Ugy latom rendben megy minden.
Akksi benn, saruk rajta, igy tettem fel a csipeszt.
CTEK a garázsban a földön.
Összeállítás nagyon egyszerű volt!
[ Szerkesztve ]
OK,szuper,minden müködik ahogyan kell
[ Szerkesztve ]
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
Ha jól látom ez egy hagyományos akksi. Nyugodtan tolhatod neki a recond-ot. Szeretni fogja.
Milyen motor ez?
Igen ez egy sima savas egyszerű Yuasa.
Töltés közben valtsam at ugy hogy égjen a motor ikon és a Recond ikon is?
Mit csinál ez tulajdonképpen?
Amúgy egy 2015-ős Vespa Sprint 2T 50ccm
Szerintem meg felesleges neki a recond Ez egy vadi új gép,vadi új akkuval.
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
Húú! Ez tényleg friss. Akkor még felesleges.
Ahogy ígértem,meg a ctek 10es töltö Már beöltöztettem a bumperbe és a kábeleket is elrendeztem rajta. A höméröszenzort is csatlakoztattam
Hát elég minöségi a cucc,nem írt hülyeséget Norbi fórumtársunk. Igényesen összeszerelt kis darab. Nem mondom,hogy szükségem lesz a 10A tudására,de jó tudni,hogy van tartalék a töltöbe,ha netán szükség lenne rá mégis
Töltés próba is megvolt. Szépen teszi a dolgát,a 90Ah akkumon nem nagyon eröltette meg magát,csendben,zúgás nélkül és enyhén langyosan dolgozott rajta
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
Wow, elég kemény!
Ez mar nagyágyú, nincs is benne motor töltés, egyből a nagyvadra megy
Amúgy arról senki nem irt, - a használati utasítás sem, - hogy ha végeztem es le akarom venni a töltöt, akkor csak fogom es kihúzom a konnektorbol? Nincs semmi egyéb kikapcsolas vagy valami előtte? Kihúzom es a fekete csipesz le es kesz?
Igen,elöször áramtalanítod,utána fekete,majd piros csipesz. Ennyi. Legközelebb töltéskor,meg pont fordítva az egészet. Piros,fekete csipesz,majd áramalá és ennyi. Automatikusan annál kezd,ahol abbahagytad,nálad a motornál. Nem kell újból kiválasztani.
Igen,ez már elég komoly töltö. Motros kétkereküm nincs és nem is tervezek venni (ilyen téren inkább bringa),ezért választottam a 10est
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
áááá ez igen! Na ez már valami! Gratula hozzá! Remek választás!
Bizony ez ebbe nem fogsz csalódni! Élőbe ugye hogy még durvább mint képekről? Bumperrel nagyon ütős a kinézete
[ Szerkesztve ]
Köszi.
Igen,élöben brutál darab,tetszetös példány Remélem elleszek vele pár évig gond nélkül
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
Sziasztok!
Megvettem a zöld Akkukraft töltőt, szimpatikus, de kipróbálni még nem volt alkalmam, és remélem nem is túl sűrűn lesz. Viszont jó tudni, hogy ha nem indulna az autó, van mihez nyúlni. Vasárnap rendeltem meg, hétfőn postázták, kedden megkaptam. Ez így teljesen korrekt.
"A Bijou olyan, mint mikor egy gyönyörű, csillagos nyáréjszakán nagyon-nagyon szomorú vagy, és közben mézes epret eszel" - http://bijoumusic.hu
Jó kis cucc,gratula. Brogyi "védelme" alatt áll,szóval rosszat ne mondj róla
Amúgy pár fotót,meg egy kis véleményt majd írhatnál.
Köszi
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
Hát a kezem között nem járt, de fórumtársunk jót mért róla, és persze ez az idézet tőle tetszett:
L1m1
2 nap pihi után ránéztem az akksira amit 3 napig töltöttem és 12,99V nem hittem el ilyet én még nem láttam
Most egy kicsit lerobbantabb akksit töltök itt a csepptöltés sűrűbben bekapcsol, olyan 2 perc alatt megy le a fesz 13,21V-ra és másfél percig tölti.
Amíg nem tölt 0 Watt a fogyasztása, ahogy bekapcsol a csepptöltés, felszalad 7 Wattra és olyan 5 másodperc múlva stabilizálódik, 3 Wattra ez marad mindaddig, amíg ki nem kapcsol.
Igen,két nap pihenö után 12,99V nagyon jó
De gondolom nem leamortizált akksit töltött és optimális volt a hömérséklet is hozzá. Ja és, hogy be e volt kötve,vagy kiszerelt állapotban volt az sem mind1. Különben nem vagyok meggyözödve,hogy ilyen magas feszültség maradt volna az akksiban
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
Békés Boldog Karácsonyi Ünnepeket Kívánok minden Kedves PH tagnak.
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
Üdv!
Ma ismét lemerült az akkumulátorom. Legalábbis ma délután nem indult, 12,24 V -ot mértem.
Most már lehet elviszem szerelőhöz, de előtte azért megnézem, hogy a negatív vezetéke hozzáér-e a karosszériához. Ez is lehet probléma, ha jól tudom. Erre írhatna valaki egy határozott igent, vagy nemet. ( :
Illetve arra is gyanakodom, hogy a kézikönyv alapján megadott 48Ah-s akkumulátornak nagyobb az indító árama ezért minden indításkor nagyobb a terhelés az akkumulátoron mint amit el kellene viselnie.
Köszönöm a válaszaitokat!
[ Szerkesztve ]
Per aspera ad astra.
Ajaj! Nem egy nyelvet beszélünk. A kocsik nagy százaléka negatív testelésű. Tehát üzemszerűen a vázhoz kell legyen kötve. A másik részt se értem. Ha gépkönyv 48Ah-ás akksit ír akkor teljesen jó ha nagyobb kapacitásút teszel bele. Persze ha fizikailag belefér.
No, és most mit is kérdeztél?
Párszor én is elolvastam amit írt Oryctolagus,de nem tudtam mit válaszoljak. Azt hittem velem van a baj,hogy nem értem.
Ezek szerint nem
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
Végül is a kérdés az az lett volna, hogy ha az akkumulátoron lévő negatív saru kábele hozzáér a kasztnihoz az okozhat-e lemerülést? Itt olvastam.
Harmadik bekezdés.
A 48Ah-s akku a kézikönyv által előírt, de csak 45Ah-s van benne.
Ebből következtettem arra, hogy talán ez is hiba forrás lehet, mert lehet hogy kisebb indító áramot tud szolgáltatni.
Per aspera ad astra.
(#1422) crissprivat válasza Oryctolagus (#1421) üzenetére
A cikkböl való idézet:
Az akkumulátor negatívja az autó a karosszériájához, majd a motorhoz testelődik.
Ezek szerint a baj ott van,ha a motorhoz is testelödik. Hacsak a karoszériához,akkor minden ok. Az oda való.
Akkut pedig nem célszerü kissebb kapacitásút venni,mint amit ajánlanak hozzá. Abból is adódhatnak problémák igen. De a Te esetedben nem olyan nagy a különbség. Csak lényeges kérdés,hogy hozza e az akkud a ráírt értékeket indítás közben.
Javaslom egy nagyobb akku beszerzését és a verda átnézetését.
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
Az autók negatív testelésűek, ez annyit jelent, hogy az aksi negatív sarka akár szemmel láthatóan is az autó karosszériájához van kötve, továbbá mivel a motort a karosszéria hordozza, így az is rajta van a negatívon. Mérj egy ellenállást: akku negatív - karosszéria - motor. Mindenhol 0-t fogsz látni. Tehát ez nem okozhat problémát (függetlenül attól, hogy mit olvastál).
Az, hogy 48Ah-s aksi helyett "csak" 45Ah-s van benne, szintén nem okozhat problémát (3Ah nem nagy difi), viszont a kapacitás és az indítóáram két külön fogalom. Általában minél nagyobb az előbbi, annál nagyobb az utóbbi is, de az autó indításához az utóbbinak van jelentősége. Mindkét érték fel van tüntetve az aksin, az indítóáram kisebb betűkkel, pedig ez legalább olyan fontos. Egy benzinesnek elég alacsonyabb indítóáram, egy dízelnek jóval nagyobb kell; de hogy mennyi az annyi, azt autója válogatja. (Nekem egy 1,8-as benzinesben 45Ah/330A, míg egy 1,5-ös dízelben 65Ah/600A.)
Nem írtad, mi után merült le az aksi: használat után másnap reggelre, vagy előtte állt napokig az autó.
- Ha röviddel használat után, akkor ellenőrizni kellene a töltést: >13,4V legyen.
- Ha esetleg korábban, a hideg idő előtt is hasonlót csinált az autó, akkor át kell nézetni egy szervizben, hogy mi szívja le az aksit, mert ezt otthon kideríteni nehéz lenne.
- Ha csak most a hidegben merül le, akkor az nem csoda: 1-2 hét le tudja szívni annyira, hogy ne induljon az autó. (a 12.24V az egy dolog, amit mérsz, ha nincs áram, akkor nem fog indítani)
- Ha idősebb az aksi (ma már 4-5 éves idősnek számít, különösen ha nincs karbantartva), akkor jöhet a gondolkodás, hogy milyet vegyél.
A helyedben én keresnék egy ismerőst ugyanezzel az autómárkával, vagy megkérdeznék egy szervizes szakit, vagy keresgélnék a neten, hogy mekkora indítóáram ajánlott az autóhoz, s ennek megfelelően vennék szükség esetén új aksit (nem baj, ha márkás az aksi), s természetesen nem lefelé térnek el az ajánlott 48Ah-tól, hanem fölfelé 10-20%-kal.
Olvasgatva ezt a negatív testelés "problémát" okosodtam Néha van olyan kérdés hogy a töltő negatív csipeszét hova csíptessük? Az akku negatív pólusára vagy valamely karosszériaelemre?
Az előző kommentekből okulva úgy gondolom tök mindegy ha már úgy is testelve van a negatív pólus a karosszériához. Eddig én mindig egy karosszérialemhez csíptettem de ott már szépen lekapartam a festéket, szóval ezután mindig a negatív pólusra fogom kötni a negatív csipeszt.
Üdv mindenki!
Új vagyok itt és a szél azért hozott ide mert magaalá csinált a szuper a kifogástalan...stb. Ctek 7.0
akksitöltőm.
Ha kialudtuk magunk itt leszek...és mesélek.
BUÉK
János
No problem van rá 5 év garancia. A ferrarik is kigyúlnak, előfordul az ilyen még a legjobbakkal is
Miket töltesz vele?
[ Szerkesztve ]
Na erre én is kiváncsi vagyok.
Amúgy kapsz helyette egy vadi újat gondolom
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
Sziasztok,kellemes hajnalt! BUÉK
Hobbim az autóban zenehallgatás,és ehhez ennek folyamatos üzeméhez vásároltam kb. másfél éve két darab
Optima 12V 75 Ah Yellow Top YT S 5,5 akksit.
Természetesen ezek (akkuk)életben tartásához --zenei teljesítményem figyelembevételével,kevés a generátor és az elsődleges indító akku ---időnként tölteni kell(hetente egyszer) Ezt meg is oldottam egy CTEK 5.0 val egy évig.Kissé túlmelegedett de semmi gond nem volt vele,határértékig hajtottam 1000százalékos kütyü!
Tehát összegezve:adott két 75Ah akksi (150Ah) és 5Ah. töltő.Ez szép és jó,csak volt egy bökkenő,a töltésidő esetenként 18 órát vett igénybe!.Na ez volt a gáz.
Gondoltam cserélek nagyobbra de nem 10Ah ra érzésem szerint az sok lett volna így döntöttem a 7.0 mellett.
Tudnivaló,hogy Németben élek és mint lehetőségek engedik Ebay n vásárolok,adok veszek.Ott jutottam az 5.0 hoz is elég baráti áron. viszont ott is adtam el és ott vásároltam a 7.0 CTEK 7.0 is.....ami legnagyobb meglepetésemre egyszer töltött.....és azóta csak kattog!
Röviden ennyi....
[ Szerkesztve ]
Németbe is van hivatalos Ctek viszonteladó ha onnan veszed szó nélkül cserélik, vagy normális webshopból. reklamáld meg E bay-n hogy nem jó a töltő, amiket itt leírtál minimum egy 10A töltő egy ilyen cucchoz. [link] [link]
hamarabb feltölti, és nem igen melegedne.
Pro hifihez, Pro töltő
[ Szerkesztve ]
Sajnos nincs számlám.
És ennek ellenére is el kellene fogadniuk(gondolom) elvégre nem hátul az udvarban gyártottam.
Itthon vagyok el is hoztam,hátha itt valaki okosabb és egy cím ahol javítatthatom,ha számla nincs.
első link az a Te cuccod?
Hogy lehet fotót (saját)feltenni?
Neem nem az én cuccom, csak azért linkeltem hogy lásd hogy kell a 10 es töltő neki.
Nekem szerényebb van az autóba
Valami szaki beletud nézni szerintem mi lehet a baja Brogyi lehet tud neked segíteni. [link]
Ott van legalul: Új kép feltöltése a szöveghez Tallózás.
[ Szerkesztve ]
Sógorral úgy "érezzük" a hőfokszabályzó a ludas,mert egy idő után kiold letilt és csak kattog....esetleg.
Mit tud ez a 2 szörnyeteg Rms be? Erölködő? Hangnyomásra jársz vele?
Nem tudom mitől kattog, meg csak egyszer működött. Szétszerelve volt? alul a piros dugó benne van a 7 esbe? [link]
[ Szerkesztve ]
Csak ön szórakoztatás, semmi verseny!
Bár kissé hangosra sikeredett, de még nem az igazi,
Mélynyomókat két hete passzoltam el (Rockford T2 re hallgattak, és számomra nyengének bizonyultak, egyiket javítattam is és a másik sem volt oly vidám!
Gyengék...1000/2000WRMS
Most Ground Zreót keresek SPL. Ben gondolkodom 2x2200W/db!! 1Ohm ban
Nem bírta az iramot a mélynyomód Nekem ilyen van benne, Pioneer TS-W3004SPL 3000/1000
2 darab volt benne 1Ohm ra kötve, de eladtam nem tudtam kihasználni, egyet megtartottam. És visszaépítettem. Minden Pio az autóba. Egy idő után minőségre mentem, de annyi pénzt emésztett fel hogy inkább abba hagytam.
Mert az autóhifi egy ördögi kör, sosincs vége.
[ Szerkesztve ]
Biziny bizony!
Sok teljesítmény erősítőt elfüstültettem mire kiforrt a rendszer, és valóban csak az anyagiak szabnak határt!
Már ha akarunk határokat!
Itteni CTEK szrvíz vagy ahol lehet velük beszélni telefonos elérhetőséget elfogadok
Tettem még fel fotót de nem jelent meg, nem vagyok valami nagy mágus a neten.
Őket felhívhatod [link]
A Pet-Roll Parts Kft. a CTEK töltők hivatalos magyarországi disztibútora.
Még esetleg a Fétis Kft-t megkérdezheted a dolgokról [link]
De az a baj hogy egyből azzal fognak kezdeni, hol vásároltad? Számla? Max ha megmondod hogy küldjék el szervizbe és kifizeted a javítást.
[ Szerkesztve ]
"Sajnos nincs számlám.
És ennek ellenére is el kellene fogadniuk"
Hát ezt nem tudom elképzelni, hogy itthon elfogadják, bár tévedhetek. Mindenképpen kint pobálkozz vele. A ragasztott kivitel miatt cserélik szerintem. Szóba hoztad, hogy hosszú a töltés ideje. Számolj egy kicsit 150Ah-t bepumpálni rövid idő alatt nagy árammal lehet. Minimum 15A, vagy fölötte. A CTEK egyik legdrágább töltő (kint se olcsó, csak más a jövedelem). Elfogadható áron találsz normálisat is. [Itt] egy kinai, de felhívnám a többiek figyelmét a Következő feature-re ami bizony amerikai találmány: The charger generate reverse pulse current.
Néha negative or reverse pulse charger-nek is hívják. Tudom ez nem CTEK, de ott az a amerikai találmány,ötlet. Igaz nem savas akksihoz találták fel, de jól működik.
A kis kitérő után választhatsz CTEK-et a 15A+ kategóriából. A 10A-es töltő még lassú neked. Mondhatnám alul méretezett.
B.U.É.K. minden topik látogatónak.
Még valami fontos. A kis kinai olyan töltőt gyárt neked, hogy ott áll meg ahol akarod. Megírod, hogy te ragaszkodsz a 14,4V stop-hoz, és legyártja. Nézd meg mit ajánlanak a te akksidhoz, és olyat kérj.
[ Szerkesztve ]
Vagy be kell vetni a nehéz tüzérséget [link] Mi kábel van ezen, meg csipesz.
De egy érdekes dolog, csak akkor ér valamit a nagyobb töltő ha ki van szippantva az akksiból a kakó, én hiába töltöm a Mxs-10 el az akksimat, ugyan annyi idő mint a T&C 5.0 val. 4-5 óra mind a két töltővel.
Én abba a hitbe voltam hogy hamarabb felfogja tölteni a 10 es de nem, elszórakozik simán 5 órát az is.
B.Ú.É.K!
[ Szerkesztve ]
Ez már valami. Ezt lehet javítani. Csavar van benne. Az árát nem akarom tudni.
Köszönöm a segítségeteket,.
Egyébként a 7.0 csavaros.
Első percben 13,7 tölt aztán szép lassan (5perc) lemegy 8 alá is...
Hmmm...
Igen a 7.0 Dobozán Töltés 14Ah-150Ah ig.
De a 10 es 20Ah-200Ah ig. Elvileg bírna kell vele.
(#1441) gulyi61
5.0 nem neked való. az csak 110Ah ig való töltésre.
7.0 alul az egyik csavarnál a piros dugó benne van?
Azért kérdem mert ha nincs akkor szét volt szedve.
[ Szerkesztve ]
A 5.0 egy évig töltötte a két akksit, ez a valami!
Az 5 ös szinten tart azt hiszem ( nincs itt a papírja)150Ah és en erre utaztam, mert soha nem merítettem le az Optimumokat, ezért csak rátöltés volt hetente.
A7.0 nak vidáman kellett volna dalolnia, és azt sem akartam , hogy néhány óra alatt töltsön az sem egészséges!nem?
A generátorod mennyi feszt tol? ha 14,4V akkor bizony nem árt hetente tölteni az akksikat. Mert ezeknek a Spirálcellás akksiknak magasabb töltőfesz kell AGM módba kell tölteni ami 14,70V
Ezek a mikroprocesszoros töltők tudják mikor mennyi Amper kell az akksinak. Ha tol is neki 10Ampert akkor nem végig, csak a 3 Lépés alatt tolja neki maximumom. aztán 4 lednél veszi fokozatosan lefele az ampert.
Hát ha kéri az akksi akkor a generátor is küld neki olyan ampert hogy beszarik.
[ Szerkesztve ]
Hopá-hopá!
"Első percben 13,7 tölt aztán szép lassan (5perc) lemegy 8 alá is..."
Ezt itt nagyon nem jó jel. Ha akksi így viselkedik akkor az kuka. Nem a töltőd rossz. Nézd át a vezetékezésed. Próbáld ki a töltőd biztos/új/jó akksin. Valamit elnézel mint én a leírt információban.
+8V az halál egy akksinak.
[ Szerkesztve ]
Új akksin is próbáltam, ugyan ez.
Véleményem szerint ahogy melegszik úgy fogy az ellátása.
Semmi zárlat, semmi piros lámpa hibajelzés.
Most bebizonyíthatja a CTEK hogy megéri az árát. Ugyanis erős mínuszok ide vagy oda, munkára fogtam
A töltő 0 fokos helyen volt, a kinti hőmérséklet mínusz 3 fok, szóval nem vacakoltam vele hogy átvegye a kinti hőmérsékletet.
A kocsi 3-4 nap állás után december 29.-én ment egy kicsit, azóta 3 nap telt el és áll. Az aksi 12.71-et mutatott. A töltő 2-3 másodperc alatt átfutott az első 3 fázison. Ez olyan gyorsan eltelik hogy nem tudtam megfigyelni hogy azonnal elkezdi e a feszültséget emelni vagy csak a 4. fázisban de 3-4 másodperc alatt 12.71-ről 14.85-re felfutott. 5 perc múlva ránéztem, akkor 14,88 és 14.91 között mozgott. Újabb 15 perc után stabilan 14.85-ön állt. Tovább nem nézegetem, majd reggel rámérek ha nem fagyott kővé az egész
Te valamit elnézel. Jó akksin nem mérhetsz 8V-ot, még ha az a töltő rossz is. Vagy rosszul emlékszel.
Köszike! Majd reggel mérj egy lebegtetés adatot is. -20 ig nincs gond!
[ Szerkesztve ]
Úgy néz ki kibírta a -7 fokot, szépen dolgozott 7-esen és 14.28-at mértem. Viszont a nagy csendben meghallottam hogy olyan hangot ad ki mint amikor egy kicsi lyukon ereszt a biciklibelső. Egyfajta nyöszörgő sistergő sziszegő hang egyveleget. Azonban nem volt meleg az alja mint nyáron
bejegyzés CTEK akkumulátor töltő és másolatai