Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#251) Brogyi


Brogyi
senior tag

Írtam egy rövid kis szösszenetet a tirisztoros töltőről. Szigorúan csak barkácsolóknak. :)
[link]

(#252) Arti1


Arti1
aktív tag

Sziasztok, lidis töltő (lcd nélküli) birkózik lassan már egy napja egy 74 Ah-s sima savas indítóakksival. Az utóbbi 12 órában a töltőfeszültség felvánszorgott 13.4V-ról 13.74V-ra és még mindig nem vált full-ra. (Hópihe funkció). Normális ez így? (12.1V-ról indult a töltés) Köszönöm, BUÉK!

http://www.shutterstock.com/g/Arti_Photo?rid=264901704

(#253) Brogyi válasza Arti1 (#252) üzenetére


Brogyi
senior tag

Normális lehet. Volt aki 3 napig töltötte az akksiját. Ilyenkor látom, hogy engem igazoltok mikor azt mondom, hogy nagy akksi, nagy áram, kis akksi kis áram.
Tiedhez legalább egy 6A-es töltő kellene, de a legjobb egy 10A körüli. Légy türelmes. Ha nincs cellazárlatod, és nem sulfátos akkor jó lesz. Csak sok a "ha".
Az emelkedésből az sejtem, hogy jó, csak sok időbe telik. Ezért fonots tudni mihez veszed a töltőt.

(#254) bogiboy


bogiboy
csendes tag

Üdv !
Van egy Bosch 74Ah S4 008 Silver aksim, ami már 1 éve pihent, mert nem bírta már a múltkori fagyos időt. 1 év pihi után volt benne 12,2 V..
Egy Chrysler Voyager 2,5 t.dízelbe volt használva és 2 évig bírta...
Most egy éve, egy Ultra Power QWP 74Ah aksi van a gépbe, de eddig bírta, mert tölteni kell(lehet viszem vissza gariba)...Úgy jártam, hogy alapesetben 12,4V a fesz - raktam rá gyújtást és ekkor már 11,9V volt a fesz - egy indítózást kibírt aztán leállítottam - után már csak 11.7V a fesz a 2. indítózás előtt és kibírt kb 2-3 pörgetést aztán befulloztak a mutatók - és ennyi. Most elővettem a Bosch aksit, aztán egy kölcsönkért ősrégi töltővel feltöltöttem...

Ne erre felbuzdulva találtam meg a fórumotokat(akkukraft google találat).
Körbenéztem néhány régi találatomat automata töltők ügyében, meg az újakat.
Megrendeltem az edigitaltól ezt a kütyüt: [link] "4A-es Extol Premium mikroprocesszoros vezérlésű akku töltő"
Érdeklődnék tőletek:
1. valakinek tapasztalata ezzel az extollal?
2. érdemesebb-e a 8A-est vennem?
3. tudja-e szerintetek ez az extol az akkukraft(globalstone.hu) töltő funkcióit, amit Ti a fórumon úgy vettem ki, hogy dicsértetek
4. aztán még láttam ilyet is; extol koppintott, vagy a Carstel 01.80.048 vagy mindkettő : [link]
Szumma szummárum, ha mondtok esetleg rossz véleményt az extol-ra akkor visszamondom aztán választom amit ajánlotok
Köszi előre is a segítséget

[ Szerkesztve ]

:-)

(#255) Brogyi válasza bogiboy (#254) üzenetére


Brogyi
senior tag

Először az akkukraftról. Jó, és pontos értekeket mértek róla használat közben. Úgy látom ez ma már nagy szó. Nekem speciel a csepptöltése tetszik, ötletes. Nyilván más töltő is tudja csak még a fiúk nem írták meg.
A használhatóság miatt neked egy nagyobb áramú darab kellene. A boltodnál maradva [ezt] ajánlanám. 2/6/12A között választhatsz. Proci van ebbe is, és sokkal jobban használható nagy kapacitású akksihoz.
Egy pici technikai érzék kell hozzá.
Neked kell döntened melyik szimpatikus. Kicsit feljebb olvashatod mi a következmény ha kis árammal akarnak nagy akksit tölteni. Nincs semmi baj, csak napokba telik míg végez.

(#256) bogiboy válasza Brogyi (#255) üzenetére


bogiboy
csendes tag

Brogyi, köszi a típusajánlatot.
Lenne azért pár kérdésem. Ez az általad ajánlott "Einhell BT-BC 12 D-SE" töltő gondolom nem tudja a frissítés, regenerálást... az pedig jó lenne ha tudná a töltő. Valamint nem sok egy kicsit a 12A-es töltőáramú a 74 Ah-s aksi töltésénél. Azt olvastam, hogy érdemes olyan aksitöltőt választani, ami az aksi kapacítás 8-10%-ával tölt óránként.
Még egy hozzá nem értő kérdés: ebben a fenti Einhiell töltőbe ennyivel több "anyag, elektronika, egyéb" van hogy csak ilyen nagy robosztus házba fér el, mint mondjuk egy 8A-os Extol-ban?

Ez az Einhell szerinted a 9 fázisú töltésrész alapján tölt, mert erre nem találtam utalást a használatijában. Ehhez a 9 fázisú beprogramozott töltéshez szerinted ne nagyon ragaszkodjak? Vagy csak elég legyen annyi és bízzak vakon az Einhell márka típus megnevezésében, miszerint: "Automata akkumulátor töltő mikroprocesszoros vezérléssel", azt ennyi? ksz

:-)

(#257) Arti1 válasza Brogyi (#253) üzenetére


Arti1
aktív tag

13.88V, vígan pezseg, de még mindig nem full... Csak nem kell várnom 3 napot, remélem reggelre már csepptöltésre ébredek... Vizet még töltés előtt pótoltam, kíváncsi leszek mennyi fogy el

http://www.shutterstock.com/g/Arti_Photo?rid=264901704

(#258) Brogyi válasza bogiboy (#256) üzenetére


Brogyi
senior tag

Abban mindenkinek igaza van hogy neked a 8A az ideális. A kérdéseidből azt érzem te boldogabb lennél az Extol BC8A töltővel. Ha van rá keret akkor azt vedd.

Arti1

Nézd meg mindegyik egyformán pezseg, vagy valamelyik erősen.

(#259) Arti1 válasza Brogyi (#258) üzenetére


Arti1
aktív tag

14,01 és kb. ugyanúgy pezseg az összes, másodpercenként feljön egy kisebb buborék minden cellában. Még mindig nem zöld, hány V-nál szokott tele lenni?

http://www.shutterstock.com/g/Arti_Photo?rid=264901704

(#260) Brogyi válasza Arti1 (#259) üzenetére


Brogyi
senior tag

Ugye mondtam, hogy napokba fog telni. Semmi gond nincs szerencsére csak a töltő árama kicsi az akksidhoz.
+14,4V-nál kapcsol csepptölésre.

(#261) Brogyi válasza bogiboy (#256) üzenetére


Brogyi
senior tag

Ha megvetted akkor azért kérj kölcsön voltmérőt, és méregess. :)
Várjuk ide az adatokat. :R

(#262) bogiboy válasza Brogyi (#261) üzenetére


bogiboy
csendes tag

Voltmérőm van ;) Jövő hét elején érkezik sztem az 8A-es Extol. Amint szükség lesz újbóli töltésre az eddig említett két akkum valamelyikénél természetesen megosztom veletek az új töltő fesz infóit. Köszi az eddigi segítséget :-)

:-)

(#263) steve brown


steve brown
csendes tag

Érdekes téma ez a sokáig tartó töltés. Volt már jópár féle Lidl-s töltőm, de egy valamit észrevettem mindegyiknél. Még a csepptöltésre átválás előtti fázisban(full töltés) olyan 13.5V környékén visszavette minden töltő az áramerősséget a megadott 3.5A-ról 0.8A-ra. Mikor ez megtörténik, a feszültség is visszaesik valamelyest, van hogy 13V alá. Ettől a ponttól töltődik nagyon lassan, nekem is volt olyan eset, hogy egy 2-3 hónapos újnak mondható 55Ah-s akkut két napig töltött mire átváltott csepptöltésre.

(#264) Arti1 válasza Brogyi (#260) üzenetére


Arti1
aktív tag

14.21 és még emelkedik, de még mindig nem kapcsolt át cseppre. Nem is ehhez a nagy akksihoz vettem ezt a nagy töltőt, kisebb akksikat akarok vele tölteni, ezt csak megpróbáltam. Tanultam belőle :)

http://www.shutterstock.com/g/Arti_Photo?rid=264901704

(#265) Arti1 válasza Brogyi (#260) üzenetére


Arti1
aktív tag

14.39 már lassan 5 órája, ezt már nem bírom idegekkel :) lekapcsoltam, nem lesz így baja az akksinak, hogy nem a töltő kapcsolt le magától? Mi van akkor az akksival, ha 13,7-14 volt között leveszem a töltőről töltés közben, használni kezdem és utána újra töltöm, de ugyanúgy csak 13,7-14 volt-ig? Nem csökkentem vele a kapacitását? Végül is az autóban se töltődik teljesen tele mindig...

[ Szerkesztve ]

http://www.shutterstock.com/g/Arti_Photo?rid=264901704

(#266) hatragyi


hatragyi
tag

Sziasztok,
Bosch C3 és a CTEK MXS 5.0 töltő között próbálok dönteni, kb egy árban vannak, és ennek a topiknak az elolvasása után valószínű a CTEK mellett döntök.
Elsősorban egy benzines Ford C-Max 60Ah Bosch Silver S4 gondozásmentes akkujához kellene, mert most télen napi szintű a rövid bölcsi járat, és gondoltam a munkahelyemen hetente rárakom tölteni 6-7-8 órákra. Illetve a család más autóihoz is tudnám használni. Az autóról lekötés nélkül használnám, úgy olvasom ezzel a típussal ez nem lehet gond.

Kérdéseim:

A leírása szerint úgy értelmezem a negatívat nem az akkura kell kötni, ez megállja a helyét? Van gyári test kivezetésem az akku mellett, arra kötném.

Van valami ajánlott hely ahol célszerű megvásárolni, vagy teljesen mindegy?

+1 Most hétvégén a fenti Bosch akkut kivettem a kocsiból, megpróbáltam az oldalán átvilágítani a cellákat (alapból nem átlátszó, ezüst színű a műanyag háza) egy erős ledes lámpával, úgy láttam teljesen tele van a 6 cella. Ráraktam egy egyszerű, de új olcsó tescos töltőt: ILYET, 1 órát volt rajta, és töltés közben rámérve az akkun kb 16 V-ot, és 1.8A-t mértem, ekkor a töltőt leszedtem és nem is raktam vissza. Akku nélkül a csipeszeken 13.x V-ot mértem. Mikor az akkuról a töltőt leszedtem már halk bugyogás/sistergés is volt.
Ezzel a művelettel nagy gondot okoztam az akkuban ezalatt az 1 óra alatt?

(#267) OldAkita válasza hatragyi (#266) üzenetére


OldAkita
aktív tag

Én a negatívot rácsippentettem egy karosszérialemre, kicsit megcincáltam hogy lekaparja a festéket és gond nélkül tölt.

(#268) hatragyi válasza hatragyi (#266) üzenetére


hatragyi
tag

Megvettem a CTEK MXS 5.0-t ma. Az autóval mentem kb 60 km-t, beálltam a cég telephelyére és rátettem a töltőt. A motortér meleg, kint a motorházon kívül ahol a töltő van 0 fok körül van. 220V-ba csatlakoztatás és mód kiválasztás után fél percen belül eljut a töltő a 4. fázisig, és itt áll, multiméterrel mérve 14.85 V-ot mérek az akkun úgy hogy rajta van a töltő (vagyis a pozitv az akkun, a negatív a testen van. A normál akkumulátor program van kiválasztva, nincs az agm és a recond sem.
Ez így normális? Nem 14.4V alatt kellene lennie?

(#269) hatragyi válasza hatragyi (#268) üzenetére


hatragyi
tag

Közben már a 7. fázisban van (float, lebegtetés) és 14.065V-ot mérek, itt elvileg 13.6V-nak kellene lennie, lehetséges azért mérek többet ezzel a 0.4-0.5V-al mert az autóra kötve hagyva töltök? Ez így jó lehet?
A 7-ig világít a töltő, a képet a neten találtam, de ilyen az enyém:

(#270) Brogyi válasza hatragyi (#269) üzenetére


Brogyi
senior tag

Nekem az a gyanúm a töltő érzi a 0 fokot ezért mérsz többet. Próbáld meg fűtött garázsban is.
+14,4V +20°C környékére érvényes. Szinte 100%, hogy a környezeti hőmérsékletet korrigálta.
Esetleg, hogy megnyugodj szereld ki az akksit, de csak most próbára, és vidd fel a lakásba. Vegye át a szoba melegét. Az-az várj 2 órát, és ezek után tölts, és mérj. Ezt írd ide be. :R
A müszered remélem nem 500Ft-os chinese.

[ Szerkesztve ]

(#271) Brogyi válasza Arti1 (#265) üzenetére


Brogyi
senior tag

Ez egy érdekes kérdés. Azért is írom külön. Szerintem nem olyan egyszerű a válasz.
Ha előbb leveszed, és a kocsi beindul vele. Nincs semmi baj, de akkor miért kell tölteni?
A semmi baj az egy alkalomra szólt.
Lényeges, hogy a generátor, és a szabályzó milyen állapotú, és a lényeg hol fog. A generátor szabályozók 14-14,4V-os sávban fognak, de akkor nem kell tölteni azt az akksit.
Egy diesel autó téli indítása nagyon erős igénybevétel. Azt te nem indítod be ilyen félig feltöltött akksival.
Na jó a hülyéknek is van szerencséjük. Bocsi de ezért meg ne haragudj. :D
Nálam majdnem ua. a helyzet pedig csak egy robogó. Kis akksi erös igénybevétellel. Nem engedhetem meg, hogy bármilyen kis kapacitás hiányozzon.
Nézzük a gazdasági oldalát.
Ha rendszeresen így használod akkor rohamosan csökken az élettartama. Duplán fogod megfizetni ennek az árát, mert fele időben tönkremegy.
A másik nagyon valószinű dolog, hogy gyorsabban beindul a szulfátosodás.
Gondolj bele ha rossz a generátor szabályozó akkor abból nem csak új generátor+szabályozó kombót kell venned hanem ott lesz még a nyakadon az új akksi is. Remélem a lényeg átjött.
A szöveg hagneme is én vagyok. Bocsi :R
Vegyél egy méretben passzoló töltőt az akksidhoz. Lásd mint fent. Egy 76Ah akksihoz egy 8A-es töltő az igazi patner.
Az pedig nem igaz, hogy az autó nem tölti tele. Ott az a maximum (14-14,4V).

(#272) hatragyi válasza Brogyi (#270) üzenetére


hatragyi
tag

Én is erre tippelek (remélem). Azt terveztem, hogy holnap kikapom az akkut és rárakom bent az irodában.

Viszont ez így érdekes lehet. Hol lehet a hőmérséklet érzékelő? A töltő testben, vagy a csipeszben, ami az akku közvetlen közelében van?
Az én esetemben az autóval éppen mentem 60 km-t, tehát a motortér, akkumulátor bőven üzemi hőmérsékletű lehetett, még ha kint 0 fok körül is volt. Én a motor leállítása után kb 5-10 perc múlva rátettem a töltőt, motorháztető lehajtva, a töltő pedig a kocsi előtt a 0 fokban egy dobozon.
Ebben az esetben szükséges volt e hőmérséklet miatti emelt feszültség? Fel sem merült bennem, hogy a töltőt is a motortérben helyezem el (szellőzési okokból), pedig lehet azt kellett volna, mert így az akkuval egy hőmérsékleten lett volna.
Érdekes. Nem értek hozzá, csak belegondoltam.

A műszer nem egyszerű eset, egy Fluke. Az alábbi mérés pénteken történt vele, 1-2 óra állás után, a minimum az indítózás közbeni érték, a max pedig a generátor töltése. Mivel szintén hideg volt és a Fordnak valami pcm vezérelt intelligens töltése van, ami szintén hidegben emeli a feszt. 1. Ford PCM vezérelt töltési rendszer, az oldal alján

[ Szerkesztve ]

(#273) nootropil


nootropil
csendes tag

Sziasztok !

Most látom hogy a motormban 12Ah-s akku van, amit pedig vettem hozzá új .. az csak 10Ah ! (Még nem raktam bele az újat)...

Tehát összességében ez azt jelenti hogy kevesebb a kapacitása !? Tehát kevesebb ideig tudja ugyan azt az áramerősséget produkálni !?

Érdemes belemennem a reklomácio-visszaküldés témakörbe? vagy azért használható !? csak kevesebb ideig lesz jó ??

Köszönöm előre is..

tudom ha megtanultam volna fizikából...

:R :R

[ Szerkesztve ]

Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,

(#274) Arti1 válasza Brogyi (#271) üzenetére


Arti1
aktív tag

Átjött a lényeg :) az akksitöltőt csak teszteltem a nagy akksival, nem ahhoz vettem :) Mekkora feszültség alatt indul a szulfátosodás? Ha egy akksi napi 0,05 voltot veszít a feszültségéből a polcon a garázsban az már szulfátos és kuka?

[ Szerkesztve ]

http://www.shutterstock.com/g/Arti_Photo?rid=264901704

(#275) nootropil válasza hatragyi (#266) üzenetére


nootropil
csendes tag

Hmm ööö.. tényleg .. most hogy jobban átnéztem a leírást (CTEK MXS 5.0) a neg kábelt tényleg nem a neg pólusra kell kötni..

de

https://www.youtube.com/watch?v=jaSb-HYqh6o

https://www.youtube.com/watch?v=3VTew5BGOlA

itt vannak ezek a videok.. (gyári CTEK az első) a srác simán ráköi a neg -re. Én eddig így használtam .. rendben volt. ..

:B

most akkor hogyan van ez ?

[ Szerkesztve ]

Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,

(#276) nootropil


nootropil
csendes tag

Sztem ez a kép és a mellette lévő leírás is eléggé félreértelmezhető. Illetve gondolom úgy sem csinál bajt ha a neg pólusra van kötve a neg. kábel, mivel sz összes tutorial jellegű videóban is így szerepel, nem is beszélve a confort connect kábel fixre beszereléséről.

[ Szerkesztve ]

Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,

(#277) Brogyi válasza Arti1 (#274) üzenetére


Brogyi
senior tag

Jókat bírsz kérdezni. :C
A hagyományos (flooded no Ca) az képes 1 hónap alatt besz@rni. Szerencsére a mai akksik zöme nem ilyen.
A (maintenance free) gondozás mentes, AGM már hónapokat kibír. Szélsőséges darabok akár 1 évet is. Márkát nem írok, mert nem a márka hanem a kialakítás határozza meg.

"Ha egy akksi napi 0,05 voltot veszít a feszültségéből a polcon a garázsban az már szulfátos és kuka?"

Ez így nem teljesen pontos. Az jelent valamit ha gyorsan csökken a feszültség. A szulfátos akksi belső ellenállása nagy, és nő. Terhelésre gyorsan csökken a feszültség, és töltésre pedig gyorsan emelkedik.
Találkoztam olyannal is amelyiket nem tudtak feltölteni. Nálam csak nagyon lassan emelkedett a feszültség, és bizony melegedett. Lényeges, hogy a meleg helyi, vagy egyenletes az egész felületen. A helyi meleg cellazárlatra utal.
Akkor aggódj ha egy hónap után +12V alatt mérsz (2V/cella). Az a mérföldkő, nem az amit kérdeztél.
A profik (nem én) ilyenkor szokták olyan 100A-rel megterhelni, és nézik meddig csökken a feszültség. A műszerük két értéket mutat. Az egyik jó, a másik kuka. Ez tulajdonképpen egy belső ellenállás mérése nagy áram mellett. Kicsit az indítózást szimulálja.

[ Szerkesztve ]

(#278) hatragyi válasza Brogyi (#270) üzenetére


hatragyi
tag

Bejött.
Reggel kikaptam az akkut (előtte ment kb 15km-t az autó), állt bent kb 1-2 órát (ekkor egyébként 12.53V-ot mértem rajta), rátettem a töltőt, elkezdte tölteni kb 10 órakor, azóta a 4-es fázisban van, az elején még 14.5V körül volt, de lassan csökken, ha jól emlékszem most 14.408V.
Az akku házát egy Fluke lézeres hőmérővel körbemértem, 11-14 fokokat mértem a töltés kezdetén, most 2-4 fokkal melegebb körben.
A helységben 21-23 fok körül van a hőmérséklet.
Gondolom így rendben lehet akkor a dolog.

(#279) nootropil


nootropil
csendes tag

Légyszíves segítsetek:

Milyen Multimetert vegyek. 99%-ban az akkumlátort szeretném mérni (auto-motor).

http://www.edigital.hu/Meroeszkozok/Sprotek-STM800-digitalis-multimeter-p356126.html

ez megfelelő lehet ?

Köszi

Különben a töltő dobozán az van írva, hogy direkt kössük az akkura...

Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,

(#280) hzsolee


hzsolee
őstag

Üdv mindenkinek!
Azt meg tudná valaki mondani, hogy a Lidl-s és Aldi-s töltők általában mikor vannak akcióban?
Vagy ha valakinek esetleg valamilyen okból feleslegessé vált ilyen töltője lenne, legyen kedves, és dobjon egy PÜ-t.
Köszönöm.

[ Szerkesztve ]

A feleségem szerint 2 hibám van. Az egyik, hogy nem figyelek rá, a másikra nem emlékszem... ( . )( . ) Nagyon difficult az élet... meg schwer..."

(#281) hzsolee válasza hzsolee (#280) üzenetére


hzsolee
őstag

Na az akciósújság.hu megtaláltam a lidlist októberben volt. :W

Az ügyfélszolgálat szerint 2 akción belül nem lesz, távolabbi akciókat sajnos ö sem lát....

A feleségem szerint 2 hibám van. Az egyik, hogy nem figyelek rá, a másikra nem emlékszem... ( . )( . ) Nagyon difficult az élet... meg schwer..."

(#282) Brogyi válasza hzsolee (#280) üzenetére


Brogyi
senior tag

A budapesti vagy beszélhetünk róla. Postázni nem akarok.

(#283) hatragyi


hatragyi
tag

Apám a 10 éves Corollájába ma megvette az új akksit a gyári helyett. Egy Varta Silver 52Ah-t. Mikor megérkezett 12.74V-ot mértünk rajta, de rárakattam vele a Ctek MXS 5 töltőt, mondván ki tudja mennyit állhatott raktárban, legyen csurig töltve. 14:00 órától 20:30-ig a töltő 4. fázisában volt, ekkor nem bírta tovább és levette róla.
Ez normális egy új akkunál hogy eddig tölti?

(#284) Brogyi válasza hatragyi (#283) üzenetére


Brogyi
senior tag

Normális lehet.
Amikor én öntöttem bele a savat a száraz,új akksiba, már akkor tudtam mérni feszültséget. Hagytam piheni, oldódni, és mikor lecsökkent a hőmérséklete bizony rátettem a töltőre.
No, mindegy ha a fater minden nap megy vele, és beindul, akkor nincs teendő, de ebben a -6 és -11°C fokos hidegben azért csak kivártam volna azt a töltést. Ráadásul ez első töltés lett vón. Az öregek formálásnak is hívták.

[ Szerkesztve ]

(#285) hzsolee válasza Brogyi (#282) üzenetére


hzsolee
őstag

:R de sajna nem, Szfvár. Közben találtam egy ilyet. Azt mondja nem a lidliben vette, de kép alapján tök olyan. Holnap megyek megnézem. Azért viszek egy akkut lecsekkolom, hogy müxik-e.

A feleségem szerint 2 hibám van. Az egyik, hogy nem figyelek rá, a másikra nem emlékszem... ( . )( . ) Nagyon difficult az élet... meg schwer..."

(#286) hzsolee válasza hzsolee (#285) üzenetére


hzsolee
őstag

Nos, az IAN száma alapján lidl. Vittem egy akkut és rámértem "motor" (0,8A) és "autó" (3,8A) módban is. Az értékek stimmeltek, megvettem. Pár órája töltök vele egy 74Ah akkut. Meleg, de nem forró. A laptop töltőm is van ilyen meleg, szerintem normális.

A feleségem szerint 2 hibám van. Az egyik, hogy nem figyelek rá, a másikra nem emlékszem... ( . )( . ) Nagyon difficult az élet... meg schwer..."

(#287) steve brown válasza hzsolee (#286) üzenetére


steve brown
csendes tag

Tökéletes választás.
Nálam 3 éve kifogástalanul üzemel egy ilyen készülék.
Viszont ha azt írod hogy meleg, akkor ott valami nem jó. Ettől a töltőtől egy robogóakkunak sem szabadna melegedni, egy 74Ah-s akkunak meg pláne nem, magyarul egy cseppet sem melegedhet.

(#288) Brogyi válasza steve brown (#287) üzenetére


Brogyi
senior tag

Szerintem a töltő meleg. :D

(#289) hzsolee válasza steve brown (#287) üzenetére


hzsolee
őstag

Elnézést, rosszul fogalmaztam. Brogyinak van igaza, a töltőre értettem.

A feleségem szerint 2 hibám van. Az egyik, hogy nem figyelek rá, a másikra nem emlékszem... ( . )( . ) Nagyon difficult az élet... meg schwer..."

(#290) hzsolee válasza hzsolee (#286) üzenetére


hzsolee
őstag

Valaki méregette működés közben? Nem láttam mikor váltott át zöldre. Világított a FULL zöld led-je de a fesz még ment felfele, majd 15,5 V-nál állt meg. A fenntartó töltés ezen a feszültségen van, vagy engedi merülni, majd újra töltögeti ciklusosan eddig az értékig?
Ha korábban volt erről szó, elnézést.

A feleségem szerint 2 hibám van. Az egyik, hogy nem figyelek rá, a másikra nem emlékszem... ( . )( . ) Nagyon difficult az élet... meg schwer..."

(#291) CCHPacsker


CCHPacsker
újonc

Szervusztok!

Átnyálaztam a topic-ot és először is meg szeretném köszönni az értékes hozzászólásokat, szakmai tapasztalatokat. Közelebb kerültem a célhoz.
Segítségeteket szeretném kérni. Processzoros töltő vásárlás előtt állok...

Alapvetően 40-62 Ah-s, ólom autó akkumulátorok (sima és AGM egyaránt), ritkán 5-20Ah-s zselés/AGM akkumulátorok töltése lenne a cél. Remélhetőleg ritkán lenne a töltőre szükség.
Maximum pár órás csepptöltésen hagynám a feltöltést követően, tehát nincs hosszú távú szintentartó tervem velük.

Még a fórum olvasgatása előtt rátaláltam a CTEK-re MXS 5-re (és érdekesség képpen ennek TEST & CHARGE) változatára. Rengeteg viszonteladó van, előbbi ~20 ezer Ft-ért, utóbbi 25-30 ezer Ft-ért vásárolható meg. Utóbbi gondolom az én felhasználásomra felesleges.
Legrosszabb esetben megvenném, de szívesen vennék kevésbé márkás olcsóbb alternatívát, ha jó ár/érték arányúak. Ebben kérném a segítségeteket.
A konkrét jelöltek közül ti melyiket ajánlanátok?:

- Lidle-s Ultimate Speed esetleg LCD-s változata. ~3-6 ezer Ft. (kérdés hozzájutok-e?)
- Carstel 01.80.048 ~ 11 ezert Ft. (jól gondolom, hogy az Extol 8897300 ugyan ez, csak 5000 Ft-al többe kerül?)
- Profi Power BAC 104 WR (Akkukraft?) ~12 ezer Ft.
- Güde gude 85060 8A ~ 15 ezer Ft
- (Smart charger?) 01.80.150B ~ 16ezer Ft
- Einhell BT-BC 12 D-SE ~ 17 ezer Ft
- Netán egyéb típus, amit ajánlanátok?

Fontos szempont a megbízhatóság, hogy ne kelljen pár évente újat venni.

Van pár hervadtabb akksim, amik esetlegesen jók lennének tartaléknak/tápnak a későbbiekben. Ezek biztos szulfátosak. Ha fel lehetne éleszteni őket, örülnék neki. A CTEK-nek van ilyen "pucoló" fázisa (ami nyilván nem ment meg mindent). Így előny lenne ez az opció is. A fent felsoroltak közül más is tudhatja?

(Van egy régi ruszki töltőnk, amibe Édesapám még belerakott egy digitális kijelzőt, amin látni a pillanatyni töltő feszültséget és áramerősséget. Mérnök vagyok, imádom elemezgetni, ezeket, így előny, ha van kijelző.
Nem értem egyébként, hogy ilyen értékű műszereknél miért feláras tétel egy legalja kijelzőt (és mérőműszert) is belerakni a készülékbe, hisz filléres tételekről beszélünk. Marketing...)

Hópihét nem használnok AGM-en! :R

HA esetleg TOP3-at írnátok sokat segítene átlagolásban. Gondolom később a fórumot olvasoknak is.
Előre is köszönöm válaszotokat!

(#292) CCHPacsker


CCHPacsker
újonc

További két típus merült fel.
Megköszönném, ha belevennétek az előbbi listába.

Valakinek tapasztalata róluk?

- Extol 8897301 / Carstel 01.80.088 (Ha jól látom szinte mindent tud, amit a CTEK MXS 5. Ár érték arányban jó lehet)
- Absaar HF-1212 (nagyon vonzó, hogy többek közt kijelzőn mutat pár adatot. Az automata funkciójára azt írja processzoros. Lehet, hogy hasonló 6-9 cilusú, mint az előbbiek? Ha tudná, lehet venném is. Árban szuper)
- HQ CHAR-CAR05
- Optimate 4

(#293) nootropil válasza CCHPacsker (#291) üzenetére


nootropil
csendes tag

Szia !

Részemről az CTEK MXS 5.0 -ról tudnék nyilatkozni (20E) vételeztem.. teljesen bolondbiztos.

Nem tudsz vele kárt csinálni, tulajdonképp bármely körülmények között töltheted vele az akkukat AGM/normál.

Én végül vettem hozzá egy multimetert... nem bírtam ki. :) Sztem rendkívül jó kis készülék főleg a confort connect kábel igen hasznos tud lenni.. motor-fűnyíró vagy egyéb nehezebben hozzáférhető akku töltésekor.

Az én verziómon pl nincs is már hópihe opció (annyira bolondbiztos). - továbbfejlesztett változat. :)

A világ végezetéig töltőn maradhat az akksi. És halkan mondom hogy megdőlnek az alapszabályok is: jól szellőző helységben szabad csak tölteni, ha lehet cellákat nyitni .. etc.

Ez egy teljesen laikus vélemény volt.. vannak itt profik .. tőlük megkapod pontosan mV-ban :)

:C

Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,

(#294) CCHPacsker


CCHPacsker
újonc

Köszönöm a tapasztalatot.
Multiméterem természetesen van.

Még egy kérdés, látom még időben:
Van RC töltőm, ami szuper kijelzővel, megfigyelhető és beállítható értékekkel (határfeszültség és áramerősség is), kisütéssel... rendelkezik. Sajnos csak NICD-t, NIMH-t és LiPo-t tud.
Miért ne lehetne egy olyan töltő, ami több dologra is használható? Ezek a kis RC-k is simán tudnak akár 10A-t is. Ha jól gondolom főleg csak a Kínai PIC programozásán múlik, hogy mire használható.

Gyorsan találtam is olyanokat, amik tudnak Pb akkukat (gondolom ezzel már tölthető az AGM és a Gel is).
Egyedül az a bajom, hogy sehol nem látom a töltési folyamat ábráját/leírását. Lehet ezek csak hagyományosan "nagy áram, majd csepptöltéssel" élnek, ami viszont nem lenne jó számomra.

A deszulfátosító, regeneráló, vizsgáló, ... ciklusok miatt szeretnék jó autó akku töltőt venni.
Valaki nem tudja, hogy esetleg az RC akku töltők PB fázisa is hasonló képpen működhet-e?

Ha igen, akkor el van döntve a kérdés, mert 10-15 ezer Ft-ért már olyat venni belőlük, ami szinte már beszél és tényleg használható lenne másra is autó akkukon kívül. A hiányosságuk, hogy külső tápegységet igényelnek, de az meg van itthon.

Ha az RC nem jön össze, akkor a fenti listából már szűkítettem egyébként:
- Carstel / Extol 4 vagy 8 A-os (beszerlhető gyorscsatlakozó is van!, deszulfátosít)
- HQ CHAR-CAR05 (deszulfátosít, minőséginek tűnik)

(#295) Brogyi válasza CCHPacsker (#294) üzenetére


Brogyi
senior tag

Csak egy rövid vélemény a HQ-ról.
Nekem speciel nagyon csípi a szemem az a 16V. (Nem hiba.)
Az csak a hagyományosnak jó. AGM nem szereti.
No, és itt jön be a fórum előnye, mert mit is mértek a srácok? Nem a márka, nem az ár a döntő, hanem, hogy mit is tud mérni rajta a tulaj. Így jött itt képbe az Akkukraft, és a Conrádos klónja. Számomra teljesen ismeretlen, de rendkivül jó értékekkel.
Szerintem válaszd a Carstel/Extol 4-et. A 8-as autónak, motornak is sok. A 8-as nagy diesel autók mellé ajánlott. Nyilván gyorsabb, de itt nem a sebesség számít.

(#296) CCHPacsker válasza Brogyi (#295) üzenetére


CCHPacsker
újonc

Köszönöm a választ!

Hasonló következtetésre jutottam, bár a Carstelről is majd mérés után derül ki, hogy mi a határfeszültsége. Megalomán mivoltom miatt lehet megvettem volna a 8A-est, de ezek szerint ártana a nagy töltőáram / gyors töltés.

Találtam már 7993Ft-ért is a 4A-est, így azt hiszem ez lehet a legjobb ár-érték arányú töltő ebben az árkategóriában. Mondhatni a topic címének legjobb alternatívája.
Főleg, hogy egy Aldis kerül sokszor 6000Ft-ba.

A Carstel tud deszulfátlanítást, van szivargyújtó, komfort csatlakozója, a csipeszek is végig szigetelve vannak, a kiszerelése sem tűnik túl gagyinak, remélem sokáig boldog leszek vele. Ha nem felejtem a méréseket is közlöm majd veletek.

(#297) Brogyi válasza CCHPacsker (#296) üzenetére


Brogyi
senior tag

Ha jól értem műszaki vagy, így egy tesztet szívesen olvasna a többség feszültség értékekkel. Az összehasonlításnak kedvezne ha belenéznél mit, és hogyan mért a zöld töltős kolléga. Köszi. :R

(#298) steve brown válasza CCHPacsker (#296) üzenetére


steve brown
csendes tag

Szia!

Hol találtad a Carstel 4-est 7.993Ft-ért? Ennyiért már jobban megéri megvenni mint a lidl/aldi töltőket, hiszen azokban nincs deszulfátlanítás, sőt ehhez még olyan széthúzós kábel is jár hozzá mint a Ctek-ekhez. Lehet veszek én is egyet, de azért jó lenne tudni lekapcsol-e 14.4V-nál, ill. hogy hány mA a fenntartó töltése. :K A metroman oldaláról letöltött pdf-ben írja hogy 14.4V, de mint tudjuk az aldis LCD-s töltők esetében is ezt írta a doksi, mégis 15.3V-nál kapcsolt le.
Jól gondolom, hogy a Carstel töltőkön a is villáskulcs a deszulfátlanító funkció kapcsolója?
Szkóppal ránézve kíváncsi lennék mit csinálhat a funkció elindításakor.

Ha megveszed, egy tesztet szivesen elolvasnék én is. :K

[ Szerkesztve ]

(#299) steve brown válasza steve brown (#298) üzenetére


steve brown
csendes tag

Sőt az Extol tud 6V-ot is, és azt is írják hogy áramkimaradás esetén megjegyzi az állapotát, és oda tér vissza a töltési folyamat ahol abbahagyta.

Tiszta főnyeremény ez a töltő. :Y

(#300) nootropil válasza hatragyi (#269) üzenetére


nootropil
csendes tag

Built in charge voltage compensation according to ambient temperature sz lenne a válasz a kérdésre.. tehát valahol érzékeli a külső ? hőmérsékletet... ezek a svédek..

lenne kérdésem hozzád :

kissé megkergült a töltőm: A "mode" választó led . ek (motor .. auto.. AGM.. stb) egyszerre világítanak.. mintha "átvilágítana" egyik a másikhoz.. azthiszem működik a töltő de így elég zavaró.

Nem találom a szervíz listát ! A honlapon meg semmi info .

Meg tudnád nézni a szervíz elérhetőségét ?

Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.