Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1601) crissprivat válasza Jank (#1600) üzenetére


crissprivat
senior tag

Hát igen,jó párszor le lett írva,hogy minőségi töltőbe érdemes fektetni. Hiába vesz valaki olcsóbb szutykot,amivel csak még jobban ront az akku helyzetén.
A végén,ha komolyan gondolja,akkor úgy is vesz egy jó,márkás töltőt,ami már sokaknál bizonyított és rá lehet bízni az akkut.
Száz szónak is egy a vége,aki teheti mindjárt elsőre vegyen minőségi töltőt. Ne költsön feleslegesen szutykokra.
Te jól választottál :K

Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248

(#1602) K Norbi válasza Jank (#1600) üzenetére


K Norbi
addikt

Köszönjük a tapasztalatodat és hogy megosztottad velünk. :K :)

[ Szerkesztve ]

(#1603) Jimmy66 válasza crissprivat (#1598) üzenetére


Jimmy66
senior tag

Szia!

Még annyit szeretnék kérdezni, hogy a negatív sarut le kell választani, vagy tölthetem a testpontról? Start-stop rendszerű, B7-es Passat-ot szertnék tölteni.

Köszi

(#1604) crissprivat válasza Jimmy66 (#1603) üzenetére


crissprivat
senior tag

Szia.
Csak abban az esetben vedd le a negatívat,ha recondozni akarod az akkud. Mert akkor az elektronika megvédése végett kellene.
Ha csak sima töltés lesz,akkor nem kell levenni a negatívat.
Elöször csatlakoztasd az akkudon a pozitívhoz és utána a negatív pólushoz a töltö kábeleit. Utána jöhet a konnektor és az autó ikon kiválasztása. Ha megvagy a töltéssel,akkor elöször is áramtalanítani,utána negatív,majd pozitív csipeszt levenni.
Nagyvonalakban így csináld,akkor baj nem lehet.

Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248

(#1605) Jimmy66 válasza crissprivat (#1604) üzenetére


Jimmy66
senior tag

Köszi a gyors választ!

A negatív oldalon van egy ilyen ábra, gondolom értelemszerűen a testpontra tegyem ne a sarura.

Az AGM akksit is lehet Recond-ozni?

[ Szerkesztve ]

(#1606) crissprivat válasza Jimmy66 (#1605) üzenetére


crissprivat
senior tag

Csináld úgy,ahogy az ábrán van,gond nem lehet.
A recondban van AGMhez is lehetőség. Szóval lehet,de szerintem azt felesleges,mivel ott az elektrolit fel van itatva. Arra inkább csak sima AGMet engedd rá.

Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248

(#1607) K Norbi válasza Jimmy66 (#1605) üzenetére


K Norbi
addikt

Az nem a helyes bikázás ábrája véletlen? Akkor kell testpontra tenni, sima töltésnél kemény 5Amperhoz mehet a pólusra is.
pl ha kiszereled az AGM akkudat hova teszed a töltő negatív csipeszét? ;]

crissprivat
A könyvébe benne tutira a helyes töltés, ott van az ábrán is benne van mit jelent az ábra.
De szerintem az a bikázás lesz. Akkor szokták testre kötni, pólusra nem szabad bikázáskor.

[ Szerkesztve ]

(#1608) crissprivat válasza K Norbi (#1607) üzenetére


crissprivat
senior tag

Hát így nehéz megállapítani.
Mondjuk nemértem,miért nem lehet direkt negatívhoz csatlakoztatni?

Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248

(#1609) Jimmy66 válasza K Norbi (#1607) üzenetére


Jimmy66
senior tag

A könyvben annyit írnak, hogy töltésre vigyem szakszervízbe... :W

A szervízben azt javasolták, hogy vegyem le a negatívot és úgy töltsem a start-stop miatt, (valami patkót vagy hurkot emlegettek a negatívnál, ezért kell lekötni) de jó lenne, ha leszerelés nélkül is tölthetném. És azt is mondták, hogy bikázni nem szabad...

Elég összevisszaság van a fejemben.

(#1610) K Norbi válasza Jimmy66 (#1609) üzenetére


K Norbi
addikt

Nem semmi :( hát igen utána kell járni akkor a dolgoknak.

(#1611) DQ válasza crissprivat (#1585) üzenetére


DQ
tag

Köszönjük a rajzot. Ez is olyan, amit én nem értek. Annó én megnéztem több ctek típus leírást, magyarul, angolul, s nem értem. Persze nem érteni kell egy töltőt, hanem használni...
Most az általad mellékelt rajz is ue.
Nézzük csak a 6. és 7. módot: az áramgörbe érdekel, mert érdekel.
A 6.-hoz azt írják, hogy az 1,5A. Ez rendben is van, a grafikon szerint arányosan kb. ott lehet az érték, majd az áram csökken a rajz szerint kb. 1A-re.
A 7. módnál szépen folytatódik a grafikon ugyanott, csak éppen az van a rajz alá írva, hogy 10A!
- A rajz egyik részén ua. a szint 1,5A jelent, míg a másik részén 10A-t?
- 10A-rel tar szinten a szöveg szerint a 7. módban??? Na ne mááá... A rajz szerint az max 1A lehet...
Miért nem figyelnek oda a gyártónál, hogy mindegyiknek ilyen a leírása?
Vagy mondjátok már meg, hogy mit értelemezek rosszul!
Ettől függetlenül jól műxik a kütyü, csak vannak dolgok, amit értelmezni is szeretek...

(#1612) Jimmy66 válasza K Norbi (#1610) üzenetére


Jimmy66
senior tag

Bocs, hogy ennyit kavarok, de egy LED-panel-t szerettem volna beépíteni. Viszont, ha le kell kötni, akkor ez ugrott...

(#1613) DQ válasza Jimmy66 (#1597) üzenetére


DQ
tag

Amikor én megvettem cirka egy éve, akkor méricskéltem, hogy melyik led mikor kacsintgat.
Zöld: >12,67V
Sárga: 12,43-12,66V
Piros: <12,42V
Sárgánál még simán indít az autó, de nem árt rátölteni, a piros az már kérdésesebb, ott már nagyon ajánlott a töltés, de sok infót nem ad.
Amit az én műszerem mutatott: 12,42 környékén már látszik a piros is, alatta még inkább, de ha csak ezt nézem, azt már nem tudom meg, hogy 12,4 vagy 12 vagy 10V. (nekem az autó tiltakozás nélkül indul 12V mellett, alatta már hallom, hogy reklamál)
Szóval szép és jó ez a szemecske, csak én nemigen használom.

(#1614) DQ válasza Jimmy66 (#1605) üzenetére


DQ
tag

Igen, ez is azok közé tartozik, amit nem értek. Miért nem mindegy az, hogy a negatív csipeszt az akku negatív sarkára, vagy tőle 10 cm-re, 50 cm-re akasztom a madzagra, vagy a karosszériára?
Aki a szobában tölti az aksit, az hová csípteti a negatívot? Bevisz egy darab karosszéria elemet?

(#1615) Jimmy66 válasza DQ (#1613) üzenetére


Jimmy66
senior tag

Nekem most a piros villog...

2013 10. havi akksi :W

[ Szerkesztve ]

(#1616) Dzsidzsi32


Dzsidzsi32
tag

Na. Folraktam a nagy aksit is tolteni a nagytoltore. Reggel nyolckor raktam fel. Az elso harom reszt kb 1perc alatt letudta,es toltott a 4esen. Ott 14,7 V volt a toltes. Utanna elmentunk vasaroln :) Most ertunk haza es mar a 7esen van. A recond modrol lemaradtam. A varazsszem viszont nem zoldult ki. De szerintem nem is fog.Az csak egy cellat mutat. Mondta az aksis is hogy nem szabad ra hagyatkozni mert becsapos. Allitolag az ujjabb aksikon nincs is.Rajtahagyom estig aztan lekotom. Meglatom mennyit esik a feszko holnap reggelig. Aztan visszarakom a kocsiba,es hetfo reggel megint ramerek. Ha akkor is jo,akkor utanna mehet az allofutes teszt. Remelem minden jo lesz :)

[ Szerkesztve ]

(#1617) crissprivat válasza Dzsidzsi32 (#1616) üzenetére


crissprivat
senior tag

OK,köszi a tájékoztatást. Szépen töltött akkor :K
A többi meg majd a mérésnél kiderül,ahogy írod :)

Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248

(#1618) Gyurka6 válasza DQ (#1614) üzenetére


Gyurka6
őstag

Pont az a 10centi, mondanám, de nem, a saru és a pólus közti nem tökéletes kontakt miatt írják. tehát a sarura (ha nem lifeg rajta az elmenő vezeték, sem itt sem a testnél) szerintem ráteheted.

Gyurka

(#1619) crissprivat válasza DQ (#1611) üzenetére


crissprivat
senior tag

Igen,ezért is tettem be a diagramot,mert 10A mutat a 7.lednél,ahol csak a mérésem szerint 0,8-1A körül ingadozik az áram.
Mondjuk a görbék jók rajta,csak az áramerősség nem. (vagy csak nekünk érthetetlen ez :D)

Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248

(#1620) DQ válasza Jimmy66 (#1615) üzenetére


DQ
tag

Ha piros, akkor midenképpen ajánlott a töltés, mert ha Te is rámérsz, akkor 12,4V alatti értéket fogsz mérni, ez pedig már néhány autótípus esetén problémás lehet a hidegben.
Mivel nem öreg aksiról beszélsz (s nem lett totál lemerítve soha, illetve ha igen, akkor is), én levenném a negatív sarut és rátenném a recond móddal a töltőt. Egy éve ezt kipróbáltam: recond nélkül, majd megismételve egy-két héttel később reconddal is töltöttem ua-t az aksit. Recond után levéve a töltőt pár nappal később magasabb feszt tudtam mérni rajta, mint recond nélküli töltés után. Ezután 4 aksin csináltam ezt meg.
Sokat problémáztam annó azon, hogy recond mehet sarulevétel nélkül, vagy sem, mit szól hozzá az autó? Választ nem kaptam sem itt, sem a forgalmazótól (az csak mellébeszélt). Azóta a ctek honlapján a faq foglakozik ezzel a kérdéssel is, ahogy értelmezem, lehet, de nem ajánlott.
Szóval ha recond, saru le, s hagy menjen évente egyszer, vagy ha beteg aksiról van szó.

(#1621) DQ válasza Gyurka6 (#1618) üzenetére


DQ
tag

Nem értem. Ha nem tökéletes a kontakt a saru és a pólus között, akkor ha onnan 10 cm-rel odább teszem rá a töltőt akkor attól megjavul az érintkezés?
Én mindig, a ctek előtt is, a sarukra tettem a töltőt, akkor is, ha a járműben maradt az aksi, akkor meg méginkább, ha bevittem az aksit (télen minek legyen pl. a motorban, azok márciusig telelnek, az aksi jön be).

(#1622) DQ válasza crissprivat (#1619) üzenetére


DQ
tag

"Mondjuk a görbék jók rajta,csak az áramerősség nem."
Igen, erről beszélek: a rajz jó, alatta a szöveg nem. És ez egy világmárka! És az összes típus leírásában ezt láttam egy éve, amikor próbáltam megvilágosodni, s most a Te 10-esed esetén is ezt látom.
Gizike feliratozta ezt fel egyszer tévesen, s azóta sem tűnt fel senkinek?
Tudom: használni kell, nem értelmezni a töltőt. Viszont mi a működésről is beszélünk...

(#1623) Gyurka6 válasza DQ (#1621) üzenetére


Gyurka6
őstag

Gondolom mindig a pólusra teszed/tetted (a lakásban is, nem vitted a sarut is...), így is gondoltam, csak fordítva írtam (ha a kontakt jó, mindegy hova teszed).

Gyurka

(#1624) Mágus2 válasza Jimmy66 (#1609) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Kösd le a negatívot, és úgy töltsed!

(#1625) Jimmy66 válasza Mágus2 (#1624) üzenetére


Jimmy66
senior tag

Rendben, és köszi a segítséget!

(#1626) K Norbi válasza Jimmy66 (#1625) üzenetére


K Norbi
addikt

Én nem értem ezt az akksi levétel dolgot akkor sem, akkor az ábra az akksidon mit jelent, ha nem lehet se tölteni? se bikázni? Mert akkor az ábra szerint az egyik pólus levételét kéne ábrázolja. [link]

[ Szerkesztve ]

(#1627) Jimmy66 válasza K Norbi (#1626) üzenetére


Jimmy66
senior tag

Rögtön készítek pár képet a negativ oldalon lévő csatlakozóról és vezeték halmazról. Valószínű a szakik egyből látni fogják, hogy mi miatt nem ajánlatos a saru levétele nélkül tölteni. Nekem a VW szervízben elmondták, de teljesen Kínai volt... :F

[ Szerkesztve ]

(#1628) Jimmy66 válasza Jimmy66 (#1627) üzenetére


Jimmy66
senior tag

Az akksi "negatív" oldala:

A piros körben lévő dolgok:

A sárga körhöz kellene csatlakoztatni a kis ábra szerint.

(#1629) K Norbi válasza Jimmy66 (#1628) üzenetére


K Norbi
addikt

Igen lehet így megkerüli a dolgokat ha oda csatlakoztatod és nem a pólusra, kb olyan mintha le lenne kötve.
persze ebbe sajnos nem vagyok biztos.

Pedig az ábra szerint szabad tölteni. Szerintem ne add fel kérdezősködj még máshol is. Több szakszerviz többet mond. Én tuti megsoroznék vagy 10 márkaszervizt e mail be ezzel kapcsoltba. [link]

[ Szerkesztve ]

(#1630) Jimmy66 válasza K Norbi (#1629) üzenetére


Jimmy66
senior tag

Ez lenne a logikus, de asszem a legegyszerűbb, ha lekötöm. A riasztóval kell szórakoznom és az órát kell beállítanom.

(#1631) crissprivat válasza K Norbi (#1629) üzenetére


crissprivat
senior tag

Norbinak igaza lehet. Így kikerülsz bizonyos elektronikát töltéskor :K

Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248

(#1632) K Norbi válasza Jimmy66 (#1630) üzenetére


K Norbi
addikt

[link] Őket is megkérdezheted Forex Kft profi cég tuti tudnak mondani valamit.
e mail be [link] Küldd el nekik a képeket is.

Ám, ha sok fogyasztó megy, s még működik a startstop, ne adj Isten, a gyerekek bekapcsolva hagynak egy vagy több fogyasztót, kész a baj, nem indít az akku. Célszerű hetente, kéthetente vagy havonta (attól függően, hogy milyen intenzív a használat) töltőre tenni, és 24 órán keresztül állandó 16 V-on tölteni. A művelet elején felszalad a feszültség, sokan emiatt hamarabb lekapcsolják a töltőt, de ez hiba. Lényeges, hogy az AGM-akkumulátor megkapja a 14,7–14,8-as töltőfeszültséget (különben elindulhat a halálához vezető szulfátosodás), azaz jó kondiban kell lennie a generátornak.

Nézelődök a neten hogy leszokták ezeket tényleg kötni vagy sem, eddig nem találtam sok mindent.

[ Szerkesztve ]

(#1633) peti85


peti85
senior tag

Nekem Optimate 6 töltőm van. Ez felismeri, hogy be van-e kötve a kocsiba az akksi vagy sem. Ráengedi a szulfátmentesítést ha kell, autóban 16V-al, ha nincs bekötve akkor 22V-al. Ezen még MODE gomb sincs, mindent automatikusan csinál. Használtam már több autóban is és nem volt még gond (persze ez csak eddigi tapasztalat), meg nem hiszem, hogy kikapcsolhatatlanul betennének ilyen programot ha nem lenne 100%-ig biztonságos. A használatiban sem említik, hogy ellenőrizd az autó gépkönyvét.
A Honda és a Suzuki is gyári töltőként árulja átmatricázva.
Ráadásul úgy tudom a Fordok generátora is sok esetben 16V-al tölt. A legtöbb elektronikai beszállító sok gyártónak ad alkatrészt, ha Fordba kerül akkor gyárilag is bírnia kell a 16V-ot. Illetve Fordosok is szoktak saját hifit építeni az autójukba és ott sincsen gond, pedig azok a fejegységek, erősítők,... aztán tényleg univerzálisak.

HP Elitebook 8560w DreamColor | Realme GT Master Edition | Samsung Watch 5 Pro | Panasonic P50S10E | nVIDIA SHIELD TV 2015 | Polk MagniFi MAX

(#1634) K Norbi válasza peti85 (#1633) üzenetére


K Norbi
addikt

Jó kis cucc az Optimate 6 is :K
Szemeztem vele én is mikor töltő vásárlás előtt voltam.

[ Szerkesztve ]

(#1635) crissprivat válasza K Norbi (#1634) üzenetére


crissprivat
senior tag

Én is,de inkább a 10es ctek-et választottam. Szimpatikusabb volt :D

Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248

(#1636) Jimmy66


Jimmy66
senior tag

A sarut levettem és RECON módban indítottam...

(#1637) crissprivat válasza Jimmy66 (#1636) üzenetére


crissprivat
senior tag

Szuper ;) kicsit felpezsegteti az akkudat és több energiát lesz majd képes tárolni :K
Utána már csak normál töltést használj. Évente csak 1x ajánlja a ctek.

Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248

(#1638) Mágus2 válasza K Norbi (#1626) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Mit nem értesz az ábrán? Tölteni csak levett saruval szabad, ezt nem kell értened, az ábrán a bikázás módja van, ami minden autónál ilyen, mert a lemerült akksinak nagy az áramfelvétele, amikor zárod az áramkört, szikrázik. Hogy ne az akksi sarun szikrázzon ,ezért a negatívot valahová testpontra kell kötni, de nem az akksira. Az újabb vw-ben elég rövid a testkábel az akksitól a testpontra(kb 30cm a kábel), szóval nem kell messzire kötni az akksitól. Ha a negatívra tennéd az akksinál, extrém esetben kockáztatod az akksi felrobbanását...

Zölddel jelöltem a testpontot:

[ Szerkesztve ]

(#1639) Jimmy66 válasza crissprivat (#1637) üzenetére


Jimmy66
senior tag

Rendben! A 4. pontig hamar eljutott, most azon dolgozik.

(#1640) crissprivat válasza Jimmy66 (#1639) üzenetére


crissprivat
senior tag

Ott lesz a legtovább. A "recond" alatt sem lesz sokat,ha jó az akku. Max 20-30 perc szerintem.

Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248

(#1641) crissprivat válasza Mágus2 (#1638) üzenetére


crissprivat
senior tag

Már párszor voltam BMW szalonban,a legújabb hiper-szuper elektronikával ellátott verdákat is töltök a bemutatóteremben és nincsenek lekötve a saruk :N
Pedig azokban is van startstop meg minden féle mágia :DDD
Igaz,ott a motortérben ki van alakítva külön töltéshez + / -

(az enyémen is már így van és nem kötöm le töltésnél)

[ Szerkesztve ]

Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248

(#1642) Jimmy66 válasza crissprivat (#1558) üzenetére


Jimmy66
senior tag

Tulajdonképpen ez nem csupán akksitöltő, hanem egy remekmű!

Most éppen "öreg szaki"-k állják körbe az autót, EZ A TÖLTŐ? felkiáltásokkal... :K

(#1643) K Norbi


K Norbi
addikt

No ezt sem tudtam eddig, hogy az új akkuknak be kell dugni a pozitív részét a vak dugóval amit adnak hozzá. [link] [link]

[ Szerkesztve ]

(#1644) crissprivat válasza Jimmy66 (#1642) üzenetére


crissprivat
senior tag

Tudod az Ő világukban egy töltő még aktatáska méretű és min.10Kg :D

Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248

(#1645) K Norbi válasza Jimmy66 (#1642) üzenetére


K Norbi
addikt

Mindig is érdekelt hogy ezek az újabb Start Stop rendszerű autók vajon mennyi volttal töltenek.
Ha van multimétered nem néznél rá majd? :)

(#1646) Jimmy66 válasza K Norbi (#1645) üzenetére


Jimmy66
senior tag

14,98-ot mértem...

(#1647) Harkovz


Harkovz
aktív tag

Én most ráküldtem az Aldis töltőmet téli üzemmódban az akkura.Egy tizedet téved a feszmérője a multiméterhez képest.Szerintem az jó.Tényleg ad neki néha 15,2 V-ot is.Rajta hagyom holnap délelöttig.Van a nagy Aldisból is,de azt még nem próbáltam ki.Ezek is csinálnak frissítést,regenerálást de csak ha 10,5 V alatt van az akku feszültsége.

(#1648) K Norbi válasza Jimmy66 (#1646) üzenetére


K Norbi
addikt

Köszi :) :)

(#1649) Brogyi válasza Harkovz (#1647) üzenetére


Brogyi
senior tag

Jaj fiúk ne mááá. Az egyik recond-nak hívja a másik hópihének. Ua.
10,5V alatti részt meg mindenki deszulfátornak hívja. Nem kell bedőlni mindennek.

(#1650) crissprivat válasza Brogyi (#1649) üzenetére


crissprivat
senior tag

Cteknél az AGM-Hópihe egyben a Recond külön van :K
Szóval mégsem ugyan az :U

[ Szerkesztve ]

Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.