- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- user2: Kia Ceed Gold 160 1.5 T-GDI MY2024
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- Kempingezés és sátrazás
- gerner1
- sziku69: Szólánc.
- Chosen: Canon 5D II - portrézás 2025-ben
-
LOGOUT
OLED Televíziók - témaösszefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ren Hoek
veterán
Szerintem OLED nem is nagyon lesz mostanában az olcsó kategóriában. 150-200K körül újonnan.
Eleve már a méret is ezt sugallja. 55 colos TV nem átlag magyaroknak készül. Pont. Főleg nem 4K-ban... márpedig sanszos, hogy nem is lesz több FHD modell. Akkor meg szerintem 400-500 alatt sem lesz mostanában OLED TV. Főleg a horror 2018 bevezető árakkal.El kell fogadni, az OLED még jóideig a prémium kategória lesz. Addig az LCD a néptermék, még szerintem több évig is... egészen addig amíg gyártanak panelt kis méretben. Van előnye is az LCD-nek, az pedig hogy beton tartós, és pont a nép igényére jó, hogy mehet rajta 24/7 az EchoTV SD-ben és nem ég bele a sáv. + minden méretben gyártható 40-100 colig.
OLED-ből nem látom jelét, hogy a 40-45 col közötti termékek akár tervben lennének...
(#5991) Gtaati: Takard le mindenképp egy esztétikus takaróval. Én tuti ezt fogom tenni, mert bár az UV jelentős részét kiszűri az üveg, nekem is 1:1-ben a falra süt a nap - ott van még az infra is, ami egy fekete felületen elég nagy hőt tud leadni... Legalább a por ellen is véd
Egyébként eléggé tükröző felület maga a TV is, szóval erős fényben látod szerintem az egész szobát a képen... 910-es mindenképp ilyen...
-
Madwe
nagyúr
Ez egy szakmai fórum az oledekhez, hogy jön ide az átlagember? aki ezek szerint nem dolgozik, ha nappal néz tévét a nappalijában
A 400ezres telefonok korába léptünk ráadásul
Nem hiszem h 3-500k egy tévére megfizethetetlen lenne manapság, még itthoni viszonylatot tekintve sem. 5-10 évre veszi az ember, míg sokan itthon a 300ks telefonjukat évente cserélik (igaz általában hitelből, s a tévével nem lehet a kocsmában menőzni h kicsapd az asztalra). De nyilván az oled jelenleg nem tömegtermék, az 200k körül lesz majd, jópár év múlva. Ettől függetlenül létezik s van rá igény. Ahogy nem feltétlen kell új autót venni, pláne nem márkásabbak magasabb szériáit, mégis sokan vesznek 10+ millióért, ettől függetlenül a tömeg 1-2m ad érte maximum, de hogy jött ide az átlag tömeg
? Vagy ameddig nem tömegtermék, addig zárjuk a topikot
?
Ráadásul a tömegnek nem is lehet igénye az Oled, nem csak az ára miatt, hanem amiatt sem, h mire használja a tévéjét. Random híradó+éjjel nappal részhez felesleges a jó kijelző. Házimozizáshoz fontos, de az már nem átlag igény, ahogy pl játék mellé is fontos, de az sem átlag igény. Akinek szempont a házimozi/játék, az pedig általában hajlandó többet áldozni ilyen hóbortokra, mint az átlag...(#5991) Gtaati Főleg a 2015ös oledeknél volt így, 2016tól speciális UV szűrő van rajtuk, ami védi a panelt. Egyébként nagy gondod nem okozott, kis image retention lett annak is a vége ha direkt napfény érte, amit paneltisztító mód kijavított.
(#5976) goodwill Lehet érdemes beszerezned egy NAS-t (synologyt javasolnék) ha lassú a neted pl, s emiatt maradsz inkább a 720p világában. A nast szépen távolról is tudod menedzselni mit töltsön le, akár munkában is, 24/7 elérhető online. Nomeg arról ne is beszéljünk, h megadhatsz neki még el sem érhető filmeket, sorozatotkat, amiket figyel indexerrel, s amint az általad megadott feltételeknek megfelelő torrentet talál, magál leszedi a filmet/friss sorozatrészt, amint elérhető...
-
madgie
titán
válasz
Partizan182 #5996 üzenetére
Én tíz éve se szerettem, már rég ki kellett volna halnia
-
madgie
titán
válasz
Partizan182 #5990 üzenetére
Mit szeretnék mondani? Amit a legelső válaszomban írtam neked. A magyar átlag pont sz@rik az oledre, míg ennyibe kerül, ha feleannyiért lcd-t kap.
Azonos árban persze, hogy nem játszik az lcd, az nem is kérdés.
-
Partizan182
senior tag
Nem tudok konkrét negativ tapasztalatról de tény, hogy a szerves oled diódának nem tesz jót az ultraibiolya sugárzás, egy kis részét ugyan az ablaküveg kiszűri.
Ha ez segít nekem tavaly május óta figyel a 2015-ös Oled a nappaliban, minden oldalról ablak/kétszárnyú teraszajtó, nyáron nappal fényárban úszik az egész szoba. Semmi baja a tévének.
-
Batyops
aktív tag
Sziasztok! A szintérrel kapcsolatba lenne kérdésem. Láttam sok külföldi fórumon hogy a Széles vagy bővített szinteret használják a B7-et főleg HDR játék vagy film esetén. De arra sehol egy tesztben sem térnek ki vagy csak én nem látom hogy van e értelme mert a tesztekben azt irják hogy az auto szintér a legjobb leg szinhelyesebb. Akkor ezek csak azért vannak benne hogyha valaki színesebb képet szereti vagy miért? Lehet hogy hülye kérdés de tényleg kiváncsi vagyok. Pl. a Hdr otthoni mozi beállítás amit én Hdr filmekhez használok ott a bővített van alapból beállítva.
-
Ijk
nagyúr
Átlag magyarnak nincs is szüksége OLED-re, X-faktorhoz jó a 80k-s LCD is.
Akinek pedig házimozi megjelenítő kell, 350-ért ott az 55"-os FHD OLED, azért azt már egy átlag fizetésből ki lehet köhögni, ha még egy nyaralást el is kell spórolni. Nyilván nem azokról van szó akik havi 120-ból hónapról-hónapra élnek, érdekes módon ott is futja sokaknál cigarettára, 1 éves fogyasztásból meg kijönne egy 350k-s OLED. Persze tudom, én is unom már a ha nem cigizne kezdetű frázisokat. -
Gtaati
őstag
Sracok korabban irtatok, hogy a 2016-os panelek, illetve a korabbiak erzekenyek a napfenyre. Pl az ide B7-re ez mennyire igaz? Mert a nappaliba ahova kerul a szekrenysorra oda oldalrol erkezik be feny. Tehat a nappali egyik oldalso fala kb az egesz ablakokbol all es igy balrol oldalrol besut a nap es igy erheti bizonyos napszakokban oldrol erkezo feny a tvt. Ez mennyire lehet problema?
Koszonom!
-
Gtaati
őstag
válasz
goodwill #5976 üzenetére
Hello!
En nem akarlak lebeszelni az SJ850-rol, a meret mindenkepp mellette szol. Ha sokat nezitek nappal vagy szort feny mellett akkor vedd azt. En kb 3 evet.hasznaltam az 55UB850-t ami szinten edge ledes lcd 4k volt. Nekem a panel homogenitasat es a sotetben levo szurkes feketeket leszamitva sok gondom nem volt vele.... Ha van lehetoseg akkor ahogy fentebb a kollega irta lehet egy feny szalaggal vagy valamilyen fenyforassal trukkozni, de ha jol emlekszek nalatok falra kerulne es ha nincs semmi korulotte akkor nehezen kivitelezheto. Hat ami a filmeket illeti at kell alnod mindket tv eseten a min. 1080p-re, en is mar evek ota csak ilyenekkel vagy 2160p-s anyaggal etettem tvt. Nalunk is hamarosan megerkezik a kis kakamatyi es pont elotte amig van lehetoseg anyagilag cserelni, igy hat jon a B7
-
madgie
titán
válasz
daneel_hu #5984 üzenetére
130 ezerért vettem akkor is a plazmát. És nem, átlagember akkor sem vett 300k-ért tévét, most se vesz 300-ért telefont. A PH nem az átlag.
Az OLED fantasztikus, félre ne érts. De amíg ennyibe kerül, addig Magyarországon max a házimozi fanatikusoknak opció. Tudom, a hazai piac a kutyát nem érdekli gyártói oldalról
-
daneel_hu
addikt
válasz
Partizan182 #5985 üzenetére
Eldekkeli.
Sok haver van aki havi 40ezret költ cigire. (napi 1 doboz vagy afelett)Évi 480k.
Vécén lehúzott pénz. -
daneel_hu
addikt
válasz
Partizan182 #5982 üzenetére
Emlékszem 10 éve már szórták kifelé az FHD és HD-Ready plazmákat, 280-300 alatt nemigen volt még egy sem.
Mégis vették mint a cukrot.
300e forint 10 éve sokkal több pénz volt mint ma fél milla. -
Partizan182
senior tag
Én nappal tipikusan dolgozom, nem tévézgetek
Kolléga IPS-ben is fél milla körül nézelődik, ugyanannyiért árult 65 ips vs 55 oled között vacillál. Szal nem tudom hogy jön ide amit írsz, nyilván ha 200k van egy tévére ott nincs nagy mozgástér (bár 1 éves FHD oledeket 260 körül szórják mostanában)
-
madgie
titán
válasz
Partizan182 #5980 üzenetére
Felőleg Stephen Hawking dedikált fekete lyuk is lehet minden pixel mögött, amíg félmilla egy oled tévé, addig tartsák meg maguknak. És úgy sejtem, hogy az átlagember, aki a nappalit nagyrészt a nevének megfelelően inkább nappal használja, inkább vesz egy LCD-t kétszázért, a maradékot meg kevésbé kocka dolgokra költi.
-
Partizan182
senior tag
válasz
goodwill #5976 üzenetére
OLED és IPS LCD közti képminőségbeli szakadék otthoni körülmények közt, sötétebb szobában leírhatatlan. Ég és föld, no contest at all. Nanocella elvileg ilyen kvantumpötty, kicsit tágítja a színteret HDR-hez (oledé még így is nagyobb) de jobb a kép nem lesz tőle.
Eisa díjat nyugodtan ignorálhatod, ez a tévé gyártók saját szövetsége, kb az van hogy aki befizeti a tagdíjat az kap valami díjat. Olyan mintha az asszonnyal egymásnak adnátok egy-egy év dolgozója kitüntetést.
Nem hiszem hogy létezik Oled-IPS household (utóbbi pár perc után menne apróra/kukába), Pumma tud segíteni milyen IPS-el együtt élni (mondjuk ő szereti, tipp: tegyél mögé fényszalagot), itteniek Oled áradozását ismered.
-
janos666
nagyúr
válasz
torma1981 #5835 üzenetére
Játéknál, ha relatívan túl nagy a felbontás a távolsághoz és képátlóhoz képest, azt én úgy hívom "optikai SSAA". Majdnem olyan, mint mikor nagyobb felbontásban renderel a játék a kijelzőétől, csak több szempontból is jobb: ha nem is látod a nagyobb felbontás teljes részletességét, valamivel azért mégis több jön át, illetve jobb, ha "a szemedben olvad össze a recer", mint ha egy "izé" algoritmus csinálja (általában nem tudjuk szabadon váltogatni/paraméterezni azt az algót, csak Ki/Be opciót kapunk, vagy épp mind furán fest, ami beállítható, illetve néha problémás az SSAA kompatibilitás HUD-ok, feliratok, és hasonlók tekintetében).
Lehet, hogy végül engem is ez fog meggyőzni, mert régóta sopánkodom már, hogy zavar az aliasing, de nincs normális AA, csak olyan ami maszatol, vagy persze méreg drága az SSAA, és akkor már inkább natív 4k...
Na meg változnak a játékok is, egyre gazdagabb geometriát és nagyobb felbontású textúrákat kapunk, amik szebben néznek ki nagyobb felbontásban. Régen az egész lombkorona egy nagy átlátszó textúra volt, ma viszont vannak benne tényleges gallyak és levelek, a távoli gallyakon pedig néha 1-2 pixel szélességű vonal adódik, így kisebb felbontásban többször látni olyat, mint ha a gally vége a levegőben lógna és ez "csúszik" mozgás közben).
Szóval ja... függőséget okoz 4k-ban nézegetni a videojátékokat.
-
goodwill
tag
válasz
Ren Hoek #5974 üzenetére
Na ezt most megkaptam...
Nem SD-re folyik a magzatnedvem, csak pl egész nap úton vagyok, este megnézek egy híradót, na az nincs értelmes minőségben, királyit meg elvből nem nézek.
Általában csak BDrippeket töltök le, mert az asszonynak nem mondhatom hogy "akkor 2 óra múlva már le is jön a..." szóval kb 720 ami van sok, meg most szedek le ész nélkül mindent FHD és BD25-50 minőségben, de ezt kb fél év alatt megesszük. Az asszony a fogatlan nyáladzóval nappal is néz paprika tv-t(ami még sd, mert hugh és a river cottage az nem FHD), meg este a bármilyen mozit, együtt, amikor a tejivó terrorista már merev röfögős nyálcsorgira vált.
Értem amit írtok, de ugyanakkor megdöbbentő is. Gyakorlatilag lekukáztok egy eisa díjas tv-t.
Bár fingom sincs, lehet hogy a szálcsiszolásra kapott díjat, ami persze lehet, meg faszán adja a betáplált spec 4K-t, de azért na... tényleg ennyire szakadék egy Oled alatti LG panel? mert ha nem tévedek, akkor a Nano Cell a normál panel és az Oled közé van bepozizva. vagy ez csak bullshitmarketinghack?
ok. értem, ma az oled a panel csúcsa. mindent sport és világos üzemmódban néztem, hogy az 5000 watt és 1600lux ne legyen agyszétütős. a fentieket ezek alapján írtam.
gondolom egyikőtöknek sincs otthon 2 ilyen tv-je hogy lecsekkolhassam.
pedig eskü fizetnék érte, és amíg nézem, addig adnék egy vigyorgó kakimatyit is hogy nektek is legyen élmény
szóval 65' cca500e-ért esélytelen lenne értelmes, nem megvetendő tv-re? (az árat úgy értem, hogy legalacsonyabb netes ár alatt -3-10% jutok hozzá kb bármihez MM garival)
-
Ijk
nagyúr
válasz
goodwill #5972 üzenetére
Ha nappal nézel filmeket vagy csak gyenge minőségű tartalommal hajtod akkor tökéletesen jó lesz a legolcsobb 65"-os LCD. Ellenben sötétben nézel magas bitratju bd vagy bd ripeket akkor labdába sem rúg egy kozepkategorias LCD az OLED-del szemben. Akkor csak felsokategorias, bfi-s LCD-t tennék mellé, azt is csak egyel nagyobb méretben.
-
Ren Hoek
veterán
válasz
goodwill #5972 üzenetére
Mondjuk az MM-ben összevetni a TV-ket értelmes módon, kb olyan mint a piacon kopogtatod a dinnyét... mikor otthon eszed meg, akkor derül ki milyen igazából.
Ezeket, ahogy kolléga írta... otthoni sötét szobás körülmények között kéne összevetni, nyugodtan leülve. Itt az LCD elvérzik bármit csinálsz. Ezt soha nem fogod látni 5000 Watt neon mellett, úgy hogy a legtrébb legcsicsább demo módban futnak az eszközök.
Főleg ha ugyan olyan árban vannak, nem kérdés, hogy a kisebb OLED-et venném.
Kivéve ha SD TV adásokra akarod használniEz tényleg olyan, mintha a Halálcsillag bolygóromboló ágyújával lőnél egy veréb szárnyában megbújó bolhára.
Nem tudom milyen SD adókra gondoltál, de már a HD adók is olyan kritikán aluli szennyként működnek, hogy felkeveredik a gyomrom. Filmet gyakorlatilag képtelenség megnézni úgy, hogy ne okádnának rá egy hatalmas népbutító műsor logót, megtűzdelve 10 perces reklámokkal, meg propagandaszarokkal . + belenagyítva, széleket levágva az 1080i adásba.Ha ilyet néznél (főleg SD-t), és nem gondolkodsz a TV csatornák mellé, jó minőségű FHD/4K filmek/sorozatok beszerzésén, akkor inkább az LCD.
-
Gtaati
őstag
válasz
goodwill #5972 üzenetére
Hello!
Itt Ph.-n keszult teszt az SJ850-rol es hat a teszt hozzaszolasait erdemes elolvasni sok link es kulfoldi tesztek is vannak. Korabban linkelt kep is onnan szarmazik. A boltban valo megnezessel az a baj, hogy nem termeszetes eletszeru korulmenyek kozott tudod megnezni. Nappal pl az en volt 55UB850-nel ami szinten led lcd es edge ledes, sok szort feny mellett jonak tunt a kepe es a feketeje. De ahogy kicsit sotetebb volt vagy eppen teljesen sotetben filmeztunk, akkor bizony a feket szurke volt es a vilagitas sem volt homogen. En ezzel nagyon sokat kuzdottem es az lett a vege h eladtam es jon a B7-t.
-
goodwill
tag
aha. köszi.
ezt azért kezelem fenntartással, mert ma láttam feketeszerűséget az SJ-ből, bár túl sok sötét nem volt ma műsoron...
az a nem egyenlő bevilágítás az valóban nem túl fajin. Ezt egyébként azért nem éértem, mert ha ez ennyire tré, akkor mire kapott Eisa díjat? még ezzel az ips panellel is jobb mint a samu és pana/sony társai????
Ma voltam MM-ben, fél órát tévéztem, sd és hd adásokat, nézegettem a feketéket, a tónusokat, a textúrákat... meg mindent. megnéztem az oledet is.
Nos, tényleg szebb a képe, ez vitathatatlan, de nekem ami nem tetszett az SJ850-ben, az a képminőség az oledben is elég kaka volt. pontosabban az sd felkonvertálást kb ugyanúgy oldják meg minőségben. fullhd és 4k tartalomnál tényleg van elég szép különbség a feketék terén, bár én azért nem szürkézném le az SJ feketéit, bár kétségtelen nem annyira cííp.
továbbra is meg vagyok lőve hogy melyik legyen... még érdekes volt, hogy a B7-en a MR finomabban működött mint az SJ-n. Ennek mi lehet az oka? sima beállítás, vagy a tv processzorban is van különbség?
Ha azt nézem, hogy esti tv-zéshez melyik, akkor SJ. Ha esti HD/4k tartalom akkor elméletben B7, bár azt meg ellensúlyozza a méretbeli wow.
még azt hiszem megyek egy kört.
ha valaki tud jobb alternatívát ilyen áron, ne tartsa magában.
-
janos666
nagyúr
válasz
janos666 #5970 üzenetére
Hopsz, ez a sor:
HDR játékra ugyan az, mint fent HDR játékra, kivéve hogy OLEDFény 100 helyett 16
** itt HDR szót SDR szóra kellett volna cserélnem, tehát az SDR játék PC címke nélkül ugyan az, mint a HDR játék, csak OLEDFény 16 és nem 100
Azért jobb a PC címke játékra, mert egyrészt 4:4:4, másrészt van korrekt színkezelés az ISF (vagy Cinema) móddal, mégsem lagol (PC címke nélkül lagos az ISF és Mozi mód !).
HDR-ben viszont bugos a PC mód (akár Mozi/Cinema, akár Játék, mindig szar a PC módban a HDR, rossz a gamut mapping: a Rec2020-at Rec709-be tömöríti, amitől a Rec709 színtelen okádék).
-
janos666
nagyúr
válasz
Partizan182 #5963 üzenetére
Én így használom (sötétben, de inkább tompa lámpával, vagy enyhe, szórt nappali fényben):
SDR film és SDR játék: PC címke + ISF Dark (Haladó éjszaka)
16 |-| 100 |-| 50 |-| 0 |-| 0 |-| 60 |-| 0
Minden szir-szar OFF, Auto színtér
Feketeszint bemenetnek megfelelően (Full-RGB = High, Limit-RGB = YCC = Low)
Fehéregyensúly felső pont: 0 -9 -3HDR filmhez HDMI címke (vagy bármi csak ne PC) + Film/Cinema mód
100 |-| 100 |-| 60 |-| 0 |-| 60 |-| 0
A többi ugyan az, fehéregyensúly felső pont: 0 -8 -2HDR játékra szintén HDMI címke (vagy bármi csak ne PC) + Játék mód
Ugyan az, mint HDR Film, csak a fehéregyensúly: W47Ha túl fárasztó HDMI címkét váltani, akkor:
SDR filmhez minden ugyan az, mint fent SDR filmekhez, kivéve hogy előjön a Real Cinema / Valódi Mozi, ami legyen ON (PC módban ezt OFF-nak írja kiszürkítve, de az olyankor igazából ON !)
HDR játékra ugyan az, mint fent HDR játékra, kivéve hogy OLEDFény 100 helyett 16
A közös beállítások főmenüből:
Energiatakarékosság OFF (sötét szoba) vagy esetleg Alacsony (vegyesen használva)
OPLED panel / Screen Shift (hogy van ez magyarul? képernyő eltolás??) OFF / KI
Méretarány Eredeti / Original és Just Scan ONEzekből, ami fura lehet, az a feketeszint, az logikátlan (a High / Magas kell akkor, ha alacsonyan van számszerűleg a fekete a jelben), illetve hogy a "Just" (magyarul mi ez? "csak"?) mód bekapcsolva jelent 1:1
levágás nélküli módot (sok TV-n a Just az vág az éleken).Illetve még végigjártam a 20 pontot az ISF módban, de azt már tényleg felesleges lenne megosztani, már a fehéregyensúly felső pontját is csak érdekességnek írtam be.
Még annyi, hogy a Kontraszt sokkal "biztonságosabb" 100 helyett 90-en, ha nincs lehúzva pár pont a 2 pontos fehéregyensúly tetején, mint nálam (de lehet, hogy már anélkül sem vág, a szervizmenüben jól látszik, hogy nincs eltolva koppig a "mélyebb" paraméterezés). A HDR Kontraszt mindig maradhat 100.
-
Partizan182
senior tag
Tapasztalatom szerint az van legközelebb a D65-höz. Kb ugyanaz a téma mint a filmeknél: a cél hogy a tévéd képe minél közelebb legyen ahhoz amit a készítők látnak. Aki egyszer megszokja a fasza meleg színhőt nem tud visszamenni a kékeslila takonyba ("Normál" színhőmérséklet).
-
petya2012
őstag
[itt egy videó] szerintetek ezek az értékek jók??
-
Madwe
nagyúr
válasz
Partizan182 #5963 üzenetére
Játékra egyébként miért ajánlott a w40?
-
krx21
nagyúr
válasz
Partizan182 #5963 üzenetére
Igen mondjuk az ISF pontosabb az biztos...
-
janos666
nagyúr
válasz
dgyuri0123 #5955 üzenetére
Miért enné meg a HDR a panelt? Sok filmben csak néha megy fel egy-egy tenyérnyi folt az SDR tartomány fölé fényerőben (fényforrások a háttérben, csillogások az üvegeken, ilyesmik), vagy esetleg néhány percig világos az egész képernyő nagyja, de utóbbi esetben már dolgozik az ABL (ugyan úgy, mint ha SDR-ban nézed viszonylag magas OLEDFény-el).
Sőt, ha megnézed a lenti táblázatom, ha 4000nit-re fényelt filmet nézel, ezeken a TV-ken jelentősen sötétebb az SDR tartományba eső rész, mint ha SDR módban nézed ugyan azt (1000nit fényelésnél pedig kb. ugyan az).
-
krx21
nagyúr
válasz
petya2012 #5958 üzenetére
NORMAL profil azt jó napot... Pláne, hogy mint írtad is nincs annyira szemed hozzá. Már írtam, régebben is: Ezeknek a mai TV-nek már egyáltalán nem olyan rosszak a gyári profiljai. Ha van kedved kikapcsolóható pár képjavító opció, aztán nézed, hogy hogyan változik a képi tartalom. Ha van kedved beállíthatod e szerint is [link]aztán számolj be, hogy tetszik a Normálhoz képest...
-
janos666
nagyúr
válasz
dgyuri0123 #5959 üzenetére
Ezt akartam írni, hogy nekem alap a ~300W minőségi SDR-hoz.
-
-
petya2012
őstag
sziasztok
olyan emberkéktől érdeklődnék akinek B7-e van,hogy milyen képbeállításokat használnak??
nem igazán van szemem az ilyesmihez(beállítások).
érdekelne,hogy a tv adásokhoz milyet és a 4K tartalomhoz milyet
tudom mindenkinek saját izlése szerint,de azért pár infót,tanácsot szivesen elfogadnék
aki fordítana rá egy kis időt és írna erről nekem pm-et annak köszönöm
köszi előre is -
Madwe
nagyúr
válasz
dgyuri0123 #5955 üzenetére
Te magad mondtad, h hdr esete olyan mint egy ívhegesztő szemüveg, s 90 alatt alig látszik valami. Namármost a paneled nem azért fog 100as oledfényen elöbb tönkremenni tudtommal, mert 100 van kiírva, vagy 100% pörög a panel, hanem azért, mert 100on sdrnél sok nitet, hőt stb ad le. Hdr esetén az "sdres" részek kb 100-200 nit között vannak. Az meg h néhol becsillan valahol valami, az így van, de azért az nem végig s végképp nem az egész panelre jellemző
Ettől függetlenül a 60-70es értéket sötét szobában sdrnél én is emberkínzásnak érzem, de a 27 alatti oledfényt meg baromi kevésnek
-
krx21
nagyúr
válasz
janos666 #5954 üzenetére
A pioneer-t ajándékozd az Elektrotechnikai múzeumnak.
Oled nem kérdés...
Bár én nem használom monitornak, nem is akkorom, de mint régebben is írtam én kifejezetten szeretem az ABL-t filmek alatt. Teli fehérhez közeli tartalmakat nézhetőré fogja vissza, csúcsfényeket pedig megtolja. Ez igy jó, így ergonomikus is... Persze a kapcsolhatósága, mértéke kár, hogy nem állítható.. -
dgyuri0123
nagyúr
Autón is lehet tövig nyomni a gázt, de akkor sokat romlik a komfortérzet.
Ti tövig nyomjátok a gázt...
Hogy mások szerint 60-70 a normális oled fény egy sötét szobában, az is egy vicc. Ezek a beállítások LCD-re hajaznak, ahol szükséges hegeszteni a valós kontraszt hiánya miatt, de olednél ilyen gond nincs. Persze, sok lúd ....
HDR egész más kérdés, mert ott eleve iszonyú sötétből indul a kép és 20-as oled fény mellett nem látszik szinte semmi a kijelzőn, csak maszatok, foltok. Ergo kell-szükséges a 90-es oled fény, mert a HDR kép olyan, mint egy ívhegesztő szemüveg. Cserébe a HDR viszont megeszi idő előtt a panelt a csúcsra járatás miatt....De gondoljatok amit akartok. -
janos666
nagyúr
Nekem most játékhoz/netezéshez (ég két kis halogén izzó a plafonon) OLEDFény 16, Kontraszt 100 (de 0 -9 -3 a fehéregyensúly, ami így effektíve Kontraszt szempontból durván olyan, mint ha 91-en lenne a Kontraszt 0,0,0 fehéregyensúllyal). Ez ~100 cd/m^2 SDR módban (és így gyakorlatilag nincs ABL), ami bőven sok. A PDP-t ~90 csúcson használtam (és világos weblapokon lehúzott belőle valamennyit az ABL még úgy is, ha meg volt tuningolva). Ha lekapcsolom a lámpát, ez már kicsit erős is (a PDP-vel nem volt gáz lekapcsolni az ABL miatt: nem emlékszem tuning után meddig vágott le, de 68 rémlik teljes képernyős fehérhez).
Amúgy ennyire még nem voltam gondban semmivel, most ezzel az LG - Pio, OLED - PDP monitor kérdéssel. Második hete lesz, hogy naponta háromszor gondolom meg magam, hogy melyik legyen.
-
janos666
nagyúr
válasz
dgyuri0123 #5936 üzenetére
Pár nappal ezelőtt játszottam azzal, hogy feltekertem a Pioneer LX50950H-t csutka 175nit-re és natív színtérre (jócskán DCI-P3 alatti, de Rec709-en azért láthatóan túlnyúló gamut) és egy 3DLUT-on át etettem ugyan azzal a HDR tartalommal, amivel az LG 55C7-et is ("passthrough" módban, megkapta a forrásból a metaadatot, hogy csináljon amit akar -> még nem is tudtam, hogy ennyire érzékeny rá a tone mapping, illetve még a régi firmware-en voltam, ami talán kevésbé volt az, passz), aztán egymás alatt/felett állva nézegettem őket.
Ez az 1000nit-en fényelt The Martian volt. (Végigpörgött az egész film, miközben járkáltam a házban, vagy néha elé is ültem, és a laptopon neteztem, de rá-rá pislogtam a TV-kre.)
Meglepően nagyon hasonlóan nézett ki rajtuk minden olyan jelenet, amiben nem volt semmi feltűnően világos elem (pl. nem nézett bele a kamera egy világító lámpába), illetve ahol volt is, ott is csak a vakító területek néztek ki másképp (a Pio-n beolvasd minden egy nézhető fehér pacába, ami az LG-n vakított, de több geometriai információ volt benne).
Ennek örültem is, mert ez egyrészt azt jelentette, hogy tényleg színhelyes az LG legalább az SDR tartományban (nekem elég jó feltevés, hogy kép ennyire különböző kijelző nem téved egyformán, hanem ha ugyan azt mutatják, akkor az OK), de valamivel többet is tud nyújtani a HDR, mint az SDR.
Csak aztán több filmet is nézegettem, illetve közben frissítettem és újrakalibráltam (amúgy ja, közcélú üzenet: az új firmware-el alapbeállításokon jobb, de a megváltozott "rejtett" paraméterek miatt újra kell kalibrálni az ISF Dark képmódot
), aztán látom, hogy nem mindig fenékig tejfel a HDR sem, mert a Fantastic Beasts (4000nit) például már nem az igazi számomra (még úgy se, hogy a Kuro-t most letámasztottam a sarokba és csak az LG-t nézem, de még nagyjából emlékszem hogy nézett ki a film sima SDR BD-ről).
-
-
-
Ren Hoek
veterán
Ez amúgy a fórumokon emlegetett "banding"-hez hasonló
[link]Van kép róla.
Csak hogy ez near black, ráadásul a kép nem a valódi helyzetet mutatja, hanem long expo idővel készült... Tehát ezt a fajta nonuniformitást nem is szabadna nagyon látni.
Ami nálad van ennél sokkal durvább...és nem "near black" banding. mindenképp hívd fel az LG-t, vagy a boltot , főleg ha korábban nem ilyen volt. Sajnos minden kütyü elromolhat, és ezalól nem kivétel a 700K-s sem. Ahogy látom nem gyakori probléma szerencsére... sőt én nem is találtam ilyen vertical "beégésről" példát, ami nem eleve ilyen volt.
-
krx21
nagyúr
válasz
dgyuri0123 #5904 üzenetére
Érdekes. Neked milyen TV-d van? Mert én a 18-as oled fényt tatrom hihetetlennek...
-
janos666
nagyúr
válasz
Partizan182 #5899 üzenetére
Kicsit alaposabban megvizsgálva metadata függő is. Akkor ezért volt az, hogy pl. a Star Trek-be beletekergetve, amit névleges 1000nit-en fényeltek, egyáltalán nem zavart (a mérés alapján nincs is, ami feltűnhetne, teljesen jó), de a Fantastic Beasts-ben, amit 4000-ren, ott már tompának éreztem a sötétebb jeleneteket (és hogy azt lentebb is látni, hogy 94 helyett így már csak 68 nit jön ki, tehát számottevően sötétebb az SDR tartomány, illetve nyilván torzul a tone response is, ami olyasmi, mint SDR készüléken/módban a gamma érték tologatása, ami erősen befolyásolja különböző jelenetek fényességét, kontraszt érzetét...).
Rendere 1000, 4000, 10000 nit csúcsfény metadata (Dynamic Contrast OFF):
Ezt dinamikus kontraszt nélkül egész jól követik a szaturált színek:
-
H1N1
tag
válasz
Ren Hoek #5937 üzenetére
Firmware frissítés aut. állásban van, gondolom azt mindig elvégzi ha van friss "anyag".Minden alapszínnél látszik a jelenség. Filmek és sport fut a legtöbbször., napi átlag kb.2-3 óra. Próbáltam külső (set-top-box,pendrive) és belső (Youtube alk.) forrásból is nehogy az legyen,hogy valami külső zavar okozza.
-
-
daneel_hu
addikt
válasz
dgyuri0123 #5936 üzenetére
De megoldottad, hogy ne is tudd nézni.
-
Ren Hoek
veterán
Ez szerintem már bőven garis probléma.
Firmware frissítés volt?A permanens beégés nem ilyen. Ennek alaposan utánajártam...+ erősen kétlem, hogy a sötétebb négyzetekben járattad a TV-t 24/7 és ott elöregedett. Ez mintha panel vezérlési hiba lenne inkább. Kb egyenlő azzal, mintha elhalványodna egy edge LED az LCD-n. Samsung LCD-ken gyakori volt ez egy szériánál... cimbinél volt kb ilyen a képe a TV-nek. Kijött a szerelő és panelcsere helyszínen.
Azt tudom, hogy a beégett Sky logo és hírsáv miatt nem cserélték a TV-ket (még a 3000 fontért vásároltakat sem) 6-os széria is érintett volt ha jól rémlik. A válasz az volt, hogy a beégés nem garis, és ne nézzen annyi Sky csatornát. Valaki jogi útra akarta terelni az egészet, de az LG válaszban az volt, hogy felkészülnek a védelemre. Gondolhatjuk milyen ügyvédekkel.
Viszont többeknek cserélte a bolt, ahol vették...... de ez esetben szerintem panelhiba, és köze nincs a beégéshez.
-
janos666
nagyúr
válasz
dgyuri0123 #5902 üzenetére
HDR módban egyáltalán nem sok semmi, amit ezek az OLED-ek tudnak.
Ami filmeket eddig néztem, azokat névleges 1000 vagy 4000 csúcsra fényelték, és tényleg van is bennük 700+ tartalom (de nem néztem meg képkockánként, lehet hogy a teljes filmből 10 képkocka, amin 500 fölé megy egy kis folt, és talán oda sem nézel, vagy ez csak a studió logója a film előtt, passz).
Ez elvben azt jelentené, hogy kb. ezt tudja a monitor, amit a studio használ,
tippre szerintem mindig 1000-re kerekítenek, és ahol 1000-ret használnak metaadatnak, ott OLED, ahol 4000-ret, ott LCD monitort használt a studio (és azon belül lehet, hogy valójában mondjuk 870nit a tényleges monitor, mikor névleges 1000-ret adnak meg kerekítve, de ez igazából nem gond, főleg hogy ha 1000 a metadata, az nem jelenti azt, hogy akár csak 500 fölé elmegy bárhol a konkrét tartalom, tehát "mindenki" ugyan azt láthatná elméletben, studioban és otthon is... ELVILEG ...).
... ami azt is jelenti, hogy csak annyira vakít el téged is otthon, mint azt, aki készíti a tartalmat.Ahogy nézelődtem most tesztoldalakon, ez egy trendnek tűnik most több gyártónál, hogy több-kevesebb mértékben eltolják a firmware frissítések a "hard-clip" (abszolút) tone map módtól a "roll off" (tetszőleges egyedi perceptuális) mód felé a tone mapping-et.
Szóval én most az látom, először felült mindenki arra a vonatra, hogy "ezúttal csináljunk mindent úgy, hogy a lehető leginkább ugyan azt lássák a studioban és otthon, amit pedig nem, azt is kezeljük egységesen", de aztán elkezdtek okoskodni, hogy "Mi már az, hogy az OLED-en jobban bebuknak a vakítóan világos területek egy fehér foltba, az LCD-n? Ezt nem lehet!" és inkább eltorzítják össze-vissza mindenhol.
-
H1N1
tag
válasz
Pro Koryak #5929 üzenetére
Nem ívelt. Telefonnal készült a kép.
-
daneel_hu
addikt
válasz
Pro Koryak #5929 üzenetére
Torzít a kamera objektíve. (pl telefonos a kép)
-
torma1981
veterán
válasz
Pro Koryak #5929 üzenetére
Mert ivelt a tv.
-
-
-
janos666
nagyúr
Absolute mapping: minden megy oda, ova való, vagy odacsapódik a legközelebbi pontra. Minden szín, ami megjelenik a forrásban, az vagy 1:1 "helyesen" jelenik meg, vagy jobb híján "beolvad". Ilyenkor csak a nagyon élénk és/vagy nagyon világos színek "sérülnek", amik túllógnak a natív színtéren, amire a készülék képes.
De ne feledjük el, hogy ezeken az LG 7-es szériás OLED-eken minden ilyen szín, ami "kilóg", az már régen sokkal élénkebb/világosabb, mint amire egy Rec709 SDR kijelző képes, tehát már így is több információt kapunk a Rec2020 HDR tartalomból, mint egy Rec709 SDR tartalomból.
Viszont mikor "okos" lesz a gamut mapping, akkor bukjuk a színhelyességet (jelen esetben csak fényerő tekintetben, de ott számottevően) már a Rec709 SDR régióban is, magyarul egy eleve "tompa" (nem túl színes, nem túl világos) jelenet rosszabbul fog kinézni ezen a TV-n, mint egy hagyományos SDR kijelzőn (sötétebb lesz).
Végül pedig jön az igazi kegyelemdöfés, amin felhúztam magam, hogy a hivatalos és most fórumokon is terjedő javaslat, hogy kapcsoljuk be a Dinamikus Kontraszt-ot. Ez részben orvosolja a fényerő problémát, de rontja a színhelyességet, mert nem minden színt egyformán fényesít (a szürkék jobban kivilágosodnak az élénkebb színekhez képest, már az SDR régióban is!). Szóval egyre messzebb megyünk a "korrektségtől", egyre inkább "gumi" az egész.
-
Madwe
nagyúr
Valóban nem. Képtisztítást lefuttattál már? Az se hozott eredményt egyáltalán?
Melyik modell pontosan? Milyen fényerőn használod? Direkt napfény éri (régebbi modellek nagyon nem szerették az uv sugarakat)
Mielött félreérted, nem felelősségtolás meg hibáztatás miatt kérdezem, egyértelműen probléma ha ilyet csinál egy panel, csak h lássuk, milyen használat mellett jelentkezett s mi lehet az oka... -
H1N1
tag
Csak azért,hogy egy kicsit elbizonytalanítsak minden OLED fant. A készülékem decemberben lesz egy éves. A mellékelt fotón látható jelenség a napokban mutatta meg magát. A képernyő közepén kezdődik egy függőleges sáv. Balra kb. 30cm szélességben sötétebb, jobbra kb. 15 cm szélességben pedig egy világosabb sáv látható. Nem tudom melyik sáv a hiba,de az biztos,hogy ha meccset nézek akkor zavaró. Filmnézés közben nem feltűnő,de látható akkor is. Úgy gondolom egy 700e forintos tv-nél ez nem megengedhető!
-
Madwe
nagyúr
válasz
janos666 #5919 üzenetére
Az abszolút mappinget így hirtelen nem értem, hogy kellene értelmeznem? (ha jól sejtem úgy, amiről az utolsó bekezdésem szól? 1:1 ameddig lehet, felette lecsapni?)
Az utolsó bekezdéseddel teljesen egyetértek, jó lenne, ha user dönthetné el a tonemappinget, vagy legalább pár előre meghatározott opció közül választhasson. Sőt, 110 nitig valóban meg kéne tartani az 1:1 arányt, bár ha jól sejtem, eddig nagyjából így volt, csak ez a mostani update nyúlt bele az alacsony nites tartalomba is?Részemről egyébkétn fognám s 700 (vagy bárhol is legyen az adott kijelző csúcsértéke) esetén fognám s lecsapnám, vagy max ilyen 600tól felfelé kiegyenlíteném
Nem szép megoldás, de legalább 600nitig minden fényhelyes, felette pedig az, h most a nap mennyivel világosabb egy utca lámpánál vagy superman lézerszemeinél, az engem hidegen hagy
-
janos666
nagyúr
Az a baj a perceptuális, és hasonló gamut mapping-al, hogy minden eltérő tulajdonságú kijelzőn szemmel is jól láthatóan másképp fog kinézni ugyan az a tartalom, már abban a gamut régióban is, amit mindkét készülék egyformán le tud fedni. Például egy olyan jelenetben, ami Rec709 SDR-ba is bőven belefér, már az is másképp fog kinézni két különböző Rec2020 HDR kijelzőn, illetve még megint másképp egy Rec709 SDR kijelzőn (ami bizonyos szempontból azért kezd egy kicsit agyrém lenni...).
Ezért kéne absolute mapping. Annak az egyetlen hibája, hogy a natív színtérből kilógó részek "beolvadnak", de nem volt ez nagyon másképp akkor sem, mikor SDR kijelzőink voltak, mert ott ha "studio minőségben" és emberi felügyelet mellett döntöttek is arról, hogy mikor hol miképp, a Rec709 SDR sokkal kisebb színtér volt, mint a mai kijelzők natív színtere, úgyhogy több információ veszett el "okosan" kezelve is. Emiatt lenne előrelépés a Rec2020 HDR már absolute mapping mellett is (miközben egy Rec709 SDR-ba beférő jelenet ugyan úgy nézne ki minden Rec2020 HDR és Rec709 SDR kijelzőn is, nem háromféleképp).
A színeket szaturáció tekintetében most is, mint korábban is, abszolút értelemben kezeli az LG: minden Rec2020 szín, ami beleesik a natív színtérbe, az CIE x,y értelemben pontosan oda megy, ahova a Rec2020-ban való (nincs torzítgatva, simítgatva, 1:1 abszolút mapping, ami befér az úgy néz ki a képen, ahogy a forrás kéri, ami nem, az le van csapva a legközelebbi pontra).
Alapvetően fényerő tekintetben is ezt kéne csinálnia első körben (azon túlmenően senki nem fog azért sokat ágálni, hogy egy Dinamikus Kontraszt féle OPCIONÁLIS funkció mit és hogyan torzít, akár alapértelmezésben is be lehet kapcsolva, csak lehessen KI állásba kapcsolni legalább Prof/Mozi módban), de személy szerint teljesen kiegyeznék azzal is, ha az alsó ~120nit-ig (ami most az új szabványban visszamenőleges értelemben a régi SDR tartománynak felel meg) lenne 1:1 mapping (még ha picit kezd is torzulni már 100 körül, de csak picit...) és onnan felfelé keményen elnyújtja a görbét. De most arról van szó, hogy kb. felére esik vissza az SDR tartomány fényereje HDR módban, csak azért, hogy több részletet lássunk a vakítóan világos foltokban, amik felbukkannak itt-ott a képernyőn.
-
Madwe
nagyúr
válasz
dgyuri0123 #5913 üzenetére
Pedig az ívelt képernyő is olyan, mint a vöröshajúak, nem mindegy, hogy honnan nézed őket, hidd el vöröseknél is meg lehet találni azt a nézőpontot, ahonnan tetszenének neked
-
dgyuri0123
nagyúr
Ha szépen "íveltek" azt szeretem...
(#5912) daneel_hu: A 18 talán komorabb egy picit, de a 60-at csak vallatáshoz tudnám bevetni.
20-25-nél már bőven hegeszt, ha olyan a képtartalom... plazmát is kb. 15-18-as oled fény szintjén hajtottam, (nagyon kb.) csak ott többet buktam a sötét részleteken, és árnyalatokon.
-
válasz
dgyuri0123 #5913 üzenetére
elárulnád mi bajod a vörös hajú nőkkel? nem eléggé íveltek?
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz
#94529552 #5911 üzenetére
Lehet, hogy félreértettelek, bocs.
Csak tele a tököm azzal, hogy az ívelt kijelzőt egyesek mumusként kezelik. Én meg nem szeretem a vörös hajú nőket... és...? Nem fogom állandóan azzal traktálni a hallgatóságot, hogy nem szeretem a vörös hajú nőket, mert ez egy idő után irritáló. Szóval hagyjuk már a pi@ába ezt a szegregációt. Ne vedd magadra, csak indokoltam, miért ragadtam "tollat".
-
daneel_hu
addikt
válasz
dgyuri0123 #5909 üzenetére
Fogalmam sincs mennyi a jó érték, ez valószínűleg függ a többitől is kicsit.
De, hogy a 18-as sem megfelelő abban biztos vagyok. -
#94529552
törölt tag
válasz
dgyuri0123 #5902 üzenetére
Elolvastad, mire mondtam?
Ne parázz már ennyire, én csak Ren Hoek-nak válaszoltam, mert azt írta, hogy az idei A7-ben 2015-ös panel van, ami nem tartok lehetségesnek, pont a kialakítása miatt is.[link] Összekeversz daneel_hu-val, ő szokott itt az íveltek ellen érvelni.
-
Petykó78
tag
válasz
Partizan182 #5899 üzenetére
"szarok bele betmen ingébe"
Ez itt eddig a hónap kommentje, csak kár, hogy aki nem ismeri a HDTVtest ide vonatkozó részét, az nem tudja értékelni. -
dgyuri0123
nagyúr
válasz
daneel_hu #5907 üzenetére
Olyan dolgokkal érvelsz, ami (számomra) irreleváns, de szerintem sokak számára is az.
Először is nem 12, hanem 18 az oled fényerő és ha te úgy véled, hogy este 60-as érték kell a jó képhez, akkor (szerintem) nagyon messze jársz tőle. Kalibráltass egyet és meglátod, hol áll majd a "csúszka" utána. Neked biztosan nem fog tetszeni a végeredmény. De mondhatom én is hogy peace, ha így jobban esik.
Öregedésről annyit, hogy találtam egy 30000 órás oled panel tesztet és semmi, hangsúlyozom SEMMI romlást nem mértek ennyi idő elteltével egy 2013-as panelen. Ha megtalálom belinkelem, de nem gondoltam volna, hogy jó lesz ez még bizonyítéknak az Oled topikban, így nem mentettem el. Sajnálom... plazmásokhoz meg nem járok vitatkozni oledről.
-
Nemir Ombe
addikt
válasz
daneel_hu #5907 üzenetére
Azért az jobb tisztázni, hogy az első szériás OLED panelek "életartama" gyakorlati, az ujabbaké "elméleti" (mivel a régiek sem produkáltak a tartóstesztek alatt akkora fényerőcsökkenést, mint először "jósolták", igy pl. ugyanaz a széria először 30e majd 50e "üzemóra megjelöléssel" került forgalomba).... továbbá; a panel(ek) gyártástechnológiája az elmúlt években nem változott, a "700 nit" a "HDR plecsni" miatt kellett (SDR-hez a kevesebb is bőven elég), ezt meg nem "tök új" panellel, hanem az elektronika "módosításával" érték el .... az "új generációs" panelek (a nyilatkozatok szerint) jövőre érkeznek, addig kb. ugyanazt veszed mindegyik tipus esetén, jobb/rosszabb elektronikával/sw-el .... mellesleg: arra sehol nincs adat/utalás (legalábbis én nem találtam), hogy a jelzett "üzemóra" mekkora állandó/átlagos fényerő mellett annyi-amennyi, igy lehet, hogy a "700nit" hamarabb "kicsinálja" a panelt, mint a kevesebb .... de felesleges jósolgatni, 1-2 év és "valós használat" alapján ugyis meglátjuk ....
.... ja; és a '17-es OLED nem azért drágább, mert "annyival jobb", hanem mert az az "aktuális legujabb" széria, érdekes is lenne, ha olcsóbban adnák, mint a kifutókat....
-
daneel_hu
addikt
válasz
dgyuri0123 #5902 üzenetére
60 és 95 között. (utóbbi a HDR profilban így van beállítva)
Ha a paraméter 60-ra van beállítva, a 2015-ös cuccal kb 120%-on kéne hajtanod a géped, hogy egáll legyen.
Elképzelni nem tudom milyen lehet 910v-n a 12-esen, de biztos jó.
Hasonló érvet olvastam a 40 000 vs 100 000 óra élettartam esetén is, hogy "elég a 40 000, hiszen azt sem fogom tudni kihasználni".
Na igen, de ez már két és félszeres különbség és valószínűleg lineárisan zajlik a fakulás.
Tehát amennyiben eléred a 2016-os panelen a 90%-os fényveszteséget, a 2015-ösön már cirka 75%-on fogsz tartani. Plusz ha azt is hozzáveszem, hogy nem ugyanakkora fényerőről indulunk...De félreértés ne essék, peace meg minden
... de nem értem minek azzal hitegetni néha magatokat, hogy a 2015-ös panelek csak felbontásban különböznek a többitől (konkrétan a 910v-).
Ettől még jó a 2015-ös széria is, de nem véletlenül kerül 2017-ben annyiba amennyibe. -
Ren Hoek
veterán
válasz
dgyuri0123 #5904 üzenetére
Ja a boltban nagyon műanyagra volt hangolva.
Azon is gondolkoztam, hogy a jóféle celluloid filmek majd hogyan fognak ezen mutatni.Remélem azért ha megnézek egy Pulp Fictiont, vagy hasonló kultfilmeket, akkor be lehet úgy hangolni, hogy ne legyen mű...és ne csak scifit lehessen nézni rajta
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz
Ren Hoek #5903 üzenetére
Háát, 60-as oledfény mellett bizony dolgozik az abl, de nálam 18-nál nemigen (sőt soha). Viszont 60-nál annyira mesterkélt lesz minden, hogy el nem tudom képzelni azt, h. ez valakinek tetsszen. De persze nem vagyunk egyformák...
MM-ban erre van belőve demóhoz... "1 millió lux" mellé.
-
Ren Hoek
veterán
válasz
dgyuri0123 #5902 üzenetére
Esetleg a kevésbé erős ABL miatt lehet érdekes az új típus... bár ha nem veszi vissza annyira egy normál esti kislámpás/sötét filmezésnél-game-nél akkor mindegy.
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz
daneel_hu #5888 üzenetére
"2015-ös panelek kb 400 nit, 2016-osoknál ez 700."
"Tetszik amikor csak a felbontással érvelnek egyesek."Ez milyen érv már? Te 100% oled fény mellett nézel filmet? Mert különben sosem lesz meg a 700 nit.
100% fehér képtartalomnál 400 nit is fájdalmasan sok... lenne.
(#5883) Pumma: "Nincs 15-ös panel, és az amúgy is ívelt."
Kit zavar az íveltség? Mert engem nem, sőt tetszik, na ehhez mit szólsz...
Már megint az előítéletek....
-
Madwe
nagyúr
Ha 3d kell s elég az 1080p akkor 910et (ívelt), ha 4k kell akkor c6 (ívelt) vagy e6 ha még találsz, idei szériából már nincsen 3ds... 55 és 65 colosok vannak csak (meg 77esek nyugaton, de az már csillagászati összegekért
)
Ha lemondasz a 3dről akkor az idei b7 c7 stb közül amelyik olcsóbb/jobban tetszik a design, panelban ugyanazok.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Elkészült és telepíthető az Android 16
- Milyen notebookot vegyek?
- E-roller topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Házimozi belépő szinten
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- BestBuy ruhás topik
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- További aktív témák...
- Bomba ár! Dell Latitude 7280 - i5-7GEN I 8GB I 256SSD I 12,5" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Acer Nitro 5 -AN515 - 15.6"FHD IPS 144Hz - i7-11800H - 16GB - 512GB SSD+1TB HDD -RTX 3050 - Garancia
- Samsung Galaxy A04 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B550M R7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RX 7700 XT 12GB DeepCool CC560 Seasonic 650W
- GYÁRI TÖLTŐK DELL LENOVO HP FUJITSU TOSHIBA Macbook---------- Budapest,/MPL/Foxpost
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged