Két esetben szokott túl gyorsan felszaladni a feszültség, amit a töltők sikeres töltésként érzékelnek, hiszen csak feszültséget figyel.
1. Az akku még jó, csak túlmerült, belső ellenállása megnőtt. További töltés, illetve újraindítás hatására a belső ellenállás csökken, az akku elkezdi jobban felvenni a töltést, lassabban fog emelkedni a feszültség. Vagy célszerű alkalmazni egy butább töltőt, ami nem áll le automatikusan. Esetleg kikapcsolható az automatika, mint az orosz töltőmnél (10 A, szabályozható, tirisztoros).
Mindamellett mélykisült akkut elvileg kisáramú, kímélő töltéssel kellene felhozni. Csak sajnos, amikor az ember hirtelen menni akarna, de véletlenül lemerült az akku, kénytelen (vagyok) 6-8 amperrel megtolni és 10-15 perc múlva pöccen az autó.
2. Egy vagy több cella hibás, a soros belső ellenállás megnőtt. Amellett lehet átvezetéses is, ami párhuzamos ellenállásként jelentkezik, a cellán belül. Ilyenkor már nem lesz jó, viszont hamar tovább romlik az állapota.
Egyébként elhiszem, hogy laikusoknak jó egy 20 000 forintos töltő, egyszerűen a hozzáértés hiánya miatt nem tud jobbat kitalálni, de amúgy én nem sok értelmét látom. Beteg akku úgyis beteg, kiszolgált, nem megbízható, le kell selejtezni
Nekem például sok éve bevált egy 500 mA-es töltő, amit a szivargyújtón keresztül kényelmesen be tudok csatlakoztatni. Egy éjszaka alatt is már szépen fel tudja húzni a gyengélkedő akkut, de ha több napig rajta marad, akkor sem képes túltölteni, mert ahhoz kevés az áram.
Értéke horribilis, a lomtáramból halásztam elő valamikor. Vagy van még az orosz töltő, ha oda kell pirítani.
Legutóbbi akkum is 10 évnél tovább tartott, ilyen használattal. Pedig sokszor előfordult, hogy túlmerült. Tölteni is csak akkor szoktam, amikor szükségét érzem. Párszor még nullázni is sikerült (bekapcsolva maradt rádió, utastérvilágítás).
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.