Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Rák
- DeFranco: Tanuljunk angolul játékosan! - Duolingo
- Real Racing 3 - Freemium csoda
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
OldAkita
aktív tag
válasz
norrberth #1449 üzenetére
Úgy néz ki kibírta a -7 fokot, szépen dolgozott 7-esen és 14.28-at mértem. Viszont a nagy csendben meghallottam hogy olyan hangot ad ki mint amikor egy kicsi lyukon ereszt a biciklibelső. Egyfajta nyöszörgő sistergő sziszegő hang egyveleget. Azonban nem volt meleg az alja mint nyáron
-
OldAkita
aktív tag
Most bebizonyíthatja a CTEK hogy megéri az árát. Ugyanis erős mínuszok ide vagy oda, munkára fogtam
A töltő 0 fokos helyen volt, a kinti hőmérséklet mínusz 3 fok, szóval nem vacakoltam vele hogy átvegye a kinti hőmérsékletet.
A kocsi 3-4 nap állás után december 29.-én ment egy kicsit, azóta 3 nap telt el és áll. Az aksi 12.71-et mutatott. A töltő 2-3 másodperc alatt átfutott az első 3 fázison. Ez olyan gyorsan eltelik hogy nem tudtam megfigyelni hogy azonnal elkezdi e a feszültséget emelni vagy csak a 4. fázisban de 3-4 másodperc alatt 12.71-ről 14.85-re felfutott. 5 perc múlva ránéztem, akkor 14,88 és 14.91 között mozgott. Újabb 15 perc után stabilan 14.85-ön állt. Tovább nem nézegetem, majd reggel rámérek ha nem fagyott kővé az egész -
Brogyi
őstag
válasz
gulyi61 #1441 üzenetére
Hopá-hopá!
"Első percben 13,7 tölt aztán szép lassan (5perc) lemegy 8 alá is..."
Ezt itt nagyon nem jó jel. Ha akksi így viselkedik akkor az kuka. Nem a töltőd rossz. Nézd át a vezetékezésed. Próbáld ki a töltőd biztos/új/jó akksin. Valamit elnézel mint én a leírt információban.
+8V az halál egy akksinak. -
norrberth
addikt
válasz
gulyi61 #1443 üzenetére
A generátorod mennyi feszt tol? ha 14,4V akkor bizony nem árt hetente tölteni az akksikat. Mert ezeknek a Spirálcellás akksiknak magasabb töltőfesz kell AGM módba kell tölteni ami 14,70V
Ezek a mikroprocesszoros töltők tudják mikor mennyi Amper kell az akksinak. Ha tol is neki 10Ampert akkor nem végig, csak a 3 Lépés alatt tolja neki maximumom. aztán 4 lednél veszi fokozatosan lefele az ampert.
Hát ha kéri az akksi akkor a generátor is küld neki olyan ampert hogy beszarik. -
gulyi61
csendes tag
válasz
norrberth #1442 üzenetére
A 5.0 egy évig töltötte a két akksit, ez a valami!
Az 5 ös szinten tart azt hiszem ( nincs itt a papírja)150Ah és en erre utaztam, mert soha nem merítettem le az Optimumokat, ezért csak rátöltés volt hetente.
A7.0 nak vidáman kellett volna dalolnia, és azt sem akartam , hogy néhány óra alatt töltsön az sem egészséges!nem? -
norrberth
addikt
-
gulyi61
csendes tag
válasz
Oryctolagus #1421 üzenetére
Köszönöm a segítségeteket,.
Egyébként a 7.0 csavaros.
Első percben 13,7 tölt aztán szép lassan (5perc) lemegy 8 alá is...
Hmmm... -
norrberth
addikt
Vagy be kell vetni a nehéz tüzérséget [link]
Mi kábel van ezen, meg csipesz.
De egy érdekes dolog, csak akkor ér valamit a nagyobb töltő ha ki van szippantva az akksiból a kakó, én hiába töltöm a Mxs-10 el az akksimat, ugyan annyi idő mint a T&C 5.0 val. 4-5 óra mind a két töltővel.
Én abba a hitbe voltam hogy hamarabb felfogja tölteni a 10 es de nem, elszórakozik simán 5 órát az is.B.Ú.É.K!
-
Brogyi
őstag
válasz
gulyi61 #1430 üzenetére
"Sajnos nincs számlám.
És ennek ellenére is el kellene fogadniuk"Hát ezt nem tudom elképzelni, hogy itthon elfogadják, bár tévedhetek. Mindenképpen kint pobálkozz vele. A ragasztott kivitel miatt cserélik szerintem. Szóba hoztad, hogy hosszú a töltés ideje. Számolj egy kicsit 150Ah-t bepumpálni rövid idő alatt nagy árammal lehet. Minimum 15A, vagy fölötte. A CTEK egyik legdrágább töltő (kint se olcsó, csak más a jövedelem). Elfogadható áron találsz normálisat is. [Itt] egy kinai, de felhívnám a többiek figyelmét a Következő feature-re ami bizony amerikai találmány: The charger generate reverse pulse current.
Néha negative or reverse pulse charger-nek is hívják. Tudom ez nem CTEK, de ott az a amerikai találmány,ötlet. Igaz nem savas akksihoz találták fel, de jól működik.
A kis kitérő után választhatsz CTEK-et a 15A+ kategóriából. A 10A-es töltő még lassú neked. Mondhatnám alul méretezett.
B.U.É.K. minden topik látogatónak.Még valami fontos. A kis kinai olyan töltőt gyárt neked, hogy ott áll meg ahol akarod. Megírod, hogy te ragaszkodsz a 14,4V stop-hoz, és legyártja. Nézd meg mit ajánlanak a te akksidhoz, és olyat kérj.
-
norrberth
addikt
-
gulyi61
csendes tag
válasz
norrberth #1435 üzenetére
Biziny bizony!
Sok teljesítmény erősítőt elfüstültettem mire kiforrt a rendszer, és valóban csak az anyagiak szabnak határt!
Már ha akarunk határokat!
Itteni CTEK szrvíz vagy ahol lehet velük beszélni telefonos elérhetőséget elfogadok
Tettem még fel fotót de nem jelent meg, nem vagyok valami nagy mágus a neten. -
norrberth
addikt
válasz
gulyi61 #1434 üzenetére
Nem bírta az iramot a mélynyomód
Nekem ilyen van benne, Pioneer TS-W3004SPL 3000/1000
2 darab volt benne 1Ohm ra kötve, de eladtam nem tudtam kihasználni, egyet megtartottam. És visszaépítettem. Minden Pio az autóba. Egy idő után minőségre mentem, de annyi pénzt emésztett fel hogy inkább abba hagytam.
Mert az autóhifi egy ördögi kör, sosincs vége. -
gulyi61
csendes tag
Csak ön szórakoztatás, semmi verseny!
Bár kissé hangosra sikeredett, de még nem az igazi,
Mélynyomókat két hete passzoltam el (Rockford T2 re hallgattak, és számomra nyengének bizonyultak, egyiket javítattam is és a másik sem volt oly vidám!
Gyengék...1000/2000WRMS
Most Ground Zreót keresek SPL. Ben gondolkodom 2x2200W/db!!1Ohm ban
-
norrberth
addikt
-
gulyi61
csendes tag
válasz
norrberth #1429 üzenetére
Sajnos nincs számlám.
És ennek ellenére is el kellene fogadniuk(gondolom) elvégre nem hátul az udvarban gyártottam.
Itthon vagyok el is hoztam,hátha itt valaki okosabb és egy cím ahol javítatthatom,ha számla nincs.
első link az a Te cuccod?
Hogy lehet fotót (saját)feltenni? -
norrberth
addikt
-
gulyi61
csendes tag
Sziasztok,kellemes hajnalt! BUÉK
Hobbim az autóban zenehallgatás,és ehhez ennek folyamatos üzeméhez vásároltam kb. másfél éve két darab
Optima 12V 75 Ah Yellow Top YT S 5,5 akksit.
Természetesen ezek (akkuk)életben tartásához --zenei teljesítményem figyelembevételével,kevés a generátor és az elsődleges indító akku ---időnként tölteni kell(hetente egyszer) Ezt meg is oldottam egy CTEK 5.0 val egy évig.Kissé túlmelegedett de semmi gond nem volt vele,határértékig hajtottam 1000százalékos kütyü!
Tehát összegezve:adott két 75Ah akksi (150Ah) és 5Ah. töltő.Ez szép és jó,csak volt egy bökkenő,a töltésidő esetenként 18 órát vett igénybe!.Na ez volt a gáz.
Gondoltam cserélek nagyobbra de nem 10Ah ra érzésem szerint az sok lett volna így döntöttem a 7.0 mellett.
Tudnivaló,hogy Németben élek és mint lehetőségek engedik Ebay n vásárolok,adok veszek.Ott jutottam az 5.0 hoz is elég baráti áron. viszont ott is adtam el és ott vásároltam a 7.0 CTEK 7.0 is.....ami legnagyobb meglepetésemre egyszer töltött.....és azóta csak kattog!
Röviden ennyi.... -
gulyi61
csendes tag
Üdv mindenki!
Új vagyok itt és a szél azért hozott ide mert magaalá csinált a szuper a kifogástalan...stb. Ctek 7.0
akksitöltőm.
Ha kialudtuk magunk itt leszek...és mesélek.
BUÉK
János -
OldAkita
aktív tag
Olvasgatva ezt a negatív testelés "problémát" okosodtam
Néha van olyan kérdés hogy a töltő negatív csipeszét hova csíptessük? Az akku negatív pólusára vagy valamely karosszériaelemre?
Az előző kommentekből okulva úgy gondolom tök mindegy ha már úgy is testelve van a negatív pólus a karosszériához. Eddig én mindig egy karosszérialemhez csíptettem de ott már szépen lekapartam a festéket, szóval ezután mindig a negatív pólusra fogom kötni a negatív csipeszt. -
DQ
tag
válasz
Oryctolagus #1421 üzenetére
Az autók negatív testelésűek, ez annyit jelent, hogy az aksi negatív sarka akár szemmel láthatóan is az autó karosszériájához van kötve, továbbá mivel a motort a karosszéria hordozza, így az is rajta van a negatívon. Mérj egy ellenállást: akku negatív - karosszéria - motor. Mindenhol 0-t fogsz látni. Tehát ez nem okozhat problémát (függetlenül attól, hogy mit olvastál).
Az, hogy 48Ah-s aksi helyett "csak" 45Ah-s van benne, szintén nem okozhat problémát (3Ah nem nagy difi), viszont a kapacitás és az indítóáram két külön fogalom. Általában minél nagyobb az előbbi, annál nagyobb az utóbbi is, de az autó indításához az utóbbinak van jelentősége. Mindkét érték fel van tüntetve az aksin, az indítóáram kisebb betűkkel, pedig ez legalább olyan fontos. Egy benzinesnek elég alacsonyabb indítóáram, egy dízelnek jóval nagyobb kell; de hogy mennyi az annyi, azt autója válogatja. (Nekem egy 1,8-as benzinesben 45Ah/330A, míg egy 1,5-ös dízelben 65Ah/600A.)
Nem írtad, mi után merült le az aksi: használat után másnap reggelre, vagy előtte állt napokig az autó.
- Ha röviddel használat után, akkor ellenőrizni kellene a töltést: >13,4V legyen.
- Ha esetleg korábban, a hideg idő előtt is hasonlót csinált az autó, akkor át kell nézetni egy szervizben, hogy mi szívja le az aksit, mert ezt otthon kideríteni nehéz lenne.
- Ha csak most a hidegben merül le, akkor az nem csoda: 1-2 hét le tudja szívni annyira, hogy ne induljon az autó. (a 12.24V az egy dolog, amit mérsz, ha nincs áram, akkor nem fog indítani)
- Ha idősebb az aksi (ma már 4-5 éves idősnek számít, különösen ha nincs karbantartva), akkor jöhet a gondolkodás, hogy milyet vegyél.
A helyedben én keresnék egy ismerőst ugyanezzel az autómárkával, vagy megkérdeznék egy szervizes szakit, vagy keresgélnék a neten, hogy mekkora indítóáram ajánlott az autóhoz, s ennek megfelelően vennék szükség esetén új aksit (nem baj, ha márkás az aksi), s természetesen nem lefelé térnek el az ajánlott 48Ah-tól, hanem fölfelé 10-20%-kal. -
crissprivat
senior tag
válasz
Oryctolagus #1421 üzenetére
A cikkböl való idézet:
Az akkumulátor negatívja az autó a karosszériájához, majd a motorhoz testelődik.
Ezek szerint a baj ott van,ha a motorhoz is testelödik. Hacsak a karoszériához,akkor minden ok. Az oda való.
Akkut pedig nem célszerü kissebb kapacitásút venni,mint amit ajánlanak hozzá. Abból is adódhatnak problémák igen. De a Te esetedben nem olyan nagy a különbség. Csak lényeges kérdés,hogy hozza e az akkud a ráírt értékeket indítás közben.
Javaslom egy nagyobb akku beszerzését és a verda átnézetését. -
Oryctolagus
tag
Végül is a kérdés az az lett volna, hogy ha az akkumulátoron lévő negatív saru kábele hozzáér a kasztnihoz az okozhat-e lemerülést? Itt olvastam.
Harmadik bekezdés.
A 48Ah-s akku a kézikönyv által előírt, de csak 45Ah-s van benne.
Ebből következtettem arra, hogy talán ez is hiba forrás lehet, mert lehet hogy kisebb indító áramot tud szolgáltatni. -
Brogyi
őstag
válasz
Oryctolagus #1418 üzenetére
Ajaj! Nem egy nyelvet beszélünk. A kocsik nagy százaléka negatív testelésű. Tehát üzemszerűen a vázhoz kell legyen kötve. A másik részt se értem. Ha gépkönyv 48Ah-ás akksit ír akkor teljesen jó ha nagyobb kapacitásút teszel bele. Persze ha fizikailag belefér.
No, és most mit is kérdeztél? -
Oryctolagus
tag
Üdv!
Ma ismét lemerült az akkumulátorom. Legalábbis ma délután nem indult, 12,24 V -ot mértem.
Most már lehet elviszem szerelőhöz, de előtte azért megnézem, hogy a negatív vezetéke hozzáér-e a karosszériához. Ez is lehet probléma, ha jól tudom. Erre írhatna valaki egy határozott igent, vagy nemet. ( :
Illetve arra is gyanakodom, hogy a kézikönyv alapján megadott 48Ah-s akkumulátornak nagyobb az indító árama ezért minden indításkor nagyobb a terhelés az akkumulátoron mint amit el kellene viselnie.Köszönöm a válaszaitokat!
-
norrberth
addikt
Békés Boldog Karácsonyi Ünnepeket Kívánok minden Kedves PH tagnak.
-
crissprivat
senior tag
Igen,két nap pihenö után 12,99V nagyon jó
De gondolom nem leamortizált akksit töltött és optimális volt a hömérséklet is hozzá. Ja és, hogy be e volt kötve,vagy kiszerelt állapotban volt az sem mind1. Különben nem vagyok meggyözödve,hogy ilyen magas feszültség maradt volna az akksiban -
Brogyi
őstag
válasz
crissprivat #1413 üzenetére
Hát a kezem között nem járt, de fórumtársunk jót mért róla, és persze ez az idézet tőle tetszett:
L1m1
2 nap pihi után ránéztem az akksira amit 3 napig töltöttem és 12,99V
nem hittem el ilyet én még nem láttam
Most egy kicsit lerobbantabb akksit töltök itt a csepptöltés sűrűbben bekapcsol, olyan 2 perc alatt megy le a fesz 13,21V-ra és másfél percig tölti.
Amíg nem tölt 0 Watt a fogyasztása, ahogy bekapcsol a csepptöltés, felszalad 7 Wattra és olyan 5 másodperc múlva stabilizálódik, 3 Wattra ez marad mindaddig, amíg ki nem kapcsol. -
Laslow
senior tag
Sziasztok!
Megvettem a zöld Akkukraft töltőt, szimpatikus, de kipróbálni még nem volt alkalmam, és remélem nem is túl sűrűn lesz. Viszont jó tudni, hogy ha nem indulna az autó, van mihez nyúlni. Vasárnap rendeltem meg, hétfőn postázták, kedden megkaptam. Ez így teljesen korrekt. -
norrberth
addikt
válasz
crissprivat #1407 üzenetére
áááá ez igen! Na ez már valami!
Gratula hozzá! Remek választás!
Bizony ez ebbe nem fogsz csalódni! Élőbe ugye hogy még durvább mint képekről?Bumperrel nagyon ütős a kinézete
-
crissprivat
senior tag
Igen,elöször áramtalanítod,utána fekete,majd piros csipesz. Ennyi. Legközelebb töltéskor,meg pont fordítva az egészet. Piros,fekete csipesz,majd áramalá és ennyi. Automatikusan annál kezd,ahol abbahagytad,nálad a motornál. Nem kell újból kiválasztani.
Igen,ez már elég komoly töltö. Motros kétkereküm nincs és nem is tervezek venni (ilyen téren inkább bringa),ezért választottam a 10est -
Mahou
csendes tag
válasz
crissprivat #1407 üzenetére
Wow, elég kemény!
Ez mar nagyágyú, nincs is benne motor töltés, egyből a nagyvadra megy
Amúgy arról senki nem irt, - a használati utasítás sem, - hogy ha végeztem es le akarom venni a töltöt, akkor csak fogom es kihúzom a konnektorbol? Nincs semmi egyéb kikapcsolas vagy valami előtte? Kihúzom es a fekete csipesz le es kesz?
-
crissprivat
senior tag
Ahogy ígértem,meg a ctek 10es töltö
Már beöltöztettem a bumperbe és a kábeleket is elrendeztem rajta. A höméröszenzort is csatlakoztattam
Hát elég minöségi a cucc,nem írt hülyeséget Norbi fórumtársunk. Igényesen összeszerelt kis darab. Nem mondom,hogy szükségem lesz a 10A tudására,de jó tudni,hogy van tartalék a töltöbe,ha netán szükség lenne rá mégis
Töltés próba is megvolt. Szépen teszi a dolgát,a 90Ah akkumon nem nagyon eröltette meg magát,csendben,zúgás nélkül és enyhén langyosan dolgozott rajta -
Brogyi
őstag
válasz
crissprivat #1405 üzenetére
Húú! Ez tényleg friss. Akkor még felesleges.
-
Mahou
csendes tag
válasz
crissprivat #1398 üzenetére
Új hozzászólás Aktív témák
lo Összefoglaló, topiknyitó, updateEz egy blognak indult kis írás volt ami elég nagy látogatottságnak örved még most...
- Autós topik
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Gitáros topic
- Egyéni arckép 2. lépés: ARCKÉPSZERKESZTŐ
- OLED monitor topik
- SSD kibeszélő
- Friss előzetest és fejlesztői videót kapott a Mafia: The Old Country
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen RAM-ot vegyek?
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy Z Flip5 5G / 8/256 GB / Gyári független / 12 hó Garancia
- Samsung Galaxy A53 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A13/Samsung Galaxy A33/Samsung Galaxy A53
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RTX 4060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! Honor 200 Lite, Honor 200, Honor 200 Pro, Honor 200 Smart
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest