Hátha akar valaki venni Ctek töltőt most akció van [link] [link] 19.144Ft
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
pimmi
senior tag
ok, én a nulla alatti töltést írtam igazából.....
bzoley
veterán
Sziasztok,
Elnézést, ha nem ide való, de a töltőm neve előfordult itt korábban, hátha...
Nem igazán értek a töltéshez, soha nem használtam. Tavaly, sok év után elfáradt az akksim(noname), és vettem hettem helyette egy éppen elérhetőt(Varta Black 56Ah). Most az első mínuszos reggeleken észrevettem, hogy az önindító elsőre nehezebben fordítja meg a motort. A reggeli 5km után pár órával rámértem, ~12,4V-ot mutatott a műszer(járó motornál ~14,3V körül, délután állásban ~12,6V) Felmerült a töltés ötlete. Volt itthon egy régi vasdobozos töltő, ami működni látszott, de 14,78Vot mértem közben, és mivel olvastam, hogy ez túl sok, inkább elraktam. Vettem helyette egy ilyet. Szigorúan az alapján döntöttem, hogy az épp elérhetőek közül ez tűnt a legokosabbnak, processzor, meg minden. Viszont a töltés szintén 14,7xV krül indult. Az elején, amíg ismerkedtem a beállításokkal, egyszer kiírta, hogy full, és beállt 13,25V környékére. Azóta ilyet nem csinált. Órák óta tölt, annyi változást látok, hogy a fesz előbb lassan felment 14,88V-ig, aztán elkezdett csökkenni, most 14,82-83V között ugrál. Az áram pedig 1,4A-ról csökkent a jelenlegi 1,1A-ig. Már jónéhány órája megy, még nem közölte, hogy tele. Van valahol valami hiba? Nemrég behoztam mindent, hátha az itt többször írt hidegnek is van valami szerepe, de engem zavar tudatlanul is, hogy 14,4V-nál több.
crissprivat
senior tag
Szia.
Vedd le az akkuról ha még nem tetted és hagyd pihenni pár órát az akkud. Utána próbáld újra a procedúrát végig. Amúgy tényleg sok a 14,88V normál hömérséklet mellett.
Mennyire pezsgett az akkud?
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
bzoley
veterán
Gondozásmentes, hangot nem hallottam belőle. Változás egyelőre csak annyi, hogy visszamászott 1,3-1,4A-ig. Kicsit talán csökkent a fesz. Akkor lekapcsolom egy film idejére.
Amúgy behoztam a régi, rossz akksit ellenőrizni(10,1V alapból), 14,7V-tól lefelé indult, az áram pedig felfelé, 3A-nél lekapcsoltam. Csak arra voltam kíváncsi, hogy viselkedik-e másképp is. De ezek szerint igen.
crissprivat
senior tag
Igen,kicsit pihentesd. De attól,hogy gondozásmentes,a gázelvezőből még lehet simán hallani a pezsgést.
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
bzoley
veterán
Az előbb visszakapcsoltam. 14,7-ről, és 3.0-ról indult(akksi 12,9-et mutatott előtte). Fél perc alatt leesett 1,8A-re, a fesz meg 14,77V felé jár.
Korábban meglestem az AGM módot, de az meg 15,2-ről indult, azt gyorsan leállítottam.
Ha egy akksi hivatalosan tele van, akkor mekkora feszt mutat?
crissprivat
senior tag
Jó a fesz az akksiban. A 12,9V tök normális töltés után pár órával.
Nagy valószínűséggel azért viselkedik így a töltőd mert fullon van az akku. Kicsit ki kéne sütni. Kb.12,5V-ig. Utánna újra töltőre tenni és lemérni mennyivel tölt.
(Amúgy a 100%-os akku 12,70V)
[ Szerkesztve ]
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
bzoley
veterán
Feltéve, ha találok valami fogyasztót. Érdekes, hogy amikor először próbálgattam a töltőt, gyorsan átváltott full feliratra, és onnan a csepptöltés ment. Azóta sem sikerült elővarázsolni. Talán azért, mert már a határ fölött van?
