- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- gerner1
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sh4d0w: Árnyékos sarok
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kiscupák
csendes tag
Ezek szerint nagyon szór a termék pontossága. Egyik csal lefelé, másik csal felfelé, még akkor is, ha a kijelző a tiédnél pontosan mutat. Kicsit sok az a 15 V. Elkezdi pezsegtetni az akkusavat, nem biztos, hogy hosszú távon szeretni fogja az akkud
Vidd vissza és hozz egy másikat helyette, szerintem.
-
peti85
senior tag
válasz
Kiscupák #796 üzenetére
Én is vettem ilyen töltőt. Nekem AUTÓ módban 14,7V-ig is felment, TÉLI módban pedig 15V-ra. Kijelző szerint, de multiméter is ugyan ezeket az értékeket mutatta.
Egy 10,5V-ra lemerült akkun próbáltam, feltöltötte.
Ezek szerint az enyém hibás lehet? A leírás szerint 14,4V-ig kéne csak felmennie AUTÓ módban. Félek, hogy ez a magasabb feszültség árt az akkunak és az autónak is. -
Kiscupák
csendes tag
Sziasztok!
Ma teszteltem az új ALDI-s töltőt, a AUTO XS MD13323 típust. Érdekes a kicsike.
A 220 V-ba bedugva a MODE gomb érintése nélkül a töltő a MOTOR töltés ikonnal (MOTOR töltési mód) indul, 0,8 A töltéssel. A MODE gomb egyszeri megnyomásával lehet átváltani AUTÓ módba, majd még egyszeri megnyomásával TÉLI töltés üzemmódba. Tehát ebből adódik, hogy áramszünet esetén a töltő az áram visszaérkezésekor a töltést folytatja, annyi, hogyha AUTÓ módban volt előtte, akkor is MOTOR módban folytatja. Ha TÉLI töltési módban volt, akkor is MOTOR módban folytatja, ha visszajött az áram. Ez egyfajta előny a régi ALDI-s töltőhöz képest, amely megállt, ha áramszünet volt és utána visszajött az áram. A LIDL-ös is ugyanígy megáll. Tehát ez az új ALDI-s már tudja az áramszünet utáni automatikus töltés folytatást. Igaz, hogy csak MOTOR módban, 0,8 A-rel, de legalább csinál valamit. Ez mondjuk nem is gáz, mert ahogy részletesen mértem a feszültséget és az áramerősséget, az AUTÓ módban ha kész, átáll fenntartó töltés fázisra, amelyet a következőképpen csinálja: 14,4 Volt elérésekor átáll AUTÓ módon belül a fenntartó töltés fázisra, de 14,4 V elérése után nem tölt egyáltalán semmit, tehát 0 Amper. Megáll. Megvárja amíg az akkumulátor feszültsége 13 V-ra lecsökken a 14,4 V-ról, ekkor bekapcsol (semmi hang vagy kattanás, érdekes) és 0,8 A-rel tölti az akkut AUTÓ módban is fenntartó töltés fázisban. Ezzel a 0,8 A-rel feltolja 13,6 V-ig és ott megint kikapcsol. Megint leengedi 13 V-ig, akkor újra bekapcs és újra 0,8 A-rel tolja egész 13,6 V-ig és így tovább folyamatosan. Tehát ha a felhasználónak szerencséje van és az AUTÓ módban már teljesen feltöltött akksinál (=fenntartó töltés fázisra átállva) éri az áramszünet a töltőt, akkor MOTOR módba áll vissza és ott úgyis alapból 0,8A-rel tölt, tehát az áramszünet utáni MOTOR mód 0,8 A-res töltése megegyezik az AUTÓ mód fenntartó töltési fázisával, ami szintén 0,8A. Ugyanaz. Akkor van gáz, ha az áramszünet nem az AUTÓ üzemmód fenntartó töltési fázisában történtik meg, mert akkor bizony az akku még kérné a 3,8A-t, de az áramszünet után csak 0,8A-rel fogja tölteni az akksit a töltő, a MOTOR módba való visszaállás miatt. Ekkor érheti meglepetés a tulajt reggel, hogy nincs feltöltve az akksi rendesen, 0,8A elég kevés, főleg nagy akksikhoz.
MOTOR üzemmódban fenntartó töltés fázisban kimérve ugyanúgy dolgozik a töltő, mint az AUTÓ üzemmódban. Tehát 14,4 Volt elérésekor átáll a MOTOR üzemmódban is fenntartó töltés fázisra, de nem tölt egyáltalán semmit, tehát 0 Amper. Megáll. Megvárja amíg az akkumulátor feszültsége 13 V-ra lecsökken a 14,4 V-ról, ekkor bekapcsol (itt sincs semmi kattanás) és 0,8 A-rel tölti az akkut MOTOR módban is fenntartó töltés fázisban. Ezzel a 0,8 A-rel feltolja 13,6 V-ig és ott megint kikapcsol. Megint leengedi 13 V-ig, akkor újra bekapcs és újra 0,8 A-rel tolja egész 13,6 V-ig és így tovább folyamatosan.
Érdekes még, hogy a kijelző 0,2-0,3 Volt-tal csal felfelé, 3 multiméterrel is megmértem, amelyből 2 különböző típus. A fenti adatok a töltő által kijelzett értékek, tehát minden értékből le kell vonni 0,2-0,3 Volt-ot. Így viszont keveslem a fenntartó töltés fázisban a töltő szerinti 13 V bekapcs, 13,6 V kikapcs értékeket, mivel ez ténylegesen 12,7 V bekapcs, 13,3 V kikapcs. Ez jóval alacsonyabb, mint más töltőknél a fenntartó töltés (=csepptöltés némelynél) feszültsége. Én más töltőknél olyat mértem, hogy 13,85 V-nál lekapcs és 13,4 V-nál bekapcs. Szóval az új ALDI-s töltő ezt a fenntartó töltés fázis tartományt jóval lejjebb tartja.
További érdekesség, hogy 10,5 V alatti is tölt (a leírása szerint, nem mértem), tehát nagyon mélykisütött akksikat is elvileg visszahoz a mélyből, feltolja csepptöltéssel 10,5 V-ra és ott átkapcsol MOTOR vagy AUTÓ üzemmódba, ahogy az akku kapacitását érzi. Ezt ki fogom próbálni egy lemerült halott aksin, mert érdekes lehet. Alsó feszültség határt 2 V-ra adja meg.
A töltő AUTÓ üzemmódban tudja le és fel változtatni, szabályozni a töltési áramerősséget (A), min. 0,8 A és max. 3,8 A között, az akku lemerülési fokához igazítva a valóban szükséges áramerősséggel dolgozik. Azonban MOTOR módban nem tud leszabályozni, ott fixen 0,8 A-rel tölt.
Még egy érdekesség: a leírása szerint a feltöltött aksikat 30 perces tesztnek veti alá és ha 30 perc alatt a 14,4 V-ról 12 V alá csökken az akku feszültsége, akkor akku hiba jelzést tesz ki a LCD kijelzőre, hogy az akku rossz, csere. Ezt nem próbáltam és nem is értem, hogy csinálja, hiszen a fenntartó töltés fázis mindig rátölt, azaz 13 V-nál lejjebb nem engedi a feszültséget, szóval nem tudom, hogy tesztel 30 percig a töltő. Ez rejtély.
Zöld háttérvilágítás van az LCD mögött, folyamatosan világít, nem kell megnyomni a MODE gombot, hogy felkapcsoljuk. Szépen olvashatók a karakterek rajta.
Ha kiválasztottunk egy üzemmódot, bármelyiket és abban a töltő elkezdte a töltést (a töltési mód kiválasztása után kb. 20 másodperc, addig nem folyik Amper a csipeszeken), utána a MODE gombbal már nem tudunk más töltési üzemmódot választani. Csak a töltő a hálózatról leválasztva és várva fél percet tudunk újabb üzemmódot választani. És a kiválasztott üzemmódból 20 másodperc után nem is tudunk visszalépni a MODE gombbal az alapállapotba, tehát ha egyszer kiválasztottunk egy üzemódot, akkor ott fixen dolgozik, nem változtatható. Ez nekem furcsa, korábban ilyennel nem találkoztam más töltőknél, hogy kiválasztás után "befagy" egy módba és vége.
TÉLI üzemmódban mindent ugyanúgy csinál, mint az AUTÓ üzemmódban, csak nem 14,4-nél vált át fenntartó töltés fázisba, hanem 14,7 V-nál. Egyébként ugyanaz. A fenntartó töltés metódusa TÉLI módban ugyanaz, 13 V-nál bekapcs, 13,6 V-nál kikapcs, 0-ra.
Csináltam képeket is, de nem tudom, hogy kell ide feltölteni
-
fusion33
csendes tag
Ultimate Speed LCD-t használ valaki?
-
fusion33
csendes tag
válasz
zsozso710711 #790 üzenetére
Nekem a Megapulse használati ezt az érdekes dolgot írja a Megapulse-ról: Az impulzusos akku-regeneráló sípoló hangja elhalkul, mihelyt lecsökkent a szulfátosodás.
-
DQ
tag
~4 éves 35Ah-s autó akku - recond közben ennél sem sípolt a CTEK...
-
nootropil
csendes tag
válasz
zsozso710711 #790 üzenetére
-
zsozso710711
csendes tag
Sziasztok. A ctek -- bizony picit sípol. Én annak idején ---Akku-Fer Sales Kft.(akkumulátor szaküzlet)
Szent István út. 232370 Dabas
Hungary --------tőlük rendeltem az ajándékot. Ők saját maguk is használják több típust. Felhívtam őket, azt mondták igen bizonyos esetekben,halkan sípol.... NEM HIBA. Ja nagyon korrektek. Bárkinek szívesen segítenek,mindenbe. -
Brogyi
őstag
Egy kis összefoglalót engedjetek meg. Megpróbálok reagálni 1-2 hozzászolásra. Ez is szubjektítv lesz, mert hát emberből vagyok.
Sipolásról
Hibát jelez. Viszont jól érzitek két oldala van. Rossz akksi miatt, vagy a töltő hibája. Nem részletezem tovább.
A topickról
Örülök hogy jelenleg értelmes a társaság. Ne rontsátok el holmi kicsinyes veszekedéssel. Értelmes vitának helye van, személyeskedést mellőzzük. Remélem érzitek a határt.
Desulfátor
Magam is foglalkoztam a kérdéssel, és jelenleg is van egy development boardom.
Idáig egyetlen igazi szulfátos robogó akksival találkoztam. Nem tudták feltölteni.
A kék csodát megmérhetem, és akkor lesz objektív adat. Az más kérdés mire elég.Tesztekről
Nekem nem tetszik egyik se. Az amerikai pl. véletlenül amerikait hoz ki gyöztesnek. A német teszt semmitmondó. Semmi leírás arról, hogy mit mértek, és hogyan.
Az jelent valamit, hogy a CTEK sokszor, sok helyen nyert.
Mit várnék el?
A korom miatt én még emlékszem a Nagyító nevű szoc. újságra, vagy a HIFI Magazinra. Az igen.
Ott a MEEI egyedülálló műszerparkja volt bevetve. Senkinek nem volt olyan pontos műszere akkor az országban. Amit mértek az pontos volt.Fiúk, csak így tovább, és tartsátok meg a jó hangulatot.
-
DQ
tag
Na, tegnap este 22-kor recond után levettem a töltőt a 6,3Ah-s kis akkuról. Akkor 13,4V-ot mértem rajta, ez 23 órára 12,79V-ra ment le. Jelenleg (10.20) is ennyit mutat a multi, tehát a recond módnak meg lett a + hatása (tegnap ugye arról számoltam be, hogy töltés után másnap reggelre ismét sárgán pislákolt a ledes kütyü).
Jelenleg a töltő az autóban egy 45Ah-s 1,5 éves Vartával végzett.
Reggel 8.30-kor tettem rá, miután 12,1V-ot mértem rajta és a ledes kütyü pirosan villogott. Számomra furcsa, hogy 9.30-kor már világított a 7. led, tehát nagyon gyorsan végzett vele, igaz, elvileg 5A-rel is volt szakasz. Szóval nagyon gyors, de egyelőre még hagyom rajta, elvileg most "csepegteti"...
És itt jön megint egy kérdés, illetve észrevétel:
Ez a kezelésiből van, illetve a töltőn is ez az ábra szerepel:
Fölül a fesz, alul az áram. Alul a kis érték, fölül a nagy. Amit nem értek. Bulk módban 5A, Floatban szintén 5A? Nem sok ez egy ici-picit a csepegtetéshez? A rajzok viszont jók, az alapján a csepegtetés minimális árammal történik...
Figyelhetnének a leírásra, mert mind a magyar, mind az angol ezt írja. Ezen kívül sem értek mindent belőle, de erről majd talán később... -
p300
tag
Az akkum 69 Ah Banner nekem sem sípolt recond módban.Mivel beszéltem a FÉTIS eladóval azt mondta nem szabad sípolni neki.De az is lehet persze ez az én gondolatom mennyire szulfátos..De akkor a boltos ezt közölte volna, hogy nagyobb terhelésnél előfordulhat, de nem tette azt mondta szervizbe vele..Mindenki döntse el maga, hogy mit tesz a sípolójával.Nekem eddig tökéletes!
-
DQ
tag
Tegnap írtam, hogy megjött a CTEK. Két motor aksin tegnap túl is lettem - nem voltak elhanyagolva, eddig ruszki töltőn lógtak 7-8 órát 0,5A körüli töltéssel.
A műszerbe éppen elemet kellett volna tennem, így csak a ledes kütyüvel ellenőriztem a két aksit, mileőtt a CTEK-re tettem volna. A nagyobb 1 éves 11,6Ah-s rendben volt szerinte, a kisebb, 3 éves 6,3Ah-s sárgán jelzett. Töltés után mindkettő szépen zölden villogtatta a ledes izét.
Ma reggel munka előtt ismét ledes ellenőrzés, a nagyobb akku zöld, a kisebb ismét sárga.
Vettem elemet. Délután a nagyobb 12,85V, a kisebb 12,34V.
Ennek örömére kipróbáltam ezt a recond módot. Az első 3 lépésen átszaladt, a 4. lépéssel dolgozott egy ~fél órát (mérve 14,56V), az 5. pár perc (lehetett, nem néztem természetesen), majd jött a recond. Nem sípol, csöndben van.Kis kitérő a sípoláshoz.
Történt egyszer 7-8 éve, hogy kellett vennem egy kici-occó lamináló szerkentyűt. Lamináltunk. Aztán másnap megint, és sípolt! Aztán kiderült, hogy én vagyok a bűnös. Elosztóba dugtam, ami viszont szünetmentesről jött a gép felé. A laminálónak nagy az áramfelvétele, s ez a szünetmentesnek nem tetszett, az kezdett el sípolni, de nem a kül. jelzésekre használt füttyügést produkálta, hanem szószerint sípolt.
Szóval lehetséges, hogy egy nagyobb áramfelvételt jelez így a töltő is?
Én kis aksin próbáltam és csöndben van.
Nagy aksira holnap fog sor kerülni, de recond nélkül, mivel az egyik novemberi, ezzel nem terhelem, egy másik másfél éves, azt meg nem akarom levenni a kocsiról, mert nem, s levétel nélkül meg nem küldök rá 15V-tól többet. Szóval a sípolásra én nem fogok semmit reagálni nagy akku esetén... Illetve apa kocsijában talán, de az meg nem egy nagy Ah-s akku...Szóval, 6. lépés, recond a 6,3Ah-s aksin. A fesz. 15,2-15,6V. 2 órát tart a folyamat durván (most sem ezt néztem folyamatosan, sorry :-)), majd jött a 7. ledecske. Azóta eltelt kb 1,5-2 óra, s nem akar a 8. ledre váltani. Az nem is tudom mire való, a magyarázó szöveg szinte ugyanaz (meg hogy 10 napig tart a 7-es!), hagyom még pár órát, majd lefekvés előtt húzom le.
Kíváncsi leszek, hogy holnap mennyit tudok majd rajta mérni, mennyire megy le a fesz, mivel mint írtam, reggel még csak a ledes kütyü állt a rendelkezésemre, s az újra sárga lapot adott neki reggelre.
Egyébként az akkuval semmi gond, egy 125-ös Hondában van, amiben start-stop funkciót is ellát, s a motort rugdosni sem lehet, tehát csak az akku. Korábban, amikor kivettem belőle téli pihenőre, mindig 12,1-12,4V körül mértem rajta a feszt - a ledes kütyünek itt lehet valahol a határértéke, s persze világos, hogy a sárga még nem gondot jelent, a pirosnál javasolt a töltő használata.
A nagyobb szintén egy Hondát lát el, azt sem lehet rugdosni, s azzal sem volt még bajom, igaz az még csak egy éves lesz a napokban. -
Kiscupák
csendes tag
válasz
nootropil #775 üzenetére
Akkor most 2 töltőd lesz: AKKUKFAFT és megint egy CTEK? Egyébként gratula az ügyintézéshez, nem volt vészesen nehéz. Én megmondtam, hogy a CTEK boltok megmondták, hogy a sípolás nem helyénvaló a CTEK töltőnél. Lehet, hogy Magyarországra egy "ilyen" szériát küldtek, ami sípol, ezért az akció az árral, 26.000 Ft-ról 19.900 Ft-ra? Vagy ez már összeesküvés elmélet lenne... Még jó, hogy nem rendeltem meg eddig az áprilisban megérkező Carstel helyett.. Most már kivárom, mi lesz a sipolás-gate ügyből...
A végén még az is lehet, hogy OPTIMATE 6 lesz, amit rendelek...
-
nootropil
csendes tag
válasz
Kiscupák #773 üzenetére
Hogy tovább idegesítsem a felhasználókat ..
A CTEK nekem is alig észrevehetően sípolt.. bár ennek nem tulajdonítottam semmi jelentőséget.
Nem sokkal utána gyulladt ki az összes mode választó led ...
Szóval én vagyok a világtörténelemben az első.. legalábbis Magyarországon biztosan akinek garanciában cserélték.. Ma adták postára a cserepéldányt.
mindez nagyjából 4 hét.. Svédországig vitték és most sztem mutogatják mint a véres kardot..
hasonlóan az 1Millió km-tert futott Toyota Hiace mentőautó motorjához.. mondjuk az működött
-
Kiscupák
csendes tag
Innen indulnak árban a szulfátmentesítők, minőségről, tudásról nincs infó: [link]
-
Kiscupák
csendes tag
Meg az szerintem túl nagy kérés és szívesség lenne Honvéd44-től, hogy az övét küldje el neked a tesztre és utána vissza. Nem biztos, hogy megtenné. Persze a futárt én küldetném érte és vissza is, szóval neki nem kerülne pénzébe.
-
Kiscupák
csendes tag
válasz
fusion33 #759 üzenetére
Egyébként simán lehetett volna. Küldtem volna neked postán egy Carstel 4A-t, megcsináltad volna a tesztet és utána visszaküldted volna. A postaköltséget oda vissza én álltam volna. Ha lett volna egy Carstel 4A, amit elküldhettem volna, mehetett volna... De hiánycikk. Nem sikerült sehol vennem.
-
Kiscupák
csendes tag
válasz
fusion33 #755 üzenetére
Minden betűdre emlékszem minden hozzászólásodból, fokozottan figyelek rád. Ha te emlékeznél arra, hogy mit írtam, akkor tudnád, hogy nem is mondtam, hogy van ilyen töltőd. Nem is te tesztelnéd, mivel nincs ilyen töltőd. Ennyire egyszerű.
De a teszt azért érdekes lett volna, hasznos.
-
Kiscupák
csendes tag
Brogyi által tegnap belinkelt akkutöltő teszt (Autobild.de) alapján nincs értelme már összehasonlítani a CTEK MXS 5.0 továbbfejlesztettet a Carstel/Extol 4A-val, a tegnapi teszten az utóbbi csúnyán elvérzett. Ugye az volt a kérdésem, hogy miután kész a Carstel/Extol 4A, mennyi időt dolgozik még utána a CTEK MXS 5.0 továbbfejlesztett. A tesz elolvasása után nincs sok értelme a továbbiaknak.... sajnos.
-
fusion33
csendes tag
válasz
Kiscupák #751 üzenetére
A CTEK teszi a dolgát és nem csak nekem sípol halkan, nekem nincsen bajom vele az eddigi legjobb töltőm. Azzal van gond amikor olyan ember becsmérli a Megapulset ami nekem van akinek nem volt ilyene. Nem jó a CTEK, dobjam ki a kukába a Megapulset. Nem jó mert neked nincsen ilyen.
-
fusion33
csendes tag
válasz
zsozso710711 #747 üzenetére
Lehet akksitól is függ a sípolás.
-
Kiscupák
csendes tag
válasz
fusion33 #746 üzenetére
Tudom milyen érzés az, ha az ember hetekig bújja a netet és utána végre megérkezik a hőn áhított termék a postán és elkezdi használni, de mégsem azt történik, amit várt tőle az ember. Én is átéltem már. Azóta már nincs meg a termék, az OLX-en új tulaja lett. De azt se várd el, hogy mindenki csak dicsérje, amit vettél, ha egyszer nem jó. És felmegy benned a pumpa, ha valaki negatív véleményt ír róla. A CTEK-ről senki nem mondta, hogy rossz vásárlás volt, mert nem az, csak a sipolás ami nem természetes. De a kék dobozban lévő csoda nem volt az év döntése, szerintem. De majd meglátod évek múlva.
Új hozzászólás Aktív témák
lo Összefoglaló, topiknyitó, updateEz egy blognak indult kis írás volt ami elég nagy látogatottságnak örved még most...
- Formula-1
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Okos Otthon / Smart Home
- Nagyon erős ajánlat lett CMF Phone 2 Pro
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen monitort vegyek?
- Mozilla Firefox
- sziku69: Szólánc.
- Milyen NAS-t vegyek?
- További aktív témák...
- Geforce GTX950 2GB OC
- Apple Watch SERIES 8 45mm gold GPS + Cellular, STAINLESS STEEL! Akkumlátor 100%!
- Vadonatúj iPhone 13 PRO 128GB alpine green KÁRTYAFÜGGETLEN! 6 hó garancia!
- iPhone 16 128GB ultramarin 1 hónapos! MEDIAMARKT számla, 3 év Apple garancia! Makulátlan! + tok!
- Ducky Shine 5 RGB Brown switch
- AKCIÓ! GIGABYTE B360 i5 9600K 16GB DDR4 512GB SSD RX 7600 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B550M R7 5700X3D 64GB DDR4 500GB SSD RX 6800 16GB Zalman Z1 Plus GIGABYTE 850W
- Microsoft Windows, Office & Vírusirtók: Akciók, Azonnali Szállítás, Garantált Minőség, Garancia!
- SzoftverPremium.hu
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest