Hirdetés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Ismerkedés a Zyxel NSA325 v2-vel
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Random25: Windows 11 telepítés Pendriveról
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
Új hozzászólás Aktív témák
-
norrberth
addikt
válasz
Peter.70 #1898 üzenetére
Én is a Fétis re szavaznék
Regisztráció után belépéskor -5% kedvezmény jár minden termékükre. De hát 22.900Ft helyett 21.755Ft!
Szállítási díj 15.000Ft felett ingyenes.
Cégalapítás 1991! Ami lényeges ha 5 év garanciáról van szó. És ahogy visszaolvastam a fórumon hivatalos Ctek forgalamazó is egyben.[link] És szó nélkül cserélik a ha esetleg meghibásodna a töltő.LED-es fix gyors csatlakozó viszont már nem jár a töltőhöz. [link]
-
RudY
addikt
válasz
Peter.70 #1895 üzenetére
Az 5 év gyártói gari, így legfeljebb a forgalmazó ügyintézése lehet hosszabb-rövidebb. A Fétis Kft. volt hosszú évekig a kizárólagos importőr és képviselet, de kedvesen megkerülték őket, így lemondtak a kizárólagosságról. Viszont, továbbra is közvetlen a gyártói kapcsolatuk, tehát a garis ügyintézésük néhány nap, amíg alaposan tesztelik a töltőt. Szervizelés nincs, a svédek nem nem engedik, tehát ha hibás, akkor egyértelmű csere. Ha a Fétistől vásárol valamelyik viszonteladó kisker, akkor nyilván hosszadalmasabb a küldözgetés. 150-ből durván 2, ha hibás, de ez nem törvényszerű arány.
-
Peter.70
addikt
válasz
runner 125 #1893 üzenetére
Ez elég szimpi
Lehet hülye kérdés, de jól gondolom, hogy erre a töltőre függetlenül attól, hogy hol vásárolom 5 év gari van?
(#1894) Jimmy66: most hogy jobban megnéztem, tényleg szimpi
-
Peter.70
addikt
Sziasztok,
A tapasztalatok szerint honnan érdemes megrendelni a ctek mxs 5.0 töltőt? Esetleg Budapesten személyes átvétel is megoldható.
-
kastner
csendes tag
válasz
Hosiminh #1818 üzenetére
Szia!
Teljesen normális jelenség, nekem is ilyen van. Ilyen a programja. Nem kell birizgálni, ajánlott néhány napig rajta hagyni az akkun, és akkor kiismered. A dobozon ott van a töltési karakterisztikája, érdemes azon nyomon követni, hogy hol tart a történet. A töltési idő az akku állapotától (nem töltés, hanem hogy hány százalékos a kapacitása az eredeti 100%-hoz viszonyítva) is függ. Olvasd el az ezen a linken található hozzászólást is, jelen fórum 263. számú hozzászólása: http://itcafe.hu/tema/re_brogyi_ctek_akkumlator_tolto_es_masolatai/hsz_263-263.html
-
Kernel
nagyúr
válasz
norrberth #1887 üzenetére
az ember azt gondolná, hogy síelésre tartva Ausztriába a hosszú út alatt az akkumulátor biztosan teljesen feltöltődik. És nem, mert annyira nem melegszik fel az akku, hogy felvegye a töltést a teljes töltöttségig.
Ez nem a hőmérsékletről szól szerintem, hanem a bekapcsolt fogyasztókról, ablakfűtés stb. Ezt én is tapasztaltam, ha túl sok a terhelés, kevesebb jut az akku töltésére, ami odáig is fajulhat, hogy szükség esetén a garázsban kell töltővel pótolni a deficitet. Különben egyre nehezebben indul.
-
Kernel
nagyúr
válasz
norrberth #1886 üzenetére
Igen, nagyon jó, hogy fejlődnek az akkumulátorok, de akkor nem kellene olyan cikkeket írni, ami szerint sok a panasz, túl hamar mennek tönkre az akkumulátorok, nem tartanak 10 évig stb.
Nyilvánvalóan az sem mindegy, hogy milyen százalékban, vagy épp az sem mérvadó, hogy én nem jártam még így, a 13,8 V-os autóimmal. Vagyis nekem nem szokott idő előtt tönkremenni az akku. Pedig meg van néha kínozva, túlmerítve, netán nullára merítve is.
De attól még gondolkodni talán szabad, hogy vajon mi lehet ennek az oka.
-
norrberth
addikt
válasz
norrberth #1886 üzenetére
Visszatérve a saját átlagautós akku történetemre a hideg időben való akku-letérdelésnek is megvan az oka. Mégpedig, hogy hidegen az akku nem veszi fel a töltést, ahhoz, hogy a megszokott, mondjuk nyári töltési dinamizmust érjük el a téli hidegben, magasabb töltőfeszültség kéne (amíg nem melegszik fel a motortér valamennyire). Tehát, mikor megteszem a reggeli kis 2 kilométeremet hidegen, akkor túl sok töltés nem jutott az akkuba. Jobban felmelegedve már áll vissza az egyensúly. Mivel jó generátornak el kell látnia a "fedélzeti" fogyasztókat, így az akkut elsősorban az indítások merítették. De a második indítás már nem olyan zűrös, mert melegszik az akku, nem csak a környezetének a melegedése (motortér) miatt, hanem az áramleadás/felvétel kémiája miatt is.
Anti tényleg agyalós. Például hosszú ideig járt úgy, hogy digitális hőmérőt fixen beépítve az autó motorterébe az akkunál, folyamatosan mérte és naplózta az adatokat. Mint mesélte, az ember azt gondolná, hogy síelésre tartva Ausztriába a hosszú út alatt az akkumulátor biztosan teljesen feltöltődik. És nem, mert annyira nem melegszik fel az akku, hogy felvegye a töltést a teljes töltöttségig. Pedig ma már minden gyártó jól becsomagolja, vagy védett helyre illeszti az akkut, ez az ő kocsijában is így van. -
norrberth
addikt
De azt is vedd számításba hogy fejlődnek az akkumulátorok is pl AGM Start Stop akkukat próbáld meg már tölteni 13,8V al
Ez érvényes a hibrid akkukra is Calcium-ezüst technológia szereti sőt igényli ha magasabb a töltés.
Amit te mondasz az a sima akkukra még igaz lehet, azok beérik kerek 14V al is felfog töltődni, ez biztos.
De azt is vedd számításba hogy motortérbe átmelegszik valamennyire télen is az akku.
pl akkutöltővel töltöd a jéghideg az akkut! No az már más tészta megint mert nincs semennyire meleg körülötte. Ezek az új töltők ezt kompenzálják.
Sok minden változott. [link] -
Kernel
nagyúr
válasz
norrberth #1878 üzenetére
Ezeket én is tudom, csak épp arra próbáltam rámutatni, hogy miért is jó az állítólag korszerűbb szabályzás, ha mégis sok a panasz, túl hamar kinyírja az akkut?
Kinek van ebből haszna?
Miért kell 13,8 V fölé emelni a feszültséget, ha valójában nincs is előnye? Tapasztalataim szerint ugyanis télen is tökéletesen elegendő a 13,8 V. A jó akku így is végzi a dolgát, télen is, nyáron is, hol a probléma?
Nem véletlenül fűztem bele az orosz töltő 13,8 V végfeszültségét. Ott is vannak hidegek, az oroszoknak nagyobb tapasztalatuk van ebben, mégis megfelel?
Ennyi célja volt a hozzászólásomnak, hogy aki akar gondolkodjon el ezen! Többi része őszintén szólva nem nagyon érdekel, mert nem tudtatok még olyat írni, amivel ne lennék tisztában, egyébként is.
-
tibcsiworld
aktív tag
Igazad van, én értettem félre a terheléses mérést! Vagy csak beleláttam, amit akartam!
(#1814) csabyka666 válasza tibcsiworld (#1811) üzenetére
Nem is az baj, hogy fel tudod-e tölteni, hanem hogy felveszi-e, majd megtartja-e a töltést, vagy órákon belül visszaesik 12V-ra vagy az alá, terhelve pedig drasztikusan lecsökken, akár 0V környékére is.Én ezt értettem félre indítózás mérésére!
-
wrox
őstag
válasz
norrberth #1881 üzenetére
Ok.
Csak valami miatt az ragadt meg bennem, hogy ezeket ki kell csavargatni a keletkező gőz miatt, jobbnak láttam megkérdezni.
Egyébként tapasztalat a töltőről.
Itt is felnyomta hamar 14.4V, illetve telinek jelezte, a többiek által leírt módon, Úgy hagytam, 15 perc múlva ránéztem, visszaesett a töltöttségjelző, és 12.1 V ot ír ki a töltő és tölti az aksit. -
norrberth
addikt
válasz
Inhouse #1873 üzenetére
Értem
Köszönöm a választ
(#1875) Kernel Ez nekem is újdonságnak számított de tényleg emelgetik meg csökkentik az új autók a feszt. pl nyáron mikor nagyon meleg van 30 fok melegek vannak és küld a generátor 14,4V ot na az kivégzi az szerencsétlen akkut.
olyankor elég lenne neki 13,6V is.
[link]A feszültségszabályozó ma már az autók többségében hőmérséklet függő szabályozást valósít meg. Melegben a töltőfeszültség kisebb, hidegben magasabb lehet. Pl. a 13,7V nyári melegben jó érték, télen -15ºC esetén alultöltést okoz. A hőmérséklettől független szabályzóknak csak abban az esetben van komoly jelentőségük, amikor az akkumulátor közel állandó hőmérsékleten üzemel vagy nincs a motorral közös hőtérben (pl. IFA teherautó). Indítási biztonsága érdekében ellenőriztesse autója töltő és indítórendszerét tél és nyár előtt is.
-
Kernel
nagyúr
válasz
Inhouse #1876 üzenetére
Én meg azt nem értem, hogy mire jó ez a sok felesleges terelés, szószaporítás? Nem erről volt szó, amikor odaírtam:
A következtetést mindenki levonhatja magának.
Mit nem lehet ezen érteni, amikor a sorok között arra próbáltam rámutatni, hogy egyik autóban van 13,8 V és az akku eltart 10 évekig.
Más autókban pedig van több feszültség, hamarabb kipurcanó akku, esetleg. Nyilván nem biztos, mert semmi sem biztos, ez egy ilyen észrevétel.
Ehhez képest jön a terelés, kéretlen felvilágosítás, kit érdekel ez? Engem nem. Jönnek fórumozók, kérdeznek. Lehet válaszolni, válaszolok én is. De egymást ne fárasszuk feleslegesen, én nem kérdeztem tőled semmit.
-
Inhouse
őstag
Még mindig nem értem a kirohanásod. Az UPS akkukat másképpen töltik, más a felépítése is (nem annyira kémiailag, mint mechanikailag). A hőmérséklet pedig számít, hidegben feljebb lehet menni feszültségben, nem fog forrni az akku. Sok fesszabályzó ezt hidegben meg is teszi. Vagy megint félreértettelek?
-
Kernel
nagyúr
válasz
crissprivat #1853 üzenetére
Ne felejtsük el hozzátenni,hogy ezek a feszültségi értékek +25C fokra értendök. Ha ennél feljebb,vagy lejebb megy a környezeti hömérséklet,akkor vátozik az elektrolit viselkedése az akkuban.
Konkrétan mi változik szerinted?
Például az, hogy 2,39 V cellafeszültség felett vízbontás indul be, nem hőfokfüggő tulajdonság, hanem szintén az elektrokémiai potenciállal van összefüggésben, amit nem fogok tudni képletekkel levezetni, mert nekem az elektronika a szakterületem, tehát ilyenbe nem mennék bele.
Hasonló a helyzet a 13,8 V tartófeszültséggel, amire a pufferüzemben használt ólomsavas akkukat beállítják, vagy sok töltő is erre a szintre tér vissza, a töltés befejezése (pl. 14,4 V) után. Tehát ez egy általános dolog az ólomsavas akkunál, amit nem a hőmérséklet határoz meg, attól független.
-
Kernel
nagyúr
válasz
Inhouse #1872 üzenetére
Kémia szempontjából ugyanaz, márpedig a kapocsfeszültség szempontjából az elekrokémiai potenciál mindent eldönt és behatárol.
Amit én írtam, logikailag kapcsolódik a témához, míg a te ellenvetésed mindenféle logikai kapcsolódási pontot nélkülöz. Például:
Ne keverjük bele az UPS akkukat, azok nem gépjármű indítóakkuk.
Tényleg, és ki állította az ellenkezőjét?
Arra a munkaakku való, ha már autóakkuhoz közelit keresünk.
Tényleg, és ki keresett itt ilyet? Teljesen másról beszéltél, egy semmitmondó, semmi újdonságot nem közlő, felesleges szószaporító hozzászólásban.
-
Inhouse
őstag
válasz
norrberth #1871 üzenetére
Hát, nem egészen. Mindenféle autóalkatrész, köztük akkuk is. Most éppen 2 fajtát tartunk készleten, és szoktunk még pár prémiumot rendelni. Inkább a normál mezítlábasra van igény és pénztárca, de nem rossz az ár/érték aránya és rendben van a garanciális ügyintézés is. De régebben megfordult már nálunk több gyártó terméke is. Hiba bármelyiknél előfordulhat, de ritkán. Bár volt már olyan gyártó, akit le kellett cserélnünk. Ha egy gyári hiba nem jön ki a beüzemelés után nagyon rövid idő alatt, hanem mondjuk 1,5 év múlva kezdi haldokolni, az szinte biztos, hogy nem gyári hiba.
Én azt mondanám, hogy ne olyan helyen vegyél, ahol papírszalvétát és pezsgőt is árulnak. Hanem olyan helyen, ahol tudnak tanácsot adni, mérni, szerelni és adnak mondjuk csereakkut a bevizsgálás idejére, mint mi, hogy addig se álljon az autó. Az sem árt, ha a gyártó elnézőbb a hibákkal szemben és nem dob vissza (ugyan túlnyomórészt jogosan) majd minden hibás, garanciás akkut azzal, hogy nem megfelelő üzemeltetés miatt nem érvényes a jótállás. Hosszú távon talán neki is jobban megéri, ha elnézőbb, persze nem minden áron. -
-
-
Jimmy66
senior tag
válasz
crissprivat #1868 üzenetére
Holnap reggel beszerelem, addíg marad a műhelyben. A töltőt levéve az akksiról, 13,38-at mértem! Kiváncsi vagyok, reggel mennyi lesz?
-
Jimmy66
senior tag
válasz
crissprivat #1866 üzenetére
Ok! Abban a pillanatban 100%-on van, ahogy a 7. LED világítani kezd?
-
Inhouse
őstag
válasz
norrberth #1854 üzenetére
Autóalkatrész nagyker, hozzám és egy kollégámhoz tartozik a garanciás akkuk vizsgálata. Ctekből ami van kettő az teszi a dolgát. De pl. a nagyon az első lépcső nagyon ritkán csinál pár pillanatnál hosszabb ideig valamit is, a 8-as lépcsőt pedig még nem láttuk elindulni, bár 24 óránál tovább nem igazán volt működtetve. Van még egy 12/24V 25A/12,5A-es töltőnk is, de azt egy targonca szinten tartásához használjuk egyelőre. A Forexes is jó, de mint írtam a halálból az sem hoz vissza akkukat. Persze van még pár nem automata töltőnk is, ABSAAR, stb... A Forexnél kikapcsolható a feszültség korlát, amikor hamar felugrik a feszültség. Ilyenkor a max feszültség van kint, ha jól rémlik, akkor 20V körül, de mérhető áram nem nagyon folyik. Aztán van, hogy megindul, de nem sok akkut sikerült így megjavítani.
T.adee:
Az már nagyon régen lehetett.Van a családban egy 21 éves Fiat és egy 18 éves Nissan,semmi difi nem látható az alapjárati fesz és a fordulati között.A 13,6V-ot én továbbra is kevésnek tartanám(terhelésen ez leesik 13,4 környékére akkor kb.)A kollégának érdemes lenne a kontaktokat valóban átnézni.
Elég sok régi autó jár még az utakon, főleg errefelé az Alföld keleti végében. Ha stabilan meg van a 13,6V ilyen autóknál már meg kell elégednem vele. Ha elküldöm, hogy nem jó a töltése, a szerelő visszaküldi, hogy ennek ilyen...nincs értelme.
Ami nagyon rossz tendencia az az akku lefogató hiánya, olyan 70-80% a problémás autóknál, pedig több szempontból is káros. Nagyon sokszor apró piti hibák vannak, nem durvák, kicsit kisebb a töltés, kicsit nagyobb az önindító áramfelvétele (van 2 DC lakatfogónk), kicsit nagyobb 0-0,1A-nél az állófogyasztás, főként városban használják, ritkán használják, horgászautó amiben napközben szól a rádió, túl sűrű olajat használnak és tél van, nincs rendes kompresszió és tovább kell indítózni, vezetékek/saruk átmeneti ellenállása nagyobb a normálisnál, laza saruk (mer könnyebb levenni, jó van az úgy) stb. Ezek közül 2-3 együtt már üzemképtelenné teheti az akkut szép lassan.
Persze van, amikor nincs töltés egyáltalán, rossz az önindító, nem találják a garpapírt, nehezen indul a motor jó akkuval is, mert ki van keze lába és mégis tegyünk már valamit, mert ez így nem járja, most vettük az akkut és már rossz...Jelzem ingyen mérjük a garanciális ügyfelek járműveinek elektromos rendszerét, ha apróbb hiba van, meg is csináljuk.
-
Inhouse
őstag
Ne keverjük bele az UPS akkukat, azok nem gépjármű indítóakkuk. Az indítóakku spec szerkezet, arra való, hogy feltöltve várja az indítást, azt kiszolgálja nagy árammal, majd azonnal kapja a töltést. Nem szereti a tartós kis áramú merítést. Arra a munkaakku való, ha már autóakkuhoz közelit keresünk.
-
Kernel
nagyúr
válasz
Thomech08 #1858 üzenetére
25 éve egy Trabant volt az első autóm, noha fél év után lecseréltem, de azalatt kitanultam rajta még a váltószerelést is.
A feszültségszabályzója egy nagyon elavult, relészerű, elektromechanikus szabályzó volt, amit egyszerűen lehetetlen volt jól beállítani (egy rugó feszítésével kellett variálni). Vagy túltöltött, vagy alul, sőt képes volt állóhelyzetben lemeríteni az akkut, ha épp úgy sikerült a beállítás.
Míg végül kidobtam és vettem a bolhapiacon egy félvezetős Lada feszültségszabályzót, amit csak be kellett kötni, állítást nem igényel, minden probléma megszűnt.
-
Thomech08
csendes tag
Hát ez egy igen sanyarú sorsú aksi. Igazából a kidobástól mentettem meg mert azt hitték ez a rossz láncszem a gépezetben, azért nem indul a Trabi csak nagy kínlódás után. Aztán kapott nem keveset egy manuális töltőtől 15v körül tuti volt töltve olyan 12 órákat egy héten legalább 1x, mert úgy indult az autó mint amikor le van merülve az aksi. Aztán vettek helyette másikat egy Vartát az jobban indította de nem sokáig. Az is lett töltve de nem lett jobb. Míg végül rájöttek, hogy az önindító sz@r mert azért került szervizbe az autó mert nem is indult.
És onnan tudom, hogy kapta a 15V ott mivel a szomszéd "néni" volt ez aki a mi király brutális töltőnket kérte el. Apám meg feltekerte a töltés erősséget mert már közepesen se töltött 0.5A nál többet.
A vizet pedig azért kellett pótolni mert "elforralta" persze képletesen értem de 15V nál már igen csak pezsgős a téma. Így aztán mindegyik cellánál szinte ugyan annyit kellett pótolni. (Bocsi kicsit hosszúra sikeredett)
Akkor már teszem is fel töltőre, mert most elvileg az autó szerint 12.2V a feszültsége.
Köszönöm -
Kernel
nagyúr
válasz
Thomech08 #1856 üzenetére
Teljesen mindegy, nem tudok elképzelni olyan régi akkut, amit ne lehetne tölteni egy mai töltővel.
Azt azonban megjegyezném, hogy kezdődő cellazárlat jele lehet, amikor egy cella elfőzi a vizet, miközben a többi cella nem.
Vagyis gyanús egyenlőtlenség észlelhető, ami a pótlás után megismétlődik, illetve ilyenkor már egyre romlik a helyzet. További ismertetőjel, amikor töltés közben a jó cellákban pezsgés indul meg, míg a rossz cella nem pezseg.
Ez nem ellentmondás, mert a töltés közbeni pezsgés természetes, a víz nem emiatt fogy el. Viszont a hibás cellában képződő párhuzamos ellenállás állandó terhelést képez, melegíti a cellát akkor is, amikor a töltést lekapcsolták.
-
Thomech08
csendes tag
Sziasztok
Olyan rövid kérdésem lenne, hogy erre az aksira ráköthetem a Ultimate speed "Okos" töltőt?
Mert olvastam, hogy nem mindegyikhez jó (régebbi típusokhoz) ez pedig egy jó pár éves aksi még úgymond "gondozós" nem tudom mi rá a szakszó de lényeg, hogy ebben még lehet pótolni az ioncserélt vizet és már kellett is pótolni 1x.
Itt van egy kép az adatairól én nem találtam olyat rajta amiből beazonosíthattam volna a működési elvét amiből kiderült volna, hogy tiltja vagy sem a használati útmutató.
Köszönöm. -
T.adee
csendes tag
válasz
Inhouse #1851 üzenetére
"Régebben jellemző volt, hogy csak fordulatra érte el a maximumot, ami leginkább 13,8-14V körül volt."
Az már nagyon régen lehetett.Van a családban egy 21 éves Fiat és egy 18 éves Nissan,semmi difi nem látható az alapjárati fesz és a fordulati között.A 13,6V-ot én továbbra is kevésnek tartanám(terhelésen ez leesik 13,4 környékére akkor kb.)A kollégának érdemes lenne a kontaktokat valóban átnézni.
A LIDL töltőjéhez hozzászólva.Nekem is van,én szerintem jól működik. 12,2V 44Ah-ás akkut kb 6 óra alatt "húzott föl" a hópihe progival. -
Kernel
nagyúr
válasz
tibcsiworld #1849 üzenetére
Indítózás közbeni feszültséget nem olyan fontos méregetni, mivel azt mindenki közvetlenül tapasztalja, hogy az önindító milyen fürgén pörög, vagy épp túl lassan. Szerintem ezt mindenki meg tudja ítélni, hogy jó, vagy nem jó, tehát ennél többet nem érdemel az ügy.
A feszültségszabályzó működését a motor felpörgetésével kell ellenőrizni (közepes fordulat elegendő), itt nem az idő számít. Hacsak a számítógép nem vezérli ezt is, a kíméletesebb töltés érdekében. Érdekes lehet még alapjárati feszültség is, de nem az a mérvadó. Ha bekapcsolsz fogyasztókat, lámpa stb., az pedig lejjebb húzza a feszültséget.
Az viszont lehetetlen, hogy töltés leállítása után több a feszültség, mint töltés közben.
A pörgő motornál, kikapcsolt fogyasztók mellett mért akkufeszültség külön téma. Egyéb ólomsavas akkuk (zselésnek nevezett stb.) dokumentációjában a gyártók általában kétféle feszültséget adnak meg:
- Ciklikus üzem: töltöm, kisütöm stb. 14,4V vagy felette (de ez csak a rekombinációs akkukra értendő, egyébként 14,4 V a vízbontási küszöbnek is nevezett maximális érték).
- Standby üzem: riasztó, UPS, az akku mindig 13,6-13,8 V állandó szinten van tartva, csak áramszünet esetén kell kisülnie.
Ehhez képest megjegyezném, hogy eddig olyan autóim voltak, amiben a feszültségszabályzó 13,8 V-ra állt be. Akkuk élete 10 év körül.
Az orosz töltőm hátán van egy jumper, amivel a biztonsági védelem kikapcsolható. Ez arra jó, amikor döglött akkut akar valaki kínozni, túltölteni stb.
Ha a védelmet aktiválom, a töltő 13,8 V-nál befejezi a töltést.
A következtetést mindenki levonhatja magának.
Láthatóan nem autóakkuk, de ólomsavas, csak az érdekesség kedvéért.
-
Inhouse
őstag
Sziasztok!
Egy barátom is meglepte magát ajánlásomra a Lidl-s szerkezettel. Tegnap elmondta miket tapasztalt és még aznap keresett meg egy kollégám, akinek hasonló töltője van (HB5A12) ugyanazzal az érdekességgel, amiről itt többen írtak már. Nevezetesen, hogy pár perc töltés után azt mutatja, hogy feltöltődött. Azok után, amit itt olvastam, már kíváncsi lettem és behozattam vele méricskélni. Kerestem töltendő donort és valóban érdekeseket produkált. Hektikusnak is mondható a procedúra, valóban hamar felugrik a feszültség (közben volt 15,6V is az akkun), majd az is változó, hogy 13V környékén fenntartó töltést végez 0,8A-el, vagy teljesen lekapcsol. Többszöri próbálkozásra mindig kicsit más, de valóban az a tendencia, hogy megindítja az akkut sokadszorra. Az első próba (egy 8V-osnak mondott akkuval történt, közben ez nem igazolódott,) 12,26V volt mérhető rajta. Itt produkálta a jelenséget. Majd az akku le lett merítve 10,5V-ig 5A-el és utána a töltő tette a dolgát órákon át. Van egy közbenső lépés is, olyankor (valahol 13V körül normál töltés esetén) 2,6A-el tölt. Amikor lekapcsol kattan benne egy relé. A csipesz egy átok, normál sarun nem a rugóerő tartja rajta, hanem az, hogy ráfeszül, alig lehet rányomni.
Van 2 CTEK töltőnk, egy 5A-es és egy 10-es, egyik sem végez ilyen hamar egy akkuval sem, mint ez.A 10 akkuból 8-at meg lehetne menteni részt nem tudom gyakorlati tapasztalatokkal alátámasztani a Forex-es töltővel sem. Sem az MXS10-el, sem mással. A kisütő azért készült, hogy több ciklust is tudjunk csinálni, de nem jöttek az eredmények. Arra jó, hogy látszódjon, ha hamar lekapcsol egy akku, bár pl. a gyorsteszter jónak mondja. Én megelőzés párti vagyok, utólag már nem igazán lehet mit tenni.
Ja, a töltés. Régebben jellemző volt, hogy csak fordulatra érte el a maximumot, ami leginkább 13,8-14V körül volt. Az ebben az évezredben gyártott autók már általában alapjáraton is tudják a maximumot, ami inkább 14,2-14,4V, sőt manapság már 14,5-14,6V, vagy akár ennél is több azoknál a felső kategóriás autóknál, ahol a generátort a számítógép vezérli. Ami fontos, hogy terhelésnél is tudnia kell. Rá kell kapcsolni a fényszórót és a belső ventilátort maximumra, ha így sem esik 1-2 tizednél jobban, és meg van a 13,8V, akkor jónak mondható. Az igazán jók ilyenkor is 14V felett tudnak. Ha leesik a feszültség terhelésre, akkor még mindig nem biztos, hogy generátor, lehet a hozzávezetés is. Meg kell mérni a generátor házához és kivezetéséhez képest is, ha lehetséges, hogy ott mennyi. Gyakori hiba a testpont, vagy az akkusaru kontakthibája. A saruknál különösen hajlamos az oxidációra az a típus, aminél egy hüvelyt képeznek, beledugják a kábelt és rásajtolják. A hajszálcsövesség miatt a sodrott vezeték idővel bevezeti a nedvességet és belül teljesen leoxidálódik. Kívülről akár teljesen épnek is kinézhet. Indítózáskor melegedhet, volt olyan, hogy füstölt is. Viszonylag könnyen javítható és olcsón. Bocs a szájmenésért, most ennyi jutott eszembe segítő szándékkal...
Új hozzászólás Aktív témák
lo Összefoglaló, topiknyitó, updateEz egy blognak indult kis írás volt ami elég nagy látogatottságnak örved még most...
- Egyedi ékszerdobozka
- Azonnali készpénzes AMD Radeon RX 6000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
- Bomba ár! HP ZBook 15 Studio G3 - Intel Xeon I 32GB I 512SSD I 15,6" FHD I Nvidia I Cam I W10 I Gar
- LG 25GR75FG - E-Sport Monitor - FHD 360Hz 1ms - NVIDIA Reflex + G-sync - AMD FreeSync - HDR 400
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest