Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1751) crissprivat válasza Dzsidzsi32 (#1749) üzenetére


crissprivat
senior tag

Ha nem AGM az akku,akkor nem kell. (már nem tudom követni,hogy kinek milyen töltője,meg akkuja van bocsi)
De a szenzort mindenképp használd és tölts minnél sűrűbben ha teheted. Jövő7re újra hideg jön.

Gabex
Ott baltázzák el,hogy nem puha,hidegtűrő gumikábelt használnak. Nagy kár érte :(((

[ Szerkesztve ]

Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248

(#1752) crissprivat válasza runner 125 (#1748) üzenetére


crissprivat
senior tag

2hetente rátölteni szerintem elég. Nem szabadna,hogy kipurcanjon.

Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248

(#1753) nootropil válasza DQ (#1670) üzenetére


nootropil
csendes tag

Nem kell levenni !

Ezt sajnos néha a szakértők sem tudják vagy nem egyértelmű

totalcar

[ Szerkesztve ]

Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,

(#1754) crissprivat válasza nootropil (#1753) üzenetére


crissprivat
senior tag

Még a régmúltban élnek,amikor szabályozatlan,processzor nélküli töltök voltak forgalomban.

Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248

(#1755) tibcsiworld válasza crissprivat (#1742) üzenetére


tibcsiworld
aktív tag

Ez szerintem csak fantomnév! Magyarországon nem árulják!

Nah akkor még egyszer!

Ha töltés közben rotyog az aksi, mint a húsleves, az mit jelent?

(#1756) crissprivat válasza tibcsiworld (#1755) üzenetére


crissprivat
senior tag

Mekkora feszültségnél rotyog,mint a "húsleves" ?

Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248

(#1757) tibcsiworld válasza crissprivat (#1756) üzenetére


tibcsiworld
aktív tag

13,37V, de tegnap sem volt több, csak 1-2 századdal! A töltő dolgozik rendesen, mert elég forró!

Az én aksimnál sem forró nem volt, sem az aksim nem rotyogott! (Akkor még nem volt multiméterem! :( )

(#1758) crissprivat válasza tibcsiworld (#1757) üzenetére


crissprivat
senior tag

14,40V töltési fesz +25C fokon normál akkuknál a gázképződés határa. Ha ez alatt durván pezseg,az a akku már el van használódva. Gondolom a feszt hamar elveszíti.
De ezt a 13,37V hogyan van. Ennyivel tölt a töltő,vagy ez már a fenntartó töltés? Mennyi amperes a töltő?

Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248

(#1759) csabyka666 válasza focvis (#1747) üzenetére


csabyka666
addikt

Üdv!

Ez engem is érdekelne. Beszéltem egy ismerőssel, akinek nem ilyen, de hasonló, ALDI-s töltője van, ő azt mondta, nem lehet állítani a töltőáramot. Nekem pont az kellene, hogy én állítsam, mert "buta" töltőm van, de az megpezsegteti rendesen az akksit, tönkre is vágott már egy motorakksimat, szóval még egy olyanra nincs szükség itthon.

Valakinek tapasztalat?

Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091

(#1760) Thomech08


Thomech08
csendes tag

Most, hogy így olvasgattam a hozzászólások között, mondom rámérek már én is a töltőnkre jó f@sza régi Orosz töltő kapcsolható töltés erősséggel egy visszajelzője van ami az A méri 0-5A ig. Szóval olvastam, hogy az nem jó ha kicsit "pezsegő" hangja van. Hozzátenném 5 évig töltöttük 2 fokozaton a gyári aksit az Ignisünkben bár az első 3 évben egy évben max 1x kellett de a vége felé már havi 1x. Most 3. évét teljesíti egy VARTA Black Dynamic 44Ah. Ezt is úgy havonta egyszer töltjük kb 5-6 órát kettes fokozaton. (Mivel a töltő megkezdi 2A al tölteni de 10 perc múlva már csak 1A mutat.)
Na de és akkor a csattanó a töltő egyes fokozaton 13.8V al tölt. De annál a visszajelző 0.5A körül lehet.
2 es fokozatban folyamatosan nőtt a feszültség 10 perc elteltével már 14.8V
3 as on kb 1 percre mertem felkapcsolni míg megmérem a multiméter 16.2V ott mutatott. Néha közepesen is volt töltve ez a Varta de szerencsére nem sokat talán ebben az évben egyszer volt olyan, hogy nagyon lemerült.
Szóval az lenne a kérdésem ezt, hogy élhette eddig túl a Varta aksi?
Ja és egyértelműen bármilyen is lesz az a LIDL ös töltő biztos megveszem ezekután :)

A péntek az én napom, a gépem a játékra hangolom! :P

(#1761) pjen válasza Thomech08 (#1760) üzenetére


pjen
félisten

Nagyon keveset mentek vagy mért kell töltögetni egy három éves aksit,járó motornál hány V ot mutat a multi méter?

(#1762) Thomech08 válasza pjen (#1761) üzenetére


Thomech08
csendes tag

Rövid utak. Két lehetőség van, vagy 4-5Km megy az autó. Vagy 5-10km -t megy egy indítás után. És nem bírja visszatölteni a generátor. De holnap mérek egy feszültséget járó motor mellett.

Kíváncsi leszek egyébként a kocsimba lévő 70Ah aksit mennyi idő alatt tölti majd fel az "automata" töltő.
(Suzuki Swift 1995. Gyárilag 35Ah-45Ah az akumlátora, de az előző tulaj a dízeljéből ezt tette át mert ebbe zárlatos lett talán.

A péntek az én napom, a gépem a játékra hangolom! :P

(#1763) crissprivat válasza Thomech08 (#1760) üzenetére


crissprivat
senior tag

Hideg volt amikor töltötted és ilyenkor jobban bírja az akku a feszt.
Nyáron a 16,2V -al szétfőzné az akkut.

Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248

(#1764) tibcsiworld válasza crissprivat (#1758) üzenetére


tibcsiworld
aktív tag

4,2A-es a tölt! Nah holnap az enyémet is lemérem rákötve!

Levettem! Ennyi volt a töltőfesz. 11,60-ig nyomta fel, de kb 5 másodpercenként vesztett 1 századot! Elmentem wc-re, visszajöttem, és már csak 11,50!

a 13,37V ez a sima töltés volt! Úgy néz ki! De majd holnap egy rendes aksival is lepróbálom! És a főnökömével is majd este! (kölcsönadom neki is a töltőt! Ennyivel tartozom neki! :):):) )

(#1765) pjen válasza Thomech08 (#1762) üzenetére


pjen
félisten

Az valóban nem sok főleg égő lámpákkal.

(#1766) crissprivat válasza tibcsiworld (#1764) üzenetére


crissprivat
senior tag

A töltő és az akku is rossz.

Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248

(#1767) Thomech08 válasza pjen (#1765) üzenetére


Thomech08
csendes tag

Igen, ezért is kell sajna néha néha rá tölteni. Így jól fog majd jönni az új töltő, majd szépen beállítja magának. Mennyit, hogyan töltsön! :)
Nekem ilyen problémám nincs a 70Ah aksi még ha félig le van merülve a kis semmi motort akkor is simán betekeri, pedig én se járok hosszú utakra :D (Kivéve Szombat)

Szerk: Viszont apámnak nem azért kell tölteni az Ignisbe az aksit mert nem indítja, hanem mert ha már érzékeli a vezérlő egység a kocsiban hogy nincs annyira feltöltve az akumlátor, így kikapcsolja indításig a fejegységet.

[ Szerkesztve ]

A péntek az én napom, a gépem a játékra hangolom! :P

(#1768) pjen válasza Thomech08 (#1767) üzenetére


pjen
félisten

Az mért baj ha az indításkor kikapcsolja a fejegységet?Itt az autó rádióra godolsz?

(#1769) csabyka666


csabyka666
addikt

Valaki? :U

Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091

(#1770) Thomech08 válasza pjen (#1768) üzenetére


Thomech08
csendes tag

Hát ki, hogy nevezi de igen arra. :)

A péntek az én napom, a gépem a játékra hangolom! :P

(#1771) tibcsiworld válasza crissprivat (#1766) üzenetére


tibcsiworld
aktív tag

Aksi 10,5V! :( Ez tiszta sor!

A töltő miért?

(#1772) crissprivat válasza tibcsiworld (#1771) üzenetére


crissprivat
senior tag

A töltönek 14,40V-al kellene töltenie normál körülmények közt. (20-25C) Ha van rajta hópihe/agm mód (5C fok alatt),ott viszont már 14,70V lenne a megfelelö töltési feszültség. (persze ez függ az adott töltö töltési programjától,de ezek az értékek körül kellene lennie) Ha a kimeneti feszültsége a töltönek max 13,37V akkor az kevés egy normál akkunak is. Ezért írtam,hogy rossz a töltö. De jó lenne kimérni egy másik multival is,hátha a mostani nem ad pontos eredményt.

csabyka666 ,a mostani modern töltök nem engedig,hogy a használó állítgassa be rajta a töltési értékeket. Csakis a töltés módját. Pont ezért "okos töltök",mivel mindent beállítanak a megfelelö értékre töltés közben. Rajta lehet hagyni öket az akkun akár napokig-hetekig,nem károsítják az akkut.

[ Szerkesztve ]

Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248

(#1773) pjen válasza csabyka666 (#1759) üzenetére


pjen
félisten

Szia.A buta töltődnek tudsz segíteni,hogy ne forralja fel az aksit.Régi magnetikue fénycső folytót aránylag könnyű szerezni.Ha egy 36w ost bekötsz a töltő és a konnektor közé a töltésen is csa 36w lesz ami:36/14=A folyik az aksiba,Ezt 2-3 fojtó bekötésével diszkréten változtathatod,Egy 15w os pedig kiváló csepp tölteni.

(#1774) K Norbi válasza csabyka666 (#1769) üzenetére


K Norbi
addikt

Itt a megoldás számodra [link]

(#1775) K Norbi


K Norbi
addikt

To All [link]

(#1776) Kernel válasza tibcsiworld (#1771) üzenetére


Kernel
nagyúr

Kilistáztam a hozzászólásaid a topikban, hogy áttekinthető legyen a történet.

Egyértelműen leírtad a cellazárlatos akku esetét, kapásból selejtezni kellett volna, már az elején. Vannak olyan kereskedők, ahol átveszik a rosszat.

6 cella közül egy zárlatos lesz, vagy többé-kevésbé átvezet, általában a cella alján lerakódott üledék miatt, gyakori eset. Csak legalább 10 évig illene kitartania.

Ilyenkor hiába tolod neki, pezseg, a jó cellák már bőven telítettek, a rossz viszont azonnal elkezd merülni, ahogy lekapcsolod a töltést. Mivel nullára szokott merülni, a végérték mondjuk 5 cellán oszlik el, de az is lehet, hogy nálad 2 cella rossz és 4 jó.

10,5 / 5 = 2,1 V (ez kevés egy feltöltött cellához).

10,5 / 4 = 2,6 V (ez reális, a túl sok töltés miatt, vagy maradt még a rossz cellákban is egy kevés).

Többi cella döglött. Egyébként vannak más jelek is, ha levehető az akku teteje (címke alatt stb.): töltés közben csak a jó cellák pezsegnek.

Vagy régebben én belemértem a cellába is, a lyukon keresztül, de ezt nem ajánlom senkinek, mert zárlat esetén kifröccsenhet a kénsav.

[ Szerkesztve ]

Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

(#1777) Kernel válasza pjen (#1773) üzenetére


Kernel
nagyúr

Ez egyáltalán nem így működik, a 36 W feliratú fojtó impedanciája úgy van megválasztva, hogy a 36 W-os fénycső impedanciájához illeszkedjen. Ez nem azt jelenti, hogy a fojtó konkrétan 36 W-os lenne, tehát annyit képes lenne elfűteni vagy beállítani.

A tekercset itt úgy kell tekinteni, mintha ellenállás lenne, csak ez váltakozóáramú ellenállás, vagyis impedancia. Az adott esetben 50 Hz-re vonatkozóan. Egy GE adatot találtam, miszerint a 36W-os fénycsövükön 103 V esik üzemmeleg állapotban (hidegen nyilván kevesebb). A többi marad a fojtótekercsre, ami ezáltal az áramgenerátoros jellegű táplálást biztosítja.

A fénycső hőfokfüggő impedanciáján múlik a pillanatnyi feszültségeloszlás. Ha a fénycső helyett valami más fogyasztót iktatsz be, akkor annak impedanciájától. Tehát nincs ilyen, hogy ott pont 36 W lenne.

Olyan viszont előfordulhat, hogy a töltőre túl kis feszültség jut (ez függ a töltő terhelésétől is), amitől a szabályzóköre működésképtelenné válik. Vagy kártékony "belengések" állhatnak elő. Mivel ez konstrukciófüggő, nem is lehet általánosságban ilyen megoldást javasolni, ami elektronikai szempontból egyébként is gány téma.

36 W egyébként a komplett világítótest hatásos teljesítményfelvétele lenne (előtéttel együtt), de ez is csak egy névleges érték. Fojtós előtéttel állítólag 40 W körül lehet összesen, elektronikával viszont 36 W-nál kevesebb is.

Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

(#1778) pjen válasza Kernel (#1777) üzenetére


pjen
félisten

Bármit gondolsz,ez így működik.Nem is én ötlöttem ki.Az Rt évkönyben volt az autó elektrónikai rovatban ha jól emléksze a 90 es évek elejéből és egy Ferenczi nevű elektró mérnök tollából.Természetesen nem mA pontossággal,de a gyakorlatban jól beválik

(#1779) tibcsiworld válasza crissprivat (#1772) üzenetére


tibcsiworld
aktív tag

Nah a saját aksim is feltettem tölteni! Áttettem télire, és elkezdett szépen felmenni a töltési fesz. 14,37V-nál bementem, mondom fél óra múlva mérem! Addigra átment csepptöltésre. Most 13,18V, kb 1 órája csepptölt!

Előtte az aksi 12,20V volt! Ezt lehetséges, hogy fél óra alatt feltolta?

Este kipróbálom a töltőt egy fiatalabb működő, de töltőt soha nem látott aksin! A megrendelt multiméterem a posta rengetegében pihen valahol! :(

Kernel:

10,69V a halott aksi feszültsége! Ez van, köszi! :)
Lyuk ezeken nincs, csak totál szétkapni lehet, és akkor nincs talán visszaút. Passz! :(

(#1780) pjen válasza tibcsiworld (#1779) üzenetére


pjen
félisten

Ha az aksid nyugalomban 12,2 volt az feltöltött állapot,csepp töltésről ha leveszed nagyon hamar vissza áll a normál 12V ra.

(#1781) tibcsiworld válasza pjen (#1780) üzenetére


tibcsiworld
aktív tag

Itt mindenki 12,66-ról ír, hogy az az ideális, és 11,9V a kipurcant! Vagy egy 4 évesnél, amit eddig sajna nem kezeltem, a 12,2V feltöltve az jó?

[ Szerkesztve ]

(#1782) crissprivat válasza tibcsiworld (#1779) üzenetére


crissprivat
senior tag

Fél óra alatt 12,20V-ról 4A-el biztos nem nyomja fel. Meglehet,hogy a töltöd már 70-80%-ot is 100%-nak érzékeli és ezért váltott fenntartó töltésre. Nem a legjobb dolog,mert így sosem lesz fullra nyomva. Pláne nem hidegekben.

Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248

(#1783) pjen válasza tibcsiworld (#1781) üzenetére


pjen
félisten

A 12,2 az jó és a 11,9 sem kipurcant.Egyrészt a multi métered sem hiteles másrészt inkább az a kérdés,hogy a terhelést hogy bírja.Van bent a cégnél egy 55 Ah.Feltöltöm rámérek 12V.Beteszem az autóba csak kattog.egyébként olvass utána a :Autó villamosság:Kismartoni András BME 2005.az olom akumlátorok cella feszültsége feltöltve 2V.A 12 V os aksi 6x2V.

[ Szerkesztve ]

(#1784) crissprivat válasza pjen (#1783) üzenetére


crissprivat
senior tag

A 12,20V édes kevés. Olyankor már böven szufátosodik az akku. Minimum 12,50V legyen benne.

Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248

(#1785) tibcsiworld


tibcsiworld
aktív tag

Tipikusan xarból várat eset! jelen esetben a kocsi is kacsingat az eladás felé, így nem igen akarok többet belekölteni (kettőstömegű+kuplung 339e, és a turbo meg a szívósortól is várom, hogy kidől)

Ha legalább tudnám, hogy a multiméter pontos ugye, ...

Azért köszi srácok! :)

(#1786) pjen válasza crissprivat (#1784) üzenetére


pjen
félisten

Nyugalomban?

(#1787) crissprivat válasza pjen (#1786) üzenetére


crissprivat
senior tag

Igen.
12,72V - 100%
12,40V - 70%
12,20V - 50%
12,00V - 25%

[ Szerkesztve ]

Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248

(#1788) pjen válasza crissprivat (#1787) üzenetére


pjen
félisten

Közben kimentem,megmértem.A kangoo 2 napja áll fél éves aku 12,1V.Suzuki 1,3 tegna
p ment 2 éves aku:12V. :)mindez egy SDM 1 automata multi méterrel.

Kernel:viszont működik.

[ Szerkesztve ]

(#1789) Kernel válasza pjen (#1778) üzenetére


Kernel
nagyúr

Itt nem arról van szó, hogy nem használható fel a fojtó bizonyos esetekben, ésszel. Csak amit magyarázatként írtál, tömény értelmetlenség:

a töltésen is csa 36w lesz ami:36/14=A

Elég az Ohm-törvényt ismerni ennek belátásához. Nincs olyan csodatekercs, amivel be tudnád állítani, hogy akármit kötsz utána, ott 36 W lesz. Terhelésfüggő, vagyis fizikailag ez egy vicc.

Arról nem beszélve, ha utána 36W lenne, akkor még van egy vesztesége a töltőnek is. Ezt így nem lehet kiszámolni, már maga az írásmód is logikailag egy vicc: 36/14=A

[ Szerkesztve ]

Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

(#1790) crissprivat válasza pjen (#1788) üzenetére


crissprivat
senior tag

Az enyémen most 12,71V. Tegnap reggel vettem le a töltöröl.

Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248

(#1791) K Norbi válasza pjen (#1788) üzenetére


K Norbi
addikt

Hát az elég gyengus, ott már beindult a szulfátosodás.
indítóáramot mértél? [link]

Több az mind 2V cellánként. [link]

[ Szerkesztve ]

(#1792) pjen válasza K Norbi (#1791) üzenetére


pjen
félisten

Nem,viszont a kangoo diesel és indul simán.Holnap cégnél rámérek másikműszerrel is.

(#1793) tibcsiworld válasza pjen (#1792) üzenetére


tibcsiworld
aktív tag

Erre kíváncsi vagyok! Nekem 1,9disel, és a 12,12V-al simán pöccre indul! (tippelni sem merem, mennyin volt, amikor nem indult)

(#1794) pjen válasza tibcsiworld (#1793) üzenetére


pjen
félisten

Na látod,az én kangoom mondjuk csak 1,5 ös.Akkor mégsem kuka a 12,12V?

(#1795) tibcsiworld válasza pjen (#1794) üzenetére


tibcsiworld
aktív tag

Kérdés, hogy egy 4 éves eddig kezeletlen aksinak fel kelle tudnia menni 12,7V-ig a feszültsége!

[ Szerkesztve ]

(#1796) K Norbi válasza pjen (#1794) üzenetére


K Norbi
addikt

"Még nem" de a napjai megvannak számlálva ;]

(#1797) pjen válasza tibcsiworld (#1795) üzenetére


pjen
félisten

Végeredményben amióta gondozás mentes aksikat használok nem méregettem,ha nem indult mindennapi használat mellett, vettem másikat.

(#1798) Jimmy66


Jimmy66
senior tag

Én is kimentem, és 12,21V-ot mértem. Indul az autó, ha jár a motor, 14V a töltés. Az indikátor pirosan villog. Lélekben készülök a cserére...

(#1799) crissprivat válasza Jimmy66 (#1798) üzenetére


crissprivat
senior tag

Már párszor leírtam,hogy ha van fogyasztó,akkor lemegy 12,20V körülire a feszültség. Mivel kinyitás után felgyullad a belsö világítás,már rögtön csökken az akku feszültség és ez így becsapós eredményt szülhet ;)

Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248

(#1800) Brogyi


Brogyi
senior tag

Kiegészíteném én is egy picit. A legtöbb procis töltő nem tud különséget tenni a feltöltött, vagy kicsit szulfátos között. Így többször olvastam már azt a típusú beszólást, hogy hip-hop feltölti az akksim akkor sz@r a töltő.
Nyilván a tesztelési résznél mér feszültség emelkedés/esési sebességet, de a végső szó az emberé.
Ilyenkor kellene elgondolkozni azon, hogy mit várunk el egy 5000Ft-os töltőtől. Sajnos néha az 50 000Ft-os is ua mutatja.
Aki nem rendelkezik kellő ismerettel az a legdrágábbat vegye meg. Ilyen az Optimate. Aki pedig rendelkezik a megfelelő ismerettel annak mindegy mivel tölt, mert az mérni fog. Valószinűleg a mért értéket értelmezni is tudja.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.