Hirdetés
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Utazásra tervezve – Anker Zolo gallium-nitrid töltő
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
Új hozzászólás Aktív témák
-
fusion33
csendes tag
válasz
Kiscupák #547 üzenetére
Sehogy nem felejt, azért írtam, hogy másnap teszem rá, addig használom a kocsit nem kap áramot a töltő az akksiról mert a kesztyűtartóba szoktam betenni. Nem olyan nagy szám ez, elmenti az utolsó beállítást egy olyan EEPROM memóriába ami áram nélkül sem törlődik. Hiszen a pendrive -ról sem vesznek el az adatok ha kivesszük a számítógépből.
-
fusion33
csendes tag
Nem felejt, ha autós módban veszem le az akkumulátorról és másnap teszem csak vissza akkor sem kell a mode gombbal újból válogatni ugyanúgy az auto módot folytatja csak az akkumulátor töltöttségének megfelelő lépésnél. Szóval ha teljesen fel volt töltve viszon amikor ráteszem már tölteni kell akkor nem kell csinálni semmit mert ugyanúgy az előző használt módot csinálja csak pl végigszalad a 4. lépésig és onnan tölti tovább. Azt se tudom pontosan mikor használtam a mode gombot a recond módon óta.
-
Kiscupák
csendes tag
válasz
fusion33 #539 üzenetére
A CTEK nem mér hőmérsékletet hagyományos értelemben sehol, sem a töltő házában, sem a csipeszekben, sehol, sem külsőt, sem belsőt. Elektronikusan határozza meg az akkumulátor hőmérsékletét az akkumulátort tesztelő mérései alapján és így alkalmazza a hőmérsékletkompenzációt, azaz tölt 14,7-ig hidegben, vagy akár 15-ig, illetve melegben csak 14,4 V-ig.
-
nootropil
csendes tag
válasz
nootropil #537 üzenetére
Mondjuk számomra érdekes, hogy számos gyártó alkalmaz "hópihe" módot itt 14,7 V-ig tölti az akkut majd átkapcsol jó esetben fenntartó töltésre.
A CTEK MXS 5.0-modell továbbfejlesztett verziójából ezt a hópihét elnevezték AGM-nek !?
a,)
Talán az egyszeri felhasználók a gondozásmentes savast gondolták AGM -nek (mint én pár hete még) és rátették így de nem lehetett volna probléma , biztosan nem mentek tönkre akksik vagy
b,)
A CTEK akarta magát fényezni hogy tud AGM-t is töltenitényleg ha normál ólom savas akksit töltök 14,7 V ig szobahőn .. az tönkreteszi !?
A motorom 12AH akksiját járás közben 13-14v között tölti a generátor.
-
nootropil
csendes tag
Korábbi hozzászólásomban csak arra akartam utalni, hogy jelen infók szerint az
-CTEK,EXTOL\CARSTEL,AKKUKRAFT magasabb technológiai szintet képvisel "okosabb" mint a 4-5 E ft-s Lidl-Aldil töltők.
Amelyek hozzá kell tennem microprocesszor vezérelt eszközök használhatók-működnek, sok száz darabot eladtak tehát nem hinném hogy tönkrevágják az akkukat, de ha biztosra akarsz menni a jelenleg kapható sorból az AKKUKRAFT a legjobb ár\érték arányú 9 töltési fázissal csepptöltéssel a végén. Ez a hozzáértő szerint is jó cucc ! [BROGYI] pl.
-
fusion33
csendes tag
Magyarországon Carstel/Extol, máshol BILTEMA néven hozzák forgalomba.
-
honvéd44
csendes tag
válasz
Kiscupák #528 üzenetére
Ezt a kétperces tesztet már korábban megcsináltam, a töltő ott folytatta ahol abbahagyta. Most harminc perces "áramszünet" után szintén, tehát a stand by, készenlét helyett azonnal a korábban beállított funkcióra lépett.
Ami még érdekes lehet: "áramszünet" alatt, a zöld stand by led folyamatosan égett, feltehetőleg az akkumulátorból kapott feszt, amolyan "áram alatt be vagyok kötve", tip. jelzésként. "Áramszünet" után minden ment tovább, mintha nem történt volna semmi, egy dolgot kivéve. A töltő előbb a normál töltéssel /félig telt ikon/ indított, majd három perc múlva váltott a feltöltött állapotra. Ez alatt nem emelkedett az akkumulátor feszültsége, maradt a 12.9 v. úgy tűnt, mintha a töltő rámért volna, lecsekkolta a cuccot, majd látva, hogy oké a dolog, át települt a fenntartó töltésre, a kilencedik pozícióra. És ez van harmadik napja. Véleményem az eddigi tapasztalatok tükrében az, hogy megvagyok elégedve az Extol 4A töltővel. Átlagos okos töltő, átlagos felhasználónak. -
Kiscupák
csendes tag
válasz
fusion33 #526 üzenetére
Az Ultimate Speed-nél legalább pontos a kijelzőn kiírt érték, azaz egyezik a multiméterrel mért értékkel. Ez a töltő előnyös oldala. Az ALDI-s sajnos nem pontos, mármint annál a kijelzőn kiírt érték és a multiméterrel mért érték eltérő.
Hogy miért áll meg az Ultimate Speed 12,9-nél az rejtély számomra. -
Kiscupák
csendes tag
válasz
honvéd44 #527 üzenetére
A Carstel és Extol egy és ugyanaz belsőleg is. Meg tudnád tenni, hogy kihúzod a 220 V-os tápját a konnektorból töltés közben, miközen rajta van a 2 saru az akkun és 2 perc várakozás után visszadugod, hogy folytatja-e ugyanott, ahol a kihúzás előtt tartott? Azaz nem kell-e manuálisan visszakapcsolni az autó töltés üzemmódot, hanem megtartja abban és folytatja. Tehát hogy nem áll-e vissza stand-by alapállapotba?
-
honvéd44
csendes tag
válasz
Kiscupák #523 üzenetére
Kitartok az Extol mellett. Jelenleg szinte minden szerszám és barkácsgépem Extol. Flex, akkus fúró, fúrógép, rezgőcsiszoló, kézi gyalugép, dugókulcskészlet, csavarhúzók, blankoló fogók, kerékanyakulcs, és most akkutöltő, mind Extol. Az áruk az a kategória amit nyugdíjasként kitudok fizetni, a minőségük miatt nem kell fölösleges kompromisszumot kötni. Korábban is volt általam preferált gyártó, de sokat rontott a minőségen a gyártás Kínába telepítése, a gyártmány ára viszont nem követte. Az Extol töltő harmadik napja lóg az akkun a szemes kábellel fixen rákötve, állandó 12.9 voltot tart, néha feltolja 13.7-ig, egy perc és visszaáll. Mivel nem használom minden nap az autót és garázsom is van, nekem ez töltő ideális, terveztem a megvételét egy ideje.
Még annyit, az Extol töltő küllemre és minden bizonnyal beltartalmát illetően is, kísértetiesen hasonlít a fentebb tárgyalt Carstel töltőhöz. -
fusion33
csendes tag
Nekem a Lidl Ultimate Speed LCD is van, feltölt 12.9V-ig és onnan nem változik a kiírás az LCD-n. Másnak is hasonlóan viselkedik?
-
peti85
senior tag
Na addig hezitáltam ,hogy rá merjem-e kötni a kocsira ezt az Aldis csodát, míg ma reggelre le is merült az akkumulátor
Azt hiszem délután már kénytelen leszek használni.
Köszi a privátokat Kiscupák és zsozso710711! -
Kiscupák
csendes tag
Az biztos, hogy Carstel 4A-es töltőt jelenleg sehol sem lehet kapni a "rendes" árán=piaci listaár. (Nem számolva persze a "horror" áras boltokat, ahol a "rendes" ár helyett +3000 és +5000 Ft felárért van még belőle néhány darab.) Azt mondta a forgalmazó, hogy április végén érkezik meg a "rendes" áras új szállítmány. Sovány vigasz. Addig marad a többi alternatíva: CTEK, AKKUKRAFT és az ALDI/LIDL verziók a maguk "hibáival"=pontatlanságaival (ALDI-s: túltöltés, LIDL-ös: hirtelen lekapcsol 15 V-ra felszaladva, stb.) és amit itt előttem már részletesen kitárgyaltak mások a tesztjeikben és méréseikben). Meg persze az ALDI-s és LIDL-ös töltők nem 9 fokozatban töltenek, csak 4, nemúgy, mint a CTEK, AKKUKRAFT és (ha kapható lenne) a Carstel is. Mondjuk a Carstel használati-kezelésijében ez a 9 fokozat elég "érdekes", mert az első 3 fokozat az ugyanaz, csak szépen leírták szétbontva, hogy több fokozatnak tűnjön. Meg az utolsó fokozatokból nálam 2 egy és ugyanazt jelenti. Mert ugye a CTEK és az AKKUKRAFT ténylegesen tudja a 8 vagy 9 tokozatotot. Emellett az ALDI-s és LIDL-ös töltők nem tudnak "igazi" szulfátmentesítő funkciót sem. És másik nagy hátrányuk, hogy kb. fél-egy nap alatt elkapkodják őket az akció indulásától számolva vevők. Dióhéjban összefoglalva a kínálatot ma Magyarországban.
-
Kiscupák
csendes tag
válasz
zsozso710711 #519 üzenetére
Nem is gondoltam komolyan, csak viccnek szántam, hogy az ALDI embere vagy.
-
peti85
senior tag
válasz
zsozso710711 #519 üzenetére
Akkor az nem probléma, hogy normál módban 14,7V-al, téliben meg 15V-al tölt?
Azt még értem, hogy hidegben magasabb a töltőfeszültség, de normál módban 14,4V-nak kéne lennie.
Vagy akkor az enyém hibás? -
Kiscupák
csendes tag
válasz
zsozso710711 #515 üzenetére
Te az ALDI embere vagy?
-
nootropil
csendes tag
válasz
zsozso710711 #515 üzenetére
ok akkor az MD 13323 rendben .
-
zsozso710711
csendes tag
Sziasztok. Ma az egyik barátom mutatott valamit.. Aldi MD 13323
--- Másik ALDI 15526
a két készülék műszakilag ugyan olyan. A külső más, MD15526-ot a német és a lengyel oldalakon .halára dicsérik. Közben nézegettünk és észrevettük náluk már csak MD15526-ot kapható??? Ha van akció.
-
fusion33
csendes tag
válasz
DeFranco #507 üzenetére
Ha már megvan és nem akarsz helyette másikat van 2 tippem a számodra:
1. csak akkor használd amikor kell
2. ne használd tovább mint ameddig kell
Bővebben: Ha kissé lemerül az akkumulátor rákapcsolod és 1-2 óra töltés után kipróbálod, hogy töltött-e annyit, hogy beinduljon az autó, ha igen nem kell tovább használni, ha nem még 1-2óra töltés. -
-
Kiscupák
csendes tag
válasz
DeFranco #507 üzenetére
Normál, nem téli üzemmódban is csinálja, lásd itt:
[link]
Ez probléma.Emellett az akkumulátorodat nem arra tervezték, hogy 15 vagy 15,7 V-tal pezsegtesse a töltő minden töltésnél, hanem arra, hogy 14,4-nél lekapcsolja, esetleg 14,7-nél. 1 évben egyszer pedig recond módban megküldheti esetleg 15 V-ig, de csak 1 évben egyszer. Nem többször. Ez is probléma, ha minden töltésnél tovább engedi, mint 14,4 vagy 14,7.
Ja, és ha már van, én a helyedben visszavinném és visszakérném a pénzt érte és vennék egy olyat, ami nem tölt túl.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
honvéd44 #505 üzenetére
csillaggarázs: az utcán áll a társasház előtt... gondolom életszerű, hogy nem kötöm rá lengőkábellel.
azért én kíváncsi lennék a részletekre mégpedig főleg arra, hogy ezt nem hideg módban is csinálja-e
egyébként a fordok generátora is emelt töltőfesszel dolgozik, a vezérlés simán ráenged bőven 15V feletti töltést is az akkukra (gyárilag), ezért kel agca vagy ca+ akksi bele, a normálokat nyilván megfekteti. ez nem kifogás, nem próbálom megmagyarázni, hogy ez egy jó töltő, de árnyalja a képet, ami a helyzetemet mutatja be
@fusion33: csak hogy tiszta legyen, nekem ez már van. adott. másikat nem fogok venni, ha ez szar akkor sem, mert nekem akkor kell max. töltő ha baj van mert rámmerül az akku valahol. a fentiek miatt csepptöltésről nem is lehet szó, nem is tervezem
-
fusion33
csendes tag
válasz
DeFranco #504 üzenetére
Röviden és ha olcsón akarod megúszni: Az általad említett töltő a kerülendő, nem megbízható kategóriába esik, nem érdemes kockáztatni, hogy tönkretegyen egy akkumulátort ami 20.000Ft körüli érték mikor csak 500Ft-al többet kell adni egy normáslis pl: Carstel 2A töltőért ami 6.000Ft körül megvehető vagy ha van időd vársz a Lidl akcióra és 5.500Ft-ér veszel egy Ultimate Speed LCD-t.
-
honvéd44
csendes tag
válasz
DeFranco #502 üzenetére
A savas autó akkumulátorok, és neked is ilyen van vagy veszel, töltés közben hajlamosak a gázképződésre, ami természetes, ez 14.4 volt töltöttségi szinten indul meg intenzíven, és az nem jó. Nem jó, hogy miért, olvass hozzá. A régi töltők 14.4 voltnál nem állnak le, csak jóval 15v. fölött. A korszerű, gondozásmentes akkumulátorokat, kalcium, kalcium+silver, stb. mivel szinte teljesen zártak, a gázképződés, vagy túltöltés, 10x gyorsabban amortizálja. A megoldás az un. okos töltővel történő töltés, amelyik 14.4 voltnál automatikusan, önmagát korlátozza és átáll fenntartó töltésre, kb. 12.9 voltra, nem károsítja, sőt az itt leírt típusok, CTK, EXTOL, MOTOCRAFT, stb. regenerálják is a lemerült akksikat. Ezek a töltők csillaggarázsban is jól teljesítenek, csepp és porálló kivitelben készül szinte mindegyik, többféle módon köthető az akkumulátorra, "csatlakoztasd és hagy ott" lehetne a nevük. Ennyi.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
steve brown #503 üzenetére
értem. és ez a 15,3 15,7V minden akkunak árt, vagy csak annak ami nem calcium plus-os illetve ezüst-calciumos?
fordom van, ugye itt már játszik az alapból emelt töltés a generátorról is, amiről már volt szó
ez a hiba csak a hideg üzemmódot érinti? a normál autótöltő üzemmódban nem merül fel ez a hiba?
ezt az emelt feszültséget mindegyik példány eljátssza vagy csak vannak hibás darabok? ha utóbbi, akkor mivel lehet ezt kideríteni? multiméterrel?
-
steve brown
csendes tag
válasz
DeFranco #502 üzenetére
A legnagyobb baja az volt, hogy felemelte a feszültséget 15.3V-ra, ill. 15.7V-ra hideg üzemmódban.
Sok embert nem zavar, ill. szerintem nem is tud róla hiszen 14.4V-nál már a feszültséget sem írta ki, csak valami szöveget. Engem viszont eléggé zavart, ezért is passzoltam el. Továbbá az is zavart, hogy tényleg csak gombnyomásra kapott háttérvilágítást az LCD. Ezzel szemben az Ultimate Speed töltő-ben nincsenek meg ezek a hibák(14.4V-ig tölt, folyamatosan világít az LCD ledje), de ez sem hibátlan töltő, a napokban írtam le mi a gond vele.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
steve brown #500 üzenetére
visszaolvastam, nem tudom összerakni.
állítólag felmegy a fesz x V fölé és ez ha jól értem gond / vagy nem gond, akksi függő, akkor ha bent van az autóban az akksi / akkor is ha nincs és akkor ha karbantartó-csepp töltésen van / mindig.
szóval volt már itt sok minden leírva de lehet hogy a laikusságom okán, de nem tudom összerakni a képet. ezért is írtam le többek között azt is, hogy én mire használnám
(egy banner valamilyenbull (nem uni-) akksi van most, motorcraft lesz a következő, egy mk1-es focusban van, és arra tartom a töltőt, ha lemerül, akkor feltöltsem vele az akksit, karbantartó töltést (vagy nem tudom hogy hívjátok, amikor este rádugom a garázsban mert csak) nem tervezek lévén utcán áll)
vállalom sötét vagyok mint a főd de nem értem, hogy mi baja és hogy ez rám vonatkozik-e
-
fusion33
csendes tag
Új hozzászólás Aktív témák
- ASUS TUF Gaming A17 Makulátlan Állapotban, Dobozában!
- Samsung Galaxy Tab S9 FE 5G (128GB) Gyári Fóliás, Gyönyörű Állapotban! 6hó garancia
- Macbook Pro M1 13" (16/512GB) Gyönyörű Állapotban!
- HP Omen 45L/ 14700K/ RTX 4080 SUPER/ 64GB DDR5/ 2TB M.2 SSD
- Tamron 18-200mm Di II VC (Canon) és Tamron 70 - 300mm 1:4-5.6 (Canon) objektívek
- HP Probook 650 G4 15,6 i5-8350u 8. gen. GYÁRI MAGYAR VILÁGÍTÓ BILL!!!
- BESZÁMÍTÁS! Samsung Galaxy A34 5G 128GB mobiltelefon garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i5 12400F 32GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB Rampage SHIVA Seasonic 650W
- DELL Universal Dock D6000 docking station (452-BCYH) (DisplayLink)
- LG 55G3 - 55" OLED evo - 4K 120Hz 0.1ms - MLA - 2000 Nits - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDMI 2.1
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest