- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- TheLázs: Mi várható el a betegtől...?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- bobalazs: Alulfeszelt GPU profilok FPS teljesítményének összehasonlítása 10 játéknál
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
- GoodSpeed: POCO X6 PRO 5G 12/512 GB vs Samsung Galaxy S24 FE 8/256GB
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- MasterDeeJay: Kínai DDR5 második felvonás - Puskill PSK-D5M4800BH-16G
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
Új hozzászólás Aktív témák
-
Brogyi
őstag
válasz
nootropil #197 üzenetére
Az AGM-hez nem szoktak/szabad utólag vizet önteni. Ergo
tilos +14,4V fölé menni mert vízvesztés lesz.
A +14,7V nem halálos ha hideg van. A CTEK Svéd. Ott azért van mínusz. Az-az a hőmérséklet módosítja a +14,4V-ot.
Mível elég jó márkát vettél nem lehet gond vele ha ne veszed ki az akksit, csak azért én kerülném a hópihe funkciót, mert mint említettem az a feszültséget megtolja. -
nootropil
csendes tag
Különben érdekesnek találom ,
hogy ennek a topiknak az elején hozzáértő írja , hogy AGM akkut nem szabad 14,4V-nál többel tölteni, mégis a töltőm leírásában egyetlen különbséget látok a sima és az AGM mód között , jelesül hogy az AGM -ben 14,7V a töltés
http://www.ctek.com/Archive/ProductManualPdf/MXS%205.0_EN.pdf
érdekes..
különben honnan tudom meg hogy az autóban lévő gyári akku AGM ? Nincs rajta cella fedő ? Minden cellához ? gondolom
Köszi ha valaki válaszol... mondjuk elirkálok magamban .. előbb-utóbb megválaszolom a kérdéseket.
-
nootropil
csendes tag
Üdvözlet !
Hirtetelen felindulásból (motorom miatt) vásároltam egy CTEK MXS 5.0 tip. akku töltőt, motrorom akkuját gond nélkül feltöltötte, közben kedztem kicsit utánaolvasni..
Autónk egy 2006-s francia diesel (tele mindenféle elektronikával) gyári akkuval még, az autó saját fórumán azt írják, hogy nem túl szerencsés kivenni belőle az akkut (csak végszükség esetén).
Kérdezném, hogy a fenti töltővel tölthetem e az akkuját úgy hogy nem kötöm le a sarukat ?
Köszönöm előre is !
Amiért tölteném: ha hétvégén áll az autó akkor hétfőn nehezebben indul, mintha lassabban forogna az indítómotor.. aztán minden renden.
-
Talas
tag
válasz
OldAkita #194 üzenetére
Valóban kevesebb gond lehet azokkal, de nem árt összelőni valami komolyabbal ha 0,05V-nál kisebb difik is számíthatnak. mondjuk kíváncsi lennék 3-4 tök egyforma Maxwell vagy Voltkraft között mekkora lenne a szórás. Nem néztem utána, de 1-2%-os tolerancia az már szvsz a profi kategória....
A gagyi multiméterem meg megtáltosodott ahogy normális vezetékeket kapott, rendes mérőcsúccsal (nem is mindig a műszer a hunyó). -
OldAkita
aktív tag
Lattam egy fenykepekkel illusztralt tesztet ahol valami D9250 vagy valami ilyesmi nevu kinai multimetert vizsgaltak es hasonlitottak ossze 2db. Metex multimeterrel. A 2 Metex stabilan azonos ertekeket produkalt, a kinai meg osszevissza
Csak hat a Metex 17000-tol indul. Ugy gondoltam 6000-ig elmennek es valami Maxwell-t vagy Voltkraft-ot vennek, aztan osszevetnem egy Metexxel es utana mar kalkulalhatnek a felrecsuszott meresevel.
-
OldAkita
aktív tag
Milyen Multimetert érdemes venni ha csupán arra akarom használni hogy néha megmérem mennyire merült le az akku?
-
590227
aktív tag
válasz
steve brown #190 üzenetére
Természetes a reakciód!Kiváncsi vagyok,mivel nem vagyok szakember,anno is A PANELECTRON honlapján találtam infot,meg az aktivátort is tőllük vettem.A másik kedvenc a Forex.Nem szeretnék topiklakó lenni,csak fogékony vagyok a tényekre,a szakmai tanácsokra.
-
steve brown
csendes tag
Már csak azt nem értem, miért kérdezted meg a 182-es hozzászólásban hogy gond-e ha rajta van töltéskor az aktivátor, ha 187-es hozzászólásban meg azt írod, hogy 11 éve semmi gond nem adódott emiatt. Ha 11 évig nem volt gond, ezután miért lenne?
Én pl. leveszem az aktivátort a töltés idejére, ki tudja hogy ütközik össze a töltő impulzusa és az aktivátor impulzusa. Meg egyébbként is kell a mozgás, azt a 6-os anyát csak le tudom már tekerni 10mp alatt, nem szakadok bele.
-
590227
aktív tag
Először a Forex 5A-os töltőjét használtam,aztán lett egy holland automata töltő,CTEK szerű,meg egy Tronic T4X,meg közben használtam egy méregdrága processzor vezérlésű töltőt.+200Ah töltök a holland töltővel,aminek a kisebb változatát árulja az EXIDE,és a Banner cég.A nagyobb teljesítmény kizárólag a nagyobb kapacitású akkumulátorok feltölthetőségét szolgálja,időben nem töltenek hamarabb,vagy jobban!Buta töltőt nem használok akku töltésre,a topik sem erről szól.
-
590227
aktív tag
válasz
steve brown #186 üzenetére
Ismétlem,+11 éve van aktivátor,és szuper akkutöltő,még nem vettem észre semmit,pedig 4-5 akkut használok.A legidősebb akku 10 éves AGM,ami nyugodtan tölthető 14,6 volttal,de a töltési feszültséget a töltő szabályozza!
-
Soma01
veterán
Én 2 Aldis töltőt is visszavittem, mire a 3. jó lett. LCD-s van nekem...
A Lidl-s töltő tényleg jobb amúgy. Nekem az Aldi-s 2 éve van meg és elég jóm működik. Mit nézzek meg rajta, miben gyengébb? Vegyek inkább egy Lidl-set? -
Degeczi
nagyúr
Hát feltöltött akksit hová töltenél még tovább? Ott csak fenntartó csepptöltésnek van értelme, egyébként nem erőszakolhatsz bele többet a kapacitásánál.
Szedd le róla a töltőt: ha szépen tartja a 12.6V fölötti feszültséget az akku, és jól, határozott átforgatással indul vele a cucc, akkor nem kell problémát keresni ott, ahol nincsen.
Hópihére majd valóban akkor lesz szükséged, ha lemerült az akku egy jellemzően városi használatban.
-
Arti1
aktív tag
Köszönöm, tettem bele deszt.vizet a max-ig, megpróbáltam újra tölteni a hópihével, de nem engedte, kattant egyet, a négy felső led (6v, stb.) egyszerre felvillant egy pillanatra, utana lekapcsolt.
Kb. 5. probalkozasra beengedett a hopihe modba es full-ra valtott azonnal, most 13,4 kornyeken van, nem megy sem fel, sem le.
Feltöltött akksit nem enged hopihezni, vagy van valami trukk esetleg? -
Arti1
aktív tag
Most töltök először a lidis töltőmmel. Az normális, hogy először a kisautó módban szépen felhúzta 14v fölé (rajt van folyamatosan egy multiméter, mert ez a ledes fajta) ott átkapcsolt fenntartó töltésre, full led zöld lett, és elkezdett a feszültség visszamászni 13.1-ig, ott visszaugrott hirtelen 13.4-re 10 percig tartotta, most megint ballag lefele, 13.3 nál vagyunk éppen, szinte nem is pezseg semmit.
Ennek így kell lennie? Normál savas nyitott, kis pici 35ah-s maruti akksit töltök épp. Köszönöm! -
leleszi
csendes tag
4 évig volt egy aldis töltőm, ami egy hete beadta a kulcsot. Ha már Márton nap van, legyen lúd és kövér: megvettem a ctek MXS 5.0-t. Próbáltam életre kelteni a robogóm 2 éves akkuját, amiről sejtettem, hogy csereérett. A ctek hibajelzés nélkül végigvitte a folyamatot. Az akksi nem éledt fel, de fura, hogy nem volt hibajelzés. A 8 töltési szakaszból az első 2 kb 30 másodpercig tartott - nem sok szulfát tűnhetett el ezalatt... Hatását tekintve a ctek sem tudott többet a 4000 Ft-os aldistól, így ma vettem egy aldist, a ctek pedig megy vissza a forgalmazóhoz.
-
L1m1
tag
Kipróbáltam a hópihe üzemmódot egy harmadik akksin.
3 napig töltőn volt, egy napig pihent és 13,08 V -
Brogyi
őstag
Csepptöltésnek lehet nevezni csak nem a legjobb, mert a +13,5V-ot kellene tartani. Több hetes üzemmód nem ajánlott. Arra a fenti zöld/szürke töltő jó. Azért az olcsók közül még ez a legkevésbé hibás koncepció. Ahogy írták, ez a feltölt/levesz verzió. Esetleg reggel ránézel.
-
steve brown
csendes tag
válasz
boogie84 #169 üzenetére
Biztos ami biztos alapon a CTEK-et ajánlom megvételre, kivéve ha az ismerős odaadná a bárdis maximális kedvezménnyel. Ugyanis ha maximális kedvezménnyel veszi meg az illető, akkor 10.800Ft-ba kerül a Bosch. Képzeld el, hogy még így is haszon van rajta. Tehát mond meg az ismerősödnek, hogy ne keressen rajtad 4200ft-ot és adja oda a max kedvezménnyel.
Mivel így majdnem fele áron van mint a CTEk, egy próbát megérne. -
boogie84
veterán
Sziasztok!
Mennyivel jobb, ha jobb a CTEK Mxs 5.0 mint a Bosch C3 töltő? Őszintén szólva az előbbi 20+posta, az utóbbit 15-ért (postát nem számolva, mert helyben van) meg tudnám venni, és ugyan úgy töltik az akukat.
15-ért ismerős hozná a Bárdi-ból a C3-at, egyszerőbb annak a váslása, mint a CTEK-é.
Tudnátok nekem abban segíteni, hogy esetleg megér e 5000+postával többet a CTEK? -
Arti1
aktív tag
Sziasztok,
vettem egy Aldi-s töltőt, majd elolvastam a fórumot, visszavittem, és vettem egy Lidi-set
Kérdésem:
Lehet-e úgy tölteni az akksit, hogy csak ráteszem a töltőt, nem szedem le a sarukat? (gondolom lesz igen-nem válasz is)
Viszont:
Lehet-e úgy tölteni az akksit, ha van rajt akku aktivátor (vagy azt töltés előtt le kell venni, mert visszarúgna a töltőnek?).
És az előző két kérdés kombinálva:
Lehet-e úgy tölteni az akksit, hogy van rajt aktivátor és még a saruk is rajt vannak?
Vagy le kell bontani mindent töltés előtt?
Köszönöm:
Arti1 -
Degeczi
nagyúr
Persze, ez a regenerálás miatt volt ilyen hosszú.
Másrészt meg a Lidis előnye, h nyugodtan rajta lehet hagyni napokig is (bár az ideális valóban a régebbi típus 40 mA-es csepptöltése lenne: nálam pont annyi a kocsi nyugalmi felvétele a gyári távvezérlő+riasztó miatt, a többségnek pedig valószínűleg inkább ennek fele körül) -
Degeczi
nagyúr
A leírása szerint ha nagyon lemerült akkura kapcsolják rá (10.5V, vagy alatta: nálad beleesett tehát), akkor vmiféle kíméletesen regeneráló módban kezd tölteni, és csak később kapcsol át a normál módra!
Ezért ilyenkor érthető, ha tovább tart(egyébként mivel ritkán használom, nemegyszer gondoltam már távolabbról ránézve, h még folyamatban a normál töltés, mert az alsó sávban csak 3 LED égett a 4-ből - de a 3. már a teljes állapot, mert a 4. hibajelző lenne)
-
TA68
őstag
Sziasztok!
Vettem a LIDL- ben egy Ultimate speed ULG 3.8B1 töltőt. Rátetettem egy 10Vra lemerült 56Ah-ás akkura. Már rajta van 24 órája, és még csak 13,7V-ra töltődött. Valami hiba lenne a töltővel, vagy csak ilyen lassan tölt? -
Brogyi
őstag
Egy pici kiegészítést had tegyek hozzá.
Ha az a 7Ah-ás akksi hagyományos akkor annak semmi baja nem lesz. Valószinű robogó akksi. Nyilván a hagyományos akksit se lehet napokig rajta hagyni.
A feszültség különbség hiba. Ez negatívum. Főleg AGM esetében.
Mindegy. Zselés, AGM, zárt akksi nagyon nem szereti azt a pluszt.
Hagyományos akksit 2,7V-ig lehet tölteni. Számolj csak! Az 16,2V.
Ennél a feszültségnél egy zárt akksi rég felrobban.
[link]
14,4V felett illik igen kis árammal tölteni, de az látszik a grafikonból is.
Még egy mondat. Ma már minden procival megy. Így a mai fiatalok nagyon rácsodálkoznak arra a 16,2V-ra. -
Hardboy
tag
válasz
steve brown #153 üzenetére
Szervusztok!
Én is befektettem egy ilyen Aldis töltőbe, aztán sajnos csak ez után tévedtem erre a topic-ra. Olvastam, hogy csepptöltés üzemmódban, felmegy a fesz. 14,4V fölé. Gondoltam, hiszem, ha látom.
Ma kipróbáltam a dolgot, Fogtam egy kis 7Ah-ás akkut, igaz nem volt mai gyerek, de még működőképes. Felismerte kis kapacitású akkunak, szépen, pár óra alatt feltöltötte, majd kezdődött a csepptöltés.A gondok pedig a következők voltak:
Ami a kijelzőn megjelenik feszültség érték, annál rendre 0,4-0,6V-al többet mérek az akku kapcsokon. (Több multiméterrel is próbáltam, köztük egy méreg drága FLUKE-al is, tehát nem hiszem hogy a multiméterek mutatnának rossz értéket.) (Ha ez a feszültségkülönbség a töltőkábelen eső feszültség miatt lenne, akkor a töltőn kellene nagyobb feszültségnek lennie, mint a kapcsokon. Tehát nem emiatt van.) Így amikor a töltő eléri a 14,4V-ot, akkor a kapcsokon, már rég e fölött mérek kb. 14,8V.
CHA (csepptöltés) üzemmódban, a kapcsokon mérve még tovább emelkedik a feszültség, akár 15,2V-ig Ez hosszú távon nem egészséges az akkunak. Több napig, nem szívesen hagynám ebben az üzemmódban a rendszert. Megkockáztatom, még éjszakára sem. De ez csak az én finnyásságom.Meglátásom: Ez a töltő arra jó, hogy feltöltsek egy akkut, de hosszú időre nem jó azt rajtafelejteni.
-
Degeczi
nagyúr
válasz
Csocsesz75 #156 üzenetére
Gyengécske az a 12.3V, ha 1-2 nappal korábban már volt töltve az akku, és nem volt rajta semmi, ami merítette volna
(a nagykönyvek szerint 12.6V a min. elvárható nyugalmi feszültség egy jó, és töltött akkunál - de persze inkább több) -
Csocsesz75
őstag
Ez így történt, először akksit raktam rá aztán a hálózatra lett csatlakoztatva.
Neked világít a zöld led ?
Érdekes, reggel felraktam újra az akksit a töltőre, 12.3 V-ot mutatott. 5 percen belül felment 14.4-re majd megszűnt a keret villogása is és szépen kezdett visszaesni a feszültség, pezsgés abba maradt, átállt karbantartásra gondolom.
Nem tudom mi volt tegnap.
-
Talas
tag
válasz
Csocsesz75 #146 üzenetére
Én is ma vettem egy Aldist, rögtön próbáltam is. Terheletlenül elvileg nem szabad a töltőt rádugni a 220-ra, ezt írja a kézikönyv. Persze előbb én is dugtam utána olvastam!
Előbb az akksit kell rákötni, majd bedugni a 220-ba, mert állítólag úgy ismeri fel az akksit. Am. nekem is elég gyorsan(kb. 20 másodperc) felment 14.4 voltig, előtte kiírta a 12.1 voltot az akksira, ami multiméter szerint is kb. jó érték volt, majd CHA felirat kb 1 percig, és elkezdett tölteni 13.0 volt körül. Ekkor 2 kocka volt a töltés kezdetén. 5-6 órán kersztül többször is ránéztem, de semmi változás. Most vagy 8 órára rá 13.2 voltnál jár és más 3 kocka van tele, ezek szerint reggelig maradnia kell a töltőnek az akksin.
Remélem tudtam segíteni. Szerintem ha működik rendesen, megéri a 4000 Ft-ot. -
Brogyi
őstag
válasz
steve brown #153 üzenetére
"Egy olyan automata töltő kellene már, amiben a feszültségkorlát ténylegesen 14.4V.
"
#119 hozzászólás mintha erről írna.
-
steve brown
csendes tag
válasz
adalbert1 #151 üzenetére
Az Ultimate Speed töltők mind megbízhatóak legyen az ledes vagy lcd-s. Nyugodtan megvehető a ledes is, dolgozik az megfelelően feszültségkijelzés nélkül is.
A lidl-ben jelenleg kapható töltő lcd-s változatában 80mA-s volt a csepptöltés amit én sokallok egy kicsit, sűrűn felment 14.4V fölé a feszültség csepptöltés üzemmódban. A most kaphatóban nem tudom mekkora.
Nekem egy régebbi Ultimate Speed töltőm van, ennek 40mA-s a csepptöltése. Ez úgyahogy megfelelő, de ennél is oda kell figyelni mert fel tud menni 14.4V fölé ez is ha napokig rajtahagyom az akkun.
Egy olyan automata töltő kellene már, amiben a feszültségkorlát ténylegesen 14.4V. -
Degeczi
nagyúr
válasz
adalbert1 #151 üzenetére
Igen, az biztonságosan használható mai, teljesen gondozásmentes (zárt) akkukhoz is, mert nem megy 14.4 fölé normál módban
Mondjuk most a Lidis az ledes (bocs), míg ha igaz, fél éve abból is LCD-set árultak, pedig nem lenne haszontalan a kijelző (én legalábbis gyakran rákötök egy multimétert is csak azért, mert még nekem is régebbi, csak ledes töltőm van)
-
adalbert1
veterán
Lidl-ben is van ismét akció, ha jól olvastam korábban, akkor ez az ajánlottabb példányok közé tartozik, ugye (kicsit összezavart, hogy ebből az Ultimate Speed-ből is többfajta van)?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
lo Összefoglaló, topiknyitó, updateEz egy blognak indult kis írás volt ami elég nagy látogatottságnak örved még most...
- Apple IPhone 13 Pro Max 256GB,Újszerű,Dobozával,12 hónap garanciával
- Apple iPhone 14 Pro Max 128GB,Újszerű,Adatkábel,12 hónap garanciával
- Apple iPhone 16 Pro Max 256GB,Újszerű,Dobozával,24 hónap garanciával
- Samsung Galaxy Note 20 Ultra 5G 256GB,Újszerű,Adatkábel,12 hónap garanciával
- Samsung Galaxy A56 5G 256GB,Újszerű,Dobozával,12 hónap garanciával
- Targus Universal USB 3.0 - (DisplayLink)
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Már 33 000 Ft-tól BONTATLAN. Részletfizetés .Gamer szék noblechairs HERO Valódi Bőr Fekete
- Azonnali készpénzes Intel i3 i5 i7 i9 12/13/14 gen processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- AKCIÓ! Gigabyte H510M Intel i3 10100F 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1060 3GB GDDR5 Rampage Shiva 500W
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest