Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1001) Gabex.ex


Gabex.ex
újonc

Megmaradt Auto xs leirás.
Ha kell v kinek szívesen postaköltségért elküldöm.

[ Szerkesztve ]

(#1002) p300 válasza zsozso710711 (#1000) üzenetére


p300
tag

A lényeg a kocsi elektronikában van nem az akkumulátorban..Úgy kellet volna írni, hogy nem tesz kárt a "kocsi elektronikában"!Vagy nem?? :F

(#1003) Gabex.ex


Gabex.ex
újonc

Így igaz.
Sima illetve téli töltésnél simán bennhagyható, de recond módnál a gázképződés pezsgés miatt nem tenném. Bár irja h érzékeli de a hibák elkerülése végett inkább ne!

(#1004) peti85


peti85
senior tag

Írtam a Dover Kft-nek. Azt a választ kaptam, hogy 3-240Ah közötti akkumulátorokat lehet tölteni az Optimate 6-al és 1-5A (!!!) között skálázott az ampermérője.
Na most aztán véképp nem tudom mi van. :F

HP Elitebook 8560w DreamColor | Realme GT Master Edition | Samsung Watch 5 Pro | Panasonic P50S10E | nVIDIA SHIELD TV 2015 | Polk MagniFi MAX

(#1005) kisbalazs83 válasza peti85 (#1004) üzenetére


kisbalazs83
aktív tag

Ez érdekes. Én tegnap hívtam fel a Dover Kft.-t és azt mondták, ami náluk van Optimate 6 azon 0.4 van az alsó AMPS lednél és az összes leírásban ami van náluk a gyártótól 15-240Ah szerepel. Ígéretet tettek, hogy továbbítják a Tecmate felé a kérdéseimet:
-mi a különbség a 0.4 és az 1-es feliratú változat között
-hogy lehet megkülönböztetni a 3-240Ah-s és 15-240Ah-s változatot
-Európai piacon is elérhető-e a 3-240Ah-s változat, mivel a Tecmate oldalán 3–240Ah-s terméket reklámoznak

Teljes a zűrzavar. Már csak a Tecmate.com oldalát nézve is az Optimate 6-nál váltakozó képeknél az egyiken az 1-es feliratú, a dobozban lévőn pedig a 0.4 feliratú változat látható...
Még nem kaptam választ.

[ Szerkesztve ]

65JZ1000, 65PUS7506, 55OLED754, FTXF42D

(#1006) Brogyi válasza kisbalazs83 (#1005) üzenetére


Brogyi
senior tag

Alakul ez fiúk. Csak megírni az infót/tapasztalatot.

[ Szerkesztve ]

(#1007) kisbalazs83


kisbalazs83
aktív tag

Megkaptam a választ a Dover Kft.-től:

A napokban beszéltünk a "kétféle" OptiMate 6-os töltőről, mellyel kapcsolatban felmerült kérdésekre a gyártó az alábbiakat válaszolta:

1) Mi a különbség a TM-180 és a TM-181 között?
Nincs különbség a töltési képességekben. A TM-180 az európai piacra készülő kivitel, míg a TM-181 az amerikai modell. (hálózati feszültség, frekvencia és csatlakozó különbözőségek)

2) Az egyikkel már 3Ah-nál, a másikkal csak 15Ah-nál nagyobb akkut lehet tölteni. Melyik-melyik?
Nincs ilyen különbség. Mindkét modellel tölthető már 3Ah-s akkumulátor is. Az Ampmatic processzorral felszerelt töltők (így a TM-180 is) mindig annyi árammal tölti az akkumulátort, amekkorára annak szüksége van.

3) A töltő közepén lévő árammérő az egyik esetben 0,4A-től a másik esetben 1A-től kezdődik. Melyik-melyik?
A kétféle kijelző nem így válik el, hanem időben. A korábbi modelleken a skála 0,4A-től indult, a mostaniakon 1A-től. Ez egy elnagyolt árammérő, ráadásul nem is a tényleges töltőáramot mutatja, hanem csak egy durva felbontású kijelző 1A (vagy 0,4A) és 5A között. Minél több LED ég, annál nagyobb töltőáram folyik.

A most kapható OptiMate6-oson, (mely a fentiek szerint a TM-180-as kivitel,) a középső skála 1A-től indul és 3Ah-tól köthető rá akkumulátor.

65JZ1000, 65PUS7506, 55OLED754, FTXF42D

(#1008) peti85 válasza kisbalazs83 (#1007) üzenetére


peti85
senior tag

Én is pont ugyan ezt a választ kaptam ma a Tecmate belgiumi központjától. Azt írják, hogy csak a felirat más és csak nagyjából mutatja az áramerősséget. :C

[ Szerkesztve ]

HP Elitebook 8560w DreamColor | Realme GT Master Edition | Samsung Watch 5 Pro | Panasonic P50S10E | nVIDIA SHIELD TV 2015 | Polk MagniFi MAX

(#1009) Kiscupák válasza peti85 (#1008) üzenetére


Kiscupák
újonc

Elkeserítőek a válaszok. Egy ilyen cégtől, mint a Tecmate az alapból elvárható lenne, hogy következetesen készítse a termékeit és az egyiken ne 0,4 A, a másikon 1 A legyen az első led mellé írva, miközben mind a kettő ugyanazt tudja. Olyan átverés érzésű ez a dolog a szememben.... Most akkor valójában mekkora áramerősséggel is tölt a legkisebb fokozatban? Mert ha 1 A-rel, akkor a 4 Ah-s robogó akksit nem igen merném rácsatlakoztatni, míg ha csak 0,4 A-rel, azaz az az induló, minden további nélkül. Eleve miért matricázták át az újabb verziónál a 0,4 A-t 1 A-re? Valószínüleg azért, mert nem tud 0,4 A-ről tölteni... Mi másért? Mert ha ugye automatikusan választja ki a töltő a kezdő áramerősségget, akkor akár azt is oda lehetne írni, hogy 0,1 A vagy akár 0,05 A! Nem?

Komolyan mondom, hogy vicc kategória kezd lenni ez az Optimate ügy! Elkérnek egy sima "okos" töltő árának dupláját vagy két és fél szeresét a töltőjükért és még azt sem tudja a vásárló, hogy mit vesz pontosan, milyen műszaki tudással, paraméterekkel rendelkező termékért adott ki egy nagy rakás pénzt! Ez vérlázító, komolyan mondom! Meg mi az, hogy csak "nagyjából" mutatja a töltő az áramerősséget???? Ennyi pénzért nekem ne nagyjából mutassa, mert még az áruházi termékek között is van olyan, ami LCD kijelzőn kiírja, hogy mennyi töltőárammal tölt és nem csak nagyjából mutatja. Ennyi pénzért elvárom, hogy ne csak nagyjából mutassa. A nagyjából szó elmegy egy 1000 Ft-os kínai piacon vásárolt multiméterrel kapcsolatban, de nem egy közel 30.000 Ft-os töltő esetében. 6 db áruházi töltőt veszek egy Optimate 6 árán (Ultimate Speed, Auto XS). Ok, nem egy kategória, de mindkettő LCD-n kiírja, hogy hány A a töltés és hány V az akkumulátor feszültsége. Nem nagyjából találgatunk és LED-eket gyújtogatunk fel hébe-hóba! Vagy 0,4 A, vagy 1 A. Nagyjából.... Vicc a köbön!

[ Szerkesztve ]

(#1010) peti85 válasza Kiscupák (#1009) üzenetére


peti85
senior tag

Valóban, nem tartom én sem egy szerencsés lépésnek ezt az "átmatricázást", de azért átverésnek sem! Az szerintem teljesen rendben van, hogy 3 db LED-del nem lehet pontosan mutatni az aktuális áramerősséget. Gondolom azért volt eleve 1A a minimum érték, mert kerekítve ennyi. Aztán ahogy Te is írod, hogy 4Ah-s akksit nem mernél rákötni, ha 1A a minimum, ezért gondolom változtattak a feliraton, hogy ne riasszák el a hozzád hasonlóan (logikusan!) gondolkodó vásárlókat.
Az, hogy az "áruházi" töltőkön van LCD kijelző, nekem is roppant szimpatikus volt, mielőtt megvettem a legutóbbi Aldisat. Csakhogy hamar kiderült, hogy hiába írja ki egy tizedes pontossággal az aktuális feszültséget, "köszönő viszonyban" (kis túlzással) sincs a valósággal! Ezért is vittem vissza. Áramerősséget meg nem mutat, csak a töltési mód kiválasztása után mutatja 1-2 másodpercig, hogy 0.8A vagy 3,8A-el fog tölteni. Aztán hogy a valóságban töltés közben hogyan változik, azt már le nem olvasod a kijelzőről.

Valóban kicsit túlárazottnak tűnik ez az Optimate 6, de én amikor elkezdtem nézelődni milyen töltőt érdemes venni, még 10.000-et sem szántam rá, most meg erősen gondolkodom az Optimate 6 beszerzésén (persze nem 35-37 ezerért, mint amennyiért a legtöbb helyen adják). Méretre is sokkal nagyobb mint a hasonló (akár a CTEK) töltő, gondolom nem véletlenül. Kell a hely az alkatrészeknek. Manapság amikor minden a miniatürizálásról és a spórolásról szól, nem hiszem hogy feleslegesen pazarolna egy ilyen komoly(nak tűnő) cég. Ráadásul a szoftvert is meg kell fizetni, állítólag ez is sokkal komolyabb mint a többi töltőé.

Meg akartam rendelni a Martin Car Audiotól de mára felemelték ott is 35.000-e az árát :W
Hol lehet a legolcsóbban beszerezni az Optimate 6-ot?

HP Elitebook 8560w DreamColor | Realme GT Master Edition | Samsung Watch 5 Pro | Panasonic P50S10E | nVIDIA SHIELD TV 2015 | Polk MagniFi MAX

(#1011) Kiscupák válasza peti85 (#1010) üzenetére


Kiscupák
újonc

Láttam az ide a fórumra is belinkelt videót, ami a CTEK-et hasonlítja az Optimate 6-hoz és azt mutatja, hogy mégsem a CTEK a világ legokosabb töltője, mert az Optimate 6 "többet tud nála". Legalábbis az Optima 6-ot gyártó Tecmate szerint... Kíváncsian várom, hogy ha neked megérkezett, mennyire leszel megelégedve vele...

Olvastam a neten, hogy a töltési áramerősséget egyébként más okos töltő, például az AKKUKRAFT is fokozatmentesen változtatja, mindig az akkumulátor által kért (=felvett) tényleges töltőáramot generálja, akár motor töltési módban 0,1-0,8 A-ig, akár autó töltési módban 0,1-3,8 A-ig, ezzel nem is lenne baj, de az Optimat 6-nál legalább ne írnák oda hogy 1A a minimum, mert nagyon megtévesztő. Nem lehet 1 A a minimum valóságban, mert akkor az nem alkalmas 3 Ah-s akksitól. Ez itt a hiba a leírásban és a tájékoztatásban. 3 Ah-s akksihoz 0,3 A-től induló töltőáram kell, tehát a legalsó ledhez 0,3 A-t kellett volna írniuk, nem 1 A-t.

[ Szerkesztve ]

(#1012) kisbalazs83 válasza peti85 (#1010) üzenetére


kisbalazs83
aktív tag

Szia!
"Aztán ahogy Te is írod, hogy 4Ah-s akksit nem mernél rákötni, ha 1A a minimum, ezért gondolom változtattak a feliraton, hogy ne riasszák el a hozzád hasonlóan (logikusan!) gondolkodó vásárlókat."

Nem! Pont fordítva. A 0.4 feliratú volt előbb és a most kapható változaton van 1-es felirat. A változtatásban én sem látok logikát, ha a belső dolgokon nem változtattak, akkor mi értelme volt? Úgy is mondhatnám, hogy az okos töltőt megtervező okos emberek, akik logikusan gondolkodnak, miért vetemednek ilyen logikátlan, megtévesztő, összezavaró átmatricázásra.

"Méretre is sokkal nagyobb mint a hasonló (akár a CTEK) töltő, gondolom nem véletlenül. Kell a hely az alkatrészeknek."

Ha jól tudom, a Ctek kapcsolóüzemű (ezért kisebb), az Optimate6 pedig nem.

"Hol lehet a legolcsóbban beszerezni az Optimate 6-ot?"
argep.hu

[ Szerkesztve ]

65JZ1000, 65PUS7506, 55OLED754, FTXF42D

(#1013) kisbalazs83 válasza kisbalazs83 (#1012) üzenetére


kisbalazs83
aktív tag

Videó Optimate 6 unboxing 1:52-nél használati első oldala.
MODEL: TM180, TM181
Kép alatt pedig a 3-240Ah

65JZ1000, 65PUS7506, 55OLED754, FTXF42D

(#1014) kisbalazs83


kisbalazs83
aktív tag

Megjött a kicsike :) Csináltam pár képet.
- TM180 változat
- 1-es szerepel az alsó AMPS leden
- Global input 100V-240V
- 3-240Ah akkumulátorokhoz.

65JZ1000, 65PUS7506, 55OLED754, FTXF42D

(#1015) Brogyi válasza kisbalazs83 (#1014) üzenetére


Brogyi
senior tag

Gratulálok. Használd egészséggel, és méregess, majd írd meg. :C

(#1016) fusion33 válasza kisbalazs83 (#1014) üzenetére


fusion33
újonc

Üdv! Majd fotózd már le a telefonodat mellé téve viszonyítási alapnak, hogy milyen nagy a töltő. Köszi.

(#1017) kisbalazs83 válasza fusion33 (#1016) üzenetére


kisbalazs83
aktív tag

Szia!

65JZ1000, 65PUS7506, 55OLED754, FTXF42D

(#1018) fusion33 válasza kisbalazs83 (#1017) üzenetére


fusion33
újonc

Kösz a képeket, nagyobb mint gondoltam a telefon eltörpül a töltő mellett. Gratulálok a töltőhöz nagyon szép darab.

[ Szerkesztve ]

(#1019) Gabex.ex válasza kisbalazs83 (#1017) üzenetére


Gabex.ex
újonc

Hali. Ha jól látom szellőzik az aljánál?
(nem zárt)
Lécci mérési teszteket is.

[ Szerkesztve ]

(#1020) kisbalazs83 válasza Gabex.ex (#1019) üzenetére


kisbalazs83
aktív tag

Szia!
Az alján a rések között egy egybefüggő alumínium lap látható. Gondolom arra van minden szerelve és az tud valamelyest hűlni a réseken keresztül, de szerintem a belseje nem szellőzik.

Szét akartam szedni :D , de szerintem ragasztva vannak a csavarok, mert a fáziskereső már kezdte volna megadni magát (tudom, nem csavarhúzónak kell használni), úgyhogy egyelőre békén hagytam.

Egy "szütyő" beleférhetne az árba, hogy ne kelljen mindig visszarendezni a dobozba.(mint a Ctek-hez)
Az árgép már nem dobja ki, de ahonnan rendeltem, ott még 25-ért lehet kapni.

Majd mérek, de még egy multiméterem sincs. Mikre vagy kíváncsi?

Ezt találtam a 9 fázisról:

[ Szerkesztve ]

65JZ1000, 65PUS7506, 55OLED754, FTXF42D

(#1021) fusion33 válasza kisbalazs83 (#1020) üzenetére


fusion33
újonc

Nagyon profin néz ki a töltő, a használatija szerint olyan intelligens, hogy tudja érzékelni hogy az akkumulátor a kocsira van-e csatlakoztatva vagy nem, ha nincs a kocsira csatlakoztatva akkor tölt szulfátosodott lemerült akkumulátort 22V-al amúgy 16V -ot használ recovery módban. Eddig nem tudtam, hogy az alja ilyen.
Tipp: Garancia lejártáig ne szedd szét nehogy elvesszen a garancia, van olyan csavarfajta ami ha kicsavarják mutatja, hogy ki volt csavarva.

[ Szerkesztve ]

(#1022) boogie84


boogie84
veterán

Ma beröffentettem a motorom. Nem elsőre, de beindult. Igaz h ez egy 15 éves karbis CBR600F.
Nem tudom, hogy az Accumate vagy a CTEK cseréje volt jobb hatással, vagy csak simán a CTEK fullra tölti az akksit, de sikerült úgy beindítanom, hogy nem merült le az akku.

Könnyen lehet, hogy az is közrejátszott, hogy nem a hideg épületben indítottam, hanem előtte kitoltam pár órácskát a napra.

Mindenesetre meg vagyok elégedve a CTEK töltővel. Nekem bevált, aki teheti vegyen ilyet!

Ja igen, a 8. funkció visszajelző ledjét még úgy sem láttam, hogy 2 napig rajta volt az akku. Nem tudom az a csepptöltés tényleg csak pillanatra villanhat fel?

[ Szerkesztve ]

A sütiknek is szükségük van szeretetre.

(#1023) fusion33 válasza boogie84 (#1022) üzenetére


fusion33
újonc

10 nap után vált a 8. pulzáló fenntartó töltésre, hosszú ideig nem használt, kiszerelt, teleltetett akkumulátoroknál működik.

(#1024) kisbalazs83 válasza Gabex.ex (#1019) üzenetére


kisbalazs83
aktív tag

Kértem kölcsön egy multimétert.
Tesztalany egy Exide Premium EA640 64Ah akksi, most 3,5 éves.
kb. 2hete CTEK MXS 5-el RECOND módban fel lett töltve, a töltés előtt 11.99V-ot mértem.
Általában kisebb távokon használom az autót, de probléma nem szokott lenni az indulással és tölteni se szoktam pluszba.(évente egyszer a munkatársamtól kölcsönkért CTEK-el)

Most az Optimate 6-al való töltés előtt 12.49V volt az akkumulátor feszültsége.
Mivel nem volt mély kisütött az akkumulátor, ezért a teszt után a (BULK CHARGE) fázisba lépett a töltő.
A töltést 13.15V-al kezdte és fokozatosan emelte.
7perc múlva 13.24V,
21perc múlva 13.4V,
29perc múlva 13.6V,
65perc múlva 13.85V
Tovább nem méregettem, péntek volt :D . Az AMPS 5 ledet nem láttam világítani. A leírása szerint, amikor eléri a 14.3V feszültséget, utána lép az impulzus-abszorpciós töltési fázisba. Ampert nem mértem, de az általam linkelt kép szerint történhetett az is. Ez után teszt következik, majd a csepptöltési fázis. Péntek délutántól volt a töltő vasárnap délig az akkumulátoron. Miután levettem a töltőt, indulás előtt 12.99V-ot mértem. Kb. 20Km-ert mentem az autóval és ez a táv alatt 4szer indítottam a motort. Az akksin ez után 12.93V-ot mértem. A generátor 14.38V-al tölt, tehát azzal sincs gond.
Van egy elég viseltes 9AH-a robogó akksi, majd azzal még tesztelem egyszer.

[ Szerkesztve ]

65JZ1000, 65PUS7506, 55OLED754, FTXF42D

(#1025) Kiscupák válasza kisbalazs83 (#1024) üzenetére


Kiscupák
újonc

És miért nem egy CTEK-et vásároltál sokkal olcsóbban az Optimate 6 helyett? Szerinted jobb az Optimate 6?

[ Szerkesztve ]

(#1026) peti85


peti85
senior tag

Nekem is most hozta a futár az Optimate 6-ot. :C Talán hétvégén lesz egy kis időm méregetni, majd beszámolok róla.
Amúgy szerintem jobb az Optimate 6. Korábban kifejtettem a véleményemet, persze biztos nem lehetek benne, majd az idő eldönti. De én azt mondom, hogy ha valaki boldog azzal amit vett, mert az igényeinek megfelel, akkor nincs miről beszélni.
Soha nem húzom le senkinek sem a már megvásárolt cuccát, legfeljebb bölcsen hallgatok, viszont ha még vásárlás előtt megkérdeznek, akkor elmondom mit gondolok. Legjobb példa erre az ismerősök által utóbbi időben vásárolt LCD TV-k. Megveszik a hipermarketben, "jó áron" mert ez SAMSUNG/LG/... az milyen fasza márka és gyönyörködnek, milyen szép képe van, amikor a régi CRT-jük kenterbe veri az új csodát.

HP Elitebook 8560w DreamColor | Realme GT Master Edition | Samsung Watch 5 Pro | Panasonic P50S10E | nVIDIA SHIELD TV 2015 | Polk MagniFi MAX

(#1027) kisbalazs83 válasza Kiscupák (#1025) üzenetére


kisbalazs83
aktív tag

Onnan jött az egész töltő vásárlás dolog, hogy vettem a papámnak használtan egy Piaggio Liberty robogót amibe 9Ah akksi kell. Kapott új olajat, gyertyát, Michelin gumikat és egy Yuasa akksit. Ezeket az akksikat szárazon töltve árulják és magadnak kell felsavaznod, azaz külön kell megvenni hozzá az elektrolitot (34-38% kénsav) és max szintig tölteni. Lehet, hogy ez másnak triviális, de én ezeket most tanultam meg.

Szóval minden évben 1x kölcsön szoktam kérni tavasszal a munkatársam CTEK MXS 5 töltőjét, hogy kapjon az autóban lévő akksi egy Recond töltést. Most is kölcsönkértem, mondván, akkor feltöltöm a robogó akksiját is. Elgondolkodtam, hogy jó lenne egy nekem is, még ha csak ritkán használnám, de akkor se kelljen már kéregetni. Olyan típusú ember vagyok, aki mindent körbejár ötször, mielőtt döntene a vásárlással kapcsolatban. Főleg ha az műszaki cikk. Olvasgattam leírásokat, fórumot, vásárlói véleményeket. Sőt, mivel volt pár kérdéses részlet az töltővel kapcsolatba, még az Optimate 6 hivatalos magyarországi importőrével is hosszasan beszélgettem. Azt kérdezted, hogy "szerintem" jobb-e az Optimate 6 a Ctek MXS 5-nél. Erre bátran mondom, hogy szerintem igen. Ezért ezt vettem :)
Szintén csak az én véleményem, hogy a Ctek-et azért választják többen, mert jobb a reklámja. Az Optimate-ről nem is hallottam ezelőtt, mielőtt elkezdtem volna beleásni magam a témába. Ettől függetlenül a Ctek is biztos maximálisan kiszolgálná az igényeimet, de az Optimate 6 szerintem van annyival profibb, hogy megérje a +5000Ft-ot. Ezzel válaszoltam a sokkal olcsóbb kérdésre is. :D Ha sokkal olcsóbban szerettem volna megúszni, akkor a zöld AKKUKRAFT-ot veszem 12.990Ft-ért.

(#1026) peti85: ezekre a 3D-s LCD-re csak mosolyogva annyit szoktam válaszolni, hogy majdnem olyan szép a képe mint a 4éves Pana G30-amnak.

[ Szerkesztve ]

65JZ1000, 65PUS7506, 55OLED754, FTXF42D

(#1028) peti85 válasza kisbalazs83 (#1027) üzenetére


peti85
senior tag

Rákötöttem próbából egy 12V-ra merült akksira az Optimate 6-ot. 15 percig világított a "SAVE" aztán átváltott normál töltésre. Csak ki akartam próbálni, hogy működik-e, másra nem volt még időm, majd hétvégén.

kisbalazs83: Ne is mondd! Még az én 5 éves Pana S10-esem is körberöhögi ezeket.

HP Elitebook 8560w DreamColor | Realme GT Master Edition | Samsung Watch 5 Pro | Panasonic P50S10E | nVIDIA SHIELD TV 2015 | Polk MagniFi MAX

(#1029) fusion33 válasza kisbalazs83 (#1027) üzenetére


fusion33
újonc

Kösz a beszámolót, nagyon jól látod, hogy sokan azért vesznek ctek-et ami egyébként jó töltő, mert Európában az Optimate töltők nicsenek úgy benne a köztudatban mint a ctek és talán nem a magyar fizetéshez való az Optimate ára. Én mindkettőt kedvelem bár ctek-em van.

(#1030) Brogyi válasza peti85 (#1028) üzenetére


Brogyi
senior tag

Először off. A mai LCD TV-k nem TV-zésre valók. Senki nem sugároz 1080p-ben. Az 1080i az gagyi, akármelyik szolgáltató nyomja. Az analóg nem összehasonlítható a digitálissal. Ez hasonlít a CD vs LP-re.

peti85,kisbalazs83

Ha valamelyikőtök Bp-hez közel lakik ( bár ez nem valószínű) akkor írjon rám privit. Segítenék a méregetésben. Töltés előtt/után belsőellenás, CCA mérés.
Az a 9Ah-s robogó akksi félrevezethet. Rendkivül rövid élettartamú, és gyenge minőségű darabok. Még ha Yuasa akkor is.

(#1031) peti85


peti85
senior tag

Hétvégén megdolgoztattam kicsit az Optimate 6-ot.

Először egy 2004-es Panasonic-al (Mazda 3 gyári akksija) próbálkoztam. Ez kb 3 éve nincs használatban, még az Aldis töltőt ráengedtem kb. 1 hónapja, az töltött rajta valamit. 12,0V-ot mértem töltés előtt. A lényeg, hogy az Optimate először cserésnek mondta, de azért rajtahagytam éjszakára, reggelre már átváltott "rövidesen csereérettre". Most magában mérve 12,4V.

Második alany egy 2001-es szintén Panasonic (Honda Civic gyári akksi) volt. Ez szintén 3 éve lett kiszerelve az autóból, viszont ez még bottal sem lett piszkálva azóta. 5V-ot mutatott a multiméter. A folyadék szint a min. alatt volt, rátöltöttem deszt vizet, aztán rákötöttem a töltőt. Ezt sajnos egy éjszaka alatt sem sikerült feléleszteni, valószínűleg cellazárlatos.

A harmadik egy VARTA BlueDynamic Asia 70Ah az autómba szerelve, ez most is megy, reggelre meglátjuk. 3 éves akksi (az első Pana helyett lett beszerelve), de sokszor úgy érzem, hogy kicsit nehezen indítja az autót. Csak rövid távokon használom az autót, ami nem tesz jót se akksinak, se autónak.

Néha mértem feszültséget, meg áramerősséget, de semmi különös, a leírásnak megfelelően. A 22V-os TURBO szulfátlanítás nem indult el egyik esetben sem, 16V volt a max. fesz. amit mértem.

HP Elitebook 8560w DreamColor | Realme GT Master Edition | Samsung Watch 5 Pro | Panasonic P50S10E | nVIDIA SHIELD TV 2015 | Polk MagniFi MAX

(#1032) fusion33 válasza peti85 (#1031) üzenetére


fusion33
újonc

Kösz az infókat, hogy nem indult el a 22V töb oka is lehet pl: javíthatalannak érzékeli, nem szulfátos hanem más baja van, és csak lecsatlakoztatott akksinál működik a turbo recovery.

(#1033) peti85 válasza fusion33 (#1032) üzenetére


peti85
senior tag

Igen, ez mind előfordulhat, nem is hibaként írtam, csak tényként.

HP Elitebook 8560w DreamColor | Realme GT Master Edition | Samsung Watch 5 Pro | Panasonic P50S10E | nVIDIA SHIELD TV 2015 | Polk MagniFi MAX

(#1034) fusion33


fusion33
újonc

Van egy elképzelésem de nem vagyok benne biztos. Ha rákötném az akkumulátor töltőmet az akkumulátorra kábelszemes csatlakozóval és az akkumulátortöltő a kesztyűtartóban lenne. A generátor töltése menet közben nem okoz e gondot az akkumulátortöltőnek ilyen állandó csatlakozásnál? Ehhez hasonló az elképzelés csak a töltő a kesztyűtartóban lenne:

[ Szerkesztve ]

(#1035) Kiscupák válasza fusion33 (#1034) üzenetére


Kiscupák
újonc

Nekem évek óta ezzel a megoldással van az autóban fixen beépítve a töltő és semmi gondot nem okozott eddig. Ráadásul ezt 2 különböző töltővel is teszteltem, egyiknél sem volt probléma. A fix beépítés sok előnnyel jár és nekem is pont a kesztyűtartóban van most a töltő, hogy még a motorháztetőt se kelljen felnyitni a 220 V rácsatlakoztatása miatt. Lustaság? Kényelem?

(#1036) fusion33


fusion33
újonc

Van akinek 11 nap után átváltott a CTEK töltő az utolsó pulzáló fenntartó töltési módra.

(#1037) Kiscupák válasza fusion33 (#1036) üzenetére


Kiscupák
újonc

Ha egyszer oda van írva, akkor oda van írva és tudja is.

(#1038) fusion33


fusion33
újonc

A fenti CTEK töltőről készült kép nem a sajátomról készült, valaki régebben kérdezte, hogy van-e aki látta-e már az utolsó led-et égni, ezért osztottam meg. A töltőről megosztott tapasztalat angol volt, egy angol nyelvű oldalról származik de úgy gondolom ez nem számít.

(#1039) fusion33


fusion33
újonc

Így is lehetséges a CTEK töltőt csatlakoztatni és tölteni az akkumulátort, érdekes:
http://www.disco3.co.uk/shop/tow-electrics-charger-adapter-ctek-accumate-optimate-etc-p45.html

[ Szerkesztve ]

(#1040) nootropil válasza fusion33 (#1038) üzenetére


nootropil
csendes tag

sztem ez PS. utómunkával készült az utolsó led :DD

Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,

(#1041) fusion33 válasza nootropil (#1040) üzenetére


fusion33
újonc

Örültem, hogy végre láthattam az utolsó lámpát égni még ha csak fotón is, a lényeg, hogy 10 nap után csinálja.

[ Szerkesztve ]

(#1042) p300 válasza fusion33 (#1041) üzenetére


p300
tag

Szia!Hol írják a 10 napot..?link

(#1043) p300 válasza fusion33 (#1041) üzenetére


p300
tag

"10 nap"Hogy is van ez akkor??
A nyolcadik LED: IMPULZUS: Karbantartás a maximális élettartam érdekében. A szabadalmaztatott LEBEGTETÉS/IMPULZUS módszer a maximális élettartamot biztosítja a akkumulátor számára. Megjegyzés: Ennek a LEDnek csak akkor van szerepe, ha a töltő RECOND üzemmódban van. A RECOND üzemmód kb. 1 hétig tart és 1 hét után villan ki ez a LED. Most akkor hogy is van ez?

(#1044) fusion33 válasza p300 (#1043) üzenetére


fusion33
újonc

Én is azt tudom amit a használati ír, szerintem gépkocsiból kivett vagy gépkocsiban lévő de hosszú ideig nem használt akkumulátoroknak feszültséget le-fel impulzus szerűen változtatva szimulál olyan körülményt ami jó a hosszú ideig nem használt akkumulátornak. A használati nem csak a RECOND módnál írja:

(#1045) fusion33 válasza p300 (#1042) üzenetére


fusion33
újonc

Majd megkeresem ha sikerül mert az oldal címét nem mentettem el.

(#1046) p300 válasza fusion33 (#1045) üzenetére


p300
tag

Nem ez?
http://autofejlesztes.hu/cikkek/nehez-idok-teli-napokon-foleg-ha-nem-indul-az-auto/

(#1047) fusion33 válasza p300 (#1046) üzenetére


fusion33
újonc

Angol nyelvű volt az oldal.

(#1048) p300 válasza fusion33 (#1047) üzenetére


p300
tag

Helló!
Tíz nap után valóban váltott a 8. ledre, ami érdekes nagyon pontosan figyeli az eltelt időt.

(#1049) p300


p300
tag

. :C

[ Szerkesztve ]

(#1050) p300


p300
tag

http://kepfeltoltes.hu/view/150514/WP_20150514_009_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
valami van..

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.