Hirdetés
- bambano: Bambanő háza tája
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- bacsis: Gyere el a 10. BRSZK-ra!
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- bacsis: Támogassááá', hogy ingyenesek maradhassúúúúnk!!!!
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
Új hozzászólás Aktív témák
-
sheep
addikt
A Yamaha motorról van vkinek hosszabb távú tapasztalata? Mennyire hangos, mennyit bír az akksi, van hozzá esetleg bt app amivel állítani lehet a rásegítést, tuning mennyire macerás, van-e amire figyelni kell?
Nézegetek egy Haibike-ot ami tetszik, külföldi fórumokat olvasok, de ha esetleg tud néhány szót mondani itt is valaki az jó lenne. -
Pár napja túrom az infókat a pedelec MTB-k kapcsán, és nagyjából arra jutottam én is, hogy a Decathlon-os ST900 lenne a nyerő nekem talán, az alábbi preferenciák alapján: hegyes-sziklás környéken lakok, vagy ez van, vagy a kátyús aszfalt és az autók közötti szerencsétlenkedés. Ez utóbbit nyilván nem szeretném, ráadásul 40+-os vagyok, nem vonz már a heti 5x3 óra edzés, és időm sincs rá. Aztán rátaláltam erre a topicra, és csak megerősítést nyert a dolog az ST900 kapcsán, de azért ha netán valaki tud ajánlani alternatívát, akkor ne tartsa magában, most még bármit ki tudok próbálni/meg tudok nézni, nem hajt a tatár
Illetve többen is azt írtátok, hogy a Brose motor 90Nm-es, a Dechatlonnál viszont 70 van az adatlapon. Melyik a valós? A 90 nem túl "hátbaverős" amúgy? Nem hajszolnám annyira a teljesítményt, inkább finom legyen mint durva
A másik kérdés ellent mond a fenti állításnak, de valójában nem, mert csak kíváncsiságból érdekel (pláne hogy aszfaltra nem is mennék vele nagyon): a Brose-nél, illetve konkrétan ennél a Decathlonos példánynál is lehet hackelni a speed limitet?
-
HKorn
veterán
válasz
wolfbyte1977 #2743 üzenetére
Árértékben szerintem a Decathlonos a legjobb, amúgy meg valszeg a Haibike, de ugye az 200k-val drágább, ami már önmagában is egy jobb bringa ára. Ha nem számít az ára akkor Haibike sztem, de valszeg én az ST900-at venném, mivel van egy ST500-am és nagyon meg vagyok vele elégedve, rádásul a Brose motor nagyon jó.
-
Bib
őstag
válasz
wolfbyte1977 #2743 üzenetére
Nekem van egy olyan cube tavalyi 3.cx gen. Nagyon szeretem, illetve azt a fiam nyomja. A 100km túrázást simán bírja az is de120-130-at is. Persze függ a felhasználástól.
-
Ironizer
tag
válasz
wolfbyte1977 #2743 üzenetére
Hát a 100km-t azt max aszfalton, síkon, szélcsendben, legkisebb rásegítési fokozatban lehet hozni 500Wh-val.
-
wolfbyte1977
újonc
Sziasztok!
Pedelec vásárlásán gondolkodom. Három bicajt néztem ki:
Decathlon st900 (Brose)
[link]Haibike SDURO Hardseven 3.0 2019 (Yamaha PW-SE)
[link]Cube Reaction Hybrid One 500 2020 (Bosch Drive Unit Performance CX Generation 4)
[link]Vegyes használatra lenne, ~100km túrázás aszfalton, földút, dombok, erdő. Az átlaghoz képest viszonylag sokat tekerek egy normál mtb-vel.
A három bicikli felszereltségre majdnem ugyanaz (cube gyengébb, mint a másik kettő), viszont különböző motorokkal vannak szerelve.
Valaki tudna nekem segíteni, hogy a három féle bicaj közül melyiket érdemes választani? Használtat nem szeretnék, max 800e szánnék rá.
-
code1005
senior tag
Yamaha kijelzőhöz nincs véletlenül valakinek nyomógombja? Véletlenül letörtem és nem akarok ezért egy komplett kijelzőt venni.
-
jilian
addikt
válasz
Runner_fxr #2739 üzenetére
Meg ezek is elmennek a pi...ba,
mi lenne ha egyszer nem a csúcs gépeket tesztelnék......meg, hogy ennyi márka van még.Nem is hallottam a feléről, jó lenne halandó emberek ismertebb márkái is belekerülnének Focus, trek, canyon, propain, giant ...stb.
-
-
jilian
addikt
válasz
Runner_fxr #2737 üzenetére
Elöl-hátul vagy mix?
Egyébként nem tudom mi van most szinte minden modellből hiány van. Minden rendelés júni/júli...("L" méretben)
-
-
jilian
addikt
válasz
Runner_fxr #2734 üzenetére
Kenevo Comp is még a listán van?
-
sheep
addikt
válasz
Runner_fxr #2734 üzenetére
Hú, ez tényleg szép, letisztult gép.
Nekem is megvan már nagyjából az a kategória a mit keresek, én inkább a cross felé nézelődöm mert hegyet nem mászok és nem downhillezek, ebből pedig a 29"-es hardtail ami érdekelne (a sima városi meg trekking az nem igazán, annál azért többet megyek földutakon).
Az akku nálam is minimum 500, Brose, Shimano, Yamaha, de leginkább használtban gondolkodom. Néztem a Decathlonos St 900-ast is (Brose, 500-as akksi), az ára is jó, viszont nekem nem tetszik. Várok aztán nézegetem a hirdetéseket, hátha lesz vmi idővel. -
válasz
Somatom #2730 üzenetére
Tudtommal nem szűnt meg a régebbi fajta SW-E8000. Szerintem inkább az lehet az oka, hogy az SW-E7000 letisztultabb megjelenést ad. Egy plusz alternatíva, de ettől még nem lehet egyértelműen eldönteni, hogy melyik a jobb, nekem nem volt bajom az SW-E8000-el, persze ízlések és pofonok.
sheep: Nekem kifejezetten tetszett a régebbi kapcsoló, de megértem azt is akinek nem jön be. Bosch gen4 2020-ra jött, még csak most szállingóznak a használt piacra, nagyon új még, olyanból inkább újat tudsz venni, de az már van bőven. Egy Shimano E8000-el viszont nagyon jól járhatsz, annak a rendszernek semmi baja, abszolút versenyképes. Egyébként most én is gondban vagyok, hogy mit vegyek, eladtam az Eone sixty-t és kéne keresnem egy utódot. De én elsősorban nem a motor felől közelítek a kérdéshez, hanem a bringa egyéb alkatrészei felől. Amit tudok, hogy Enduro/Super Enduro kategória jöhet szóba, modern geo-val, hosszú Reach 460-470 körül, 65-64 fokos fejcsőszög, 29" x 2,6-os kerekek. Rugóútban 160-180mm. Elektromos rendszer tekintetében inkább az akku kapacitás érdekel, mindenképpen 500Wh-nál nagyobb aksit szeretnék. Motorból Brose S mag vagy Bosch gen 4. Ami érdekes lehet, a hamarosan érkező Shimano steps E8100, 80Nm-es nyomatékkal és már a nagyobb akkuval.
-
sheep
addikt
válasz
Runner_fxr #2729 üzenetére
Köszi a részletes választ. Olvastam hogy a Shimano ezt a "temészetes bringázás" fílinget akarja visszaadni, és igen, a q faktor és a motor karakterisztikája miatt valóban kényelmes volt, de az a kapcsoló szerintem nem való egy e-bringára. Olvasgattam fórumokon hogy nagyon sokan lecserélték mert kb. senkinek sem jött be, és ahogy itt a fórumban is írják 2019-től a Shimao is változatott rajta, nyilván nem véletlenül.
Egyelőre most én is kivárok a bringa vásárlással, most nincs a használt piacon olyan ami nekem megfelelne, sajnos a 90%-uk régi cx motoros ami nálam nem játszik, de reméljük ez majd változni fog. -
Somatom
veterán
válasz
Runner_fxr #2729 üzenetére
Ahha. Aztán 2019 -ben meggondolta magát és nyomógombra cserélte a karos kapcsolót, hogy mégse legyen analóg feeling?
-
A sípoló hang kikapcsolható a menüben, de nem csak a rásegítés váltáskor sípol, hanem a menüben lépkedéskor is, de ez mind kikapcsolható. A rásegítés kapcsoló azért olyan amilyen, mert teljesen megegyezik az elektromos Di2-es Shimano váltók karjával. A Shimano azt az elméletet követi, hogy az elektromos kerékpár is lehetőleg majdnem ugyan olyan legyen érzésre mint az analóg, tehát maradjon biciklis, ne motors az érzés. Ezért olyan a rásegítés kapcsolója is mintha egy bovdenes váltóval váltanál. De leginkább a motor az, ami talán a legkerékpárosabb érzetet kelti az összes rendszer közül. A hajtókarok qfaktorja is megegyezik az analóg hajtással, meg a motor hangolása is természetesebb, mint pl egy Bosch esetében. 600km alatt nem gondolnám, hogy elkopott volna a hajtás, inkább arról lehetett szó, hogy nem volt jól beállítva. Az is lehet kapott egy pofont a hátsó váltó és nem állt már egyenesen, ilyen esetben a váltó teljesen bizonytalan lesz. Ezek a 11/12 sebességes rendszerek baromi érzékenyek a precíz beállításra, nyíl egyenes legyen a váltó és tökéletes a bovden feszesség, ha egy kicsit elkoszolódik a bovden ház, már gondok lehetnek, ha esetleg nem jó a felső váltó görgő távolsága, akkor is pontatlan lesz, össztelósoknál a bovden elvezetése miatt hatványozottan problémás lehet a váltó.
-
sheep
addikt
Eger tökéletes. Miskolc kb. 60km, ott van ebikeshop és nyugodtan kipróbálhatod náluk az összes bringát. Én is felmentem Törökbálintra anno és rászántam egy fél napot.
Ezen kívül nézz körül a hirdetési oldalakon, pl. bikemag apró és jófogás, biztosra veszem hogy van Eger környékén is eladó ebike, és ha megkéred az eladót tuti kipróbálhatod.
Én is próbáltam ki így már bicajt, örömmel megmutatta az eladó úgy is hogy nem akartam megvenni.
Egy kis időt szánj rá és próbáld ki mielőtt megrendelsz valamit, akkor már lesz egy elképzelésed amivel szűkítheted a kört. -
Till@
aktív tag
-
sheep
addikt
Egyik sem olcsó sajnos. Próbáltad már valamelyiket, van elképzelésed hogy milyen motorral szeretnéd? 400k elég kevés sajnos, bár lehet ennyiért újat is kapni, én valami használtat néznék inkább.
Amúgy szerintem simán vehetsz ilyen felhasználásra is ebájkot, csak előtte próbálj ki párat hogy legyen összehasonlítási alapod. Én próbáltam már mindenfélét és nagyjából meg is van hogy milyet akarok. Javaslom hogy menj el te is az ebike shopba vagy más üzeltbe ahol ki lehet próbálni őket. -
Somatom
veterán
Igen, ez már az új fajta, ami tényleg úgy néz ki, mint egy elektromos kapcsoló. A régin nem is úgy néz ki, mint egy elektromos kapcsoló. Ugyanolyan le/fel karjai vannak, mint a másik oldalon a mechanikus váltóé. Nem tudok saját képet linkelni, mert messze vagyok a bringámtól. A neten biztos találni ilyen régebbi típusról képet.
-
Joshi
titán
válasz
Somatom #2718 üzenetére
De az eleve digitális nem? Az jó hogy nyomógombos, mi más lenne?
Nekem ilyen kapcsoló van. Nem tudom elképzelni milyen probléma lehet azzal ahogy kapcsolgatok a Low - Medium - High között. Vagy valamit nagyon félreértek.
https://bike.shimano.com/content/dam/global/cg1SHICCycling/final/products/cg2SHICComponent/cg3SHICSwitchUnit/cg4SHICSwitchUnit/P-SW-E6010-L_zz_zz_zz_zz_zz_S1.jpg/_jcr_content/renditions/P-SW-E6010-L_zz_zz_zz_zz_zz_S1_750_750.jpeg
-
Till@
aktív tag
Sziasztok !
Lehet beneveznék egy bicóra
, persze nem minden áron.A max keret amit kigondoltam 400K.
Amire használnám és ami fontos lenne: szabadidős tevékenység, aszfalton -de lehet néha földút is lenne, könnyen lehessen hajtani -de azért haladjon is, ne keljen szerelgetni, ne fájduljon meg rajta a vállam 10km után, valahogy nézzen ki, hirtelen ennyi.
Létezik ilyen áron normális kerékpár ? Mert ahogy nézegetem, nem olcsó némelyik példány -
-
sheep
addikt
A motor full csendes volt, kipróbáltam rásegítés nélkül is. Annak szerintem nem volt baja.
Én sajnos nem tudom megállapítani mennyire van elkopva, de ránézésre nem volt rosszabb állapotban mint a sima Merida bringám fogaskerekei.
Gondoltam talán én vagyok ennyire béna hogy nem tudok váltani és ez ilyen kényes cucc. -
Joshi
titán
Nekem csak E5000 van és ugyancsak Deore váltóval, de én ilyet soha nem tapasztaltam. Egyszer volt olyan, hogy már tekertem a bringát és közben kapcsoltam be a kijelzőt. Na ilyenkor hibaüzenetet dobott és nem is működött a rásegítés. Leálltam, majd ki és bekapcsolás után jó lett.
A kerregés, kattogás a váltó hibája, esetleg a motoré. Célszerű lett volna váltani a rásegítés nélkül, mert ha akkor is recseg/kattog, akkor a váltó van kinyírva. -
sheep
addikt
Egy rövid körre kipróbáltam egy használt Shimano E8000 motoros bringát, és nagyjából tetszett, de így utólag lenne néhány kérdésem mert volt néhány furcsaság. Úgy tudom hogy itt a fórumban is használtak ilyet hosszabb távon, hátha valakinek van infója.
-a rásegítés váltáskor egy hangosat sípolt és ez nagyon idegesítő, ez kikapcsolható? (egyébként nekem nagyon nem jött be a módváltó, nem állt kézre, állandóan azt néztem hogy melyik kart kell nyomogatnom, és hosszú úton is jár, olyan mint egy rendes váltó. Ha y váltókar lenne akkor nem szólnék egy szót sem mert minden bringámon az volt és azt már megszoktam, de ez sajnos máshogy működik. Szóval a sima 2 nyomógombos elektromos megoldás-pl. Bosch, Yamaha- sokkal jobban tetszettek).
-észrevettem hogy sokszor váltáskor illetve menet közben is néha ugrott a lánc. A bringában valós 600km van, elkophat a hajtás ennyi idő alatt? Vagy csak állítani kellene rajta? Amikor nem váltottam csak simán tekertem akkor is ugrott egyet-egyet. Váltáskor meg elég durva hangja volt néha, mintha szét akarna szakadni az egész, pedig levettem a terhelést de csak recsegett-ropogott (valami sima Deore váltó volt rajta). Amikor más elektromos bicikliket próbáltam azoknál nem volt ilyen gond, tökéletesen váltott mindegyik, hang nélkül.
Szóval lehet hogy ilyen rövid idő alatt elkopott, vagy csak karbantartás kell neki?
Amúgy maga a bringa nagyon jó állapotban volt, és pont emiatt furcsa az hogy a hajtáslánc mintha le lett volna pusztulva. -
jilian
addikt
Hát ezt a 2020-as Spectral:ON CF 9.0 -át elég szépen összerakták....
Ez a kormány dizájn nagyon tetszik. -
Gömbike
senior tag
válasz
student #2709 üzenetére
Az akku töltési ideje nyilván nem egyforma, de mindig két óra felett van. (szerencsére
) A kijelző MXUS890 LED. Ezen 4 led jelzi a töltöttséget. Ha már csak egy világít, akkor szoktam a töltőre tenni.
+10 °c alatt ki szoktam belőle venni és beviszem a házba. Ha használni akarom a kerékpárt, csak visszacsúsztatom az akksit a helyére. Pár másodperc. Viszont mindig zárd rá kulccsal, az is csak egy mozdulat. Nem csak azért mert ellophatják, hanem mert mivel nincs a biciklin csillapítás, könnyebben lerázódik/szétcsúszik a csatlakozás menet közben és nem lesz energy.
A kijelző fix. Minimalista, de elég. A komolyabb kijelzőket a tényleges pedelec biciklikre szerelik.
Több boltban is érdeklődtem, de mindenhol csak 1 év garanciát adtak.
Imádom. A kocsit csak nagy bevásárlások alkalmával veszem elő, minden elintézni valómat ezzel a kerékpárral intézem. Nekem a női vázas van, mert szerintem könnyebben lehet használni a városban.
Most, hogy nagyobbra cseréltem az első lánckereket, már nem "fogy" el alólam az áttétel. Annyira egyszerű még ennek bicajnak a vezérlése, hogy nem kapcsol le 25 km/óra sebességnél, enged kibontakozni.
-
-
Ferdzsoo
addikt
válasz
Runner_fxr #2706 üzenetére
Merida azért nem az a felszereltség, nem mintha itt mondjuk a sram xo-t kihasználnám, de azért nem ugyanaz, fékek sem. Első teló sem.
A levot szivesen venném (ráadásul még pécsi is!), de erre bőven rá kéne dobjak alhangon vagy 4 kilót. -
Ferdzsoo
addikt
válasz
Runner_fxr #2704 üzenetére
A motortartó csavarokat meghúztam ,azok is le voltak lazulva...
Pl mi van hasonló felszereltséggel ilyen árban shimano téren? -
válasz
Ferdzsoo #2702 üzenetére
Szerintem nagyjából hasonló áron le tudnád cserélni egy shimano motorosra.
De ahogy érzed, én jobb ötletnek látnám megszabadulni tőle, még mielőtt tényleg nagyon lemegy az ára, 1 év múlva senkinek nem fog kelleni, mert elárasztja a piacot a gen 4cx, és jön az új shimano is.
A láncnyúlás nyilván múlik a felhasználási területen.Én úgy éreztem, hogy a Bosch lánckeréken reccsen időnként a lánc, de most ezt így látatlanban nyilván nem tudom teljes bizonyossággal megállapítani, hogy neked is ez van. Illetve ha fellazulnak a motor tartó csavarok akkor is recseghet, de az egy állandó jelenség lenne, amíg meg nem, húzod a csavarokat.
-
Ferdzsoo
addikt
válasz
Runner_fxr #2700 üzenetére
Még ha egyet is értek veled, nincs keretem rá hogy olyat vegyek most amilyet szeretnék.
Nekem a láncnyúlással nincs ezen a bringán problémám, igaz ezen elég bika a hajtáslánc minősége meg magának a láncnak is a minősége. 2000km van a jelenlegi láncban és most van 0.25-ön a kopás.
A kenéssel viszont egyetértek, a száraz olajat el kell felejteni itt, annyira gyorsan lejön róla, a wet lubeból a muc off elég jól bírja.
Gondolod tényleg az első kisfogason reccsen a lánc? Ugrani biztosan nem ugrik mert azt egyből érezném. Én totál bentre gyanakodtam valamire... -
Gömbike
senior tag
válasz
student #2698 üzenetére
11,6 Ah/417,6 Wh van írva az akksira.
Közepes rásegítéssel használom. Kis város a sík alföldön. Kb. 30-40 km. után mutatja az 1-es ledet. Ilyenkor töltőre teszem.
Elölről van felszerelve egy csomagtartó és arra egy kosár. Hátra egy nagy kosár. Abba belefér egy zsák krumpli, elöl meg terhelhető a csomagtartó miatt.
Ez egy alap belépő városi kerékpár, túrázni, kirándulni, sportolni nem javallott.
Viszont imádom, mert kiváltotta a kis piaggió motoromat, könnyedén parkolhatok vele bárhol.
Van egyfajta búgó hangja a motornak, de ez nekem tetszik.
Ha csak városi közlekedésre keresel biciklit, jó választás. Magyar gyártó magyar garanciával.
Új hozzászólás Aktív témák
lo Bevezetés az e-bike-ok, a pedelec-ek, a tuning pedelec-ek és az S-pedelec-ek titkos világába.
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Diablo IV
- World of Tanks - MMO
- Eredeti játékok OFF topik
- Star Trek
- Tudományos Pandémia Klub
- bambano: Bambanő háza tája
- Milyen videókártyát?
- További aktív témák...
- Eladó Lenovo ThinkCentre M70q Gen3 számítógép + Lenovo ThinkVision E24-28 monitor
- ASUS X301 (RX170HD)
- Lenovo Thinkpad T495s Ryzen 5 PRO 3500U/16GB RAM/256 SSD/14" FHD touch Magyar bill. laptop eladó
- Lenovo ThinkPad X1 Yoga 4th i5-8265U/8GB/256GB NVME SSD/FHD Touch UltraBook garanciás
- Superconsole X2PRO retro játékkonzol 70000 játékkal + android box egyben
- MacBook felvásárlás!! Macbook, Macbook Air, Macbook Pro
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! Dell Latitude 7400 - i7-8GEN I 16GB I 256GB SSD I 14" FHD IPS I CAM I W10 I Garancia!
- Csere-Beszámítás! MSI Gaming X RTX 4060Ti 16GB GDRR6 Videokártya!
- Csere-Beszámítás! Asztali számítógép PC Játékra! R7 5800X3D / RX 7900 XTX 24GB / 64GB DDR4 / 1TB SSD
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest