Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#301) yoli666 válasza CCHPacsker (#296) üzenetére


yoli666
tag

Szia!

Annyiért hol találtál? Én is vennék egy ilyet.
Előre is köszi!

(#302) nootropil válasza nootropil (#300) üzenetére


nootropil
csendes tag

Ctek töltőm átment karácsonyfába... minden világít .. :) sztem ez így nem jó. javításról semmi info a leírásban

[ Szerkesztve ]

Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,

(#303) Brogyi válasza nootropil (#302) üzenetére


Brogyi
senior tag

Mit tettél szegénnyel? A gomb nem ragadt be? Esetleg nem tettél sorba, vagy párhuzamosan egy tekercset?
Nem kedvező, hogy ilyen hamar meghalt. Boltba nem lehet visszavinni?
Próbálj meg akksit rátenni amikor be van dugva, de most valami jobb akksival próbálkozz.
Kíváncsi vagyok mire jutsz.

(#304) nootropil válasza Brogyi (#303) üzenetére


nootropil
csendes tag

Szia !

Nagyon hízelgő hogy ilyeneket feltételezel :) mármint hogy kísérleti céllal rátettem egy tekercset.. :D:D nem gondoltam rá.

Egy régi valószínűleg szulfátos motor akku volt rajta, viszont az majdnem folyamatosan.. (FIAMM) 48H töltés utána 3 nap szünet.. kb így. De érdekes hogy a hibajelző nem világít, tehát nem lehet annyira nagy az ellenállása .. gondolom .

Megpróbálom a boltot megkeresni... meg nézni egy 4A-s carstel-t..

:F

Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,

(#305) Brogyi válasza nootropil (#304) üzenetére


Brogyi
senior tag

Jó van naaa. Tied még tök új. Fura. :D

(#306) boogie84 válasza nootropil (#302) üzenetére


boogie84
veterán

Ha arra gondolsz, h a fenti befejezett fazisok ledjei vilagitanak akk nem gaz, nalam is ilyen. En is nem reg vettem.

Ja most latom h alul vilagit mind. Az tenyleg nem jelent jot. Am ezeknek a toltoknek mennyi is a gar. idejuk?

[ Szerkesztve ]

A sütiknek is szükségük van szeretetre.

(#307) nootropil válasza boogie84 (#306) üzenetére


nootropil
csendes tag

Nem tudom de az enyém novemberi.. talán még belefér.

Észrevettem még valamit a töltési fázisokon szépen végigmegy de a végén a hetesnél (fully charged battery). eddig zölden világított , most sárga .

Nálatok ez milyen ?

Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,

(#308) boogie84 válasza nootropil (#307) üzenetére


boogie84
veterán

7-nél egyértelműen zöld!

A sütiknek is szükségük van szeretetre.

(#309) nootropil válasza boogie84 (#308) üzenetére


nootropil
csendes tag

:F :W

Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,

(#310) smpeti1


smpeti1
csendes tag

Üdv!
Töltő vásárlás előtt vagyok, ki is néztem itt a fórum alapján a HQ HQ-CHAR 5amperes változatát, viszont ez 35Ah-100Ah-ig ajánlott, én viszont motorkerékpár akkuhoz is használnám. Kérdésem az lenne, hogy használható-e arra is?

(#311) Brogyi válasza smpeti1 (#310) üzenetére


Brogyi
senior tag

A motor akksija nem szereti a nagy áramot. Olcsóbban, jobbat vehetsz. A neked való a következőek.
Inkább ezekből válassz.
[link]
[link]

[ Szerkesztve ]

(#312) smpeti1 válasza Brogyi (#311) üzenetére


smpeti1
csendes tag

Köszönöm a gyors választ!
ez a Carstel jobban néz ki, szerintem ez lesz akkor...

(#313) CCHPacsker


CCHPacsker
újonc

Szervusztok!

Elnézést a kicsit megcsúszott válaszért.
Látom nagy népszerűségnek kezd örvendeni a kiválasztott töltőm :) Nem véletlenül tettem le a voksomat mellette, valóban nagyon bizalomgerjesztőek a tulajdonságai.

Egy kis türelmet kérnék, mert nem szeretek előre inni...
Elvileg ma délután, vagy a héten legkésőbb át tudom venni a terméket. Amint megtörtént leírom a beszerzési helyet (BP), a valódi tartozékokat, az összeszerelési minőséget... Remélem kapok hozzá egy angol kezelési kézikönyvet, amelyben bővebben szerepelni fognak a paraméterei. Igyekszem ezt is bescannelni nektek, mert a mostani neten található másfél oldalas adatlap nem túl kielégítő. :)

Utána természetesen megpróbálok méregetni feszültségeket is és közlöm veletek (összehasonlítva az Akkukraftéval), de ehhez nyilván napok kellenek majd.
Addig is kérdés: Ahogy írtam herótom van attól, hogy nem képesek (többek közt) pillanatnyi töltőfeszültség és áramerősség kijelzésére ezek a sok ezer Ft-os készülékek. Ha még meg is találom a kezelésijében a csepptöltésre vonatkozó áramerősséget, akkor is érdekelne, hogy mit mutat a valóságban. De hogy tudom megnézni? Egy akár 2-3 napos töltési ciklus idejére nem tehetem meg, hogy a műszert "bekötöm az áramkörbe". Valószínűleg az a legjobb megoldás, ha egy teljesen feltöltött akksira újra rárakom a töltőt (immáron műszerrel sorbakötve) és akkor a komplett töltési fázis több ciklusát hamarabb végigpörgeti és eljutok a csepptöltéshez. Más ötlet? Gondolom, ha töltés közben be akarnám iktatni a műszert azonnal vinnyogna, vagy újraindulna a töltő... Vagy az "áramszünet esetén megjegyzem hol tartottam" opció pont segítene ebben?

Jelenleg a 4A-os kivitel NEM elérhető, ahogy tapasztaltam. A legtöbb viszonteladó beszállítója a Forex, viszont náluk sincs már. Áprilisban várható a következő adag. Elvileg van egy másik hazai beszerzési forrás is, ahol 1-2 nap alatt megjöhet. Ezt is megírom majd.

Bízzunk benne, hogy ez lesz a CTEK egyik legjobb alternatívája, beleértve a megbízhatóságot is!

(#314) smpeti1 válasza CCHPacsker (#313) üzenetére


smpeti1
csendes tag

akkor ezt még megvárom .. :)

(#315) Brogyi válasza CCHPacsker (#313) üzenetére


Brogyi
senior tag

Te valami ilyesmit szeretnél csak ebben nincs desulfator.
[link]

(#316) CCHPacsker válasza Brogyi (#315) üzenetére


CCHPacsker
újonc

Igen, ennek van már nagyon kezdetleges kijelzője.
Azonban ilyet semmiképp sem szeretnék. Ugyanez az Einhell, Carstell (régebbi), Profi power és vagy 3 egyéb márka. Sokszor még a használatijuk is ugyanaz ezeknek a füles "régikötésűeknek".
Processzorosnak írja, de csak 3 fázisban töltenek. Ezekhez képest a CTEK szabásúak klasszisokkal jobbak.

Kijelző alatt az RC töltőket értem (minimum).
Idő közben rájöttem, hogy az enyém is tud Pb-t, csak 20Ah-ig. Lefotóztam egy 17Ah-s gondozásmentessel. Majd rakok be képeket.

(#317) smpeti1 válasza CCHPacsker (#316) üzenetére


smpeti1
csendes tag

A 2A-es Carstel egyebkent ugyanazt tudja csak lassabban tölt?? Mert motor akkuhoz nekem az is elég lehet, esetleg autonal tovabb hagyom rajta...

(#318) nootropil válasza CCHPacsker (#313) üzenetére


nootropil
csendes tag

TE Most erről beszélsz ? :

http://www.carstel.com/pro_detail.asp?P_ID=1411

carstel 4A ?

Különben ahogy emelkednek az euro árfolyamok lehet indokolt lesz minél hamarabb megvenni. Az Extol most 11E körül van ingyenes házhozszállítással

Az Extol leírása hozzáférhető:

http://www.extol.hu/media/manuals/8897300.pdf

nem hiszem hogy a Carstel más.. lenne

Persze én is vennék egy Carstel-t márcsak a feeling kedvéért is.. hogy kicsit olcsóbban vettem :)

Üdv

Ps: A viszonteladóm nagyon normális volt, küldöm vissza a CTEK MXS 5.0-t .. kíváncsi vagyok, azt mondta különben hogy nem volt még gond soha.. pedig jó párat eladtak.

[ Szerkesztve ]

Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,

(#319) nootropil válasza nootropil (#318) üzenetére


nootropil
csendes tag

Most látom hogy az EXTOL és a Carstel között 1000ft a különbség akkor miről beszélünk ?

[Extol]

[Carstel]

Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,

(#320) yoli666


yoli666
tag

Sziasztok!

Olvasom a Carstel / Extol 4A töltő használatiját és nem teljesen világos két dolog:
Segítséget szeretnék kérni hozzáértőktől...

1. Autónál ne az akku sarura tegye az ember a két csipeszt? (azt írja a + mehet rá a - pedig a kasznira vagy a blokkra) Ennek mi lenne az előnye? Miért nem jó ha a két sarura köti az ember, illetve miben más?
Valamint az akkuról a kábelt le kell venni?
Mert ha szivargyújtóba dugom akkor nem gond semmi... Ez hogy van?

2. Motor akkunál a fix kábelt rá lehet csavarozni az akkura és lehet az akkut a helyén tölteni, mindenféle lekötés nélkül?

Előre is nagyon köszönöm a válaszokat!

(#321) nootropil válasza yoli666 (#320) üzenetére


nootropil
csendes tag

Ez a kérdés bennem is felmerült, akkor választ nem kaptam végül hosszas böngészés után arra jutottam, hogy :

TÖK MINDEGY !

A töltők leírásában az szerepel, hogy a neg polust ne az akkura kössük, még az ábrákon - oktató videókon simán rákötik !

A fix kábelszemes - kábelnél (motor pl) nem is tudod másképp ! Szóval nyugodtan mehet az akksira.

sztem
:K

JA és igen mindenféle lekötés nélkül töltheted a fix kábelszemmel is a motort - autót .. ez a lényege az "intelligens" töltésnek. asszem :)

[ Szerkesztve ]

Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,

(#322) Brogyi válasza yoli666 (#320) üzenetére


Brogyi
senior tag

Gyanítom mint a legtöbb esetben ezt is irodalmi/műfordító fordította. Ez kb. a googli fordítóval egyenlő.
Halvány lila gőze sincs a műszakiról. A szavakat ismeri csak nem jó helyen használja, és kb. tükör fordítás.
A lényeg bárhogy használod hibát nem követsz el. Ezt a Lidl-s töltő alapján írom, mert nincs Extol/Carstel töltőm.
Szóval ezekben minden védelem van, de ha az injektorra akasztod arra nem véd semmi. Elméletileg szikra nem keletkezhet, de mindig van ügyes ember aki megoldja. :D
Na-ná hogy annak van értelme ha az akkusarura rakod. A hosszabb vezeték veszteség.
Azért drága, hogy ne kelljen kiszedni az akksit.
Pl. én a sorrendnek se látom értelmét. Szerintem teljesen mindegy, hogy a pluszt, vagy a minuszt rakod rá előbb. Az áram úgyis csak akkor folyik ha mindkettő rajta, és a proci elengedte.
A Forex-es pdf értelmesen nem vette át ezeket a hülyeségeket. Ott úgy látszik szakik vannak nem üres fejek. :R
nootropil
Megelőztél :)

[ Szerkesztve ]

(#323) CCHPacsker válasza CCHPacsker (#316) üzenetére


CCHPacsker
újonc

Megvettem, nálam a töltő. :)

Először is a típusok.
2A - 01.80.028

4A - 01.80.048

4A - (ráncfelvarrott?) 01.80.049 (sokszor a képeket keverik)

8A - 01.80.088

25A - 01.80.250

A 4A-sek már tudnak szervizkulcsot (49-es végű 6V-ot is)
A 8A-es tud tápegység is lenni
A 25A-es-nek többek közt kijelzője is van
Plusz ugye a töltőáramok...

Talán mindegyiknek megvan az EXTOL-os megfelelője. teljesen ugyanaz szerintem, csak még egy néven forgalmazzák. Sőt 1-2 ezer Ft-al drágább is..
4 és 8A-es cikkszáma pár hsz-al feljebb

[ Szerkesztve ]

(#324) CCHPacsker válasza CCHPacsker (#323) üzenetére


CCHPacsker
újonc

4A - (ráncfelvarrott?) 01.80.049 (sokszor a képeket keverik)

Képe javítva:

(#325) smpeti1


smpeti1
csendes tag

Én is megrendeltem 4A- esben extol néven 11ért...

(#326) nootropil válasza CCHPacsker (#324) üzenetére


nootropil
csendes tag

Na most megírhatnád, hogy hol szerezted ! :)

És most tulajdonképp melyiket vetted ? 4A ?

Mi az , hogy ráncfelvarrott :):) :F besza-behu

[ Szerkesztve ]

Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,

(#327) CCHPacsker


CCHPacsker
újonc

A legolcsóbb hely, ahol megtaláltam őket.
Drasztikusan olcsóbban, mint a többi helyen. (szóltam, hogy mentek :) )

FORENSIS:
http://alkatresz.forensis.hu/termek/htmls/?cikkkod=T01.80.028+%2AFO

Ahogy korábban jeleztem, sajnos a 4A-osból az egyiket sem találtam készleten. (bár lehetne futni egy alaposabb kört). A legtöbb cég a FOREX-től vásárolná. Tőlük megkérdeztem és áprilisban jönne leghamarabb. 1 céget találtam, ahol ugyancsak nem volt, de azt mondta más a beszerzési forrás és 1 nap alatt megjön. Sajnos a linket nem mentettem le. A webshop fejlécében (sötét tónusú oldal) ott volt az üzemeltető srác fényképe.

Végül 8A-est vettem a Forensistől. Szemtelen áron, mert volt kapcsolat :) Bár amit láttok ti is az is vicc kategória..
Ökörszabály általában, hogy az akku kapacitás 1/10-vel töltünk. Esetemben főként 60Ah akksiknál ez maximális töltőáramban 6A. Nyilván nem dől össze a világ 8A-től, de egy barátommal történt diskurálás után hamar rájöttünk, hogy kicsit fel van fújva ez a dolog, hisz egy merültebb autó akkut a generátor sokszor 60-100A-al is tölthet folyamatosan, főleg így télidőben, amikor megy ezer fogyasztó. Magyarul 8A-től nem fog lehasalni főleg, hogy processzoros töltőről beszélünk és elvileg folyamatosan tesztel/figyel.
Kisebb akksiknál, vagy ha van sok időm, akkor pedig motorra rakom, ami max 2A.

Megvettem, elhoztam. Első benyomás, hogy nagy:

Kellékeivel:

Működés közben:

Értelem szerűek a funkciók, bár a szervizkulcs szerintem rosszul lett értelmezve a kezelési útmutatóban.
Inkább arra gondolok, hogy az a mélykisütött akksikat éleszti újra folyamatos nagyobb feszültséggel. Persze lehet, hogy tévedek.
A deszulfátosítás más, az a 9 ciklus egyik része szerintem.
http://forex.hu/images/pdf/01_80_088_12V-8A.pdf

A használati nem mond sok újat sajnos:

Idézek (1 lapon belül). "Csak Ólom-savas akkumulátor töltésére használja!..." Odébb: "Felhasználató Ólom-savas, GEL, WET, AGM akkumulátorok töltésére" :) ...
Valaki nem találta meg az eredeti angolt?

Sajnos rossz teszt akksijaim voltak:
- Egy teljesen töltött gondozásmentes 17Ah-s
- És egy 55Ah-s normál, nyitott autó akksi, de az szerintem cellazárlatos már régóta.

Hamar átváltott így csepptöltésbe, de azért próbáltam méregetni:

- Motor ikon (elvileg max 14,4V ; max 2A töltőáram):
14,15V-ról indul (1,3A), majd relé kattan és lassan 12,7V-ra ejti (0,3A). 2-3 perc amíg leesik, nem sokkal utána újra 14,15V és így tovább.

- Autó ikon (elvileg max 14,4V ; max 8A töltőáram):
14,49V-ról indul (2,5A), majd relé kattan és lassan 12,7V-ra ejti (1,4A). 2-3 perc, amíg leesik, nem sokkal utána 14,49V és így tovább.

- Hópihe ikon (elvileg max 14,7V emelt feszültség ; max 4A töltőáram):
14,65V-ról indul és előzőkhöz hasonló folyamat megközelítőleges autós áramerősséggel.

- Villáskulcs ikon (elvileg 17V-os "sokkolás")
Lassan elindul 13-14V-ról felfele, és 16,15V-nál megáll. Áramerősséget nem mértem. Ha szulfátosítás, akkor pulzálni kellene. Nem látszik a műszeren. Ha csinálja, akkor nagyon gyorsan és oszcilloszkóppal lehetne kimutatni. Ebből gondolom, hogy inkább mélykisütöttet próbál talpra állítani.
A gondozásmentesemnél pár mp után úgy gondolta, hogy nincs baj és ezt követően átvált motor funkcióra.

- Tápegység üzemmód - szivargyújtó aljzat ikon (elvileg 13,5V és 5A)
Nem mértem. Bekapcsol, működik.

- Csepptöltés:
Ha úgy érzi, hogy minden frankó (95%-os töltöttség?), motor, autó és hópihe után is átvált ebbe az állapotba. Ilyenkor már a zöld teli akku világít. 13,95V-ra áll 1,5A-től csökken folyamatosan pár másodpercen át, majd relé, 12,7V-ig engedi vár 5-10 percet és újra 13,95V, egy kis áram, majd folytatja.
Tehát fontos! NEM folyamatos, tized/század mA-eket küld az akksinak, hanem a feszültség vesztés függvényében a szintentartáshoz szükséges mennyiséget. (akár jó lehet hosszú időre is)

Pár órája egy kis csepptöltés után levett 17Ah-s akksim 12,81V-on áll.

A műszerem 1 tizedes pontatlansága előfordulhat. Arra jó, hogy látni a töltőn, hogy azért nincs elrugaszkodva a gyári értékektől és nagyjából logikusan dolgozik.
Úgy vettem észre, hogy folyamatosan figyel, nézi a belső ellenállásokat, a feszültségeket és ezek alapján állítja az áramerősséget. Látszik, hogy a 8A-es töltőáram harmadával dolgozott csak maximum. Gondolom egy alaposan lemerült akksi töltésének elejénél megtolná rendesen.
Szerintem a "7"-es, "8"-as ciklusban kaphattam el a mostani akksijaim töltöttségi állapotát.

A héten elmegyek a téli álmot alvó autómért és elhozom az akksiját. Régi is, szenvedett is az utóbbi időben, meglátjuk, mit kezd vele. Utána tudok tartós feszültség értékeket mondani.

Összeszerelése átlagos. Kínai de nem extra sorjás műanyag. Van egy kis súlya is, ami jó hír.
A CTEK képről jobb minőségűnek tűnik azért (bár nem fogtam még kézbe), meg ha nincs is kijelzője, de a folyamatábra követő ledjei menőnek hatnak :)

Remélem segítettem.
Üdv:
Mátyás

(#328) nootropil válasza CCHPacsker (#327) üzenetére


nootropil
csendes tag

Uhh Hát köszönjük.. ez szép :)

Részemről kérdés :
a "kalapácsos" mód választható manualisan ? vagy csak program része. A 8A-s leírásában ez szerepel. !

Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,

(#329) CCHPacsker válasza nootropil (#328) üzenetére


CCHPacsker
újonc

Gondolom a "villáskulcsra" gondolsz.

A MODE gombbal az alsó sorból bármelyik választható (motor - autó - hópihe - villáskulcs - táp).
Nyomogatod, ahol éppen világít elengeded és azt a funkciót kezdi.
Az első három opció lefut, majd csepptöltésbe vált át.
A villáskulcs, ha úgy gondolja végzett átmegy motorra (majd csepptöltésbe)
A táp meg konstans

Esetleg, ha annyira rossz az akksi, hogy a motor/autó/hópihe ikonnal sem kezdi felvenni a töltést (manual szerint 10,5V alatti), akkor lehet automatikusan átugrik villáskulcsra, de tény, hogy manuálisan választható.

A felső ikonokról nem beszéltem, de gondolom egyértelmű
Első a bekapcsolást érzékelő "standby" LED. Már az akkusarukra csiptetés után is világít
Második a "hibaüzenet". Fordított polarítás, teszt / villáskulcs után rossz akksi ...
Harmadik a töltési folyamatot jelző ikon (félig akku)
Negyedik a kész. (teli akku)

A bekapcs és a teli ikon zöld kivételével a maradék 7 piros.

Hosszú távú tapasztalataim nincsenek, így fenn áll a veszélye, hogy butaságot mondok, de próbálok segíteni.

[ Szerkesztve ]

(#330) CCHPacsker


CCHPacsker
újonc

Talán még egy kotyogást megengedtek.

Rájöttem, hogy az én RC töltőm is tud Pb akkut :) Elkerülte a figyelmem.
Ez hiányzik nekem a drága utós töltőkből. (aprólékos személyre szabhatóság/beállítás és részletes kijelzés)

Csak 20Ah-s akksit lehet beállítani maximum (bár lehet, hogy feltöltené a magasabbakat is :roll: ). Ez egy régi töltő. Az újabbak biztos tudnak már bármit. Tud kisütni, amelyet a töltési áramerősséghez hasonlóan szabadon választhatok. Előbbi Pb akkunál max 1A, utóbbi max 5A. (A kisütés jó lenne az akksiknál is. Ha van az embernek ideje, kicsit "megformázza") Biztos, hogy nem olyan sok ciklussal dolgozik, mint a most vett töltő. Ez a "3 lépcsős" processzoros lehet. Folyamatos töltést mutat (egyre csökkenő áramerősséggel és maximum 14,4, de néha lejjebb állított feszültséggel), majd szól, hogy full. Utána nem kezd csepptöltésbe. (az újabbakról simán el tudom képzelni, hogy CTEK / Carstel jelleggel sok lépcsőben dolgoznak). A töltés ideje alatt figyelemmel kísérhető a töltő bemeneti és kimeneti pillanatnyi feszültsége (műszeremmel rámértem és 1 tizeden belül van az eltérés), a pillanatnyi töltőáram, az addig felvett töltés (mAh) és az eltelt idő. - és persze számtalan beállítás a "start" előtt. -
A Carstelre ráraktam a Robbe által feltöltött 17Ah-s akksit és nem sokat teketóriázott vele. ~10 perc után a Carstel is azt mondta, hogy rendben, majd átállt csepptöltésre. Az akksi a két töltő közt 12,8V-on állt.

Magyarul nagy kár, hogy az autó/motor akku töltők nincsenek ilyen kijelzővel és beállítási lehetőségekkel ellátva. Ha most lenne keret (látván a piaci hiányt), biztos gyártanék egy olyan töltőt, ami egyszerre jó mindenféle kapacítású, cellájú és fajtájú akkuhoz. (édesapám ért PIC programozáshoz). A mai világ egyre inkább az elektromosságról és az energiatárolókról szól (nap-szél-HSD...) és nekem minden területre más és más töltőre kell beruházzak? Nonszensz.. :)

Ha valakinek van kapacitása és töltő vásárlás előtt utánanéz az RC töltőknek is (10-20 ezer Ft közt már nagyon profik vannak), akkor simán lehet, hogy rátalál az általam keresett mindent tudóra. És lesz kijelzője, meg csipogója, meg személyre szabhatósága, meg rengeteg plusz lehetősége.
Gondolva a jövőre, ha valaki egyszer rátalál, kérem írja meg nekem: hbikesr (kukacka) t-online.hu
Köszönöm

(#331) nootropil válasza CCHPacsker (#329) üzenetére


nootropil
csendes tag

Szia !
Köszönöm, igen a "villáskulcsra" gondoltam !

Ok

Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,

(#332) nootropil válasza nootropil (#331) üzenetére


nootropil
csendes tag

Carstel\Nextol 4A -s töltő jelenleg nem kapható sehol.

:F

Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,

(#333) CCHPacsker


CCHPacsker
újonc

Pár további tapasztalat:

Ráraktam a töltőre - a kíváncsisság kedvéért - egy teljesen halott régi akksit, amely egy hagyományos töltővel való töltés után meg sem mozdította az önindítót.
Autó ikonon nem sokat töltötte (gondolom borzasztó nagy az ellenállása már az akkunak), de csepptöltőn elketyegett. Rajta hagytam 1,5 napon keresztül.
12,1V volt a régi töltő "full" után.
1-2 óra csepptöltés múlva 12,4V
Fél nap után 12,5V
Másfél nap után 12,6V

Az új Yuasa akkum vásárlásánál beszámítottak egy rosszat (súly arányában). Mondtam, hogy poénból terheljük meg a fentit. (korábban éveket állt töltés nélkül a szabadban) Ekkor 12,5V volt a feszültsége és 63A indítóáramot mértünk. (gyárija 250-300 körül) Nyilván nevetséges érték, de a totál se kép se hanghoz képest hozott valamit szerintem a töltő.

Az új Yuasa-t (60Ah 390A indítóáram) először is lemértük. 650A indítóáramot tudott a boltban :) Jelezték, hogy az esetleges hosszú tárolás miatt mindig több van bennük a ráírt értékekhez képest.
Majd hazahoztam és gondoltam beépítés előtt rárakom a Carstel-t, hogy tényleg 100%-os legyen. ~4 órán keresztül töltötte autó ikonon, az elején jó ideig ~2A-al. :U
Ekkor a 4. cilusban lehetett a töltési folyamat (impulzus töltés). 14,2V és 13,5V közt ugrált pár percenként, utóbbinál mindig csökkentve, vagy teljesen elvéve a töltőáramot.
A töltés befejeztével átállt csepptöltésre és rajta hagytam további fél napot. A végén 13,5V a feszültség, amikor levettem a töltőt. Most szépen esik vissza, Jelenleg 13,1-en áll. Gondolom 12,7-8 körül konstans lesz.

Most 1 órája ráraktam egy igen merült, másfél éves Varta Blue Dynamic-ot (60Ah 540A indítóáram). Egyik oldala púpos, valószínűleg én ronthattam el egy rossz töltő miatt, mert sokáig magas feszültségen rotyogott. Ez most a nagy hidegekben szinte 1 napot sem bírt. Haldoklott. 12,1V volt, amikor ráraktam.
Autó ikon, direkt mértem az első áramerősséget: 6A-ről indult, majd relatív gyorsan visszaesett 4-re és itt stagnál. Impulzus töltés fázisban jár 14,2V és 13,3V közt kapcsolgat. Egyszer láttam, hogy felment 14,45-re, de nem rotyog. (Gondolom pont emiatt veszi el rendszeresen a feszültséget).
Púpos akksihoz nem fűzök sok reményt. Tartaléknak, bikázónak talán jó lesz még. Nem akarom felboncolni, hogy hiányzik-e belőle folyadék, mert úgysem tudom jól visszazárni.

Magyarul, úgy néz ki a töltő teszi a dolgát. (6 napja folyamatosan megy)

Itt még megtaláltam meglepően olcsón a Carstel palettát:
http://alfredauto.hu/webaruhaz/htmls/termekcsoport/akkumulator/teszter_tolto?=&s_gyarto=CARSTEL
Azt mondja mind van raktáron, bár kétlem. Másik Webshop-nál a *FO jelölés a cikkszám végén azt jelenti a Forex-től rendeli. (Lehet van köze a Forensishez)

(#334) CCHPacsker


CCHPacsker
újonc

Most szólt egy kedves márkatárs, hogy mától LCD-s töltő kapható a Lidl-ben. Ha valaki ilyet szeretne.

(#335) smpeti1 válasza nootropil (#332) üzenetére


smpeti1
csendes tag

nekem ma hozták ki a güdénél van extol nevű...

(#336) smpeti1 válasza smpeti1 (#335) üzenetére


smpeti1
csendes tag

Ha várok fél napot, akkor a lidlben féláron kaptam volna :W

(#337) steve brown válasza CCHPacsker (#334) üzenetére


steve brown
csendes tag

Ha nem mész oda nyitásra, nem kapsz később mert elhordják mint a cukrot...
Ma reggel 7-kor vettem egyet, de gondoltam délután veszek mégegyet. Kimentem most, de már csak a hült helyét találtam, pedig reggel volt vagy 20db.

Évek óta ez megy. Már a legelső Tronic töltőmre is egy évet vártam amiatt, hogy nem mentem oda nyitásra csak kb. délben. Addigra egy db. sem volt már. Nem is értem Lidl-t hogy miért csak 20-30db-ot rak ki, holott 100-at is el lehetne adni belőle.

[ Szerkesztve ]

(#338) CCHPacsker válasza steve brown (#337) üzenetére


CCHPacsker
újonc

Aktuális a dolog, ez nem kérdés, csak bírniuk kellene készlettel. A sok laikus megveszi, mert olcsó, a tudatos vásárló meg megveszi, mert jó ár/érték arányú.

Külön kértétek, hogy írjak tapasztalatokat a Carstelről... Ha nincs rá mégsem igény, szóljatok, mert tudom mással tölteni az időm... :)

A Varta töltését nemrég hibaüzenettel felfüggesztette. Ha ebben a paragrafusban lehet hinni a használati útmutatónak, akkor a déndzsör lámpa oka lehet a magas önkisülés. Ergo rossz az akksi.
(ez magyarázza, hogy töltés után is max 1-2 nap várás után tudott indítani az autó)
12,3V-ra tudta feltornászni a kapocsfeszültséget 12,1-ről. Próbálkoztam újraindítani motor módban is, de a teszt fázis után jön a felkiáltójel.

Kérdésem, mi okozhat magas önkisülést? Netán szárazon vannak a lemezek tetejei?

(#339) nootropil válasza smpeti1 (#336) üzenetére


nootropil
csendes tag

Azért a tiéd lényegesen jobb.. pont a dupláját éri (Extol 4A)

Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,

(#340) steve brown válasza CCHPacsker (#338) üzenetére


steve brown
csendes tag

Persze hogy kellenek a teszteredmények, abba ne hagyd. :DD

Attól hogy én nem írok, figyelek csendben. :K

Pl. a Carstel esetében mi az a legalacsonyabb feszültség, ahol még elindul a töldési folyamat? A sok Ctek utánzatnál az volt a probléma, hogy 7.5-10.5V alatt el sem indul. Igaz ebben az állapotban már elég gyengusz az akku, de vannak pl. olyan esetek mikor nem azért megy 7.5V alá a feszültség mert rossz az akku, hanem pl. rajta maradt pár napra a belső világítás, és ezek után kellene életet lehelni az akksiba.
A Ctek töltők 2V-ig simán bekapcsolnak, az újabb Ultimate Speed töltők 7.5V-ig, de nekem van egy régebbi Ultimate Speed, ami 10.5V alatt meg se mukkan.

(#341) steve brown válasza nootropil (#339) üzenetére


steve brown
csendes tag

Igen, ahogy elnéztem nem hiába drágább a Carstel/Extol mint a Lidl töltők, közelebb állnak a Ctek minőséghez mint az Ultimate Speed-hez.
Lehet hogy a sors akarta így hogy ma délután már nem kaptam Lidl-s töltőt, vennem kell egy Extolt. :DD

(#342) CCHPacsker


CCHPacsker
újonc

Ó mit találtaaam egy Cseh oldalon :)
http://www.kutil.eu/storage/get/1796-e4700-navod.pdf

Magyar használati utasítás Extol-hoz. Ez a 8A-es, de gondolom megtaláljátok a 4-est is.
Sokkal jobb, mint az eddigiek, amit találtam.

Pl szervizkulcs magyarázata és egyben részleges válasz a minimális feszültség töltés indításra

Mélyen lemerült akkumulátor – szulfátmentesítési
folyamat jelzés. Amennyiben az akkumulátor
feszültsége a 10,5 V-os szint alatti, és nincs
elegendő kapacitása ahhoz, hogy a töltőáramot
felvegye, a töltő, az akkumulátor működésének
megújítása végett teljesen automatikusan
egészen 17 V-ig emeli a kimenő feszültséget.
Amennyiben az akkumulátor 2 órán belül
nem regenerálódik, a folyamat befejeződik, és
kigyullad a hibajelzés. Ilyen esetben az a legvalószínűbb,
hogy az akkumulátort ki kell cserélni.

(#343) yoli666 válasza nootropil (#332) üzenetére


yoli666
tag

Sziasztok!

Nekem ma jött meg a Carstel 4A töltőm.
Én innen rendeltem és van is nekik: http://www.akkuauto.hu/23-akkumulator-tolt
Én még nem méregettem, de az 1 éves Varta akkum most a nagy hidegekben 3 hét állástól csöppet elhagyta magát és már rá is tettem tölteni, remélem 1-2 nap és formába hozza, mert nem szeretnék újat venni...
Nekem is van régi motor akkum, érdekes lesz, hogy mit kezd vele...
Eddig jól működik és nekem ennyit megér, főleg ha jó pár évig működne hibátlanul...

(#344) CCHPacsker válasza CCHPacsker (#342) üzenetére


CCHPacsker
újonc

Az imént linkelt használati a 4A és 8A Extol/Carstelt is magyarázza, tehát tökéletes.
A "hány Volttól indítja a töltést?" válasz folytatása:

regenerálja a mélyen lemerült akkumulátort (nem
kevésbé, mint üresen a teljes feszültség 25%-ára
kisütött ólomakkumulátor
).

Az esetben, ha az akkumulátor mérsékeltes szulfátos, megkísérli annak helyreállítását. Amennyiben ez az
üzemmód automatikusan vagy kézzel (csak a 8897301 modell) be van állítva, a megfelelő jelzőfény villogni
fog. A helyreállítás néhány perctől egészen két órát is igénybe vehet. A töltő ez idő alatt, a helyreállítás
üzemmódban beállítja a helyreállításhoz és a rácsok felületén lévő szulfátkristályok feloldásához legkedvezőbb töltési paramétereket. Amennyiben az akkumulátor helyreállítása sikertelen lenne, kigyullad
a hibajelzés, és az egész töltési folyamat befejeződik.

Az akkumulátor jó működésére és hosszú élettartamára
az autó töltési funkciójának helyes beállítása, az
akkumulátor mély lemerítésének elkerülése és a töltő
megfelelő funkciója bír a legnagyobb hatással. Kb.
25 °C-nál már 0,5 V-tal magasabb töltőfeszültség
(azaz 14,6 – 14,9 V) – pl. az autó töltési rendszerének
helytelen beállítása következtében – egyharmaddal
csökkenti az akkumulátor élettartamát, 0,7 V-tal
magasabb pedig már 60 %-nál is többel.
Az ezzel szembeni mély lemerítés is mindig rövidíti
az akkumulátor élettartamát. Ez az a lemerítés,
amikor is a feszültség a 10,5 V-os szintre vagy az
alá csökken. Általában úgy tartjuk, hogy a 10 %-ig
terjedő kapacitásvesztéssel járó, rendszeres kisütés
(ciklikus kisütés/töltés), az akkumulátor élettartamát
jelentősen nem csökkenti. A kapacitás feléig történő
kisütés kb. ötödére (5 x), a teljes kisütés pedig kb. 10
x csökkenti az élettartamot.

(#345) steve brown


steve brown
csendes tag

Úgy néz ki, csak szükség lenne még egy Lidl-s töltőre. Ma néztem 2 Lidl-ben is, de sajnos már elfogyott.
Esetleg ha valaki közelében még lenne, és el is küldené nekem azt nagyon megköszönném.
Ha megvenné valaki, már utalnám is az árát plussz a költségeket.

Köszi!

(#346) ZüD


ZüD
tag

Sziasztok, Szia Brogyi!

Lidlis töltő (nem LCD-s). Most tesztelném egy elhasznált akksival, hátha lehel bele még vmit.

Van ugyebár 4 programja:

1: 6v
2: 14Ah kisebb aksikhoz
3: 14Ah nál nagyobb aksikhoz
4: 14Ah nál nagyobb aksikhoz+AGM

+ írja, hogy ÜRES (elhasznált, túltöltött akkukhoz) Azt írja a kiskönyve:

"Amikor a készülékhez egy akku telep van csatlakoztatva és a töltési folyamat beindul, az automatikusan felismeri az üzemi feszültséget(eddig értem).
Impulzus töltési üzemmódba kapcsol át, ha a feszültség 7,5V+/- 0,5 és 10,5V +/- 0,5 között van. Ez az impulzus töltés addig folytatódik, amíg az akku fesz el nem éri a 1,5V +/- 0,5V-t.
Mihelyt ez bekövetkezik, az akkutöltő arra a normál töltési módusra vált, melyet azelőtt kiválasztott. Ekkor gyorsan és biztosan fel lehet tölteni az akksit. Ezzel az eljárással a legtöbb üres akkut újra fel lehet tölteni és használni"

Szóval ez azt jelenti, hogy ha nem választok programot akkor az való az üres, stb. aksik felhozásához? Vagy, hogy kell váltani erre a módra? És hogy állítom be, az impulzus töltési utáni üzemmódot előre?
Nyilván én vagyok teljesen süti, de nem értem :)

Remélem érthető mit szerettem volna :)

Valaki segítsen aki képben van pls.

Előre is köszi!

(#347) Brogyi válasza ZüD (#346) üzenetére


Brogyi
senior tag

Hát ez sokkal egyszrűbb mint gondolnád.
-Kiválasztod mit akarsz. Motor (0,8A), vagy Autó (4A)
- Elindítod, és a mért feszültség alapján már Ő dönt.
Ha alacsony a feszültség akkor desulfátor üzem (üres :D )
Ez egyébként ritka, és gyorsan kereszül megy rajta.
Ha normál értéket mér akkor kihagyja a desulfátor módot. Egyszerűen ennyi szerintem.

(#348) ZüD válasza Brogyi (#347) üzenetére


ZüD
tag

Köszi Brogyi! Valahogy sejtettem, hogy ez lesz a megoldás, de nem mertem ráereszteni a normál töltést. Mondom inkább égetem magam :))

(#349) nootropil


nootropil
csendes tag

Nah vègre volt időm kicsit mèricskèlni a motoromon.. Nem egyszerű egyedül de siker:
Szoval
Terheletlenül az akksi:
13,07 V kèsöbb 12,6
Gyujtás rajta : 12,8 v amikor 13,07 tel indult
Indítózás : 10-9-8 körüliek .
Járás alatt : 13-14v

Jó mèg ez az akksi vagy kuka? Illetve èrdemes töltögetnem ?

Köszi

[ Szerkesztve ]

Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,

(#350) fusion33


fusion33
újonc

Üdv! Ma megjött a Novitec Megapulse szulfátlanító. Tízszer nehezebb mint az akku aktivátor és sípol is amikor dolgozik nem csak egy led ég rajta, egyetlen hátránya, hogy 12,8 V alatt nem működik és az akkum 12,6 V (6.5 éves) ezért csak járó motornál dolgozik és még leállítás után 1 percig akkor hallani a hangját. Minden esetre nagyon profi dolog.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.