A szem csak egy cellában jelzi a savsűrűséget, ill. fel is akadhat a golyó, valamint ha alacsony az elektrolitszint szintén nem fog zöldellni.
Üdv Inhouse
A szem csak egy cellában jelzi a savsűrűséget, ill. fel is akadhat a golyó, valamint ha alacsony az elektrolitszint szintén nem fog zöldellni.
Üdv Inhouse
Gondolom költői a kérdés, nem tudok minden akku mellett ott lenni télen.
Viszont az elmúlt tél igen hideg volt és pont azt beszéltük a garanciás ügyintéző kollégával, hogy elenyésző akku jön vissza mostanában. Sokkal kevesebb problémánk van, mint az ezelőtti télen volt. A gonddal küzdők nagyobb része egyébként nem valós akku hiba (ill. nem garanciás hiba) miatt érkezik, csak ő gondolja úgy, hogy az a baj.
Üdv Inhouse
Az Auchan saját márkása is Jász akku, csak azért elég drágán 22.000 Ft környékén adják, és majdnem annyiért van már márkásabb is.
Egy EN 640A akkutól ez igen barátinak néz ki...
Az Electric Power is Jász akku, mégis 17.000 Ft körül meg lehet venni. Nem feltételezek semmi rosszat, de nem tudom van-e, ha igen, akkor mekkora a minőségi különbség. ( válogatás?)
Ezek szerintem nem nevenincs töltők. Bár nem kell őket túlhájpolni sem, de szerintem nem véletlenül ad rá a lidli 3 év garit. Nekem van lidlis meg Carstel 4-es is, mindkettő jó, teszi a dolgát és csepptöltésre alkalmas, ami jó nekem, mert csak hétvégén autózom, van kertem, így hétfőtől szombatig rajtahagyom a carstelt, azért azt, mert annak jó a csatija a fixen berakott adapterhez, de a lidlist is rajtahagynám simán. Apósomnak van ez az aldis autoXS, nem panaszkodott rá, nekem olyan még nem volt. Egy éve van meg neki, egy kb 20 éves Astra 45Ah-s akkuját tölti vele, nincs azzal se baja, sztem bármelyiket veheted. Lidlis sztem tavasszal lesz legközelebb, mivel most volt októberben és évente talán 2x van.
[ Szerkesztve ]
Akkor maradok az Aldi-töltőjénél.
Köszönöm
Kösz, megtaláltam a dugót.
Gondozásmentes sav/ólom akkut lehet minden gond nélkül tölteni ezzel a tirisztoros Global CH611-el? Nem pezsegteti túlságosan?
És ezt az Aldist ismeri valaki? Árulták már ezt a típust?
AUTO XS Autós akkumulátortöltő indításrásegítővel
Ez mennyiben különbözik a CH611-hez képest?
[ Szerkesztve ]
Észhez tért, újra zöld és az akku is jobb 12,7 a feszültség mikor kinyitom és beülök gyújtásnál is 12,3.Jól is indít.
Brogyi mindent leírt róla. Lsd. #3978.
Ha nem érthető, olvasd el a gyártó használati utasitását.
[ Szerkesztve ]
Nagyobb tételű vásárlás esetén, mint sok más cég is, olyan matricával mehet, amivel akarod.
A gyári Electric Power Ca-Ca (a JÁSZ akku gyártmánya) most piros címkés. 2-3 évvel ezelőtt szürke volt. Valamint most már teljesen zárt, nincs kitekerhető dugó a matrica alatt, mint eddig.
A 74Ah-s egyébként gyárilag 72Ah, a Silver volt 75Ah-s. Nem állítottam át a műszert a másik két mérésnél, ott a %-ot nem kell nézni. Durván túlteljesítenek, érdekes módon ez nem mondható el a legtöbb prémium márkáról.
[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
Nekem még a szürke Electric Powerem volt, az kupakos, vagy kétszer tettem is bele vizet. Télen tekert gyatrábban, de tényleg. Ahhoz képest változott a gyártási technológia,nem csak a matrica lett más?
Ilyen, vagy majdnem ilyen Lancolom mérőm van nekem is, az akkusok műszereihez képest 5-7%-al kevesebbet mutat.
Vagy ez mér kevesebbet, vagy azok inkább felfelé csalnak... ( EN 680, vagy 720-ra állítom , azt ott hagyom)
Ez a 72 Ah-s a helyi autósboltban [link] jó áron van, de a franc se tudja mióta áll ott.
Szóval azt mondod, hogy már bőven vállalható kategória lett a Jász akku?
A piros első szériája is kitekerhető kupakos volt a matrica alatt, most már nem az. Közben volt egy megbicsaklás a gyártási minőségben, azt jelezték a gyárból, hogy az új sor beállítása folyik. A mostaniak már mind túlteljesítenek. Évek óta 99%-ban csak ezt forgalmazzuk, van mellette egy másik márka sokkal kisebb forgalommal, ill. rendelésre jönnek egyedileg a prémium kategóriás Varta, Bosch, Exide akkuk, de a JÁSZ-hoz képest elenyésző mennyiség. Electric Power raklapszámra jön és megy. Nem számoltam még az ideinek utána, de ahogy írtam 1% körül van az eladott/jogos garanciás arány. A Lancol nekünk is kevesebbet mér, mint a DHC BT301, de a Bosch Bat121/Bat131 sincs ezzel másképp, ezek csak saccolók, arra viszont kiválóak. Sőt van eltérés a mért értéken kívül is, a Bosch még van, hogy a 65%-osra is azt mondja jó, a DHC 80% alatt cserére javasolja. Szerintem ennyi pénzért teljesen jó akku sima autókba, nem a felső kategóriás Mercikbe, Audikba, BMW-kbe, meg StartStop-os autókba. Ahova AGM megy, vagy minimum Bosch S5 vagy S6 az előírás ott meg kell adni amit kér. Ahogy egy kollégám szokta mondani, akinek van pénze majomra, legyen banánra is. Ez a konkrét bolt érdekesen áraz, 41% árengedmény??? Ennyiért nagyon jó, talán túl jó...
Üdv Inhouse
Ok, akkor ha most veszek ( vennék) egy Electric Powert, teszem azt a II Golf 1.6 TD-be, akkor kiszolgálná 4 évig. Többet nem várok (várnék) el.
Tippem szerint az lehet(ett) a gond, hogy indítás után, ami nagy áramfelvétel ( főleg idős dízel autóba) hirtelen nagy áram mennyiség tud visszatöltődni. A cellák hamarabb feladják a harcot, emiatt nem bírnak(tak) 2-3 évnél többet. ( gyártástechnológia?)
Ha most viszont más a gyártástechnológia, akkor lehet igazad.
A Lancolon, meg bármelyiken, hogy mit kalkulál, pont nem érdekel. Az általa saccolt ( mért) indító áram, az aktuális feszültség és belső ellenállást szoktam nézni. Aztán jöhet egy terhelő villa, 3X méréssel. Ami azon a teszten átmegy, az jó lesz télre. A sajátokkal "játszom" ( egyébként saccra egész jól megadja a kapacitást) égős merítéssel, kapacitás méréssel.
Arra a túl jó árra értem ( gyanakszom?) én is, hogy esetleg második soros lenne az akku?
Csak nem birtam ki, vettem egy ilyen újabb fajta Aldisat is. Az újdonság az, hogy van rajta fixen csatlakoztatható szemes töltő, amire könnyebb rádugni mindig az akkut, mintha csipeszelni kéne. Ez a Carstelen is van és tetszik, a lidlisen nincs ilyen. Kíváncsi leszek, hogy tölt majd, leírása alapján olyan, mint a lidlis és erre is 3 év gari van.
Ez az olcsóbb fajta?
Én a drágábbra lennék kíváncsi...
Akku teszterrel rendelkező urak!
Valaki meg tudna nekem nézni japán autóba való jász plasztik akkut?
45Ah-s 237x134x205/226 méretű lenen jó az autóba, sajnos a Bosch és a Varta csalódás volt, más márkát keresek és a TOP vagy Topla-ból nem találok csak európai szabványos akkukat.
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
Arról tőlem nem fogsz hallani, nekem annyit nem ér egy töltő. Így is 4 éves a Jász akkumulátorom, hogy ilyen olcsóbbfajtakkal toltogetek, egy drágább nálam szerintem nem hozná be az árát.
45 Ah-sat nem is nagyon láttam az áruházakban, vagy csak nem figyeltem.
Inhouse-t kérd meg, náluk biztos van 45 Ah-s akku. Igazából az lenne a jó, ha nálad lenne a mérő, és azzal válogatnál...
Elmondása szerint mára egész korrektek a Jász akkuk. Egy Japán benzinesbe, ami pöccre indul és ráadásul a töltésük a legjobbak közt van, szerintem jó lehet.
Részemről az Exide-ot részesítem előnybe, bár a mostani legutolsó egy sapka sz.r, remélem a télen tönkremegy és gariztathatom. Viszont előtte az összes nagyon jó volt.
[ Szerkesztve ]
Én is vettem ma egyet mert a Cteknek tönkre ment a Mode kapcsolója /beragadt nem vált programot/. Régebben írta egyik fórumtársunk, hogy más cikkszámút adnak a német és a lengyel Aldiba mint a magyarba Ez az új dizájnos és új cikkszámos töltő amit most itthon kapni viszont teljesen azonos a Szlovén, Osztrák s a svájci akkutöltővel. Ezért reménykedem, hogy lesz olyan jó mint a Lidlé.
[ Szerkesztve ]
Na engem is ez érdekel, van-e olyan jó, mint a lidlis. Tegnap még 3 töltőm volt, ma csak 2, a lidlis elment, lecsaptak rá, mint gyöngytyúk a meleg takonyra. Olvasgatván a fórumot nekem az jött le eddig, hogy a lidlis felé billen a mérleg nyelve az aldis ellenében, asszem tán a fenntartó töltés miatt irtátok, hogy talán az aldis nem veszi vissza eléggé a feszt. Na ez majd most kiderül. A mindennapos töltést Carstellel oldom meg, az nekem teljesen bevált, de nem árt azért egy tartalék töltő sem.
A Global magyar weboldaláról eltűnt a CH611 töltő! (Itt lehetett megnézni kapásból a használati utasítását.)
[link]
Lehet, hogy nem forgalmazzák tovább? Maradék kisker raktárkészlet még elérhető, aztán vége?
[ Szerkesztve ]
Mindenesetre a cikkből kinyerhető link még működik:
http://www.global-export-import.hu/WEBSET_DOWNLOADS/611/CH_20611_HU_2016 2007_2006.pdf
Ha esetleg törölnék és később keresné valaki, feltöltöttem ide is:
http://kernel.uw.hu/CH_611_HU_2016_07_06.pdf
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
Köszi az infót!
Anno nekem is volt exide és teljesen elégedett voltam vele. 4évesen az autóval együtt adtam el. Előtte budget amit a kocsival vettem 6évet szolgált nálam.
Sajnos a mostani van is ugyanakkora akku van viszont ez már 2.0 ide azért tehettek volna nagyobbat is.
Hondások dicsérték a rocketet, itt viszont nem ajánlott...
Ez a tesztet amúgy mennyire tekinthető pontosnak?
Hol és mennyiért beszerezhető?
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
Ebay, bangood, kersesőbe írd be, hogy micro 200.
A Rocket akkut már máshol is hallottam, hogy dícsérik. ( Renault fórum, akkus bolt)
Én is ki akarom majd próbálni. Állítólag a Passatba lévő gyári AGM akku is Rocket
Helló mindenkinek!
A jász akkumulátoron a gyártási időt hol kell keresni?
6 válasszal ezelőtt agyaltam, pont ezen. Előbb-utóbb talán kiderül. Az Aldis előnyére elmondható, hogy az most kapható, ellentétben a Lidlissel
Amúgy gyakorlatilag kartel sztem ez is, forintra ugyanannyi mindkettő, a gari is ugyanannyi, a menürendszer kb ugyanaz. Nem lennék meglepve, ha a műszaki tartalma is majdnem ugyanaz lenne.
[ Szerkesztve ]
ha valaki teszteli az új olcsóbb aldist jöhetnek infók, aldi vs lidl
Persze, mi is villázunk, az a biztos. Téged szerintem kiszolgálna 4 évig, másokat semelyik sem...üzemeltetési körülményektől is erősen függ, nem csak a gyártmánytól.
[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
A régiekre rá volt gravírozva normál dátumként a sorozatszám előtt. A mostaniaknál már csak gyártási kód van. Ha megadod, kiderítem.
Üdv Inhouse
Auto XS Autó/Motor akkumulátor töltő (10/2017 modell, IP65) - ALDI, Hofer
- Mikroprocesszoros vezérlésű töltési műveletsor
- 4 különféle üzemmód
- Újraélesztési funkcióval a 12V-os akkumulátorokhoz
- Fenntartó töltés funkcióval
- Póluscsere elleni védelem
- Töltőáram: 0,8A (6V), 3,8A (12V)
- 1,9 méter kábel
- LCD kijelző (világítós)
- Lecsavarozható, leszedhető csipesz
[ Szerkesztve ]
Cicák támogatása: www.fos.hu/1176
Köszönöm válaszod, most szeretnék venni... azért érdeklődtem nehogy belefussak egy régebbi gyártásúba. Nem tudnád a kód értelmezését elküldeni? Köszönöm. Üdv.
[ Szerkesztve ]
Érdekes, hogy az angol nyelvű oldalukon még fent van.
Viszont hazai webshopoknál több helyen is az szerepel, hogy már kifutott, nem elérhető.
Érdekes, hogy miért tették alapból olvashatatlanná, nehezen árulták el és "megeskettek"...
Üdv Inhouse
Erősen lemerült akkumulátorok kezelése ismeretek hiteles forrásból. (Merítés-töltés akku frissítésnél is ez érvényes.)
"4.2 Az erősen lemerült akkumulátorok kezelése Az erősen lemerült akkumulátorok (OCV <11V) a túlságosan magas belső ellenállás miatt nem fogadnak a névleges kapacitás 1/20-át meghaladó töltési teljesítményt. Az újratöltés e szerint csak megfelelő töltési áramon történő 12–18 órán át tartó töltéssel lehet sikeres. Az automatikus töltők – az erősen lemerült akkumulátorokhoz való speciális töltési program nélkül – nem működnek erősen lemerült akkumulátorokon. A magas belső ellenállás miatt a töltés megkezdése után a kapocsfeszültség túl hamar emelkedik, és emiatt túl korán kapcsol le a töltő.
Ennél magasabb áramerősség mellett történő hosszabb töltési kísérlet esetén az akkumulátor valószínűleg károsodna, és a feltöltés nem lenne teljes. A magas belső ellenállás miatt az áramot nem tudják felszívni a lemezek, és így nem tud hővé alakulni."
(Forrás: Bosch akkumulátorok kézikönyve.)
Ezért csak megfelelő töltési karakterisztikával bíró automata töltővel frissítsétek az akkutokat. (CTEK töltők többsége sem ilyen!) Nagyon könnyen több lehet a kár, mint a haszon!
[ Szerkesztve ]
Köt az orvosi titoktartás... privátban?
A drágább Aldis akkutöltő leírása:
AUTO XS
Autós akkumulátortöltő indításrásegítővel
Indítás rásegítőnél a 75 A nem kevés?
Illetve a 2A normál és a 12A gyorstöltés megfelelő?
Anyag az ebben is van, mert a bedobozolt termék legalább 5 kg.
[ Szerkesztve ]
A benne lévő akkunak van súlya.
Ez nem hordozható áramforrás. 230V-os hálózatra csatlakoztatva, majd minimum negyed órás indítandó ukku töltés után működik az indítás rásegítés. Nincs benne akkumulátor.
Nem mondtam, hogy hordozható áramforrás. Az előző töltő verzió Li-Ion akkuval segitett az indítózásban.
Ez mivel ?Kondenzátorral?
[ Szerkesztve ]
"CTEK " MXS 5.0 3,6A ral:
https://www.tomtop.com/p-k5792.html?mid=10000011801&utm_source=EDM&utm_medium=Normal+EDM&utm_campaign=K5792&utm_design=2430&utm_content=2958&aid=TTEDM171029
Úgy, mint a Global CH611.
Az combosabb darab.
Elképzelhető hogy akár ugyanazzal a belsővel?
Épp a súlya és formai kivitele árulkodik róla, hogy nem kapcsolóüzemű, hanem ehhez hasonló toroidtrafó lehet benne. Egy ilyennel és megfelelő félvezetőkkel megoldható, hogy rövid ideig nagy áramot tudjon leadni.
Egyébként ilyen linkeknél általában elhagyható a .html utáni rész, csak esztétikai okból említem, illetve másoknál is előfordul hasonló:
https://www.tomtop.com/p-k5792.html
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
Köszi a linket! Mobilról nem tudtam rendesen beszúrni.
A Global nekem jobb vételnek tűnik mint az Aldis.
Nekem is úgy tűnik, hogy a Global többet tud. Ráadásul nem akciósan az aldis még drágább is.
Nekem mindkettő van.A CH-611-et használom.A másik csak kipróbálva volt.A Ch van Recond mód is.Az indítás mód nem tudom mennyit ér,azokon a vékony vezetékeken nem hiszem,hogy átmegy 100A.Az Aldisnak vastagabb vezetékei vannak.De olcsóbb és jobb is a CH szerintem.
bejegyzés CTEK akkumulátor töltő és másolatai