Sziasztok!
Egy barátom is meglepte magát ajánlásomra a Lidl-s szerkezettel. Tegnap elmondta miket tapasztalt és még aznap keresett meg egy kollégám, akinek hasonló töltője van (HB5A12) ugyanazzal az érdekességgel, amiről itt többen írtak már. Nevezetesen, hogy pár perc töltés után azt mutatja, hogy feltöltődött. Azok után, amit itt olvastam, már kíváncsi lettem és behozattam vele méricskélni. Kerestem töltendő donort és valóban érdekeseket produkált. Hektikusnak is mondható a procedúra, valóban hamar felugrik a feszültség (közben volt 15,6V is az akkun), majd az is változó, hogy 13V környékén fenntartó töltést végez 0,8A-el, vagy teljesen lekapcsol. Többszöri próbálkozásra mindig kicsit más, de valóban az a tendencia, hogy megindítja az akkut sokadszorra. Az első próba (egy 8V-osnak mondott akkuval történt, közben ez nem igazolódott,) 12,26V volt mérhető rajta. Itt produkálta a jelenséget. Majd az akku le lett merítve 10,5V-ig 5A-el és utána a töltő tette a dolgát órákon át. Van egy közbenső lépés is, olyankor (valahol 13V körül normál töltés esetén) 2,6A-el tölt. Amikor lekapcsol kattan benne egy relé. A csipesz egy átok, normál sarun nem a rugóerő tartja rajta, hanem az, hogy ráfeszül, alig lehet rányomni.
Van 2 CTEK töltőnk, egy 5A-es és egy 10-es, egyik sem végez ilyen hamar egy akkuval sem, mint ez.
A 10 akkuból 8-at meg lehetne menteni részt nem tudom gyakorlati tapasztalatokkal alátámasztani a Forex-es töltővel sem. Sem az MXS10-el, sem mással. A kisütő azért készült, hogy több ciklust is tudjunk csinálni, de nem jöttek az eredmények. Arra jó, hogy látszódjon, ha hamar lekapcsol egy akku, bár pl. a gyorsteszter jónak mondja. Én megelőzés párti vagyok, utólag már nem igazán lehet mit tenni.
Ja, a töltés. Régebben jellemző volt, hogy csak fordulatra érte el a maximumot, ami leginkább 13,8-14V körül volt. Az ebben az évezredben gyártott autók már általában alapjáraton is tudják a maximumot, ami inkább 14,2-14,4V, sőt manapság már 14,5-14,6V, vagy akár ennél is több azoknál a felső kategóriás autóknál, ahol a generátort a számítógép vezérli. Ami fontos, hogy terhelésnél is tudnia kell. Rá kell kapcsolni a fényszórót és a belső ventilátort maximumra, ha így sem esik 1-2 tizednél jobban, és meg van a 13,8V, akkor jónak mondható. Az igazán jók ilyenkor is 14V felett tudnak. Ha leesik a feszültség terhelésre, akkor még mindig nem biztos, hogy generátor, lehet a hozzávezetés is. Meg kell mérni a generátor házához és kivezetéséhez képest is, ha lehetséges, hogy ott mennyi. Gyakori hiba a testpont, vagy az akkusaru kontakthibája. A saruknál különösen hajlamos az oxidációra az a típus, aminél egy hüvelyt képeznek, beledugják a kábelt és rásajtolják. A hajszálcsövesség miatt a sodrott vezeték idővel bevezeti a nedvességet és belül teljesen leoxidálódik. Kívülről akár teljesen épnek is kinézhet. Indítózáskor melegedhet, volt olyan, hogy füstölt is. Viszonylag könnyen javítható és olcsón. Bocs a szájmenésért, most ennyi jutott eszembe segítő szándékkal...
[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse