- SzőkeKapitán: Világ vége túlélők topicja
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KRTLPC: Ki és hogyan élt túl? Volt ám fennakadás
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Meggyi001: Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Jack Hunter: Kínai erősítő vásárlási tippek
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
-
LOGOUT
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Steve_Brown
senior tag
válasz
kelly416 #154540 üzenetére
fogalmam sincs ez mennyit érhet. S. A. 60/3-as henger, Ducati Energia gyújtás. Típushibák kigyepálva, ahol kellett szakszerűen kilakatolva, fehér elemeket fényező fújta. Pirosakat még én évekkel ezelőtt.
Az a baj, hogy hiába vettem rá új króm kerekeket, új króm kipufogót konkrétan rozsdásodnak. Pedig nem Taiwani fosh.
2 éves kipu, nem ment vele a motor 400km-ert. Egy garázsban, ponyva alatt pihent
Lassan azért egy 10 éves autó ára benne van a motorban de az ember nem ér a végére. -
macilaci78
nagyúr
válasz
kelly416 #154511 üzenetére
Még az oktatáson volt egy sávváltásom az Egér úton. A külső sávban mentünk, jött az ukáz, hogy a Péterhegyi útra kell balra kanyarodni. Kirakom az indexet, húzok a sávom bal szélére, majd sávot váltok egy marha elé, aki tolakszik.
Az oktató csak annyit látott, hogy a marha fékez, rádión mondja is, hogy nem szabad fékezésre kényszerítsem... Mivel nem volt kétirányú a kommunikáció, így az óra végén mondtam, hogy a marha kivágott a külső sávba, kb 80-ig gyorsítva húzott el és a tükörből láttam, hogy korábban is minden résbe beszúrta a vasat...
Hát igen, a vizsgán ne így csináljam, az életben lehet máshogy...Másik megközelítés: balesetet szenvedek a vizsgán, teljesen vétlen vagyok, például nekem szabad jelzésen oldalról belém jön valaki. Megbukok, az tiszta sor, de miért? A baleset miatt, vagy mert nem tudom befejezni a vizsgát?
Autót, motort kb defenzíven vezetek, gyalogosként viszont offenzív vagyok. Cserébe a kijelölt gyalogátkelőhelyeken lépek csak le, ott viszont határozottan. Busz és teherautó a kivétel, mert ott a sofőr nem csak magáért felel és ha az a kérdés, hogy az utasok sérülnek-e a fékezés következtében, vagy engem csak el, akkor én leszek a kisebbik rossz.
-
válasz
kelly416 #154352 üzenetére
Hasznalati targy. Hasznalni szeretnem, es fogom is turazashoz.
Ugy erzem, hogy talan mar osszegyujtottem annyi rutint, hogy kozlekedesben nem fogom osszegyurni.
A terep az mar mas teszta
De szeretnem ha alattam fordulna at 100ezerbe az ora.
Ettol 14ezernyire van.
Koszi sracok, orulok ha nem csak nekem tetszenek ezek a regi szarok -
macilaci78
nagyúr
válasz
kelly416 #154329 üzenetére
Nekem ugyanezt adja a füldugó is. Még pihenőnél sem kell kivenni, nem kényelmetlen és a beszédhangot sem tompítja annyira.
Des1gnR: Főleg városban járok, 20-40 perces utak, elvileg max 70 km/h, néha M0, agglomeráció. Ilyen rövid távra nem gond a menetzaj, nem nyomja el a figyelmem. Hosszabb úton a monoton zaj viszont fáraszt, ha beismerem, ha nem. Oda már teszem a füldugót.
Rush77: Próbálj ki egy pár füldugót. Teszt erejéig jó lesz egy pár munkavédelmi boltos, vagy gyógyszertári párszá forintos 3M is. Ez válogatás nélkül szűr minden zajt! Forgalomban nem javaslom a tartós használatát, de egy próbakör alatt kiderül, hogy viselve milyen, hogy bírja a hallójáratod, mennyire idegesít, befér a sisak alá, stb.
Ha beválik, akkor jöhet a motoros változat drágáért, ami már csak a megfelelő frekvenciákat szűri. Szélzaj, motorzaj... -
vendingo
veterán
válasz
kelly416 #154284 üzenetére
Van folytás, bent van a végében a szűkítő, illetve bevan téve a db killer is.
25ló, 25Nm a moci, nem szívesen veszítenék belőle. Ma volt az első hosszabb utam, elég szeles időben és nem tudtam eldönteni, hogy a motor ereje ment el egy kicsit, vagy a szél fogott vissza ennyire. -
Csandi
őstag
válasz
kelly416 #154105 üzenetére
Hát megveszed a motort, biztosítás rá, ha új akkor rendszám, tankolod, nyilván új, úgyhogy sokat akarsz vele menni akkor többet tankolod, de ha többet mész akkor olaj, fék, gumi hamarabb kell, azt ha nem magadnak csinálod (vagy garis még és akkor muszáj márkaszervizbe vinni) akkor szervizköltség, illetve bármi extra hóbort, kiegészítők rá, pályanap stb. Gyűlik az szépen.
-
zgospel
őstag
válasz
kelly416 #154037 üzenetére
"Fel sem mernék menni pályára, mert csak forgalmi akadály lennék"
Ezen ne rágódj, pályán mindig a hátuljövő feladata hogy biztonságosan megelőzzön, akármilyen lassan is mész. A te feladatod annyi, hogy csak előre figyelj, és kiszámíthatóan motorozz, ne próbálj meg udvariaskodni, hátrafelé nézegetni, elengedni, stb.
Menj a saját íveden a saját tempódban ahogy tudsz, és ahol azt várja mindenki hogy húzod a gázt, ott húzd is a gázt! Például egy kigyorsításon kezdj is el gyorsítani, és az egyenesben is húzzad neki, akkor nem lesz baj.Pályán lehet a leghamarabb megtanulni biztonságosan motorozni, mert:
- nincs szembeforgalom
- jó minőségű az aszfalt
- nincsenek váratlan homok, sóder vagy olajfoltok, falevelek, egyéb szennyeződések
- beláthatóak a kanyarok
- ugyanazokat a kanyarokat és féktávokat ismételgeted, egyre magabiztosabban
- csak magadra és magad elé figyelsz, nem kell a tükröt meg 50 egyéb dolgot nézni
és még sorolhatnám.A kisebb pályák, mint az Euroring vagy Kakucsring jók kezdésnek, mert nincs akkora tempó.
Vannak kezdőknek való képzések, ha nagyon bizonytalan vagy akkor érdemes egy olyannal indítani.
Általában hétköznapokon kevesebben is vannak, megéri rááldozni egy szabadnapot. -
Khaosz55
addikt
válasz
kelly416 #154050 üzenetére
Úgy gondolod, hogy BMW szervízben olcsóbb lenne a szevíz mintha a csomagot veszi meg valaki? Kérdés mennyi a szevízintervallul km-ben.
Most olvastam utána hogy 10 000km a szevíz intervallum. Tehát 166K az első olajcsere...
Persze mi van ha 6000km-ként kell akarod cseréltetni... -
macilaci78
nagyúr
válasz
kelly416 #153997 üzenetére
Nekem még elég intenzív a városi forgalom ahhoz, hogy ne bambuljak.
Amikor a nagykörúton újrafestették a gyalogátkelőhelyeket, útburkolati jeleket, csapadék esetén úgy csúszott, hogy nem igaz. Szerintem még gyalog is könnyen elestem volna.
Ezen a gyalogátkelőhelyen csúszott már meg jobbra kanyarodáskor első és hátsó kerekem is. Minden alkalommal erősebben fékeztem és nedves volt az út. Ez már az ABS-es Sh volt.A festésen való elcsúszást nem tudom a guminak felróni.
Mikor a BWS-re felkerült a kb 20 éves gyári gumi után a CityGrip (1. generáció), szóltak, hogy az első 100 km-en óvatosan, a formaleválasztó kopjon le nyugisan. Csere előtt a segge belecsúszott a vályúba menet közben, a friss gumival meg a tarélyon mentem végig... Itt meg 50-nel fordultam el.
-
7Sony7
addikt
válasz
kelly416 #153945 üzenetére
Á, így is sokat vagyok képernyő előtt, nem kell másik topic. Szép a gép, kösz a képeket.
Befejeztem az offot.
On: Egy hét után indítanám a mocit, nyeke nyeke nyeke, semmi. Mondom, mi pöcs van?
Elfordítom a benzincsapot vákuumos állásból átfolyósra, látom a benzincsőbe rakott áttetsző benzinszűrőn, akkor folyt utána a benzin. Egy hét alatt kipárolgott. Mondjuk lemezgarázsban áll, 40 fok van benne napközben... -
válasz
kelly416 #153904 üzenetére
Nekem is dolt el mar
Egyszer egy autos fellokte a 2700kmes uj motorom
Aztan egyszer letettem a labam, de kavics volt, elcsuszott kifele, motor lefekudt aludni
Meg egyszer a kerti lepcsonkhoz osszeeszkabalt emelkedomre felhajtottam, hatso kerek lecsuszott, ember nem
volt a kornyeken, hogy segitsen, en meg ott tartottam a vfr-t, elso kerek fent, hatso nem ert le, kipuffon fekudt a motor, de megfogtam, nem dolt el, Siri-vel felhivtam haverom, aki negyed ora mulva odaert
szoval azert tud vedeni a gomba, de ismerek olyan motorokat, amin eltekerte/torte a vazat. -
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
kelly416 #153876 üzenetére
Sajnos a szekvencialis valto igenyli a kuplungolast. Alacsony fordulatszamon termeszetesen joval konnyebben kivitelezheto a kuplung nelkuli valtas, de nyomatekcsucs kozeleben mar konnyen karos lesz.
A gyari gyorsvaltokkal sincs jo tapasztalatom, tobb gyartonal, tobbszor egy valag spen jon ki az olajleereszto csavaron, neha nem. Fogalmam sincs miert. En alapvetoen utcara gyorsvaltoellenes vagyok, ha a muszaki tartalmat nezzzk, az elmenyfaktor termeszetesen tagadhatatlan.. lehet a honda meg tudja oldani, anelkul, hogy szetmenne a valto. Ezt nem tudom.
-
dellfanboy
őstag
válasz
kelly416 #153876 üzenetére
nagyon okosak az idősebb guruk.
a hornetbe le/föl müxik, olvasgass utána kicsit más már a technika.
a gsxr futomuves ámokfutás nemtudom melyik marketing prospektusból jött, de fals, bár ha jól emléxek +10éve már azt se nagyon forgalmaznak az eu-ban...
mondjuk lehet a gsxr esetén a 250es ra gondolsz, az még igaz is lehet -
bigrob
őstag
válasz
kelly416 #153860 üzenetére
Ha már szóba jött a Vulcan, Honda Rebel CMX500 vagy 1100?
Én egy 500-assal tervezek kezdeni, kawa fronton eliminator is érhet egy misét.
Esetleg royal enfield Shotgun 650 vagy cfmotonak van még cruisere esetleg egy benda. Ezek a kinai csodák nekem szimpibbek mert szíjas a hajtás, de annyival nem olcsóbb mint egy Honda...
Szóval még én is dinnyézek, hogy mi lenne a jó választás. -
Khaosz55
addikt
válasz
kelly416 #153860 üzenetére
Nekünk 07 és 09 van. Én 182 cm vagyok és a 09 ülés áthúzásakor kb 1-2 cm-t emelkedett az ülés pozíció és így ér le tele talppal a lábam. Szóval lehet neked max lábújhegyen fog leérni a lábad 09-en ha nem gond. 07 hiba kevesebb lóerő meglepően jó nyomatékosan indul. Ha valaki jól motorozik egy kanyarvadászos szerpeníten ahol kevés esély van 120 fölké gyorsulni simán partiban van. Nem a blokk hanem a futómű lesz a keskeny keresztmentszet. Páromon nincs súlyfelesleg de a hátsó gátlót max-ra előfeszítésre állítottok, az első villa meg olyan lityi-lötyi volt, hogy a villaolajat 20W-re cseréltük az hozta meg a stabilitás, az ő súlyához már nem hintaló az eleje és nem bólint fékezéskor akkorát. Persze ez mind annak a függvényé, hogy milyen gyorsan mész. Sima cruzoláshoz lehet nem kell, de az SP-m után szörnyűnek ítéltem meg Gen2 07 első villáját.
-
bacus
őstag
-
macilaci78
nagyúr
válasz
kelly416 #153679 üzenetére
1-2 lépésnél többet nem tolatok, inkább tolom a motort. Halszálka, vagy merőleges parkoló, ahova orral álltam be, tipikusan ilyen. Forgalmi helyzetben ha meg kell állni, inkább igyekszem akkora helyet hagyni magam előtt, hogy szükség esetén ki is tudjam kerülni az előttem lévő akadályt.
196 cm magas vagyok, így azt is tudom, hogy az ilyesmit nem feltétlenül úgy élem meg, mint az átlag.Azért nekem is feltűnik, amikor például a Hungárián a Kerepesi kereszteződésben a pirosnál nyomvályúba teszem le a lábam.
-
bacus
őstag
válasz
kelly416 #153661 üzenetére
Rutinnal nem igényled a telitalpat, majd meglátod. Kerülni kell a tolatós helyzeteket, de ha mégis, hát testsúly előre kézifékkel, összeül a teló, ahogy hátradőlsz és kirugózza magát és elengeded a féket, szépen megy hátra pár 10 cm-t a motor.
Volt Mackónak az OnRoad csatornán egy sorozata, motorozási technikák címmel, azt érdemes végig nézni, mert van benne szó sok mindenről, pl ez a tolatás is, vagy motor megfordítása, stb, amiből lehet tanulni.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
kelly416 #153665 üzenetére
Ez jo hir, de a kompresszio nem fog megvaltozni. (Nem szabadna. Ha megvaltozik, akkor rosszul volt vmikor merve)
Korabban irtad, hogy vesztesegmereses vizsgalatot csinaltatok, tehat felpumpaltatok a motort 2 barral es neztetek, milyen gyotsan megy el a nyomas. Ekkor a szelepek egyertelmuen tomitetlenek voltak. Ha nem csinaltatok semmit a szelepek tomito feluletevel, akkor nem fog a kompresszio sem megvaltozni. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
kelly416 #153655 üzenetére
Ha helyre lesz rakva a vezerles, attol a kompresszio nem all helyre. Hiszen csak idoben mashol nyit/zar a veztengely. Ettol nem all helyre semmi. (Csak a gazcsere jobb lesz vmivel, de 2x annyira eros nem lesz. Ezzel vesztettel mondjuk 20% ot a teljesitmenybol) Valoszinuleg gorbe szelephez beallitani a hezagot sincs ertelme. A rugok nem lesznek mashogy elofeszitve. Ennek sajnos nincs koze a hezaghoz.
a vezerlest sem ujitanam fel egy nagyobb osszegert, mert ez igy teljesen felesleges, ha eddig is igy ment, es a szelepekkel van baj, nem a vezerlessel onnantol. A vezerlest visszaraknam a helyere, ha nem 0 a szelephezag, tehat nem tamaszt ki, akkor ugyhagynam, de ha nem lesz teljesen feltarva a hiba, egy fityinget sem koltenek ra, mert kidobott penz, hiszen nem a vezermulanc szakaszos nyulasatol van, hanem mert nem tomit a szelep. -
vlevi
nagyúr
válasz
kelly416 #153657 üzenetére
"nem visz bele a rosszba"
Kéthengeres kialakítása miatt az alacsonabb fordulatszám tartományban nagyobb forgatónyomatékot ad, mint a sornégyes kialakítás, ezért nem kell annyira forgatni, hogy pl előzéshez legyen tartalék benne.
Cserében viszont a felső fordulatszámok környékén elfogy belőle a nyomaték, ami azt jelenti, hogy hiába forgatod, nem lesz erősebb. Úgymondják, hiányzik a végén a tüzijáték. Emiatt már nem is erőlteted a dolgot. Ellentétben egy sor4 600-assal, ahol kb a leszabdályzási fordulatszámig nő a nyomaték, és ezzel együtt a teljesítmény is.
Ezért azokat lehet, és érdemes is forgatni 10e fölé, így értette, hogy belevisz a rosszba. -
bacus
őstag
válasz
kelly416 #153657 üzenetére
"Mit takar pontosabban ez a "nem visz bele a rosszba"?"
Nekem azt, hogy ne vedd meg azt a motort, mert vagy unalmas, vagy erőtlen, vagy olyan állapotban van, hogy félsz rajta 40nél gyorsabban menni"Kimondottan alacsony embernek (169cm) mit ajánlanátok?"
Mármint valami növesztőszer márkára gondolsz?Mert ha nem, akkor nyilván valami olyan motort amiről leérsz telitalppal.
A nagy súly, a telitalppal leérj az elején fontos, később ha már kialakultak a megfelelő reakciók, érzések, nem lesz olyan fontos. Nyilván nem a 1,5-2x súlyra gondolok, de én hozzászoktam a 250 kg körüli motorhoz, nem lesz probléma elvezetni egy 300+ kg-st se. Aki alacsony és megtanulja a megfelelő technikát, annak a magasabb motor se jelent problémát. Most láttam egy videót 10 éves forma kölök egy endurón, konkrétan végig állt, de csak egyik lába ért le a lábtartóra, a másik pár centivel feljebb volt. Nem zavarta... -
Topiccsendőr
addikt
válasz
kelly416 #153651 üzenetére
Nem hiszem, veztengelyt nem szokas cserelni, az nagyon draga lenne.
Max a veztengely vegen a fogaskereket, a lancot, es a fotengelyen a fogaskereket, amivel a vezerlest hajtod. Ez lenne a vezerles felujitas.
Mar az uj szelepek vasarlasanal nagyon hamar kijon a nagyobb osszeg, mert nemely motornak titan szivoszelepei vannak 150€/db aron. Persze ez nem sportmotor, szoval sztm kommersz vasszelepei vannak, kb fele aron tehat 70-80€/db
A munkaora is eleg sok, tehat 400e ft az egyaltalan nem irrealis egy arrebb tett vezerles eseten. Inkabb olcso, ha a legrosszabb eshetosegbol indulunk ki. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
kelly416 #153621 üzenetére
Ertem, tehat meg falsot is szivott. Ez tipikus szerelesi hiba, amikor beallitja az ember a veztengelyeket jelre, de nem szamol a vezermulancfeszitovel, tehat azzal, hogy a jelnek megfeszitett vezermulancnal kell stimmelnie, nem lazánál, amikor meg nincs benn a vezlancfeszito.
(Csak azert irtam a az egy-ket foggal elrakashoz amit irtam, hogy azt nagyon lehet hallani, hogy a dugattyu eleri a szelepeket, es vodor csavar hangja lesz a motornak. Nem szorszalhasogatas gyanant, csak hogy mi okozhatott milyen kart)
Szoval aki szervizelte a motort, az ezzel nem volt tisztaban. Lehet erdemes utana menni, ha van szamla rola. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
kelly416 #153614 üzenetére
A szelepsziszegest nem hallod alapjaraton. Amit hallhatsz, az a rossz alapjarati keverek miatti kipufogoba belepuffanas, ami most akkor talan megvan miert van.
Viszont ha 2 foggal arrebb van rakva, akkor a dugattyu belever a szelepbe sztm. Annyit nem bir el emlekeim szerint egy ilyen literteljesitmenyu motor. 1 fogat meg csak-csak, bar azt se mindegyik. Ha csak a szelep kapott es gorbult, akkor ez megoldhato egy hengerfej felujitassal, masik szeleppel, es mhet tovabb. -
macilaci78
nagyúr
válasz
kelly416 #153560 üzenetére
Meglepő, de nem. Talán a lábtér egy picit keskenyebb, de elférni.
Ami hátrány, a könyöklő a két ülés között, ez a Passatban nem volt. Ez szűkíti a helyet, az öv becsatolásánál különösen, de fogadó elég elöl van, a könyöklő viszont nem nyúlik előre, így rááll a kezem. Más autóknál, ahol a könyöklő alapja is előre nyúlt, az gondot okozott. Mentem úgy próbaútra, hogy az ajtót magamra se csuktam, kiszálltam, hogy ez úgyse lesz kényelmes nekem, nem férek hozzá az övcsathoz. -
macilaci78
nagyúr
válasz
kelly416 #153349 üzenetére
Igen-igen, renttentő határozott utas lennék.
Érdekes volt, a kis BWS-sel semmi ilyen remegést nem tapasztaltam, akármikor elengedhettem a kormányt és gurulhattam elengedett kormánnyal akár azután is, hogy a CVT szétkapcsolt.
Az SH-val meg semmit. Ha egy laza O-betűt formálok a markomból, már elkezd remegni a kormány és pár méter múlva már szabályosan verdes, akkor már az egész motor rázkódik. Ha csak ráfogok a kormányra, se szorítani nem kell, se a karom súlyát ráengedni*, nem szitál, de nem is érezni. Talán az úthibák nyomják el, nem tudom.
*mondhatni, egyenes háttal ülök, ahogy egy hokedlin, nem kell tartanom a felső testem. -
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
kelly416 #153254 üzenetére
Ha belepruszkol vmi az alapjaratba, az altalaban rossz alapjarati keverek miatt van, ami nem a szinkrontol fugg, illetve ha vmilyen megkerulo csavar nagyon ki van nyitva, amivel szinkront is allithatsz- akkor attetelesen szinkronnal is baj lehet. De inkabb co-t neznek alapjaraton, hogy valoban keverekbaj-e, tehat vmi normalisan felszerelt muhelyben azonnal kiderulhet.
Ha egyaltalan van hiba, vagy egyaltalan hibat hallasz, es nem egy feature-t, ami teljesen normalis. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
kelly416 #153226 üzenetére
Szinkront nem fontos allitani, ha csak ezt az egy dolgot nem tudjatok megcsinalni, es az alapjarat jo, akkor hagyni kell a pcsaba. A szinkron, vagy annak hianya csak es kizarolag alapjaraton mutatkozik, es csak azt befolyasolja. Amint egy kicsit is megnyitod a fojtoszelepet, (gazt adsz) a szinkronnak semmilyen vefolyasa nem lesz a jaraskulturara. En semelyik motoromon nem allitottam szinkront meg sosem. Ahol allitottam, ott azonnal el kellett allitani a co ertekek miatt, tehat fel kellett aldozni a szinkront, es ez elo van irva.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Gyúrósok ide!
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Könyvajánló
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Samsung Galaxy Z Flip7 - kis fogyás is sokat számít
- Nagyméretű belépő tábla a OnePlustól
- SzőkeKapitán: Világ vége túlélők topicja
- További aktív témák...
- Kaspersky, BitDefender, Avast és egyéb vírusírtó licencek a legolcsóbban, egyenesen a gyártóktól!
- Bomba ár! Dell Inspiron 15 5578 2in1: i7-7GEN I 16GB I 256SSD I 15,6" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude E5570 Touch - i5-6300U I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Gari
- 18 éve! Billentyűzet magyarítás magyarosítás. Festés vagy lézerezés és egyebek! 3 lehetőség is van.
- IKEA Format lámpák eladóak (Egyben kedvezménnyel vihető!)