- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Szellem.: Felfedezés a Gamer egerek világában: Az én egérkalandom.
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- hcl: Döglött tabletből wifis kijelző kókány
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- shadowkidhu: SFF Itthoni labor
Új hozzászólás Aktív témák
-
nootropil
csendes tag
válasz
hatragyi #269 üzenetére
Built in charge voltage compensation according to ambient temperature sz lenne a válasz a kérdésre.. tehát valahol érzékeli a külső ? hőmérsékletet... ezek a svédek..
lenne kérdésem hozzád :
kissé megkergült a töltőm: A "mode" választó led . ek (motor .. auto.. AGM.. stb) egyszerre világítanak.. mintha "átvilágítana" egyik a másikhoz.. azthiszem működik a töltő de így elég zavaró.
Nem találom a szervíz listát ! A honlapon meg semmi info .
Meg tudnád nézni a szervíz elérhetőségét ?
-
steve brown
csendes tag
válasz
steve brown #298 üzenetére
Sőt az Extol tud 6V-ot is, és azt is írják hogy áramkimaradás esetén megjegyzi az állapotát, és oda tér vissza a töltési folyamat ahol abbahagyta.
Tiszta főnyeremény ez a töltő.
-
steve brown
csendes tag
válasz
CCHPacsker #296 üzenetére
Szia!
Hol találtad a Carstel 4-est 7.993Ft-ért? Ennyiért már jobban megéri megvenni mint a lidl/aldi töltőket, hiszen azokban nincs deszulfátlanítás, sőt ehhez még olyan széthúzós kábel is jár hozzá mint a Ctek-ekhez. Lehet veszek én is egyet, de azért jó lenne tudni lekapcsol-e 14.4V-nál, ill. hogy hány mA a fenntartó töltése.
A metroman oldaláról letöltött pdf-ben írja hogy 14.4V, de mint tudjuk az aldis LCD-s töltők esetében is ezt írta a doksi, mégis 15.3V-nál kapcsolt le.
Jól gondolom, hogy a Carstel töltőkön a is villáskulcs a deszulfátlanító funkció kapcsolója?
Szkóppal ránézve kíváncsi lennék mit csinálhat a funkció elindításakor.Ha megveszed, egy tesztet szivesen elolvasnék én is.
-
Brogyi
őstag
válasz
CCHPacsker #296 üzenetére
Ha jól értem műszaki vagy, így egy tesztet szívesen olvasna a többség feszültség értékekkel. Az összehasonlításnak kedvezne ha belenéznél mit, és hogyan mért a zöld töltős kolléga. Köszi.
-
CCHPacsker
csendes tag
Köszönöm a választ!
Hasonló következtetésre jutottam, bár a Carstelről is majd mérés után derül ki, hogy mi a határfeszültsége. Megalomán mivoltom miatt lehet megvettem volna a 8A-est, de ezek szerint ártana a nagy töltőáram / gyors töltés.
Találtam már 7993Ft-ért is a 4A-est, így azt hiszem ez lehet a legjobb ár-érték arányú töltő ebben az árkategóriában. Mondhatni a topic címének legjobb alternatívája.
Főleg, hogy egy Aldis kerül sokszor 6000Ft-ba.A Carstel tud deszulfátlanítást, van szivargyújtó, komfort csatlakozója, a csipeszek is végig szigetelve vannak, a kiszerelése sem tűnik túl gagyinak, remélem sokáig boldog leszek vele. Ha nem felejtem a méréseket is közlöm majd veletek.
-
Brogyi
őstag
válasz
CCHPacsker #294 üzenetére
Csak egy rövid vélemény a HQ-ról.
Nekem speciel nagyon csípi a szemem az a 16V. (Nem hiba.)
Az csak a hagyományosnak jó. AGM nem szereti.
No, és itt jön be a fórum előnye, mert mit is mértek a srácok? Nem a márka, nem az ár a döntő, hanem, hogy mit is tud mérni rajta a tulaj. Így jött itt képbe az Akkukraft, és a Conrádos klónja. Számomra teljesen ismeretlen, de rendkivül jó értékekkel.
Szerintem válaszd a Carstel/Extol 4-et. A 8-as autónak, motornak is sok. A 8-as nagy diesel autók mellé ajánlott. Nyilván gyorsabb, de itt nem a sebesség számít. -
CCHPacsker
csendes tag
Köszönöm a tapasztalatot.
Multiméterem természetesen van.Még egy kérdés, látom még időben:
Van RC töltőm, ami szuper kijelzővel, megfigyelhető és beállítható értékekkel (határfeszültség és áramerősség is), kisütéssel... rendelkezik. Sajnos csak NICD-t, NIMH-t és LiPo-t tud.
Miért ne lehetne egy olyan töltő, ami több dologra is használható? Ezek a kis RC-k is simán tudnak akár 10A-t is. Ha jól gondolom főleg csak a Kínai PIC programozásán múlik, hogy mire használható.Gyorsan találtam is olyanokat, amik tudnak Pb akkukat (gondolom ezzel már tölthető az AGM és a Gel is).
Egyedül az a bajom, hogy sehol nem látom a töltési folyamat ábráját/leírását. Lehet ezek csak hagyományosan "nagy áram, majd csepptöltéssel" élnek, ami viszont nem lenne jó számomra.A deszulfátosító, regeneráló, vizsgáló, ... ciklusok miatt szeretnék jó autó akku töltőt venni.
Valaki nem tudja, hogy esetleg az RC akku töltők PB fázisa is hasonló képpen működhet-e?Ha igen, akkor el van döntve a kérdés, mert 10-15 ezer Ft-ért már olyat venni belőlük, ami szinte már beszél és tényleg használható lenne másra is autó akkukon kívül. A hiányosságuk, hogy külső tápegységet igényelnek, de az meg van itthon.
Ha az RC nem jön össze, akkor a fenti listából már szűkítettem egyébként:
- Carstel / Extol 4 vagy 8 A-os (beszerlhető gyorscsatlakozó is van!, deszulfátosít)
- HQ CHAR-CAR05 (deszulfátosít, minőséginek tűnik) -
nootropil
csendes tag
válasz
CCHPacsker #291 üzenetére
Szia !
Részemről az CTEK MXS 5.0 -ról tudnék nyilatkozni (20E) vételeztem.. teljesen bolondbiztos.
Nem tudsz vele kárt csinálni, tulajdonképp bármely körülmények között töltheted vele az akkukat AGM/normál.
Én végül vettem hozzá egy multimetert... nem bírtam ki.
Sztem rendkívül jó kis készülék főleg a confort connect kábel igen hasznos tud lenni.. motor-fűnyíró vagy egyéb nehezebben hozzáférhető akku töltésekor.
Az én verziómon pl nincs is már hópihe opció (annyira bolondbiztos). - továbbfejlesztett változat.
A világ végezetéig töltőn maradhat az akksi. És halkan mondom hogy megdőlnek az alapszabályok is: jól szellőző helységben szabad csak tölteni, ha lehet cellákat nyitni .. etc.
Ez egy teljesen laikus vélemény volt.. vannak itt profik .. tőlük megkapod pontosan mV-ban
-
CCHPacsker
csendes tag
További két típus merült fel.
Megköszönném, ha belevennétek az előbbi listába.Valakinek tapasztalata róluk?
- Extol 8897301 / Carstel 01.80.088 (Ha jól látom szinte mindent tud, amit a CTEK MXS 5. Ár érték arányban jó lehet)
- Absaar HF-1212 (nagyon vonzó, hogy többek közt kijelzőn mutat pár adatot. Az automata funkciójára azt írja processzoros. Lehet, hogy hasonló 6-9 cilusú, mint az előbbiek? Ha tudná, lehet venném is. Árban szuper)
- HQ CHAR-CAR05
- Optimate 4 -
CCHPacsker
csendes tag
Szervusztok!
Átnyálaztam a topic-ot és először is meg szeretném köszönni az értékes hozzászólásokat, szakmai tapasztalatokat. Közelebb kerültem a célhoz.
Segítségeteket szeretném kérni. Processzoros töltő vásárlás előtt állok...Alapvetően 40-62 Ah-s, ólom autó akkumulátorok (sima és AGM egyaránt), ritkán 5-20Ah-s zselés/AGM akkumulátorok töltése lenne a cél. Remélhetőleg ritkán lenne a töltőre szükség.
Maximum pár órás csepptöltésen hagynám a feltöltést követően, tehát nincs hosszú távú szintentartó tervem velük.Még a fórum olvasgatása előtt rátaláltam a CTEK-re MXS 5-re (és érdekesség képpen ennek TEST & CHARGE) változatára. Rengeteg viszonteladó van, előbbi ~20 ezer Ft-ért, utóbbi 25-30 ezer Ft-ért vásárolható meg. Utóbbi gondolom az én felhasználásomra felesleges.
Legrosszabb esetben megvenném, de szívesen vennék kevésbé márkás olcsóbb alternatívát, ha jó ár/érték arányúak. Ebben kérném a segítségeteket.
A konkrét jelöltek közül ti melyiket ajánlanátok?:- Lidle-s Ultimate Speed esetleg LCD-s változata. ~3-6 ezer Ft. (kérdés hozzájutok-e?)
- Carstel 01.80.048 ~ 11 ezert Ft. (jól gondolom, hogy az Extol 8897300 ugyan ez, csak 5000 Ft-al többe kerül?)
- Profi Power BAC 104 WR (Akkukraft?) ~12 ezer Ft.
- Güde gude 85060 8A ~ 15 ezer Ft
- (Smart charger?) 01.80.150B ~ 16ezer Ft
- Einhell BT-BC 12 D-SE ~ 17 ezer Ft
- Netán egyéb típus, amit ajánlanátok?Fontos szempont a megbízhatóság, hogy ne kelljen pár évente újat venni.
Van pár hervadtabb akksim, amik esetlegesen jók lennének tartaléknak/tápnak a későbbiekben. Ezek biztos szulfátosak. Ha fel lehetne éleszteni őket, örülnék neki. A CTEK-nek van ilyen "pucoló" fázisa (ami nyilván nem ment meg mindent). Így előny lenne ez az opció is. A fent felsoroltak közül más is tudhatja?
(Van egy régi ruszki töltőnk, amibe Édesapám még belerakott egy digitális kijelzőt, amin látni a pillanatyni töltő feszültséget és áramerősséget. Mérnök vagyok, imádom elemezgetni, ezeket, így előny, ha van kijelző.
Nem értem egyébként, hogy ilyen értékű műszereknél miért feláras tétel egy legalja kijelzőt (és mérőműszert) is belerakni a készülékbe, hisz filléres tételekről beszélünk. Marketing...)Hópihét nem használnok AGM-en!
HA esetleg TOP3-at írnátok sokat segítene átlagolásban. Gondolom később a fórumot olvasoknak is.
Előre is köszönöm válaszotokat! -
hzsolee
őstag
Valaki méregette működés közben? Nem láttam mikor váltott át zöldre. Világított a FULL zöld led-je de a fesz még ment felfele, majd 15,5 V-nál állt meg. A fenntartó töltés ezen a feszültségen van, vagy engedi merülni, majd újra töltögeti ciklusosan eddig az értékig?
Ha korábban volt erről szó, elnézést. -
hzsolee
őstag
válasz
steve brown #287 üzenetére
Elnézést, rosszul fogalmaztam. Brogyinak van igaza, a töltőre értettem.
-
Brogyi
őstag
válasz
steve brown #287 üzenetére
Szerintem a töltő meleg.
-
steve brown
csendes tag
-
hzsolee
őstag
Nos, az IAN száma alapján lidl. Vittem egy akkut és rámértem "motor" (0,8A) és "autó" (3,8A) módban is. Az értékek stimmeltek, megvettem. Pár órája töltök vele egy 74Ah akkut. Meleg, de nem forró. A laptop töltőm is van ilyen meleg, szerintem normális.
-
Brogyi
őstag
válasz
hatragyi #283 üzenetére
Normális lehet.
Amikor én öntöttem bele a savat a száraz,új akksiba, már akkor tudtam mérni feszültséget. Hagytam piheni, oldódni, és mikor lecsökkent a hőmérséklete bizony rátettem a töltőre.
No, mindegy ha a fater minden nap megy vele, és beindul, akkor nincs teendő, de ebben a -6 és -11°C fokos hidegben azért csak kivártam volna azt a töltést. Ráadásul ez első töltés lett vón. Az öregek formálásnak is hívták. -
hatragyi
tag
Apám a 10 éves Corollájába ma megvette az új akksit a gyári helyett. Egy Varta Silver 52Ah-t. Mikor megérkezett 12.74V-ot mértünk rajta, de rárakattam vele a Ctek MXS 5 töltőt, mondván ki tudja mennyit állhatott raktárban, legyen csurig töltve. 14:00 órától 20:30-ig a töltő 4. fázisában volt, ekkor nem bírta tovább és levette róla.
Ez normális egy új akkunál hogy eddig tölti? -
hzsolee
őstag
Üdv mindenkinek!
Azt meg tudná valaki mondani, hogy a Lidl-s és Aldi-s töltők általában mikor vannak akcióban?
Vagy ha valakinek esetleg valamilyen okból feleslegessé vált ilyen töltője lenne, legyen kedves, és dobjon egy PÜ-t.
Köszönöm. -
nootropil
csendes tag
-
hatragyi
tag
Bejött.
Reggel kikaptam az akkut (előtte ment kb 15km-t az autó), állt bent kb 1-2 órát (ekkor egyébként 12.53V-ot mértem rajta), rátettem a töltőt, elkezdte tölteni kb 10 órakor, azóta a 4-es fázisban van, az elején még 14.5V körül volt, de lassan csökken, ha jól emlékszem most 14.408V.
Az akku házát egy Fluke lézeres hőmérővel körbemértem, 11-14 fokokat mértem a töltés kezdetén, most 2-4 fokkal melegebb körben.
A helységben 21-23 fok körül van a hőmérséklet.
Gondolom így rendben lehet akkor a dolog. -
Brogyi
őstag
Jókat bírsz kérdezni.
A hagyományos (flooded no Ca) az képes 1 hónap alatt besz@rni. Szerencsére a mai akksik zöme nem ilyen.
A (maintenance free) gondozás mentes, AGM már hónapokat kibír. Szélsőséges darabok akár 1 évet is. Márkát nem írok, mert nem a márka hanem a kialakítás határozza meg."Ha egy akksi napi 0,05 voltot veszít a feszültségéből a polcon a garázsban az már szulfátos és kuka?"
Ez így nem teljesen pontos. Az jelent valamit ha gyorsan csökken a feszültség. A szulfátos akksi belső ellenállása nagy, és nő. Terhelésre gyorsan csökken a feszültség, és töltésre pedig gyorsan emelkedik.
Találkoztam olyannal is amelyiket nem tudtak feltölteni. Nálam csak nagyon lassan emelkedett a feszültség, és bizony melegedett. Lényeges, hogy a meleg helyi, vagy egyenletes az egész felületen. A helyi meleg cellazárlatra utal.
Akkor aggódj ha egy hónap után +12V alatt mérsz (2V/cella). Az a mérföldkő, nem az amit kérdeztél.
A profik (nem én) ilyenkor szokták olyan 100A-rel megterhelni, és nézik meddig csökken a feszültség. A műszerük két értéket mutat. Az egyik jó, a másik kuka. Ez tulajdonképpen egy belső ellenállás mérése nagy áram mellett. Kicsit az indítózást szimulálja. -
nootropil
csendes tag
válasz
hatragyi #266 üzenetére
Hmm ööö.. tényleg .. most hogy jobban átnéztem a leírást (CTEK MXS 5.0) a neg kábelt tényleg nem a neg pólusra kell kötni..
de
https://www.youtube.com/watch?v=jaSb-HYqh6o
https://www.youtube.com/watch?v=3VTew5BGOlA
itt vannak ezek a videok.. (gyári CTEK az első) a srác simán ráköi a neg -re. Én eddig így használtam .. rendben volt. ..
most akkor hogyan van ez ?
-
nootropil
csendes tag
Sziasztok !
Most látom hogy a motormban 12Ah-s akku van, amit pedig vettem hozzá új .. az csak 10Ah ! (Még nem raktam bele az újat)...
Tehát összességében ez azt jelenti hogy kevesebb a kapacitása !? Tehát kevesebb ideig tudja ugyan azt az áramerősséget produkálni !?
Érdemes belemennem a reklomácio-visszaküldés témakörbe? vagy azért használható !? csak kevesebb ideig lesz jó ??
Köszönöm előre is..
tudom ha megtanultam volna fizikából...
-
hatragyi
tag
Én is erre tippelek (remélem). Azt terveztem, hogy holnap kikapom az akkut és rárakom bent az irodában.
Viszont ez így érdekes lehet. Hol lehet a hőmérséklet érzékelő? A töltő testben, vagy a csipeszben, ami az akku közvetlen közelében van?
Az én esetemben az autóval éppen mentem 60 km-t, tehát a motortér, akkumulátor bőven üzemi hőmérsékletű lehetett, még ha kint 0 fok körül is volt. Én a motor leállítása után kb 5-10 perc múlva rátettem a töltőt, motorháztető lehajtva, a töltő pedig a kocsi előtt a 0 fokban egy dobozon.
Ebben az esetben szükséges volt e hőmérséklet miatti emelt feszültség? Fel sem merült bennem, hogy a töltőt is a motortérben helyezem el (szellőzési okokból), pedig lehet azt kellett volna, mert így az akkuval egy hőmérsékleten lett volna.
Érdekes. Nem értek hozzá, csak belegondoltam.A műszer nem egyszerű eset, egy Fluke. Az alábbi mérés pénteken történt vele, 1-2 óra állás után, a minimum az indítózás közbeni érték, a max pedig a generátor töltése. Mivel szintén hideg volt és a Fordnak valami pcm vezérelt intelligens töltése van, ami szintén hidegben emeli a feszt. 1. Ford PCM vezérelt töltési rendszer, az oldal alján
-
Brogyi
őstag
Ez egy érdekes kérdés. Azért is írom külön. Szerintem nem olyan egyszerű a válasz.
Ha előbb leveszed, és a kocsi beindul vele. Nincs semmi baj, de akkor miért kell tölteni?
A semmi baj az egy alkalomra szólt.
Lényeges, hogy a generátor, és a szabályzó milyen állapotú, és a lényeg hol fog. A generátor szabályozók 14-14,4V-os sávban fognak, de akkor nem kell tölteni azt az akksit.
Egy diesel autó téli indítása nagyon erős igénybevétel. Azt te nem indítod be ilyen félig feltöltött akksival.
Na jó a hülyéknek is van szerencséjük. Bocsi de ezért meg ne haragudj.
Nálam majdnem ua. a helyzet pedig csak egy robogó. Kis akksi erös igénybevétellel. Nem engedhetem meg, hogy bármilyen kis kapacitás hiányozzon.
Nézzük a gazdasági oldalát.
Ha rendszeresen így használod akkor rohamosan csökken az élettartama. Duplán fogod megfizetni ennek az árát, mert fele időben tönkremegy.
A másik nagyon valószinű dolog, hogy gyorsabban beindul a szulfátosodás.
Gondolj bele ha rossz a generátor szabályozó akkor abból nem csak új generátor+szabályozó kombót kell venned hanem ott lesz még a nyakadon az új akksi is. Remélem a lényeg átjött.
A szöveg hagneme is én vagyok. Bocsi
Vegyél egy méretben passzoló töltőt az akksidhoz. Lásd mint fent. Egy 76Ah akksihoz egy 8A-es töltő az igazi patner.
Az pedig nem igaz, hogy az autó nem tölti tele. Ott az a maximum (14-14,4V). -
Brogyi
őstag
válasz
hatragyi #269 üzenetére
Nekem az a gyanúm a töltő érzi a 0 fokot ezért mérsz többet. Próbáld meg fűtött garázsban is.
+14,4V +20°C környékére érvényes. Szinte 100%, hogy a környezeti hőmérsékletet korrigálta.
Esetleg, hogy megnyugodj szereld ki az akksit, de csak most próbára, és vidd fel a lakásba. Vegye át a szoba melegét. Az-az várj 2 órát, és ezek után tölts, és mérj. Ezt írd ide be.
A müszered remélem nem 500Ft-os chinese. -
hatragyi
tag
válasz
hatragyi #268 üzenetére
Közben már a 7. fázisban van (float, lebegtetés) és 14.065V-ot mérek, itt elvileg 13.6V-nak kellene lennie, lehetséges azért mérek többet ezzel a 0.4-0.5V-al mert az autóra kötve hagyva töltök? Ez így jó lehet?
A 7-ig világít a töltő, a képet a neten találtam, de ilyen az enyém: -
hatragyi
tag
válasz
hatragyi #266 üzenetére
Megvettem a CTEK MXS 5.0-t ma. Az autóval mentem kb 60 km-t, beálltam a cég telephelyére és rátettem a töltőt. A motortér meleg, kint a motorházon kívül ahol a töltő van 0 fok körül van. 220V-ba csatlakoztatás és mód kiválasztás után fél percen belül eljut a töltő a 4. fázisig, és itt áll, multiméterrel mérve 14.85 V-ot mérek az akkun úgy hogy rajta van a töltő (vagyis a pozitv az akkun, a negatív a testen van. A normál akkumulátor program van kiválasztva, nincs az agm és a recond sem.
Ez így normális? Nem 14.4V alatt kellene lennie? -
hatragyi
tag
Sziasztok,
Bosch C3 és a CTEK MXS 5.0 töltő között próbálok dönteni, kb egy árban vannak, és ennek a topiknak az elolvasása után valószínű a CTEK mellett döntök.
Elsősorban egy benzines Ford C-Max 60Ah Bosch Silver S4 gondozásmentes akkujához kellene, mert most télen napi szintű a rövid bölcsi járat, és gondoltam a munkahelyemen hetente rárakom tölteni 6-7-8 órákra. Illetve a család más autóihoz is tudnám használni. Az autóról lekötés nélkül használnám, úgy olvasom ezzel a típussal ez nem lehet gond.Kérdéseim:
A leírása szerint úgy értelmezem a negatívat nem az akkura kell kötni, ez megállja a helyét? Van gyári test kivezetésem az akku mellett, arra kötném.
Van valami ajánlott hely ahol célszerű megvásárolni, vagy teljesen mindegy?
+1 Most hétvégén a fenti Bosch akkut kivettem a kocsiból, megpróbáltam az oldalán átvilágítani a cellákat (alapból nem átlátszó, ezüst színű a műanyag háza) egy erős ledes lámpával, úgy láttam teljesen tele van a 6 cella. Ráraktam egy egyszerű, de új olcsó tescos töltőt: ILYET, 1 órát volt rajta, és töltés közben rámérve az akkun kb 16 V-ot, és 1.8A-t mértem, ekkor a töltőt leszedtem és nem is raktam vissza. Akku nélkül a csipeszeken 13.x V-ot mértem. Mikor az akkuról a töltőt leszedtem már halk bugyogás/sistergés is volt.
Ezzel a művelettel nagy gondot okoztam az akkuban ezalatt az 1 óra alatt? -
Arti1
aktív tag
14.39 már lassan 5 órája, ezt már nem bírom idegekkel
lekapcsoltam, nem lesz így baja az akksinak, hogy nem a töltő kapcsolt le magától? Mi van akkor az akksival, ha 13,7-14 volt között leveszem a töltőről töltés közben, használni kezdem és utána újra töltöm, de ugyanúgy csak 13,7-14 volt-ig? Nem csökkentem vele a kapacitását? Végül is az autóban se töltődik teljesen tele mindig...
-
steve brown
csendes tag
Érdekes téma ez a sokáig tartó töltés. Volt már jópár féle Lidl-s töltőm, de egy valamit észrevettem mindegyiknél. Még a csepptöltésre átválás előtti fázisban(full töltés) olyan 13.5V környékén visszavette minden töltő az áramerősséget a megadott 3.5A-ról 0.8A-ra. Mikor ez megtörténik, a feszültség is visszaesik valamelyest, van hogy 13V alá. Ettől a ponttól töltődik nagyon lassan, nekem is volt olyan eset, hogy egy 2-3 hónapos újnak mondható 55Ah-s akkut két napig töltött mire átváltott csepptöltésre.
-
bogiboy
csendes tag
Brogyi, köszi a típusajánlatot.
Lenne azért pár kérdésem. Ez az általad ajánlott "Einhell BT-BC 12 D-SE" töltő gondolom nem tudja a frissítés, regenerálást... az pedig jó lenne ha tudná a töltő. Valamint nem sok egy kicsit a 12A-es töltőáramú a 74 Ah-s aksi töltésénél. Azt olvastam, hogy érdemes olyan aksitöltőt választani, ami az aksi kapacítás 8-10%-ával tölt óránként.
Még egy hozzá nem értő kérdés: ebben a fenti Einhiell töltőbe ennyivel több "anyag, elektronika, egyéb" van hogy csak ilyen nagy robosztus házba fér el, mint mondjuk egy 8A-os Extol-ban?Ez az Einhell szerinted a 9 fázisú töltésrész alapján tölt, mert erre nem találtam utalást a használatijában. Ehhez a 9 fázisú beprogramozott töltéshez szerinted ne nagyon ragaszkodjak? Vagy csak elég legyen annyi és bízzak vakon az Einhell márka típus megnevezésében, miszerint: "Automata akkumulátor töltő mikroprocesszoros vezérléssel", azt ennyi? ksz
-
Brogyi
őstag
Először az akkukraftról. Jó, és pontos értekeket mértek róla használat közben. Úgy látom ez ma már nagy szó. Nekem speciel a csepptöltése tetszik, ötletes. Nyilván más töltő is tudja csak még a fiúk nem írták meg.
A használhatóság miatt neked egy nagyobb áramú darab kellene. A boltodnál maradva [ezt] ajánlanám. 2/6/12A között választhatsz. Proci van ebbe is, és sokkal jobban használható nagy kapacitású akksihoz.
Egy pici technikai érzék kell hozzá.
Neked kell döntened melyik szimpatikus. Kicsit feljebb olvashatod mi a következmény ha kis árammal akarnak nagy akksit tölteni. Nincs semmi baj, csak napokba telik míg végez. -
bogiboy
csendes tag
Üdv !
Van egy Bosch 74Ah S4 008 Silver aksim, ami már 1 éve pihent, mert nem bírta már a múltkori fagyos időt. 1 év pihi után volt benne 12,2 V..
Egy Chrysler Voyager 2,5 t.dízelbe volt használva és 2 évig bírta...
Most egy éve, egy Ultra Power QWP 74Ah aksi van a gépbe, de eddig bírta, mert tölteni kell(lehet viszem vissza gariba)...Úgy jártam, hogy alapesetben 12,4V a fesz - raktam rá gyújtást és ekkor már 11,9V volt a fesz - egy indítózást kibírt aztán leállítottam - után már csak 11.7V a fesz a 2. indítózás előtt és kibírt kb 2-3 pörgetést aztán befulloztak a mutatók - és ennyi. Most elővettem a Bosch aksit, aztán egy kölcsönkért ősrégi töltővel feltöltöttem...Ne erre felbuzdulva találtam meg a fórumotokat(akkukraft google találat).
Körbenéztem néhány régi találatomat automata töltők ügyében, meg az újakat.
Megrendeltem az edigitaltól ezt a kütyüt: [link] "4A-es Extol Premium mikroprocesszoros vezérlésű akku töltő"
Érdeklődnék tőletek:
1. valakinek tapasztalata ezzel az extollal?
2. érdemesebb-e a 8A-est vennem?
3. tudja-e szerintetek ez az extol az akkukraft(globalstone.hu) töltő funkcióit, amit Ti a fórumon úgy vettem ki, hogy dicsértetek
4. aztán még láttam ilyet is; extol koppintott, vagy a Carstel 01.80.048 vagy mindkettő : [link]
Szumma szummárum, ha mondtok esetleg rossz véleményt az extol-ra akkor visszamondom aztán választom amit ajánlotok
Köszi előre is a segítséget -
Brogyi
őstag
Normális lehet. Volt aki 3 napig töltötte az akksiját. Ilyenkor látom, hogy engem igazoltok mikor azt mondom, hogy nagy akksi, nagy áram, kis akksi kis áram.
Tiedhez legalább egy 6A-es töltő kellene, de a legjobb egy 10A körüli. Légy türelmes. Ha nincs cellazárlatod, és nem sulfátos akkor jó lesz. Csak sok a "ha".
Az emelkedésből az sejtem, hogy jó, csak sok időbe telik. Ezért fonots tudni mihez veszed a töltőt. -
Arti1
aktív tag
Sziasztok, lidis töltő (lcd nélküli) birkózik lassan már egy napja egy 74 Ah-s sima savas indítóakksival. Az utóbbi 12 órában a töltőfeszültség felvánszorgott 13.4V-ról 13.74V-ra és még mindig nem vált full-ra. (Hópihe funkció). Normális ez így? (12.1V-ról indult a töltés) Köszönöm, BUÉK!
-
Brogyi
őstag
Írtam egy rövid kis szösszenetet a tirisztoros töltőről. Szigorúan csak barkácsolóknak.
[link]
Új hozzászólás Aktív témák
lo Összefoglaló, topiknyitó, updateEz egy blognak indult kis írás volt ami elég nagy látogatottságnak örved még most...
- Feltörték a PROHARDVER!-es regisztrációmat (vagy elvesztettem a belépési emailcímet, 2FA-t)
- Mobil flották
- Projektor topic
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Nintendo Switch 2
- Okos Otthon / Smart Home
- További aktív témák...
- AKCIÓ!!! GAMER PC: Új i5-14400F (10 mag/16 szál) +RX 7800 XT 16GB GDDR6 +Új 16-32GB DDR4! GAR/SZÁMLA
- AKCIÓ!!! DDR5 GAMER PC: Új RYZEN 7 8700F + Új RTX 5060 Ti + Új 16-32GB DDR5! GARANCIA/SZÁMLA!
- Razer Book 13 4K+ TOUCH I7 eladó
- HP 2x8 Gb DDR4 2666 Mhz RAM
- Félgép eladó/ Intel i9 9900 / Asus Prime Z390-A / 64GB DDR4 / 500GB Samsung 980 /
- AKCIÓ! Lenovo Thinkcentre M920S Brand számítógép - i5 9500 8GB RAM 512GB SSD 630 IGP Win 10
- Azonnali készpénzes Intel i3 i5 i7 i9 8xxx 9xxx processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- Lenovo ThinkPad X270 (15) - i5-7300U, 16GB, 512GB SSD, 12" FULL HD
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch Series 9/Apple Watch Ultra/Apple Watch Ultra 2
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 9 5900X 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest