Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    válasz dgyuri0123 #5902 üzenetére

    HDR módban egyáltalán nem sok semmi, amit ezek az OLED-ek tudnak. :N

    Ami filmeket eddig néztem, azokat névleges 1000 vagy 4000 csúcsra fényelték, és tényleg van is bennük 700+ tartalom (de nem néztem meg képkockánként, lehet hogy a teljes filmből 10 képkocka, amin 500 fölé megy egy kis folt, és talán oda sem nézel, vagy ez csak a studió logója a film előtt, passz).
    Ez elvben azt jelentené, hogy kb. ezt tudja a monitor, amit a studio használ,
    tippre szerintem mindig 1000-re kerekítenek, és ahol 1000-ret használnak metaadatnak, ott OLED, ahol 4000-ret, ott LCD monitort használt a studio (és azon belül lehet, hogy valójában mondjuk 870nit a tényleges monitor, mikor névleges 1000-ret adnak meg kerekítve, de ez igazából nem gond, főleg hogy ha 1000 a metadata, az nem jelenti azt, hogy akár csak 500 fölé elmegy bárhol a konkrét tartalom, tehát "mindenki" ugyan azt láthatná elméletben, studioban és otthon is... ELVILEG ...).
    ... ami azt is jelenti, hogy csak annyira vakít el téged is otthon, mint azt, aki készíti a tartalmat.

    Ahogy nézelődtem most tesztoldalakon, ez egy trendnek tűnik most több gyártónál, hogy több-kevesebb mértékben eltolják a firmware frissítések a "hard-clip" (abszolút) tone map módtól a "roll off" (tetszőleges egyedi perceptuális) mód felé a tone mapping-et.

    Szóval én most az látom, először felült mindenki arra a vonatra, hogy "ezúttal csináljunk mindent úgy, hogy a lehető leginkább ugyan azt lássák a studioban és otthon, amit pedig nem, azt is kezeljük egységesen", de aztán elkezdtek okoskodni, hogy "Mi már az, hogy az OLED-en jobban bebuknak a vakítóan világos területek egy fehér foltba, az LCD-n? Ezt nem lehet!" és inkább eltorzítják össze-vissza mindenhol.

  • #94529552

    törölt tag

    válasz dgyuri0123 #5902 üzenetére

    :P Elolvastad, mire mondtam? :N Ne parázz már ennyire, én csak Ren Hoek-nak válaszoltam, mert azt írta, hogy az idei A7-ben 2015-ös panel van, ami nem tartok lehetségesnek, pont a kialakítása miatt is.[link] Összekeversz daneel_hu-val, ő szokott itt az íveltek ellen érvelni. ;]

  • daneel_hu

    addikt

    válasz dgyuri0123 #5902 üzenetére

    60 és 95 között. (utóbbi a HDR profilban így van beállítva)

    Ha a paraméter 60-ra van beállítva, a 2015-ös cuccal kb 120%-on kéne hajtanod a géped, hogy egáll legyen. :) Elképzelni nem tudom milyen lehet 910v-n a 12-esen, de biztos jó. :C

    Hasonló érvet olvastam a 40 000 vs 100 000 óra élettartam esetén is, hogy "elég a 40 000, hiszen azt sem fogom tudni kihasználni".
    Na igen, de ez már két és félszeres különbség és valószínűleg lineárisan zajlik a fakulás.
    Tehát amennyiben eléred a 2016-os panelen a 90%-os fényveszteséget, a 2015-ösön már cirka 75%-on fogsz tartani. Plusz ha azt is hozzáveszem, hogy nem ugyanakkora fényerőről indulunk... :)

    De félreértés ne essék, peace meg minden :)... de nem értem minek azzal hitegetni néha magatokat, hogy a 2015-ös panelek csak felbontásban különböznek a többitől (konkrétan a 910v-).
    Ettől még jó a 2015-ös széria is, de nem véletlenül kerül 2017-ben annyiba amennyibe.

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz dgyuri0123 #5902 üzenetére

    Esetleg a kevésbé erős ABL miatt lehet érdekes az új típus... bár ha nem veszi vissza annyira egy normál esti kislámpás/sötét filmezésnél-game-nél akkor mindegy.

Új hozzászólás Aktív témák