Annyi pénzért amibe az Akkukraft kerül lehetne rajta csavarszemes csatlakozó.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
fusion33
újonc
fusion33
újonc
Eddig egyetlen intelligens akkumulátortöltővel volt rossz tapasztalatom: GUDE GAB 5A.
Pár perc után feltöltöttre váltott, utána a Lidl Iltimate Speed LCD-t rárakva az meg töltött majdnem 1 órát.
steve brown
csendes tag
Az LCD-s Utimate Speed töltő sem tökéletes, ennek is van hibája. Pl. kevésbé lemerült akkut ha fel akarsz tölteni, vagy csak feltenni szinten tartásra. A készülék bekapcsolását követően elvégez egy tesztet úgy, hogy ad rá valamennyi töltőáramot is. Ekkor a kevésbé, vagy le sem merült akku feszültsége felugrik 15V-ra, ami azt jelenti hogy teljesen kikapcsolja a töltőt. Ugyanis van minden Utimate Speed töltőben egy 15V-os biztonsági korlát, ahol is standby üzemmódba helyezi a töltőt.
Tehát, ha fel akarsz tenni egy jobb akkut tölteni, meríteni kell belőle, másképp állandóna kikapcsolja a feszültségkorlát.
A másik kevésbé jelentős hiba, hogy 80mA a csepptöltése. Ez akkor probléma, ha kisebb kiszerelt akkut töltünk vele, de a legnagyobb probléma pl. robogó akku töltésnél jelentkezik, hiszen a 80mA-s csepptöltés egy 4Ah-as akkunak több mint sok.
Viszont egy sok elektronikai kütyüvel felszerelt autónál, ahol beszerelt akkut töltünk vagy szinten tartunk megfelelő lehet, ugyanis az elektronika alapból felzabál 30-40mA-t, és így még mindig marag 40mA az akku töltésének fenntartására.
Szoval tuti megoldás nincs.
fusion33
újonc
Nem arra gondoltam, hogy a Lidl Ultimate Speed LCD tökéletes, hanem a Gude mennyire nem az, hogy 2 perc után az írta ki, hogy fel van töltve mikor más töltő még 1órát töltötte azután és mindegy, hogy az carstel vagy Ultimate. Megjött a CTEK most azt tesztelem.
fusion33
újonc
fusion33
újonc
Még mindíg a 4.ABSORPTION (elnyelés) módban dolgozik a CTEK használati szerint max 8 óra amíg itt lehet és még a RECOND módot el sem érte ami 2 vagy 6 óra.
fusion33
újonc
Az az érdekes, hogy nem egy lemerült akkumulátor hanem egy rendszeresen naponta használt intelligens töltővel: Carstel/Ultimate Speed LCD karbantartott akkumulátor. Ekkora különbség lenne a klón és a CTEK között?
fusion33
újonc
Végre átlépett és már a 6. RECOND módban dolgozik.
honvéd44
újonc
Nagyon elegáns, mutatós darab a CTEK, valszeg a tud is. Használd egészséggel!
fusion33
újonc
4. módban 14,6-al dolgozott gondolom a hideg miatt emelte a használatiban lévő 14,4 helyett. Most a 6. RECOND módban 15,7-el tölt ami megfelel a használatiban foglatnak viszont halkan sípol a CTEK ebben a módban
fusion33
újonc
6. RECON mód 15,7V halk de jól hallható sípoló hang a töltőből, cellák enyhén pezsegnek.
Használati szerint: "A regenerálás során a feszültség növekszik, hogy az akkumulátorban kontrolláltan fejlődjön a gáz. A gáz elkeveredik az akkumulátorsavval, és növeli az akkumulátor energiáját."
[ Szerkesztve ]
fusion33
újonc
Még mindíg megy a 6. REGENERÁLÁS program. A CTEK töltő folyamatosan 1 óra 30 perce halkan sípol a cellákat enyhén pezsegteti. A használati szerint évente egyszer ajánlott lefuttatni a 6. RECOND programot.
fusion33
újonc
CTEK MXS 5.0 továbbfejlesztett verzió tapasztalat:
Mielőtt megvettem attól féltem, hogy fölöslegesen adtam ki 20.000 Ft-ot, mivel már van Lidl Ultimate Speed LCD töltőm, meg egy Carstel 2A (carstelt el fogom adni mert már a CTEK-en van csavarszemes csatlakozó) de a tegnapi nap óta azon a véleményen vagyok, hogy ha sokáig üzemel akkor megérte a CTEK az árát.
A 6. recond mód hasznos, irányítottan dolgozik, évente 1 alkalommal ajánlja a használati meg mélykisülés vagyis lemerülés után. Ha nem választom ki a 6. recond módot akkor ezen programon átlép a töltő csak kiválasztva végzi. 6. recond módban levettem a cellákat gázképződés miatt, ha nem lett volna kiválasztva nem képződött volna számottevő gáz. Mivel ez már a továbbfejlesztett hőmérsékletkompenzálós kivitel, hidegben 15V-al tölt 14,4V helyett, de véleményem szerint ez kell is ha hideg van ahhoz, hogy teljesen és hatékonyan feltöltse az akkumulátort. Sokáig azt gondoltam, hogy jó töltő a CTEK de piszok drága nem biztos, hogy megéri megvenni ha 5.500-ért lehet venni pl:Lidl UL Speed LCD töltőt. Röviden megéri az árát, mindenkinek ajánlom ha tud előbb vagy utóbb fektessen be egybe nem fog csalódni.
honvéd44
újonc
Tény, hogy jó ideje,teljes generációváltás zajlik az akkumulátoroknál, és ez kihat a akkutöltőkre is. A gyártók új és még újabb ötletekkel, technológiával, anyagokkal igyekeznek, minél tartósabb, megbízhatóbb, kevés odafigyelést igénylő energiatárolókat építeni. Természetes, hogy a töltőberendezéseknek ezzel lépést kell tartani, nincs más út, a számítástechnika pedig tálcán kínálja a lehetőséget a fejlesztéshez, ami persze jelentős árfelhajtó hatású. Itt tartunk most. Az alap megvan, közel azonos képességű töltőkről beszélhetünk, ami pedig a töltők "csomagolását" illeti, a gyártó igényessége és a megcélzott ár a döntő ebben is. Abban bízhatunk, hogy talán, olcsóbbak lesznek amint telítődik a piac.
fusion33
újonc
"Közel azonos képességű töltőkről beszélhetünk" ez csak a másolat-másolat között igaz a CTEK-el nincsen azonos szinten a másolat, de még közel se. Mivel megvan a CTEK és az UL Speed LCD nekem nem véleményem van hanem tapasztalatom.
[ Szerkesztve ]
honvéd44
újonc
A CTEK ebből kivonandó, kétségkívül etalon, régi gyártó, sok év tapasztalat, minőség. Öt év garanciát ad a termékeire, etc. Ebben nincs vita. Az előző hszben a trendet próbáltam felvázolni. Ennyi. Az Extol töltőm nincs a CTEK szintjén, de mégis szeretnék benne hinni, ragyogóan helyrehozta a lemerült, többéves akksimat, és még most is rajta lóg. Bár a teljesen feltöltött, zöld led ég, időnként halk kattanással rátölt, 13.7v.-ig /multiméterrel mérve/, majd néhány másodperc és újabb kattanás után leejti 12.9v, kb. 10 perc és ismétel, mintegy pulzáló töltéssel szinten tartást végez, gondolom.
[ Szerkesztve ]
fusion33
újonc
Ebben egyetértünk, azért még az OPTIMATE 6-ról ha lenne valakinek szívesen olvasnék tapasztalatot, mert még a CTEK-től is drágább.
Harkovz
aktív tag
Aldiban volt még töltő.Jó,hogy kijelzős.Ha más töltő is felviszi 14,5V fölé a töltést akkor lehet,hogy ezekkel sincs gond?Nem vettem az itt olvasottak miatt,várom,hogy legyen a Lidl-ben US.
steve brown
csendes tag
Az aldis az más tészta, "hagyományos" töltési módban is felviszi a feszültséget 15V fölé. A Ctek és a többi olyan készülék amik rendelkeznek recond funkcióval, csak ebben az esetben viszik fel a feszültséget 14.4V fölé, "hagyományos" töltési módban optimális esetben nem megy feljebb a töltőfeszültség 14.4V-nál.
zsozso710711
újonc
SZIASZTOK. Tegnap vásároltam ALDI-s töltőt. MD 13323 -SZ. TÖKÉLETES 14.4V MAX 14.7V MAX. Ma már többet teszteltem. Igaz 12v-os aksin. Az egyik 4ah a másik 54ah. Tökéletesen működik,és vált fentartora. Mindenkinek ajánlom........................................ TÍPUS FONTOS:::: MD13323
[ Szerkesztve ]
graczani
újonc
Magyar forintban mennyi volt?
fusion33
újonc
nootropil
csendes tag
Nem kell várnod semmire .. jelenleg "csurig" van töltve az akkumlátorod. A 8-s pulse inkább csak karbantartó.. én még sosem láttam ilyet a sajátomon már amíg működött
[ Szerkesztve ]
Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
boogie84
veterán
Nálam is csak eddig ment, én sem láttam még a 8. ikont.
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
fusion33
újonc
Kösz a gyors reagálást, sejtettem, hogy így lesz szerintem a 8. mód csak sok napig nem használt akkumulátornál aktiválódna.Az gondoltam, hogy fel van töltődve, a zöld lámpa az akku ikonon egyértelmű.
boogie84
veterán
Már a 4. led felvillanásánál is 80%-on van az akku, akkor már használható. Motor akksinál én most télen megvárom a zöldet, de autó akkunál nem sok kedvem van... Inkább autókázom. (mx5)
[ Szerkesztve ]
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
peti85
senior tag
Melyik módban próbáltad? A Normál autó ikonosat? Ott én 14,7V-ot mértem. A télivel pedig 15V-ot.
Te 14,4V vagy 14,7V-ot?
HP Elitebook 8560w DreamColor | Realme GT Master Edition | Samsung Watch 5 Pro | Panasonic P50S10E | nVIDIA SHIELD TV 2015 | Polk MagniFi MAX
zsozso710711
újonc
Én motoros-autós 14.4v---- hópihe 14.7v-. mértem. A multi métered milyen? Mindegy is. Az enyémben bízok. Az óta még egy 6AH 12V-OS AKSIN IS TESZT!!!!!! SIKERES Király!
Harkovz
aktív tag
Ennek a kijelzője folyamatosan világít vagy csak ha megnyomod a gombot?
peti85
senior tag
A töltő kijelzőjén is ugyan azok az értékek voltak, mint amit multiméterrel mértél? Mert nekem igen. Amúgy nem alja kategória a multiméter, de nem is extra. Mastech MY 64
[ Szerkesztve ]
HP Elitebook 8560w DreamColor | Realme GT Master Edition | Samsung Watch 5 Pro | Panasonic P50S10E | nVIDIA SHIELD TV 2015 | Polk MagniFi MAX
zsozso710711
újonc
Folyamatosan világít A TÍPUS FONTOS MD 13323- ----- A másik fajtából tavaly 3-vittem vissza MD 2054 ------ NA AZ FIKA AZ UTOLSÓ EGYÉBKÉNT 2- HÓNAPOT BÍRT. SZERINTEM VALAMI SELEJT SZÉRIA VOLT.
zsozso710711
újonc
Sziasztok a kérdésem. A CTEK MXS 5.0 továbbfejlesztett verzió fel engedi a feszt 15v fölé is,és az aksi az autóban beszerelve tölthető.Akkor az olcsóbb töltőktől,miért fél mindenki,ha egyébként megfelelnek. Csupán a presztizs? A névtelenség. Persze a pontosság--DE -0.01V ELTÉRÉS VAGY AKÁR A DUPLÁJA olyan jelentős. Szerintem jelentősebb a hőmérséklet .
fusion33
újonc
A CTEK MXS 5.0 nem felengedi hanem az alacsony hőmérséklet miatt mivel van benne hőmérséklet kompenzáló (ATC) szándékosan felemeli, kompenzálja a hideget, mert hidegben magasabb feszültség kell a hatékony töltéshez de melegben nem emeli fel egyes olcsóbb töltőkkel szemben. Nem mindegy, hogy hidegben tölt 15V-al egy töltő vagy mindíg. Nyáron káros a 15V pláne hosszabb ideig.
Hivatalos leírás: "ATC - Automata Hőmérséklet Kompenzáció - hőmérséklettől függően szabályozza a töltés intenzitását, a maximális töltöttségi szint elérése érdekében."
[ Szerkesztve ]
fusion33
újonc
CTEK MXS 5.0 továbbfej csak az általam kiválasztott AUTO és RECOND módban töltött 15 V felett használati utasítása a recond módra 15,8 V és 1,8A ír elő. Amikor nem a 6. RECOND módban töltött akkor a hideg miatt 14,4V-ot emelte 14,6V-ra. A 6. RECOND módot csak akkor használja ha én kiválasztom amúgy nem.
fusion33
újonc
CTEK MXS 5.0 továbbfej auto mód:
1. LÉPÉS DESULPHATION/SZULFÁTLANÍTÁS (15,8V) – (alacsony feszültségnél)
A pulzáló feszültség eltávolítja a szulfátréteget az akkumulátor vezető ólomlemezeiről, ezzel visszaállítja az akkumulátor kapacitását.
2. LÉPÉS SOFT START/LÁGY ÍNDÍTÁS (5,8 A 12,6V-ig)
Teszteli, hogy az akkumulátor tudja-e fogadni a töltést. A töltés csak akkor kezdődik el, ha az akkumulátor OK.
3. LÉPÉS BULK/FELDUZZASZTÁS (Feszültség növelése 14,4V-ra 5A)
Töltés maximális áramerősséggel az akkumulátor kapacitásának kb. 80 %-áig.
4. LÉPÉS ABSORPTION/ELNYELÉS (14,4V meredeken eső áramerősség)
Töltés meredeken csökkenő áramerősséggel az akkumulátor 100 %-os kapacitásának maximalizálásához.
5. LÉPÉS ANALYSE/ELEMZÉS (Ellenőrzi, hogy a feszültség 12V alá csökken-e)
Teszteli, hogy az akkumulátor tartja-e a töltést. A töltést meg nem tartó akkumulátorokat lehet, hogy le kell cserélni.
6. LÉPÉS RECOND/REGENERÁLÁS (Max 15,8v 1,8A) - (csak kiválasztva működik)
A mélykisütött akkumulátorok helyreállító funkciója.
7. LÉPÉS FLOAT/LEBEGTETÉS (13,6V 5A)
A lépés az akkumulátor feszültségét a maximális szinten tartja a folyamatos feszültségtöltéssel.
8. LÉPÉS PULSE/IMPULZUS (12,7-14,4V 5-2,5A) - (csak sokáig nem használt akkumulátornál működik)
Az akkumulátor 95-100 %-os kapacitását tartja fenn. A töltés-felügyelő figyeli az akkumulátor feszültségét, és egy impulzust ad, ha az akkumulátort újra teljesen fel kell tölteni.
[ Szerkesztve ]
Brogyi
senior tag
Tetszik a kérdésed.
A CTEK-ben az a ATC jó dolog. Ez tény.
Harkovz
aktív tag
Akkor lehet mégis beújítok egyet.
graczani
újonc
Én is gondolkodom még ,mert félek az ALDI által forgalmazottól.Meg el is fogyott felénk.
fusion33
újonc
Még a CTEK is tud fejlődni saját magához képest ezzel az ATC-vel. Itt van egy nagyon jó írás a hőmérsékletet is említi, hogy hiába autózott hosszú úton a hideg miatt mégsem tudta a generátor teljesen feltölteni az akkumulátort, biztos nem hőmérséklet szabályozós volt.
Cikk: http://www.carstyling.hu/account_shower.php?id=10049
honvéd44
újonc
Az ATC az Extol esetében egy hópihe ikon, nem automata, választható. Ekkor 14.7 v. a max. töltési feszültség. A tájékoztató, +5 c fok alatt javasolja használni, ingadozó, vagy +5 c fok fölött a standard töltést, ami max. 14.4 volt.
fusion33
újonc
"Csoda" történt, eddig amint levettem a töltőt az akkumulátorról gyorsan esett a feszültség, 12,7V-ról reggelre12.3-12.4V-ra, ezt betudtam az indításgátlónak, rádióerősítőnek, hidegnek, 7éves akksinak, most viszont tegnap este mért 12,7V-ot ma reggelig megtartotta, reggel is 12,7V-ot mértem.
Biztosan a CTEK RECOND módja tette rendbe az akkumulátort, szerepet játszott a vásárlásban a RECOND mód, úgy látszik tényleg jól működik.
[ Szerkesztve ]
Kiscupák
újonc
Még az lenne érdekes, hogy a Carstel/Extol hibajavító üzemmódja (villáskulcs jel) vajon hasonlókat művel-e az akksival, mint a CTEK RECOND módja, vagy az csak "parasztvakításnak" van rajta. A 4A-es verzióban nem lehet manuálisan kiválasztani a villáskulcs jelhez tartozó üzemmódot, a 8A verzióban már manuálisan is lehet abban a módban tölteni (javítani) az akkut. Kérdés, hogy valóban mit is csinál abban az üzemmódban az akkutöltő. Akinek van erre vonatkozó infója, kérem ossza meg.
fusion33
újonc
Csak a nekem meglévő 3 töltővel kapcsolatban tudok érdemben nyilatkozni:
1. Carstel 2A (eladó)
2. Lidl UL Speed LCD,
3. CTEK MXS 5.0 továbbfejl.
Carstel/Extol 4-8A-ről nem tudok infót adni. Bármely tőltőnél amely tud RECOND módot ajánlott lelazítani vagy levenni a cellakupakokat ha lehet mert fokozott gázképződést okoz ez a mód.
[ Szerkesztve ]
honvéd44
újonc
4A Extolt, vettem a napokban, 10.4 voltig lemerült Bosch akkuhoz, a villáskulcsikon kb. 45 percig világított, majd a töltő átváltott a normál töltésre. Egy nap múlva pedig a tele ikonhoz lépett, most is ott van, néha a fesz. felfut 13.7 voltra, de csak pár másodpercig. Eddig az a tapasztalatom, hogy a drágább, CTEK, stb. töltőktől annyiban tér el, hogy vannak szektorok amelyek nem választhatók, mert a töltő automatikusan az akku állapotát felmérve maga dönt. Tehát a kérdésedre a válasz: nem parasztvakítás a villáskulcsikon.
Brogyi
senior tag
Sajnálom, hogy nem követted végig, mert így még mindig nem összehasonlítható az Akkukraft-tal.
A hópihét meg vágom, de az ATC kényelmi szolgáltatás, és pontosabb. Csak arra kell figyelni, hogy a zárt doboz lassabban hűl. Az-az a hőtehetetlenséggel számolni kell. Ne érts félre egyik márka se a kedvencem.
[ Szerkesztve ]
zsozso710711
újonc
Sziasztok ma picit nyomoztam. A mai korszerű,autók Max 15.8V- csúcs feszt ki bírnak. Elvileg enyit még minden elektronika kibír.CTEK MXS 5.0 RECOND módban töltött 15 V felett használati utasítása a recond módra 15,8 V. A aksi a autóba szerelve tölthető. Vagyis ara jutottam,hogy az olcsóbb töltök tökéletesen megfelelnek. A fenntartó töltésre kapcsolás bármelyik töltőnél időben megtörténik. Meg sem közelíti a 15.8V-ot. A 14.4V- szinte mindegyik szabályoz- kapcsol. Szerintem átlagos felhasználónak,tokéletesen megfelelnek az olcsóbb töltők.
fusion33
újonc
"Szerintem átlagos felhasználónak,tokéletesen megfelelnek az olcsóbb töltők."
Ez így nem állja meg a helyét mert ha figyelmesen végigolvasod az előző írásokat akkor rá fogol jönni, hogy nem lehet általánosítani és nem minden olcsóbb töltő megfelelő pl: GUDE GAB 5A, régebbi AUTO XS hiába modernek. Azért írják le a tapasztalatokat, hogy el lehessen kerülni bizonyos típusokat míg másokat érdemesebb választani.
[ Szerkesztve ]
DeFranco
nagyúr
valaki írja már le hogy mi a gond a régi autoxs töltőkkel, már itt is kérdeztem, de nem jött válasz
bejegyzés CTEK akkumulátor töltő és másolatai