Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1551) crissprivat válasza Dzsidzsi32 (#1550) üzenetére


crissprivat
senior tag

Szuper :C
Már csak akcióba kell vetni öket ;]

Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248

(#1552) Dzsidzsi32


Dzsidzsi32
tag

(#1553) Dzsidzsi32


Dzsidzsi32
tag

(#1554) Jimmy66


Jimmy66
senior tag

(#1555) Dzsidzsi32


Dzsidzsi32
tag


Van egy kis meretbeni kulonbseg :D
Eloszor a kicsit probalom ki. Hetvegen meg a nagyot,mert addig kozlekedek a kocsival.

(#1556) K Norbi válasza Dzsidzsi32 (#1555) üzenetére


K Norbi
addikt

óóó szépek! :C :R

(#1557) gulyi61 válasza Dzsidzsi32 (#1555) üzenetére


gulyi61
újonc

Bravó! :C

(#1558) crissprivat válasza Jimmy66 (#1554) üzenetére


crissprivat
senior tag

Szuper,nem bánod meg tuti :K

Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248

(#1559) Dzsidzsi32


Dzsidzsi32
tag

Viszont most jon a kerdes. Az aksimban nyugalmi allapotban reggelre 11,9 V van. Elszulfatosodott az tuti. Erdemes a Recond programot raengedni,vagy csak siman toltsem? Mennyire biztonsagos a comfort csatlakozokon keresztul tolteni? Nem tehet kart az auto elektronikajaban?

(#1560) K Norbi válasza Dzsidzsi32 (#1559) üzenetére


K Norbi
addikt

Nyugodtan töltheted az akksit sima töltésnél rajta lehet hagyni, viszont Recond használatához tutira lekötném, 15,8 V-ot én nem engednék rá az autó rendszerére.

Comfort csatlakozón keresztül teljesen biztonságos tölteni az akkudat, én azért nem használom a fix kábelszemes megoldást mert akkor állandóan dugdosni kell meg széthúzgálni nem akarom hogy az évek során kiszutykosodjon a csatija ezért össze van dugva a csipesszel és úgy használom mindig. :)

[ Szerkesztve ]

(#1561) K Norbi válasza Dzsidzsi32 (#1559) üzenetére


K Norbi
addikt

Szerintem mindenképp érdemes ráengedni első alkalommal a felújító Recond programot persze az akkut inkább kösd le előtte.

CTEK FAQ-ban igy vélekednek. Azért érzik ők is a kockázatot :)

Does the battery have to be disconnected from the vehicle when charging with a CTEK charger?
A. No, CTEK chargers cannot damage sensitive electronics so you do not need to disconnect the battery from the vehicle. However, particular attention must be paid when Boost/Recond mode is used as the voltage is 16V. If the voltage is below 16V, most manufacturers consider that everything is in order and CTEK chargers are well under this level, with the exception of Boost/Recond modes. Bear in mind, however, that high voltage shortens the service life of some components. A rule of thumb says that if you raise the voltage by 5 %, a light bulb will lose half of its service life, but normally the problem is not that great. If you have sensitive electronics where the manufacturer advises against higher voltages: Disconnect it!

[ Szerkesztve ]

(#1562) Dzsidzsi32 válasza K Norbi (#1560) üzenetére


Dzsidzsi32
tag

En is erre gondoltam. Es az elso toltesnel adjak neki recond-ot? Nem melykisult aksi,mert napi hasznalatban van. Csak a fene se tudja meddig ment rosz toltessel. Osszel jott elo a nyug vele. Akkor azonnal kerestuk a hibat,es rogton fel lett ujjitva a generator,mert az volt a rosz. A toltes mar faja. De pusztan a generator nemtudta rendberakni a dolgokat.

(#1563) Dzsidzsi32 válasza K Norbi (#1561) üzenetére


Dzsidzsi32
tag

Megeloztel :))

(#1564) crissprivat válasza Dzsidzsi32 (#1562) üzenetére


crissprivat
senior tag

Kösd le az akkut és engedd neki a recondot. 1x egy évben koros akksiknál ajánlja a ctek.

Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248

(#1565) Dzsidzsi32 válasza crissprivat (#1564) üzenetére


Dzsidzsi32
tag

Rendben,meggyoztetek :D
Hetvegen kikapom es bevagom a garazsba,had rotyogjon :DD
Meglatjuk,mit tudott csinalni ez a csodatolto :)

[ Szerkesztve ]

(#1566) gulyi61 válasza Dzsidzsi32 (#1559) üzenetére


gulyi61
újonc

".... A töltő számos akkumulátor-problémát meg tud oldani, az igényes felhasználók ideális terméke. Az MXS 5.0 többek között akkumulátor-diagnózis funkcióval rendelkezik, amely megmutatja, hogy az akkumulátor képes-e fogadni és megőrizni a töltést. Speciális helyreállító funkciójával, a mélykisütött, elöregedett akkumulátorokat állítja helyre. Emellett egyedi karbantartó-töltés funkcióval és a hideg téli napokhoz optimalizált töltési móddal, ill. az igényes AGM akkumulátorokhoz (értsd: Optima) szükséges töltési móddal rendelkezik. "

Tehát automatikusan felismeri az élettartamuk végét elérő akkumulátorokat – megelőzve a meglepetéseket

[ Szerkesztve ]

(#1567) Harkovz válasza gulyi61 (#1542) üzenetére


Harkovz
aktív tag

Nem semmi,csak ezek az akksik egy kisebb vagyont érnek.Az optima jó lehet,sokkal erősebb mint a hagyományos akkuk.egyszer lehet veszek ilyet.A spirálcellás akku vagy az AGM a jobb szerinted?

(#1568) gulyi61 válasza Harkovz (#1567) üzenetére


gulyi61
újonc

Van sárga:YELLOW TOP egy igazi nagy teljesítményű kettős célú akkumulátor , ami a gépjármű beindításán túl, meghajtási célokat is szolgál mint például terepjárók csörlő berendezései,emelőgépek ,targoncák, vagy éppen nagy teljesítményű audió rendszer

Csak úgy mint a többi OPTIMA akkumulátornál az alacsony belső ellenállás itt is kiemelkedő indítási teljesítményt, és gyorsabb újra töltést eredményez.

Kék:BLUE TOP egy tökéletes "vizi" akkumulátor , mely kivételesen hatékony teljesítményt és gyors újra töltés foglal magában. Ez a rugalmas csónak motor akkumulátor ideálís választás ha igazán nagy erejű indításra van szükség és ezen felül további elektromos berendezéseket(pl.halradar) szeretne működtetni anélkül, hogy aggódnia kellene a biztonságos partra jutásért

Piros:RED TOP -ot egy nagy teljesítményű indító akkumulátornak tervezték,hogy az indítási teljesítmény megbízható legyen minden alkalommal. A nagy teljesítmény és a szélsőséges körülmények általában akkumulátor hibához vezetnek de ebben is kiemelkedően ellenáll a RED TOP. .

(#1569) K Norbi válasza gulyi61 (#1568) üzenetére


K Norbi
addikt

Én mikor nótáztam Exide maxxima volt benne 50Ah 800A nekem 1.6 Motorhoz jó volt mert felis tudta tölteni a generátorom, [link] 35 ös tápkábelek a kondik benne maradtak az autóba azért néha megkínálom a Piot.
Mikor mentem a városba eleinte hatalmasat szólt! 3 kör és éreztem nem szól akkorát, szólt az nagyon is, de másabb volt a mély hangja, kirántotta az áramot az akksiból. Kevés volt az 50 Ah ;] Számít ám az is, mennyit bír tárolni, nem csak leadni pedig azt mondják indítóáram a fontosabb, szerintem mind a kettő!
Most az erősítőm csak 1400W RMS tud 2ohm és 14,4V on

[ Szerkesztve ]

(#1570) gulyi61 válasza K Norbi (#1569) üzenetére


gulyi61
újonc

Kellemes.
Nekem a 35 kábel melegedett...50mm2 cseréltem.
És ezt nézd meg,ezt az zsebtelepet ..ez az akksik Rolls Royce-a! Már [link]csak az ára miatt is..gondolom!
Velencei tón láttam egy csónakot,kb. 3000Ft csónak lehetett és ebből az akksikból volt kettő és ugyan ez a típusú motor....ki volt ez, nem tudom.Halőr...???

(#1571) K Norbi válasza gulyi61 (#1570) üzenetére


K Norbi
addikt

A haverom Seat jába is 50 es szimbióták vannak 2db 40 es méllyel, és egy Solid Audio S2000D erősítő.
De ő hangnyomásra járt jobban. Mostanában már csak a szoba dísze neki is.
Én már a mostanit is adnám elfele, nem használom ki. csomagtartóba nincs hely, minden lomot a hátsó ülésre pakolok egy plédre. Már szép lassan szidom azokat akik hangosan zenélnek. ;]
De nem baj régen engem is szidtak főleg a szomszédok szerettek. :C

Most ha jobban visszagondolok, egy kisebb autó árát elbasztam a zenélésre, látszatja nincs.
Eladni nem sok értelme lenne, alig kapok érte valamit. Inkább lesz a szoba dísze.

Majd te is rájössz miről beszélek :D ;] Én 2005 be kezdtem ezt az őrületet.

[ Szerkesztve ]

(#1572) gulyi61 válasza K Norbi (#1571) üzenetére


gulyi61
újonc

Lehet tudok vevőt a cuccodra...persze reális áron és az eladó/vevő ízlése találkozik
Teszel ki fotókat,van fotó az erősítőről...és ami van eladó?

(#1573) crissprivat válasza gulyi61 (#1572) üzenetére


crissprivat
senior tag

Ezeket már inkább privátban,ide OFF lenne ;)

Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248

(#1574) gulyi61 válasza crissprivat (#1573) üzenetére


gulyi61
újonc

Természetesen!

(#1575) K Norbi válasza crissprivat (#1573) üzenetére


K Norbi
addikt

Én is úgy akartam :K
(#1572) gulyi61 dobok privátba képeket ;)

(#1576) Mahou válasza Dzsidzsi32 (#1565) üzenetére


Mahou
újonc

Ha majd esetleg en is Recond-olom a Vespa aksiját, akkor nekem is célszerű kivenem, vagy motornál ez nem
Fontos?

[ Szerkesztve ]

(#1577) Dzsidzsi32 válasza Mahou (#1576) üzenetére


Dzsidzsi32
tag

En biztos hogy kivennem,de mindenfelekeppen lekotnem. En nem bizom a komforttoltesben. Regen egyik baratomnal taroltam a motort. Aksit nem vettem ki sosem,mert futott garazsban volt a motor. Tavasszal nem indult. Kb 6 eves volt mar az aksi. Baratom tudta hogy megyek,gondolta beinditja had melegedjen. Mivel nem indult,ezert ratette a toltot. Ctek kinezetu tolto volt. Legalabbis a formalya hasonlo. Az aksit feltotltotte. Inditott is popecul. De a fogyasztasmeromet hazavagta. Mert nem kototte le az aksit. 150e huf lett volna a javitas. Mondtam ,hogy koszi. Nem csinaltattam meg. Azota motort csereltem,lett garazsom is,igaz nem futott. Ezert telen az aksit kiveszem es beviszem,felteszem a polcra. Havonta egyszer kiviszem beroffentem a motort egy orara,aksi ki,vissza a polcra. Szoval a lenyeg,hogy kosd le :)

(#1578) Mahou válasza Dzsidzsi32 (#1577) üzenetére


Mahou
újonc

Ha eljön a Recond ideje akkor ennek megfelelően kiszerelem majd, de az még 1-2 év múlva lesz csak esedékes. En pont azért vettem CTEK-et, hogy ne kelljen bohóckodni, ne legyen macera. Ősszel rateszem, tavasszal leveszem, semmi egyéb :)

(#1579) crissprivat válasza Mahou (#1578) üzenetére


crissprivat
senior tag

Nem fontos a recond. Ha szépen gondoskodol elejétöl az akkudról,akkor felesleges macera szerintem is :K

Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248

(#1580) boogie84 válasza Mahou (#1578) üzenetére


boogie84
veterán

Ősszel rateszem, tavasszal leveszem, semmi egyéb.

Úgy, hogy nem szereled ki? Akkusarukat sem távolítod el? Tehát bekötve töltöd?

A sütiknek is szükségük van szeretetre.

(#1581) crissprivat válasza boogie84 (#1580) üzenetére


crissprivat
senior tag

Semmi baja nem lesz töle ;)

Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248

(#1582) tibcsiworld


tibcsiworld
aktív tag

Pont témába vág a kérdésem! Off töltőm van, bent a házban (melegen) feltöltöttem az aksit (varta 70AH), betettem a kocsiba, de csak a + -t kötöttem fel, és töltőre vágtam! Téli töltésre (14,7V elméletileg), és azonnal átment csepptöltésre! Mennyi ideig hagyhatom így csepptöltésen? Csak vasárnap használnám a kocsit!

(#1583) crissprivat válasza tibcsiworld (#1582) üzenetére


crissprivat
senior tag

Azt az OFF töltöt ki kéne mérni multival. Hogy mégis hogyan tölt és mennyi a fenntartó vagy csepptöltése.Ha szépen teszi a dolgát,akár hetekig is rajta lehet hagyni :K
Töltés AGM / Hópihe mód 14,7V
Fenntartó 13,6V
Csepptöltés min.12,85V körül (ennél hol fel,hol lejebb engedi a feszt)

Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248

(#1584) tibcsiworld válasza crissprivat (#1583) üzenetére


tibcsiworld
aktív tag

Köszi. Multiméterem nincs, de megrendeltem már! Elméletileg 0.8A a csepptöltése! (szerk.: A feszültségeket még nem vágom, hogy az A mellett sz mi, de majd olvasok! :) )

Csak annyit nem értek, hogy a csepptöltők, ctek is van olyan, ami csakis 0.8A-t ad, mire jók? Mert ugye a sima töltő is annyit adagol, ha felnyomta az aksit!

Vagy csak annyi, hogy olcsóbb fillérekkel, és valakinek csak és csakis teleltető csepptöltő kell?

[ Szerkesztve ]

(#1585) crissprivat válasza tibcsiworld (#1584) üzenetére


crissprivat
senior tag

Ez a 0,8A is csak kábé érték,mivel én már mértem 0,1-0,2A fenntartó töltésnél (7.LED - ctek mxs 10 töltö),ahol a papírja szerint 10A-el kéne nyomnia. Szóval az áram elég ingadozó görbét írhat le. Hol erösebb,hol gyengébb.

De általánosságban el lehet mondani,hogy nagy árammal (A) csak a nagyon lemerült akkukat kezdik tölteni kis feszültséggel (V),utána szépen viszi le az áramot és emeli meg a feszültséget. (ha nincs teljesen kisütve,minimális ideig küld neki maximum áramot) Ekkor már 80% körül van az akku (az autót már simán indítja),de a 100% eléréséhez már idö kell.
De minden töltönek más a programja,de nagyvonalakban így müködnek.

Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248

(#1586) Brogyi válasza crissprivat (#1585) üzenetére


Brogyi
senior tag

Mondtam én, hogy jókat írsz.
Bizony nem sok különbség van a görbék között. Az a 0,8 vagy 4A az abszolut maximumot jelenti.
Nagyon nagy tévedés bármelyik processzoros töltőnél ha következőképen gondolkodunk: 2 óra töltés után ha autó üzemmódot választottuk, ami pl. 4A akkor a bevitt kapacitás nem 8Ah.
Gyorsan elfelejteni!
Nem neked szántam mindent. Bocsi :R Bízom benne, hogy tudod mi a te részed. :D

(#1587) tibcsiworld válasza Brogyi (#1586) üzenetére


tibcsiworld
aktív tag

Értem!

Itt fent van a kép Dzsidzsi32 vett csepptöltőt is! De minek, ha az 5-ös is ugyanazt tudja, sőt?!

(#1588) crissprivat válasza Brogyi (#1586) üzenetére


crissprivat
senior tag

Igen :K

tibcsiworld ,az nem csepptöltö. Az egy max 0,8A-ig müködö,kifejezetten kis akkukhoz tervezett (pl.robogó) töltö. A legjobb választás lehet egy motor tulajnak. :K

Azért vette így,mert az mxs 5.0 nem a legjobb már egy 100Ah akksihoz,ha csutkára lemerül. Meg se nyekkenik töle :( Igy vett külön a motorjához valót és az autóhoz.

[ Szerkesztve ]

Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248

(#1589) Gabis


Gabis
őstag

Sziasztok,
felhoztam az aksimat ebben a nagy hidegben mert már nem indított.
Feltettem egy kölcsönkapott töltőre ami kb. 1/2 óra után el is érte a 0-t (ami a teljes töltöttséget jelentené).
Ma sikerült szereznem egy multimétert, amivel rámérve az akkumulátorra 10,33V-ot mutatott.
A kérdésem, hogy egy jobb fajta (pl. Ctek mxs 5.0) helyre tudná esetleg hozni a kb. másfél éves aksit vagy kuka?
Nem vagyok egy szaki ezen a téren ezért esetleg tudnátok segíteni, hogy mire állítsam a m.métert, hogy ellenőrizni tudjam a töltő mennyivel tölt, ill. amikor a 0-n áll nyom e még bele valamennyivel? :B
Előre is hálás köszönetem :R

(#1590) tibcsiworld válasza crissprivat (#1588) üzenetére


tibcsiworld
aktív tag

Elnéztem, tényleg nem 5-öse van! :)

Szóval az offom értékelésénél azt írták, hogy 17 órát töltött egy teljesen halott 44AH-s aksit, és aztán ment rendesen. Az én 70-esem 4 óra alatt feltolta! Van remény! :)

(#1591) crissprivat válasza Gabis (#1589) üzenetére


crissprivat
senior tag

Szia.
Fél óra alatt nagyon kétlem,hogy egy 2,5A-es töltö fullra nyomná az akksidat. De ez látszik is,mert 10.33V-ot mértél ki belöle. Egy másfél éves akku még csak tini,szóval nagy az esély,hogy még nem veszett minden.
Milyenek amúgy az akkud adatai?
A multit pedig egyenáramra és ha lehet a 20asra tedd.

Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248

(#1592) crissprivat válasza tibcsiworld (#1590) üzenetére


crissprivat
senior tag

Igen,az hal meg utoljára :K ,de végül meghal :DDD

Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248

(#1593) Gabis válasza crissprivat (#1591) üzenetére


Gabis
őstag

Az aksi adatai GigaWatt G55R 56Ah 480A.
Igen, ebben az állásban mértem rá. :R
Kicsit meg vagyok lőve, mert vagy az aksi rossz vagy a töltő vagy a generátor nem tudta visszatölteni rendesen (sajna csak ritkán van használva az autó)...

[ Szerkesztve ]

(#1594) crissprivat válasza Gabis (#1593) üzenetére


crissprivat
senior tag

A töltö gagyi,nem vitatárgya. Ha a keret engedi, ILYET vegyél. Nagy eséllyel még helyrehozza az akkud. Engedsz neki kis "recond" funkciót szobahömérsékleten,nagy valószínüséggel még jó lesz az akkud.
Tudom nem olcsó töltök ezek,de nagy rá az esély,hogy csak 1x kell megvenni öket és kiszolgálnak nagyon hosszú ideig ;)

Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248

(#1595) Gabis válasza crissprivat (#1594) üzenetére


Gabis
őstag

Próféta szóljon belőled :K :R

(#1596) Brogyi válasza Gabis (#1595) üzenetére


Brogyi
senior tag

Ha még ott a tóltő akkor töltés közben mérj. A végfeszültség a fontos annál a szabályozatlan töltőnél.
Valószinűleg el se éri a 14,4V-ot.

(#1597) Jimmy66


Jimmy66
senior tag

Sziasztok!

Az akku AGM 68Ah-s. Pár napja nem indította el az autót, valami no-name töltővel kb 9 órát töltöttem. Ezt követően, elindult és elmentem az autóval egy szakszervízbe, kértem, hogy mérjék ki az akksit.

Az eredmény:

Azt mondták, hogy tökéletes.

AZONBAN!

Ma megérkezett az MXS 5.0. A hozzá kapott indikátor viszont csak sárgán villog.
A kérdésem az lenne, hogy az MXS 5.0-val kezdjem el tölteni, vagy hagyjam így?

A válaszokat előre is köszönöm!

Üdv.: Jimmy

[ Nincs Szerkesztve ]

(#1598) crissprivat válasza Jimmy66 (#1597) üzenetére


crissprivat
senior tag

Szia.
Igen,tedd rá a cteket,hadd töltse fullra az akkudat :K
Nem kell félni a túltöltéstöl,automatikusan lekapcsol. A 7.lednél már csak fenntartó lesz 10 napig 13,6V környékén. (hömérséklet függvénye) Utána csepptöltés következik.
De olvasgasd el a használatit :K

Amúgy az ilyen tesztek becsapósak,mivel csak a pillanatnyi állapotukat mutatja meg és az egy kis kocsikázás után tökéletes lehet. 2 óra pihenö kellene az akku pontos kiméréséhez. De legjobbak a terhelési tesztek,ott eldöl mennyi is az annyi :K

[ Szerkesztve ]

Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248

(#1599) Jimmy66 válasza crissprivat (#1598) üzenetére


Jimmy66
senior tag

Köszi, örülök, hogy nem azt mondtad, tegyem a fiókba a CTEK-et. Holnap megdolgoztatom. ;)

Az indikátor tudom, hogy csak tájékoztatást ad, sajnos mérőműszerem nincs. (kb. 30 percet vártam a kocsi leállítása után)

(#1600) Jank


Jank
tag

Kedves fórum társak!
Köszönettel olvastam a sok tapasztalatot és ismereteket a témában szereplő és azon kívül eső akkumulátor töltőkről.
A napokban indulás helyett csak elhaló nyöszörgés fogadott az autómban. Fürgén kiszereltem a bűnöst és rákapcsoltam egy jó öreg "noname" töltőre. Amikor 4 óra múlva ránéztem azt láttam, hogy a töltő led-es visszajelzője semmi változást nem mutat. Körbenéztem a töltőt akkor tűnt fel, hogy a védőbiztosíték kiolvadt.
Természetesen nem volt otthon így egy kellemes séta következett a legközelebbi benzinkúthoz. Ott egyből mondták, hogy van mosópor, napilap, Coca cola , csokoládé, papírszalvéta , stb....... biztosíték az nincs. :W
A másik benzinkút szerencsére szintén a városban volt ott nem voltak ezek fogyasztási cikkek de volt biztosíték. Otthon kicseréltem a biztosítékot és.......gyanús volt .... előástam a multimétert méregettem és egyre jobban :( szóval nem volt jó kedvem. Meg is rendeltem az itt kapott tanácsok szerint egy Ctek Mxs 5.0 -t másfél nap alatt a csomagkihordó a kezembe adta. Nagyon kulturáltan becsomagolva egy ledes lengőcsatival megfejelve 21755 Ft ellenében.
Persze majd rajta kell hagynom a kocsin a világítást, mert a barátom áthozta a saját töltőjét ( Ctek Mxs 7) :K és most tökéletes. Kicsit hosszú lére eresztve ennyi történt. ;)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.