Igen ez így volt.Este 5 kor feltettem és másnap este ötig volt fent.Melegedett de az utolsó fázisokban már csak kéz meleg volt.
És nem merítettem le soha az akksikat 11.5 alá!
Voltmérővel kontrolláltam....persze generátor nélkül.(és van 80Ah Exide GÉL ami csak a generátor töltött.)
Ha ment a motor akkor elég sokat visszatöltött.GÉLt csak külön töltöttem és egy nap elég volt!
Este ha nem volt optimális az akksikban a feszkó akkor villogott a fényszóró,és az kellemetlen volt.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Adrian Mole:] Friss konfig, Win 11, gyere rám
- [Re:] Kempingezés és sátrazás
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [FireFox1996:] 2024 tavaszi fórum peca
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
gulyi61
újonc
K Norbi
addikt
Te jó ég, ide kell áram. Na a 10 es töltővel szerintem jó barátok lesztek.
Megvereted ezt a technikát az akksikból pikk-pakk kikapja az áramot.
[ Szerkesztve ]
gulyi61
újonc
Ha a 10 es megteszi amit a "kis" 5 ös tudott,bekereteztetem a prospektusát! :-)
K Norbi
addikt
gulyi61
újonc
Ezekhez pedig a 10 is kevés lesz...ez a jövő!
6KW lesz az autóban....de sajna ehhez már autó is kell....kombi kevés,talán egyterű.
crissprivat
senior tag
A helyedben a 25öst venném minimum
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
K Norbi
addikt
Trolololo... Ez igen!!
Tilk szimbiótája elszökött!
[ Szerkesztve ]
gulyi61
újonc
Bitumen szigetelés előtt és után... helyhiány,sajna. csak kettő fér el(fért)
De mostmár másokat is hagyok érvényesülni....átmegyek nátómegfigyelőbe!
K Norbi
addikt
Jól megcsináltad! volt vele munka biztos.
gulyi61
újonc
Ttalán hátul volt könnyebb. Elöl rumlisabb,ajtókban sok sok "kütyü" és még erősítők...
K Norbi
addikt
Végül hogy döntöttél?
Harkovz
aktív tag
Nektek kocsiban bekötve mérve mekkora feszültséget tart az akku? Tudom, hogy minden kocsi más áramot vesz fel de támpontnak kéne. Az enyém egy másfél éves exide Prémium 77Ah akku Sx4 ben 12,2 ig vissza megy két óra alatt. Töltés jó 14,4 ig tölti. Most a hidegben erősebb indítást várnék tőle.
crissprivat
senior tag
Ha visszamegy 2 óra múlva 12,2V -ig,hát az nem a legjobb. Ott már csak kb. 50% -os az akkud. De ugye amikor mérted,nem ment a belsö világításod a verdában? Az úgy becsapós
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
K Norbi
addikt
Milyen távokon használod az autódat? Mert ha többet veszel ki az akksiból mint amennyit visszatölt a generátorod akkor előbb utóbb lemerül, + a hideg szívja kegyetlen le az akksikat.
Ilyenkor még a fullos akksiat sem árt legalább 1 héten egyszer töltőre dobni.
Jól fel kéne tölteni az akksidat.
Csak egy példa Exide premium dolgozik nekem is az autóba, jó én 2014.09 hóba vásároltam, 1 hónapra rá megpurcant a másik autónkba is az akksi, Exide Premiumot kapott az is, szinte egyszerre vettük én töltöm hetente az akksimat nekem 12,7V-12,8V körül szokott lenni a fesz.
A másik autónkba ami nincs töltve sose azon meg 12,42V mértem valamelyik nap.
Egyébként 12,40V alatt indul be visszafordíthatatlan szulfátosodás.
[ Szerkesztve ]
K Norbi
addikt
javítom 2015.09
[ Szerkesztve ]
RAiN91
őstag
Tegnap délután feltöltöttem az akksit, a SAL töltő szerint feltöltötte, utána mentem vele 2x15 km-t, majd 24 órán át kint maradt a kb. -8C-on az autó az utcán.
Most kissé nehezen indult, lassan forgatta. Ez azt jelenti rossz az akkumulátor, vagy normális ilyen hidegben ekkora dízel motornál (2.4 JTD)?
(Valamilyen gondozásmentes Banner akksi, 74 Ah-s (korát sajnos nem tudom))
crissprivat
senior tag
Jó lenne kimérni az akkut.
Így nehéz megmondani. Amúgy ilyen hidegben azért mindegyik akku nehezen indít. Nem kell ahhoz nagyon öregnek sem lenni.
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
K Norbi
addikt
Dzsidzsi32
tag
Megrendeltem mind a kettőt
tibcsiworld
aktív tag
Kicsit utánaolvasgattam!
Tehát ha sokat van merült állapotban az aksi, akkor szulfátosodik! Egy cikkben írták, hogy ezt meg is lehet előzni valamivel (nyilván ez járó motornál működik, valami impulzusokkal pumpál), illetve van ilyen berendezés, amivel ezt meg lehet szüntetni!? Akkuárus csinálhat ilyet? (neki nem ez az érdekes )
Nem tudom, hogy az aksim mennyire merült le, de töltés (házi töltővel 1 óra, hogy induljon) beindítás 30perc járatás óta (ami szilveszterkor volt) nem indítottam! Félő, hogy az ez előtti 2 hétben nem volt benne szufla!
Az 5.0 egy lemerült elszulfátosodott akkut is meg tud menteni? Mert csodák azért vannak, vagyis remélem!
[ Szerkesztve ]
K Norbi
addikt
No majd képeket csinálj róluk!
(#1520) tibcsiworld Nekem nincs nagy tapasztalatom a recondal, de pár embernek segített [link] vélemények szerint hatásos a Recond.
[ Szerkesztve ]
K Norbi
addikt
Készülj fel a 10 es durva látvány lesz!
Majd pár sor véleményt írhatsz róluk, meg mennyi idő alatt töltötte fel 10 es a 100Ah akksidat.
Honnan rendelted? Ha a fétistől, és ma leadtad a rendelést holnap megkapod.
Nem tökölnek.
[ Szerkesztve ]
Dzsidzsi32
tag
Az AkkuDream-től rendeltem meg. Az van közel a munkahelyemhez. Meg aztán itt is olcsóbb volt mint a Fetis-nél. Ha meglesz,jelentkezem
K Norbi
addikt
Rendben!
wrox
senior tag
Sziasztok!
Kicsit tanácstalan vagyok (mint a kisközség )
A sztori a következő.
Vettem egy 80 Ah, Zapp munka aksit tavaly decemberben (elektromos csónakmotorhoz). Mikor megvettem akkor szépen világított rajta a zöld visszajelző. Karácsony, illetve egyéb okok miatt nem tudtam használni, ezért félretettem. Nagyon nem foglalkoztam vele, mert valahol olvastam, hogy ezek az aksik kb 80% os töltöttséggel kerülnek eladásra Ezzel egy időben vettem a boltban egy Auto XS töltőt (gondolom Aldiban megvették, most meg dupla áron árulják. )
Ma nézem, nagyon halovány a visszajelző, gondoltam rátöltök.
Ráteszem a töltőt, 12. valamennyi V-ot mutat, 2 kocka töltöttség (5 kocka max), elkezdi tölteni az Autós módban. kb 2-3 óra feltöltötte, 14.4 Vot mitat, viszont a töltő elég rendesen felmelegedett. Nyomtam a Mode gombot, hogy mik vannak, és mikor ahhoz a részhez értem, hogy csak a kapocsfeszültséget mutassa, akkor elkezdett leesni a feszültség 13 V.-ig kb. A töltöttség pedig vissza eset 2 kockára. Párszor így átnyomogatva a Mode gombal, visszatértem az Auto módhoz, hagytam, látszólag töltötte, viszont visszaesett a töltöttség 1 kockára, fesz. 13.1. Ezt nem tudom, hogy a kapocsfesz, vagy amivel tölti? Most megint 2 órája rajta van, én érzése szerint most megy rendesen a töltés, 3 kocka, 13.6 V. A töltő csak langyos. Most mi a sz*r? A töltő, akksi? Vagy csak én nem rétek hozzá?
Brogyi
senior tag
Ez a programja. Lazíts, és hagyd rajta.
wrox
senior tag
ok.
5 óra alatt fekete lett mind az 5 kocka. A kockák kerete villog (elvileg akkor villog, ha tölt), viszont közben ki vagyon rajta írva, hogy Cha (ezt meg akkor írja, ha fel van töltve).
Töltőt levettem, multiméterrel rámértem, 13,8 V volt, folyamatosan csökkent 2-3 mp ként 1 tizedet. Holnapután rámérek, akkor milyen feszültségértéket kellene látnom, ha tele van az aksi? 12,7? Vagy 13V?
[ Szerkesztve ]
crissprivat
senior tag
12,70V - 100%
Ha ennyit kimérsz,az nagyon jó lesz.
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
pimmi
senior tag
p300
tag
Helló!
Érdeklődnék, hogy töltésnél az akku aktivátor (Akku Plussz) rajta maradhat e az akkun? Nem e tesz kárt a CTEK MXS 5.0 –töltőben.
gulyi61
újonc
Belefáradtam a CTEK szervizek keresésébe,terelésébe,a Német és a Svéd cégnek írott levelekre válaszra sem méltató --ha nem itt vette semmi közünk hozzá-- elhajtás tól.I(lyen téren nem korrekt a cég)
Kezembe vettem a dolgot, vagyis a töltőt ismét szétszedtem...és lőn csoda,működik.
Alaplapot megsanyargattam mikor ismét el kezdett kattogni..és most hosszú órák óta tölt..14.3V egy
S4 es 2 éves BOSCH on.
Shokkolo
addikt
Ürv uraim,
Ha már akku töltő, akkor erről van valakinek tapasztalata / véleménye?
Carstel 8A
"A kalapács amelyik összetöri az üveget, az mely megedzi az acélt"
K Norbi
addikt
Mióta van akku-aktivátorod? Ér az valamit? Engem lebeszéltek róla.
(#1531) gulyi61 A 10 es töltő mikor érkezik?
Lehet megijedt hogy kukába baszod. De vajon meddig lesz jó.
(#1532) Shokkolo Nekem sajna nincs
[ Szerkesztve ]
tibcsiworld
aktív tag
Ez van olcsóbban is, ha már...
Picboy
tag
Ha napi használatban lévő autó akkumulátorát töltenétek esténként, vagy áldoznátok némi anyagi eszközt a kényelem oltárán, akkor ajánlom a DEFA töltőket.
[link]
Létezik belőle 3, 4 és 10A-es verzió.
A töltő egy modulrendszer része, a működőképességhez kell még vásárolni a kábelkészletet is, amivel be lehet kötni.
Létezik hozzá motormelegítő modul is, a totalcaron volt róla cikk: [link]
Shokkolo
addikt
nem az ára... már van egy ilyenem, de tekintve, hogy elég laikus vagyok... gondoltam érdeklődök
"A kalapács amelyik összetöri az üveget, az mely megedzi az acélt"
wrox
senior tag
12,96V - másfél nappal a töltés után
Igaz, egy noname, legolcsóbb multimeter, de akkor kb. jónak tekinthető az akkumulátor, ha jól értem.
crissprivat
senior tag
Igen,tökéletes
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
lacam
aktív tag
Sziasztok,
Nem találtam a fórumon más akkutöltős topicot, ezért beköltöznék
Pár napja kb 24 órára bekapcsolva maradt, a belső világítást garantáló apró pici szofita izzóm. eredmény:
12V --> 1.4V !
Kicsit lementem hídba, mikor megláttam.
Van otthon egy Aldi-s AutoXS vagy mifene töltőm - az a nagyonokos egy "Mode" -gombos töltő -
Rácsatlakoztam a krokodil csipeszeket, ami azt eredményezte, hogy a töltőn elkezdett villogni a "csatlakoztassa a csipeszeket" -ikon
(gondolom nem látta, nem tudta eldönteni, hogy mi a fenét is csatoltak rá....ceruzaelem feszültséggel)
Majd kis mocorgatás, "mode"-gomb nyomkodás után azt elértem, hogy 6V-os motorakkunak fel is ismerte a cuccot.....hagytam kicsit, hogy legalább töltse úgy....de nem lett jobb, így egy békebeli, megnyúvadt, még 10V-os feszültséggel bíró régi akkumat rápattintottam egy bikakábellel, úgy 10.5V-ot látott is a töltő, így el tudta kezdeni autóakksiként tölteni....1 óra várakozás után, remegő kezekkel leválasztottam a "bika akksit" (vártam, hogy a töltő megint "kérem kapcsolja rá az akkut"-módba vált...de nem......így sikerült 12óra várakozás után 13V-ig töltenem az kocsira csatolt telepet...majd -még rajtahagyva- indítottam az autót, és fickósan be is röffentette a gépsárkány motorját.
Itt olvastam, hogy az aldi-s töltő szétvágja az akkut (túltölti), töltővel egyött ne indítsunk autót, stb....de nekem szerencsém volt. Az igaz, hogy nagyon nehezen bírtam rá, hogy autóakkuként kezelje...az egyetlen egy gombot, meg van hogy nyomkodom folyamatosan, de nem csinál semmit.....de végül csak sikerült. Viszont lehet hogy ténlyeg nem életbiztosítás....be kéne szereznem egy jobbat?! De milyet, ami nem méregdrága?
Másik....ez a mélykisülés...... el sem tudom képzelni, hogy képes egy ilyen kis izzó ennyire megmakkantani az akkut.
Az akkumulátorom kb 3 hónapos.......ennek már kapáltak?
Napok óta használom (azóta) , a feszültség monitorozva van - digitális szivargyújtós feszmérő csoda - hidegindítás előtt 12.2V (generátor feszültsége 13.6V körül mozog)
Olvasok itt szulfátosodásról, miegymásról......hallottam lebomló elektródáról.... várható, hogy az akkum nem él meg 1-2évnél többet?! Gondolom most adtam neki -ezzel a szofitával- egy qvanagy sallert és záros határidőn belül megfexik?!
Ez az Aldi-s töltő képes valahogy regenerálni az akkut? (láttam ilyesmi kapcsolásokat, eszközöket...létezik ilyen?) Tudnék valahogy javítani az akkum esélyein?
Üdv.
[ Szerkesztve ]
K Norbi
addikt
Háát nem használt neki
A teljesen kisütött akkumulátor elektrolit sűrűsége: 1,12 kg/köbdeciméter.
A korábban leírtak szerint ez 11,76 Voltnak felel meg. (1,12+0,84=1,96 6x1,96=11,76 Volt)
A kisütési határfeszültség: 10,5 Volt (1,75 Volt cellánként). Ez alatt az akku károsodásával járó mélykisülés kezdődik.
Generátorod feszültséged elég kevés ha pontos az a ketyere egyáltalán.
A feszültségnek 13,8V-14,4V között kéne legyen de inkább 14.0V felett az egészséges.
Multiméterrel kéne rámérni.
Milyen akkumulátorod van hogy 3 hónaposan haldokik?
Nem ártana mérni mérni egy nyugalmi áramfelvételt is 100mA alatt kéne legyen.
Ehhez is multiméter kellene.
[ Szerkesztve ]
lacam
aktív tag
Román multiméterem van, de eddíg nem volt vele gond!
Mindenképp rámérek majd multiméterrel (ámbár sosem volt gondom a szivargyújtós változattal)
Ez a károsodás visszafordíthatatlan? (vagy megmenthető még tudomisén X óra folyamatos töltőn hagyásssal?)
Ha jólemléxem Varta (de most nem mertnék rá mérget venni) 45Ah -s.
Azon csodálkozom, hogy 24 óra alatt képes ekkorát meríteni egy szofita (najó, a riasztó is aktív volt)
gulyi61
újonc
Hurrrá...megjavszereltem a CTEK 7.0 át!
Mosógép és a televízió után egy újabb pipa!..mellesleg kertépítéssel foglalkozom,ez azt hiszem jó sok hendikeppel rendelkeztem. Bosch 10 óra után feltöltve most jönnek szépen sorba az Optimák.
Optima most duruzsol 15.7 és 14.7 között...öröm ránézni!
Az a "kis" kék az egy 72 Ah-akksi!
CTEK a BARÁTOM
Picboy
tag
A szulfát mint olyan kisütés hatására minden ólomakkumulátorban keletkezik, ez a kémiai működés rendje. Az a szulfát, amit szulfátosodásnak neveznek, ennek a kisütés közben keletkező finom szemcsés szulfátnak a nagy szemcséssé alakulása, ami idővel megy végbe.
Tudomány ügyében érdemes a batteryuniversityt olvasgatni.
Itt azt írják, hogy a gépjárműindító akkumulátor esetében a nagyobb indítóáram érdekében sok vékony, összességében nagy felületű akkulemezt használnak, viszont ezek az akksik nem szeretik a teljes lemerítést, mert ezzel roncsolódik az akkulemez szerkezete.
Szintén a batteryuniversity-n talált táblázat szerint az indítóakksi 12-15 teljes lemerítést bír ki.
Ez a károsodás kívülről töltögetéssel nem fordítható vissza, mert a túltöltés okán korrodálódnak az akkulemezek, emiatt szintén csökken a kapacitás.
A leírás szerint ezeknek az akksiknak az a legjobb, ha teljesen feltöltött állapotban, terheletlenül tároljuk, majd időnként pótoljuk az önkisülés miatt elvesztett energiát.
Jimmy66
senior tag
Sziasztok!
68 Ah-ás AGM akkumulátorhoz keresek megbízható töltőt. Bosch C3-at néztem ki. Jó, vagy javasoltok másikat? (esetleg C1 is elég?)
Előre is köszi.
gulyi61
újonc
Üdv.
AGM, akku nem játék,mint árban és tudásban.
Így drága mulatság lenne próbálkozni no -name akkutöltőkkel esetleg Lidlisekkel...stb.próbálkozni.
Meggyőződésem,tapasztalatom csak a CTEK irányába terelődnek.
Neked megfelelne egy CTEK 5.0 5A.
crissprivat
senior tag
Hali.
Hát ha a keretböl futja,inkább CTEK közül legyen a választott.
Én EZT ajánlanám tiszta szívvel
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
gulyi61
újonc
Szerintetek ez miből van? Ezt nem hiszem el![link]
crissprivat
senior tag
Enyhén túl van árazva
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
Jimmy66
senior tag
crissprivat Köszi a választ.
bejegyzés CTEK akkumulátor töltő és másolatai