Több dolog is, ahogy olvastam, volt akinek abszolut rossz volt cserélnie kellett, volt akinek túl magas volt a töltés, több mint 14,4V-ra ment fel, volt aki nem szerette, hogy nem írta ki folyamatosan a feszültségértéket csak ha megnyomott rajta gombot, stb.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [bambano:] Bambanő háza tája
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
- [Re:] [proci985:] Audyssey szobakalibráció felülvezérlése REW + mérőmikrofonnal
- [Re:] [Mr. Y:] Curve kártyával vigyázz tankolásnál!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Hozzászólások
fusion33
újonc
DeFranco
nagyúr
visszaolvastam, nem tudom összerakni.
állítólag felmegy a fesz x V fölé és ez ha jól értem gond / vagy nem gond, akksi függő, akkor ha bent van az autóban az akksi / akkor is ha nincs és akkor ha karbantartó-csepp töltésen van / mindig.
szóval volt már itt sok minden leírva de lehet hogy a laikusságom okán, de nem tudom összerakni a képet. ezért is írtam le többek között azt is, hogy én mire használnám
(egy banner valamilyenbull (nem uni-) akksi van most, motorcraft lesz a következő, egy mk1-es focusban van, és arra tartom a töltőt, ha lemerül, akkor feltöltsem vele az akksit, karbantartó töltést (vagy nem tudom hogy hívjátok, amikor este rádugom a garázsban mert csak) nem tervezek lévén utcán áll)
vállalom sötét vagyok mint a főd de nem értem, hogy mi baja és hogy ez rám vonatkozik-e
[ Szerkesztve ]
steve brown
csendes tag
A legnagyobb baja az volt, hogy felemelte a feszültséget 15.3V-ra, ill. 15.7V-ra hideg üzemmódban.
Sok embert nem zavar, ill. szerintem nem is tud róla hiszen 14.4V-nál már a feszültséget sem írta ki, csak valami szöveget. Engem viszont eléggé zavart, ezért is passzoltam el. Továbbá az is zavart, hogy tényleg csak gombnyomásra kapott háttérvilágítást az LCD. Ezzel szemben az Ultimate Speed töltő-ben nincsenek meg ezek a hibák(14.4V-ig tölt, folyamatosan világít az LCD ledje), de ez sem hibátlan töltő, a napokban írtam le mi a gond vele.
DeFranco
nagyúr
értem. és ez a 15,3 15,7V minden akkunak árt, vagy csak annak ami nem calcium plus-os illetve ezüst-calciumos?
fordom van, ugye itt már játszik az alapból emelt töltés a generátorról is, amiről már volt szó
ez a hiba csak a hideg üzemmódot érinti? a normál autótöltő üzemmódban nem merül fel ez a hiba?
ezt az emelt feszültséget mindegyik példány eljátssza vagy csak vannak hibás darabok? ha utóbbi, akkor mivel lehet ezt kideríteni? multiméterrel?
honvéd44
újonc
A savas autó akkumulátorok, és neked is ilyen van vagy veszel, töltés közben hajlamosak a gázképződésre, ami természetes, ez 14.4 volt töltöttségi szinten indul meg intenzíven, és az nem jó. Nem jó, hogy miért, olvass hozzá. A régi töltők 14.4 voltnál nem állnak le, csak jóval 15v. fölött. A korszerű, gondozásmentes akkumulátorokat, kalcium, kalcium+silver, stb. mivel szinte teljesen zártak, a gázképződés, vagy túltöltés, 10x gyorsabban amortizálja. A megoldás az un. okos töltővel történő töltés, amelyik 14.4 voltnál automatikusan, önmagát korlátozza és átáll fenntartó töltésre, kb. 12.9 voltra, nem károsítja, sőt az itt leírt típusok, CTK, EXTOL, MOTOCRAFT, stb. regenerálják is a lemerült akksikat. Ezek a töltők csillaggarázsban is jól teljesítenek, csepp és porálló kivitelben készül szinte mindegyik, többféle módon köthető az akkumulátorra, "csatlakoztasd és hagy ott" lehetne a nevük. Ennyi.
[ Szerkesztve ]
fusion33
újonc
Röviden és ha olcsón akarod megúszni: Az általad említett töltő a kerülendő, nem megbízható kategóriába esik, nem érdemes kockáztatni, hogy tönkretegyen egy akkumulátort ami 20.000Ft körüli érték mikor csak 500Ft-al többet kell adni egy normáslis pl: Carstel 2A töltőért ami 6.000Ft körül megvehető vagy ha van időd vársz a Lidl akcióra és 5.500Ft-ér veszel egy Ultimate Speed LCD-t.
[ Szerkesztve ]
DeFranco
nagyúr
csillaggarázs: az utcán áll a társasház előtt... gondolom életszerű, hogy nem kötöm rá lengőkábellel.
azért én kíváncsi lennék a részletekre mégpedig főleg arra, hogy ezt nem hideg módban is csinálja-e
egyébként a fordok generátora is emelt töltőfesszel dolgozik, a vezérlés simán ráenged bőven 15V feletti töltést is az akkukra (gyárilag), ezért kel agca vagy ca+ akksi bele, a normálokat nyilván megfekteti. ez nem kifogás, nem próbálom megmagyarázni, hogy ez egy jó töltő, de árnyalja a képet, ami a helyzetemet mutatja be
@fusion33: csak hogy tiszta legyen, nekem ez már van. adott. másikat nem fogok venni, ha ez szar akkor sem, mert nekem akkor kell max. töltő ha baj van mert rámmerül az akku valahol. a fentiek miatt csepptöltésről nem is lehet szó, nem is tervezem
DeFranco
nagyúr
tényleg ne értsétek félre, nem okoskodom, csak kíváncsi vagyok.
az elektromossághoz viszont nem értek, soha nem is tanultam, néhány nagyon alapfogalmon kívül nem is vagyok tisztában semmivel a témában.
[ Szerkesztve ]
Kiscupák
újonc
Normál, nem téli üzemmódban is csinálja, lásd itt:
[link]
Ez probléma.
Emellett az akkumulátorodat nem arra tervezték, hogy 15 vagy 15,7 V-tal pezsegtesse a töltő minden töltésnél, hanem arra, hogy 14,4-nél lekapcsolja, esetleg 14,7-nél. 1 évben egyszer pedig recond módban megküldheti esetleg 15 V-ig, de csak 1 évben egyszer. Nem többször. Ez is probléma, ha minden töltésnél tovább engedi, mint 14,4 vagy 14,7.
Ja, és ha már van, én a helyedben visszavinném és visszakérném a pénzt érte és vennék egy olyat, ami nem tölt túl.
[ Szerkesztve ]
Kiscupák
újonc
Tehát nem kell plusz pénzt kiadnod egy olyanért, ami jó, mert visszakapod az árát az ALDI-ban és hozzátéve +1000 vagy +1500 Ft-ot kapsz egy olyat, ami már rendesen működik. Annyit meg véleményem szerint megér az akksid hosszabb élettartama.
fusion33
újonc
Ha már megvan és nem akarsz helyette másikat van 2 tippem a számodra:
1. csak akkor használd amikor kell
2. ne használd tovább mint ameddig kell
Bővebben: Ha kissé lemerül az akkumulátor rákapcsolod és 1-2 óra töltés után kipróbálod, hogy töltött-e annyit, hogy beinduljon az autó, ha igen nem kell tovább használni, ha nem még 1-2óra töltés.
honvéd44
újonc
Akkor szereld ki, vidd a lakásba az akksit és ott tedd rá a töltőt. Tököm se tudja, arra meg azt válaszolod, egy rakás gyerek miatt nem életszerű.
zsozso710711
újonc
Sziasztok. Ma az egyik barátom mutatott valamit.. Aldi MD 13323 --- Másik ALDI 15526 a két készülék műszakilag ugyan olyan. A külső más, MD15526-ot a német és a lengyel oldalakon .halára dicsérik. Közben nézegettünk és észrevettük náluk már csak MD15526-ot kapható??? Ha van akció.
nootropil
csendes tag
Tehát akkor az aldis túltolja 15.3v a lidl - s meg nem .
Mondjuk mèg mindig accucraft opció persze +8E.
Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
zsozso710711
újonc
Hát é p esz mondanánk ----ez az ALDIS.igenis jó, és pontos. MD13323. De persze mindenki maga tudja. Ja az aksi az autóban tölthető, nem kel kiszedni.
[ Szerkesztve ]
nootropil
csendes tag
ok akkor az MD 13323 rendben .
Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
Kiscupák
újonc
Te az ALDI embere vagy?
[ Szerkesztve ]
peti85
senior tag
Kedves zsozso710711 és nootropil!
Biztos bennem van a hiba, de kérlek próbáljatok meg tagolt mondatokban írni, mert ebből én semmit nem értek.
Most akkor mégiscsak jó az aldis MD 13323 is, vagy mégsem?
HP Elitebook 8560w DreamColor | Realme GT Master Edition | Samsung Watch 5 Pro | Panasonic P50S10E | nVIDIA SHIELD TV 2015 | Polk MagniFi MAX
zsozso710711
újonc
Szia nem vagyok az aldi embere. Csak ara szeretnék rámutatni... Hogy nem Lidl-s és aldi-s töltőkről beszélünk. Különböző típusokról.( pedig még a gyártójuk is néha ugyanaz) ----------- MD 13323 JÓ
[ Szerkesztve ]
peti85
senior tag
Akkor az nem probléma, hogy normál módban 14,7V-al, téliben meg 15V-al tölt?
Azt még értem, hogy hidegben magasabb a töltőfeszültség, de normál módban 14,4V-nak kéne lennie.
Vagy akkor az enyém hibás?
HP Elitebook 8560w DreamColor | Realme GT Master Edition | Samsung Watch 5 Pro | Panasonic P50S10E | nVIDIA SHIELD TV 2015 | Polk MagniFi MAX
Kiscupák
újonc
Egy privát ment.
Kiscupák
újonc
Nem is gondoltam komolyan, csak viccnek szántam, hogy az ALDI embere vagy.
Kiscupák
újonc
Az biztos, hogy Carstel 4A-es töltőt jelenleg sehol sem lehet kapni a "rendes" árán=piaci listaár. (Nem számolva persze a "horror" áras boltokat, ahol a "rendes" ár helyett +3000 és +5000 Ft felárért van még belőle néhány darab.) Azt mondta a forgalmazó, hogy április végén érkezik meg a "rendes" áras új szállítmány. Sovány vigasz. Addig marad a többi alternatíva: CTEK, AKKUKRAFT és az ALDI/LIDL verziók a maguk "hibáival"=pontatlanságaival (ALDI-s: túltöltés, LIDL-ös: hirtelen lekapcsol 15 V-ra felszaladva, stb.) és amit itt előttem már részletesen kitárgyaltak mások a tesztjeikben és méréseikben). Meg persze az ALDI-s és LIDL-ös töltők nem 9 fokozatban töltenek, csak 4, nemúgy, mint a CTEK, AKKUKRAFT és (ha kapható lenne) a Carstel is. Mondjuk a Carstel használati-kezelésijében ez a 9 fokozat elég "érdekes", mert az első 3 fokozat az ugyanaz, csak szépen leírták szétbontva, hogy több fokozatnak tűnjön. Meg az utolsó fokozatokból nálam 2 egy és ugyanazt jelenti. Mert ugye a CTEK és az AKKUKRAFT ténylegesen tudja a 8 vagy 9 tokozatotot. Emellett az ALDI-s és LIDL-ös töltők nem tudnak "igazi" szulfátmentesítő funkciót sem. És másik nagy hátrányuk, hogy kb. fél-egy nap alatt elkapkodják őket az akció indulásától számolva vevők. Dióhéjban összefoglalva a kínálatot ma Magyarországban.
peti85
senior tag
Na addig hezitáltam ,hogy rá merjem-e kötni a kocsira ezt az Aldis csodát, míg ma reggelre le is merült az akkumulátor
Azt hiszem délután már kénytelen leszek használni.
Köszi a privátokat Kiscupák és zsozso710711!
HP Elitebook 8560w DreamColor | Realme GT Master Edition | Samsung Watch 5 Pro | Panasonic P50S10E | nVIDIA SHIELD TV 2015 | Polk MagniFi MAX
fusion33
újonc
Nekem a Lidl Ultimate Speed LCD is van, feltölt 12.9V-ig és onnan nem változik a kiírás az LCD-n. Másnak is hasonlóan viselkedik?
honvéd44
újonc
Kitartok az Extol mellett. Jelenleg szinte minden szerszám és barkácsgépem Extol. Flex, akkus fúró, fúrógép, rezgőcsiszoló, kézi gyalugép, dugókulcskészlet, csavarhúzók, blankoló fogók, kerékanyakulcs, és most akkutöltő, mind Extol. Az áruk az a kategória amit nyugdíjasként kitudok fizetni, a minőségük miatt nem kell fölösleges kompromisszumot kötni. Korábban is volt általam preferált gyártó, de sokat rontott a minőségen a gyártás Kínába telepítése, a gyártmány ára viszont nem követte. Az Extol töltő harmadik napja lóg az akkun a szemes kábellel fixen rákötve, állandó 12.9 voltot tart, néha feltolja 13.7-ig, egy perc és visszaáll. Mivel nem használom minden nap az autót és garázsom is van, nekem ez töltő ideális, terveztem a megvételét egy ideje.
Még annyit, az Extol töltő küllemre és minden bizonnyal beltartalmát illetően is, kísértetiesen hasonlít a fentebb tárgyalt Carstel töltőhöz.
[ Szerkesztve ]
Kiscupák
újonc
A Carstel és Extol egy és ugyanaz belsőleg is. Meg tudnád tenni, hogy kihúzod a 220 V-os tápját a konnektorból töltés közben, miközen rajta van a 2 saru az akkun és 2 perc várakozás után visszadugod, hogy folytatja-e ugyanott, ahol a kihúzás előtt tartott? Azaz nem kell-e manuálisan visszakapcsolni az autó töltés üzemmódot, hanem megtartja abban és folytatja. Tehát hogy nem áll-e vissza stand-by alapállapotba?
fusion33
újonc
Kiscupák
újonc
Az Ultimate Speed-nél legalább pontos a kijelzőn kiírt érték, azaz egyezik a multiméterrel mért értékkel. Ez a töltő előnyös oldala. Az ALDI-s sajnos nem pontos, mármint annál a kijelzőn kiírt érték és a multiméterrel mért érték eltérő.
Hogy miért áll meg az Ultimate Speed 12,9-nél az rejtély számomra.
[ Szerkesztve ]
Kiscupák
újonc
A Carstel 2A oda-vissza kapcsolgat, ha rajtahagyod? Hagyja leesni 12,9-re majd feltolja 13,7-ig és utána ugyanez folyamatosan?
fusion33
újonc
Carstel 2A ahogy a képen is látható 13,6V-on tartja az akkumulátort nem vettem észre, hogy kapcsolgatna.
honvéd44
újonc
Ezt a kétperces tesztet már korábban megcsináltam, a töltő ott folytatta ahol abbahagyta. Most harminc perces "áramszünet" után szintén, tehát a stand by, készenlét helyett azonnal a korábban beállított funkcióra lépett.
Ami még érdekes lehet: "áramszünet" alatt, a zöld stand by led folyamatosan égett, feltehetőleg az akkumulátorból kapott feszt, amolyan "áram alatt be vagyok kötve", tip. jelzésként. "Áramszünet" után minden ment tovább, mintha nem történt volna semmi, egy dolgot kivéve. A töltő előbb a normál töltéssel /félig telt ikon/ indított, majd három perc múlva váltott a feltöltött állapotra. Ez alatt nem emelkedett az akkumulátor feszültsége, maradt a 12.9 v. úgy tűnt, mintha a töltő rámért volna, lecsekkolta a cuccot, majd látva, hogy oké a dolog, át települt a fenntartó töltésre, a kilencedik pozícióra. És ez van harmadik napja. Véleményem az eddigi tapasztalatok tükrében az, hogy megvagyok elégedve az Extol 4A töltővel. Átlagos okos töltő, átlagos felhasználónak.
[ Szerkesztve ]
fusion33
újonc
Magyarországon Carstel/Extol, máshol BILTEMA néven hozzák forgalomba.
fusion33
újonc
nootropil
csendes tag
Korábbi hozzászólásomban csak arra akartam utalni, hogy jelen infók szerint az
-CTEK,EXTOL\CARSTEL,AKKUKRAFT magasabb technológiai szintet képvisel "okosabb" mint a 4-5 E ft-s Lidl-Aldil töltők.
Amelyek hozzá kell tennem microprocesszor vezérelt eszközök használhatók-működnek, sok száz darabot eladtak tehát nem hinném hogy tönkrevágják az akkukat, de ha biztosra akarsz menni a jelenleg kapható sorból az AKKUKRAFT a legjobb ár\érték arányú 9 töltési fázissal csepptöltéssel a végén. Ez a hozzáértő szerint is jó cucc ! [BROGYI] pl.
Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
nootropil
csendes tag
Mondjuk számomra érdekes, hogy számos gyártó alkalmaz "hópihe" módot itt 14,7 V-ig tölti az akkut majd átkapcsol jó esetben fenntartó töltésre.
A CTEK MXS 5.0-modell továbbfejlesztett verziójából ezt a hópihét elnevezték AGM-nek !?
a,)
Talán az egyszeri felhasználók a gondozásmentes savast gondolták AGM -nek (mint én pár hete még ) és rátették így de nem lehetett volna probléma , biztosan nem mentek tönkre akksik vagy
b,)
A CTEK akarta magát fényezni hogy tud AGM-t is tölteni
tényleg ha normál ólom savas akksit töltök 14,7 V ig szobahőn .. az tönkreteszi !?
A motorom 12AH akksiját járás közben 13-14v között tölti a generátor.
Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
fusion33
újonc
Logikus, hogy a CTEK levette a hópihét a továbbfejlesztettről. Ennek nagyon egyszerű a magyarázata, hogy már ATC vagyis automatikus hőmérsékletkompenzáló van benne nem kell manuálisan választani a hideg (hópihe) módot.
Kiscupák
újonc
A CTEK nem mér hőmérsékletet hagyományos értelemben sehol, sem a töltő házában, sem a csipeszekben, sehol, sem külsőt, sem belsőt. Elektronikusan határozza meg az akkumulátor hőmérsékletét az akkumulátort tesztelő mérései alapján és így alkalmazza a hőmérsékletkompenzációt, azaz tölt 14,7-ig hidegben, vagy akár 15-ig, illetve melegben csak 14,4 V-ig.
fusion33
újonc
Ezt honnan tudod mikor le van heggesztve a háza a CTEK-nek?
[ Szerkesztve ]
Kiscupák
újonc
Felboncoltam egyet Nem, csak vicc volt. CTEK gyári műszaki információ Ma kérdeztem rá.
[ Szerkesztve ]
Kiscupák
újonc
De ha belegondolsz, értelme sem lenne a házon belül mérni hőfokot, mikor ott mindig nagyon meleg van , jól szigetel a műanyag és nem is az ott mért hőmérséklet a mérvadó, hanem a kinti hőmérséklet vagy az akkumulátor hőmérséklete.
p300
tag
Helló!A CTEK MXS 5.0 továbbfejlesztett változata hálózat kimaradásnál elfelejt mindent, vagy ott folytatja ahol abba hagyta?
Kiscupák
újonc
Ott folytatja, ahol abbahagyta, esetleg még vissza is lép egy fokozatot, ha az akku közben merült annyit, hogy szükséges.
[ Szerkesztve ]
fusion33
újonc
Nem felejt, ha autós módban veszem le az akkumulátorról és másnap teszem csak vissza akkor sem kell a mode gombbal újból válogatni ugyanúgy az auto módot folytatja csak az akkumulátor töltöttségének megfelelő lépésnél. Szóval ha teljesen fel volt töltve viszon amikor ráteszem már tölteni kell akkor nem kell csinálni semmit mert ugyanúgy az előző használt módot csinálja csak pl végigszalad a 4. lépésig és onnan tölti tovább. Azt se tudom pontosan mikor használtam a mode gombot a recond módon óta.
Kiscupák
újonc
Úgy sem felejt, hogy leveszed mindkét sarut és kihúzod a hálózati kábelt, tehát teljesen "magára" marad a töltő? Vagy ez túl szép lenne?
[ Szerkesztve ]
fusion33
újonc
Sehogy nem felejt, azért írtam, hogy másnap teszem rá, addig használom a kocsit nem kap áramot a töltő az akksiról mert a kesztyűtartóba szoktam betenni. Nem olyan nagy szám ez, elmenti az utolsó beállítást egy olyan EEPROM memóriába ami áram nélkül sem törlődik. Hiszen a pendrive -ról sem vesznek el az adatok ha kivesszük a számítógépből.
p300
tag
Kitől rendelted egy linket..?Köszi.
bejegyzés CTEK akkumulátor töltő és másolatai
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- VivoBook M515DAP 15.6" FHD Ryzen 3250U 12GB 256GB NVMe magyar vbill., gar
- Synology BeeStation 4TB NAS (Hálózati Tároló)
- Lenovo ThinkPad T14 Gen 3 TOUCH: i5 1250P, 32GB RAM, 1TB SSD, 100% akku,Win11Pro,Lenovo Prémium gari
- eMag GARANCIA! ZOTAC Trinity RTX 3080 10GB OC GDDR6X LHR Videokártya! BeszámítOK
- Asus X550VX 15.6" FHD IPS i5-6300HQ GTX 950M 12GB 480GB magyar bill DVD író gar