Hirdetés

2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#8001) kory24


kory24
őstag

Köszi mkinek a segítséget!! :R

(#8002) tibcsiworld válasza Brogyi (#8000) üzenetére


tibcsiworld
aktív tag

A Lidl 3,8A-es nem tudja. Most voltam kint kipróbálni! :(

szerk.: a kijelzős van nekem.

[ Szerkesztve ]

(#8003) Inhouse válasza kory24 (#7997) üzenetére


Inhouse
őstag

Lehetséges, hogy boltban úgy árulták akksi, hogy majdnem teljesen feltöltött állapotban?
Igen, a gépjármű akkukat felsavazva és feltöltve árulják. Ha nincs 12,5V, akkor inkább ne vedd meg.

Üdv Inhouse

(#8004) Csaby25


Csaby25
senior tag

Sziasztok!
5 éve vettem ezt az akut: EXIDE EXCELL EB620 12V 62AH, 540A

Octavia mk1 1.8T 2002-ben használom.

3 nap állás után (kb. 4 fok átlag hőmérsékleten) csak 11.62 V volt benne.

Beindult nehezen :D . A töltés 13.96 V. Szerintetek mennyire sürgősen kell lecserélni? Eddig nap 2 x 35 km-es használatnál (heti 5 alkalommal) még nem volt gond télen sem..

Illetve ilyen esetben mennyi ideig járassam a motort, hogy egy-két napi állást kibírjon az akku?

Köszi!

[ Szerkesztve ]

A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.

(#8005) Lauda válasza Csaby25 (#8004) üzenetére


Lauda
félisten

Szia!

Én járatnám minden nap 15-20 percet legalább és hétfőn cserélném az akkut.

(#8006) molnarpeter válasza Csaby25 (#8004) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Biztonság kedvéért lejtőn, orral lefelé parkolnék :) Ha ebben is nagy tálca van, mint a dízeleknél, akár 312 mm széles és 190 magas akku is elfér [link]

(#8007) Csaby25 válasza Lauda (#8005) üzenetére


Csaby25
senior tag

Köszi! Kb. 40 percet járt, most 12.62 V-t mértem.

A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.

(#8008) Csaby25 válasza molnarpeter (#8006) üzenetére


Csaby25
senior tag

Nem tudom mekkora a tálca, majd megnézem. Nem elég az a kapacitású amilyen a jelenlegi (12V 62AH, 540A - Octavia mk1 1.8T, 150LE, AUM 2002)? Electric Power-t itt Romániában nem igazán lehet kapni, valami mást tudsz (tudtok) ajánlani?

Közi!

A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.

(#8009) Csaby25


Csaby25
senior tag

Sziasztok!
Akkor átfogalmazom a kérdést.
Octavia mk1 1.8T, 150LE, AUM 2002 - es autóhoz, milyen akkut ajánlotok? Jó lenne konkrét modell ha lehet. Varta szerint ezek a megfelelő paraméterek..:
60 Ah / 540 A vagy 63 Ah / 610 A

Jelenleg egy 5 éves EXIDE EXCELL EB620 12V 62AH, 540A van benne.

Ha van erre megfelelőbb topik, kérlek szóljatok.

Köszi!

[ Szerkesztve ]

A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.

(#8010) KutyiHU válasza Csaby25 (#8008) üzenetére


KutyiHU
tag

Rombat? Múltkor valahol olvastam, hogy azok jó akksik.

(#8011) Csaby25 válasza KutyiHU (#8010) üzenetére


Csaby25
senior tag

Nem is tudom. Exide E620 / E621 62 Ah - 540 A, Rombat 66 Ah - 540 A.. Forintban kb. 46k-val drágább az Exide :F

[ Szerkesztve ]

A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.

(#8012) DigitXT válasza Inhouse (#7973) üzenetére


DigitXT
félisten

Köszönöm!:R Látja? Nem látja? Na látja!:D Az egész cucc el
lett rejtve a biztosíték táblában, ennyi látszik ki belőle összesen.

Azért van annak egy feelingje, hogy az ebédlő asztalnál ülve is
rá lehet nézni az akku állapotára, század volt pontossággal. És
még külső hőmérőnek sem utolsó ha már csillaggarázsban áll.

BUÉK!

[ Szerkesztve ]

(#8013) Inhouse válasza DigitXT (#8012) üzenetére


Inhouse
őstag

Azért az az 52% nem túl biztató a jövőre nézve. :)

Üdv Inhouse

(#8014) DigitXT válasza Inhouse (#8013) üzenetére


DigitXT
félisten

Egyáltalán nem. Sokat állt a gépsárkány, 5 éves akku, többször
merült 11.6V-ra, az eredeti CCA 70%-a van már csak meg.:R
Pont azért jó, hogy rajta van a felügyelet, mert elfelejtem nézni.

(#8015) Inhouse válasza DigitXT (#8014) üzenetére


Inhouse
őstag

Ahhoz képest egész jó! :)
A Thaliámon megint vacakolt a töltés, most a testkábel gond helyett (az meg lett oldva pár éve) a plusz egyik saruja volt a gond. Ami az önindítóra csatlakozik. Bepárhuzamosítottam egy új kábelt a generátor és az önindító közé, és ha már ott jártam ("csodajó móka"), akkor az önindító és az akku közöttihez is tovább vittem. Nagyon kevés autóban van ebben az ágban biztosíték, de ez pont olyan. Így nem köthettem a bizti utáni pontra csak úgy. Költséghatékony módon egy lemezbiztosítékot vettem (200A 600Ft) és csináltam hozzá egy tartót.

Üdv Inhouse

(#8016) KutyiHU válasza Csaby25 (#8011) üzenetére


KutyiHU
tag

46ezerrel? :F

(#8017) Csaby25 válasza Csaby25 (#8011) üzenetére


Csaby25
senior tag

KutyiHu: BUÉK! Bocsánat, 4600-at akartam írni.

A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.

(#8018) Lauda válasza Csaby25 (#8009) üzenetére


Lauda
félisten

Én varta silver dynamic-ot vennék.

(#8019) Amerigo57 válasza Csaby25 (#8009) üzenetére


Amerigo57
őstag

Csaby25.
Nézd meg ezt a VARTA Silver Dynamic D15 63Ah EN 610A akkumulátort, nálatok is lehet kapni.
Link:

(#8020) Chieftec válasza Csaby25 (#8004) üzenetére


Chieftec
őstag

Ha 11.62V (kb. 20%) töltöttség mellett be tudtad indítani róla az autót, akkor annak az akkunak nagy baja nincs. Én arra tippelek, hogy valami lassan, de folyamatosan meríti. Első körben inkább kimérném, hogy mekkora áram folyik lezárt autó mellett. Csak ezután vennék új akksit.

(#8021) Csaby25 válasza Chieftec (#8020) üzenetére


Csaby25
senior tag

11.96V - ra merült egy nap alatt(nem volt bezárva). 15 perc alapjáraton 12.46V - ra töltötte fel. Hogy lehet ezt kimérni? Köszi! Amúgy az 5 éves akkuk még kellene bírják? :D

[ Szerkesztve ]

A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.

(#8022) Chieftec válasza Csaby25 (#8021) üzenetére


Chieftec
őstag

Akkor mérd úgy, hogy nyitva van. Multiméterrel egyenáram beállítás, 10 Amper állásban. Negatív sarut leveszed, a műszer egyik zsinórja megy az akku negatívjára, a másik a testkábelre. A két zsinórnak a COM és a 10A max csatlakozóban kell lennie.

(#8023) _pda_ válasza Inhouse (#8015) üzenetére


_pda_
tag

Jó drágák ezek a MEGA biztik :((

(#8024) Inhouse válasza _pda_ (#8023) üzenetére


Inhouse
őstag

Nem kell sűrűn cserélni, reméljük. Ha a nyíllal jelölt, saruval egybeépített menne ki, nem nagyon kéne venni belőle újat...
Ebben a szakmában dolgozom. Anno volt a porcelán bizti, aztán jött a késes. Ma már a késesből is igen sokféle van, mini, micro, illetve nagyok is, pl. a Thalia utastérbe 2db 60A-esen megy be. Meg ezek elfajzásai, más tokokkal, igazából ezek is késesek, csak másképp vannak burkolva. Aztán a lemezesek, ezekből is van csupasz, tokozott, midi, mega, meg ki tudja még milyen...ááá...a mérnökök körmére is rá lehetne néha verni egyet-egyet.

Üdv Inhouse

(#8025) _pda_ válasza Inhouse (#8024) üzenetére


_pda_
tag

Kellett nekem is 1-2 darab a lakóhoz, akkor kerestem rá az árakra. Mellbevágó :)
Nem dolgozom a szakmáimban, de azért töltöttem bennük elég időt, h képben legyek.
(autószer-villszer)
A lemezes nagy divat volt egy időben a diesel izzítógyertya áramkökben.
A mega kompaktabb, talán pontosabban kalibrálható és nem szikrázik ha kimegy :D

(#8026) Csaby25 válasza Chieftec (#8022) üzenetére


Csaby25
senior tag

Szia! Akku és negatív között mértem 0.25 - öt. 20 A - maxra állítottam a mérőt. Nem volt bezárva az autó. Ez nulla kellene legyen?

A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.

(#8027) Csaby25 válasza Csaby25 (#8026) üzenetére


Csaby25
senior tag

Szerk.: Akku és negatív saru között...

A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.

(#8028) _pda_ válasza Csaby25 (#8027) üzenetére


_pda_
tag

Nem lesz nulla soha, ez nem Lada, riasztó nélkül :)
A 0,25A az egy felső határ standby állapotban, de inkább kicsit sok.
Úgy mérj, h nyitva hagyott géptetőnél lezárod az autót, és megvárod, míg elnyugszik benne az összes fedélzeti elektronika.

(#8029) Chieftec


Chieftec
őstag

Az rengeteg, 0,25Ax24h = 6Ah. Magyarul 10 nap alatt 0-ra meriti a teljesen feltoltott akkudat. Merj egyet zart auto mellett is. Osszeshasonlitaskent az en kocsimban 5-6mA, azaz 0,005A. Nalad ennek a kb. 50x-ese.

Pda szerintem 0,025 re gondolhattal, mint felso hatar (25mA). :)

(#8030) _pda_ válasza Chieftec (#8029) üzenetére


_pda_
tag

Igazad van, odébb voltam egy egységgel :R

(#8031) Inhouse válasza Csaby25 (#8026) üzenetére


Inhouse
őstag

Minél inkább közelítenie kell a 0-t. Olyan 100mA a tűréshatár, de már az sem igazán jó. A mostani autókban sokkal több az elektronika és egy része ennek még a kulcs kivétele után is életben marad és dolgozgat. Zárd le, akkor pár másodperc múlva már a nagyja kikapcsol, de lehet olyan része, ami akár hosszú percekig életben marad. Ha egy fél óra múlva is 250mA-t mérsz, akkor ott valami gáz van. Én most 220mA-el küzdök, még nincs meg a bűnös.

Üdv Inhouse

(#8032) Brogyi válasza Inhouse (#8031) üzenetére


Brogyi
senior tag

Nézted már a generátor vissszáramát? A diódák szoktak elég magas áramot produkálni. Némelyik autóvillanyász nincs tisztába vele. Autórádió is szokott furán viselkedni, és az utólag berakott olcsó riasztók. Bocsi ha már nézted, de kivülállóként könnyű azt észt osztani. :D

[ Szerkesztve ]

(#8033) csiga8 válasza Inhouse (#8031) üzenetére


csiga8
senior tag

Már írták előttem, de nekem is az utólagos (kínai) rádió okozott ilyen hibát.

(#8034) Inhouse válasza Brogyi (#8032) üzenetére


Inhouse
őstag

A rádióval kezdtem, egy koros, de nagyszerű Pioneer. Kivéve (és persze kihúzva a csatlakozóját) is ugyanannyi a főágban a fogyasztás, úgyhogy más lesz. Szuper jó volt +5fokban visszatornászni a helyére. Már el is felejtettem, hogy kellett bevarázsolni. :)
A generátorra ránézek, köszönöm! Áganként tervezem kiszűrni, az utastérbe 2db 60A-es ág megy be. A riasztó is utólagos, a kp zár is, mondjuk eddig nem volt gond velük. Fogyasztásom sem volt régen, mértem párszor már. Mostanában vacakolt minden elektromos része. Na jó, nem minden, de voltak bajok a kábelekkel.

Üdv Inhouse

(#8035) Csaby25 válasza Csaby25 (#8026) üzenetére


Csaby25
senior tag

Sziasztok! Bezárva nem sikerült mérni, mivel ahogy leveszem a negatív sarut, rögtön beindul a riasztó (amúgy ez honnan kap áramot :F ). Szóval lemértem, úgy, hogy nem volt bezárva. 0.7- ről visszaesett 0.1-re majd vissza 0.24-re és itt megállt. Próbáltam egy másik mérővel, aminek 10 A a max. Ezzel is 0.7-től kezdte, de 0.1-nél állt meg stabilan. Most akkor mi van :F ? Köszi!

A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.

(#8036) ddsteel válasza Csaby25 (#8035) üzenetére


ddsteel
aktív tag

Riasztónak saját akksija szokott lenni. Legalábbis lakásnál mindenképp, pont azért, ha elvágják a villanyvezetéket, legyen értelme a riasztónak. Sőt, lakásnál a beltérinek és a kültérinek is saját külön akksija van.

(#8037) Chieftec válasza Inhouse (#8031) üzenetére


Chieftec
őstag

A 100mA is elég magas még igen. Ezzel is egy 10 nap állás után már kb. a felére merül az akku és a garancia is ugrik. Nálam a kézikönyvben a megadott max. értékek 24mA 40Ah, és 30mA 50Ah akkunál.

Amikkel én találkoztam: Kártyás autónál ha bent van az utastérben az "indító" és nincs lezárva, akkor folyamatosan kommunikál vele az autó. Hibás (klímakompresszor) relé, nem kikapcsoló kesztyűtartó/csomagtér/tükör világítás. :)

(#8038) Chieftec válasza Csaby25 (#8035) üzenetére


Chieftec
őstag

Mielőtt leveszed már fogd rá stabilan a műszer zsinórjait az akkura és a sarura, úgy nem indul el a riasztó. :)

(#8039) Csaby25 válasza Chieftec (#8037) üzenetére


Csaby25
senior tag

62Ah - s akkum van...

A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.

(#8040) Inhouse válasza ddsteel (#8036) üzenetére


Inhouse
őstag

Riasztónak saját akksija szokott lenni.
Az autóriasztóknál ez nem ennyire evidens, sőt ez a ritkább. Az már gyakoribb, hogy a táp elvétel után azt visszaadva riasztással indul. Sőt régen olyan is volt, hogy ilyenkor bezárta az autót, úgyhogy vigyázni! :)

Üdv Inhouse

(#8041) stickermajom


stickermajom
addikt

Sziasztok!

Van egy benzines K Astrám 3,5 éves gyári akkuval (most hirtelen nem tudom mekkora, valahol 50-60Ah között van. Régebben szinte csak hosszú távokon volt használva, a járvány alatt viszont többször állt hetekig, illetve tavaly decemberben 3-4 hétig is állt. Van egy Lidl-s "okostöltőm", 16-án felraktam tölteni 12,1V-ot mutatott a töltő. Feltöltöttem, karácsonykor mentünk az autóval 2x200km-t, majd pár nap állás (és egy gyújtásra rakás, illetve kétszer kinyitottam az ajtót) után megint 12,1V-ot mutatott. Feltöltöttem, másnap megint ráraktam 12,5V volt. A kulcs nincs az autóban, de bezárni nem szoktam a garázsban.

Nem igazán tetszik ez nekem, kezdjek el új akksira spórolni? Rendelek azért közben Aliról egy korábban linkelt BT-s tesztert, mert a használat módja nem fog változni a közeljövőben.

(#8042) ddsteel válasza Inhouse (#8040) üzenetére


ddsteel
aktív tag

Köszi az infót. Ősrégen volt csak riasztóm autóban, annak volt külön akkuja. Azóta nem is hiányzik nekem. Max egy motorblokkolós leállítós riasztónak van értelme talán, a sima sípolásra már alig figyel valaki.

(#8043) ddsteel válasza stickermajom (#8041) üzenetére


ddsteel
aktív tag

Én zárnám a helyedben a kocsit és úgy mérném utána a feszültséget, hogy áramtalanítja magát a kocsi. (Mármint napok múlva mérnék rá úgy, hogy nyitva hagyom a motorházat) Nekem nem érne meg egy hamarabb merülő akku miatti akksipótlás kényszere annyit, hogy néha benyúlhassak csak úgy a kocsiba... Már ha ettől van a merülés.

(#8044) Csaby25 válasza Chieftec (#8037) üzenetére


Csaby25
senior tag

Azt vettem észre, hogy amikor visszatettem a sarut, hangosabban szólt a riasztó. Az nem lehet, hogy a riasztó akkuja szívja az áramot? Tekintve, hogy 19 éves autóról beszélünk, gondolom a riasztó akkuja is ennyi idős.

A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.

(#8045) Chieftec válasza Csaby25 (#8044) üzenetére


Chieftec
őstag

Elképzelhető, ki kell deríteni. Ha megy otthon úgy, ha nem autóvillamossáigisnál. Én kiszedegetném egyesével az áramkörök biztosítékait és nézném mi változik. Amíg meg nincs a hiba marad a töltögetés.

(#8046) Brogyi válasza stickermajom (#8041) üzenetére


Brogyi
senior tag

Többször leírtam a mai autóknál már vigyázzunk a régi beidegződésekkel. Ezekben a feszültségszabályozó a központiegység, és a generátor csak periféria. Mérik a ki/bemenő töltésmennyiséget, feszültséget,áramot, közvetetten a hőmérsékletet. Csakhogy elszörnyűlködjél nálam menetközben is láttam 11,7V-t. Persze az én akksim is hasonló korú. Nyugi, tegyél úgy mint a legtöbb autós. Ha majd nem forgatja meg a motort akkor nézz új akksit. Hogy lesz így 9-10 éves a gyári akksid? Persze nem ideális a használat. Ezen segít a garázsban a töltögetés. Az utcán állóknak még ez a lehetőség sincs. Szerintem ráadásul minimum EFB/AGM akksid lesz.
Természetesen dönthetsz úgy is, hogy kicseréled, de ez pazarlás. Ha 2 hétig nem használod tedd rá a töltőt. Van aki minden este ráteszi. Ha te is minden másodpercben tudni akarod hogy menetkész a verda akkor követned kell ezt a viselkedést. Lassan a voltmérő kevés lesz az akksi állapotának felmérésére.
Nem hittem volna, hogy ezt le fog írni valaha. :D

(#8047) Csaby25 válasza Chieftec (#8045) üzenetére


Csaby25
senior tag

Napi használat (2x35 km) mellett eddig nem volt gond az indítással. A kérdés az, hogy 3 napos állás után ez a 0.1 A fogyasztás megmagyarázza a 11.62 V feszültséget, vagy csak egyszerűen kigyengült az 5 éves akku és cserélni kell :F

A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.

(#8048) Inhouse válasza Csaby25 (#8047) üzenetére


Inhouse
őstag

Nehéz mérés nélkül megmondani, de az 5 év már simán jelezheti az élettartam végét. Az átlagnál talán még tovább is bírta. Elég ritka már az 5+év-es működő akku.

Üdv Inhouse

(#8049) stickermajom válasza Brogyi (#8046) üzenetére


stickermajom
addikt

Köszönöm válaszod! Tegnap este leszedtem töltőről - és ddsteel tanácsára bezártam - most délután 12,63V-ot mértem. Ez így jobban néz ki, mint az eddigiek. Negyed óra után lekapcsol amúgy minden fogyasztót az autó, de valószínűleg nyitott állapotban mégis aktív valami apróság. Azért szoktam csak rá, hogy nyitva hagyom mert a másik elektromos és minden kulcsos nyitásnál abbahagyja a töltést. :D Macera volt, ha valamit benne felejtettem. Megpróbálom két hetente rátenni a töltőre, hogy ne menjen teljesen tönkre. Ha mégis gond lenne a másikkal úgyis tudok hozni bele akksit.

(#8050) Chieftec válasza Csaby25 (#8047) üzenetére


Chieftec
őstag

A magas szivargo aram miatt merult le ez egyertelmu. 100-250mA, nem derult ki pontosan mennyi, de egyik sem egeszseges ertek.
Ezt meg kell mindenkeppen szuntetni, utana (vagy azonnal) feltolteni teljesen az akkut es bemeretni. Ebbol latni fogod kell-e masik vagy nem.
Lutrira ha veszel egy ujat, nem lesz hosszu eletu es a garanciaigenyedet is el fogjak utasitani.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.