Most átállítottam a töltőt 2A-ra(eddig 10A-en volt, de gyakorlatilag mindkét esetben 1.xA-rel tölt), és így egyelőre nem gyalogol 14,80 felé, 14,70-en áll. Gondolom a kisebb akksikhoz tartozó program miatt, ha van ilyen.
De ezt a magas feszültséget akkor sem értem. Na meg azt, hogy már fél napja töltögetem az amúgy üresnek annyira nem tűnő akksit, de mégsem mondja, hogy kész.
mod: közben 14.68-ra csökkent, változatlan 1,6A mellett 2A-s beállítással.
[ Szerkesztve ]
crissprivat
senior tag
Pl. egy kocsi halogén izzóval szépen le lehet meríteni. Persze csak óvatosan,mert az izzó nagyon fel tud forrósodni. Nem hogy kigyullad valami. Csak saját felelőségre.
Attól,hogy beállítod az áram erősségét,az nem azt jelenti,hogy folyamatosan azon fogja nyomni az akkut. Az csak a max érték. Ha megfelelően müxik a töltő,akkor szinkronban tartja a legoptomálisabb feszültséget és áramerősséget az akku állapotához viszonyítva. Attól,hogy most le vetted 2A-re,a töltés nem fog változni,mivel nincs mit tölteni. Fullon van az akkud.
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
bzoley
veterán
Igen, ezt értem. Csak azért említettem, mert mégis változott valami a beállítással. Legalább is a max fesz nem ugyanaz a két beállításnál. Korábban kinn az udvaron már 1,1A-ig lement. A manualban lévő táblázat is mutatja a folyamatot. Már nem sokat kellett volna esnie, 1,0-nál lehet átkapcsolt volna cseppre
Átraktam hálózatról az akksira a szobai led sort, megyeget lefelé. 13,04-ről már 12,70 felé közelít. Más nem jutott eszembe, annak kell 4-5A
crissprivat
senior tag
Ok,jó öttlet volt.
Majd írd le a fejleményeket. Kíváncsi vagyok,hogyan alakul.
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
bzoley
veterán
Még nincs meg minden adat, de leírom a részeredményeket, amíg el nem felejtem. Mivel közeleg a takarodó, csak 12,58-ig sikerült lemeríteni az akksit, de ez is elégnek tűnik. A töltőt 6A-re állítottam, nem akartam tízzel nekiesni. Egyelőre max árammal megy(5.9A-t mutat), ezúttal a ventilátor is zúg rendesen, eddig nem ment. A feszültség 13.0x-ről gyorsan felment 13.30V-ig, és onnan lassan emelkedik. Most 13,61V-nál jár. Kíváncsi vagyok mikor kezdi el csökkenteni az áramerősséget. Gyanítom a végeredmény hasonló lesz, a feszültség felkúszik az egekbe, de lehet nem fogom tudni követni, ha túl soká lesz.
bzoley
veterán
Egyelőre lekapcsoltam, mert elég hangos, nem akart leállni a hűtés. A feszültség max áram mellett lassan emelkedett 14,4-ig. Onnan néhány másodperc alatt felszaladt 14,5-ig, majd csökkenő A mellett lassan tovább emelkedett felfelé. 14,65-től lassulni látszott, 14,70V-tól nem nagyon ment tovább. Amikor lekapcsoltam 1,8A-nél járt. Kb. öt perc után az akksi 13,06V-ot mutat, de gondolom lejjebb megy még mire megnyugszik.
crissprivat
senior tag
A 14,70V már nem olyan vészesz,de sokkal bíztatób lenne,ha max 14,50V és alacsonyabb áram mellett dolgozna szobahömérsékleten. Mondjuk szerintem nemsokára átváltott volna fentartó töltésre 13,6V körül minimális Amperrel.
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
bzoley
veterán
Most kapcsoltam vissza, gyakorlatilag ugyanonnan folytatja, ahol abbahagyta. Az akksi 12,85V lett reggelre.
crissprivat
senior tag
A 12,85V az nagyon jó. Fullon van az akkud
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
bzoley
veterán
És még mindig nem végzett
Ezek után vagy nagyon jó lesz, vagy tönkre vágom, de most már kivárom
Reggel egy darabig maradt a 14,70-en, és 1,8-cal tolta. Aztán lekapcsolt a hűtés, a fesz elkezdett lassan tovább emelkedni, az áramot pedig ejtette tovább. 14,83V-nál nagyjából megállt. Most 0,8-9A körül ugrál.
Mi lesz ebből?
K Norbi
addikt
14,70V-14,83V Rengeteg egy sima akksinak! Az AGM akksiknak kell ennyi.
Mondom mit csinálj, indoklás nélkül elállhatsz 14 napon belül a vásárlástól! Küldd vissza a töltőt!
Ás szerezz be egy Cteket
[ Szerkesztve ]
K Norbi
addikt
Ha az autóban túltöltés van, azaz a töltőfeszültség 14.4 Voltnál magasabb, akkor az akkumulátor pezsegni kezd.
A pezsgés károsítja a lemezeket, a lehulló iszap pedig cellazárlatot okoz. Pontosan így megy tönkre az az akkumulátor, amit szabályozatlan töltőre kapcsolunk és ott pezsegni ("forrni" ) hagyjuk.
crissprivat
senior tag
Én is visszaküldeném ezek után. Vegyél egy kisebb,okosabb,passzív hütésü töltöt. Pl. EZT !
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
bzoley
veterán
Nincs 14 nap, ez teszkós. 3 napos csere van, de szerintem mindegyik így működne. AGM-ben 15V fölött indított. Erről már olvastam, ezért aggódom, hogy vajon rossz-e valami. Az autóban mondjuk nincs túltöltés, 14,30V körül van. Próbáltam hallgatózni, de semmi pezsgés, zizegés nem jön az akksiból. Amíg tolja az áramot, addig aránylag alacsony a fesz. Magasabb fesz mellett már alig megy áram, talán emiatt nem hergeli annyira az akksit.
Viszont érdekes, hogy a régi töltőt, amit a magas feszültség miatt dobtam félre, rátettem a régi, valószínűleg rossz akksira, és ott szépen 13,30V körülre állt be. Nem a mostani akksim csinál valamit, ami miatt így viselkedik mindkét töltő? Mert akkor lehet, hogy bármilyen szuper töltő ugyanezt produkálná.
K Norbi
addikt
de szerintem mindegyik így működne. Nagyon nem kéne ennyire felemelnie a feszültséget. A generátor se tölt 14,80V al
Multimétered pontos?
Dobd rá valamelyik ismerősödnek az autójára az új töltőt amit vásároltál ha felszökik azon is a feszültség, akkor a töltő nincs a helyzet magaslatán.
[ Szerkesztve ]
bzoley
veterán
Jó ötlet, köszi.
Eddig jónak bizonyult a multiméterem, de a töltő is kiírja a feszt, nincs különbség. Persze bármi lehet.
Vége a töltésnek. 0,7A-ig süllyedt állandó 14,82 mellett. Ekkor mint egy rossz hdd, folyton felpörgette a ventit, az áram ugrált 0,4-08A között, a feszültség is kicsit. Pár perc után lekapcsoltam. Újra bekapcsoltam, ezúttal a 10A-es programmal. Az ellenőrzés után pár másodpercig ment 0,1A-rel, mejd kiírta, hogy Full. 14.00V-on tartja. Lehet végig maradni kellett volna ezen a programon a 6A-es helyett.
Ennyi kínlódás után még mindig nem tudom, hogy az akksi, vagy a töltő gáz, vagy semelyik. Kipróbálom másik aksival is majd.
Sajnos a táblázatban, ami leírja a töltés fázisait, nincs érték megadva, csak annyi, hogy nagyjából hogy kell viselkednie. Azt értéktől függetlenül végrehajtotta.
Mindenesetre most jöhet a menetpróba, csak hidegek nem lesznek mostanában, hogy észrevegyem, ha valami nem az igazi.
[ Szerkesztve ]
boogie84
veterán
& K Norbi
Sajnos nem lesz kép, egy hetet kell rá várni kb, és kiderült h az akksit feltöltve sincs kapacitása. Egyszer röffen be tőle a motorom, utána csak kerreg. 13,9V-ot mértem mikor csontra fel volt töltve, első 1 2 indítás után már csak 12,3V. Uh ezt az akksit már nem teszem vissza tölteni... Télen majd az mx5-ös akkuja lesz rajta, hogy ne gyilkolja meg a hideg.
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
K Norbi
addikt
Ismerős hiába van megfelelő feszültség ha kevés az indítóáram!
K Norbi
addikt
Nagyon kihalt a topic! Mindenkinek jó az akksi?
[ Szerkesztve ]
crissprivat
senior tag
Igen,jó
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
K Norbi
addikt
Helyes helyes!
[ Szerkesztve ]
RAiN91
őstag
Biztos hülye kérdés, de egy ilyen olcsó LIDL, ALDI és társai töltőt rajta hagyhatok néha éjszaka az autón a garázsban, anélkül, hogy leégne a garázs/autó?
Most régi nem automata, "házilag" készített töltő van, jól szolgál, de mindig figyeljük.
crissprivat
senior tag
Igen rajta hagyható. De használat elött olvasd el mindenképp a használati útmutatóját
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
Tom53
csendes tag
Ezt a fórumot olvasgatva találtam magamnak intelligens autó akkumulátor töltőt.
Van olyan okos mint a CTEk sőt szerintem jobb is. Az ára is kevesebb. Ez nem svéd hanem amerikai, persze gondolom mint minden ezt is Kínában gyártatják. A tartozékokat se kell külön megvenni, minden benne van.
NOCO GENIUS G7200 12/24 V 7.2 A UltraSafe Battery Charger 24 e HUF
vagy a kisebb:
NOCO Genius G3500 6/12 V 3,5 A UltraSafe Battery Charger 15 e HUF
Motoralkatrész EU nál vettem a nagyobbat G7200 at .
http://motoralkatresz.eu/termekek/egyeb/NOCO_Genius_G7200_akkumulator_tolto_12V_24V_7_2A/
Két akkut egy 55 Ah és egy 72 Ah at töltöttem vele.
Tapasztalatok: Nagyon gyorsan tölt! Kényelmes, egyszerű minta fakalapács. Ledek jelzik hogy hol tart! Aksit se kell kivenni a kocsiból csak a szuflátlanításnál (16 V 1.5 A) javasolják a kiszerelést vagy kikötést.
10 ciklusban tölt. Plusz két üzemmód Tápegység és Szuflátlanítás. Valamint téli üzemmód 0 C alatt.
Googlevel fordítható leírás:
http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=0HS-003U-00008
Gyári leírás, használati utasítás:
http://www.geniuschargers.com/images/dl/manuals/G7200_Multilingual_Manual.pdf
Kép:
http://motoralkatresz.eu/img2/egyeb/NOCO_Genius_G7200_akkumulator_tolto_12V_24V_7_2A.jpg
http://c1.neweggimages.com/BizIntell/item/0HS/003U/0HS-003U-00008/001.jpg
Jó töltögetést a fórumtársaknak!
Tom GT I8160
crissprivat
senior tag
Szia.
Komoly cucc,jónak néz ki. Remélem beválik és sokáig kiszolgáll majd
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
RAiN91
őstag
SAL SMC 33 -ról valakinek valami infója van?
Brogyi
senior tag
Hát ez megszólalásig [ez].
Olcsó, akkár jó is lehet. Mérni kell. Ott a diagramm jónak néz ki. Kiváncsi lennék rá mit hoz a valóságban. Azt tudni kell a kinaiak szeretnek felfelé eltérni. Mindegy, még1x mérni!!!
RAiN91
őstag
Edigital-nál lehet kapni, most ingyen postával 10e Ft.
OldAkita
aktív tag
44Ah-s Banner akumon közel egy éve állandóan rajta van a CtekMXS5. Általában hetente egyszer használom a kocsit. Olvastam viszont egy mobiltelefon akkumulátoros cikkben hogy az állandóan töltőn lévő akkumulátor elveszíti a hosszan tartó tárolási képességét, ezért azt ajánlják, ne hagyjuk éjjel töltőn, hanem igyekezzünk max feltöltés előtt leválasztani. Ehhez én nem értek, de eszerint azt kell feltételezni hogy a mobil töltők nem állnak át csepptöltésre hanem tolják fullon. Mindez nem is ide tartozna, ha nem ébredt volna bennem félelem hogy efféle kárt az autó akkumulátorának is tudok okozni az állandó töltéssel. Ezért múlt hét végén mikor a 8km-es utamat megtettem, a motor lehűlése után rámértem és 13.73-at kaptam. Ezután minden nap mértem egyet és ezek az eredmények születtek 8 nap állás alatt
1. nap 12.77
2. 12.73
3. 12.67
4. 12.63
5. 12.63
6. 12.56
7. 12.60
8. 12.52
A 6.-7.nap kakukktojásnak tűnik, de ezt mérte a NoName műszerem. Ezen a héten éjjel fagyott, nappal 5 fok körül járt. Gondolom nyári kánikulában jobban merül.
Szerintem ez normális merülési ütem, vagy nem? Mit mondtok erre? Az akkumulátor 2.5 éves
[ Szerkesztve ]
K Norbi
addikt
Ez teljesen rendben van, 8-ik nap 12,52V jó érték 12,40V alatt indul be a szulfátosodás,
Rajtahagyod mindennap a Ctek töltőt?
[ Szerkesztve ]
crissprivat
senior tag
Egy mobiltelós lithiumos akkut nem szabad egy lapon emlegetni 12V-os savas autó akkujával. Teljesen más töltést igényel a két akku típus.
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
OldAkita
aktív tag
Megnyugtattatok.
Akkor ez az aksi egyelőre rendben van.
Igen, minden nap rajta van a Ctek. Szombatonként szoktam levenni mikor megyek a kocsival.
crissprivat
senior tag
Amúgy melyik ötös ctek töltőd van,régi,vagy új?
Elégedett vagy vele?
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
K Norbi
addikt
Elég ha héten egyszer full feltöltöd, nem jó lehet az sem ha mindig fullon van az akksi.
Az akksi azt szereti ha merül aztán töltik.
No de legalább te elmondhatod hogy használod a töltőt!
(#1291) crissprivat) Az új van neki.
[ Szerkesztve ]
crissprivat
senior tag
Nem rossz az sem,de a régi masszívabbnak néz ki. Szerinted Norbi melyik a jobb,talán már próbáltad mindkét verziót ha jól emlékszem
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
K Norbi
addikt
öööö csak a CTEK! A régibe nincs hőmérséklet kompenzálás... Jó ott mind a kettő mint kiderült
[ Szerkesztve ]
crissprivat
senior tag
Köszi az infót
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
K Norbi
addikt
Most a Mxs-10 el szemezek.. Szerinted milyen lehet? Lehet beruházok egyre.
[ Szerkesztve ]
crissprivat
senior tag
Hát nem is tudom. Szemezgetem vele egy ideje én is. Talán bevállalok egyet télire
De megvárom a Te tapasztalatod vele De nem lehet rossz kütyü az biztos. Valakinek esetleg tapasztalat vele ??
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
K Norbi
addikt
No ha meglesz írok róla egy kövér cikket, hátha elnyeri neked is a tetszésed! Letesztelem Robusztus példány tartalékkal.
[ Szerkesztve ]
crissprivat
senior tag
Az biztos,köszi
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
OldAkita
aktív tag
Azt hiszem az enyém új verzió. Abból gondolom hogy a kijövő töltőkábel vékony. Egy képen ahol az újat és a régit lehetett összehasonlítani, azt láttam hogy a réginek a töltőkábele ugyanolyan vastag mint a 220-as tápkábel része. Egyébként teljesen elégedett vagyok vele.
bejegyzés CTEK akkumulátor töltő és másolatai