Hirdetés
- GoodSpeed: Ma a Samsung Galaxy S24 FE-re is megérkezett az Android 15-ön alapuló One UI 7.0
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
Új hozzászólás Aktív témák
-
graczani
csendes tag
Üdv Tisztelt Tagok
Kérdésem lenne: az alábbi töltővel dolgozik valaki- szeretnék vélemény hallani róla.
http://muszakiwebbolt.hu/spd/hq-char-car06/HQ-7-fokozatu-akkumulator-tolto---hq-char-car06
Köszönöm
-
fusion33
csendes tag
Ha rövid ideig tölti nagyobb feszültséggel az nem gond, lehet olyankor az amper viszont kicsi, az a lényeg, hogy ne huzamos ideig töltse túl nagy feszültséggel.
Ha modernebb kálciumos akkumulátorod van az meg bírja, ez enyém kálcium silver(ezüst) a Ford fusion hidegben mértem 16V töltött, az akkumulátor most 7 éves. -
peti85
senior tag
Bocs srácok, hülye vagyok, vállalom.
DE! Akár hol olvasom, mindenhol azt írják, hogy 14,4V-al szabad max tölteni az akkut, mert a sav felforr és tönkreteheti a cellákat. Akkor ez az Aldis töltő egy kalap szar és nem is ajánlott használni a magas töltésfeszültség miatt? -
honvéd44
csendes tag
válasz
fusion33 #432 üzenetére
Nem sok lehetőségem van a válogatásra, falun, megveszem 14 ruppóért helyben, vagy eboltból, ahol viszont most nem kapható... + futárral szállítás. Másrészt, a központi zár lemerítette az akksit, kellett valami nagyon gyorsan ami felébreszti. Nem mentegetem magam, régóta tervezem, hogy veszek automata okos töltőt, most volt itt az ideje.
-
fusion33
csendes tag
A 39 oldalon nem azért írja a használati, hogyan kell lekötni az akkumulátort mert csak úgy lehet tölteni.
Csak információs jelleggel tájékoztat a helyes sorendről azért van ott egy (i) betű is. Nem kötelező lekötni az akkumulátort, annak kell lekötni aki nem tud áramot vinni a kocsihoz és az akkumulátort kell vinni a konnektorhoz, töltőhöz. Lehet tölteni a kocsiban az akkumulátort csak a gyújtáskulcsot kell kivenni (véletlen ráindítás miatt). -
peti85
senior tag
Elhoztam ma melóból a multimétert. Rákötöttem a töltőt egy használaton kívüli, lemerült akkumulátorra.
- Az akkun 10V-ot mértem induláskor.
- Ha az autó ikonra állítom(3,8A), akkor 14,7V-ig megy fel.
- Ha a hópehelyre (3,8A), akkor 15V-ra megy fel.
A kejelzőn megjelenő feszültség érték pontos, a mutiméterrel is ugyan azt mértem, legfeljebb egy tizedes eltérést mutatott, de azt is csak a kerekítések miatt- A töltő egy tizedes pontossággal, a multiméter két tizedes pontossággal mutatja az értékeket.Arra jutottam, hogy kockáztatás helyett bikakábellel rákötöm ezt az akkut az autómra és közben kiszerelem a használatban lévő akkut, majd azt önmagában feltöltöm, visszakötöm és leszedem a bikakábellel csatlakoztatott akkut. Így nem fog elveszni semmilyen beállítás/kilométer számláló, stb.
-
Brogyi
őstag
Hát egy kicsit egyoldalúnak érzem a versenyt, mert ilyen tesztet még nem láttam a Carstel 4A-es töltőről, mint amilyet itt elkövetett a kolléga [L1m1]. A jó az relatív. Jobban hiszek egy műszernek. Az egyszerű olvasót megtéveszti a sok vélemény.
Ha valakinek van voltmérője, és van annyi érzéke, türelme akkor tegye meg a többiekért.
A versenyben úgyanúgy bent van az Aldi mostani LCD-s versenyzője is. Most mérjétek, míg tart az akció.
Ha gagyi, akkor azt is tudni szertnénk. Köszi. -
honvéd44
csendes tag
Üdv mindenkinek!
Ma vettem egy 4 amp.extol töltőt, és ma találtam meg ezt a fórumot, tehát minden tekintetben újonc vagyok. Az autóm, ford escort, 1.6, az akku bosch 60 ah. calcium-silver, az autóval vettem 2 éve. Van akkutöltőm, de túl tölt, ezért gyakran rá kellett nézni, hogy időben, 14.4v. lekapcsoljam, na ezt untam meg és vettem az automata extolt. Kaptam vele szemes kábelvéget. A fórum előzményeket olvasva, úgy tűnik, ez nem csak nekem okoz fejtörést. -
peti85
senior tag
válasz
steve brown #421 üzenetére
Ha lesz ma időm, megmérem.
-
steve brown
csendes tag
Az aldis töltőnek nem az a problémája hogy magas a csepptöltése, hanem az hogy felengedi a töltőfeszt 15.3V-ra ill. 15.7V-ra hideg üzemmódban.
Én ezt már leírtam számtalanszor, és ennek tekintetében én nem tenném fel úgy tölteni az akkut hogy be van szerelve a kocsiba, ki tudja mit okoz a 15V feletti feszültség az elektronikákban. Szerintem 99%-ban nem okoz problémát, de én óvatos duhaj vagyok, jobb a békesség.Pl. az okosgenerátorral felszerelt fordokat nyugodtan tölteném vele, mert ott a generátor is felemeli a feszültséget 15V fölé, igaz itt gondolom ehhez lettek tervezve az autó elektronikái is. Viszont más tipusnál nem tudni előre okoz-e kárt, és gondolom senkinek sem hiányzik egy több százezer forintos komfortelektronika vagy esetleg motorvezérlő csere.
De ahogy elnézem új külsőt kapott az idei Auto XS, lehet hogy ezt a problémát is orvosolták már. Ha valaki megmérné pontosan az jó lenne, mert ha nem engedi 14.4V fölé a feszt, akkor egy nagyon jó töltő is lehet belőle.
Ugyhogy a fenti írásom a tavalyi vagy azelőtti Auto XS töltőkre vonatkozik, ebből az újból én nem veszek addig amíg nem tudom a feszültségértékeit.
-
Brogyi
őstag
"egy autó ikon a gyors-töltést"
Ez igaz. Einstein is megírta minden relatív. Az autó ikon is lassú a maga 3,8A-jával. Atuóhoz autó ikon ahogy írtam.
Robogóhoz pedig motor ikon való a 0,8A-ral. A motor ikon egy autó akksihoz nem lassú hanem csiga, és nem tudják kivárni a tulajdonosok a töltés végét. -
fusion33
csendes tag
Az, hogy gondozásmentes az nem az jelenti, hogy nem lehet vizet utántölteni. Ha lejárt a 2 év garancia nyugodtan fel lehet nyitni víz utántöltéshez a címke alatti műanyag sínt kell felfeszíteni mint a BOSCH-nál.
Videó a BOSCH-ró de a VARTA-val egy cég: https://www.youtube.com/watch?v=yOv4DA5Tgi8 -
peti85
senior tag
Köszönöm a választ
, de a motor figura jelenti a 2. módot (12V motor/autó akkumulátor) a leírás szerint (36. oldal 5.1-es pont) és ebben a módban áll le a töltés 14,4V-nál. Ha valamit félreértettem, akkor bocsánat a "sok hülyeségért", de most másodszorra is ugyan azt szűrtem le.
Ha rosszul van a használatiban is, akkor meg nem csoda, hogy hülyeségeket beszélek, hiszen abból indultam ki. Az meg hogy egy motorkerékpár ikon jelzi a 12V-os akkumulátort és egy autó ikon a gyors-töltést az igencsak félrevezető szerintem is! -
Brogyi
őstag
Hát én a te helyedben biztos nem venném ki. Több oka is van. Az egyik amit leírtál. Mindent elfelejt a rádió, és a napi számláló. A másik azért vettél procis töltőt, hogy ne kelljen kivenni. Főleg ha egyszer rakod rá 1 héten belül.
Az Aldi-snak talán a csepptöltése magas. Először ellenőrizném a kijező mennyire pontos. Ettől fuggően használnám. Biztos, hogy nem venném ki az akksit akkor se ha nem pontos a kijelzett érték.
Használhatod úgyis ahogy leírták, de úgy nincs értelme.
Autóhoz az autó figurát használd, és ne a motort!
Az eszem megáll ettől a sok hülyeségtől. -
peti85
senior tag
válasz
fusion33 #412 üzenetére
A 39. oldalon az ábra mellet lépésről-lépésre írja, hogyan kell lekötni az autóról az akkumulátort. Na most akkor hogy is van ez?
Másik dolog, hogy az autómban egy VARTA gondozásmentes akku van, amin ugye nem lehet folyadékot utántölteni, leszedni a kupakokat. Itt az írják, hogy csak automata töltővel szabad tölteni és csak 14,4V-ig. Tehát a (belinkelt) használatiban lévő táblázat szerint (37-38. oldal) csak a 2-es módot (motorkerékpár ikon) használhatom, igaz?
-
fusion33
csendes tag
Én az interneten fenn lévő használati utasításban nem olvastam ilyen korlátozást sőt:
"Állandó jelleggel a járműbe szerelt akkumulátor töltésekor biztosítsa, hogy a jármű ne üzemeljen, és védett nyugalmi állapotban legyen! Kapcsolja ki a gyújtást, és vigye a járművet parkolóállásba, pl. személygépkocsi esetén a kézifék behúzásával, vagy csónak esetén a kötél rögzítésével!"Forrás:
http://download5.medion.com/downloads/anleitungen/bda_md13323_at_%28de_hu_si%29.pdf -
peti85
senior tag
Ma vettem az Aldiban egy XS Auto MD 13323 töltőt. Az autómat rövid távokon használom, reggelente érezhetően nehezebben indul, ezért szeretnék mondjuk hetente rátölteni. A leírás szerint le kell választani az akkut az autóról. Ez tényleg így van? Minden töltés után hangolhatom újra a rádiómat és párosíthatom a telefonomat? A napi kilométer számlálóról nem is beszélve. Persze nem akarok kockáztatni, hogy kárt tegyen az autó elektronikájában, de azt hittem elég lesz csak pluszban rákötnöm a töltőt és reggel leszedni.
-
fusion33
csendes tag
Régebbi hozzászólásokban olvastam, hogy hova kell kötni a sarukat az akkumulátorra vagy a karosszériára. Valahol azt írja a használati, hogy az akkumulátorsarura, valamelyik pedig, hogy a karosszériára.
Ez az ellentmondás azért van mert vannak már olyan többségében luxusautók amiknél nem lehet könnyen átlag embernek az akkumulátorhoz hozzáférni (be van dobozolva vagy speciális helyen van).1. Ahol elérhető az akkumulátor saru ott közvetlenül arra kell kötni az akkumulátortöltőt.
2. Van ahol kivezetése van az akkumulátornak (+) és (-) ott arra kell kötni
.
Ez a hivatalos leírás:
"A mai gépjárművek akkumulátorát, illetve annak kivezetéseit számos típusnál nehezen vagy egyáltalán nem érjük el, mert
- az akkumulátor nehezen elérhető, zárt helyen (pl. ülés alatt) van,
- az akkumulátorra építve általunk nem lebontható villamos egységek vannak.
A gyártók ezért a motortérben pozitív, gyakran pozitív és negatív póluscsatlakozókat helyeznek el. A negatív csatlakozási hely a motoron vagy a váltón lehet jelölt pont." -
DeFranco
nagyúr
válasz
#92891904 #408 üzenetére
Na erre én is nagyon kíváncsi lennék. Annyival egészíteném ki, hogy nekem már van egy, és utólag úgy emlékszem, hogy itt olvastam róla, hogy nem 100%-ban elégedett vele mindenki, de már pontosan nem emlékszem a részletekre. Ezért tettem kedvencekbe a topicot, hogy alaposabban elolvassam, hogy mi is volt a sztori, de eddig még nem jutottam el.
Éppen ezért, ha már szóba került, és véleményezitek, akkor én annyiban specializálnám a kérdést, hogy nekem csak vész esetére kell, ha lemerül az akku, és tölteni kell. Tehát karbantartásra, csepptöltésre nem használnám, csillaggarázs tulajként erre nem is lenne módom. Ebből a szempontból is véleményezzétek legyetek kedvesek.
Köszönöm.
-
#92891904
törölt tag
Sziasztok! Hétvégén lesz ilyen az Aldiban: [link] Véleményeket és tapasztalatokat szeretnék hallani,köszönöm!
-
fusion33
csendes tag
válasz
fusion33 #405 üzenetére
Ilyenkor amikor ki van véve az akkumulátor és nem nagy töltés kell elég a motor móddal 12V/0,8A tölteni mert a calciumus akkumulátor pláne ha kis árammal, intelligens töltővel van töltve nem fejleszt annyi gázt, hogy le kelljen venni a zárókupakokat ha van rajta.
Ez a zárókupak levétel a durranógáz fejlődés miatt csak teljesen vagy nagyon lemerült régi típusú ólom-savas akkumulátor töltésénél fontos meg ha régi töltővel töltik. Ha belegondolsz menet közben a kocsiban se veszi le senki a kupakokat, mert nem termelődik annyi gáz, hogy gondot okozzon meg az oldalán van kivezetés.
Ha 0,8A rel töltöd nem kell fölöslegesen levenni a zárókupakokat mert ha mégis eladod a zárókupakok a sok levételtől roncsolódnak, meglátszik rajtuk és nem fogsz érte jó árat kapni. -
fusion33
csendes tag
Ez jó hír, viszont azt javaslom várjál, nem szabad elhamarkodottan dönteni vagyis eladni az új akksit. Már csak azért sem mert mivel calciumos az Electric Power ami azt jelenti, hogy feltöltve kiválóan tárolható és van egy nagyon jó akkumulátortöltőd amivel tudod tölteni és nagyobb biztonságban vagy ha van otthon egy üzemképes akkumulátorod. Szerintem várni kell, hogy beválik-e az Exide akár 1 évet is..
-
Cövi
csendes tag
-
fusion33
csendes tag
Ha töltögeted az akkukrafttal biztos tovább tart majd. Exide márka, de lehet, hogy sokáig állt mielőtt eladták és nem volt feltöltve az üzletben vagy raktárban azért nem tartott sokáig míg a calciumos bírja több hónapos állást és ez most be fog válni. Nekem most lesz nemsokára 7 éves a gyári ford silve calcium de remélem még bírja pár évet.
Új hozzászólás Aktív témák
lo Összefoglaló, topiknyitó, updateEz egy blognak indult kis írás volt ami elég nagy látogatottságnak örved még most...
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- PH!otósok beszélgetős, offolós topikja
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Gitáros topic
- Motoros topic
- Bluetooth-headsetekről általában
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- További aktív témák...
- Apple Watch Nike S6 44mm Space Gray LTE, ajándék új szíjakkal, üvegfóliával és ütésálló tokkal!
- BenQ MW523 3D DLP Projektor, 3000 ANSI lumen, 143 óra üzemidő + 2db 3D szemüveg + Ingyen posta
- 16" macbook pro m1pro.
- (új, bontatlan) Kingston 8GB DDR4 3200Mhz CL22 (Foxpost:+1400Ft)
- Új állapotú ASUS TUF Gaming A15 FA507NU - Ryzen 5 7535HS, 15.6FULL HD 144Hz, 1TB SSD, 32GB
- A Surface Go Type Cover 100% magyar
- Samsung Galaxy A22 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Ryzen 7 CPU-k
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A16, Samsung Galaxy A26, Samsung Galaxy A36, Samsung Galaxy A56
- DELL PowerEdge R730xd 26SFF rack szerver - 2xE5-2680v3 (24c/48t, 2.5/3.3GHz), 64GB RAM, 10G, H730p
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest