Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1801) Kernel válasza tibcsiworld (#1779) üzenetére


Kernel
nagyúr

Két esetben szokott túl gyorsan felszaladni a feszültség, amit a töltők sikeres töltésként érzékelnek, hiszen csak feszültséget figyel.

1. Az akku még jó, csak túlmerült, belső ellenállása megnőtt. További töltés, illetve újraindítás hatására a belső ellenállás csökken, az akku elkezdi jobban felvenni a töltést, lassabban fog emelkedni a feszültség. Vagy célszerű alkalmazni egy butább töltőt, ami nem áll le automatikusan. Esetleg kikapcsolható az automatika, mint az orosz töltőmnél (10 A, szabályozható, tirisztoros).

Mindamellett mélykisült akkut elvileg kisáramú, kímélő töltéssel kellene felhozni. Csak sajnos, amikor az ember hirtelen menni akarna, de véletlenül lemerült az akku, kénytelen (vagyok) 6-8 amperrel megtolni és 10-15 perc múlva pöccen az autó.

2. Egy vagy több cella hibás, a soros belső ellenállás megnőtt. Amellett lehet átvezetéses is, ami párhuzamos ellenállásként jelentkezik, a cellán belül. Ilyenkor már nem lesz jó, viszont hamar tovább romlik az állapota.

Egyébként elhiszem, hogy laikusoknak jó egy 20 000 forintos töltő, egyszerűen a hozzáértés hiánya miatt nem tud jobbat kitalálni, de amúgy én nem sok értelmét látom. Beteg akku úgyis beteg, kiszolgált, nem megbízható, le kell selejtezni

Nekem például sok éve bevált egy 500 mA-es töltő, amit a szivargyújtón keresztül kényelmesen be tudok csatlakoztatni. Egy éjszaka alatt is már szépen fel tudja húzni a gyengélkedő akkut, de ha több napig rajta marad, akkor sem képes túltölteni, mert ahhoz kevés az áram.

Értéke horribilis, a lomtáramból halásztam elő valamikor. Vagy van még az orosz töltő, ha oda kell pirítani.

Legutóbbi akkum is 10 évnél tovább tartott, ilyen használattal. Pedig sokszor előfordult, hogy túlmerült. Tölteni is csak akkor szoktam, amikor szükségét érzem. Párszor még nullázni is sikerült (bekapcsolva maradt rádió, utastérvilágítás).

[ Szerkesztve ]

Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

(#1802) csabyka666 válasza crissprivat (#1772) üzenetére


csabyka666
addikt

És ez igaz a szóban forgó töltőre is? Valahogy én jobban szeretem, ha magam állítom be a töltőáramot C/10-re, illetve ha van idő, akkor az alá. Ami van nekem IMAX B6 típusú, az automatikusan kikapcsol, ha feltöltött az akksi, már nem egy halott akksit élesztettem vele újra.

Hogy miért akarnék mégis egy ilyet venni, arra annyi a válasz, hogy legyen egy célszerszám, amit csak autóakksi töltésére használnék. De így, hogy nem lehet változtatni a töltőáramot, hát nem tudom... :F

Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091

(#1803) csabyka666 válasza pjen (#1773) üzenetére


csabyka666
addikt

Hú, ezt elhiszem, hogy így van, és biztos működik is, de ennyire nem akarom elbonyolítani. :)

Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091

(#1804) csabyka666 válasza K Norbi (#1774) üzenetére


csabyka666
addikt

Ezt a típust ismerem, ilyennel próbálták életre kelteni azokat az akksikat, amiket nekem az IMAX-szal sikerült is. Ebben is van árambeállítás? Most látom, van ebben is.

[ Szerkesztve ]

Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091

(#1805) csabyka666


csabyka666
addikt

Az akksitöltős eszmecseréhez egy kis adalék. Oké, hogy írjátok, hogy ennyi meg annyi a fesz, meg hogy indul vagy nem indul az autó, de ezek az értékek magukban nem sokat mondanak...

Egy akksinál mindig az a szűk keresztmetszet, amikor önindítózni kell: a nagy áramfelvétel a sarkalatos pont. Ilyenkor nem szerencsés, ha leesik a fesz, mert ha újabb az autó, és a gyújtása eléggé kifinomult, akkor el se fog indulni - nem ad szikrát (mármint a benzinesnél ugye).
Példaként ott az én motorom, ami nem önindítós, és én egy 2010-ben gyártott, azóta kidobott akksival vígan eljárok, de ugyanez az akksi egy önindítós gépet nem hiszem, hogy megmozdítana.

A másik dolog a hengerűrtartalom és hogy benzines vagy dízel az autó. A benzinesek 10 BAR körül sűrítenek felső holtponton, a dízeleknél ez 25 BAR is lehet, ezért kell a dízelekbe erősebb (nagyobb kapacitású) akksi, mert indításkor nagyobb ellenállást kell legyőzni, illetve azok hidegben is nehezebben indulnak, többet kell nyektetni az akksit, és ilyenkor jó a tartalék.

Szóval visszatérve, lehet, hogy egy Daewoo Matiz 12,1V-os, már majdnem halott 44Ah-s akksival is elindul, de egy 3000-es dízel Merci meg se moccanna ugyanezzel, ezért nincs értelme így az összehasonlításnak. Meg aztán mennyire kopott a motor, mennyire kopott az önindító...sok mindentől függ..

[ Szerkesztve ]

Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091

(#1806) tibcsiworld válasza pjen (#1797) üzenetére


tibcsiworld
aktív tag

Apu 9 évig nyúzott egyet! Igaz, nem használta minden nap, és felvitte télen mindig a lakásba, és töltögette a szabályozatlan házijával! De ezt az aksi új korától csinálta!

többiek:

Kérdés, hogy egy 4 éves eddig kezeletlen aksinak fel kelle tudnia menni 12,7V-ig a feszültsége!

crissprivat:
a feszültséget én is így mérem. Ahhoz, hogy kinyissam a motortetőt, az autót is ki kell, és villany, meg gondolom ott pár fogyasztó elindul! (a fedélzeti talán nem, mármint a látható része csak gyújtáson)

Tehát akkor van még remény, de akkor behozom majd, és úgy mérem meg!

Brogyi:

Úgy néz ki a szulfátmentesítést nem fogom tudni kihagyni! De az tuti, hogy nem dobom ki az aksit! Nem vagyok híve ennek a világszemléletnek! :(

(#1807) OrLiX válasza csabyka666 (#1804) üzenetére


OrLiX
tag

Az IMAX-ban is a max. áramot tudod beállítani, nem? Ha jól tudom 5A-t tud az is.

ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ.

(#1808) csabyka666 válasza OrLiX (#1807) üzenetére


csabyka666
addikt

Töltőáram maximumát, erre gondoltál? 100mA-enként lehet változtatni, és a töltő maximum annyival tölti, de ahogy tele lesz az akksi, veszi vissza, majd a végén kikapcsol. Csepptöltést vagy nem tud, vagy még én nem jöttem rá.

5A a max, igen, de ehhez ugye kell egy 12V 5A-es táp, ami elég ritka. Ma végre sikerült szereznem egy 12V 4A-est, ez is elég lesz, lehet hogy 5A-t is ki lehet hozni belőle.

Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091

(#1809) csabyka666 válasza tibcsiworld (#1806) üzenetére


csabyka666
addikt

A kezeletlent hogy kell érteni? 4 évig csak állt, vagy 4 évig használtad, és sosem kellett tölteni? 12,7V elég jó kondira utal, szerintem annyit nem fog elérni nyugalmi állapotban.

De ez megint relatív, terhelve kell megmérni, ha a kapacitásra vagy kíváncsi. A szünetmentes tápokban lévő gondozásmentes Pb akksik előszeretettel csinálják, hogy 10 éves korukban is 12,9V-ot lehet mérni rajtuk, töltést is felveszik látszólag, aztán ha megterheled, egyből leesik a fesz 10V alá is akár.
Szóval így pusztán a nyugalmi fesz alapján csak azt lehet megállapítani, van-e cellazárlat, de a kapacitásra még következtetni se nagyon lehet.

Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091

(#1810) Kernel válasza tibcsiworld (#1806) üzenetére


Kernel
nagyúr

De az tuti, hogy nem dobom ki az aksit!

Az akku cseréje sok esetben nem rajtad múlik. Nálam egy akku kiöregszik, cellazárlatos lesz, azzal csinálhatok bármit, nem lesz jó. Viszont az nem 4 év.

Cellamosásba pedig nem fogok házilag belevágni, így más lehetőség nincs.

Lehet kapni egyébként ilyen feszültségmérőt, is bár nem tudom, mennyire pontos, de majd kipróbálom.

A mostani szivargyújtós töltőm vezetékére gondoltam rátenni, megfúrva, bekötve:

Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

(#1811) tibcsiworld válasza Kernel (#1801) üzenetére


tibcsiworld
aktív tag

Induljunk ki, hogy még jó az aksi:
A csepptöltés némileg segíthet ez esetben? (24-168 órára?) Mert ugye az 0,8A max! De ha szerzek olyan discman tápot, mit is kell rákötni, hogy bemenjen a szivargyújtóba? (vagy elég csak rácsavarni a 2 drótot az aksira és bent tölteni?) Avagy a "csepptöltős" 0,8A-es töltők is segíthetnek? (bár a normál töltő csepptöltése ugyanitt van áramban)

csabyka666:

Jelenleg egy 12,12V-os 70AH-a aksi elindít egy 1,9-es diselt! Kérdés, hogy ha elmegyek valahova, akkor ott újra indul e! :) De nem adom fe! :) Az utsó pillanatig pöccre indult mínuszban is! Tavaly -20ban is! Idén "csak" lemerítettem (mint kiderült), és sajna úgy hagytam.

Igen, 4 évig használtam, és nem töltöttem autón kívül! Így értettem a kezeletlent! (Azaz nem kezeltem.)

(#1810) Kernel:

A nem kidobást úgy értettem, hogy soha, hanem ameddig meg tudom menteni, addig harcolok érte! A segítségetekkel, mert én ehhez hülye vagyok! Sajna! :(
Ha a házi töltögetés nem segít, viszem szulfátmentesítésre!

(#1812) K Norbi válasza tibcsiworld (#1811) üzenetére


K Norbi
addikt

4 évig nem volt töltve? Nincs neki sok hátra. ;]

Az akkumulátor túl sokat pihen két újratöltés között, pl. akár 24 óra nagyon meleg időben vagy több nap hideg időben már megindíthatja a fokozott szulfátosodást.
Az akkumulátort úgy tárolják, hogy időszakonként nincs újratöltve.

A korszerű akkumulátorok másik fontos jellemzője az önkisülés alacsony mértéke. Azon autós társainknak, akik pl. télen nem, vagy csak ritkán használják járművüket, érdemes alacsony önkisülésű akkumulátort vásárolniuk. A hagyományosnak tekinthető hibrid akkumulátorok önkisülése típustól függően 3-8 hónap között van, míg a kalcium ötvözésűeké 16-18 hónap 50%-ig.

[ Szerkesztve ]

(#1813) K Norbi válasza tibcsiworld (#1811) üzenetére


K Norbi
addikt

Igen, 4 évig használtam, és nem töltöttem autón kívül! Így értettem a kezeletlent! (Azaz nem kezeltem.)

Akkor volt töltve! Még korán van :D

[ Szerkesztve ]

(#1814) csabyka666 válasza tibcsiworld (#1811) üzenetére


csabyka666
addikt

Induljunk ki, hogy még jó az aksi:
A csepptöltés némileg segíthet ez esetben? (24-168 órára?) Mert ugye az 0,8A max! De ha szerzek olyan discman tápot, mit is kell rákötni, hogy bemenjen a szivargyújtóba? (vagy elég csak rácsavarni a 2 drótot az aksira és bent tölteni?) Avagy a "csepptöltős" 0,8A-es töltők is segíthetnek? (bár a normál töltő csepptöltése ugyanitt van áramban)

Inkább mondjuk úgy, lehet, hogy jó az akksi. Az, hogy discman töltő, nem mond sokat, meg a 0,8A-es töltőáram is csak egy "valami". A lényeg: ha sokat állt lemerített állapotban, nem túl jók a kilátások. Nem is az baj, hogy fel tudod-e tölteni, hanem hogy felveszi-e, majd megtartja-e a töltést, vagy órákon belül visszaesik 12V-ra vagy az alá, terhelve pedig drasztikusan lecsökken, akár 0V környékére is. Az "intelligens" töltők nem is szokták feltölteni, mert annyira nagy az akksi belső ellenállása, hogy már a töltés elején lekapcsolnak szakadásra hivatkozva, a buta töltők meg csak rontanak a helyzeten, mert elkezdik tölteni hatalmas áramokkal.

Ilyen akksikat mentettem már meg, akartam is írni róla blogot, de elmaradt, na majd egyszer. A lényeg, hogy nagyon kis árammal kell tölteni! Ezt semmiképp se úgy éred el, hogy direktben rákötsz egy valamilyen adaptert minden nélkül, mert azzal az adapter is károsodhat, és az akksinak se jó a nagy áram miatt! Én fűnyírótraktorok akksijait hoztam vissza az életbe indítóképes állapotba(!), azokkal az volt a gond, hogy ősszel elrakták a hideg pajtába, tavasszal elővették, és nem indított, illetve a 12V-os akksin mindössze 3-4V-ot lehetett mérni. Menthetetlen? Nem biztos...

Ahogy én csináltam, az röviden a következő. Fogtam egy 12V / 2A-es stabilizált DC adaptert, ennek a pozitív ágára (de egyébként mindegy, melyikre) az akksival sorba kötöttem egy 12V 5W-os izzót. Ennek a szerepe az áramkorlátozás. Képlettel: P = U * I, P és U ismert, 5W és 12V, nekünk az áram (I) kell. P = U * I => I = P / U -> I = 5W / 12V ~> 0,4A, tehát a körben az akksi nélkül 0,4A áram folyhat maximum, de ez csak tájékoztató jellegű, mivel az izzó ellenállásához sorosan kapcsolódik az akksi belső ellenállása, így ez a kettő összeadódik, az ellenállás nagyobb lesz, így a körben folyó áram a 0,4A-nél mindenképp kisebb, a gyakorlatban olyannyira kicsi, hogy a multiméter kezdetben lehet, hogy nem is fogja mutatni, de később sem lesz nagy, talán 50 mA nagyságrend, de erre nem emlékszem pontosan.

Itt egy mórickarajz, most perpill nincs TINA a gépemen, így maradt a Paint. :)

Ilyenkor rajta kell hagyni akár napokig is ezt a "töltőberendezést", mert annyira minimális a töltőáram, hogy a felesleget simán elfűti az akksi. Aztán ha így rajta volt napokig, akkor már rá lehet tenni egy szabályozható töltőt, és addig tölteni, amíg tele nem lesz. Kezdetben mehet 100mA-rel, később akár lehet emelni a töltőáramot, de ha van időd, akkor maradhat 100mA-en is, nem rontja el, viszont semmiképp se mehet az akksi kapacitásának tizede fölé áramerősségben, tehát 55Ah-s akksi esetében max 5,5A-rel szabad tölteni, de inkább ez alatt!

Ha akarsz vele foglalkozni, a megépítéssel mindenképp várj, amíg egy szaki rá nem bólint erre a kis leírásra, mert én már régebben csináltam, nem biztos, hogy fejből mindent jól leírtam. :)

Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091

(#1816) K Norbi válasza K Norbi (#1815) üzenetére


K Norbi
addikt

Nagyon jó cikk ajánlom mindenki figyelmébe :K

(#1817) K Norbi válasza K Norbi (#1815) üzenetére


K Norbi
addikt

Én azért megnézném hogy hozza vissza pl az én akkumat ami dagad a szulfáttól ;] Hát nem is tudom kicsit reklám szaga van azért ennek a cikknek :(((

60.000Ft egy ilyen szulfátlanító.. :U :(((

Rossebnek sem kéne ennyi pénzért.
Ez az én véleményen:
Nem hiszek az ilyen kütyükbe. "Előbb utóbb elöregszik minden akkumulátor"

Szétbontottuk a régi Varta akksimat a sav szétevett mindent belül, ha nem a szulfát akkor megzabálja a kénsav az ólomlemezeket.
Tehetik aztán rá fele a szulfátlanítót! ;]
Még ha vissza is hozzák a halálból! OK sikerült! Meddig tart a csoda? újabb 4-5 évig? Kizárt... :U
Az új akksi az új!!

Ezért szarok a mai akkuk :DDD öntött rács 2-2,5 milliméteres vastagsága helyett ma már 0,7-0,8 milliméteres hengerelt rácsokat készítenek, ami jelentős anyagmegtakarítás.

Én továbbra is ebbe hiszek! :K

Új akkumulátor! Mellé egy jó töltő! Karbantartani ha kéri ráengedni, ha a feszültség 12,50V - 12,40V között van.
Na ebbe hiszek! Így hosszú lesz az akkumulátor élettartama. Remélhetőleg ;]

[ Szerkesztve ]

(#1818) Hosiminh


Hosiminh
tag

Sziasztok,

Lidl-ben vettem Ultimate Speed ULGD 3.8 A1 töltőt, ki is próbáltam egyből. A motorom Bosch M6 AGM 12V 6 Amp jelölésű aksimon 1 éves. Megfelelően csatlakoztatom, majd hálózatra csatlakoztatom 12.7V mutat. kiválasztom a programot a motorkerékpár ikon elkezdi tölteni villog kb 3 perc alatt fel is tölti 14.4V-re majd az egészet kezdi előröl visszaesik 12.7-re kb. aztán tölti megint, de most már sokkal gyorsabban tölti fel maxra, és ezt ismételgeti. ha leveszem a hálózatról, majd ismét rádug, ugyancsak 12.7V-ot mutat vagy kicsit kevesebbet.

Hol a hiba? rossz az aksi, vagy a töltő? vagy ez így normális?

Légyszíves segítsetek.

Üdv.

(#1819) Kernel válasza tibcsiworld (#1811) üzenetére


Kernel
nagyúr

Csepptöltésnek, kisáramú töltésnek két esetben van értelme:

1. Túlmerült, mélykisült akkut először kímélő árammal célszerű szintre hozni, kb. 10,5-11 V-ig, utána mehet rá nagyobb áramú töltés.

2. Téli tárolásnál, illetve ritkábban használt autó esetén, szinten tartáshoz.

Bár nálad nehezen követhető, hogy mi a probléma egyáltalán, de ha jól látom, nincs túlmerülve és tölteni is próbáltad már, így a csepptöltéssel nem leszel előrébb. Szulfátlanítással esetleg, de az másképp működik.

Tápegységet, adaptert pedig nem szabad a szivargyújtóra kötni, csak a konstrukció szakszerű ellenőrzése után. Amit én rákötöttem, azt meg is vizsgáltam és mértem, hogy konkrétan milyen áramkörrel állok szemben.

Egyébként mindegy, hogy kisáramú töltést (párszáz mA) hová kötünk, teheted közvetlenül az akkura is, én csak egy kényelmi megoldásra próbáltam rámutatni. Amikor épp szükséges, praktikusabb a szivargyújtón keresztül bedugni. Kivéve persze, ha az autóban relével kapcsolt, áramtalanított csatlakozó van.

Másrészt inkább olyanoknak szántam, ötletadásként, akik valamennyit értenek is az elektronikához, és például nem drótozással intézik a dolgokat, hanem ismerik a forrasztópákát is.

Aki nem biztos magában, ne vágjon bele ilyenekbe! Beteg akkut egyébként is kiépít az ember és úgy próbálja gyógyítani, tehát ilyen szempontból sincs köze az egésznek a szivargyújtóhoz.

Régebben láttam ilyen szivargyújtós csepptöltőt a LIDL-ben is, kis kapcsolóval lehetett váltani, hogy motor vagy autó, illetve krokodilcsipesze is volt. (De nem onnan vettem az ötletet, már hamarabb kitaláltam.)

[ Szerkesztve ]

Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

(#1820) Hosiminh válasza Hosiminh (#1818) üzenetére


Hosiminh
tag

tárgytalan

:)

(#1821) tibcsiworld válasza csabyka666 (#1814) üzenetére


tibcsiworld
aktív tag

A megépítés mit jelent? H csak elég összekötni, és otthagyni, az nem gond! Amennyiben találok megfelelő adaptert és égőt! Az idő nem gond, a kocsi pihen. (Sajnos nem csak ez miatt!)
Tehát a szabályozott csepptöltést ne is engedjem rá akkor, és a discman/walkman adapter sem? Elméletileg az is szabályozott. Abba már nem kell égő sem! Bár az majdnem eléri a csepptöltő max értékét!

K Norbi:
A cikket később olvasom, de ha a szulfátmentesítő alacsony áramú impulzusos cucc, akkor csabyka666 szerkója igen csak közelít hozzá! De ha egy akkuszervizben van is olyan, akkor is kérdéses, hogy mennyiért csinálják meg, és az mennyire tartós dolog?! Én azért lehet megpróbálom, ha minden kötél szakad!

Én is azt vallom, hogy új aksim és vigyázni rá! Jelen esetben lehet az autó sem marad, tehát marad a sufnituning! Egyelőre!

A főnököm aksija is 12,2V környékén van! tehát ha jól értem egy ilyen kis cucc nagyon sok, azaz majdnem minden ismerősömnek kellhet! :(

(#1822) Kernel válasza tibcsiworld (#1821) üzenetére


Kernel
nagyúr

A szulfátlanító nagyáramú, rövid impulzusokkal próbálja felszaggatni a szulfátréteget, ezért is írtam, hogy másképp működik, mint a csepptöltés.

Többet ér ilyenkor egy ócska tirisztoros töltő, ami szintén impulzusokkal tölt, csak 100 Hz-en. Míg egyéb elektronikus céláramkörök kHz nagyságrendben operálnak, de nem biztos, hogy ez sokat számít, az impulzusokon van a hangsúly.

Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

(#1823) RudY


RudY
addikt

A hazai Csepvill gyárt néhány éve szulfátgátló, aktivátor kütyüt, utólagos oldásra nem, de megelőzésre jól jöhet esetleg: [link]. Normálisabb autósboltokban beszerezhető, 3-4 ezer között, főleg azoknak javasolt, akik keveset mennek az autóval.

(#1824) Kernel válasza RudY (#1823) üzenetére


Kernel
nagyúr

eBayről is rendelhető, vagy házilag is megépíthető, kapcsolási rajz a neten megtalálható, konkrétan ez is, vagy hasonlók is.

Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

(#1825) tibcsiworld válasza Kernel (#1819) üzenetére


tibcsiworld
aktív tag

Közben az előző üzenetem szerkesztettem, de lejárt az idő, elveszett az üzenet, és mennem kellett!

nah:

Aranyosan leírtad, hogy hülye vagyok ehhez! Így van! De a kérdés esetünkben, hogy miben más ha összedrótozom vagy összeforrasztózom vagy cinezem! Szerintem csak a kinézet, de csak szerintem! nincs gyerek, nem fogdosom, csak leteszem egy nem használt szobába!

A másik dilemmám:

kis áramú töltés ugye a mélymerült aksiknak kell, onnan szabályozott! Én most kb ott vagyok! 12,2V-ot mértem ma a tegnapi töltés után (előtte 12,12). Nyilván ez a szám semmi, amíg nincs terheléses teszt, de azon szerintem tuti megbukna, amíg nem tudom legalább a feszültséget feltornázni kicsit! Tehát én most ott vagyok, hogy nem megy fel a fesz! Nah erre havasoltátok a kis áramú töltést!

A kör bezárult, és kezdem kicsit még hülyébben érezni magam! Ne értéstek félre, csak még jobban nem értem a dolgokat!

A topic indítóktól meg ezer bocs, az összeoffolásért! vagy menjünk ki privátba? Amennyiben gond! :(

(#1826) Kernel válasza tibcsiworld (#1825) üzenetére


Kernel
nagyúr

Az sem mindegy, milyen töltőáram, de legjobb lenne több órás (akár 12-24 órás) pihentetés után mérni. Ennyi idő alatt a hibás, átvezetéses cella lemerül általában, csak a jó cellák adnak feszültséget. Más kérdés persze, ha teljesen zárlatos egy cella, akkor az eleve csak 0 V.

Ha például 12,2 V-tal számolunk, elosztom öttel, az 2,44 V. Öt cellára vetítve ez épp jó, amikor már igen alaposan fel van töltve.

Tehát ennyi feszültség utalhat arra is, hogy 1 cella zárlatos, 5 cella jó.

Privátozásnak abszolút ellene vagyok, a fórumozás nem erről szól, a téma sem off.

http://kernel.uw.hu/forum-etikett.html

[ Szerkesztve ]

Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

(#1827) crissprivat válasza K Norbi (#1815) üzenetére


crissprivat
senior tag

Frankó cikk :K
De én is inkánbb vennék egy új akkut és azt elejétöl szépen gondoznám a töltömmel,ha szükségét látnám. Az öreg nagy akkumba már nem fektetnék pénzt :N

Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248

(#1828) zsozso710711


zsozso710711
újonc

Sziasztok. Rég írtam már,de úgy érzem megint fontos. Ultimate Speed ULGD 3.8 A1 töltőt a Hosiminh

Új
Válasz
Privát
2016-01-18 11:30:12- :C Társunk leírása alapján .kimerem jelenteni ,Hogy az ALDIS - MD13323-jobb. paramétereket mutat. Csak ennyi. További jó írásokat. Sziasztok.....

(#1829) Thomech08


Thomech08
csendes tag

Sziasztok
Végül megvásárlásra került a Lidl-ös "automata töltő" hát mint ne mondjak kicsit fúrcsáltam, hogy a 70Ah akumlátort kb 3 perc alatt feltöltötte kettes töltöttségből négyre. Amit lehet tudni róla, hogy kb 1 hónapja pihen a +10 fokban mert egyenlőre tartalék aku. Ennyire nem merülne használat nélkül?
Tudom ez már nem idevaló kérdés, de jól rémlik, hogy 2-3 napon belül vissza lehet vinni a terméket és visszakérni az árát? (Valahol hallottam) :)

A péntek az én napom, a gépem a játékra hangolom! :P

(#1830) Kernel válasza Thomech08 (#1829) üzenetére


Kernel
nagyúr

feltöltötte kettes töltöttségből négyre

Ezek mióta számítanak műszaki paramétereknek, hogy kettes, meg négyes? Semmit nem jelent.

Inkább azt kellett volna megnézni, hogy mennyi idő alatt fejezi be a töltést, vagy mennyi feszültséget ír ki a digitális kijelző. Ehelyett van egy értelmezhetetlen kettes és négyes, tehát a töltő hibás, ez egy vicc...

A kép alapján megkerestem a leírást: PDF. 0,8 és 3,8 A-t tud a töltő, gyakorlatilag használható.

Nekem annyiból nem lenne jó, hogy amikor néha sietni kell és pont lemerült az akku, 6-8 A áramra van szükségem a gyorstöltéshez.

De csepptöltőnek, karbantartónak jó az is, szerintem.

Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

(#1831) Thomech08 válasza Kernel (#1830) üzenetére


Thomech08
csendes tag

A régi orosz töltőn tökéletes gyors töltésre egy félig döglött akunál bejött a 15 másodperces gyors töltés után egyből indított, úgyhogy azt én nem is hiányolom.
Hát végül is adat mert a 2 es szint az akumlátor 50% os töltöttségét jelzi, míg a 4 es színt a 100% ott, és mint írtam ezt 2 perc alatt teljesítette. De legközelebb ha valami furcsát észlelek nézem a Volt mérőt is :)

A péntek az én napom, a gépem a játékra hangolom! :P

(#1832) Kernel válasza Thomech08 (#1831) üzenetére


Kernel
nagyúr

Volt róla szó, túlmerült akkunál előállhat olyan helyzet, hogy túl gyorsan emelkedik a feszültség, a megnövekedett belső ellenállás miatt.

A töltő ilyenkor "azt hiszi", hogy kész a töltés, de ez nem mindig valós. A folytatódó csepptöltés miatt csökken a belső ellenállás, az akku egyre jobban magához tér. Újra lehet indítani a töltést, ezután jó esetben már lassabban fog emelkedni a feszültség.

Sokkal butább orosz töltőnél (és túlmerült akkunál) volt már rá példa, hogy a feszültség hamar felszaladt, áram lecsökkent, azonban utána lassan nőni kezdett, ahogy éledt az akku. Végül ismét jött a csökkenő szakasz, ahogy normálisan szokott lenni.

Ezt nem a töltő szabályozta (nem tud ilyet), nem is én állítottam rajta, hanem így változott az akku áramfelvétele.

[ Szerkesztve ]

Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

(#1833) K Norbi válasza Thomech08 (#1831) üzenetére


K Norbi
addikt

Én ezért vettem ezt [link] lehet rá számítani 10Ampert küld ha kéri az akku.
Tud csepptöltést is, ezen felül még hőmérséklet kompenzálást is tud.

Nekem is van orosz töltőm, ősrégi és féltem tőle hogy egyszer agyonbasz :)) az új csak biztonságosabb ha pl a Ctek elázik akkor is bemerem dugni IP65.

(#1834) K Norbi válasza Kernel (#1810) üzenetére


K Norbi
addikt

Rendeltem én is egy ilyet 455Ft ért kihagyhatatlan, kíváncsi vagyok mennyire lesz pontos.

(#1835) Jimmy66 válasza Harkovz (#1725) üzenetére


Jimmy66
senior tag

Tudnál dobni pár "live" képet?! Milyen a minősége a cuccnak?

(#1836) Brogyi válasza Kernel (#1832) üzenetére


Brogyi
senior tag

Néhány sorral feljebb írtam a jellegzetes viselkedésről. Neki Optimate való. Félek a CTEK már bonyolult neki. Bár élvezheti a LED-ek számolását. Ilyenkor kételkedem az oktatás hatásosságában. Érdekes egyetlen feszültség adatot nem közöl, de szar a töltő. A boltos helyébe elzavarnám.

(#1837) Kiskokó válasza Kernel (#1810) üzenetére


Kiskokó
veterán

Még jó, hogy az Audi az MMI-ben írj a feszültséget is :) (igaz rejtett menüben )

| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |

(#1838) Kiskokó válasza Thomech08 (#1829) üzenetére


Kiskokó
veterán

Énis megvetettem faterral ezt a töltőt.

Amit mutat azon ne aggódj.

Egy 1 éve nem használt (nagyjából 70%)-os akkura ráraktam egy korábbi változatú Lidl-s ilyen intelligens töltőt és szinte azonnal maxra ugrott a jelölés... egy napig rajta volt furcsálltam, hogy nem változik semmi MAX-ot mutatott és nem változott a feszültség. Levettem vissza raktam és kiírta hogy CHA (azaz fel van töltve az akku)
de ez pár perc múlva eltűnt.... ezután úgy hagytam és folyamatos ellenőrzés mellet 6 nap múlva irta csak ki folyamatosan hogy CHA és csak ha levettem a töltőt és vissza raktam akkor az elején villant ki egy párszor aztán töltött.. (igaz az akkut azóta se használtam mert nincs rá szükség de majd ezt akarom berakni cserére ha az Exideot küldöm vissza)

| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |

(#1839) Brogyi válasza Kiskokó (#1838) üzenetére


Brogyi
senior tag

Nem igaz. :W 1000x leírtam ha egy akku feszültsége másodpercek alatt felugrik az nem a töltőt minősít.
1. Fel van töltve.
2. Szulfátos, és olyan nagy a belső ellenállása simán mA-ok hatására felszalad.
3. A mostani Lidl-s töltőn feszültségmérő van. Semmi köze a töltő elektrokai vagy software-s részéhez.
4. Ne gyere nekem azzal, hogy másik töltő feltölti.
Kiszállok.
Sziasztok.

[ Szerkesztve ]

(#1840) nootropil


nootropil
csendes tag

Üdv !

A család 8 éves gyári akkuval szerelt 1,5 dci motoros Renault Scenic-jét kötöttem multimeterre..
Régi majd az Új akkuval

Régivel indítózás alatt : Min: 7,9 V
Új : Min 10,7 V

VIDEO

Az új akku 74AH még a régi Varta 70AH volt.

1 nap tapasztalata.. sokkal simábban indul.. pöcc - röff :D

Mondjuk a legelső indításnál az újjal lement 6,8 V -ra.. ezt mérési hibának gondolom, mivel beépítés előtt feltöltöttem (ZAP 74Ah 680Aen )

[ Szerkesztve ]

Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,

(#1841) tibcsiworld válasza Kernel (#1826) üzenetére


tibcsiworld
aktív tag

2,44 sok lenne egy cellára nem? Az akkor elméletileg 14,64V-os aksi kell legyen! Nah de!!!

Eddig mindig kocsiban mértem. Az úgy történik, hogy katt-katt, ajtó kinyit, motorháztető kinyit, ajtó becsuk, és mértem! A biztonság kedvéért volt, hogy katt-katt (be). Csak központim van, de ahogy sejtettem, a látható része a BC-nek nem indult, de csak mozgott valami a kis agyában. Gondoltam, a délutáni mérés után 12,2V nem zártam le a motorháztetőt! Most jöttem haza melóból, felnyitom, és mérem is!

12,59V!!!!!!!

Köszi a sok eszmefuttatást, nem volt felesleges, mert okosodtam! Meg annyit is, hogy ha kinyitom és becsukom a kocsimat, akkor egy jó darabig megy még a kis agyában valami!

szerk: töltés után 30órával vagyunk nyugalomban hagyva a kocsiban bekötve! Azóta nem volt start! Most nagyon, de nagyon örülök!

[ Szerkesztve ]

(#1842) nootropil válasza nootropil (#1840) üzenetére


nootropil
csendes tag

Mondjuk a mai totalcar cikk azt mondja , hogy feltöltött akkunál 12,6 V felett kell lenni a feszkónak.. hát nálam 12,3 V volt :)

Totalcar akkus cikk

Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,

(#1843) csabyka666 válasza tibcsiworld (#1821) üzenetére


csabyka666
addikt

Látom közben megoldódott, akkor nem koptatom a billentyűt. :)

Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091

(#1844) Kiskokó válasza Brogyi (#1839) üzenetére


Kiskokó
veterán

Ember?!
Egy szóval nem mondtam hogy rossz a töltő! Leírtam neki, hogy egy régebbi LIDL-s töltő nekem is így csinált (mivel az akku olyan állapotban volt)
A lényeg az hogy mind1 mit ír ki a kijelzőre... amíg nem írja ki hogy feltöltve addig tölti!

Valamin nagyon félre mentél...

[ Szerkesztve ]

| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |

(#1845) tibcsiworld válasza Kiskokó (#1844) üzenetére


tibcsiworld
aktív tag

A lényeg, hogy mérd le multiméterrel (nekem is ezt javasolták), és ha nem forralja az aksit, és okosan csepptölti, hagyd rajta csepptölteni. Én 3x 12 órákat hagytam rajta! 2használat között nyomattam neki!

(#1846) Kernel válasza tibcsiworld (#1841) üzenetére


Kernel
nagyúr

Csak én arról az esetről beszéltem, amikor egy akkuval probléma van. Az ember tölti orrba szájba, mégsem jó. Már minden cella túltöltődött, egy kivételével, ami leginkább csak ellenállásként viselkedik a körben.

De nem véletlenül írtam, hogy nehéz követni a problémád. Jelen állás szerint volt egy lemerült akku, amit fel kellett tölteni, ez tényleg nagy kaland.

Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

(#1847) tibcsiworld válasza Kernel (#1846) üzenetére


tibcsiworld
aktív tag

A gond, hogy kivett akkunál még nem volt multim, a kocsiban meg volt fogyasztó. Megnéztem, ha nem központival nyitom, hanem fizikai kulccsal, akkor is elindul a fogyasztó benne (bár érdekes, hogy gyújtásra sem lehet tenni)! Így "mérhetetlen" a valós adat!

szerk.: de a csepptöltés szerintem nem árt neki, ha jó a töltő! (Ha rossz is az aksi. Szerintem. Egy próbát tuti megér!)

[ Szerkesztve ]

(#1848) csabyka666 válasza tibcsiworld (#1847) üzenetére


csabyka666
addikt

Az alatt a kis idő alatt, amíg nyit a központi, illetve amíg felnyitod a motorháztetőt (a nyitott ajtó miatt világít a belső világítás), a mérés szempontjából egyáltalán nem számít, nem ezen a párszáz milliamperen fog múlni, hogy milyen az akksi.

Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091

(#1849) tibcsiworld


tibcsiworld
aktív tag

"Terheléses" tesztnek megfelel egy start közbeni feszültségmérés?

10,9V-ra esett vissza. Asszony mérte, míg startoltam! A generátor 13,6V-al töltött, de ez 1 perc motorjárás után! Beparkoltam a garázsba, és 12,4V volt a feszültség a motor leállítása után azonnal az aksiban!

Legfőképp az első érték érdekel, hogy az mennyire megfelelő! Ha igen, akkor meg is nyugodtam! Egyelőre! :)

(#1850) T.adee válasza tibcsiworld (#1849) üzenetére


T.adee
csendes tag

Töltésnek a 13,6V az az én ismereteim szerint kevés. :( Alapjáraton(terhelés nélkül) a 14V-ot el kellene,hogy érje.Nyugalmi akkufeszültséget csak leállítás után néhány órával mérj,az a reális érték.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.