem fogja leellenőrizni azt, hogy a Te építésed megfelel e a biztonságnak! Így már érthető?
-
Runner_fxr
Ármester
Ez most valami kandikamera? Komolyan kezdem kellemetlenül érezni magam! Nyilván nem lehet 100%-ban a tuningot kiszűrni, bár a Bosch most eléggé bekeményített e téren, 2020-tól nem lesz könnyű dolguk a tuningolóknak az biztos! Mit kéne még neked elmondanom ezen felül mint amit itt több hsz-ben leírtam?? Azzal ha külön motort árulnának, csak egy csomó plusz bonyodalom lenne.
-
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #2551 üzenetére
Ok, de a robogókra sincs műszaki vizsga, aztán a Malaguti F12-em simán ment 110km/h-t Polini tuninggal. Azt se vizsgálta a kutya se. És? A mai napig leszarja mindenki. Én nem tudom hogy te honnan veszed ezeket az infókat, de mostmár megkeresem az egyik neves gyártót ez ügyben. Már csak azért is.
-
Runner_fxr
Ármester
A Bosch gyár oktatójától! De nyilván te tudod jobban! Ha balesetet csinálsz a megtuningolt robogóddal, azzal is keményen megbüntetnek! Nyilván azt is pont leszarják Magyarországon, hogy te egy 25-ös pedelec-et megtuningolsz. Addig, ameddig nem csinálsz balesetet. A pedelec gyártóknak érdekük, hogy ne legyen tuning, mert ha kiveszik a 25-ös pedelec-et a kerékpár kategóriából, oda a bizniszük egy csapásra!
-
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #2554 üzenetére
Én eddig is értettem az okokat, csak ez eddig az E-Bike-nál van gúzsba kötve. De most mondom hogy ez csak idő kérdése. Soha egyetlen gyártót se érdekelte az, hogy vannak idióták, az a lényeg hogy jogilag le legyenek védve. Te inkább beszélsz eszméről mint gyakorlatról. Én se mentem neki semminek a Malaguti F12-vel 110km/h-ás sebességgel, de azért vicces volt amikor előzésnél jól megnéztek az autósok. Gondolom nem láttak még ennyivel menni motort rendszám nélkül.
(#2555) Runner_fxr szerencsére nincs gond. Viszont nem győztél meg, de ahogy írtam mindenképpen megkeresek ez ügyben egy nagyobb E-bike gyártót. Mármint hogy ők hogy vélekednek, mert itt most nem a te véleményedre vagyok kíváncsi.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Megkeresheted, de minek? Kapsz majd egy sablon szöveget biztonságról, meg a garantált minőségről és a tartósságról. Motort viszont továbbra sem fogsz kapni és mivel ezt jogilag megtehetik, ezért max. rúghatod a falat. Azt viszont megkeresés nélkül is megteheted.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #2558 üzenetére
"jó pár gyári képzésen vagyok túl!"
Ok, értem én. És mit lehet ezen a szinten oktatni? Ne menj 25km/h fölötti sebességen mert az életveszélyes? Vagy mi? -
Runner_fxr
Ármester
Elég sokmindent, rendszerek működése, szerelése, jogi háttere, diagnosztika stb. De kezdem unni ezt a pökhendi, lenéző stílusod! Én egy segítőkész ember vagyok! Többek közt ezért is csináltam anno ezt a topikot és cikket! Illetve bárkinek szívesen segítek! Tudtommal hozzád is jófej voltam, talán még a boltban is voltál bent nálam bicókat kipróbálni, tanácsot kérni! Most meg úgy beszélsz mintha egy valami gyökér lennék! Ezt vagy befejezed, vagy megkérlek rá hogy hanyagold a nekem címzett hülyeségeid! Se kedvem, se időm nincs erre!
-
StLui
veterán
válasz Runner_fxr #2549 üzenetére
Ezt teljesen életidegen okfejtés, ezek alapján a BMW, Mercedes, meg az összes "kis" autógyár, nem olyan neves, ezért merik eladni külön a motorjaikat, hogy azokat bárki bárhova beépítse, senkit nem érdekel miért veszel egy komplett motort is akár, építhetsz versenyautót, bármit belőlük, nem várják, hogy bevidd műszakizni, ha nem viszed, nem mehetsz közútra, ennyi. Ez csak pénzről szól, megpróbálják monopóliumban megtartani ezeket a dolgokat, ennyi.
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Runner_fxr
Ármester
Ezek komplett rendszerek! Nincs legózás! De a hagyományos kerékpár iparban sem adnak például vázakat külön a gyártók, csak ritka esetben! Viszont a felhasználók nincsenek cserben hagyva! Ha tönkremegy a motorod megoldják, akár gariban, akár önköltségre! Ha legózni akarsz akkor ott a bafang és megannyi gyártó! Benne vagyok egy ideje a kerékpáros szakmában, szerintem jól működik ez a rendszer így! Akkor érteném a felháborodást ha 2 év múlva elengednék a felhasználók kezét a gyártók, de ez nem igy van! Sokszor láttam már garanciális időn túl is cserélt Bosch akkut és motort! Korrektek, de olyan nem engednek, mint amit Somatom is írt, hogy gyengébbet erősebbre, nincs kontárkodás, ezeket a rendszereket kitalálták jól!
[ Szerkesztve ]
-
StLui
veterán
válasz Runner_fxr #2563 üzenetére
egy VW, vagy BMW motor az meg legózás, sufnibarkács vagy micsoda? Ott nincs gari, vagy nem értem? Jóval veszélyesebb üzem mint egy bringa, mégis adják
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Runner_fxr
Ármester
-
Somatom
veterán
válasz Runner_fxr #2565 üzenetére
Az autóknál sincs ilyen Lego, ha közúton akarják használni. Még a gyárilag csereszabatos motort sem lehet barkácsban beszerelni.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
big-J
őstag
Van ketfele felfogas.
Ami az autoiparban van (kivetelekkel) ma, ahol megelegszenek a profittal, meg akkor is ha mas is nyer belole, vegyiteni lehet gyari, oem, es utangyartott alkatreszeket. A technikai leirasok, schematikak bar ha penzert is, de hozza ferhetok.Es van az apple fajta, ami a teljes kontrollrol szol, es arrol, hogy minel kevesebb ember tudjon nyerni a termekeden, cserelbe a legkevesbe sem felhasznalobarat. Csak a kijelolt hely nyulhat hozza, csak a kijelolt (borsos) aron. Ilyenkor mindennapos taktika a felelem keltes garancia vesztes, alkatreszek vamon elkobzasaval, esetlegesen par inditas suru hangoztatassal.
Ilyen cegnek en nem adok penzt, de mindenki dontse el maga.
[ Szerkesztve ]
-
StLui
veterán
válasz Runner_fxr #2565 üzenetére
Igen de azt a motort ha akarod a fűnyíródba építed, és sehova nem viszed vizsgázni
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Runner_fxr
Ármester
De mivel külön vázat sem tudsz venni, így nem igazán értem, hogy minek kéne bárkinek is csak egy motor? Pláne normális szoftver nélkül! Egyébként a Bosch CX, az Audi-tól származó olajszervómotorra épül! Ha meg van bicajod, tudsz szerezni motort, nyilván a megfelelő kereskedőn keresztül. A Shimano annyival egyszerűbb, hogy a motor felprogramozását a nagyker meg tudja csinálni, nem csak a gyár. De csak motor ott sincs, csak ha van bicód. Ha csak motor kell, ott a Bafang, ők másféle üzletpolitikával rendelkeznek.
-
StLui
veterán
Fűnyíróba? vagy akár M3 motorból építhetsz agregátort ha olyan kedved van..stb. Bringamotornál sem tudni mire akarja valaki használni, lehet csak a saját telkén , ami sípálya jellegű, iszonyat erővel föl szaladgálni, soha nem megy vele közútra. És megtehetné, ha kapna hozzá cuccokat, persze kaphat, de pont ezektől a nagyoktól nem. (shimano, bosch)
Robogókról ne is beszéljünk, ott semmi nincs szinte mint bringánál, mégis kapsz hozzá mindent. de ezek csak azért vannak így mert sok a gyártó, egyik sem teheti meg, hogy elkezdi "nem árulni" külön a motortRunner: értem, nincs is szükségem motorra, csak az ok szerintem egyedül az anyagiak kézbentartása a gyár részéről
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Runner_fxr
Ármester
Miért olyan nehéz azt elfogadni, hogy vannak gyártók akik nem akarják, hogy a termékeik kontárkodás áldozatai legyenek? Ha az én tulajdonom lenne a Bosch pedelec részlege, én sem biztos, hogy azt szeretném, hogy a motorjaimmal trükközzenek, aztán meg a közösségi médiában mindenki arról beszéljen, hogy így meg ugy nem működik, kigyulladt, szar stb! Jól van ez így, hogy az kap motort aki konkrét ügyfél, tehát vett Bosch vagy egyéb neves gyártótól biciklit! Aztán lehet én gondolom rosszul, meg a Bosch is, de szerintem ez így jól működik! Aki barkácsolni akar, erre is meg van a lehetősége Bafang és társaival, de Bosch, Shimano, Yamaha, Brose, nem ezek a cégek!
[ Szerkesztve ]
-
StLui
veterán
válasz Runner_fxr #2572 üzenetére
Én azt fogadom el nehezen, hogy ("kontárkodás áldozatai legyenek") ezzel mosdatjuk őket, mikor csakis profitról szól a dolog, amivel semmi baj, piac dönt, és egyelőre viszik mint a cukrot, és én sem vagyok ellene, sőt..
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
big-J
őstag
válasz Runner_fxr #2572 üzenetére
Ez elmeletben jol hangzik, de a gyakorlatban a felhasznalo szamara tobb kara van, mint haszna. En ertem, hogy jo akaratbol indul (kezdetben) de a gyatkorlati vege mindig katasztrofa, kb mint a kommunizmus.
Egy 2 tonnas vasdarab ami 100al megy osszehasonlithatalnul veszelyesebb egy brinyonal. Megis utszeleken vannak futomuszervizek.
Nyilvan bezaratnad mindet, mert barmilyen alkesz munkat vallalhat es a felhasznalo a gyartora fogja, hogy elgurul a kereke menet kozben.Ez az a titkolosdi, aminek az applenal az lett a vege, hogy $1000 kicserelni egy szalagkabelt, es $1100 egy uj laptop, es felnyomnak a vamhatosagnal ha fuggetlen szervizeskent behozod az orszagba az utangyartott szalagkabelt, ki issza meg a levet? A felhasznalo.
Ezt megallitani hivatott kezdemenyezest ugy hivjak right to repair,(jog a javitashoz) ami kotelezne a gyartokat technikai leiras es potalkatreszek biztositasara, most vetik torvenybe a tengerentul, ha gondolod utananezhetsz.
[ Szerkesztve ]
-
StLui
veterán
válasz Runner_fxr #2576 üzenetére
Szerintem a motor is ugyanolyan alkatrész mint a váltó, fék, talán utóbbi is elég fontos, mégsem aggódik a shimano, hogy ki hova építi be, és nem kell leadni a régit, igazolva a szervízzel, hogy annak a helyére építem be, miért?
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
big-J
őstag
válasz Runner_fxr #2576 üzenetére
Te irtad, nem lehet egyenkent kulon venni a rendszer elemeit es ha lehetne se mukodnenek.
-
Runner_fxr
Ármester
Nem ilyen egyszerű ez! A motorokat egyedileg kell programozni az adott bringához! Tehát kell a régi amiből kiolvassák a Te bicódhoz való beállítást. Egyedi programozás nélkül a motor kb annyit ér mint egy nagy krumpli! Szerintem ti valami összeesküvés elméletet láttok bele! Pont, hogy nagyon kedvező még ez az időszak, mert a pedelec kerékpárok felfutóban vannak! Nagyon gavallérok a gyártók a garis cserékkel, lehet ez még sokkal rosszabb is!
big-J: Én azt írtam, hogy csak külön motort nem lehet venni! És igen, kell neki a szoftver a bicódhoz különben nem fog működni! De ha neked van már bringád, akkor nincs olyan, hogy nem kapsz alkatrészt! 2 napja azon megy itt a hiszti, hogy micsoda szemetek ezek a pedelec gyártók mert nem adnak alkatrészt, pedig egy szóval nem mondtam ezt így! Úgy nem adnak, hogy besétálsz egy boltba, és csak úgy a polcról hazavinnél egy motort! Illetve erre kijelölt szervizek vannak, akik beépíthetik, kell hozzá gyári képzés, plusz a bosch szoftver a hardverkulccsal! Felhasználói szempontból teljesen korrektek!
[ Szerkesztve ]
-
StLui
veterán
válasz Runner_fxr #2580 üzenetére
Shimano fékről, váltóról beszéltem, a fék veszélyesebb üzem a motornál, mégis vehet bárki szabadon, nem passzol a motorhoz gyártott elméletbe
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Runner_fxr
Ármester
Igen, közben rájöttem, hogy a fékre gondoltál. Egy pedelec rendszer teljesen más tészta mint a fék. Egy féket otthon is könnyen fel lehet szerelni, motort programozni megint más. Tulajdonképpen mi ezzel a problémátok, hogy csak pedelec tulajoknak adnak motort? Mit kezdenél egy motorral?
-
StLui
veterán
válasz Runner_fxr #2582 üzenetére
Nem ez a lényege, szerintem sokkal egyszerűbb lenne felhasználni mint egy autó motorját, az mégis kapható külön, szoktak is építeni ezt azt belőlük pl Amerikában nagy hagyománya van, ezt meg valamiért korlátozzák. Szerencsére Apple példával ellentétben engem ez nem zavar annyira, hogy ne vennék miatta, mert tényleg nincs szükségem a lehetőségre, (ahogy egyébként én autó motort sem akarok venni, de más igen). Valószínű túl is beszéltük a dolgot
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Runner_fxr
Ármester
Pont az a lényege, hogy így tudnak megfelelő minőségű szolgáltatást nyújtani! És már eleve ott bukik a dolog, hogy a neves kerékpár gyártók vázat sem adnak! Akkor mibe teszed a speciális felfogatású motort? Most tekintsünk el attól, hogy felprogramozás nélkül egy tökéletesen használhatatlan motor lenne a kezedben, de még is mi a fenét tudnál kezdeni egy Bosch gen 4 CX-el, ha vázad meg nincs hozzá? Ezt nem a pedelec gyártók kezdték! A hagyományos kerékpár iparban már ezer éve nem adnak külön vázat! Csak akkor kapsz ha gariban kell neked cserélni! Jó persze egy két gyártónál előfordul elvétve pár váz, de alapvetően szinte mindenki komplett kerékpárokat árul. De ha annyira építeni támad kedved, esetleg itt van ez [link] 6000 euróért.
Vagy ott a bafang és társai, ott kapsz mindent külön, lehet legózni! Értem én, hogy ott meg a minőség a végeredmény nem annyira jó, de egy Bosch és a többi prémium pont attól jó, hogy komplett rendszerben gondolkodnak![ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #2560 üzenetére
Bocs nem a személyed ellen mentek a kommenteim, ha megbántottalak akkor elnézésedet kérem.
Egyébként úgy beszélsz a motor felprogramozásáról, mintha három doktori diploma kellene hozzá. A heckereknek is csak azért nehéz, mert fel kell törni a rendszert mielőtt hozzáférnek a részletekhez. Hidd el hogy ez nem más mint amit már előttem mások is írtak, hogy a brand minél zártabb legyen.
Abban viszont igazad van, hogy tulajdonképpen vázat se nagyon lehet kapni, de szerintem lenne rá kereslet mert ez egy nyitott piac egyelőre. Persze nem horror áron, annak úgy nem sok értelme lenne. -
big-J
őstag
Csak akaras es szoftver kerdese hogy automatikusan felismerjek egymast. Vezerlobe van egy frissitheto adatbazis parameterekrol, can buson megkapja alkatreszek tipusait, a megfelelo beallitast alkalmazza. Semmi technikai akadalya hogy akksit, kijelzot, motort, mororvezerlot ne lehessen elemenkent cserelni.
A szamitogepben is tudsz processzort, ramot, gpu-t cserelni.
Ennekem a szoftvert leszamitva az a bajom, hogy ha garancian tul elromlik, nem lattam meg boltot ahol ovvezerlest, belso fogast, motor testet adnanak.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Ok! El van nézve! De azt megértheted, hogy senki sem szereti ha lenézően nyilatkoznak arról amivel foglalkozik! Én ebben a szakmában 15 éve dolgozom, 7 éve már pedelec bicókkal is!
Nyilván nem atomfizika, de azért nem is olyan primitív egyszerű ez a bicós szakma mint amennyire beállítod, pláne nem akkor ha még a pedelec rendszereket is hozzávesszük!
Nem hiszem azt, hogy az mindenképpen jót tenne a prémium pedelec kerékpáriparnak ha mindent össze lehetne legózni és minden szoftver szabad felhasználású lenne, ezzel sokkal több lenne a probléma és egészen biztosan a minőség rovására menne! Elfogadom, hogy másképp gondolod, mindenkinek joga van azt gondolni amit akar, de engedd meg nekem Te is, hogy én is másképp gondoljam! Egyébként ha már építés, mindenki tudja aki kicsit is ért a bringákhoz, hogy ha bringa építésbe kezdünk akkor soha sem sikerül a legolcsóbban kihozni! Az építés mindig többe van mint a komplett bringa!
Azért mert esetleg hoztál egy elhamarkodott döntést, és megvettél egy számodra túl gyenge kerékpárt, még nem feltétlen a gyártót kell hibáztatni, hogy miért nem ad erősebb motort!
big-J: Ezt elsősorban a kerékpár gyártókkal kéne leboxolni, hogy adjanak vázakat! Másodsorban meg a prémium pedelec gyártókkal! A programozást illetően elsősorban arra gondoltam, hogy milyen váltóval használod a kerékpárt! Ezt kénytelen vagy manuálisan megadni, a can bus-on ezt nem kapja meg. Nem technikai akadálya van, hanem józanul végig gondolták mérnökök, cég vezetők, hogy semmi értelme nem lenne annak, ha a prémium márkák építését rábíznánk az egyszerűbb felhasználókra, ennek előbb utóbb a márka hírneve látná kárát! De megvan a lehetőség az építésre, csak nem a prémium szegmensben!
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
Persze világos, nem olyan bonyolult ez, pont ezért mondom/mondjuk hogy a gyártók mesterségesen tartják így a helyzetet. És igen, pótalkatrész a motor is, mert nem örök időkre tervezték őket.
Viszont ahogy írta Runner_fxr is, valószínű, hogy ha gari időn túl megkeresed a gyártót lehet hogy kicserélik akár a motort is. Szóval nem hinném hogy ez miatt ki kellene dobni egy komplett bringát. Az nagy lórúgás lenne a "zöld látásmódnak", habár az idővel már vakság. -
Runner_fxr
Ármester
Miért is kéne kidobni egy bringát? Attól mert nincs garid, még kapsz motort, csak ki kell fizetni! A menete annyi, hogy beviszed a bicót a forgalmazóhoz, megnézik, diagnosztizálják a hibát, kiszerelik a motort, elküldik a gyárnak, ők kiolvassák a szoftvert, beállításokat, küldik az új motorod, a forgalmazó beépíti a kerékpárodba, te meg örülsz neki, és újra van két év garid az új motorra! Mi ezzel az a nagyon nagy probléma, meg összeesküvés? Az, hogy nem személy szerint a felhasználó szereli be a motort?
big-J : Gen 2 Bosch CX-hez pl van felújító szett, ami a csapágyat és fogaskereket jelenti! Természetesen ennek a cseréjét is szakszervíz végzi, de a lehetőség adott a felújításra! Brose-hoz is lehet kapni szíjat például.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #2587 üzenetére
egyáltalán nem néztem le a munkádat, igazság szerint nem is értem miből gondolod ezt. De tényleg hagyjuk ezt a témát mert ez sehova nem vezet. Lehet kicsit szabadabban fogalmaztam ebbe igazad van, ígérem még1x nem fordul elő.
"Azért mert esetleg hoztál egy elhamarkodott döntést, és megvettél egy számodra túl gyenge kerékpárt, még nem feltétlen a gyártót kell hibáztatni, hogy miért nem ad erősebb motort!"
Ezt megint nem tudom miből szűrted le. Egyáltalán nem volt elhamarkodott döntés a Merida Espresso 400 vásárlásom. Nagyon jó kis bringa és teljesen így képzeltem el az erőhatásokat, egyedül az lepett meg, hogy 25km/h fölött mintha nem engedne gyorsabban menni. Ugye erre írták itt többen hogy nem vagyok hozzászokva, illetve nincs meg a power az efölötti sebességhez. Nem tudom, majd tavasszal tesztelem.Ugye találkoztunk személyesen és tényleg szép választék van az ebikeshop-ban, de azért prezentáld a főnökeid felé, hogy vegyék fontolóra a Cetelem 0%-os megoldását. Lehet hogy kicsit kevesebb lesz a haszon, de az tuti hogy több bringát el lehet adni. Ha lett volna nálatok is ilyen megoldás biztosan nem megyek a Bergusonhoz.
(#2589) Runner_fxr "Mi ezzel az a nagyon nagy probléma, meg összeesküvés? Az, hogy nem személy szerint a felhasználó szereli be a motort?"
Pontosan. Óriási pénzeket lehetne megspórolni, remélem ezt azért megérted.[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
Még annyiban egészíteném ki a mondandómat, hogy nem azért kérdeztem az esetleges motor cserét, mert nem felel meg a Shimano E5000. Azért kérdeztem hogy egyáltalán van erre lehetőség vagy sem? Az utána lévő kommentekből tisztán látszik, hogy rajtam kívül sokaknak nem tetszik ez a hozzáállás a gyártók részéről. Na mind1, szerintem kiveséztük a témát.
-
Runner_fxr
Ármester
Semmi gond, nem vagyok haragtartó! De ha nem érted miért gondoltam azt, hogy lenézően nyilatkoztál irányomba, csak olvasd vissza magad! Nem vagy kíváncsi a véleményemre, a gyári oktatásokról is úgy nyilatkoztál, hogy mit lehet ezen oktatni. Nem bántottál meg, mert megbántani maximum az tudna aki a barátom, illetve olyan ember akinek a véleményére adok. Te semmiképpen nem tudsz megbántani! Maximum felidegesíteni ha sokszor kell elmondanom ugyan azt, de semmi gond, felejtsük el!
Abból gondoltam, hogy megbántad a döntésed, hogy előjöttél ezzel az E8000-es beépítéssel, majd amikor mondtam hogy ez nem fog menni, na onnantól szabadultak kicsit el az indulatok!
Mivel 25-ös pedelec, nyilván nem könnyű 25 felett hajtani, ez a legtöbb 25-nél korlátozott pedelec-re igaz! 20kg feletti súlyt nem könnyű saját erőből 25 feletti sebességen hajtani, ez teljesen természetes dolog.Az ebikeshop-ban egyelőre hitel nélkül is fogynak a bringák szépen, majd rákérdezek, de amíg az eladások ezt nem indokolják, nem hiszem, hogy lesz ebben előrelépés. Bár ez abszolút nem rajtam múlik. Viszont érthető, ha veszik a bicókat hitel nélkül is, miért fizessen a cég plusz kamatot a banknak? Egyelőre nem lehet annyi bicót rendelni ami ne fogyna el.
Óriási pénzeket akkor sem spórolnál ha magad szerelnéd be a motort! Ha garis a bicód, értelemszerűen ingyen kapsz mindent, ha nem garis, akkor meg 250 ezer például egy új cx motor, szerelésért meg elkérnek kb 20 ezer ft-ot. Tehát azt a 20-ast meg tudnád spórolni, amennyiben ez hatalmas pénz, ilyen kiadások mellett. Szerintem megér annyit 20 ezer ft, hogy szakszerűen szerelik össze a bicód!
Ha már szerelés és spórolás! Azzal többet spórolsz ha van egy rendes műhelyed és tudsz kerékpárt szerelni, gondolok itt fék légtelenítésre, teleszkóp szervizekre, csapágy karbantartásra, cserére, kerék centrirozásra, kerékfűzésre stb! Na ezekkel a munkákkal sokkal többet tudsz spórolni, mint azzal, hogy egy szerviz helyett kicseréled magadnak a motort!
Azért nem tetszik nektek, mert nem látjátok át a rendszert, nem ebben dolgoztok, pedig a felhasználóknak is érdeke, hogy ilyen minőséget tudnak venni! Ez nem lenne meg ha mindenben szabad kezet kapnának nem hozzáértő emberek is!
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #2593 üzenetére
Kezdő bringásként bőven megfelel ez a motor is, hidd el hogy nem azért írtam. Eleve vicces is lenne amikor röpke 4.4km-t mentem a bringával próbaként. Még csak kipróbálni se tudtam igazán.
Amúgy már korábban is említetted hogy az ebike cuccokat külön nem lehet beszerezni, ezt még hetekkel/hónapokkal ezelőtt mondtad. Szerintem te írtad. Ok kénytelenek vagyunk elfogadni a puszta tényeket, ez van.
Egyébként mi a véleményed a Stunlockerről? Én csak a 32km/h-ás végsebességet aktiválnám benne ami egy sima régiókód váltás. Ilyenkor minden kijelzett érték valós marad. Szerinted mennyire alkalmas erre a Shimano E5000? Természetesen sík terepen, semmi extra terhelés.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Runner_fxr #2593 üzenetére
Még annyit hozzátennék, hogy lehet Te is és még mások is máshogy látnák ezt a kérdést ha mondjuk lehúztatok volna 10-15 évet kerékpárszervizben! Elég sok olyan alkatrészt és bicót láttam már, ami pont így indult, hogy na majd én megcsinálom, engem nem húznak le a szervizek, aztán mégsem jött össze, nekem meg ötször annyi munkám volt a kontárkodás miatt mintha egyből behozta volna az illető a szervizbe! Ne csodálkozz azon, hogy fenntartással kezelem a lelkes amatőr "szerelőket"!
Szerintem nagyon félreértettél engem, én szerintem többször és érthetően leírtam, hogy működik a garis és nem garis alkatrész utánpótlás. Fogalam nincs, hogy ebből neked hogyan jöhetett le az, hogy nem kapsz alkatrészt ha nincs gari, meg kidobhatod a bicót és társai! Ilyen baromságokat soha nem állítottam! Anno is maximum azt mondhattam, hogy prémium pedelec rendszer nincs külön, ez ma is így van! Csak komplett bicóban tudod megvenni! De alkatrész van ha meghibásodik, csak a motort nem engedik ki a kezükből a gyártók, ennyi!
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Nem ismerem ezt a progit, de valószínűleg a steps unlocker utódja lehet más néven. 32km/h szerintem nem okozna gondot az E5000-nek, bár az alapvetően egy városi motor, nem a nagy hegyekre és száguldásra találták ki. Sík utakon, illetve normál emelkedőkön szerintem elég lesz az a 40Nm. 32km/h is bőven élhető tempó, nekem sem kéne több egy kerékpáron, maximum akkor amikor az erdőkben zúzok lefelé, de akkor úgy is kikapcsolom a motort.
Az átlag trekkinges átlagban szerintem nem megy még 20-al sem. Ha már stabil 25-el mész, akkor is gyorsabb vagy az átlagnál.[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz Runner_fxr #2593 üzenetére
"Ha már szerelés és spórolás! Azzal többet spórolsz ha van egy rendes műhelyed és tudsz kerékpárt szerelni"
Ezzel nem értek egyet. Először is egy rendes műhely felszerszámozása nem olcsó. Ráadásul full luxus, ha nincs kihasználva. Egyetlen bringa szerelgetése nem kihasználtság.
Másodszor, a szervíz napi munkadíja valószínűleg kevesebb, mint amennyit egy plusz napért kapok a munkahelyemen. Tehát, anyagilag jobban járok, ha szervízzel javíttatom a bringát, mintha magam csinálom. A kedvtelésből szerelgetés az más dolog, de az nálam a motor, nem a bringa.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #2596 üzenetére
Igen a steps unlocker utódja, vagyis nem utódja hanem ugyan az mert a Shimano levetette a steps unlockert a playről. Azért megkockáztatom ezt a 32km/h-t, és akkor nyugodtan hátradőlhetek a hack miatt. Köszi.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #2597 üzenetére
Persze, nyilván a megtérülése nem az első szerelésnél fog bekövetkezni. Nyilván olyan embernek éri meg akinek a hobbija a kerékpározás és sokat szereli a bringáit. Először is kell hely a műhelynek, ha ez adott, egy alap műhelyt nem olyan vészes összehozni. Nyilván ha egy komoly park tool szettet akarsz otthonra, na az luxus lesz a javából! De akár éves szinten visszajöhetnek a költségek ha sokat használod a bicót! Persze az sem mindegy milyen értékű a bringa, de itt most felső kategóriás bringákról beszélgetünk. Egy össztelós bicónál 2 teló szerviz szakszervizben legalább 20-30 ezr ft. Fék légtelenítések 6 ezer ft, lánc, sor cserék, centrirozások, fék beállítások, váltó beállítások, bovden cserék és társai, hamar összepötyög a pénz ha mindent szerviz csinál. Sokan elfelejtik, hogy egy komoly pedelec bicóban nem a motor a legnagyobb tétel és általában ezzel a részével van a legkevesebb baj!
De amúgy igazad van, a legtöbb embernek nem érné meg a műhely, csak annak aki sokat bringázik, ebből adódóan sokat is szerel, esetleg másoknak is. Itt is 2 napja azon megy a hiszti, hogy a csúnya gonosz Bosch és társai, nem engedik gipsz jakabnak, hogy maga szerelgesse, kötögesse, a prémium pedelec motorokat. Pedig ha belegondolunk, mi értelme van kockáztatni 200-300 ezer ft-os alkatrészek épségét, csak azért, hogy spóroljunk mondjuk egy 20 ezres munkadíjat? Akinek nincs rutinja ilyen szerelésben, azt sem tudja milyen nyomatékra kell húzni egy motor tartó csavart, lehet még a menetrögzítésről sem hallott, simán oda lehet csípni egy vezetéket amikor rögzíted a motort, ez okozhat zárlatot, hazavághatja az egész rendszert motorostul és akkustól. Az átlag bicós sokkal jobban jár, ha ezeket a munkákat szakszervizre bízza! Én például most cseréltettem kazánt, furán nézett volna rám az Ariston-nál ha azt mondtam volna, majd én beszerelem, adják oda. Nyilván szakszerviz szerelte be, ez a dolguk, így kaptam garit stb.
Joshi: Sajnos benne van a pakliban, hogy egy esetleges garanciális ügy esetén észreveszik, hogy módosítottad, akkor viszont ugrik a garanciád. Hiába ez a legális tempó az USA-ban.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz Runner_fxr #2599 üzenetére
No, igen. Anno a motorommal együtt rendeltem meg azt a 30 ezres szerelési könyvet, amit a szervízek használnak. Tudtam, hogy jó befektetés, mert egyetlen mellényúlás többe kerülhet. Csak pecsételni látta szerelő a szervízkönyvemet. Az én motoromhoz nem nyúlhat más.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- TCL LCD és LED TV-k
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen légkondit a lakásba?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- SSD kibeszélő
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Már 70 millióan nézik a Netflix reklámos csomagját
- Farming Simulator 25
- Spórolós topik
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- További aktív témák...
- Csere-Beszámítás! Gamer PC! I7 6700K / GTX 1070 8GB / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- HP ProDesk 400 G5 Mini PC, I5-9500T, 8GB DDR4, 256GB NVMe SSD, WIN 10, WIFI, SZÁMLA, GARANCIA
- Apple Iphone 13 PRO MAX/Sierra Blue/256GB/KÁRTYAFÜGGETLEN/AKKU 88%/Patika állapot
- Csere-Beszámítás! Gamer PC! I3 10105F / GTX 1070Ti 8GB / 16GB DDR4 / 512GB SSD
- SAMSUNG FLIP3 8GB/128GB FEKETE, ÜZLETBŐL, GARANCIÁVAL
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest