Töltés teszt recond:
12V/55Ah akku
1,8-1,9A
15,13V
Nincs sipolás...szerencsére
Töltő alja meleg üzemmeleg.
[ Szerkesztve ]
Ua., mint amit linkeltem, legalábbis hasonló.
Ctek 5.0 eddigi tapasztalat:
Régi akkuk ill. valószínű cellazárlatosnál ill. mélykisütöttnél megtölti, de hibát nem jelez. Egyedül a cicergő nagyfrekis hang az ami hallható ilyen akkuknál.
Normál jó akkunál kocsiban töltve kint ilyen időben (4.led viágít) 14,5V-al tölt. Feltöltött állapotban (7) 13,7V tartja a feszt. Csatit levéve 13,1V. És a töltő töltés közben nem cicereg.
[ Szerkesztve ]
Csak a folytatás kedvéért:
Délutánra 11,81V-ra esett vissza a fesz. Egy cella nem pezsgett recond módban de mégis megtöltötte (fentebb képek). Ez az akku már nem életképes 2 év 3 hónapot bírt (startR+) persze gari után ):
Fetis kft oldalán a csíptetős jóval olcsóbb és átalakítható.
Sziasztok! Egy 100Ah kapacitású munka akkumulátor töltéséhez melyiket javasolnátok a két Carstel közül:
Carstel-150B
vagy Carstel 8A
[ Szerkesztve ]
Ma visszavittem az Aldiba a töltőt, szó nélkül visszaadták az árát, nem is kérdezték mi a baja. Ezt szeretem ezekben az üzletekben (Aldi/Lidl), nincs bevizsgálás/elküldjük a szerviznek,... Rossz, akkor itt a pénzed!
HP Elitebook 8560w DreamColor | Realme GT Master Edition | Samsung Watch 5 Pro | Panasonic P50S10E | nVIDIA SHIELD TV 2015 | Polk MagniFi MAX
A Carstel 8A "villáskulcs" -al jelölt savrétegződést megszüntető javító módja szimpatikus.
Extol 4A ha valaki keresné...
http://www.szerszamok-webaruhaz.hu/extol_premium_intelligens_akku_tolto_4a_dc_12v6v_8897300
Bár a carstel dupláját tudja ennyiért.
[ Szerkesztve ]
Ez így nem igaz. Tegyél be légyszíves egy linket ahol a 8A Carstel ára nem több mint 12000. Másrészt, akinek max 80ah akkuja van, a 4A Extol, több mint elég.
bocs kicsivel több...persze a 4A is megtölti, csak több idő alatt.
Sziasztok. Mindenki figyelmébe ajánlom. http://www.testbeste.ch/tcs/testbericht/auto-batterieladegeraete A holland ismerősöm azt jelezte vissza, hogy 56 ah semmi hang- 3ah valami kicsi zaj. Itt is köszönet fusion33 a felvételért. Hát igen én sem ilyet hallottam a faternál. Valóban ez egyértelmű hibára utal. És még egy, kutatva a netten több érdekes hibát írnak le a ctek-röl. Egyre egyértelműbbnek tűnik,a név varázslata. Bár a tudás sem kevés. Lassan utol érik ,hacsak nem már meg is történt.
Hol lehet meghallgatni hibás ctek hangot?
Szia Szépen kérni Tőle-fusion33
Hali . A bemásolt linkben a győztes töltő MD13323--ALDI-s is ilyen. . De a ctek azért lett a sokadik merte melegedett. Nem igazi a németem Jól értelmezem . Köszi a segítséget előre is . A cím: http://www.testbeste.ch/tcs/testbericht/auto-batterieladegeraete
ok. kössz a tippet
elkelt
...ez is
Carstel 8A itt kapható:
http://neoalkatresz.hu/termek_oldal/htmls/?cikkkod=T01.80.028+%2AFO
Megéri az Optimate 6 a +5000 Ft-ot a CTEK-el szemben? Itt elég jó áron van.
HP Elitebook 8560w DreamColor | Realme GT Master Edition | Samsung Watch 5 Pro | Panasonic P50S10E | nVIDIA SHIELD TV 2015 | Polk MagniFi MAX
Ha ez a töltő-karbantartó típus akkor igen, bár viszonyitási alapom nincs mert csak opt2-m volt de az tette a dolgát. Bár úgy látom a tél elmúltával mindenhol csökkentek az árak, és tényleg ott a legolcsóbb. Ha megvennéd írj tesztet, hogy kocsiban tényleg nem emeli meg a feszt meg stb.... A cétek mellett még annyi szól h a töltési folyamat ránézéssel látható meg vízmentes csatija is van (+ledes is) és sok kiegészítő van hozzá. És ingyenes szállítás.
[ Szerkesztve ]
Én azt hiszem, hogy valami pont ilyesmit kerestem. ((De mivel a töltéshez annyit értek, hogy ráteszem a töltőt, meg leveszem, ha kész - ezért inkább kérdezek.))
Egy barátom (aki egészségi okok miatt nem tudja kiszedni az akksit) autóját kellene tölteni oly módon, hogy a töltő (meg persze az akksi) fixen bent van a kocsiban.
Az autót nagyon ritkán használják, és nagyon rövid távra. Ráadásul Ford, aminek van valami rejtett fogyasztása - állítólag (szervíz) - de szerintem lehet, hogy csak az állást nem bírja hetekig. Szóval az lenne jó, hogy a garázsba beállva egyből bedugja a konnektorba, ha pedig menni kell, akkor kihúzza, és megy.
Ezek szerint ez megoldható?
Milyen töltőt és milyen akksit kellene beszerezni hozzá? Előre is köszönöm, mert óriási segítség.
Ha valamilyen állandó terhelése van akkor teljesen mindegy milyen akksit vesz. Ebben az esetben csak csak az az út járható amit találtatok. Garázsba be, tötő rádug. Az itt leírtak alapján ár szerint a következőket javasolnám.
Akkukraft/Extool/Carstel (Nekem a kis zöld magyar a favoritom.)
CTEK
Optimate 6
Ahogy belenéztem az Optimate 6 egy gyögyszem, de nagyon drága. Az én személyiségem nem engedné meg, hogy megvegyem.
Az elejére visszatérve. Természetesen létezik olyan akksi is ami kibír akár 1 évet is töltés nélkül, de ez nem opció ma már a sok elektronikus kütyü miatt (riasztó/rádió/központi egység...).
Nagyon köszönöm!
A "kis zöld magyar-t" hogyan keressem meg? (Mondjuk google-n, hogy mibe kerül vagy legalább hol lehet kapni.)
Megveszem.
Veszek egy bármilyen (az enyémben pl. Varta van) megfelelő méretű gondozásmentes akksit.
Veszek egy 15A-es biztosítékot.
Majd berakom az akksit, bekötöm; rákötöm a töltőt, csipeszeket levágva, fixen; úgy hogy a + szálra rakok egy 15A-es biztosítékot.
Valahogy beszervezem a töltőt az utastérbe, rádugok egy hosszabbítót.
És kész?
Ha ez így működik, akkor egy pont öt éves kínlódás végére tettünk pontot. Képzeld el egy olyan ember csalódását, akinek sofőrt is úgy kell megkérnie - és nem indul az autó. Hálásan köszönöm!
((Már csak egyet nem értek: az autót több szervíz átnézte, többször. Ez miért nem jutott egyiknek sem az eszébe? Amikor az ötlet felmerült, azt mondták: lehetetlen. Utána két órás googliba került, hogy ide jussak. Itt meg két perc alatt megoldódni látszik. Tényleg nagyon köszönöm! Na, jó ez off, de tényleg nagyon örülök. ))
Helló!
Itt árulják:
http://globalstone.hu/?modul=oldal&tartalom=1118853
[ Szerkesztve ]
Ma délután használtam az AKKUKRAFT töltőmet,reggelre lemerült 44Ah
akksin,hópehely szimbolummal. Elég hamar életre keltette.
Sajna időhiány miatt nem méricskéltem,majd legközelebb; mindenesetre meggyőzött.
Akukkraft Itt található nagyon gyors a postázás, vagy CTEK MXS 5.0
Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
Üdv Mindenkinek!
Nem hagyott a dolog a "recond" móddal kapcsolatban, hogy le kell e venni a sarut az akkuról vagy nem.Kárt tesz e a kocsi elektronikájában..?Beszéltem a Fétis eladóval és azt mondta nem kell lekötni az akkut maradhat rajta a saru.Így utólag szerintem is az akku a nagyobb feszt elnyeli és az elektronikát nem érinti.Vélemény??
Sziasztok!
Van valakinek OptiMate6 töltője? Meg tudná nézni nekem, hogy TM180 vagy TM181 típusú-e. Az érdekelne ,hogy mi a különbség a kettő között és, hogy lehet-e vele tölteni 9Ah-s robogó akksit is.
65JZ1000, 65PUS7506, 55OLED754, FTXF42D
Csak a hálózati dugó változik. Neked 180 a nyerő ha nem akarsz adaptert használni.
A "recond" mód, ismételt kondicionálást, vagy másként fogalmazva, az akkumulátor energiatároló képességének megújítását jelenti. Ebben a ciklusban bármi megtörténhet, mivel egyáltalán nem kíméletesen, sőt, mondhatni durván beavatkozunk a kémiába. / Láttam szétrobbant akkumulátort, ronda látvány./ Természetesen nem minden akksi pokolgép. De mi az a 20 másodperc ami a saruk levételéhez kell? Másrészt, iparszerűen, csak járműből kiszerelten és gyúlékony anyagoktól távol végzik az akkumulátorok felújítását. Vajon miért? Döntse el mindenki maga.
Most gondolkodok, hogy Ctek MXS 5.0 vagy Optimate 6-ot vegyek. A Ctek-hez az írják 1,2Ah - 110Ah akkumulátorok töltésére alkalmas az Optimate 6 15-240Ah. A kép szerint viszont tud tölteni 0.4Amp-al is az Optimate 6 és az akkumulátorok töltésére meg azt mondják, hogy maximum a kapacitás 1/10-ed részével szabad tölteni. Ebből annak kellene következnie, hogy 4Ah akkumulátortól használható. A használatija is ennek mond ellent, mert így kezdődik: "Automata töltő és tesztműszer 12V-s ólom-savas, 15Ah és 240Ah közötti kapacitású akkumulátorokhoz" Utána viszont: A töltőáram értékei 0,4-5,0A közé esnek az ellenőrző áramkör, ampmatic™ adatai alapján (lásd. 4.1 a következőkben). Ezt csak én nem értem? Most akkor az 1/10 nem igaz amit mindenhol írnak vagy az Optimate-nél van elírás? Miért írják a töltőjükre, hogy csak 15Ah akksitól használható, ha használható lenne 4Ah-tól? Így elveszítenek egy bizonyos vásárló réteget.
A Recond módhoz hozzászólva. Kb. 1éve kölcsönkértem a munkatársamtól a Ctek MXS 5-öt és Recond módban használtam. Az akksit bekötve hagytam, mivel azt írják nem kell kikötni és minden rendben is volt. Auto Corolla, akksi Exide 64Ah (most 3,5éves). Ma is kölcsönkértem, mivel főként kis távokat megyek csak a városba (akksin 12.35Voltot mértem az ~70%os) +a Ctek használatija is azt írja évente ajánlott egy Recond. Szóval most is éppen Recond módban tölt a garázsban és ezért is kezdtem el utána olvasni, mert szeretnék venni egyet, hogy ne kelljen kölcsönkérni és akkor már jó legyen a 9Ah-s robogó akksihoz is. Akkor miért nem veszem meg a Ctek-et és min gondolkodok? Valaki írta itt a fórumon, hogy vannak hibás meg sípoló Ctek darabok plusz az Optimate 6-ről sok jót hallani. Ezt a videót se teljesen értem mit akar, de az Optimate-t mutatja, hogy jobb:
videó
Tudom ez csak egy töltő
65JZ1000, 65PUS7506, 55OLED754, FTXF42D
A CTEK, és az Optimate6 nagyon jó, és drága töltők.
Röviden leírom miért fizetsz többet az Optimate 6-ért, és eldöntöd megéri-e neked az a többlet.
Semmi gombja nincs. Tehát a te kezdben egyetlen döntés van. Akarsz tölteni, vagy nem.
Az akku kiszerelt állapotában van még nagy különbség. A döglött akksikat nagyobb százalékban hozza vissza.
A desulfátor feature nem csak reklám fogás. Működik. Mi több az Optimate 6 egész jó, de mint mondottam nem nekem nem való.
Gyanítom a kis akksit se 5A-rel tölti, mert nem engedi a progamja. 5A- nál egy 4Ah-ás akksi feszültség emelkedési sebessége nagy, és ezért fogja csökkenteni a töltőáramot, de ilyen műszaki baromságokkal te nem foglalkozz. Az az Optimate 6 dolga.
Azért meg méregetném mit is tud.
Egyébként megeszem a sapkám ha 5A-rel tölti a kis akksikat. Még 1x mondom ez csak azért találgatás, mert én soha nem fogok venni.
Ampmatic charge control: adjusts current to suit any battery size (3 to 240Ah)
Ennek jobban hiszek.
Robogóhoz pedig túlzás ilyet venni. Akármit is csinálok 1,5 szezon, és új akksi, pedig elhiheted nálam minden rendben van.
Köszi!
Nem csak robogóhoz, hanem autóhoz és robogóhoz is lenne. Az Optimate 6-ból van olyan változat ahol a középső alsó leden (AMPS) 0.4 van és van olyan változat amelyiken 1-es. Melyik lehet az újabb verzió?
[ Szerkesztve ]
65JZ1000, 65PUS7506, 55OLED754, FTXF42D
Sziasztok . Válaszokat kaptam. - FW: MXS 5.0 Advanced charging with temperature compensation
A Ctek akkumulátor töltők forgalmazását Magyarországon a Pet-Roll Parts Kft. látja el.
Megkeresése így jutott el hozzánk, most megpróbálok Önnek kielégítő válaszokat adni:
1.
Az MXS 5.0 töltő nem tartalmaz mozgó alkatrészeket, tehát alapvetően hang nélkül működik, előfordulhat azonban, hogy működés közben némi interferencia lép fel, ez járhat kisebb hanghatásokkal.
2.
Az akkumulátor a teljes töltési idő alatt bekötve maradhat, mikroprocesszor vezérlésének köszönhetően az MXS 5.0 nem fog kárt okozni az akkumulátorban.
Remélem válaszaim segítenek Önnek, további kérdés esetén is forduljon hozzánk bizalommal.
Üdvözlettel,
Key Account Manage
Hungary - Nagyon korrekt cég. Hamar válaszoltak.-
[ Szerkesztve ]
Nekem határozottan a 0.4A-es tűnik újnak. Az oldalukon is a 0.4A-es szerepel, de még a leírásban is.
Ha megvetted akkor részletes beszámolót kérünk ide. Ha közel laksz akkor jó idő estén átugrok hozzád, de ezt ne vedd 100%-ra.
Szia!
Nem akarok kötözködni, de kértél engedélyt a cégtől, hogy közzétedd a MAGÁN levelezéseteket a nyilvánosság előtt? Mert ha nem, nem biztos, hogy jogilag helyesen jártál el...
Másokat is érdekel a dolog: [link] A gyártó részéről azért ez nem volt korrekt dolog. Legalább adtak volna neki más nevet, mondjuk Optimate 6.1, de ugye akkor nem futna ki a 15-240Ah-s verzió és a nyakukon maradna. A Verzió2 ami használható 3Ah - 240Ah akksikhoz. Az egyik webshopot felhívtam és náluk 1-es felirat van az AMPS alsó leden. Szóval érdeklődni kell vásárlás előtt.
65JZ1000, 65PUS7506, 55OLED754, FTXF42D
Hali!Nem helyes megfogalmazás!
"nem fog kárt okozni az akkumulátorban"Én személy szerint nem attól tartottam, hogy az akkuban tesz kárt..hanem a kocsi elektronikában.És erre most sem adott választ kitért a válasz elől !!
No, várj csak. Az én olvasatomban Techmate csak a hálózati oldalra válaszolt nem pedig arra amit kérdeztél.
Tehát semmi összefüggés nincs a kettő között (talán tévedek). A kettes vezió 100-240V-ig tudja fogadni a hálózati feszültséget.
Az egyes pedig csak 220-240V-ot tud. Ennek abszolút semmi köze az ampmatic-hoz. Mintha te nem ezt értenéd. Tévedek?
A TM-181 US 100-240V. Szóval ez lenne az újabb. Nem is lepődök meg.
A TM-180 EU 220-240V.
Igazíts ki ha rosszul értem. Aha, a mosolygó akksi logo a széles bemeneti feszültség tartományos darab.
Kíváncsi vagyok te mit olvastál ki az üzenetből.
[ Szerkesztve ]
Ezt teljesen zavaros. Ezen a képen az alja 1A, de a bemenet széles.
Ez az Zavaros az egész. Nem vagyok jó angolból, de a kérdező "is" az után érdeklődik (2013-ban, azaz 2 évvel ezelőtt), hogy miért van valahol 3Ah to 240Ah és valahol pedig 15Ah to 240Ah-nek írva és honnan lehet felismerni a 3Ah to 240Ah-s változatot. Az Optimate válasza pedig ellentmond a dobozról található képekkel és leírásokkal.
Szerintem annyi helyen gyártják már, hogy azt se tudják melyik milyen. Legalábbis nekem ez jött le eddig.
Ezen az oldalon (szerintem hivatalos) OptiMate 6 azt írja 3 to 240Ah és a 0.4 felirat van az alsó AMPS leden.
Az weboldalon alul letölthető pdf-ben is a 0.4-esről van kép és a TM180 verzió mert a 2. oldalon jobb oldalt írja, hogy TM180.
Erről az oldalról a CONTACT-BUY-ra utána a TECMATE-INT.COM Europe & UK-ra kattintva eljutunk ide: http://tecmate.com/ itt pedig a legfrissebb 2015 katalógusban TM181-nek írja a 3-240Ah-snak reklámozott verziót és ugye az európai katalógus.
Na erre mit mondasz?
[ Szerkesztve ]
65JZ1000, 65PUS7506, 55OLED754, FTXF42D
(#997) kisbalazs83 válasza kisbalazs83 (#996) üzenetére
Nem jól írtam. Az a 2015 katalógus US-re vonatkozik...
Itt meg szintén azt írja 3 – 240Ah és a képen pedig 1-es van az AMPS alsó leden.
Én ezt már nem értem és mind a két oldal hivatalos gyártói weboldal.
[ Szerkesztve ]
65JZ1000, 65PUS7506, 55OLED754, FTXF42D
(#998) kisbalazs83 válasza kisbalazs83 (#997) üzenetére
Distributors – Europe
HUNGARY -Dover Kft őket kedden meginterjúvolom
65JZ1000, 65PUS7506, 55OLED754, FTXF42D
Szerintem a következő van. USA-ban 110V van. Ebből van keveredés. A 181-es US változat 100-240V-ig.
Persze ez jó EU-ba is, de nekünk a 180-ast hozzák 220-240V-tal.
Neked az alsó LED-re kell figyelned, hogy 0,4A-es legyen, és 0,5V-tól induljon. Majd írd meg mire jutottál.
Szia. Szerintem adott választ. 2.
Az akkumulátor a teljes töltési idő alatt bekötve maradhat, mikroprocesszor vezérlésének köszönhetően az MXS 5.0 nem fog kárt okozni az akkumulátorban. A - BEKÖTVE MARADHAT - egyértelmű.
bejegyzés CTEK akkumulátor töltő és másolatai