Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1701) Harkovz válasza crissprivat (#1700) üzenetére


Harkovz
aktív tag

Jónak néz ki. De az AGM akkunak nem magasabb töltés kell. Elég a 14,4 amit a legtöbb autó tölt?

(#1702) tibcsiworld válasza crissprivat (#1700) üzenetére


tibcsiworld
aktív tag

Nagyon baba! De sajna az ára is! :)

(#1703) K Norbi válasza crissprivat (#1700) üzenetére


K Norbi
addikt

A Moll adja :K [link] [link]

(#1704) crissprivat válasza Harkovz (#1701) üzenetére


crissprivat
senior tag

Nem csak AGM akkujaik vannak,szóval van választék. Igen,kb.50%al drágábbak a más márkáknál. De minden bizonnyal oka van.

Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248

(#1705) Harkovz válasza crissprivat (#1704) üzenetére


Harkovz
aktív tag

Nekem is vagy ilyen lesz a következő vagy Varta. Bár még évekig nem akarok venni akkut. Még csak másfél éves az Exide Prémium 77Ah még nem temetem, de aggasztó, hogy alig van 12v felett a nyugalmi feszültsége. Lemeritve sosem volt. És kimélem.

(#1706) crissprivat válasza Harkovz (#1705) üzenetére


crissprivat
senior tag

Az enyém közeleg a 10.szülinapjához. Már a matuzsálemi akku éveit éli. De még kitartó,nem adja magát egykönnyen,jele nincs a haldoklásnak :)
Igaz,törődöm is vele.

[ Szerkesztve ]

Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248

(#1707) K Norbi válasza crissprivat (#1706) üzenetére


K Norbi
addikt

Meg nincs -10 be :D + nem öli nyáron a forró motortér sem.

[ Szerkesztve ]

(#1708) Jimmy66 válasza K Norbi (#1703) üzenetére


Jimmy66
senior tag

Az én autómba ez az akksi kell. Nem olcsó...

(#1709) K Norbi válasza Jimmy66 (#1708) üzenetére


K Norbi
addikt

71.500Ft ot biztos hogy nem ér. Inkább 2 Varta, az kiszolgálna annyit mint 1 Moll.

[ Szerkesztve ]

(#1710) Jimmy66 válasza K Norbi (#1632) üzenetére


Jimmy66
senior tag

Közben megjöttek a válaszok...

Ez volt a kérdésem:

Egy 2011-es évjáratú VW Passat tulajdonosa vagyok. A gépjármű DSG, Start-Stop rendszerű, 68Ah-ás Varta (gyári) AGM akkumulátorral van szerelve. A kérdésem az lenne, hogy az akkumulátor töltésekor a negatív sarut le kell venni, vagy simán a két pólusra (vagy esetleg a testpontra) téve tölthetem az akksit. A töltőm CTEK MXS 5.0.

Forex válasz:

"Ha ez a töltő automata, akkor nem kell az akkumulátort lecsatlakoztatni a gépjármű elektromos rendszeréről, nem kell levenni a sarút."

Porsche Inter Auto válasz:

"Mind két saru fennhagyása mellett a két sarura, fellehet csatlakoztatni, nyilván a polaritás figyelembe vételével.
A megadott töltő , elméletileg tudja az AGM-akkumulátor töltését."

:U

(#1711) K Norbi válasza Jimmy66 (#1710) üzenetére


K Norbi
addikt

Akkor elméletileg rálehet tenni. :K

(#1712) Thomech08


Thomech08
csendes tag

Sziasztok
Erről a töltőről van valakinek véleménye tapasztalata? Nagyon szemezgetek vele, lehet érdemes lenne lecserélni erre a jó régi Orosz töltőnket? (Ha oda jut az aku, hogy tölteni kell a kocsi jelzi mert olyankor indításnál lekapcsolja a gyári fejegységet, akkor kb 12 órán keresztül tölti az aksit 1A all, az első egy órában 2A de utána már csak 1A.) És ezért gondoltam lehet jobban díjaznák az aksik ha normálisan fel lennének töltve.

A péntek az én napom, a gépem a játékra hangolom! :P

(#1713) tibcsiworld válasza Thomech08 (#1712) üzenetére


tibcsiworld
aktív tag

Szerintem nagyon megéri! Ha nem vettem volna hasonlót drágábban, ezt tuti megvenném!

(#1714) K Norbi válasza tibcsiworld (#1713) üzenetére


K Norbi
addikt

Szerintem is! Ennyiért ajándék

(#1715) wrox válasza Thomech08 (#1712) üzenetére


wrox
senior tag

Én is veszek. Alig vártam már, hogy legyen a Lidlben. :)
Akartam venni a neten, de csak 10 000-ért találtam. Sokan bevásárolnak, és utána meg nyomják dupla áron.
A jelenlegi töltőmet is így vettem, 3000 Ft az ALDiban, én meg 6 ért vettem meg egy akkumulátor boltban. Bár most az Aldis töltő is van az Aldiban, 4999 Ft. Auto XS a neve.

[ Szerkesztve ]

(#1716) Gabis


Gabis
őstag

Eddig ha lehetett lebeszéltétek az embert erről a töltőről, most meg mégis jó? :F
Túltöltés veszélye fennállhat ennél a kicsikénél?

(#1717) K Norbi válasza Gabis (#1716) üzenetére


K Norbi
addikt

Hát az Orosz töltőtől lényegesen jobb. ;]

(#1718) Gabis válasza K Norbi (#1717) üzenetére


Gabis
őstag

Ja, így már más :) :R

(#1719) Thomech08


Thomech08
csendes tag

Hát vagy ha ettől jobb az ALDI-s akkor meg megveszem azt. Erről nem is halottam elmondaná nekem valaki, hogy mi a LIDL -nek a hibája? :)

A péntek az én napom, a gépem a játékra hangolom! :P

(#1720) steve brown válasza Thomech08 (#1712) üzenetére


steve brown
csendes tag

Idáig odaírták a leírásban hogy LCD kijelzős töltő, most viszont nincs benne. Sőt, a kép fölé oda van írva hogy "led jelzőfényekkel".
Hát kíváncsi leszek rá, hogy LCD-s lesz-e hétfőn vagy a sima ledes...

(#1721) steve brown válasza Thomech08 (#1719) üzenetére


steve brown
csendes tag

Nem a Lidl töltőnek van hibája, hanem az Aldi-s töltők engedik fel a töltőfeszültséget 15.3 ill. téli üzemmódban 15.7V-ig.

(#1722) Jimmy66 válasza steve brown (#1720) üzenetére


Jimmy66
senior tag

Szerintem LCD-s.

[link]

Aztán lehet, hogy ilyen lesz... :U

[ Szerkesztve ]

(#1723) steve brown válasza Gabis (#1716) üzenetére


steve brown
csendes tag

Ennél a töltőnél is oda kell figyelni, mert csak 15V-nál kapcsol ki teljesen. Mármint a feltöltést követően a csepptöltés is fel tud kúszni 14.4V fölé, és csak 15V-nál kapcsol le a biztonsági elektronika. Ezzel csak az a baj, hogy a 14.4V(gázképződési határ) és a 15V-os lekapcsolás között több nap vagy hét is eltelhet, mivel csak 80mA a csepptöltés, és nem egészséges egy sima akkunak, hogy napokig vagy netán hetekig pezsegjen benne az elektrolit.
Emiatt ha a csepptöltés állapotban eléri a 14.4V-ot, célszerű lekapcsolni az akkuról.

(#1724) steve brown válasza Jimmy66 (#1722) üzenetére


steve brown
csendes tag

A képen itt is LCD-s van, de a leírás végén az van írva, hogy led jelzőfényekkel...

(#1725) Harkovz válasza Jimmy66 (#1668) üzenetére


Harkovz
aktív tag

Na megjött ez a cucc. A töltés jó. 14,4 - 14,7 között mér ez a műszer. Indítás után megy fel 14,7 ig aztán 14,5. Erős a generátor hiába kapcsolok be több fogyasztót is, 14,4 marad. Indítás előtt egész napi állással 12,3V van benne. Úgyhogy az akksi is jó. Indítás alatt 11,4 ig esik le.

(#1726) K Norbi


K Norbi
addikt

Kérdezősködtem erről a merülési témáról a Forex Kft hivatalos Exide forgalmazónál.
Konkrét választ nem kaptam, csak kerülgették a forró kását, lehet meríti valami, vagy rossz töltés válaszokat kaptam. :(((

De szerintem "persze ez csak az én véleményem" valószínűleg alul töltöttek lehetnek a Premium akkuk ezért döglenek meg, a 14,4V szerintem ilyenkor télen édes kevés neki, mikor kérdeztem a Forex kft hogy mennyire baj ha magasabb ilyenkor a töltés? Válasz télen kemény mínuszokba akár 15V is mehet rá!
+ Calcium-ezüst technológia szereti sőt igényli ha magasabb a töltés!
Vartsa Silver, Bosch S5, Exide Premium, ezek mind az ezüst széria. Normal/Agm hibridnek is nevezhetjük már őket! Hisz a megnövekedett indítóáram mint pl az AGM akkunál, ezeknél is megvan, ebből gondolom a töltés is lehetne magasabb.
Én azt vettem észre hogy nem bírja a generátorom feltölteni az akkut, töltöget bele meg elvan, de csak egy nagyon hosszú út alatt lenne jobban feltöltve. :K

[ Szerkesztve ]

(#1727) Dzsidzsi32 válasza K Norbi (#1726) üzenetére


Dzsidzsi32
tag

Ha kovetem az eszmefuttatasodat,akkor valszeg ezert nem mukodik nallunk az exide premium. Es ezert birhatta oly sokaig a sima kek varta nallam. Pedig a kek 7 evig birta,es a kocsin kivul mas sose toltotte. Peddig azt az aksit,mint korabban irtam ,bizony nagyon nyuztam. Viszont ha meg a hivatalosan nem agm premium aksik is magasabb toltest igenyelnek,akkor viszont tok felesleges ilyet venni. Lehet akkor nekem is vissza kell terjek a 100Ah-s kek vartahoz azt csokolom. Vagy minden honapban egy hetig folyamatosan toltom ezt a nagy ctek-kel :D Nem bantam meg ,hogy megvettem ezt a ket toltot,mert jo ha van. De sajnos nemtud ez sem mit kezdeni az aksimmal. Megvarom amig kinyiffan es csere.

(#1728) K Norbi válasza Dzsidzsi32 (#1727) üzenetére


K Norbi
addikt

Pontosan erre akartam én is kilyukadni Blue széria jobb inkább a 14,4V töltésű autókba.
Nekem a kék Bosch S4 6 évet bírt töltőt nem látott.
Szerintem ezek Calcium-ezüst technológiás akkuk 14,4V töltést télen kiröhögik, főleg ha valakinek még kevesebb 14.0V vagy 14.1V csak a töltése.

Tegnap reggel indulás előtt az akkumban 12,66V
Mentem vele 10Km ez alatt 1x volt indítva. Töltésem 14,3V
ma reggel rámértem a nyugalmi feszre 12,55V :F

De pl rádobom a Ctek töltőt sima Normal töltésre ami 14,30V
+3 fokba 2-3nap állás az akkuba 12,50V a nyugalmi fesz.

(#1729) Dzsidzsi32 válasza K Norbi (#1728) üzenetére


Dzsidzsi32
tag

De akkor a f@szert nem tajekoztatnak errol minket?! Es akkor nem veszem meg a draga premium aksit. Az agm aksiknal se hivjak fel a figyelmet ,hogy "haho ennek bizony magasabb toltofesz kell am". Azert kiborito. Van egy fiatal aksim,ami nemtudja ellatni a feladatat,mert nemtoltodik fel rendesen. Es ez nem a generator,es nem is az aksi hibalya. Hanem a hianyos tajekoztatase. Kar ,hogy ehez 3 draga aksinak kell tonkremennie,hogy kideruljon :(

Ja,es a heten tobb mint 800 kmt mentem a kocsival. Ennyi toltes sem eleg?! Es ebbe 800kmbe csak 6 inditas volt. Az allofutest mar nem is merem hasznalni.

[ Szerkesztve ]

(#1730) Brogyi válasza K Norbi (#1726) üzenetére


Brogyi
senior tag

Hát nagyon nehéz tesztelni, vagy inkább írhatnám hosszú idő. Az egyik a CCA mérése. Mindenki csak saccolja. Miért írhatom ezt?
Senki nem rakja be a hűtőbe egy napra -18°C-ra, és utána szinte lehetetlen megterhelni pl. 720A-rel, mert ugye ez van ráírva. Nem elég, hogy leadja, de még ki kell tartania szabványtól függően egy ideig. A németek ezt megcsinálták, és kb. 10-ből egy tudta a ráírt értéket( bocsi mindenre nem emlékszem).
Szóval CCA-t mindenki csak saccolja, főleg az akksi műhelyek. Miért szeretik ezt a paramétert mérni?
Egyszerű, 20-30mp alatt elvégezhető, és a tulaj kezébe adható a papír.
A kapacitás mérése talán megközelíti a valóságot, de itt nagy a szórás.
Szabvány szerint, vagy ahogy a gyártók mérik az a következő. A kapacitás huszadával 20 órán át kisütik 10,5V-ig. Itt a 20H nem tetszik, és nem igazán életszerű. Pl. 70Ah akksit 3,5A-rel sütögetünk. Nem életszerű, de mégis ez ad megfelelő értéket. A nagyon fiatal akksi duván 110%-ot mutat. A gyártók tudatosan így specifikálják a terméküket.
Visszatérve a lenullázott 4V-os akksira. Az, mint írtam a katagóriájának megfelelő CCA-t mértem(saccoltam :D ). Azt hinné az ember minden szép, és jó, de nem. A kapacitása olyan 60-70% közti.
Így azt mondanám ennek fényében, hogy a CCA mérése a szakműhelybe csak parasztvakítás. Ezért nem ajánlottam ezt a szolgáltatást.
A kapacitás mérés pedig kivitelzhetetlen a hosszú idő miatt. Gondolj bele, bejön a műhelybe egy újgazdag, és azt mondod neki, hogy itt kell hagynia az autót/akksit egy hétre. Leszedi a fejed. Ez tuti. Esteleg egy hét után mondod neki, hogy semmi baja. Szintén ua az a reakció, vagy "semmi baja akkor semmivel nem tartozom".
Húúú ez már off topic. Bocsi. :R

(#1731) Harkovz válasza K Norbi (#1728) üzenetére


Harkovz
aktív tag

Szerintem ezek teljesen jó értékek!

(#1732) Kiskokó válasza K Norbi (#1726) üzenetére


Kiskokó
veterán

Hello

Hát igen, ezt kb úgy látom mint le... próbálgattam töltögettem, kint hagytam a kocsi éjszaka stb stb és sajnos arra kellet jutnom hogy valószínűleg nincs baja az akkunak csak nem bír feltöltődni városi használat mellet.
Nekem is az A6 megzabálhat annyi áramot hogy csak na. Sőt nekem ajánlottak AGM akkut is hogy nyugodtan tegyem bele.
Ezen a télen szerintem már marad ez az Exide, ha jön a jobb idő akkor berakom a régit az Exide meg megy vissza garanciába aztán lesz ami lesz.

Beszéltem énis több akku forgalmazó céggel nekem is ezt mondták csak hogy nincs jól töltve meg, hogy tölteni kell az akkut nem elég a kocsi neki.

| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |

(#1733) tibcsiworld


tibcsiworld
aktív tag

Nah most kaptam multimétert!

A haver 4 éveskék varta aksija 10,6V, töltöm! De csak 13,38-al tölt, és rotyog, mint a húsleves! Ez baj lehet? Éjszakára nem nagyon merem rajtahagyni! :(

Az enyém is 4 éves kék varta a kocsiban, 12,12V! Akkor csereérett lehet? (töltés + 2x15km után 4 nap állás utáni érték ez) Holnap az is megy vissza töltőre, de az enyém nem rotyogott!

(#1734) crissprivat válasza tibcsiworld (#1733) üzenetére


crissprivat
senior tag

Milyen is a töltőd?

Dzsidzsi32 - próbáltad az AGM+Temp Sensor kombót töltés közben? Nem akarom elhinni,hogy a 10es ctek nem tudja fullra nyomni az exideot :((

[ Szerkesztve ]

Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248

(#1735) runner 125


runner 125
nagyúr

Időközben én is beszereztem egy CTEK MXS5-öt, itt találtam legolcsóbban. Korrekt hely, gyors kiszolgálással. :K

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#1736) crissprivat válasza runner 125 (#1735) üzenetére


crissprivat
senior tag

Piros,vagy fekete "mode" gombosat kaptál?

Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248

(#1737) runner 125 válasza crissprivat (#1736) üzenetére


runner 125
nagyúr

Piros.

Mert van két féle? Nem is tudtam. Mi a különbség?

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#1738) Jimmy66 válasza crissprivat (#1736) üzenetére


Jimmy66
senior tag

Tényleg, nekem is most tűnt fel.

A piros az újabb?

[ Szerkesztve ]

(#1739) runner 125 válasza Jimmy66 (#1738) üzenetére


runner 125
nagyúr

Na szép, mindjárt kiderül h a piros a hamis. :D

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#1740) Jimmy66 válasza runner 125 (#1739) üzenetére


Jimmy66
senior tag

Nem hiszem!

A CTEK hivatalos oldalán is a piros szerepel.

(#1741) tibcsiworld válasza crissprivat (#1734) üzenetére


tibcsiworld
aktív tag

Compass

A haver aksija reggelre visszaesett 10,5V-ra! Este már 11,5V volt! Ennek annyi!

Az enyém még talán talán!

(#1742) crissprivat válasza tibcsiworld (#1741) üzenetére


crissprivat
senior tag

Azt nem ismerrem :(

A fekete az elsö szériás töltö. Nem ragasztva,hanem csavarozva van az alja,vastagabb vezetékekkel van ellátva és Norbi fórumtárs mérése alapján kicsit nehezebb is a piros gombosnál.

A piros gombos a felújított változat,ami tartalmaz hömérsékletszenzort és az alapján tudja szabájozni a feszültséget az akksinak. Vékonyabb,hajlékonyabb vezetékek lettek rajta. (szerintem a régi,vastagabb jobb volt) Változtattak a szoftverén is kicsit,több töltési verzió közül lehet választani.

Röviden ennyi. Csak azárt kérdeztem rá,mert a linken a fekete gombosat mutatja.

[ Szerkesztve ]

Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248

(#1743) K Norbi válasza runner 125 (#1735) üzenetére


K Norbi
addikt

Remek választás! :) ;) Akkutop jó cég.

(#1744) runner 125


runner 125
nagyúr

Kösz! ..és az infot is.

Most láttam, h létezik ebből picit többért test and charge funkciós változat is. Az miben nyújt többet, mit takar a teszt funkció?

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#1745) K Norbi válasza runner 125 (#1744) üzenetére


K Norbi
addikt

Ha van multimétered teljesen felesleges a teszt része itt egy összefoglaló a különbségekről [link] :)

(#1746) RudY válasza runner 125 (#1737) üzenetére


RudY
addikt

A "piros" az újabb, kicsit modernizált változat.
Újdonságok az előző változathoz képest:
Rugalmasabb kábel: csökken a kábeltörés kockázata, különösen hideg időjárás esetén.
Hegesztett ház: teljesen zárt, szigetelt egység a felhasználók biztonsága érdekében.
ATC - Automata Hőmérséklet Kompenzáció: hőmérséklettől függően szabályozza a töltés intenzitását, a maximális töltöttségi szint elérése érdekében
Multi-mód: lehetővé teszi a RECOND és az AGM funkciók önállóan, vagy egyszerre történő használatát (mind a 0,8A és az 5.0A programoknál)

[ Szerkesztve ]

(#1747) focvis


focvis
veterán

Srácok!
A kollégámnak szarakodik az akksija (Zafira B 1.9 CDTI, kb. 6 éves) a hidegben, főleg városi utakon van használva.

Beleolvastam a topikba, de nem egyértelmű, hogy a Lidlben most hétfőtől 5500-ért megvásárolható töltő (#1722 hsz.) ajánlott, használható cucc-e?
Ha jól értem, ez mindenképp jobb, mint az 5000 Ft-os Aldi cucc.

Rövid felvilágosítást kérek, köszönöm!

[ Szerkesztve ]

(#1748) runner 125


runner 125
nagyúr

Ok, kösz ismét.

Egyébként ez egy Yuasa 11,6Ah-s zárt akksi, ha két hetente egy hétvégére felrakom rá, az karbantartást tekintve elegendő?
Április elején már úgyis motorozok, szóval onnantól 1-2 hetente kapja a töltést a motorról.

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#1749) Dzsidzsi32 válasza crissprivat (#1734) üzenetére


Dzsidzsi32
tag

Gondolod ,hogy adjak neki egy agm toltest? A homerseklet szenzor font volt a recond mod toltesnel. Elvileg a regi tolton a hopihe volt az ami most agm. Egy probat megerhet. De akkor rotyogni fog az aksi. Az se lesz tul jo neki szerintem.

(#1750) Gabex.ex válasza RudY (#1746) üzenetére


Gabex.ex
újonc

Tapasztalatom szerint mínuszban egyáltalán nem hajlik rendesen a kábele tiszta merev ugyhogy ez nem jött be nekik. Majd a következő frissítés talán jobban sikerül.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.