Hirdetés

2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#5001) cybercide


cybercide
tag

Március 1-től ismét lesz akkutöltő az Aldiban! :C [link]
Hátha valakit érdekel...

http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=cybercide

(#5002) nederlanden


nederlanden
senior tag

Lehet,hogy izzitassal kapcsolatos a problema mert nyaron nincs vele baj,3-4-et akkor is teker neha,de csak nem olyan "szenvedos" mint ilyenkor visszahulve az 5-6-7 tek...
Ez az Aldis tolto rendben van egyebkent?

[ Szerkesztve ]

"nem alszik sem éjjel sem nappal,folyton gomolyog a füstje.Nemzedékeken át pusztán marad.SOHA SENKI NEM JÁR ARRA ""

(#5003) csiga8 válasza p.t.r (#4999) üzenetére


csiga8
senior tag

Szerintem is az lesz. Nálam nyomógombra kötve az izzítás + kirelézve. Akkor és annyit izzítok, amennyit akarok, ha kell. A langyosan nehezebb indítás lehet még adagoló is. Minél melegebb, annál nehezebben ( többet tekerve) indul, az adagoló lesz.

[ Szerkesztve ]

(#5004) molnarpeter válasza csiga8 (#5003) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

CR motor :)

(#5005) molnarpeter válasza nederlanden (#5002) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Elő adatot kéne nézni, konkrétan mi a nyűgje. [link] gyere át ide, ne offoljuk agyon a töltő témát :D

[ Szerkesztve ]

(#5006) cool13


cool13
őstag

Ezt az Aldis töltőt szabad megvenni? Jók?

(#5007) molnarpeter válasza cool13 (#5006) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Ja.

(#5008) sáry


sáry
újonc

Sziasztok.

Vélemények érdekelnének akkutöltővel kapcsolatban.Láttam, hogy lesz Aldiban most márciusban,ez mennyire megbízható töltő?vagy mit ajánlotok inkább?C-tek,Extol,Bosch,milyet érdemes venni?autó akkumulátor töltésre kellene egyébként főleg.

(#5009) raziel01 válasza molnarpeter (#5007) üzenetére


raziel01
veterán

Régen nagyon szidva volt, hogy inkább a Lidl-ös jobb. Ez most változott?

(#5010) dugynok válasza raziel01 (#5009) üzenetére


dugynok
senior tag

Több éve hasznàlom az Aldi-s xs töltőt, minden télen hónapokra ràkötve a motor akkura, autó akkut is töltök vele és semmi bajom nincs vele.

(#5011) embe


embe
nagyúr

Ha már szóba jött a LIDL töltő.
Ha csatlakoztatjátok az akksihoz, akkor nektek szikrázik ilyenkor?
Volt régebbi, épp most adtam el,de az nem szikrázott. A kijelzős viszont igen.
Úgy szoktam csatlakoztatni, hogy a konnektorba még nincs bedugva a töltő, így kötöm a töltési pontokra. Nos ez az lcd kijelzős szikrázik ilyenkor. :F

Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe

(#5012) veze válasza embe (#5011) üzenetére


veze
őstag

Nekem van a régebbiből is, az LCD kijelzősből is, egyik sem szikrázik csatlakozáskor sosem..

(#5013) zsoca67


zsoca67
tag

Fűtetlen garázsban használom a Lidl töltőjét. Ezek a -10 fok környéki hőmérsékletek nem okozhatnak zavart a töltők működésében? Elvileg a működési hőmérséklet 0-+40 C-fok között van.

(#5014) Kernel válasza zsoca67 (#5013) üzenetére


Kernel
nagyúr

Nincs jelentősége, még akkor sem, ha az üzemi hőtől belül nem fűtené feljebb magát. De fűt is.

Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

(#5015) zsoca67 válasza Kernel (#5014) üzenetére


zsoca67
tag

Köszönöm, megnyugtattál! :)

(#5016) embe válasza veze (#5012) üzenetére


embe
nagyúr

Akkor lehet ez az új lcd-s ilyen, vagyis konkrétan az enyém. Lehet cserélni kellene.

Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe

(#5017) Titmouse09 válasza embe (#5016) üzenetére


Titmouse09
aktív tag

Nekem is szikrázik az LCD-s, most nemrég vettem én is. De úgy rendesen, nem csak éppen villan valami. Első érintkezéskor mindig csinálja, aztán ha kocogtatom sem csinál semmit.
Ugyanolyan sorrendben dugom be, mint te is írtad.

[ Szerkesztve ]

Xiaomi Redmi 3, Samsung Galaxy Tab S2 9.7 VE

(#5018) veze válasza Titmouse09 (#5017) üzenetére


veze
őstag

én már korábban vettem az LCD-s lidleset is nem szikrázik, lehet hogy azóta továbbfejlesztették :D

(#5019) embe


embe
nagyúr

Akkor ez az extrás változat. Adtak hozzá szikrát. :DDD
Pedig azzal is reklámozzák ezeket a töltőket, hogy nem szikráznak. :F

Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe

(#5020) Mr Bond 007


Mr Bond 007
őstag

Végül is csak az elején szikráznak, amikor még nincs gázképződés. Azután már nem szikráznak még összeérintéskor sem. Tehát annyira nem gáz a helyzet.. (bár nem is túl szerencsés)

(#5021) Kernel válasza Mr Bond 007 (#5020) üzenetére


Kernel
nagyúr

Egyébként is ennek a régi technikáknál volt inkább jelentősége, amikor töltéshez ki kellett tekerni a dugókat, ráakasztották a butatöltőt és ment a pezsegtetés.

Amikor a helyiséget megtöltötte az érezhető gázszag.

De ezek a töltők pont nem pezsegtetnek, így nehéz lenne robbantani. Még akkor is, ha mondjuk nem jó a szellőzés. Ha meg olyan a helyiség / garázs, hogy úgyis elfújja a szél, akkor pláne nincs miről beszélni.

Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

(#5022) cool13


cool13
őstag

Meglepően nagy méretű, az Aldi-s töltő. Remélem jól fog működni.

(#5023) veze


veze
őstag

megkaptam a Yaso töltöt, ilyen:
doboz
és a bele
most van akkura téve épp még nem tudom mennyinél hogyan kapcsol le és utána mennyi..

(#5024) molnarpeter válasza veze (#5023) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Nekem is jött egy másik EU csatival, napokban szétszedem, aztán rendelem a Zenereket :)

(#5025) veze válasza veze (#5023) üzenetére


veze
őstag

meg is van a gyors tapasztalat..
motprkerékpár AGM akku régebbi ( nem lcd-s ) lidles töltőn volt hópihe állásban, 14,88 Voltot mértem rajta és kb 20-25mA töltést. így volt már egy két hete..
rátettem a linklelt a yaso-t és 14,8 volton van, zöldreváltott leddel és 25-27 mA Ez nekem szerintem ehhez az aksihoz épp jó lesz.. Mivel ezeket motorkerékpár akksitöltönek árulják, és a nagyobb vasakban ( most ne Simsonra vagy ETZ-re gondoljunk) lehet hogy egyre inkább AGM akkuk vannak már beszerelve ( nekem is az van, eleve ferde sík a beszerelés, a klasszikus savas akksit bele se lehetne tenni mert kifolyna) ezért jön már így a töltö, hogy a csepptöltés üzemmód ehhez a feszültséghez van beállítva
ha átraktam a kocsi akksira ( az nem volt most épppen töltőn, ) piros a led és13 Voltot mértem rajta és 550mA-t töltést mutatott

(#5026) Kernel válasza veze (#5023) üzenetére


Kernel
nagyúr

Az sajnos nem áll le, fix végértéken tart. Ez a kétlépcsős.

Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

(#5027) veze válasza Kernel (#5026) üzenetére


veze
őstag

Köszönöm , viszont az AGM akkura 14,8 volton 25mA pont jó lesz nekem, nem?
Eddig a lidles volt hópihe álláson rajta, az is kb pont ezzel az értékkel tolta

(#5028) Kernel válasza veze (#5027) üzenetére


Kernel
nagyúr

Belefér gondolom, pláne ha úgysem marad rajta napokig.

Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

(#5029) molnarpeter


molnarpeter
nagyúr

Íme a második (már EU plug) Yaso. Jól sejtem, hogy ez is fix feszt tud?

(#5030) Kernel válasza molnarpeter (#5029) üzenetére


Kernel
nagyúr

Igen, a korábbiak alapján egyértelmű.

Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

(#5031) molnarpeter válasza Kernel (#5030) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Köszi, már adom is le a rendelést :R

(#5032) nfsu17


nfsu17
veterán

Hello.

Mennyire normális a lidis lcd-s töltőnél, hogy kb 2 tizeddel eltér a kijelzőn látott a valós értéktől?

mérés előtt multival: 12,34V
töltő rátéve: 12,2V

töltéskor: 13,3V a kijelzőn
multin: 13,5V

Azon kívül (megint) marha lassan tölt.
13,1-ről kezdett el tölteni kb du 1, fél 2 felé.
Most mutat a töltő 13,3-at, hogy ennyivel tölt (vagy ugye 13,5V)

12,34V-ról kezdtem tölteni.
Zsír új 2 hetes akksi, de a sok város, rövid táv, hideg ennyire leszívta.
12,61V volt beszereléskor 2 hete.

Tök mindegy mennyire van lemerülve, ez mindig tölt kb 10 órát?
Ha feltöltöm, megyek egy kört, újra ráteszem, akkor is?

Múltkor 11,5 órát töltött egy aksit, az kb 12V volt pontosan.

Ez azért most annyira nincs lemerülve, de 4 órája már megy és alig látszik töltődni.

(#5033) Kernel válasza nfsu17 (#5032) üzenetére


Kernel
nagyúr

Fordítva érthetőbb lenne, mivel a töltővezetéken is esik némi feszültség, a pillanatnyi áram függvényében. Ezt akár be is lehet kalkulálni a kijelzésbe, hiszen a vezeték gyárilag adott, ismert ellenállású.

Töltőáramot lenne jó ellenőrizni, hogy mennyivel tolja, egyébként 14,4 V-ig kellene menni ennek is.

Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

(#5034) nfsu17 válasza Kernel (#5033) üzenetére


nfsu17
veterán

Köszi.
Még egyszer mértem, itt már csak 0,12V a kül.
13,5V a töltőn, 13,62V a multin.
Nem jelent nagy problémát, csak feltűnt ez a furcsaság.
Ha esetleg majd más is mérne, akkor kiderülne, hogy egyedi hiba-e.

[ Szerkesztve ]

(#5035) pjen válasza nfsu17 (#5034) üzenetére


pjen
félisten

Nem biztos,hogy hibaí.Lehet egy másik multival egy harmadik eredményt kapnál,ezek nem labor műszerek.

(#5036) Titmouse09 válasza nfsu17 (#5034) üzenetére


Titmouse09
aktív tag

Nem egyedi a dolog

Xiaomi Redmi 3, Samsung Galaxy Tab S2 9.7 VE

(#5037) nfsu17 válasza Titmouse09 (#5036) üzenetére


nfsu17
veterán

Szuper. :R
pjen, Kernel szintén köszi.
Akkor nem rossz a töltő.

(#5038) csiga8 válasza nfsu17 (#5032) üzenetére


csiga8
senior tag

Az az 1-2 tized V nem lényeges, főleg ebben a hidegben. A töltés végefelé majd pontosabb lesz a kijelző.

Minél nagyobb az akku kapacitása, annál lassabban tölti fel. ( ha nincs feltöltve) Minél újabb egy akku, annál nagyobb a kapacitása.

Tehát van egy jó állapotú akkud, ami jócskán le van merülve. Pár év múlva ugyanez az akkut majd 2-3 óra alatt feltölti. Na, az lesz az igazi baj. A mostani 10-12 órás töltés a jó, ha az akku kapacitását nézzük.

(#5039) nfsu17 válasza csiga8 (#5038) üzenetére


nfsu17
veterán

Mindig tanul az ember. :R

Nem tegnap kezdtem el autózni, de a töltés része csak nemrég óta foglalkoztat, mert meguntam, hogy 3 évig bírják az akkuim.
De ezek szerint akkor tudom már miért...a sok rövid városi táv, hosszú utak nélkül.
Eddig sosem mértem, sosem töltöttem, csak mentem.
Mondom azért van a generátor, hogy visszatöltse.
Annyira az elektromosságot sem vágom, nem tudtam, hogy sok idő, míg visszatölt annyit, amennyit kivett indításkor.

(#5040) szücsi80


szücsi80
csendes tag

Üdv!
A szakiknak kérném a segítségét akkutöltő választásban. 2 db személyautó van a családban, mindkettő benzines és 60Ah-s, szóval nem ipari mennyiségű akkutöltésben gondolkodom. Az egyik főleg városi, a másik főleg hosszabb távokon van használva. A lényeg, hogy mikroprocesszor vezérelt legyen és rendelkezzen szulfátmentesítő (szulfátalanító) funkcióval. Az alábbiakat néztem ki:
-CARSTEL T01.80.048
-EXTOL 8897300
-CTEK MXS 5.0

Előre is köszönöm a segítséget! Válaszok jöhetnek privátba is. :R

(#5041) csiga8


csiga8
senior tag

Tán annyira nem off, néhány tapasztalatom osztanám meg.

Találomra kiválasztott 4 db akku karbantartásáról, helyreállításáról, vagy annak próbájáról szólna.

Az első egy ismeretlen gyártási évű, előéletű, márkájú, típusú nagyjából 70-75 Ah körüli normál akku. Állítólag nemrég még használatban volt egy rövidet járó autóban, de kicserélték új akkura, ő meg a garázsban pihent hónapok óta.

Az első feltöltés után terhelő villáztam, nem tudta kitartani 15 mp-re a 100A-t. Újból feltöltve ( C/10, 7A-el merítve) 0,5 Ah kapacitás bírt kijönni belőle. A képen látszik, hogy a következőre már 2,6 Ah, majd 3,2, stb…. jött ki belőle. A 7,3 Ah ; 7.6 Ah ; 7,7 Ah-nál látszik, hogy nem akar tovább nőni a kapacitás. ( A Reszursz-1 öccsével a B31-5A-el volt töltve 2,5A-re állítva, 14,9-15V-ig)

Töltő váltás. A G 8,5 az jelenti, hogy azt a Globállal töltöttem AGM módban 2A-el és egy éjszakát hagytam rajta egy izzót is. ( Izzós töltésnél 10A-re állítom, és egy közönséges 12V/21W izzót használok) Egymás után kétszer is 8,5A, tehát nincs kapacitás növekedés. No, akkor vegyük elő a deszulfátort.
A Forexes deszulfátort igyekeztem fél amper közelébe beállítani. Merítéskor 7,3 Ah jött ki az akkuból.

Úgy néz ki itt a vége, jobb nem lesz, ezért a Reszursz-1-el ( kb 14,8-14,9 V) próbálkoztam sima töltéssel, de a kapacitás tovább csökkent. ( 6,8 Ah ; 5,8 Ah)
Mivel ( anyagi) kárt ne tudok tenni benne, ismét deszulfátoros töltés kétszer 7,2Ah, majd utána 6,5Ah jött ki az akkuból.

Vissza a Globál töltőhöz. ( 2A) Először 5,7 Ah. majd 7.3 Ah lett, de itt már csepptöltőn is tartottam. Aztán 6,1 Ah végül 7,6 Ah lett. A Globálos izzós töltés után a terhelő villán leadta 2*15 mp-ig a 250-260A-t . A végére sem lett jobb. Utólag visszanézve akkor jártam volna a legjobban, ha az izzós terheléses töltés után abbahagyom a töltés-merítést.

A következő egy 1,5 éves 44 Ah-s ( 400A (EN) ) Bosch S3-as. Egy benzines Skoda Fábiában használták rövid távokon járva. ( 4-5 km) A boltba elmentek az autóval, a bolt előtt már nem indult.

Feltöltöm ( B31-5A, 2,5A) és kb 100A-t ad le ez is, de nem bírja a 15 mp-et végig. Ismét feltöltöm és 5,4 Ah-t adott le, aztán 6,9 Ah; 7,2Ah; 8,2Ah ; 8,7Ah; 8,9 Ah lett sorban.
Ezután jött a Globál töltő izzóval. Hirtelen ugrott 13,2 Ah-ra a kapacitás, de hiába a többi próbálkozás, megállt 13,4 Ah, majd 13,5 Ah-nál.

Próbáljuk meg ennél is a deszulfátort. Itt is azt a fél ampert próbáltam beállítani, kezelés után 12.69 Ah lett, majd a Globál töltővel (2A) töltve 13,53 Ah lett. Volt még egy-két próbálkozásom, de a számok nem változtak. Ha megnézem, itt is elég lett volna megállni az izzós töltés után, azután is tudta a 3*15mp-ig a 150A-t, meg a végén se lett jobb.

Ez a Gigavatt 44 Ah-s akku már rég járt nálam, nem is jegyzeteltem végig, de nagyjából emlékszem.
24 Ah lett először, ( tán 130A indítót tudott) aztán 26 Ah lett kétszer. Utána jött a Globálos izzós módszer, ott 30,5 Ah lett kétszer. ( itt olyan 160A indító áramot tudott)

Deszulfátor után 27,8 Ah, majd a töltés-.merítések után sem lett jobb 24 Ah-nál és az indító árama sem nőtt 160A-nál többre.

A végén egy szintén 1,5 éves Banner 74 Ah 680A (EN) akkuról írnék. Egy 1.9 TDI Seat Alhambrába van, napi szinten használva hosszút ( 30-40 km) és rövidet ( sulijárat, 2-3 km) vegyesen.

A terhelő villán 10,2V-ig engedve a 250A-t simán kitartotta töltés után. Az első mérésre 44 Ah kapacitást mértem ( Reszursz-1el töltve 4A-rel), majd 49 Ah, és 50 Ah lett.
Ezután a már jól bevált Globál izzós terheléssel 52,5Ah lett és 630A (EN), a villán a 320 A-t vígan kitartotta.

Nosza, jöjjön a deszulfátor. Picivel 2,5A alá tekertem., így lett 43,5 Ah és 655A ( EN), a villán a 330A-t simán kitartotta 10,2V-on. A kapacitásvesztés miatt kettő alkalommal Globállal töltöttem, de visszaesett 35 Ah-ra a kapacitás. Kezdtem aggódni, hogy hazavágtam a deszulfátorral….
Minden mindegy alapon egy nem egész 2A-re állított szulfátalanítás után 35Ah és 675A ( EN) lett az eredmény.

Globállal (2A) töltve 43,1Ah és 645 A ( EN) lett először, majd 44,3Ah és 680 A(EN) lett az eredmény, de itt csepptöltőn is tartottam egy éjszakát. A 340A-t simán kitartja nem 10,2, hanem 10,4V-on, de a kapacitása épp csak annyi, mint az elején.

Igazából azt nem értem, hogy a deszulfátor használata után miért nincs kapacitás növekedés.
Másrészt tapasztalati úton kijött az az eredmény, hogy az Orosz tirisztoros töltőkkel karbantartott akkuk kapacitása egy ideig nő, valamint a folyamat végén az izzós Globálos töltés után már nem sok értelme van tovább erőlködni.
A savszinteket ( általában) ellenőrizve a pozitív sarunál lévőben fogy a legtöbb víz, a mellette lévőben és a negatív sarunál lévőben kevesebb, a többiben elhanyagolható.

Kíváncsiságképp kínai oszcilloszkóppal néztem a töltők milyen frekvencián és „tüskékkel” töltenek.

Deszulfáror. kb 0,5A ; 2A; 4A; 5A

Global 2A; 10A

Reszursz-1 2A; 4A

Optimate6

Akkukraft ( érzékenységet lejjebb kellett állítani, hogy ne csak egy egyenes vonal legyen)

AutoXS

Ultimate speed

Yaso csepptöltő

Nem vagyok elektromos szakember, laikusként igyekeztem a - szerintem - lényeget kiemelni.

[ Szerkesztve ]

(#5042) nfsu17


nfsu17
veterán

Tegnap ugye töltöttem kb 5 órát a "lidissel".

Este 6-kor vettem le, de még szerinte bőven nem volt feltöltve, mert 13,5V-al töltött akkor, 3 csík, és valamikor 14,4V után szokott leállni.
De levettem, mert éjjel nem akartam tölteni.

Most reggel 9:30-kor mérek multival.
12,67V (vagy kb ennyi, már hirtelen elfelejtettem, de több mint 12,61)
Egyelőre nem merem tölteni, mert kárt sem akarok okozni.

Ez az álmoskönyv szerint egy feltöltött akkut jelent.

De én nem értek hozzá...biztos ez?
Létezhet, hogy mégsincs feltöltve teljesen?
A töltő szerint nincs.
De a fesz. szerint felvan.

(#5043) p300 válasza csiga8 (#5041) üzenetére


p300
tag

Látom ezt a sok mérést de melyik a jó, jobb Hz töltéskor ?Hz. Van min - max Hz?

(#5044) Kernel válasza p300 (#5043) üzenetére


Kernel
nagyúr

100 Hz a tirisztoros töltők sajátossága, az 50 Hz kétutas egyenirányításból származik, elvileg jót tesz az akkuknak.

A nagyobb frekvenciák csak a kapcsolófrekvencia beszűrődései, zajfeszültség gyakorlatilag. Vpp (csúcstól-csúcsig mért) feszültség mV nagyságrendben mindössze. Vagyis, amit a töltőben lévő pufferkondi nem tudott kiszűrni, de ez természetes. Az akku szempontjából ez még sima DC-nek számít, nincs különösebb jelentősége.

A deszulfátor valamivel nagyobb amplitúdójú impulzusokat küld rá, de az is elég kevés, szerintem jobban meg kellene dolgozni az akkut (nagyobb impulzusokkal), ha gyorsabb hatást szeretnénk, vagy pedig sokáig kellene rajta hagyni.

Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

(#5045) Brogyi válasza csiga8 (#5041) üzenetére


Brogyi
senior tag

Úgy látom a tapasztalatod egyezik a véleményemmel. Jó az a régi tirisztoros technika.

(#5046) K Norbi válasza csiga8 (#5041) üzenetére


K Norbi
addikt

Ez nem semmi :D :)

(#5048) PegoRal válasza Kernel (#5044) üzenetére


PegoRal
újonc

Köszönöm válaszod!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.