-
LOGOUT.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
dinnye2023
újonc
A Piaggio Liberty 50 2t robogómat 1 éve vettem. A gondom a következő: az első gumi 2021 évi gyártású Vee Rubber 70/90-16, CCR 144 kódu. Ilyen kódú gumit nem találok sehol, pedig csak azt akartam megtudni, hogy milyen minőségű lehet, az árból akartam kikövetkeztetni, mert a Vee Rubberről írnak jót-rosszat.
Első guminak feltétlenül jó minőséget szeretnék. Ez 3 éves gumi, de hogy milyen, sehogy sem tudtam meg. /A mintázata megegyezik a jelenlegi Vee Rubber VRM 144-el./
Ki mit tud erről a gumiról? -
dinnye2023
újonc
Megjött a Malossi Sport 50ccm Piaggio hengerszett. Volna néhány kérdésem a beszereléssel kapcsolatban:
- a két gyűrű szemre teljesen egyforma, mindegyik kemény krómozva van
- mindegyik gyűrűn van 4 betűből-számból álló felirat, ha jól emlékszem ezeknek a
dugattyú teteje felé kell lennie
- ilyen a csapszeg rögzítő gyűrűt még nem használtam, szerintem így kell berakni, de
ebben nem vagyok biztos
Az lenne kérdésem, így vannak-e? [kép]
/Szemre nagyon szuperül néz ki a szett/[ Szerkesztve ]
-
dinnye2023
újonc
válasz Zoli bácsi #92328 üzenetére
Alighanem maradok az 50ccm-es Malossi sportnál. Nem akarok belemászni a 70ccm hengerrel járó nyűgökbe. Valószínűleg az 50-es is hoz 2-3 le-t, ahogy néztem a leírásokat.
/Új 17,5 porlasztóm, és Naraku kipufogóm van./ Köszönöm a segítséget.
-
dinnye2023
újonc
S50B Simsonom volt, 1976-os kiadású, a legelsők egyike amit az országba behoztak.
Budapesten vettem újonnan a Skála Budapest Nagyáruház parkolójában.
Valóban be lehetett "rúgni" csak kézzel is ez így igaz. Csak később valamikor, valamiért
már nem, csak lábbal, nehezen. Hogy miért, nem tudom, pedig sajnos kifejezetten maximalista vagyok, mindig rendben volt. Soha nem jöttem rá az okára, de lábbal indult ha nehezen is. -
dinnye2023
újonc
válasz macilaci78 #92323 üzenetére
Mindegyik van, de jobban szeretem az önindítót. /valószínűleg azaz oka, hogy korábban simsonom volt, és azt néha elég sokat kellett rugdalni, bár az is igaz, hogy a simsonhoz képest meglepett, milyen könnyen indult berúgásra a Liberty/
-
dinnye2023
újonc
A motorom Piaggio Liberty 50 2t. Cserélni akarom a henger szettet. Amit kinéztem az a Malossi sport szett. Csakhogy az 50 és 70ccm-es egy árban vannak, és azon gondolkodom, hogy melyiket vegyem? Több helyen olvastam, hogy a 70-es szettet nem tudja átforgatni az önindító.
A kérdésem az lenne, hogy van valakinek ezzel konkrét tapasztalata, megoldása?
/az önindítóm 27 éves, a jelenlegi 50-es hengert átforgatja, de lehet hogy gyengült már, és a 70-eshez egy újjal jó lenne? Nem tudom/ -
dinnye2023
újonc
Van egy piaggio motoros Liberty 50 2t-m. Hengerszettet kell cserélnem, mert a kompresszióm csak 7 bar. Nézegettem, olvasgattam a hengerszettekről a véleményeket, de igen ellentmondásosak, nem tudok dönteni. A motor alapkivitelű, nem is akarom tuningolni, de ha a hengerszettek közül valamelyik hozna 1-2 le-t, az nem ártana, de semmi több. Kigyűjtöttem a lehetséges jelölteket, hátha valaki tudna segíteni a döntésben:
- RMS 23 eft
- 101 octane 24 eft
- Naraku 27 eft
- Eredeti gyári 35 eft
- DR Evolution 40 eft
- RMS 55 eft
- Top Performance 61 eft
- Malossi sport 69 eft[ Szerkesztve ]
-
dinnye2023
újonc
Köszönöm Zoli bácsi és csoki46 segítségét. Nagyon meglepett, hogy a membrán kiszerelésével csak rontottam a helyzeten, amikor abban a hitben voltam, hogy minél több levegőt tud akadály nélkül szívni, annál pontosabb eredményt kapok a tényleges kompresszióról.
[ Szerkesztve ]
-
dinnye2023
újonc
Használtan vettem egy 1997-es Piaggio liberty 50 2t-t. Felújítom, de nem boldogulok a kompresszióval. Egy egyszerű, mindennapos új yato kompresszió mérővel mértem: 7 bar.
Nem tudom hogy jó-e? . A porlasztót és a membránt is kiszereltem a mérés idejére,valamint autó akkumulátorról indítóztam, hogy bírja a tekerést.
Van- e valakinek tapasztalata arról, hogy mennyinek kellene lennie a kompressziónak?
A motor Piaggio. Ha valaki tud, segítsen, előre is köszönöm. -
dinnye2023
újonc
Piaggio liberty 50 2t 1997, használtan vettem, most újítom fel. A variátoron akadtam el:
- a görgők fele féloldalasra kopott, de a variátor többi része hibátlan. A görgőket egyértelműen cserélni kell, csak azt nem tudom, hogy inkább érdemes-e az egészet kicserélni Top Performances TPR variátor GP Piaggio GP-ra, vagy valamelyik másik komplett, jó minőségűre.
Van-e valakinek tapasztalata erről? A gépet nem akarom tuningolni, esetleg még egy Naraku kipufogón gondolkodom. -
dinnye2023
újonc
Van egy 1997-es Piaggio Liberty 50 2t-m. Azt nem tudom eldönteni, hogy a kipufogója
/ami valószínűleg eredeti/ katalizátoros-e? A kipufogó könyökön még rajta van a féregnyúlvány, de szekunder levegő cső nincs és nem is volt. A szekunder levegő cső hiányából azt gondolom, hogy nem katalizátoros, de lehet, hogy rosszul gondolom.
Ha valaki tudja, segítsen. -
dinnye2023
újonc
Nem tudom, hogy mennyi lehet minimálisan a kopóréteg vastágsága a hátsó dobfék fékpofánál Piaggió Liberty 50 esetében, jelenleg 3,5mm. Vagy ha valaki tudja ,hogy milyen vastag az új kopóréteg. Megköszönöm a segítséget.
-
dinnye2023
újonc
Használtan vettem Liberty 50 2t 97-es robogót, nemrégen, most újítom fel.
Az lenne a kérdésem a fórumtársakhoz, hogy mivel 12-es Weber porlasztó van rajta, érdemes-e kicserélnem Dellorto-ra, /12 vagy 17,5/, vagy mivel jó a Weber, maradhat.
Tuningolni egyáltalán nem akarok, csak amit józan ésszel cserélni/ felújítani kell.
Ez az első robogóm, semmilyen tapasztalatom nincs. A másik kérdésem hogy az esetleges 17,5-es Dellorto csere jelentene-e a teljesítményben valamit? -
dinnye2023
újonc
válasz nyogo83 #90238 üzenetére
Már eljutottam eddig, úgy van ahogy írod. Csak azt nem tudom, hogy annak van-e jelentősége hogy a 4-re a zöld vagy a fekete menjen, és a 3-nál uez. fordítva, valamint a 2-re a piros menjen vagy a fehér, és az 1-nél uez. fordítva. Ugyanis főleg 1-2 csatlakozók viszonylatában a +12v szét és összekapcsolása történik.
-
dinnye2023
újonc
válasz Madball #90236 üzenetére
A visszafejtést már megcsináltam:
- zöld: megy a motorblokkba, LOCK és OFF állásban a test van rajta
- fekete: test
- fehér: +12v jön ki rajta a fogyasztók számára a gyújtáskapcsoló ON állásában
- piros: +12v be
De ebből nem derül ki, hogy a késes csatlakozós gyújtáskapcsoló 1-4 számozású kések melyikére - melyiket kössem.
Kapcsolási rajzot pedig sehol sem találtam a neten, 1997 50 2t Liberty. -
dinnye2023
újonc
Rendeltem a Liberty 50-hez gyújtás aljzatot, megjött, olyan mint a régi rossz, csak a réginek forrasztva vannak a csatlakozásai, az újnak /Vicma 9143/ késes csatlakozói vannak, 1-4-ig számozva.Valaki esetleg tudna segíteni, összepárosítani a régi: zöld, fekete, fehér, piros kábeleket az új aljzat 1-4 számozású késes csatlakozóival?
Előre is köszönöm. -
dinnye2023
újonc
Egy 1997-es karbis, olajszivattyús liberty 50 2t-nél szeretném kiiktatni a szivattyút. Ezzel nincs is gondom, hanem a kettéágazó gázbowden helyett, egy darabból álló bowdent szeretnék berakni. Arra jutottam, hogy valószínűleg egy Piaggio 50 /125/ 4t, karbis bowdwnje jó lehetne mert az 1 darabból van, remélhetőleg a bowden eleje - vége jó lenne.
Van ezzel kapcsolatban valakinek tapasztalata? -
dinnye2023
újonc
válasz dinnye2023 #89542 üzenetére
Köszönöm a motoros társak segítségét. Nagyon sokat segítettek. Kicsit belemásztam az internet hirdetés bugyraiba, a helyzet elkeserítő a nepperek miatt, megveszik a legolcsóbb, de keresett típusokat, eladásra úgy-ahogy felkészítik a legolcsóbban, rátesznek kb. 100 eft-ot, és már mehet is. /tisztelet a kivételnek/. Valaki előbb-utóbb megveszi. Úgy árulnak, hogy a kérdéseimre sem tudtak válaszolni, vagy csak a sablon szöveg jött.
Több helyen is jártam, csak felszínes ismereteik vannak az árult gépről, és hatalmas duma, amit rögtön kiszúrtam, műszaki vagyok, az idősebb korosztályból.
Amit leírtam, már az egyik fórumtárs is írta, most nem keresem vissza, de a lényege az volt, hogy sajnálja a most vásárlókat kb. -
dinnye2023
újonc
Malaguti Ciak Master 4t 50, 2006-ról van-e valakinek véleménye, rálátása az alábbiakra:
- alkatrész ellátottság
- szerelhetőség
- 20 000 km van a kiszemeltben
- típushibák.
/ Volt egy 89378 sz. bejegyzésem, ahol leírtam a problémámat:
- évi 300 km-t megyek csak, újban gondolkodtam, de korom miatt nagyon rossz üzlet
- a használtak vásárlásától féltem/félek, de más lehetőség nincs úgy látom, a netes böngészések alapján erre jutottam.
Aki tud segítsen, szóljon hozzá.[ Szerkesztve ]
-
dinnye2023
újonc
Köszönet Mindenkinek!
Némi kiegészítés a 89378 hozzászólásomhoz:
- 40 éve motorozok /MZ, most Simson/, ezért nem jöhet szóba elektromos kerékpár
- jogosítvány van 125-re is
- tudtam, hogy az évi 300 km nagyon kevés, de mit csináljak , 40 év benzin gőz......., és
mindig én szereltem a család szocialista gyártmányú motorjait.
- Zoli bácsi és macilaci78 Piaggio Liberty ajánlása nagyon jónak tűnik, köszönöm. -
dinnye2023
újonc
Napokon át tájékozódtam, de csak arra volt jó, hogy teljesen összezavarodjak. Most még Simsont használok, de robogót szeretnék venni, hogy ne kelljen az ülésen átlépnem, valamint unom a sebváltást is már nagyon, /nem vagyok fiatal/. Az esetem eléggé cifra:
- a hozzászólásokból látom, hogy a 50ccm 4t lomha
- 125ccm 4t lenne jó, erre rájöttem.
- új robogót vennék, félek a használtaktól, de évi kb. 300 km-t ! mennék csak.
- kisvároson belül használnám csak.
- fontos, hogy a bukósisak elférjen az ülés alatt.
Amit kinéztem: Yamaha Delight 125 4t, v. Suzuki Adress 125 4t, /esetleg Piaggo Zip 50 4t, a kis futásteljesítmény miatt/ de ez nem sokkal olcsóbb mint a Suzuki Adress 125 4t.
Minden segítséget szívesen fogadok, én már minél többet tájékozódok, annál kevésbé értek bármit.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- CES 2025: notebookdömping az Acertől
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- CES 2025: az In Win nem viccel, ha tápegységről van szó
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kerékpárosok, bringások ide!
- CES 2025: AI a grillsütőben
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Google Pixel topik
- További aktív témák...